abonnement Unibet Coolblue
pi_41467910
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Leuk
voor je dochter iets minder leuk natuurlijk
nou leuk was 't niet met die regen op de Ballon 'd'Alsac zonder regenjasje
janneman
  maandag 4 september 2006 @ 00:14:23 #102
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_41469288
ik krijg het al koud als ik het lees. als het bestond zou ik handvat- en zadelverwarming nemen op m'n fiets. ik rij pas lekker als het buiten 40 graden is
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  FOK!fotograaf maandag 4 september 2006 @ 00:35:35 #103
73911 ultra_ivo
pi_41469854
40 graden? Dan lig ik uitgeteld in de greppel. Nee een graadje of 15-20 is prima fietsweer voor mij. 10 graden mag ook nog wel, dan hoeven de beenstukken nog niet aan.
  maandag 4 september 2006 @ 00:49:12 #104
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_41470151
quote:
Op maandag 4 september 2006 00:35 schreef ultra_ivo het volgende:
40 graden? Dan lig ik uitgeteld in de greppel. Nee een graadje of 15-20 is prima fietsweer voor mij. 10 graden mag ook nog wel, dan hoeven de beenstukken nog niet aan.
ik heb sinds ik in nederland ben (2 weken) alleen maar met beenstukken en lange mouwen gereden dit alles tot groot vermaak van m'n medefietsers
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  FOK!fotograaf maandag 4 september 2006 @ 01:22:04 #105
73911 ultra_ivo
pi_41470862
vorig jaar reed ik bij Trondheim-Oslo nog bij 10 graden met korte mouwen en blote benen. Bovengekomen dacht ik dat de afdaing eraan zou komen, deed een jack aan en raakte prompt oververhit. Precies het tegengestelde dus
pi_41492740
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:33 schreef horstjan het volgende:

[..]

nou leuk was 't niet met die regen op de Ballon 'd'Alsac zonder regenjasje
Nee, daar kan ik me wat bij voorstellen. Ik had armstukken aan en regenjasje bij me (en benen ingesmeerd), daardoor was het nog enigszins uit te houden.

Ik heb de tocht toch nog netjes volbracht, 105e geworden, helaas net buiten de eerste honderd

Het was trouwens waaierrijden op de Ballon d'Alsace. En op de Route de Cretes was het zicht maar 100 meter (op zijn best). Echt handig, dalen in de regen met een bril . Maar alles toch overleefd. In de afdaling van de Odoren nog wel door een gat in de weg gereden, waardoor ik bijna over mijn stuur sloeg, maar het ging net goed. Daar lag trouwens ook iemand in de vangrail, iets later kwam een ambulance naar boven Hopelijk is dat goed afgelopen.

Eenmaal weer in het dal bij Thann was het trouwens wel weer lekker warm. Helaas kreeg ik op de Col Amic een beetje een hongerklop.
in a crowd you lose humanity
  maandag 4 september 2006 @ 21:02:33 #107
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_41493356
quote:
Op zondag 3 september 2006 21:15 schreef el_salvador het volgende:
sungaMsunitraM, ik ga denk ik donderdag de trimmerskoers rijden bij de bollenstreek.
Ik denk dat ik er dan niet bij ben helaas

Ik denk dat ik volgend weekend op zondag tochtje bij DTC ga rijden (zit dan wrs bij mn vriendin in Zeist en terwijl die aan het hockeyen is kan ik mooi fietsen )
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 4 september 2006 @ 21:24:20 #108
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_41494171
quote:
Op maandag 4 september 2006 21:02 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Ik denk dat ik er dan niet bij ben helaas

Ik denk dat ik volgend weekend op zondag tochtje bij DTC ga rijden (zit dan wrs bij mn vriendin in Zeist en terwijl die aan het hockeyen is kan ik mooi fietsen )
mooi dan zijn er geen getuigen
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_41496064
quote:
Op maandag 4 september 2006 20:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, daar kan ik me wat bij voorstellen. Ik had armstukken aan en regenjasje bij me (en benen ingesmeerd), daardoor was het nog enigszins uit te houden.

Ik heb de tocht toch nog netjes volbracht, 105e geworden, helaas net buiten de eerste honderd

Het was trouwens waaierrijden op de Ballon d'Alsace. En op de Route de Cretes was het zicht maar 100 meter (op zijn best). Echt handig, dalen in de regen met een bril . Maar alles toch overleefd. In de afdaling van de Odoren nog wel door een gat in de weg gereden, waardoor ik bijna over mijn stuur sloeg, maar het ging net goed. Daar lag trouwens ook iemand in de vangrail, iets later kwam een ambulance naar boven Hopelijk is dat goed afgelopen.

Eenmaal weer in het dal bij Thann was het trouwens wel weer lekker warm. Helaas kreeg ik op de Col Amic een beetje een hongerklop.
Gefeliciteerd hoor, ik vind 't een hele ervaring om zo vrijblijvend rond te fietsen.
Ik heb eigenlijk alleen maar gekoersd en omdat ik in die buurt vroeger een étappewedstrijd heb gewonnen kreeg ik 'n nostalgies gevoel. Wel zwart gereden

[ Bericht 4% gewijzigd door horstjan op 04-09-2006 22:29:58 ]
janneman
  maandag 4 september 2006 @ 22:36:25 #110
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_41496520
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:24 schreef horstjan het volgende:

[..]

Gefeliciteerd hoor, ik vind 't een hele ervaring om zo vrijblijvend rond te fietsen.
Sja vergeleken bij n serieuze koers is zal zo'n cyclo natuurlijk een toertochtje lijken.

Maar voor mij was b.v. de Marmotte echt wel heel speciaal. Dat je voortdurend omringd bent door medefietsers geeft (mij althans) zo veel motivatie om er meer uit te halen, je hebt voortdurend richtpunten.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_41496701
De Marmotte heb ik gedeeltelijk tegen de keer in gereden die dag héél speciaal om bekenden tegen te komen.
janneman
pi_41501643
Ik hou wel van fris weer, elfstedentocht vorig jaar was op het einde voor m'n gevoel een graadje of 10 + regen en tegenwind. had wel beenstukken om, maar verder korte mouwtjes
Sowieso is het wel lekker fietsen als het een beetje miezert
  dinsdag 5 september 2006 @ 01:08:58 #113
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_41501696
volgens komisch duo dijkstra en ducrot zit er als het regent meer zuurstof in de lucht
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  dinsdag 5 september 2006 @ 08:44:50 #114
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_41506783
Dijkstra en Ducrot gaan bij mij uit als ze commentaar geven, luister veel liever naar de VRT dan!
pi_41522225
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Sja vergeleken bij n serieuze koers is zal zo'n cyclo natuurlijk een toertochtje lijken.

Maar voor mij was b.v. de Marmotte echt wel heel speciaal. Dat je voortdurend omringd bent door medefietsers geeft (mij althans) zo veel motivatie om er meer uit te halen, je hebt voortdurend richtpunten.
Idd, je probeert toch het beste uit jezelf te halen.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 5 september 2006 @ 18:41:38 #116
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_41523054
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:15 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd, je probeert toch het beste uit jezelf te halen.
Idd, ook na 10 uur op de fiets kan je toch nog gewoon knallen op die Alpe d'Huez.

Alleen na zoiets voel ik me wel weer een slappeling als ik na 2 uurtjes solo inkak tot 22 km/uur
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf dinsdag 5 september 2006 @ 19:23:41 #117
73911 ultra_ivo
pi_41524185
gewoon een iets langere rit uitkiezen met zo'n sfeer, hou je 't ook langer vol
pi_41527289
Tim Krabbé breekt sleutelbeen!

Ha Jan,

Alsof de duivel er mee speelt: toen ik het zondag voor de wedstrijd met Eduard Baddee over vallen had, en ik hem vertelde dat ik nog nooit een sleutelbeen had gebroken, zei hij: dan ben je nog geen echte wielrenner.
Die ridderslag heb ik nu dus ontvangen.
In volle sprint ging er voor me iemand onderuit, ik was kansloos. Ik ben wel even goed beroerd geweest, en ik ben een nachtje op eigen verzoek ter observatie in het ziekenhuis gebleven, maar ik zit alweer thuis met wat wondjes en dat sleutelbeen. En vooral met de pest in dat ik nu al die koersen mis die ik deze maand had zullen rijden.

na de Ballon d'Alsac ben ik teruggegaan v.w. slechte weer
Dan moet het wel heel slecht weer zijn als je zo'n tocht middenin afbreekt. Maar in Skt. Johann was het ook slecht.

Dank voor je medeleven en tot ziens,
Groet,
Tim
janneman
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:03:34 #119
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_41527704
Ik ben tijdens het fietsen in mijn lip gestoken door een beest
Dus nu is mijn onderlip links 2x zo dik als normaal
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_41528250
En ik in mijn bal[len] ben gedemarreerd en heb gewonnen. [luxemburg]
janneman
pi_41528525
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 20:53 schreef horstjan het volgende:
Tim Krabbé breekt sleutelbeen!

Ha Jan,

Alsof de duivel er mee speelt: toen ik het zondag voor de wedstrijd met Eduard Baddee over vallen had, en ik hem vertelde dat ik nog nooit een sleutelbeen had gebroken, zei hij: dan ben je nog geen echte wielrenner.
Die ridderslag heb ik nu dus ontvangen.
In volle sprint ging er voor me iemand onderuit, ik was kansloos. Ik ben wel even goed beroerd geweest, en ik ben een nachtje op eigen verzoek ter observatie in het ziekenhuis gebleven, maar ik zit alweer thuis met wat wondjes en dat sleutelbeen. En vooral met de pest in dat ik nu al die koersen mis die ik deze maand had zullen rijden.
Fiets Tim Krabbé nog steeds. Leuke boekjes schreef hij altijd . Wel sneu trouwens, sleutelbeen breken.
quote:
na de Ballon d'Alsac ben ik teruggegaan v.w. slechte weer
Dan moet het wel heel slecht weer zijn als je zo'n tocht middenin afbreekt. Maar in Skt. Johann was het ook slecht.
Dus je had 'm niet uitgereden. Da's wel jammer, zo'n eind rijden en dan niet de hele tocht doen. Maar je had geen regenjasje bij je had je eerder gepost, dus dan kan ik het me wel voorstellen. Dan wordt het wel erg koud.
Ik was echt blij dat ik die bij me had gestoken. Vooraf twijfelde ik nog of ik mijn windbrekertje mee zou nemen of regenjackje. Ik heb toch maar voor het regenjackje gekozen, en dat was maar goed ook. Zonder dat (en de armstukken) had ik 'm waarschijnlijk ook niet uitgereden.
in a crowd you lose humanity
pi_41529022
Tim fietst fanatieker dan ooit, ik rijd wekelijks met hem en soms wint hij ook nog.Na afloop lekker sterke verhalen vertellen.

http://tinypic.com/2en6lpx.jpg

[ Bericht 29% gewijzigd door horstjan op 05-09-2006 22:19:39 ]
janneman
  woensdag 6 september 2006 @ 16:49:56 #123
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_41553575
zo heerlijk weertje, net even 70km gedaan, langs schiphol. is trouwens een doolhof van fietspaden daar in de buurt. ook leuk, vliegtuigen spotten terwijl je op de fiets zit
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  woensdag 6 september 2006 @ 17:09:50 #124
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_41554175
Ik vind het daar vaak zo naar kerosine stinken
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 6 september 2006 @ 17:17:04 #125
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_41554379
quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:09 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik vind het daar vaak zo naar kerosine stinken
en bij de spottersplek naar frituur van de mac combineer ik mooi mijn 3 grootste hobby's
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_41554924
Als je drie andere renners hebt gezien, grote kans dat ik er bij was .
janneman
  woensdag 6 september 2006 @ 17:36:20 #127
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_41554957
ik heb er heel veel gezien ja, ik groette nog een renner in het rood gekleed met een bril in wk-kleuren


edit: oja ik was met lange zwarte broek en blauw/wit shirt met korte mouwen (ja, ik weet) en heb lang haar
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_41668524
Gisteren dus de Ronde Picarde gereden (Abbeville). Was niet echt een groot succes. In het begin zat ik net niet ver genoeg voorin om met de eerste groep (van een man of 80(?)) mee te kunnen. Later sloot ik met een groepje daar toch weer bij aan toen de eerste groep op een vals plat klim wat stilviel. Helaas werd direct daarna weer alles op een (lang) lint getrokken, waardoor opschuiven niet mogelijk was. Vervolgens weer een vals plat klim, waar het op een paar plekken brak en ik weer in een tweede groep zat.
Daar werd wel flink doorgereden gelukkig. Hoewel de eerste groep uit ons gezicht raakt, zagen we later toch weer een groepje voor ons rijden. En toen reed ik lek Dat was na 65 km (van de 187)
Terwijl ik stond te wisselen kwamen er twee grote pelotons langs (van meer dan 100 man denk ik), dus toen heb ik maar besloten om de korte afstand te rijden, omdat een leuke klassering er toch niet meer inzat. Op de korte afstand (134 km) was ik toch nog 90e, dat dan weer wel.

Wel irritant in de groep waar ik de laatste 30 km inzat, was dat er een vrouw de hele tijd voorin bleef, vaak in tweede positie, maar niet overnam. Dat is niet netjes
in a crowd you lose humanity
pi_41670003
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:03 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik ben tijdens het fietsen in mijn lip gestoken door een beest
Dus nu is mijn onderlip links 2x zo dik als normaal
Haha, dat heb ik ook eens gehad en aanvankelijk vond ik het wel cool dat ik op Angelina Jolie leek, maar een nacht later leek ik meer op the Elephant Man. Ik hoop dat zich bij jou geen soortgelijke ontwikkelingen voordoen.

Die Tim....kun je met een gebroken sleutelbeen schrijven? Dan komt er hier wellicht toch nog iets positiefs uit voort
  zondag 10 september 2006 @ 12:24:13 #130
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_41671001
IK heb gisteren de ING tour gereden (Geleen - Banneux - Geleen), uiteindelijk 165km. Het was balen dat we er eentje in de groep hadden zitten die nog nooit boven de 100km had gereden en mee wilde met ons, wij konden op elke beklimming wachten en bovendien draaide hij na 120km af naar huis. Door dat stilvallen en de daaraan gekoppelde tempowisselingen had ik op het einde geen goede benen meer, het tempo was er in zijn geheel uit en ik had moeite om een goed verzet rond te draaien. Op het einde hadden we 26 gemiddeld, maar het veel beter gekund. Als ik gisteren met afgelopen zondag vergelijk dan was gisteren bar en bar slecht....
  zondag 10 september 2006 @ 19:07:46 #131
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_41683141
vandaag was weer een heerlijke dag om kilometertjes te tikken! weer rondje schiphol gedaan (lekker asfalt op die route)
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_41686801
quote:
Op zondag 10 september 2006 10:38 schreef Wombcat het volgende:
Gisteren dus de Ronde Picarde gereden (Abbeville). Was niet echt een groot succes. In het begin zat ik net niet ver genoeg voorin om met de eerste groep (van een man of 80(?)) mee te kunnen. Later sloot ik met een groepje daar toch weer bij aan toen de eerste groep op een vals plat klim wat stilviel. Helaas werd direct daarna weer alles op een (lang) lint getrokken, waardoor opschuiven niet mogelijk was. Vervolgens weer een vals plat klim, waar het op een paar plekken brak en ik weer in een tweede groep zat.
Daar werd wel flink doorgereden gelukkig. Hoewel de eerste groep uit ons gezicht raakt, zagen we later toch weer een groepje voor ons rijden. En toen reed ik lek Dat was na 65 km (van de 187)
Terwijl ik stond te wisselen kwamen er twee grote pelotons langs (van meer dan 100 man denk ik), dus toen heb ik maar besloten om de korte afstand te rijden, omdat een leuke klassering er toch niet meer inzat. Op de korte afstand (134 km) was ik toch nog 90e, dat dan weer wel.

Wel irritant in de groep waar ik de laatste 30 km inzat, was dat er een vrouw de hele tijd voorin bleef, vaak in tweede positie, maar niet overnam. Dat is niet netjes
Zo! En ook nog naar La Charley Gaul komend weekend?
Bij gunstig weerbericht ga ik zeker.Alleen weet ik nog niet of ik een tijd ga neerzetten omdat m'n copain niet meer zo vlug is. Voor mij is 't wel weer een uitdaging als ex master winnaar van de ronde van Luxemburg.
janneman
pi_41686940
quote:
Op zondag 10 september 2006 20:51 schreef horstjan het volgende:

[..]

Zo! En ook nog naar La Charley Gaul komend weekend?
Bij gunstig weerbericht ga ik zeker.Alleen weet ik nog niet of ik een tijd ga neerzetten omdat m'n copain niet meer zo vlug is. Voor mij is 't wel weer een uitdaging als ex master winnaar van de ronde van Luxemburg.
Denk het wel.
in a crowd you lose humanity
pi_41687949
Afgelopen woensdag tijdens het wielrennen zijn ze de weg aan het teren geweest, maar dat bord weggehaald. Reed ik vol door die teerbende heen. Banden zijn helemaal smerig. Teer zit er nog steeds op. Is nog niet volledig afgesleten. Dus morgen maar rustig kilometers maken, om de banden weer schoon te krijgen.
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_41732996
Ik ben van plan om binnenkort een racefiets te gaan kopen. Ik fiets al jaren veel op een tourfiets (gazelle furore) en ik wil nu een keer een stapje verder. Ik heb al informatie bij vershcillende mensen ingewonnen. Wat me verteld is is dat ik goed moet denken om merken. Frame is het beste van een bekend merk, derailleur van Shimano werd me aangeraden. Mijn budget ligt rond de 400 euro voor de fiets (ik moet ook nog schoenen, broek, shirt etc etc erbij kopen, in totaal kom ik dan rond de 500 euro lijkt me). Ik heb al een beetje rondgekeken en kwam http://www.bikesonline.nl/shop/shop_prod.asp?GroupID=226&ProductID=11031 die tegen. Ik zie daar bijvoorbeeld allemaal framehoogtes staan. Ik ben 1.82 lang, welke hoogte heb ik dan nodig? Klopt de info die ik al heb gekregen, en wat vinden jullie van die fiets? Hebben jullie nog meer tips, aanbevelingen e.d.?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  dinsdag 12 september 2006 @ 12:22:59 #136
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_41733075
Voor 400 euro zou ik 2e hands gaan, b.v. een degelijk gelugd stalen frame met Shimano 105 of 600 / Ultegra groep met STI-hendels (remmen en schakelen gecombineerd) met 2 of 3 x 8 of 9 versnellingen.

Meer info: www.fiets.nl/forum

Een nieuwe fiets van E389 zal je door bijna iedereen afgeraden worden.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_41735808
Of je moet al een overjarig model kopen.....
pi_41737354
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 12:19 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort een racefiets te gaan kopen. Ik fiets al jaren veel op een tourfiets (gazelle furore) en ik wil nu een keer een stapje verder. Ik heb al informatie bij vershcillende mensen ingewonnen. Wat me verteld is is dat ik goed moet denken om merken. Frame is het beste van een bekend merk, derailleur van Shimano werd me aangeraden. Mijn budget ligt rond de 400 euro voor de fiets (ik moet ook nog schoenen, broek, shirt etc etc erbij kopen, in totaal kom ik dan rond de 500 euro lijkt me). Ik heb al een beetje rondgekeken en kwam http://www.bikesonline.nl/shop/shop_prod.asp?GroupID=226&ProductID=11031 die tegen. Ik zie daar bijvoorbeeld allemaal framehoogtes staan. Ik ben 1.82 lang, welke hoogte heb ik dan nodig? Klopt de info die ik al heb gekregen, en wat vinden jullie van die fiets? Hebben jullie nog meer tips, aanbevelingen e.d.?
Ik heb jouw lengte en een WILIER alpe 'dHuez T.K. op marktplaats maar is wel duurder.AFM. van framehoogte zal het zelfde zijn.Neem altijd een kenner mee!
janneman
  dinsdag 12 september 2006 @ 15:33:53 #139
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_41737820
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 14:14 schreef -Dutch- het volgende:
Of je moet al een overjarig model kopen.....
Dan nog kom je niet verder dan Shimano Sora denk ik......
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 12 september 2006 @ 16:54:01 #140
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_41740342
ik zou 2ehands gaan kijken. ik heb 2 jaar terug een goeie deal gevonden, 250 euro voor een cannondale r800. beetje goed zoeken moet je voor 400 toch iets beters kunnen vinden dan wat je nieuw krijgt voor dat geld. gewoon de advertenties afstruinen, en vergeet ook niet een te-koop-gevraagd ad te zetten, die vangen namelijk verassend veel reacties.
bij de plaatselijke wielerclub binnenlopen en daar op het prikbord kijken is ook een manier. succes.

vandaag weer lekker stukje gereden door de polder btw
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_41740893
Ok, ik ga tweedehands kijken. Fietsenmakers zullen die misschien ook wel hebben, maar eens even langs morgen . Blijft nog de vraag over: hoe bepaal ik de framehoogte die ik nodig heb?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  dinsdag 12 september 2006 @ 17:33:51 #142
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_41741674
dat was iets van 2/3 van je binnenbeenlengte geloof ik maar dat kun je overal op internet vinden op de forums enzo
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_41742641
Zojuist terug van de chirurg - de klap is toch zwaarder geweest dan ik had gedacht. Ik blijk ook nog 'een aantal' ribben te hebben gebroken (ben vergeten te vragen hoeveel) en de Röntgenfoto van het sleutelbeen was geen gezicht - de afgebroken einden, en een lange losse botsplinter, steken als wrakhout over mekaar heen. Toch zou dat allemaal zonder operatie weer fatsoenlijk aan mekaar groeien en een stevig geheel gaan vormen; 13 oktober wordt dat bekeken.
Aldus Tim Krabbé
janneman
pi_41810352
Even een stukje dat ik gisteren naar de PBP-fietsers lijst stuurde:
quote:
Eigenlijk had ik nu in de buurt van Duinkerken moeten zijn, als m'n
schouder meegewerkt had. Maar dat deed ie dus niet. Na zo'n 500km
moest ik definitief concluderen dat als gevolg van de valpartij van
een dag of 10 terug een diagonaal teveel is. De benen waren goed,
ondanks de weinige kilometers vanwege de hete zomer. De nieuwe route
en late starttijd bevielen me goed. De fiets draaide ook goed; geen
pech deze keer. En met de te verwachten draaiende wind had ik na een
kwart van de afstand er nog veel fiducie in.
Maar een slechte 2e nacht gooide alles door elkaar. Ik had nipt het
pont naar Royan gemist (zijwind ipv de voorspelde wind in de rug)en
aangezien het F1 hotel in Niort een twintigtal kilometers buiten de
stad ligt zou ik daar pas tegen een uur of 3-4 's nachts aankomen. Dus
een hotel zoeken een stad zuidelijker. Het hotel in het centrum deed
niet open rond middernacht. Bij de autoweg moest volgens de locals nog
een hotel liggen. Na een half uur zoeken het hotel gevonden, zo'n
typisch hotel waar je via een betaalautomaat je kamer krijgt, blijken
ze in dit hotel alleen Franse kaarten en Visa te accepteren, heb ik
een keer een creditcard, accepteren ze 'm niet De nacht op het
houten bankje voor de betaalautomaat was niet goed voor de schouder.
De volgende dag in de ochtend als een zombie gereden. De schouder
begon steeds meer op te spelen. Een kilometer of 100-200 was daarmee
te doen; maar niet de geplande 270 voor die dag, gevolgd door nog een
lange etappe van zo'n 400km. Dus de keuze was snel gemaakt. Zeker
omdat ik de lol van de diagonalen steeds minder begon in te zien. Je
raast door een mooi landschap, helemaal alleen met amper tijd voor
contact met mensen. Tijdens de brevetten moet je ook zo hard rijden,
maar daar is er sfeer, zijn er lotgenoten die je nog af en toe ziet en
controleurs. Als het voor de lol gaat kies ik toch liever een Franse
pijl. Bij de twee mislukte poigngen heb ik gemerkt dat voor mij
diagonalen alleen mogelijk zijn bij een perfecte voorbereiding waarbij
alles goed moet gaan. En met genoeg rust van te voren. Ik had genoeg
verlof genomen, maar de Franse spoorwegen maakten het onmogelijk voor
ùij om fatsoenlijk uit te rusten voor de start.
Dus moet ik tot volgend jaar wachten om mijn 10e brevet van meer dan 1000km aan mijn palmares toe te voegen.
  donderdag 14 september 2006 @ 20:52:58 #145
142185 kcin22
Koekje derbij?
pi_41813312
Hallo dames en heren,

ik ben, net zoals zoveel mensen de laatste tijd, van plan om te beginnen met racefietsen. Nou ben ik vandaag naar verschillende winkels geweest om wat te weten te komen over leuke instap fietsen.
Uit eindelijk zijn er 4 fietsen die een beetje overeenkomen met mijn budget:
*een bulls frame afgemonteerd met shimano tiagra (nieuw 600,-)
* een bulls frame afgemonteerd met shimano sora (ook nieuw 550,-)
* een oud model Campagnola afgemonteerd met ik dacht 2200 (495,-)
* een oud model frame afgemonteerd met Shimano RSX (395,-)

Nu weet ik dat ik jullie niet super veel informatie geef maar zoveel verstand heb ik er niet van.
Wat zouden jullie kiezen als je mij was.

mvg Nick
pi_41815219
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 18:03 schreef horstjan het volgende:
en de Röntgenfoto van het sleutelbeen was geen gezicht - de afgebroken einden, en een lange losse botsplinter, steken als wrakhout over mekaar heen.
Goed kut voor hem, maar hij beschrijft het wel mooi beeldend!
pi_41842500
La 17ème Charly Gaul le 17 septembre 2006
Wie heeft er nog goesting?
janneman
  FOK!fotograaf vrijdag 15 september 2006 @ 19:31:38 #148
73911 ultra_ivo
pi_41843017
Kun je ook nog goedkoop naartoe, TreinTramBus dag bei de Belgen (ook geldig in Luxemburg) komend weekend.
pi_41845339
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 19:31 schreef ultra_ivo het volgende:
Kun je ook nog goedkoop naartoe, TreinTramBus dag bei de Belgen (ook geldig in Luxemburg) komend weekend.
TreinTtramBus? Ik loop nog liever.
janneman
  FOK!fotograaf vrijdag 15 september 2006 @ 20:59:09 #150
73911 ultra_ivo
pi_41845612
Ik doe niks liever dan met de Trein van of naar een evenement gaan. Lekker uitrusten op de weg naar huis. Ik woon dan ook vlakbij een station met directe verbinding naar Luik.
pi_41851003
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 19:18 schreef horstjan het volgende:
La 17ème Charly Gaul le 17 septembre 2006
Wie heeft er nog goesting?

Weerbericht is wel matig voor luxmburg zondag.
in a crowd you lose humanity
pi_41855217
sec et très nuagieux!
janneman
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:55:47 #153
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_41857008
Ook ik ben op zoek naar een leuke tweedehands fiets, dit omdat mijn huidige fiets (ook een tweedehands) steeds meer kwaaltjes begint te vertonen en ik liever een nieuwe aanschaf dan alles te laten maken.
Ik zou het liefst zo'n 500¤ er aan uitgeven maar ik denk dat ik mijn huidige fiets met winst kan doorverkopen (kreeg hem voor een schijntje van een trainer) en misschien willen mijn ouders wat bijdragen, dus 600¤ moet ook nog haalbaar zijn.
Ik heb drie fietsen van marktplaats geplukt:
fiets van 400 euro
fiets van 500 euro
fiets van 600 euro

Gezien de prijs/kwaliteits verhouding, welke zou de beste koop zijn volgens jullie (kenners )?
Tranquillo
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:44:29 #154
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_41860990
die van 400: niet doen; ook weer sora afmontage
die van 500: moet je smaak zijn; is wel een goede als die met 105 9speed is afgemonteer
die van 600: niet doen; sora afmontage, prijs veels te hoog

ik zou nog even verder kijken als ik jou was
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  zaterdag 16 september 2006 @ 15:54:16 #155
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_41863775
Ok, bedankt voor je hulp alvast. Ik begrijp dat je Sora moet vermijden.
Zou Deze fiets dan beter zijn? (Stuur even buiten beschouwing gelaten)

Edit: De framemaat is 53 cm. Te klein voor mij maar volgens mij is dit een hele goede koop? Hij heeft nog één fiets staan, die op de foto staat (dus zonder racestuur).

[ Bericht 15% gewijzigd door icebliss op 17-09-2006 16:09:44 ]
Tranquillo
pi_41899831
Zo, de Charly Gaul ook weer overleefd, ging op zich niet slecht, behalve dat ik opeens een bloedneus kreeg op de klim waar het peloton in stukken brak, daarom toen maar even wat rustiger aan gedaan, met als gevolg dat ik nogal achterin bovenkwam. Daarna nog wel twee groepjes opgeschoven, maar toen zat ik er ook wel zwaar doorheen en ik heb de laatste 40 kilometer eigenlijk alleen maar een beetje wieltjes zitten zuigen.

Op zich wel een mooi parkoers, niet echt selectief. Tot ver in de wedstrijd was de eerste groep echt groot. Pas na dik 80 kilometer was de klim waar het peloton (toen nog 100-150 man) in stukken brak. En de klimmen daarna waren ook niet echt selectief.
in a crowd you lose humanity
pi_41904704
Ik heb er ook van genoten en samen met mijn maatje een gem. van net boven de dertig
janneman
pi_41912451
Die Charly Gaul staat voor volgend jaar op de agenda, lijkt me een leuke tocht.
pi_42256404
Ha Jan,

Een paar maanden geleden zat ik in een tweemans ontsnapping met een van onze sterke 60pluscoureurs. De voorafgaande wedstrijd was hij afgestapt, 'omdat mijn hart ineens raar begon te doen,' zoals hij zei. En nu dacht ik: 'Laat dat hart het niet nu begeven, want in m'n eentje red ik het niet.'
Kortom, nog gefeliciteerd met je prijs. Zo werkt het wielerbrein inderdaad. Toen ik in het ziekenhuis weer een beetje bijkwam, had ik vooral de pest in over de gemiste toptien klassering in die wedstrijd, het verlies van m'n mooie tweede plaats in het 60+ klassement (zelfs van de derde, rekende ik snel uit) en het missen van nog zeker 7 mooie koersen van het seizoenslot. Natuurlijk zat ik na 10 dagen tegen het chirurgenadvies in alweer op de fiets - m'n stadsfiets, want met één hand sturend en m'n andere arm in een mitella durf ik nog niet op een fiets met handremmen. Maar ik rijd m'n gewone rondjes, neem de tijden op, probeer het record van de vorige dag te verbeteren en bereken de gemiddelden. 27½ km/u op een 25 kg. zware fiets, met beugelslot bungelend aan het stuur - niet slecht, toch?
Tim Krabbé
janneman
pi_42331753
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 15:54 schreef icebliss het volgende:
Ok, bedankt voor je hulp alvast. Ik begrijp dat je Sora moet vermijden.
Zou Deze fiets dan beter zijn? (Stuur even buiten beschouwing gelaten)

Edit: De framemaat is 53 cm. Te klein voor mij maar volgens mij is dit een hele goede koop? Hij heeft nog één fiets staan, die op de foto staat (dus zonder racestuur).
Tiagra is net als Sora af te raden, bij Shimano begint het pas bij 105.

(Control-C van ergens anders(GoT) geloof ik:
• Dura-ace: soms ook wel (per ongeluk maar niet onterecht) dure-race genoemd. Erg goed, erg licht, erg duur. Voor professionele wedstrijdrijders.
• Ultegra (vroeger: 600): iets minder duur, iets minder licht maar nog wel erg goed en duurzaam. Voor de amateur die veel van zijn fiets vraagt.
• 105: meest betaalbare ‘wedstrijdgroep’, degelijk, betrouwbaar maar wel ietsje zwaarder en minder soepel. Goede groep voor liefhebbers die probleemloos tot 200 km per week willen fietsen.
• Tiagra (vroeger: RSX): Veel te vinden op betaalbare nieuwe racefietsen. Niet slecht, ietsje lomper en zwaarder, slijt wat sneller. Voor minder dan 100 km per week in mooi weer.
• Sora (vroeger: Exage, 300/500/600EX): Het goedkoopst. Nogal plastic-achtig, toch wel zwaar en helaas niet zo degelijk. Wel compleet voor weinig geld, maar als je veel fietst wil je toch iets beters.

En Campagnolo:
• Record: Iets lichter en duurder dan Dura-ace.
• Chorus: Bijna net zo goed en duur als record, hoger niveau dan Ultegra.
• Centaur (vroeger: Daytona): Tussen Ultegra en 105.
• Veloce: Net iets onder 105.
• Mirage: Vergelijkbaar met Sora, ook nogal veel plastic.
• Xenon: Recent toegevoegd. In tegenstelling tot de gelijknamige koplampen niet om mee te patsen.


Mijn persoonlijke mening is dat je beter een fiets met een tweedehandse 105 groep kunt kopen dan een fiets met een nieuwe Sora/Tiagra afmontage. Of je voor Shimano of Campa gaat is vaak een persoonlijke afweging, Campa ziet er wat mooier uit, geen kabels over je stuur etc.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 oktober 2006 @ 12:58:33 #161
73911 ultra_ivo
pi_42332866
Campagnolo gaat ook veel langer mee dan Shimano. Ik rij al heel wat jaren met een aantal Campagnolo Mirage onderdelen op m'n langeafstandsfiets (derailleurs, Ergopower-grepen en achternaaf). Die doen het al jaren goed. In de laatste 7-8 jaar 1x de rechter ergopower greep moeten vervangen, voor de rest niks meer dan normaal onderhoud. Campagnolo tandwielen houden het 2x zo lang vol als Shimano-peperkoek.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 16:21:24 #162
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_42336247
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 12:10 schreef DutchBlood het volgende:

[..]

Tiagra is net als Sora af te raden, bij Shimano begint het pas bij 105.

(Control-C van ergens anders(GoT) geloof ik:
• Dura-ace: soms ook wel (per ongeluk maar niet onterecht) dure-race genoemd. Erg goed, erg licht, erg duur. Voor professionele wedstrijdrijders.
• Ultegra (vroeger: 600): iets minder duur, iets minder licht maar nog wel erg goed en duurzaam. Voor de amateur die veel van zijn fiets vraagt.
• 105: meest betaalbare ‘wedstrijdgroep’, degelijk, betrouwbaar maar wel ietsje zwaarder en minder soepel. Goede groep voor liefhebbers die probleemloos tot 200 km per week willen fietsen.
• Tiagra (vroeger: RSX): Veel te vinden op betaalbare nieuwe racefietsen. Niet slecht, ietsje lomper en zwaarder, slijt wat sneller. Voor minder dan 100 km per week in mooi weer.
• Sora (vroeger: Exage, 300/500/600EX): Het goedkoopst. Nogal plastic-achtig, toch wel zwaar en helaas niet zo degelijk. Wel compleet voor weinig geld, maar als je veel fietst wil je toch iets beters.

En Campagnolo:
• Record: Iets lichter en duurder dan Dura-ace.
• Chorus: Bijna net zo goed en duur als record, hoger niveau dan Ultegra.
• Centaur (vroeger: Daytona): Tussen Ultegra en 105.
• Veloce: Net iets onder 105.
• Mirage: Vergelijkbaar met Sora, ook nogal veel plastic.
• Xenon: Recent toegevoegd. In tegenstelling tot de gelijknamige koplampen niet om mee te patsen.


Mijn persoonlijke mening is dat je beter een fiets met een tweedehandse 105 groep kunt kopen dan een fiets met een nieuwe Sora/Tiagra afmontage. Of je voor Shimano of Campa gaat is vaak een persoonlijke afweging, Campa ziet er wat mooier uit, geen kabels over je stuur etc.
Ik heb ondertussen een fiets gekocht, met Tiagra. Dit omdat het een ontzettend goede deal was (fiets was pas twee maanden oud en ik kan hem voor bijna de helft kopen - er zit ook nog steeds garantie op ). Ik heb wel even getwijfeld maar als ik zo jouw beschrijving zie voor Tiagra dan past dat wel bij mij, bovendien weet ik niet hoe lang ik nog doorga/tijd heb om te fietsen, dus een dure fiets zou nogal een gok zijn. Zeker omdat ik het geld straks als student beter kan gebruiken vrees ik
Het gaat overigens om een Trek Alpha SL Aluminum 1000.

In ieder geval erg bedankt voor je post, hier hebben mensen die een fiets zoeken veel aan
Tranquillo
  woensdag 4 oktober 2006 @ 12:33:38 #163
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_42354877
brrr koud, tijd om eens een winter pak te kopen.
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  FOK!fotograaf woensdag 4 oktober 2006 @ 14:11:45 #164
73911 ultra_ivo
pi_42357696
De Aldi had vorige week winterkleren in de aanbieding, jack, lange broek (winddicht) en winddicht ondershirt.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 14:33:03 #165
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_42358299
zijn niet toevallig die fleecejacks die nu op de site staan? ik ga wel even een aldi opzoeken hier in de buurt die pakken van cannondale en scott bij de winkel waren meer dan 150 euri
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  FOK!fotograaf woensdag 4 oktober 2006 @ 15:25:07 #166
73911 ultra_ivo
pi_42359935
Nee, niet de fleecejacks. Was vorige week in de aanbieding. Kans dat je ze nog ziet liggen daar. Ook lange mouw koerstruien die niet al te warm zijn. Jack is meer een middenslag jack, zo voor 0-10 graden voor mij, 5-15 voor de koukleumen
  woensdag 4 oktober 2006 @ 16:09:26 #167
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_42361484
ok dus die kan ik dan mooi tot volgend jaar mei aan
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_42885620
*schopt*

Het programma voor de Ronde van Sardinië is ook weer bekend Is van 22-28 april. Meer info hier of hier (italiaans.

Dit jaar heb ik 'm ook gereden, en het was echt erg leuk om te doen, dus ik wil volgend jaar zeker weer.
Een verslagje van mijn ervaringen dit jaar is hier te vinden.

Ben nog op zoek naar mensen die hier ook zin in hebben, voorlopig ziet het er naar uit dat mijn fietsvrienden hier (weer) geen zin in hebben (watjes ).
in a crowd you lose humanity
pi_42891484
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:21 schreef Wombcat het volgende:
*schopt*

Het programma voor de Ronde van Sardinië is ook weer bekend Is van 22-28 april. Meer info hier of hier (italiaans.

Dit jaar heb ik 'm ook gereden, en het was echt erg leuk om te doen, dus ik wil volgend jaar zeker weer.
Een verslagje van mijn ervaringen dit jaar is hier te vinden.

Ben nog op zoek naar mensen die hier ook zin in hebben, voorlopig ziet het er naar uit dat mijn fietsvrienden hier (weer) geen zin in hebben (watjes ).
Interressant die ronde, zelf heb ik de laatste 2jaar met mijn vaste toergroep rond Corsica gefietst en vandaaruit Sardinië zien liggen. Ik zal 't nog nader bestuderen! Corsica is trouwens magnifiek nu de wegen zijn opgeknapt.
Is er ook nog een leeftijdsklasse in Sardinië?
janneman
pi_42891559
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:21 schreef horstjan het volgende:

[..]

Interressant die ronde, zelf heb ik de laatste 2jaar met mijn vaste toergroep rond Corsica gefietst en vandaaruit Sardinië zien liggen. Ik zal 't nog nader bestuderen! Corsica is trouwens magnifiek nu de wegen zijn opgeknapt.
Is er ook nog een leeftijdsklasse in Sardinië?
Leiderstruien (per dag) worden volgens mij alleen uitgereikt aan de algemene leiders (dus vrouwen en manne), maar bij de slotceremonie waren er wel prijzen voor de eerste drie per leeftijdcategorie. Per etappe worden ook de winnaars per categorie op het podium geroepen volgens mij.
in a crowd you lose humanity
pi_42896446
Ik ben van plan volgend jaar te gaan wielrennen, maar ik denk dat de fietsen nu een stuk goedkoper zijn dan in het voorjaar ofniet?

Mijn voorkeur gaat uit naar een Concorde racefiets vooral omdat deze er goeduitzien en degelijk zijn
Is dit waar?
google is your friend
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:53:45 #172
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_42933758
Idd, in de herfst kan je uitlopende modellen met flinke kortingen krijgen.

Concorde is idd wel oke, maar er zijn nog heel veel andere merken die ook goede fietsen aanbieden
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 26 oktober 2006 @ 00:00:34 #173
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_42940503
yup, merken genoeg....enne....vergeet de helm niet. als ik afgelopen zondag geen helm op had gehad, hoefde ze me niet met de ambulance naar de eerste hulp af te voeren maar gelijk naar de intensive care...

*werpt een blik op de resten van zijn helm
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_42944233
Over het dragen van een helm gesproken. Ik draag tijdens de training nooit een helm tot ergenis van sommigen, dus dacht ik laat ik eens dat ding opzetten. Breek ik mijn stuur en val ik boven op m'n pot.
Helm stuk. Hoofd heel. De eerlijheid gebied me te zeggen dat ik nog steeds zonder helm fiets.
Stom hè.
janneman
  FOK!fotograaf donderdag 26 oktober 2006 @ 14:57:08 #175
73911 ultra_ivo
pi_42953886
Ik ben met helm dragen begonnen in de tjid dat je in Nederland nog in het Engels werd aangesproken als je een helm droeg. Inmiddels ben ik 5 helmen verder, maar er nooit een echt nodig gehad. Desondanks blijf ik 'm dragen.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:02:01 #176
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_42954027
mijn redding, athans, de overblijfselen:

http://vafp.nl/pictures/las1.jpg
binnekant

http://vafp.nl/pictures/las1.jpg
buitenkant

http://vafp.nl/pictures/las1.jpg
buitenkant binnenhelm

http://vafp.nl/pictures/las1.jpg
binnenkant binenhelm

Binnenhelm ligt in feite in twee stukken. buitenhelm intact op een klein
krasje na.

de schade aan mij? veel grote schuurwonden, rug en nek deels vast, 1 rib gekneusd en rechterheup gekneusd.

oorzaak? geen idee. over de kop gegaan en iig eerst op mijn hoof geland, vervolges op mijn rug. fiets nagenoeg geen schade
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:03:07 #177
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_42954067
Ik zie 4x dezelfde helm

Train jij met een tijdrithelm btw?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf donderdag 26 oktober 2006 @ 15:06:08 #178
73911 ultra_ivo
pi_42954169
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:02 schreef Scighera het volgende:
mijn redding, athans, de overblijfselen:

http://vafp.nl/pictures/las1.jpg
binnekant

http://vafp.nl/pictures/las1.jpg
buitenkant

http://vafp.nl/pictures/las1.jpg
buitenkant binnenhelm

http://vafp.nl/pictures/las1.jpg
binnenkant binenhelm

Binnenhelm ligt in feite in twee stukken. buitenhelm intact op een klein
krasje na.

de schade aan mij? veel grote schuurwonden, rug en nek deels vast, 1 rib gekneusd en rechterheup gekneusd.

oorzaak? geen idee. over de kop gegaan en iig eerst op mijn hoof geland, vervolges op mijn rug. fiets nagenoeg geen schade
Verhaal komt me bekend voor, ken je soms Ivana?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:08:34 #179
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_42954232
yup... uit wageningen?
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  FOK!fotograaf donderdag 26 oktober 2006 @ 15:11:51 #180
73911 ultra_ivo
pi_42954351
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:08 schreef Scighera het volgende:
yup... uit wageningen?


Verhaal was mij dus al bekend
Vind het nog steeds een merkwaardig verhaal, vooral hoe je over de kop bent geslagen.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:15:45 #181
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_42954477
punt is dat ik dat ik gewoon ca 40 minuten mis in mijn geheugen. weet niet waar het is gebeurd, en hoe het is gebeurd.

Voel me nu ook verdomd nutteloos. zondag is het gebeurd en sindsdien even cursus gehad en 1x losgefietst maar meer nog niet kunnen doen. terwijl ik normaal dagelijks 1-3x train, 20u/week werk en nog student ben
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  FOK!fotograaf donderdag 26 oktober 2006 @ 15:28:16 #182
73911 ultra_ivo
pi_42954917
Dat geheugen missen kan soms gebeuren, soms ook zonder val. Is me ook een keer gebeurt tijdens LEL, gewoon van vermoeidheid. 4 jaar later, toen ik weer over hetzelfde stuk weg reed kwam de film plotseling weer terug. Ben je al teruggeweest naar de plek waar het gebeurt is?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:48:31 #183
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_42955623
hmm, typisch geval van verkeerde merk keizen of zo?????

> Geachte Mr Roosjen,
>
> Uw helm gaat niet meer hersteld kunnen worden.
> Het gaat u meer kosten dan een nieuwe.
> De huidige adviesprijs voor de Chrono is 194ˆ.
> U kan die bestellen op info@nutrisport.be en hij wordt u portvrij
> opgestuurd.
>
> Bij voorbaat dank, Marc Verbinnen.
>

@Ultra_ivo

ja, ben daar geweest vandaag, maar kan mij niets herrineren
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_42960443
Klinkt heftig Scighera
Goed dat jij nog wel uit 1 stuk bestaat. Hopelijk ben je snel weer op de been!
pi_43075788
Kan iemand mij vertellen wat een goede helm is voor het wielrennen?
volgens mij is een MET helm aardig goed he?
google is your friend
  FOK!fotograaf maandag 30 oktober 2006 @ 19:15:20 #186
73911 ultra_ivo
pi_43076127
Alle helmen met een keurmerk zijn goed. Zonder keurmerk wordt er in de serieuzere zaken bijna niks meer verkocht. Kijk vooral of de helm goed bij je hoofd past, ieder merk heeft een ander model. Ik heb zelf het liefst Bell helmen.
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:15:45 #187
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_43076159
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:07 schreef ThijsThijs het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat een goede helm is voor het wielrennen?
volgens mij is een MET helm aardig goed he?
Slechte helmen worden niet / nauwelijks verkocht.

Dure helmen hebben meer gaten en dus meer ventilatie en een hipper design, maar ze zijn niet veiliger ofzo.

Bekende merken zijn: MET, Giro, Bell.

Giro is wat breder, MET valt smaller.

Vooral passen dus!

Ik heb zelf deze:

Bell Sweep R - erg comfortabel en super ventilatie
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_43076255
Neem in ieder geval een helm waar de wind goed doorheen kan en zorg dat ie goed past.
janneman
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:10:56 #189
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_43078390
ik heb een giro van 40 euro (altijd korting vragen in de winkel, je krijgt bijna standaard 10 procent) en die zit erg goed. andere merken paste mijn enorme harses niet in, dus nooit blind kopen inderdaad!
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_43102378
Oke ik zal dan maar even proberen, bedankt ! ik ga denk i kvoor een MET helm die zien er ook wel mooi uit in mijn hoofd is nog niet zo breed
google is your friend
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:55:23 #191
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_43537852
zijn we nou allemaal zulke mooi weer fietsers?
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:59:22 #192
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_43537960
Afgelopen weekend mijn mountainbike verscheept van hier (Nieuw Vennep) naar Zeist (waar mijn vriendin woont) en dat bleek een goede zet!
Vanuit Zeist paar km richting Driebergen en dan richting het noorden genoeg bos om je behoorlijk lang te kunnen vermaken op de fiets!

Ik overweeg trouwens om mijn mountainbike om te bouwen naar een rigid singlespeed.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 14 november 2006 @ 12:08:30 #193
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_43538174
Zeist
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_43538393
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:55 schreef el_salvador het volgende:
zijn we nou allemaal zulke mooi weer fietsers?
Valt wel mee, ik fiets ook wel als het slecht weer is. Alleen met harde wind fiets ik niet. Maar komt meer doordat ik aan een bosrand woon en het dan niet veilig is om te fietsen. Veel takken zitten gevaarlijk los door die sneeuwval van vorig jaar. Ook kun je dan amper over de weg fietsen door al die bladeren.
Als het weer te slecht is ga ik fitnessen, eerst half uur fietsen, dan krachttraining, dan even wat hardlopen om af te sluiten met een half uur fietsen. Verder doe ik in de winter sowieso al 2x in de week aan fitness. Verder als het weer toelaatbaar is ook nog 2x in de week wielrennen.
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_43546889
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:55 schreef el_salvador het volgende:
zijn we nou allemaal zulke mooi weer fietsers?
Als het regent, dan ga ik niet fietsen. Voor de rest ben ik nog behoorlijk actief de laatste vier weken, toch steeds een uur of 10 per week getraind, op wegfiets en MTB (samen dan 10 uur, niet per fiets ). Maar het weer was nog best ok de afgelopen weken.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:15:31 #196
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_43552448
Ik kwam anders doorweekt thuis zojuist, al ga in principe ook niet fietsen als het regent. In de winter ga ik vaker met de fiets naar mijn werk. Op de terugweg heb je niet altijd de keuze om droog te blijven . In de winter zit ik overigens in normale weken vaker op de fiets dan in de zomer. In de zomer is het vooral rusten tussen de wedstrijden door.

Komend weekend een mtb-trip naar de Ardennen, dat zal ook wel een goeie baggerbende worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Trainspotter op 14-11-2006 19:30:46 ]
pi_43553180
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:15 schreef Trainspotter het volgende:
Ik kwam anders doorweekt thuis zojuist, al ga in principe ook niet fietsen als het regent. In de winter ga ik vaker met de fiets naar mijn werk. Op de terugweg heb je niet altijd de keuze om droog te blijven . In de winter zit ik overigens in normale weken vaker op de fiets dan in de zomer. In de zomer is het vooral rusten tussen de wedstrijden door.

Komend weekend een mtb-trip naar de Ardennen, dat zal ook wel een goeie baggerbende worden.
4× pw op de mtb en 3× schaatsen, dus s'nachts rusten.
janneman
pi_43558717
Ik heb vandaag dezelfde helm als marianne vos gehaald een Suomy, hebben jullie nog wat te vertellen over deze helm ?
google is your friend
pi_43558828
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:55 schreef ThijsThijs het volgende:
Ik heb vandaag dezelfde helm als marianne vos gehaald een Suomy, hebben jullie nog wat te vertellen over deze helm ?
Je kunt er wereldkampioen mee op de weg en in het veld worden.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf woensdag 15 november 2006 @ 07:35:24 #200
73911 ultra_ivo
pi_43568014
Ik schaats vooral in de winter. Maar volgende maand haal ik de fiets weer van stal, ik moet nog een aantal gedeeltes van m'n brevetten voor volgend jaar verkennen. En dat doe ik natuurlijk op de fiets.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')