abonnement Unibet Coolblue
pi_40551160
Welkom bij deel vier van het topic 'Studentenkamers'
Dit topic betreft informatie en foto's van voormalige studenten. Studenten variëren nogal qua inrichting van hun eigen studentenkamer. In dit topic wordt een vervolg aangeboden op de vorige twee gaande delen. Men kan hier goed een beeld krijgen wat een gemiddelde student qua kosten kwijt is en hoe een studentenkamer eruit kan zien.

Verdere info betreft een studentenkamer
Reken erop dat een studentenkamer die in het centrum is gelegen plus een minimale oppervlakte van 15M2 al maximaal ¤350,- kan opleveren. Met een beetje mazzel betaal je hiervan de helft maar zit je tevens ook honderden meters meer vanuit het centrum verwijderd. Men kan dit allemaal redelijk nauwkeurig narekenen op http://www.steunpuntwonen.nl/huur/kamer.asp?layout=asw.

Als voorbeeld genomen:
- één student in Groningen, woonachtig aan de Muurstraat (in centrum) betaald ¤325,-. incl g/w/l , á 25m2, voorzieningen en onderhoud zijn matig. Keuken en douche wordt gedeelte met 2 huisgenoten.

of

-Één student in Groningen, woonachtig aan de Nieuwe Ebbinge (100 mtr buiten centrum), ¤350 á 55m2 incl. g/w/l, voorzieningen en onderhoud zijn prima. Keuken en douche voor eigen gebruik


Enkele voorgaande topics:
Dee; 1http://forum.fok.nl/topic/633437
Deel 2 http://forum.fok.nl/topic/755948
Deel 3http://forum.fok.nl/topic/816969

De vorige OP met een beetje aanpassingen dus.

Ik zelf zal later nog wel foto's van mijn kamer laten zien.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_40551475
ik zou nog steeds een foto plaatsen het is in elk geval zo goed als helemaal ingericht. moet alleen nog een koelkast+magnetron erin zetten
Too much is never enough!
pi_40551684
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 20:02 schreef Avani het volgende:
Heb je nou een soort van keuken in je badkamer of lijkt het maar zo

Ik zou trouwens nog een kleurtje op de muur doen als ik jou was, dat maakt het wat vrolijker.
Of een badkamer in m'n keuken. Net hoe je het bekijkt. Maar ik ben allang blij dat ik m'n eigen douche en keuken heb. Die magnetron komt overigens nog ergens anders te staan, want zo houd ik geen ruimte meer over.

Overigens ben ik geen voormalig, maar een beginnend student.

Nog even de plaatjes:









"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_40552023
Ik ben op dit moment aan het schilderen, zal morgen even foto's maken als het af is!
  zondag 6 augustus 2006 @ 22:34:30 #5
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_40555009
Hallo,

Ik ben redelijk nieuw hier, dus jullie zouden me vast niet kennen.. maar ik heb vraag.
Het is niet dringend, ik ga pas volgend jaar op kamers.
Juli/augustus/september 2007 wil ik wel me intrek nemen in een kamer in Rotterdam, waar ik vervolgens ook ga studeren.

Ik sta op dit moment al ingeschreven bij Stadswonen (studenten woningcooperatie Rotterdam) en die hebben dus voornamelijk kamers/appartementen voor 2personen. Dus de huidige bewoner en ik. Maar het lijkt mij ook leuk om gewoon ergens iets te huren en er een leuk huisje (zoals een student leef) van te maken.

Een aantal kennisen van mij wonen in een gehuurd huis, geen studentenpaleis en hebben er iets heel mooi's van gemaakt. Maar waar anderen dan wel in een Studentenflat (geen schimmel, meters hoge stapels vaat enz.) wonen met een leuke kamer van 20m2. Ik zelf doe nu mbo bouwkunde leerjaar 4 , heb dus wel technisch inzicht. Dus klussen is geen probleem... maar de keuze is moeilijk of goed of iets minder.

Maar wat zijn jullie meningen hierover?

Kan ik beter bij Stadswonen gewoon blijven en een goede kamer krijgen met maximaal 1 huisgenoot in Centrum Rotterdam voor circa ¤250,=.
Of
Ergens kijken waar ik een grotere ruimte kan huren voor minder, maar waar nog wel moet worden geklust. Maar waar je dan wel je ding in kan doen..
House muziek maakt jongeren kapot!!!
pi_40560057
Dat je je daar nu al druk om maakt
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:43:51 #7
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_40561068
haha is eigenlijk wel raar ja..
maar ik wil misschien al in januarie en dan een stageplek daar zoeken..

Maar toch als je niet vroeg genoeg zoekt, heb ik straks pas iets in december ofzo dat suckt ook:)
en ik hou ervan om te brainstormen, wat zijn de mogelijkheden en wat kan ik er van maken...
House muziek maakt jongeren kapot!!!
pi_40573331
Ik ga woensdag verven, lila, babyblauw en een tintje ertussen . En er komt een gouden kroon op de muur . Heb ook een vloer besteld, zijl met een print van wit/grijsachtig marmer.
Paar dagen terug ook een onwijs mooie slaapbank gekocht.

Wuhu, let the decorating begin .
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
pi_40574734
Godver, de kamer is leuk...........maar de privacy. Zit sinds een week boven bij een stel in de 40 geen kids, het leek ideaal, maar wat blijkt ze staan vroeg op en blijven ook gewoon thuis. Dus de wasmachine (staat in mijn keuken) ging vanochtend om 07:30 aan en die kerel zit dan al in z'n werkkamer (naast mij, zit op zolder) met een enorme irritante kuch. Moet ik dus langs als ik wil douchen.

Tja, ik ben geen uitslaper (09:00 ben ik paraat, of halfuurtje later), maar dit werkt op mn zenuwen zeker omdat die vent hier altijd rondhangt en nogal vormelijk/afstandelijk doet. Echt het gevoel dat mn privacy weg is zo!
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:13:24 #10
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_40575843
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:39 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Godver, de kamer is leuk...........maar de privacy. Zit sinds een week boven bij een stel in de 40 geen kids, het leek ideaal, maar wat blijkt ze staan vroeg op en blijven ook gewoon thuis. Dus de wasmachine (staat in mijn keuken) ging vanochtend om 07:30 aan en die kerel zit dan al in z'n werkkamer (naast mij, zit op zolder) met een enorme irritante kuch. Moet ik dus langs als ik wil douchen.

Tja, ik ben geen uitslaper (09:00 ben ik paraat, of halfuurtje later), maar dit werkt op mn zenuwen zeker omdat die vent hier altijd rondhangt en nogal vormelijk/afstandelijk doet. Echt het gevoel dat mn privacy weg is zo!
dan zit er nix anders op, dan snel een vervangende woon/leefplek te zoeken
House muziek maakt jongeren kapot!!!
pi_40575954
zo, ik heb net ja gezegd tegen een studentenkamer, ofjah, 2 studentenkamers van 8m2 per stuk.

Beide zijn in zacht uitgedrukt slechte staat, maar daar is wel iets tegen te doen, er zitten nog geaarde stopcontacten in en ze liggen bij het wilhelminaplein in Eindhoven dus het valt wel mee

ik was van plan om van 1 kamer gewoon een bed in te kieperen en een bureau met een stoel, en de andere anders in te richten (no shit ) maar hoe dat weet ik nog niet, iemand suggesties?
pi_40580191
Ik zou 1 slaapkamer maken en 1 leefkamer. Dus bureau, TV en relaxede bank ofzo . Als je dan vrienden over de vloer hebt kunnen ze in die kamer bijvoorbeeld roken zonder dat je er ook in hoeft te tukken .
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:05:00 #13
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_40581531
even een berichtje. Ben wel benieuwd naar andere kamers
pi_40587491
Yes ! deel 4 alweer , ik blijf het zeker in de gaten houden omdat ik (hopelijk als die wachtlijst nou eens opschiet) binnenkort op kamers zal gaan!
Kan niet wachten totdat ik kan gaan inrichten en verven en klussen
[=[_]=]
[+[_]::]
pi_40599783
tvp
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:39:28 #16
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_40605309












Binnenkort alleen het bed en het bureau van plek wisselen zodat er een tweepersoonsbed in kan
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:36:17 #17
141482 Q.
JurassiQ
pi_40607191
Nice, Sjoewe!
For great justice!
pi_40607496
Stijlvol en goed ingericht, Sjoewe! Is het een souterain? En wat is de exacte oppervlakte eigenlijk?

En die kat
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:51:03 #19
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_40607619
heej,die fotos had ik al gezien in eerder topic, of niet
pi_40610997
Leuk huissie! Ik ben net klaar met verven, straks meubilair weer terug, volgende week foto's!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:22:40 #21
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_40645695
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:39 schreef Sjoewe het volgende:

Binnenkort alleen het bed en het bureau van plek wisselen zodat er een tweepersoonsbed in kan
Je kan misschien beter een twijfelaar nemen, pas gewoon op de plek waar je huidige bed staat. en het scheelt een hoop ruimte.
Ook met 2 slaap je nogsteeds goed in een twijfelaar en alleen is het zalig:)
House muziek maakt jongeren kapot!!!
pi_40648795
Terugvindkamer.
Billie Holiday is Lady Day!
pi_40652310
Ik zou vandaag met een vriendin gaan verven, maar het ging niet als gepland .
Heb gelukkig nu alle sleutels, en het contract. Maar vanochtend wilde ik het plafond gaan witten, bladdert het oude verf eraf, dus moesten we zo'n plamuurschepding kopen en om de beurt op de ladder het plafond van het verf ontdoen, wat echt een zware rotklus was. Dat is nu in ieder geval gebeurd. Morgen weer naar Utrecht met hulptroepen. Het moet af voor maandag .
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 19:11:58 #24
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_40653159
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:39 schreef Sjoewe het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Binnenkort alleen het bed en het bureau van plek wisselen zodat er een tweepersoonsbed in kan
Sjoewe, waar heb je die Kraftwerk tourde france poster gehaald? hij rockt en het album zeker
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 9 augustus 2006 @ 22:16:28 #25
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_40661579
Ik ben benieuwd ik ga over 3 weken voor een half jaar naar 't buitenland en moet dan mijn huidige kamer verlaten, ga morgen aan de opruiming probeer dan even foto's te maken

Ben eigenlijk wel benieuwd waar ik terrecht ga komen...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')