abonnement Unibet Coolblue
pi_40486684
We zijn net verhuisd en de berging is een chaos... Omdat we geen zolder hebben ben ik van plan om aan de wanden van de berging een systeem te plaatsen voor allerhande zooi zoals gereedschap, voorraad drinken/eten, oud papier, lege flessen, wastoebehoren etc. etc.

Ik dacht zelf aan een systeem van Ikea: Antonius of Broder.

Zoiets dus (maar dan zonder kledingroedes):


Het lijkt me wel interessant om te zien hoe jullie je berging zo optimaal mogelijk hebben ingericht, misschien kan ik nog goede ideeen opdoen. Of misschien hebben jullie tips voor een ander systeem want eenvoudig is aan te passen aan de bestaande ruimte.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:33:37 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40488195
Zodra hij optimaal is ingericht zal ik foto's posten

Kijk eens naar gereedschapzaken, die hebben vaak van die achterwanden waar je je gereedschap op kan ordenen volgens een bepalde logica. Eventueel is dit vrij simpel te maken met een plaat hout.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 19:18:27 #3
154392 Vodkat
Honda V4 Power
pi_40489440
Zodra hij klaar is post ik foto's

Maar eerst de rest van het huis
pi_40495403
TS, jouw berging ziet eruit als een kledingkast

Ik heb gekozen voor zware stellingkasten en nu ziet het er zo uit:



pi_40495920
Onze berging op zolder achter de muren bedoel je?

Tis een klotezooi!
pi_40500194
.
Net vanavond plannen gemaakt om er op korte termijn iets aan te gaan doen.

De berging is een schuur van 9 x 4 en lief bewaart graag en veel.
Gaat naar de vaalt om weg te gooien en schuimt de werf af en komt weer terug met andermans zooi .

Foto's volgen nog (weleens).

Keep the topic alive...
.
pi_40500234
Ik zal morgen eens een foto maken, als ik er in kan komen
pi_40504986
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:52 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik zal morgen eens een foto maken, als ik er in kan komen
Hier idem dito. Tis behoorlijk schrikken dat weet ik wel.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 09:51:35 #9
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_40505096
De berging bij ons is momenteel een kamer die over een aantal jaar geen rommel kamer meer zal zijn en een klein schuurtje. In beide is het nu een rommel. We heb wel hele grote wandkasten waar een heleboel in kan en die we nu half leeg hebben. Daar moet het eigenlijk allemaal inkomen.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 09:52:58 #10
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_40505118
Onze berging is behoorlijk leeg . Je kunt er makkelijk inkomen en alle spullen liggen binnen handbereik

Hoe doet ze dat, vragen jullie je natuurlijk af

Door alle rotzooi op zolder te stallen ;(
Maar daar hebben we wel mooie gordijntjes langs de schuine wanden hangen waar de rotzooi mooi achter verschuild staat.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_40508558
Mijn berging is ook bijna leeg, Ondanks dat die behoorlijk groot is, zo een 9 vierkante meter. Ja in hartje centrum Amsterdam is dat groot
Maar er staan alleen 2 fietsen en een oude lage ladenkast in, waar wat spullen inzitten.

Heb ook geen zolder of inbouwkasten. Ik gooi gewoon alles wat ik niet gebruik weg Ik hou echt niet van troep en onnodig dingen bewaren. De paar gereedschapdingen die ik heb staan in de cv kast.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 5 augustus 2006 @ 13:02:36 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_40508609
We hebben een garage van 3x8m zo ongeveer... Daar zou de Clio dus makkelijk in passen Volgende weer gaan we opruimen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 13:19:26 #13
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_40508983
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 13:00 schreef MissX het volgende:
Mijn berging is ook bijna leeg, Ondanks dat die behoorlijk groot is, zo een 9 vierkante meter. Ja in hartje centrum Amsterdam is dat groot
Maar er staan alleen 2 fietsen en een oude lage ladenkast in, waar wat spullen inzitten.

Heb ook geen zolder of inbouwkasten. Ik gooi gewoon alles wat ik niet gebruik weg Ik hou echt niet van troep en onnodig dingen bewaren. De paar gereedschapdingen die ik heb staan in de cv kast.
Ik heb van mezelf ook heel weinig rommel, er staan twee dozen spullen op zolder van mij met dingen waar ik geen afstand van kan doen. Mijn vriend heeft echter zo'n 10 dozen . (Hij zoekt met de metaaldetector naar "schatten uit het verleden". Je wilt niet weten hoeveel oude munten, gewichtjes, gebruiksvoorwerpen uit lang vervlogen tijden e.d. bij ons op zolder staan )
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_40513676
In mijn berging staan wat tegels een fiets een tuinsetje en drie bijna lege stelling kasten. waarom Al die troep de je bewaard daar heb je over tien jaar ook n nog niets aan en dan pletter je het ook weg
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_40513927
Onze berging is een garage; maar die staat behoorlijk vol; als fietsfanaten voor beiden een racefiets, een hybride (vakantie)fiets en een boodschappenfiets......en dan nog tuinspullen en andere troep.
pi_40514216
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 16:35 schreef vipergts het volgende:
In mijn berging staan wat tegels een fiets een tuinsetje en drie bijna lege stelling kasten. waarom Al die troep de je bewaard daar heb je over tien jaar ook n nog niets aan en dan pletter je het ook weg
Stel ,dat er in die 10 jaar nou net iemand komt die het kan gebruiken.
Heb je het maar mooi wegegooit.
Niet netjes ,maar wel van alle gemakken voorzien.(radio ,TV,internet)



Er zijn zoveel verschillende vormen van liefde, als er momenten zijn in tijd
pi_40518464
Beloofd is beloofd:

De rechter, voor fietsen aanhangers en dat soort spul, een echte berging dus.


Mijn klusmaterialen staan links:
pi_40518482
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 16:57 schreef PHteV het volgende:

[..]

Stel ,dat er in die 10 jaar nou net iemand komt die het kan gebruiken.
Heb je het maar mooi wegegooit.
Niet netjes ,maar wel van alle gemakken voorzien.(radio ,TV,internet)

[afbeelding]

[afbeelding]
Jij hebt een typische 'Ik moet het ergens hebben schuur'
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 20:20:46 #19
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40519685
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 19:33 schreef Marsepein het volgende:

Mijn klusmaterialen staan links:
Een barbeque als klusmateriaal
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40521839
Wij hebben twee bergingen tegen elkaar staan. 1 om te klussen en een voor de opslag.

Dit is de klusschuur. Verder weinig bijzonders over te melden.



Dit is de opruimschuur. Die heb ik vorig jaar tegen de stenen schuur aan gebouwd. Buiten het feit dat het er een zooitje is, zie je hetzelfde rek als Conflict. 1 in de staande opzet, en aan weerszijden ervan 1 opgedeeld als werkbankjes. Daarboven een lage vliering om onhandige dingen op te leggen.



Aan de andere kant staan de fietsen. De gele fiets hangt aan een fietsendrager, die zo ook meteen mooi opgeruimd is.

pi_41023291
Aangezien ik het topic zelf ben begonnen maar even een update. Afgelopen zaterdag twee stellingkasten van Ikea op de kop getikt voor 15 euro per stuk. Die staan nu in de berging. Ideaal!

Aan de andere wand hangen planken boven de radiator voor nog meer losse spullen
Moet nog een beetje opruimen en wat weggooien en dan hebben we een super berging!

Over een tijdje gaan we trouwens wel op de vloer plavuizen leggen.



  Licht Ontvlambaar maandag 21 augustus 2006 @ 10:55:18 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41023378
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 13:02 schreef Sjeen het volgende:
We hebben een garage van 3x8m zo ongeveer... Daar zou de Clio dus makkelijk in passen Volgende weer gaan we opruimen
Reminder voor mezelf... even een foto maken deze week. Want de garage is opgeruimd
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 21 augustus 2006 @ 11:05:55 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41023637
Onze garage is gisteren ook opgeruimd. Zal vanavond een foto maken en erop zetten.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41024033
Volgens mij zijn foto's van niet-opgeruimde garages / bergings veel interessanter.
  Licht Ontvlambaar maandag 21 augustus 2006 @ 11:21:44 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41024096
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:19 schreef Katinkat het volgende:
Volgens mij zijn foto's van niet-opgeruimde garages / bergings veel interessanter.
Dat durfde ik niet
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')