pi_40600764
Even een topic namens mijn vriendin (en ook een beetje voor mij, want ik kan het zelf ook niet oplossen). Sinds gisteren is haar startbalk weg. Er is gewoon een stuk bureaubladachtergrond te zien. Maar alle vensters lopen wel tot de rand van waar de startbalk normaal zit. Er is niets klikbaar op dat strookje en ook Eigenschappen Taakbalk en Menu Start hielpen niet.

Heeft iemand enig idee hoe de startbalk weer tevoorschijn kan worden gehaald?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_40600788
Wat gebeurd er wanneer je de Windows-button op je TB indrukt?
This too shall pass
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_40600798
Ctrl + Esc of je windows toets
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:08:13 #4
57563 Petrotjuh
Peter met een Astronaut
pi_40600799
Wat gebeurt er als je een nieuwe explorer.exe draait? (windowsteken+R explorer.exe enter).
somebody that I used to know
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:09:16 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_40600825
Het lijkt mij dat je OS gewoon fucked is zoals ik het nu lees. Als je nou even een ander desktop thema selecteerd, misschien schiet het dan weer terug in het gareel. en anders zo'n restore punt in XP.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
Vrijheid
Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"
pi_40600959
Windows toets gaf gewoon Menu Start, evenals ctrl + esc
explorer.exe geeft gewoon "Mijn Documenten" (Als map)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:15:43 #7
57563 Petrotjuh
Peter met een Astronaut
pi_40600988
Is de balk niet gewoon naar beneden gesleept, dan?

Ga met je muis helemaal naar de onderkant van je scherm, komt er een andere aanwijzer, klikken, slepen, klaar.
pi_40601006
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 10:15 schreef Petrotjuh het volgende:

Ga met je muis helemaal naar de onderkant van je scherm, komt er een andere aanwijzer, klikken, slepen, klaar.
Lijkt me niet, dan maximaliseren vensters tot onderaan.

Kun je een schermprintje posten?
- De klusperikelen van Marsepein (Deel 3)
- Disclaimer: Op voorhand welgemeende excuses voor de typefouten.
pi_40601013
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 10:15 schreef Petrotjuh het volgende:

Hoe dom denk je dat ik ben? Nee natuurlijk is het dat niet
pi_40601048
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 10:16 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Lijkt me niet, dan maximaliseren vensters tot onderaan.

Kun je een schermprintje posten?
Eens kijken of ik dat kan regelen. Ze gaat dat ding eerst even opnieuw opstarten
Achtergrond wijzigen hebben we nu ook geprobeerd, hielp ook niet.

Restore punten moet ik even naar kijken, als ze die uberhaupt heeft.
pi_40601066
Was het 'in ene' of na een bepaalde install actie oid.
pi_40601165
In eens, ze was een poosje afwezig geweest, ik heb de laptop even aangehad voor 1 ding: Automatische updates van McAfee uitschakelen, daar werd ze gek van nml

Maar.... update van het front, gewoon opnieuw opstarten werkte niet
Maar toen we zoals Jogy zei de achtergrond veranderden (en weer terugzette) en daarna opnieuw hebben opgestart was er opeens: jawel, een startbalk!
Hij is er weer
Vaag hoor
pi_40601186
Nou mooi dat het is opgelost
pi_40601675
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 10:17 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Nou, ik dacht er ook als eerste aan hoor. Helemaal toen je zei dat je het namens je vriendin poste
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 14:34:48 #15
57563 Petrotjuh
Peter met een Astronaut
pi_40609008
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 10:17 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ik denk dat je behoorlijk dom bent.

a) Kan het dat, gezien je verhaal, zeer zeker 'natuurlijk wel' zijn. (of had kunnen zijn, aangezien het is opgelost).
b) Ik vroeg wat er gebeurde met explorer.exe uitvoeren, je gaf daarop helemaal geen antwoord. Er is een enorme kans dat de startbalk gewoon was teruggekomen daardoor.
c) Een beetje rotzooien en herstarten werkt zo ongeveer altijd met windows, sinds windows 95. Als dat niet het eerste is dat je doet, maak je weinig kans op dit gebied als 'slim' te worden beschouwd, nietwaar?
pi_40609254
Mensen, ik heb heus verstand van computers. Ik treed bij al mijn ouders, schoonouders en dus mijn vriendin op als halve systeembeheerder. Het allereerste waar ik naar heb gekeken is uiteraard of die startbalk niet naar beneden was geschoven, dat was niet het geval. Dat de openstaande vensters zo bleven staan alsof er wel ene startbalk was, was ook een aanwijzijng. Herstarten hebben we uiteraard ook al een paar keer geprobeerd. Ik open hier niet zomaar een topic.
ALLE TIPS gegeven in dit topic hebben we geprobeerd voor zover we dat nog niet hadden gedaan, ook het uitvoeren van explorer.exe, daarop gaf ik dan ook antwoord:
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 10:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Windows toets gaf gewoon Menu Start, evenals ctrl + esc
explorer.exe geeft gewoon "Mijn Documenten" (Als map)
LEZEN! (wie is er nu dom?)

Mijn gok is dat het veranderen van de background in samenwerking met reboot hetgene is wat uiteindelijk werkte.

Ik reageerde alleen maar een beetje lacherig op PeterFdeVries omdat dat het allereerste was waar ik naar heb gekeken. (in fact het allereerste waar mijn vriendin naar keek, want ook zij weet heus wel iets van computers). Ik dacht dat uit mijn verhaal wel duidelijk naar voren kwam dat dat het niet was (plus half ervan utigaand dat ieder weldenkend mens daar het eerst naar kijkt).
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 14:48:40 #17
57563 Petrotjuh
Peter met een Astronaut
pi_40609459
Niet lezen getuigt niet per definitie van domheid, Tara.
pi_40609483
Windows toets...

Dan uitvoeren, Format C: /q En dan J
pi_40609645
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:49 schreef WesHell het volgende:
Windows toets...

Dan uitvoeren, Format C: /q En dan J
Dat lijkt mij echt en geweldige tip! Dank je wel
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 14:57:55 #20
57563 Petrotjuh
Peter met een Astronaut
pi_40609726
Ah! Volgens mij is dít het moment om even te wijzen op de voordelen van BSD.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')