abonnement Unibet Coolblue
pi_40614120
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Een hype? Welnee. Vergeleken met de andere albums ook niet trouwens. Tool lijkt ook niet zoveel populairder dan vlak na Lateralus, toen een breder publiek de band pas ontdekte.
Misschien had ik een " " erbij moeten zetten.
Tool heeft altijd al een soort "semi-massale" verering gehad. In '97 was Paradiso ook al propvol. Maar een band als Tool trekt ook veel "goed-vinden-om-het-goedvinden" fans aan en die groep lijkt per album groter te worden, vandaar mijn kwinkslag over een hype.

[ Bericht 1% gewijzigd door MuadDib op 08-08-2006 17:20:18 ]
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_40640290
Ze profileren zich ook bewust als tegendraads en compromisloos, houden het 'underground-mentaliteit' of hoe je t ook wilt noemen in stand en dit spreekt erg aan natuurlijk wat nog versterkt wordt door hun schijnbaar bewuste weigering hun werk te verkopen (lees:interviews geven, op MTV verschijnen ,gedwongen aanpappen met fans) ... zie je ook terug in hun optredens, afstandelijk en koel werken ze hun optredens af zonder interactie met t publiek. maarja t technisch vernuft dat hun werk vereist maakt rondhuppelen en stagediven ook lastig lijkt mij .
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
pi_40642785
Denk dat TOOL net zo, of net zo min, underground is als Led Zeppelin in de jaren zeventig.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:06:50 #54
55350 Reena
Angelcrusher
pi_40645094
Het grote verschil tussen Tool en heel veel andere artiesten is dat zij kosten wat kost alleen hun muziek (en artwork) willen verkopen en absoluut niet hunzelf. Tenminste...dat geven ze ook heel vaak aan in interviews. Ze waren ook ongeveer eind 20 (toch?) toen ze begonnen met Tool, dus dan ben je sowieso ook anders ingesteld dan als je 16 bent en je begint net muziek te maken.
Daardoor worden ze misschien als "anders" of "underground" of onbenaderbaar gezien. Ze doen hun ding en dan gaan ze weer verder met hun privé leven, om 5 jaar later weer verder te gaan waar ze gebleven waren. Natuurlijk is er wel het een en ander bekend over de mannen, maar niet zoals bij andere artiesten waar je ook weet wat hun lievelingskleur of favoriete eten is
pi_40647952
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 12:51 schreef Razz_Gul het volgende:
afstandelijk en koel werken ze hun optredens af zonder interactie met t publiek.
De ironie voor TOOL is dat zij door hun distantie de verafgoding over zichzelf afroepen waar zij zich door hun "manier van doen" juist van willen distantiëren. Met andere woorden: juist door de dingen anders te willen aanpakken, dwz. geen onoprechte betrokkenheid met het publiek ("You are the best audience we have had") roepen ze bij veel fans een goddelijke status op.

Dat ze zichzelf hiervan bewust zijn van de beperkingen van het rockmedium, blijkt uit het nummer "Hooker with a Penis":

"I sold out long before you ever heard my name.
I sold my soul to make a record"

Ze draaien mee in het rockcircuit en ontkomen daarmee niet aan de beperkingen daarvan. Het aanbeuken tegen de beperkingen van het rockmedium is mijns inziens hun kracht.
__________________
"Consistency is the last refuge of the unimaginative." - Oscar Wilde
pi_40649313
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:25 schreef Tirillo het volgende:

[..]

De ironie voor TOOL is dat zij door hun distantie de verafgoding over zichzelf afroepen waar zij zich door hun "manier van doen" juist van willen distantiëren. Met andere woorden: juist door de dingen anders te willen aanpakken, dwz. geen onoprechte betrokkenheid met het publiek ("You are the best audience we have had") roepen ze bij veel fans een goddelijke status op.

Dat ze zichzelf hiervan bewust zijn van de beperkingen van het rockmedium, blijkt uit het nummer "Hooker with a Penis":

"I sold out long before you ever heard my name.
I sold my soul to make a record"

Ze draaien mee in het rockcircuit en ontkomen daarmee niet aan de beperkingen daarvan. Het aanbeuken tegen de beperkingen van het rockmedium is mijns inziens hun kracht.
mijn opmerking was eerder een constatering dan een verwijt hoor hoewel ik ze zelf nog nooit live gezien heb (jaja 9nov wordt ik ontTooLed ) ,maar genoeg concertreviews gelezen om een beeld te krijgen. idd ik moet vaak figuurlijk kokhalzen als de zoveelste band de zoveel slijmbetuiging t publiek in smijt. Je moet t zo bekijken alles wat i.d muziek v.d gebaande paden afwijkt wordt verafgood, tot de sterallures intreden natuurlijk.
Ik weet niet of zij dat waren of Massive Attack, iig hadden zij eoa (mtv)award geweigerd met een toelichting die zoveel betekende als douw die maar diep in je reet nou toen was ik verkocht
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
  woensdag 9 augustus 2006 @ 17:31:47 #57
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_40650138
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:04 schreef Razz_Gul het volgende:

[..]

mijn opmerking was eerder een constatering dan een verwijt hoor hoewel ik ze zelf nog nooit live gezien heb (jaja 9nov wordt ik ontTooLed ) ,maar genoeg concertreviews gelezen om een beeld te krijgen. idd ik moet vaak figuurlijk kokhalzen als de zoveelste band de zoveel slijmbetuiging t publiek in smijt. Je moet t zo bekijken alles wat i.d muziek v.d gebaande paden afwijkt wordt verafgood, tot de sterallures intreden natuurlijk.
Ik weet niet of zij dat waren of Massive Attack, iig hadden zij eoa (mtv)award geweigerd met een toelichting die zoveel betekende als douw die maar diep in je reet nou toen was ik verkocht
Ja, dat afstandelijk en koel klopt wel, en ergens vind ik dat wel een beetje jammer. Natuurlijk zit ik ook niet te wachten op HELLO HOLLAND HOW ARE YOU???, maar het totale ontbreken van enige spontaniteit tijdens liveconcerten vind ik soms wel een minpuntje (heb ze nu vier keer gezien).

Want dat mechanisch afwerken van de muziek (hoe perfect ook uitgevoerd) kan soms ook wat zielloos en inspiratieloos overkomen. Waarbij je je kunt afvragen hoe ze het volhouden, avond aan avond vrijwel dezelfde set spelen, op hetzelfde punt even gaan uitrusten, zelfs dezelfde 'grapjes' en Maynardisms maken...
Nouja, na Düsseldorf had ik in ieder geval het idee dat de automatische piloot aanstond.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 9 augustus 2006 @ 19:26:24 #58
129580 Koning-Afwas
Nu mét borstel !!
pi_40653568
Mwah op Pinkpop was er een hele lichte interactie met et publiek; Maynard vroeg iets dat met ijs te maken had ofzoiet als ik et me goed herinner... :p
Maar in de HMH was het inderdaad puur en alleen muziek zonder gelul ertussen. Dat vind ik ook totaal niet erg, soms word ik juist gek van die mensen die even een kleine toelichting op hun track willen geven, kbedoel Maynard hoeft niet zoals Bono of iets dergelijks te worden.
"Afwas heeft ook een koning nodig"
Live Gamertag: Koning Afwas
pi_40669471
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 19:26 schreef Koning-Afwas het volgende:
Mwah op Pinkpop was er een hele lichte interactie met et publiek; Maynard vroeg iets dat met ijs te maken had ofzoiet als ik et me goed herinner... :p
Maar in de HMH was het inderdaad puur en alleen muziek zonder gelul ertussen. Dat vind ik ook totaal niet erg, soms word ik juist gek van die mensen die even een kleine toelichting op hun track willen geven, kbedoel Maynard hoeft niet zoals Bono of iets dergelijks te worden.
pizza en wafels waren dat .
  donderdag 10 augustus 2006 @ 01:19:55 #60
55350 Reena
Angelcrusher
pi_40670393
Bono is inderdaad het andere uiterste...die praat niet, die preekt...daar word je ook moe van...maar interactie met het publiek zou leuk zijn van de heren van Tool. Vond wel toen ze van het podium afliepen dat ze dat dan wel weer cool deden. Lang bedanken/klappen. Alles wat ze het publiek in konden gooien, werd gegooid (tenminste zo leek het...).

Maar ik denk dat het nooit goed is...maakt niet uit wat ze doen...er is altijd wel iemand die het niet goed vindt.

Hmmm nog heel lang voordat het 9 november is...is er al uitsluitsel over de 8ste?
pi_40680380
Nog geen uitsluitsel.

Het is niet altijd leuk bij een TOOL optreden.
5 augustus, festival;

http://toolnavy.com/showthread.php?t=48998
All this pain is an illusion
pi_40680654
Al dle duwende, opdringerige eikeltjes ook altijd...festivals hebben er ook altijd een stel van tussen zitten...mooi in een dwangbuisje op het gras leggen die mensen...
pi_40681293
Naar wat ik gelezen heb, waren het MEGA eikels en méér dan een stel.

Hele concert heeft stil gelegen, veel mensen bang dat ze dood gingen en een stevig aantal afgevoerd naar het ziekenhuis.
All this pain is an illusion
pi_40681372
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:50 schreef Penta-223 het volgende:
Naar wat ik gelezen heb, waren het MEGA eikels en méér dan een stel.

Hele concert heeft stil gelegen, veel mensen bang dat ze dood gingen en een stevig aantal afgevoerd naar het ziekenhuis.
Amerikanen zijn ook echt ziek wat dat betreft...slaan helemaal door, testosteronmannetjes gaan lopen knokken om zich te bewijzen en vrouwen mogen eindelijk eens aandacht trekken door hun tieten laten zien vaag volk...
  donderdag 10 augustus 2006 @ 22:47:26 #65
129580 Koning-Afwas
Nu mét borstel !!
pi_40694002
Dat laatste is dan weer iets waarvan ik niet weet of ik het nou erg moet vinden. :p
"Afwas heeft ook een koning nodig"
Live Gamertag: Koning Afwas
pi_40694284
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 22:47 schreef Koning-Afwas het volgende:
Dat laatste is dan weer iets waarvan ik niet weet of ik het nou erg moet vinden. :p
True , maar het zijn vaak van die overdreven wijven die alleen maar geilen op aandacht...arrogante trutjes dus, wat ze meteen een heeeel stuk lelijker maakt
pi_40704226
Die setlist is ook nog steeds niet heel sterk veranderd hè? Ik mag toch hopen dat dat nog wel gaat komen...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_40709071
Volgens Ticketmaster is 9 nov niet uitverkocht. Ws wachten ze daarom met de aankondiging/bevestiging voor 8 november (?)
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:42:34 #69
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_40710359
nou.. pinkpop 2001 was ook nie echt rustig staan moet ik zeggen. Heb geloof ik ook de linker en rechterkant gezien van t podium. zonder me hoofd te hoeven draaien ... naja das overdreven, maar kheb zeker een cirkel van 5 meter afgelegd zonder er zelf voor te hoeven bewegen. je werd gewoon meegenomen. Heb het alleen op waterpop 2000 erger gehad. Toen heb ik echt alle kanten van t podium gezien ...

[ Bericht 0% gewijzigd door ebeaydojraes op 11-08-2006 13:58:42 (2000? 2001!) ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_40710787
Dat was in 2001 toch? Pinkpop dan
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:58:21 #71
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_40710891
uhmzz. die ja
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:55:52 #72
55350 Reena
Angelcrusher
pi_40712882
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 10:04 schreef LintuxCx het volgende:
Die setlist is ook nog steeds niet heel sterk veranderd hè? Ik mag toch hopen dat dat nog wel gaat komen...
Er was een post op ToolArmy (van Blair) waar hij zei dat het podium voor de aankomende tour er heel anders (en groter) uitziet, EN dat de setlist er ook anders uit gaat zien...afwachten dus...

Verder is er een gerucht dat de Vicarious DVD begin september uitkomt...ben benieuwd...
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:03:40 #73
129580 Koning-Afwas
Nu mét borstel !!
pi_40725444
Das dan wel weer mooi, geeft ook zo'n lekkere extra als je er zelf een paar keer bij bent geweest en je ziet zo weer.
"Afwas heeft ook een koning nodig"
Live Gamertag: Koning Afwas
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:43:43 #74
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_40741585
Altijd leuk als je op vakantie bent en de kaartverkoop start .
  zondag 13 augustus 2006 @ 12:55:09 #76
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_40761618
Had ik al verteld dat ik ook heen ga ?
En nog 2 kaarten over ook zoals het er nu uitziet.

Mocht ik ze over een paar weken nog hebben dan zet ik het hier wel even neer.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zondag 13 augustus 2006 @ 13:30:32 #77
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_40762433
Nou ja, mocht ik in november geld over hebben, laat het me weten
  maandag 14 augustus 2006 @ 11:06:52 #78
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_40790904
oberhausen here we come... nog maar 3 maanden
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 08:50:41 #79
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_40821236
Toolband.com:
quote:
SOMETHING WICKED THIS WAY COMES... AGAIN

Having recently attended the 'dress rehearsal' for TOOL's US Summer/Fall ARENA TOUR, I can tell you that all (well, most) of those things you've been e-mailing about and posting on message boards are coming, namely a bigger stage production and different set lists. What I saw was impressive to say the least (and with these guys, that's all I can say at this point), but the new show should be unveiled soon (and for now we'll just have to leave it at that) - with things better suited to the bigger concert halls.
Yess
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_40821695
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 12:55 schreef ondeugend het volgende:
Had ik al verteld dat ik ook heen ga ?
En nog 2 kaarten over ook zoals het er nu uitziet.

Mocht ik ze over een paar weken nog hebben dan zet ik het hier wel even neer.
ik neem ze graag van je over, als het tenminste staanplaatsen zijn, was op vakantie tijdens de vvk
pi_40821717
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 08:50 schreef Svyatagor het volgende:
Toolband.com:
[..]

Yess
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:49:35 #82
55350 Reena
Angelcrusher
pi_40826289
Haha wat grappig, eerst posten ze dat berichtje op ToolArmy en dan een week later ofzo op de gewone site? Wat is dat nou voor iets stoms...post het dan meteen op de gewone site...
  woensdag 16 augustus 2006 @ 01:11:56 #83
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_40853320
Die lui van Tool-army hebben 80 dollar of whatever betaalt dus op zich zouden ze het al wat eerder mogen horen. Maarja ze vertellen het toch wel verder op andere fora.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  woensdag 16 augustus 2006 @ 01:34:54 #84
55350 Reena
Angelcrusher
pi_40853962
Nou niet allemaal betalen er $80 voor
Maar ja, dat is dus het enige exclusieve dat je daar krijgt. Kan ik je alvast verklappen dat er weer een "exclusief" bericht was, dat hoogstwaarschijnlijk binnen een week weer op de gewone site komt te staan...niet dat het interessant was.Ging over wat je NIET hoeft te verwachten tijdens de nieuwe tour (o.a. geen vliegend drumstel a la Mötley Crüe, helaas )
Hmmm ik wil dat ze snel aan gaan kondigen dat ze de 8ste ook komen!! Heb een vermoeden dat het niet gaat gebeuren, but one can dream
  woensdag 16 augustus 2006 @ 01:57:42 #85
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_40854528
Ach ja, maar dan gaan ze toch wel de zelfde set spelen. Ik ga dan alleen naar de 9de zodat andere mensen wat meer kans krijgen als geen kaarten voor de 9de hebben. Dus...
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_40854646
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 09:30 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

ik neem ze graag van je over, als het tenminste staanplaatsen zijn, was op vakantie tijdens de vvk
Ja zal aan je denken... geef me 2 weken om ze alsnog in mijn vriendenkring kwijt te raken.
Lukt dat niet dan zijn ze voor jou tegen kostprijs.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_40857221
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 02:02 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ja zal aan je denken... geef me 2 weken om ze alsnog in mijn vriendenkring kwijt te raken.
Lukt dat niet dan zijn ze voor jou tegen kostprijs.
te gek, thanx!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:57:54 #88
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_40947454
Zo, terug van vakantie, en mijn geliefde broer heeft kaarten voor Ahoy en Oberhausen voor me geregeld. 4* Tool dit jaar dus
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_40949975
TOOL topic, yay!
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:39:56 #90
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_40979713
Bij een show in Hawaii heeft Kirk Hammet een stukje meegespeeld met Sober:
quote:
Stinkfist
The Pot
Forty-Six & Two
Jambi
Schism
Rosetta Stoned
Sober - Feat. Kirk Hammet
Lateralus
Opiate
Vicarious
Aenima
quote:
Some usual maynard banter; "We have a new album, blah-blah-blah, apparently it's huge in Belgium and New Zealand", "we'll be back", "We have a special Guest tonight, he's not ________, and he's not Elvis, Well, maybe he's their bastard son,
Mr. kirk Hammet." Who then proceeded to come out and play guitar on 'Sober'. I've never been partial to Metallica, and for those of you who are I'm sorry to report that kirk damn near butchered the song. His drunken so called "solo" was particularly sloppy and completly extraneous. Only the band coming back through to thrash the rest of the song out extremely hard saved it. Then he totally tripped out and flustered Adam by grabbing him for his "hug" and kissing him on the mouth! Only to return at the end of the show to the stage to perform the "we're not worthy!" bow on his knees before the guys. At least he realizes.
Bron

Grappig, jammer dat ie het kennelijk zo verbokt heeft.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:50:34 #91
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_40980095
Dat is best een fijne setlist.

Ik ben benieuwd hoe The Pot gaat klinken!
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
  zondag 20 augustus 2006 @ 17:19:46 #92
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_41003040
Wacht ff, die kaarten zitten al in de verkoop?

Ga je ff op vakantie, gaat alles mis hier!
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_41003192
dat je op vakantie bent wil toch niet zeggen dat je totaal verstoken van nieuws moeten zijn
  zondag 20 augustus 2006 @ 17:31:04 #94
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_41003324
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
dat je op vakantie bent wil toch niet zeggen dat je totaal verstoken van nieuws moeten zijn
Mijn soort vakantie wel.

Maar het is dus uitverkocht? Ofwel hopen op 8 november?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_41003426
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:31 schreef ErikT het volgende:

[..]

Mijn soort vakantie wel.

Maar het is dus uitverkocht? Ofwel hopen op 8 november?
Ik volg het niet zo goed, maar ik neem aan dat er nu toch geen zitplaatsen meer zijn... misschien nog slechtzichtkaarten.
  zondag 20 augustus 2006 @ 17:42:01 #96
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_41003606
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik volg het niet zo goed, maar ik neem aan dat er nu toch geen zitplaatsen meer zijn... misschien nog slechtzichtkaarten.
Ja ik wil natuurlijk staan
Als er nog iemand is hier met 2 kaartjes over...

Wat is dat nou weer voor idee, midden in de zomer de vvk starten
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zondag 20 augustus 2006 @ 17:46:22 #97
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_41003746
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 20:57 schreef TAV74 het volgende:
Zo, terug van vakantie, en mijn geliefde broer heeft kaarten voor Ahoy en Oberhausen voor me geregeld. 4* Tool dit jaar dus
Hoe komt een mens aan kaartjes voor Oberhausen?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_41018127
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:31 schreef ErikT het volgende:

[..]

Mijn soort vakantie wel.

Maar het is dus uitverkocht? Ofwel hopen op 8 november?
hoe bedoel je hopen ? word t t gecancelled ofzo
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
pi_41018224
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:42 schreef ErikT het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor idee, midden in de zomer de vvk starten
Wie gaat er dan ook midden in de zomer op vakantie
pi_41021078
8 november spelen ze in Leuven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')