abonnement Unibet Coolblue
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:50:26 #1
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_40537607
Wij willen 1 dezer dagen een dagje naar Kleve rijden om te shoppen, zowel voor kleding als voor eten.

We zijn hier nog nooit geweest en weten dus ook niet waar we precies moeten zijn.

Zijn er hier mensen die hier regelmatig komen, die tips voor ons hebben voor leuke winkels, en vooral voor grote supermarkten.


Ook tips voor wat betreft parkeren ed. zijn van harte welkom.
Op de site van Kleve zelf heb ik al gekeken, maar daar staan geen inside tips op, vandaar dat ik het hier vraag.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_40537638
Kijk uit dat je niet te lang blijft kleve daar!
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:52:39 #3
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_40537669
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:56:28 #4
3185 Adelante
To let it go now
pi_40537797
Kleve is niet zo heel groot en er is altijd in het centrum wel wat parkeerplek te vinden. Wij rijden tegenwoordig vaak door naar Oberhausen om daar bij CentrO te gaan shoppen. Alles onder een dak en met name electronica veeeeeel voordeliger dan in Nederland.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_40537892
Kleve is niks aan.

Maar voor een grote supermarkt kun je het beste even naar de Kaufhof gaan.
Daar zitten een paar grote winkels bijeen en vanuit daar ben je redelijk snel in de stad waar dan ook weer de Saturn en andere (lees 2 ofzo) grote warenhuizen zitten.

Ik denk dat je er wel een dagje zoet bent op zich.

Maar goed, gewoon Kleve inrijden, de McDonalds op het terrein bij de Kaufhof valt wel redelijk op, anders gewoon even netjes vragen aan een voorbijganger.
pi_40538545
Wij gaan ook vaak naar Oberhausen toe, kijk maar eens op http://www.centro.de/ Precies wat Adelante zegt, je hebt er alles bij elkaar zitten.
Welcome to the phantom zone
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:24:57 #7
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_40538636
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 12:56 schreef Adelante het volgende:
Kleve is niet zo heel groot en er is altijd in het centrum wel wat parkeerplek te vinden. Wij rijden tegenwoordig vaak door naar Oberhausen om daar bij CentrO te gaan shoppen. Alles onder een dak en met name electronica veeeeeel voordeliger dan in Nederland.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:25:29 #8
146271 De_Piere
Op links ben ik de beste
pi_40538652
Kleve moet je gewoon voorbij rijden en een half uurtje verder naar Centro in Oberhausen gaan, da's veel leuke. Alles onder één dak en gratis parkeren. Echt aan te bevelen, daar kun je echt een dag zoet zijn hoor. En niet te vergeten het is makkelijk te vinden, de route wordt al vrij snel aangegeven,
Met Ajax komt het helemaal goed en Zweden wordt wereldkampioen
pi_40538707
Nou, als je voor kleding gaat kun je beter naar Centr0 gaan ja. Maar als je voor de supermarkten gaat kan je beter naar Kleve gaan.

.

En voor elektronica kun je naar beide gaan. Maar koop er geen lcd-televisies, die zijn in Duitsland immers veel duurder.
pi_40538711
Voor boodschappen kun je in Kleve het beste terecht bij de Aldi (halve wege de weg naar de stad) en bij Kaufland (was vroeger Familia). Kaufland zit al als je Kleve binnen komt rijden gelijk aan de rechterkant (1e afslag na het bord Kleve). Naast Kaufland zit een aparte winkel voor frisdrank en bier. In Kaufland zelf wordt alleen sterke drank verkocht.

Voor gadgets kun je midden in het centrum naar Saturn toe (lijkt heel veel op MediaMarkt qua concept). In de stad zelf heb je ook genoeg leuke tentjes om even wat te eten.

Voor kleding zou ik zoals Adelantge al aangeeft naar Centro in Oberhausen gaan. Je kan daar alles behalve levensmiddelen krijgen
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:51:16 #11
63722 z80
I fink you freaky
pi_40539335
Als je naar het E-Center in Kleve gaat,(E center Kleve, Hoffmann Allee 35, 47533 Kleve)
parkeren is gratis.
ook kun je vanuit hier naar beneden lopen het centrum van Kleve in.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:54:05 #12
63722 z80
I fink you freaky
pi_40539397
@ijsmeis.
je bent in de war.
bij Kaufland is geen mac.
niet bij de oude en ook niet bij de nieuwe.
je bedoelt het e-center.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_40539753
E-center vertoef ik redelijk vaak, veel goedkope winkels bij elkaar en na het shoppen ff naar mc donalds waar de koffie 2 maal zo groot is, de saus gratis is en vriendelijk geholpen wordt.
Duitsland
pi_40539783
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:54 schreef z80 het volgende:
@ijsmeis.
je bent in de war.
bij Kaufland is geen mac.
niet bij de oude en ook niet bij de nieuwe.
je bedoelt het e-center.
Klopt ja. E-center dus.

Overigens kan je de auto ook parkeren boven de Saturn. Ik weet wel hoe je er moet komen, maar uitleggen is een ander verhaal . (is overigens niet heel duur)
pi_40539812
Weet trouwens iemand of die Mac nou wel of niet 24 uur open is?
Ik hoorde eens dat er een mac in Kleve altijd open is dus..
pi_40540053
Volgens mij is de mac aan de van kleve als je vanuit arnhem komt zetten bijna altijd open. Ik weet niet of dat 24 uur per dag is, maar s'nachts om half 4 is hij iig nog wel open :p
pi_40540069
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 14:15 schreef btb het volgende:
Volgens mij is de mac aan de van kleve als je vanuit arnhem komt zetten bijna altijd open. Ik weet niet of dat 24 uur per dag is, maar s'nachts om half 4 is hij iig nog wel open :p
Is dat die bij de rotonde ? Of die in het centrum? (Bij de E-center dus)
  zondag 6 augustus 2006 @ 14:24:40 #18
152409 broodje_poep
het stinkt hier...
pi_40540329
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 14:06 schreef perezoso het volgende:
E-center vertoef ik redelijk vaak, veel goedkope winkels bij elkaar en na het shoppen ff naar mc donalds waar de koffie 2 maal zo groot is, de saus gratis is en vriendelijk geholpen wordt.
Duitsland
Er is veel beter eten te krijgen in Duitsland, daar ga je toch niet naar een Mc Donalds toe?
Ik ga altijd voor de worsten die ze in die kleine winkeltjes verkopen
pi_40540350
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 14:24 schreef broodje_poep het volgende:

[..]

Er is veel beter eten te krijgen in Duitsland, daar ga je toch niet naar een Mc Donalds toe?
De Mac in Duitsland is veul beter dan in Nederland. Dus af en toe moet je er wel heen.
  zondag 6 augustus 2006 @ 14:28:40 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_40540459
de mac

Huilen dan.
pi_40540852
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 14:24 schreef broodje_poep het volgende:

[..]

Er is veel beter eten te krijgen in Duitsland, daar ga je toch niet naar een Mc Donalds toe?
Ik ga altijd voor de worsten die ze in die kleine winkeltjes verkopen
Ja die braadworsten zijn ook lekker, hoe dieper je het centrum inloopt (omhoog) des de groter ze worden.
Maar waar in Kleve kun je dan lekker eten (volledige maaltijd) voor weinig geld ?
pi_40540876
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 14:38 schreef perezoso het volgende:

[..]

Ja die braadworsten zijn ook lekker, hoe dieper je het centrum inloopt (omhoog) des de groter ze worden.
Maar waar in Kleve kun je dan lekker eten (volledige maaltijd) voor weinig geld ?
Bijna overal ? Ga gewoon wat eettentjes af. De menu's staan meestal buiten uitgestald met de prijzen erbij.
  zondag 6 augustus 2006 @ 14:43:17 #23
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_40540974
Ultieme tip: TrinkGut. Vooral als je van sterke drank houdt kun je hier ongeveer 30 to 40% besparen op je booze. Koop alleen geen Grolsch of ander Nederlands bier want dat is ongeveer 2 keer zo duur.
lege ton
  zondag 6 augustus 2006 @ 14:43:56 #24
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_40540996
Ik ga dus hoofdzakelijk voor de supermarkt.
Dus Kleve lijkt me wel voldoende.
De Aldi in Duitsland, is dat heel anders als hier in NL.

Voor Saturn hoef ik niet naar duitsland, die zit hier vlakbij waar ik woon.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_40541038
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 14:43 schreef Curiosity het volgende:
Ik ga dus hoofdzakelijk voor de supermarkt.
Dus Kleve lijkt me wel voldoende.
De Aldi in Duitsland, is dat heel anders als hier in NL.

Voor Saturn hoef ik niet naar duitsland, die zit hier vlakbij waar ik woon.
Andere producten eh .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')