nou leuk was 't niet met die regen op de Ballon 'd'Alsac zonder regenjasjequote:Op vrijdag 1 september 2006 22:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Leuk
voor je dochter iets minder leuk natuurlijk
ik heb sinds ik in nederland ben (2 weken) alleen maar met beenstukken en lange mouwen gereden dit alles tot groot vermaak van m'n medefietsersquote:Op maandag 4 september 2006 00:35 schreef ultra_ivo het volgende:
40 graden? Dan lig ik uitgeteld in de greppel. Nee een graadje of 15-20 is prima fietsweer voor mij. 10 graden mag ook nog wel, dan hoeven de beenstukken nog niet aan.
Nee, daar kan ik me wat bij voorstellen. Ik had armstukken aan en regenjasje bij me (en benen ingesmeerd), daardoor was het nog enigszins uit te houden.quote:Op zondag 3 september 2006 23:33 schreef horstjan het volgende:
[..]
nou leuk was 't niet met die regen op de Ballon 'd'Alsac zonder regenjasje
Ik denk dat ik er dan niet bij ben helaasquote:Op zondag 3 september 2006 21:15 schreef el_salvador het volgende:
sungaMsunitraM, ik ga denk ik donderdag de trimmerskoers rijden bij de bollenstreek.
mooi dan zijn er geen getuigenquote:Op maandag 4 september 2006 21:02 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ik denk dat ik er dan niet bij ben helaas
Ik denk dat ik volgend weekend op zondag tochtje bij DTC ga rijden (zit dan wrs bij mn vriendin in Zeist en terwijl die aan het hockeyen is kan ik mooi fietsen )
Gefeliciteerd hoor, ik vind 't een hele ervaring om zo vrijblijvend rond te fietsen.quote:Op maandag 4 september 2006 20:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, daar kan ik me wat bij voorstellen. Ik had armstukken aan en regenjasje bij me (en benen ingesmeerd), daardoor was het nog enigszins uit te houden.
Ik heb de tocht toch nog netjes volbracht, 105e geworden, helaas net buiten de eerste honderd
Het was trouwens waaierrijden op de Ballon d'Alsace. En op de Route de Cretes was het zicht maar 100 meter (op zijn best). Echt handig, dalen in de regen met een bril . Maar alles toch overleefd. In de afdaling van de Odoren nog wel door een gat in de weg gereden, waardoor ik bijna over mijn stuur sloeg, maar het ging net goed. Daar lag trouwens ook iemand in de vangrail, iets later kwam een ambulance naar boven Hopelijk is dat goed afgelopen.
Eenmaal weer in het dal bij Thann was het trouwens wel weer lekker warm. Helaas kreeg ik op de Col Amic een beetje een hongerklop.
Sja vergeleken bij n serieuze koers is zal zo'n cyclo natuurlijk een toertochtje lijken.quote:Op maandag 4 september 2006 22:24 schreef horstjan het volgende:
[..]
Gefeliciteerd hoor, ik vind 't een hele ervaring om zo vrijblijvend rond te fietsen.
Idd, je probeert toch het beste uit jezelf te halen.quote:Op maandag 4 september 2006 22:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Sja vergeleken bij n serieuze koers is zal zo'n cyclo natuurlijk een toertochtje lijken.
Maar voor mij was b.v. de Marmotte echt wel heel speciaal. Dat je voortdurend omringd bent door medefietsers geeft (mij althans) zo veel motivatie om er meer uit te halen, je hebt voortdurend richtpunten.
Idd, ook na 10 uur op de fiets kan je toch nog gewoon knallen op die Alpe d'Huez.quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd, je probeert toch het beste uit jezelf te halen.
Fiets Tim Krabbé nog steeds. Leuke boekjes schreef hij altijd . Wel sneu trouwens, sleutelbeen breken.quote:Op dinsdag 5 september 2006 20:53 schreef horstjan het volgende:
Tim Krabbé breekt sleutelbeen!
Ha Jan,
Alsof de duivel er mee speelt: toen ik het zondag voor de wedstrijd met Eduard Baddee over vallen had, en ik hem vertelde dat ik nog nooit een sleutelbeen had gebroken, zei hij: dan ben je nog geen echte wielrenner.
Die ridderslag heb ik nu dus ontvangen.
In volle sprint ging er voor me iemand onderuit, ik was kansloos. Ik ben wel even goed beroerd geweest, en ik ben een nachtje op eigen verzoek ter observatie in het ziekenhuis gebleven, maar ik zit alweer thuis met wat wondjes en dat sleutelbeen. En vooral met de pest in dat ik nu al die koersen mis die ik deze maand had zullen rijden.
Dus je had 'm niet uitgereden. Da's wel jammer, zo'n eind rijden en dan niet de hele tocht doen. Maar je had geen regenjasje bij je had je eerder gepost, dus dan kan ik het me wel voorstellen. Dan wordt het wel erg koud.quote:na de Ballon d'Alsac ben ik teruggegaan v.w. slechte weer
Dan moet het wel heel slecht weer zijn als je zo'n tocht middenin afbreekt. Maar in Skt. Johann was het ook slecht.
en bij de spottersplek naar frituur van de mac combineer ik mooi mijn 3 grootste hobby'squote:Op woensdag 6 september 2006 17:09 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik vind het daar vaak zo naar kerosine stinken
Haha, dat heb ik ook eens gehad en aanvankelijk vond ik het wel cool dat ik op Angelina Jolie leek, maar een nacht later leek ik meer op the Elephant Man. Ik hoop dat zich bij jou geen soortgelijke ontwikkelingen voordoen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:03 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik ben tijdens het fietsen in mijn lip gestoken door een beest
Dus nu is mijn onderlip links 2x zo dik als normaal
Zo! En ook nog naar La Charley Gaul komend weekend?quote:Op zondag 10 september 2006 10:38 schreef Wombcat het volgende:
Gisteren dus de Ronde Picarde gereden (Abbeville). Was niet echt een groot succes. In het begin zat ik net niet ver genoeg voorin om met de eerste groep (van een man of 80(?)) mee te kunnen. Later sloot ik met een groepje daar toch weer bij aan toen de eerste groep op een vals plat klim wat stilviel. Helaas werd direct daarna weer alles op een (lang) lint getrokken, waardoor opschuiven niet mogelijk was. Vervolgens weer een vals plat klim, waar het op een paar plekken brak en ik weer in een tweede groep zat.
Daar werd wel flink doorgereden gelukkig. Hoewel de eerste groep uit ons gezicht raakt, zagen we later toch weer een groepje voor ons rijden. En toen reed ik lek Dat was na 65 km (van de 187)
Terwijl ik stond te wisselen kwamen er twee grote pelotons langs (van meer dan 100 man denk ik), dus toen heb ik maar besloten om de korte afstand te rijden, omdat een leuke klassering er toch niet meer inzat. Op de korte afstand (134 km) was ik toch nog 90e, dat dan weer wel.
Wel irritant in de groep waar ik de laatste 30 km inzat, was dat er een vrouw de hele tijd voorin bleef, vaak in tweede positie, maar niet overnam. Dat is niet netjes
Denk het wel.quote:Op zondag 10 september 2006 20:51 schreef horstjan het volgende:
[..]
Zo! En ook nog naar La Charley Gaul komend weekend?
Bij gunstig weerbericht ga ik zeker.Alleen weet ik nog niet of ik een tijd ga neerzetten omdat m'n copain niet meer zo vlug is. Voor mij is 't wel weer een uitdaging als ex master winnaar van de ronde van Luxemburg.
Ik heb jouw lengte en een WILIER alpe 'dHuez T.K. op marktplaats maar is wel duurder.AFM. van framehoogte zal het zelfde zijn.Neem altijd een kenner mee!quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:19 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort een racefiets te gaan kopen. Ik fiets al jaren veel op een tourfiets (gazelle furore) en ik wil nu een keer een stapje verder. Ik heb al informatie bij vershcillende mensen ingewonnen. Wat me verteld is is dat ik goed moet denken om merken. Frame is het beste van een bekend merk, derailleur van Shimano werd me aangeraden. Mijn budget ligt rond de 400 euro voor de fiets (ik moet ook nog schoenen, broek, shirt etc etc erbij kopen, in totaal kom ik dan rond de 500 euro lijkt me). Ik heb al een beetje rondgekeken en kwam http://www.bikesonline.nl/shop/shop_prod.asp?GroupID=226&ProductID=11031 die tegen. Ik zie daar bijvoorbeeld allemaal framehoogtes staan. Ik ben 1.82 lang, welke hoogte heb ik dan nodig? Klopt de info die ik al heb gekregen, en wat vinden jullie van die fiets? Hebben jullie nog meer tips, aanbevelingen e.d.?
Dan nog kom je niet verder dan Shimano Sora denk ik......quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:14 schreef -Dutch- het volgende:
Of je moet al een overjarig model kopen.....
Dus moet ik tot volgend jaar wachten om mijn 10e brevet van meer dan 1000km aan mijn palmares toe te voegen.quote:Eigenlijk had ik nu in de buurt van Duinkerken moeten zijn, als m'n
schouder meegewerkt had. Maar dat deed ie dus niet. Na zo'n 500km
moest ik definitief concluderen dat als gevolg van de valpartij van
een dag of 10 terug een diagonaal teveel is. De benen waren goed,
ondanks de weinige kilometers vanwege de hete zomer. De nieuwe route
en late starttijd bevielen me goed. De fiets draaide ook goed; geen
pech deze keer. En met de te verwachten draaiende wind had ik na een
kwart van de afstand er nog veel fiducie in.
Maar een slechte 2e nacht gooide alles door elkaar. Ik had nipt het
pont naar Royan gemist (zijwind ipv de voorspelde wind in de rug)en
aangezien het F1 hotel in Niort een twintigtal kilometers buiten de
stad ligt zou ik daar pas tegen een uur of 3-4 's nachts aankomen. Dus
een hotel zoeken een stad zuidelijker. Het hotel in het centrum deed
niet open rond middernacht. Bij de autoweg moest volgens de locals nog
een hotel liggen. Na een half uur zoeken het hotel gevonden, zo'n
typisch hotel waar je via een betaalautomaat je kamer krijgt, blijken
ze in dit hotel alleen Franse kaarten en Visa te accepteren, heb ik
een keer een creditcard, accepteren ze 'm niet De nacht op het
houten bankje voor de betaalautomaat was niet goed voor de schouder.
De volgende dag in de ochtend als een zombie gereden. De schouder
begon steeds meer op te spelen. Een kilometer of 100-200 was daarmee
te doen; maar niet de geplande 270 voor die dag, gevolgd door nog een
lange etappe van zo'n 400km. Dus de keuze was snel gemaakt. Zeker
omdat ik de lol van de diagonalen steeds minder begon in te zien. Je
raast door een mooi landschap, helemaal alleen met amper tijd voor
contact met mensen. Tijdens de brevetten moet je ook zo hard rijden,
maar daar is er sfeer, zijn er lotgenoten die je nog af en toe ziet en
controleurs. Als het voor de lol gaat kies ik toch liever een Franse
pijl. Bij de twee mislukte poigngen heb ik gemerkt dat voor mij
diagonalen alleen mogelijk zijn bij een perfecte voorbereiding waarbij
alles goed moet gaan. En met genoeg rust van te voren. Ik had genoeg
verlof genomen, maar de Franse spoorwegen maakten het onmogelijk voor
ùij om fatsoenlijk uit te rusten voor de start.
Goed kut voor hem, maar hij beschrijft het wel mooi beeldend!quote:Op dinsdag 12 september 2006 18:03 schreef horstjan het volgende:
en de Röntgenfoto van het sleutelbeen was geen gezicht - de afgebroken einden, en een lange losse botsplinter, steken als wrakhout over mekaar heen.
TreinTtramBus? Ik loop nog liever.quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:31 schreef ultra_ivo het volgende:
Kun je ook nog goedkoop naartoe, TreinTramBus dag bei de Belgen (ook geldig in Luxemburg) komend weekend.
quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:18 schreef horstjan het volgende:
La 17ème Charly Gaul le 17 septembre 2006
Wie heeft er nog goesting?
Tiagra is net als Sora af te raden, bij Shimano begint het pas bij 105.quote:Op zaterdag 16 september 2006 15:54 schreef icebliss het volgende:
Ok, bedankt voor je hulp alvast. Ik begrijp dat je Sora moet vermijden.
Zou Deze fiets dan beter zijn? (Stuur even buiten beschouwing gelaten)
Edit: De framemaat is 53 cm. Te klein voor mij maar volgens mij is dit een hele goede koop? Hij heeft nog één fiets staan, die op de foto staat (dus zonder racestuur).
Ik heb ondertussen een fiets gekocht, met Tiagra. Dit omdat het een ontzettend goede deal was (fiets was pas twee maanden oud en ik kan hem voor bijna de helft kopen - er zit ook nog steeds garantie op ). Ik heb wel even getwijfeld maar als ik zo jouw beschrijving zie voor Tiagra dan past dat wel bij mij, bovendien weet ik niet hoe lang ik nog doorga/tijd heb om te fietsen, dus een dure fiets zou nogal een gok zijn. Zeker omdat ik het geld straks als student beter kan gebruiken vrees ikquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 12:10 schreef DutchBlood het volgende:
[..]
Tiagra is net als Sora af te raden, bij Shimano begint het pas bij 105.
(Control-C van ergens anders(GoT) geloof ik:
• Dura-ace: soms ook wel (per ongeluk maar niet onterecht) dure-race genoemd. Erg goed, erg licht, erg duur. Voor professionele wedstrijdrijders.
• Ultegra (vroeger: 600): iets minder duur, iets minder licht maar nog wel erg goed en duurzaam. Voor de amateur die veel van zijn fiets vraagt.
• 105: meest betaalbare ‘wedstrijdgroep’, degelijk, betrouwbaar maar wel ietsje zwaarder en minder soepel. Goede groep voor liefhebbers die probleemloos tot 200 km per week willen fietsen.
• Tiagra (vroeger: RSX): Veel te vinden op betaalbare nieuwe racefietsen. Niet slecht, ietsje lomper en zwaarder, slijt wat sneller. Voor minder dan 100 km per week in mooi weer.
• Sora (vroeger: Exage, 300/500/600EX): Het goedkoopst. Nogal plastic-achtig, toch wel zwaar en helaas niet zo degelijk. Wel compleet voor weinig geld, maar als je veel fietst wil je toch iets beters.
En Campagnolo:
• Record: Iets lichter en duurder dan Dura-ace.
• Chorus: Bijna net zo goed en duur als record, hoger niveau dan Ultegra.
• Centaur (vroeger: Daytona): Tussen Ultegra en 105.
• Veloce: Net iets onder 105.
• Mirage: Vergelijkbaar met Sora, ook nogal veel plastic.
• Xenon: Recent toegevoegd. In tegenstelling tot de gelijknamige koplampen niet om mee te patsen.
Mijn persoonlijke mening is dat je beter een fiets met een tweedehandse 105 groep kunt kopen dan een fiets met een nieuwe Sora/Tiagra afmontage. Of je voor Shimano of Campa gaat is vaak een persoonlijke afweging, Campa ziet er wat mooier uit, geen kabels over je stuur etc.
Interressant die ronde, zelf heb ik de laatste 2jaar met mijn vaste toergroep rond Corsica gefietst en vandaaruit Sardinië zien liggen. Ik zal 't nog nader bestuderen! Corsica is trouwens magnifiek nu de wegen zijn opgeknapt.quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:21 schreef Wombcat het volgende:
*schopt*
Het programma voor de Ronde van Sardinië is ook weer bekend Is van 22-28 april. Meer info hier of hier (italiaans.
Dit jaar heb ik 'm ook gereden, en het was echt erg leuk om te doen, dus ik wil volgend jaar zeker weer.
Een verslagje van mijn ervaringen dit jaar is hier te vinden.
Ben nog op zoek naar mensen die hier ook zin in hebben, voorlopig ziet het er naar uit dat mijn fietsvrienden hier (weer) geen zin in hebben (watjes ).
Leiderstruien (per dag) worden volgens mij alleen uitgereikt aan de algemene leiders (dus vrouwen en manne), maar bij de slotceremonie waren er wel prijzen voor de eerste drie per leeftijdcategorie. Per etappe worden ook de winnaars per categorie op het podium geroepen volgens mij.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:21 schreef horstjan het volgende:
[..]
Interressant die ronde, zelf heb ik de laatste 2jaar met mijn vaste toergroep rond Corsica gefietst en vandaaruit Sardinië zien liggen. Ik zal 't nog nader bestuderen! Corsica is trouwens magnifiek nu de wegen zijn opgeknapt.
Is er ook nog een leeftijdsklasse in Sardinië?
Verhaal komt me bekend voor, ken je soms Ivana?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:02 schreef Scighera het volgende:
mijn redding, athans, de overblijfselen:
http://vafp.nl/pictures/las1.jpg
binnekant
http://vafp.nl/pictures/las1.jpg
buitenkant
http://vafp.nl/pictures/las1.jpg
buitenkant binnenhelm
http://vafp.nl/pictures/las1.jpg
binnenkant binenhelm
Binnenhelm ligt in feite in twee stukken. buitenhelm intact op een klein
krasje na.
de schade aan mij? veel grote schuurwonden, rug en nek deels vast, 1 rib gekneusd en rechterheup gekneusd.
oorzaak? geen idee. over de kop gegaan en iig eerst op mijn hoof geland, vervolges op mijn rug. fiets nagenoeg geen schade
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:08 schreef Scighera het volgende:
yup... uit wageningen?
Slechte helmen worden niet / nauwelijks verkocht.quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:07 schreef ThijsThijs het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat een goede helm is voor het wielrennen?
volgens mij is een MET helm aardig goed he?
Valt wel mee, ik fiets ook wel als het slecht weer is. Alleen met harde wind fiets ik niet. Maar komt meer doordat ik aan een bosrand woon en het dan niet veilig is om te fietsen. Veel takken zitten gevaarlijk los door die sneeuwval van vorig jaar. Ook kun je dan amper over de weg fietsen door al die bladeren.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:55 schreef el_salvador het volgende:
zijn we nou allemaal zulke mooi weer fietsers?
Als het regent, dan ga ik niet fietsen. Voor de rest ben ik nog behoorlijk actief de laatste vier weken, toch steeds een uur of 10 per week getraind, op wegfiets en MTB (samen dan 10 uur, niet per fiets ). Maar het weer was nog best ok de afgelopen weken.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:55 schreef el_salvador het volgende:
zijn we nou allemaal zulke mooi weer fietsers?
4× pw op de mtb en 3× schaatsen, dus s'nachts rusten.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:15 schreef Trainspotter het volgende:
Ik kwam anders doorweekt thuis zojuist, al ga in principe ook niet fietsen als het regent. In de winter ga ik vaker met de fiets naar mijn werk. Op de terugweg heb je niet altijd de keuze om droog te blijven . In de winter zit ik overigens in normale weken vaker op de fiets dan in de zomer. In de zomer is het vooral rusten tussen de wedstrijden door.
Komend weekend een mtb-trip naar de Ardennen, dat zal ook wel een goeie baggerbende worden.
Je kunt er wereldkampioen mee op de weg en in het veld worden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:55 schreef ThijsThijs het volgende:
Ik heb vandaag dezelfde helm als marianne vos gehaald een Suomy, hebben jullie nog wat te vertellen over deze helm ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |