abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 08:26:27 #1
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40504609
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:28 schreef Isabeau het volgende:
Leef jij ook in C.H.A.O.S? (Can't Have Anyone Over Syndrome)
Dan is FlyLady misschien ook iets voor jou

Sinds ik op mezelf woon is mijn huishouden een regelrechte ramp geweest. Afwassen? Mwoah...2x per maand of zo. De was doen? Als ik echt niets meer heb om aan te trekken. Planten water geven? Elke 2 maanden nieuwe planten kopen is heel gewoon. Visite?! Oh jee, paniek!!

Maar sinds april is dat voorbij. *insert zen-achtig melodietje* Ik heb FlyLady ontdekt FlyLady vertelt me elke dag weer wat ik doen moet en ik doe het braaf. Er is wonder boven wonder orde in de chaos gekomen, diverse hot spots (plekken die troep aantrekken) zijn ontruimd, de douche heb ik sinds april niet meer uitgebreid hoeven doen (dat doe je dus dagelijks een beetje) en mijn wasbak in het aanrecht blinkt me al maanden tegemoed. En last but not least: ik heb kilo's clutter (troep) uit mijn woning verwijderd en het voelt geweldig!

Wil je ook leren vliegen in je huishouden? Ga dan naar http://www.flylady.org/ en doe mee!
Er is daar helaas geen enkele mogelijkheid om ervaring uit te wisselen en dergelijke en dat leek me leuk om in dit topic te gaan doen Als er meer fokkers advies van flylady willen aannemen tenminste

De website van Flylady is een beetje chaotisch, maar ik help je even op weg.
Je kan met de flylady babysteps beginnen: Babysteps
Gelijk kan je ook de Flylady lessen lezen: Flying Lessons
Om Flylady goed te begrijpen heb je haar dagelijks e-mail nodig, hier kan je lid worden: Join

Ik heb daar overigens een speciaal emailadres op hotmail voor aangemaakt! Fly+mijnnaam@hotmail.com Je krijgt namelijk erg veel e-mail op een dag van haar en je mag het merendeel ook direct weggooien, het zijn vooral herinneringen namelijk. Maar dat wilde ik dus niet in mijn reguliere inbox hebben, en mijn advies is dan ook om er een speciaal emailadres voor aan te maken

Lang stuk tekst zeg Nou ja, Flylady is dus gewoon super
Ik zocht nog naar al mijn anti-huishoudtopics, maar de leuksten kan ik niet vinden. Dit wel:

Wat doet FlyLady met je?
Foto's:

De sink van Aventura plus haar schoonmaakmiddelkastje:




Het aanrecht plus de sink van Sanne:




De sink van Nugget plus haar controljournal:




Het aanrecht plus de sink van DarkElf:




De sink van Barb:


De sink van Fee-tje:


De sink van Spiegelei:


De sink van Nicole22 (alleen de rechter, de linker staat nog in het chloor):


De sink van Lemijn:


Waarom een topic over FlyLady?
Om gezellig te babbelen over wat jij allemaal niet voor vies schoon hebt gemaakt en elkaar tips te geven.

Voorgaande delen:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4

[ Bericht 1% gewijzigd door Aventura op 05-08-2006 12:12:02 ]
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 08:30:21 #2
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40504625
Ik merk dat Flylady werkt! Mijn ouders komen zometeen langs en ik hoef me daarover niet druk te maken! Niet de wekker extra vroeg zetten, niet half in paniek alle kamers doorrazen. Misschien moet hier er naar nog een doekje overheen, maar in principe is mijn huis nu al presentabel
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:10:37 #3
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_40506206
Mijn ouders zijn op vakantie, dus de komende tijd geen paniek hier...

Ik heb een groot deel van wat er aan kleding op de oranje kamer (de rommelkamer) stond uitgezocht. Nu nog wassen en mijn kledingkast opnieuw inruimen, want daar is ooit eens een bom ontploft geloof ik...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 12:08:13 #4
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40507467
Aventura, wil je van mij wat foto's uit de OP halen? Ik vind eentje wel genoeg eigenlijk.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 12:12:36 #5
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40507562
Done
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 12:21:24 #6
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40507750
We zijn goed bezig, zelfs de OP wordt gedeclutterd!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_40508191
quote:
Wel ben ik er bij het sink shinen achter gekomen dat het kettinkje van de stop niet meer buigt. Na nadere inspectie blijkt het helemaal vol te zitten met bruine gunk! Iew! Dit kan niet alleen van mij zijn, want ik woon hier pas sinds februari. Brrr...
Update van het vieze kettinkje. Inweken, poetsen en borstelen werkt niet. De enige oplossing is om zelf met mijn nagels alles er tussenuit te peuteren.

Maar verder is alles inderdaad best netjes. Mijn ouders komen morgen, maar ik hoef bijna niks te doen. Nog even stofzuigen en that's it.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_40508438
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 12:40 schreef Unihoc_ACE het volgende:

[..]

Update van het vieze kettinkje. Inweken, poetsen en borstelen werkt niet. De enige oplossing is om zelf met mijn nagels alles er tussenuit te peuteren.

Maar verder is alles inderdaad best netjes. Mijn ouders komen morgen, maar ik hoef bijna niks te doen. Nog even stofzuigen en that's it.
Ik had geloof ik een nieuw kettinkje gekocht

Verder
Zolang er was is, is er leven.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 14:11:03 #9
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_40510253
Ik heb vochtige doekjes gekocht voor de vloer van de keuken, wc en badkamer. Alvast voorbereiding op de rest van de babystepjes...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_40517057
Vandaag heb ik niets gedaan, straks nog even wat was opruimen en een paar nieuwe wassen draaien. Morgen weer verder
Mind the gap
pi_40525467
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 12:53 schreef Dinus het volgende:

[..]
Ik had geloof ik een nieuw kettinkje gekocht
Tja, ik heb ook bijna geen gereedschap en ik zag ook weinig mogelijkheden het ding los te maken. Gelukkig is het in 2 keer 5 minuutjes na de afwas al gebeurd
Trust me, I know what I'm doing.
  zondag 6 augustus 2006 @ 10:39:29 #12
8515 galadriel
Ik denk van ook!
pi_40534812
Bij ons op de gallerij zijn alle vensterbanken echt vre-se-lijk smerig. Behalve die van ons, die glimt en shined! En door dat ik het bij houd, hoef ik niet zo hard te schrobben!
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:09:38 #13
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40536582
Ik moet het toch vooral van de zondag hebben, sinds oudsher mijn schoonmaakdag.
Vaatwasser staat aan, wasmachine met de eerste was. Badkamer uitgemest. Kleding uitgezocht. Gelukkig is het nog vroeg, want ik ben er nog lang niet.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:24:45 #14
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40536918
Ik heb de koelkast uitgesopt. Het was zwaar nodig. Elke keer als ik de koelkast opende kwam me een schimmelige lucht tegemoet
Bleek dat het uit mijn groentelade kwam. In 1 klein gleufje aan de onderkant had zich een schimmelpopulatie gevormd.
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:25:24 #15
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40536931
Goed bezig Aventura!!!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:27:35 #16
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40536982
Yep! En daarna is de vriezer aan de beurt. Het lijkt daarbinnen wel de Noordpool. En bovendien, (te) lang geleden heeft een vriend een keer een blikje cola in de vriezer gestopt, met het idee om het een kwartiertje te laten koelen. Natuurlijk werd het blikje vergeten. De sporen ervan zijn nu nog te zien op de binnenkant van het deurtje
pi_40536995
Ik heb mn was zo ver mogelijk gedaan (alles wat al droog was en niet gestreken hoefde te worden ), al wezen sporten, al wat kleren uitgezocht om weg te gooien, ben bezig met het aanvullen van mn control journal met alle adressen en ik ga zo mn kasboek bijhouden.

Zondag, schmondag .
pi_40538985
Ik heb afgelopen week ook de koelkast en vriezer gedaan. Om het mezelf zo makkelijk mogelijk te maken heb ik tijdens het ontdooien alle onderdelen (plankjes, groentenlades e.d.) gewoon in de afwasmachine gedaan
Het kwam er allemaal blinkend uit Misschien een tip voor degenen met een vaatwasser.
Mind the gap
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:40:43 #19
3498 Barb
Graduated Fool
pi_40539059
Dweilen, .
Dat is iets wat ik echt haat.
Ik heb een laminaatvloer en ik krijg het gewoon niet mooi glimmend en streeploos gedweild.

Wat doen jullie met een laminaatvloer? Welk schoonmaakspul en met welk ding dweilen jullie dan?
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_40539089
Ik heb zin om vandaag weer eens veel weg te gooien.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_40539131
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:40 schreef Barb het volgende:
Dweilen, .
Dat is iets wat ik echt haat.
Ik heb een laminaatvloer en ik krijg het gewoon niet mooi glimmend en streeploos gedweild.

Wat doen jullie met een laminaatvloer? Welk schoonmaakspul en met welk ding dweilen jullie dan?
Gewoon een beetje allesreiniger/vloerreiniger in heet water, en ik heb nooit last van strepen.
Misschien doe je er teveel reiniger in, of moet je tussendoor het water verversen?
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_40539198
Met zo'n ding, maar dan een blauwe, kost niks bij de Blokker:
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:49:10 #23
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40539282
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:45 schreef shmoopy het volgende:
Met zo'n ding, maar dan een blauwe, kost niks bij de Blokker:
[afbeelding]
Ik heb ook zo'n emmer met mop, 4 euro bij de Turkse Blokker
Werkt prima en geen strepen.

Wat vinden jullie van de niuewe habit? A load a day is in mijn geval wel heel erg overdreven. En sowieso niet haalbaar als je zoals ik geen droger hebt
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:56:35 #24
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_40539452
A load every other day komt misschien beter in de buurt als je met zijn tweetjes bent...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  † In Memoriam † zondag 6 augustus 2006 @ 13:56:48 #25
43556 miss_dynastie
pi_40539457
Ik heb de mister overtuigd van wegwerpdoekjes
Beetje jammer dat ie gelijk een heel PAK gebruikt heeft, maar toch.
Het wordt hier nog netjes ook. Nog even en ik hoef me niet meer te verbergen voor onverwacht bezoek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')