abonnement Unibet Coolblue
pi_40616454
Bij de Gamma hebben ze van die blauwe platen (High comfort) als ondervloer voor onder laminaat. Volgens het label dempt deze 11db/22db volgens Nen en iso 140 / 717 (niets inhoudelijk over kunnen vinden op het net) Is dit wat als ondervloer? Dempen deze goed genoeg voor is een appartement?

bvd!
pi_40618172
jah, maar die van de praxis toch zijn beter (daar werk k )

tis gewoon een soort softboadr om de vloer egaal (gelijk) te krijgen en het isoleert warmte en geluid goed. NIET gebruiken in een vochtige ruimte, dan zwelt het op en vern**kt je laminaat, dan moet je er eerst dampdicht plastic onder leggen.
vraag anders een medewerker (bij praxis helpen we je graag in ieder geval)
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_40618361
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 19:26 schreef DropjesLover het volgende:

vraag anders een medewerker (bij praxis helpen we je graag in ieder geval)
Je kan beter hier informatie inwinnen dan aan een praxis medewerker advies vragen. Mensen bij bouwmarkten zijn over het algemeen niet opgeleid om advies te geven over al die tienduizenden producten die er verkocht worden. Hier zitten wel mensen met verstand van zaken.

In de supermarkt vraag je ook geen advies over hoe je je eten het beste kan bereiden, dat doe je dan bijvoorbeeld in CUL
pi_40619200
Ja ja conflict heeft helemaal gelijk.

Ontopic:

met die platen die jij omschrijft heb ik geen ervaring wel met de wat grijs bruinig gekleurde stond wel zo ongeveer het zelfde op. Die werken goed voor het vlak maken van de ondergrond en maken loop geluid best wel iets doffer. De ondervloerplaten die bij een parket en tapijtwinkel komen werken toch een stuk beter maar zijn wel erg veel duurder en bestaan uit verschillende lagen op elkaar. Het is denk ik maar net waar je het voor wilt toepassen en wat voor resultaat je er van verlangt.
pi_40623925
Hout heeft een hard oppervlak en dat betekent dat geluiden in de ruimte worden weerkaatst. Zachte materialen als gordijnen, vloerkleden en meubelen in de kamer of boeken in de kast absorberen een deel van het geluid. Ook zacht ondervloermateriaal kan de klanken dempen. Van heel andere orde is de geluidsoverlast die beneden- en zijburen kunnen ervaren. Dit is alleen al belangrijker, omdat daar een norm voor bestaat. De in Nederland geldende eis is dat bij vloeren in etagebouw het geluid dat doorklinkt naar de ondergelegen woonlaag met minimaal 10 dB wordt verminderd. De reductie-eis heeft geen wettelijke status, maar is algemeen aanvaard. Veel VVE’s (Vereniging van Eigenaren) stellen de vermindering volgens de norm verplicht. Let erop dat het geluidreducerende ondermateriaal voldoet aan de Nederlandse en Europese norm (NEN-EN-ISO 140/717-2 1997). Als het goed is wordt deze norm op alle producten vermeld. Let op: er zijn ook andere resultaten m.b.t. geluidsreductie, die veel hoger uitvallen, maar niet geldig zijn volgends deze norm (want volgens andere testmethoden bereikt).


http://www.dhz-laminaat.nl/ondervloeren.htm
http://www.unifloor.nl/pdf/Leaflet%20SoundEx22%20NL%2008-05.pdf
http://www.bbri.be/antenn(...)tandards/n/neder.htm
http://www.eurocol.com/page.asp?name=820eurocoldimfloor
pi_40653474
Deze norm wordt inderdaad genoemd op de verpakking. Ik kon alleen niets vinden wat deze norm is. (hoe dit getest is) Dus deze platen zouden dus moeten voldoen in mijn appartementje...
  donderdag 10 augustus 2006 @ 09:26:23 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40676162
Je hebt toch ook Thermofeld platen (groen?). Dit zijn volgens mij de meest gebruikte platen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 12:46:00 #8
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_40681156
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:33 schreef whitty het volgende:
Bij de Gamma hebben ze van die blauwe platen (High comfort) als ondervloer voor onder laminaat. Volgens het label dempt deze 11db/22db volgens Nen en iso 140 / 717 (niets inhoudelijk over kunnen vinden op het net) Is dit wat als ondervloer? Dempen deze goed genoeg voor is een appartement?

bvd!
Wij hebben die platen ook gebruikt in ons appartement!! Ik geloofde niet dat ze zouden dempen omdat ze ontzettend dun zijn, maar we hebben nog steeds geen klachten gehad van de onderburen en toch laat ik regelmatig iets vallen en loop ik af en toe op hakken! Wat ook een voordeel is, ze zijn dun, licht in gewicht en je legt ze makkelijk neer!
Succes!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')