abonnement Unibet Coolblue
pi_40433112
(Ik geloof dat Vampier deze topics altijd opent, maar heb het deze keer op me genomen omdat de vorige al even dicht is. Verhaal hieronder is van Vampier)

Zuidelijk California


Vorige deel: Californie deel 6 : op naar de zon

Ik dacht dat het een goed idee was om eens zuidelijk California uit te lichten uit California en de grootste actracties/bezienswaardigheden op een rij te zetten en tevens wat globale informatie te geven.

Pret/Thema Parken:

In de buurt van Los Angeles
- Disneyland Anaheim
- Knott's Berry Farm
- Six Flags Magic Mountain
- Universal Studios Hollywood



In de buurt van San Diego
- Legoland California
- San Diego Zoo
- Sea World
- Birch Aquarium
- San Diego Wild Animal Park



Pas op! Anaheim heeft 2 Disney Parken. 'California Adventure' en het 'Bekende Disney Land'. Als je kleine Kinderen meeneemt ga dan niet naar 'California Adventure' maar naar 'Disney Land'. Disney Land heeft meer attracties en is het geld meer waard dan het nieuwe park. Als je toevallig een paar mensen uit California leert kennen kunnen deze waarschijnlijk wel een ticket voor beide parken regellen voor de prijs van 1 park.

Musea:
- Getty Museum (gratis toegang) niet gratis parkeren*
- Queen Mary
- Huntington Library and Botanical Gardens*
- Museum of Contemporary Art (MOCA)
- Richard Nixon Library & Birthplace*
- Arboretum of Los Angeles*
- Reagan Presidential Library



Bezienswaardigheden:
- Rancho La Brea Tar Pits*
- Hollywood Walk of Fame
- Hollywood Walk of Fame
- Santa Monica Pier
- Crystal Cathedral*
- Griffith Observatory*



Natuurparken:
- Big Bear Lake*
- Bear Mountain Resort (skien en snowboarden in Big Bear)
- Griffith Park
- Lake Arrowhead*



Stranden:
Natuurlijk is California bekend vanwege zijn stranden, de stranden zijn over het algemeen goed verzorgt. Er zijn echter wel een aantal regels!

- Geen alcohol
- Geen sigaretten (op de meeste stranden)
- Geen Glas
- Geen huisdieren

- Seal Beach* (bezoek de hamburger tent op de pier!)
- Huntington Beach
- Laguna Beach*
- Een goede index is hier te vinden

Huurauto's:
Over het algemeen moet je 25 zijn en in het bezit zijn van een creditcard om een auto te kunnen huren. Hier zijn een aantal verhuurders die te vertrouwen zijn.

- Hertz
- Enterprise
- Budget
- Alamo
- Avis

Als de verhuurder het aanbiedt kun je vragen naar de huur van de GPS/navigatie systeem in je auto. Dit kan veel problemen / gezoek schelen.

Hotels:
Natuurlijk kun je hotels vinden zoals: Hilton, Marriot etc etc. Kijk uit dat je geen getto hotel neemt. Soms wonen er complete gezinnen in een hotelkamer. Deze hotels zijn meestal een verzamelnest van ellend zoals drugs en criminaliteit. Wees geen pin en pak een wat duurder hotel, je zit dan meestal wel goed. Gebruik google.com om te zien wat voor een hotels er in de buurt zijn!

Verkeersregels:
De verkeersregels in Amerika zijn een beetje anders dan in Nederland, daar is natuurlijk ook informatie over te vinden op het internet. Bestuurders Handboek voor California

Belangrijke stukken hieruit zijn
- Laws and Rules of the Road
- Safe Driving Practices
- Sharing the Road with Other Vehicles

Opmerkingen
- Amerikanen zijn geen boemannen, stel ze gerust een vraag
- In de buurt van grote steden kijk uit welke buurten je ingaat
- Koop ALTIJD een map, je bent zo de weg kwijt (zelfs ik raak soms nog de weg kwijt)
- schoolbussen en tankwagens met chemische zooi stoppen voor 'rail road crossings' houdt afstand (dat is altijd slim)

Niet roken policy
Roken is in alle openbare gebouwen verboden, bar en restaurants hebben een 'no smoking policy' opgelegd gekregen van de staat Dit betekend dus dat je lekker van je sappige steak kunt genieten zonder dat mijnheer of mevrouw de kettingrookster naast je je eetlust aan het vergallen is met zijn/haar verslaving (ja roken is een van de wereld zondes hier in California). Af en toe zie je toch een persoon op straat lopen dat rookt... de meeste mensen ontwijken deze personen met een grote boog

Eten in California
Een tip voor het wat betere eten. In Amerika heb je veel restaurant ketens, probeer echter eens de kleine zelfstandige tentjes, deze geven namelijk veel meer kwaliteit dan de 'grote jongens'. Bovendien is de service meestal beter.

Als je toch lekker wilt eten bij de grote jongens:
- Olive Garden (Italiaans)*
- Outback Steakhouse (Australies / veel steak )*
- Don Jose (Mexikaans)
- Red Robin (Amerikaans)
- Mimi's (Amerikaans)
- Coco's (Amerikaans)
- Denny's (Amerikaans)
- Sizzler (Amerikaans)
- Marie Calendar (Amerikaans / wat traditioneler)
- Hoffs Hutt (probeer de chicken strips and chips met bbq saus)
- El Torito (Mexikaans)

Tippen is verplicht! 10 to 15% is heel normaal!



Fast food restuarants
- Mac Donalds.
- Del Taco
- Jack in the Box
- In and out burger, de oudste fast food keten op de aardbol.
- Taco Bell
- Green Burrito
- Carls Junior.
- Wiener Snitzel..... (NEXT)
- Burgerking net zoals in Nederland en beslist beter dan de Mac
- El Polo Loco
- Wendy's
- Kentucky fried chicken



Indien je in de problemen komt met de wet neem altijd contact op met jhe familie en het Nederlandse consulaat. Blijf altijd rustig en beleefd en als je niet strafbaars uitgevreten hebt zal het allemaal wel goed komen (het is namelijk geen film)

Nederlands Consulaat
11766 Wilshire Blvd., Suite 1150
Los Angeles CA 90025
Tel.: 310-268-1598
Fax.: 310-312-0989

Er is natuurlijk nog veel meer te zien, maar dat is teveel om op te noemen.

Website van California

links aangeduid met een * zijn Vampier's persoonlijke favoriet.



Foto's © Melijs de Vries / Patrick van Arkel


[ Bericht 1% gewijzigd door annoylikethewind op 02-08-2006 22:25:08 ]
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_40433881
Een nieuw deeltje.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40433948
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:19 schreef annoylikethewind het volgende:

Fast food restuarants
- Mac Donalds.
- Del Taco
- Jack in the Box *
- In and out burger, de oudste fast food keten op de aardbol. *
- Taco Bell
- Green Burrito
- Carls Junior.
- Wiener Snitzel..... (NEXT)
- Burgerking net zoals in Nederland en beslist beter dan de Mac
- El Polo Loco
- Wendy's
- Kentucky fried chicken
Sliders en Burgermeister mogen er van mijn part ook tussenstaan.. daar kan je je eigen burgers samenstellen. En wat te denken van Lori's Diner of Mel's Drive-in?
pi_40440234
Smeich: nooit van gehoord

Thanks voor het openen van het topic met de goede openings post ik wou alleen even de foto's aanpassen... maar dat doen we de volgende keer wel
Free people own guns! Slaves do not!
pi_40443349
Er is hier in Zwolle niet eens Kentucky fried chicken in de buurt, de eerste en enige keer dat ik daar was, was in Madrid En ik hou zo van kip

Graag gedaan Vampier. Ik kan de foto's ook wel vervangen als je dat wilt? Geef me de url's maar in de volgorde dat je zegeplaatst wil zien!
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:10:35 #6
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40458922
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:41 schreef Smeich het volgende:
Sliders en Burgermeister mogen er van mijn part ook tussenstaan.. daar kan je je eigen burgers samenstellen. En wat te denken van Lori's Diner of Mel's Drive-in?
Dan heb je het mischien wel over vrij lokale gelegenheden. (Sliders ken ik trouwens wel) Zo hebben ze in Oregon en Washington overal "Burgerville", welke trouwens een veel betere hamburger maakt dan de gemiddelde fast food restaurants.

Wil je een echte "California Original", dan moet je natuurlijk een Cheeseburger bestellen bij "In & Out" hamburgers, samen met friet en een milkshake. In & Out heeft maar 3 items op het menu, de hamburger, de cheeseburger, en de dubbele cheeseburger. De friet is altijd vers en nooit ingevroren geweest, en In & Out staat tevens bekend om haar kwaliteit milkshakes.

Als je een "fastfood" tent wil bezoeken, dan moet je In & Out niet overslaan in California!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:12:21 #7
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40458978
Oh... en KFC
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_40459321
Ik zit nog maar een week in Berkeley, CA
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_40459514
Woont er niet iemand in NorCal die een mooi verhaaltje daarover kan typen? Tis nou net of alleen SoCal boeiend is no offense, vampire
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:39:46 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40459771
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 19:31 schreef innepin het volgende:
Woont er niet iemand in NorCal die een mooi verhaaltje daarover kan typen? Tis nou net of alleen SoCal boeiend is no offense, vampire
Hey, ik woon 4+ jaar in Socal (en Vampier ook), en ben hooguit 2 weken boven Santa Barbera geweest..... het lijkt me dat JIJ met 6 maanden woonervaring toch beter geschikt bent daarvoor.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:41:35 #11
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40459826
Bovendien:

San Fransico Giants:

Oakland A's:

Anaheim Angels:
Los Angeles Dodgers:
San Diego Padres:

Ze kunnen niet honkballen daar in het noorden van de staat.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_40461906
Ook maar weer even volgen dit deel...
pi_40465219
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 19:10 schreef maartena het volgende:

[..] In & Out heeft maar 3 items op het menu, de hamburger, de cheeseburger, en de dubbele cheeseburger.
Niet als je de Secret Menu's kent
De friet wordt echt precies voor je klaargemaakt, wat trouwens dan wel ten koste gaat van de snelle levertijd, het is maar wat je belangrijk(er) vindt.. In & Out
pi_40470176
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 19:39 schreef maartena het volgende:

[..]

Hey, ik woon 4+ jaar in Socal (en Vampier ook), en ben hooguit 2 weken boven Santa Barbera geweest..... het lijkt me dat JIJ met 6 maanden woonervaring toch beter geschikt bent daarvoor.
Ja, maar ik ben student geweest Oftewel, niks geen mooie cultuur, geen geld voor uitstapjes, nauwelijks toeristendingen gedaan eigenlijk, maar er gewoon 'gewoond'. That's a whole different vibe, dude. Ik heb dus nauwelijks tips. Maar ik zal even denken.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:45:58 #15
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_40473520
Ik vertrek 22 augustus voor 5 maanden naar San Diego! Ik ga daar studeren aan San Diego State University.

In&Out burger heb ik al veel over gehoord, dus daar ga ik waarschijnlijk de 22e al even een burger halen als ik aangekomen ben.

Verder wil ik ook graag een auto huren voor een tijdje, maar ik informeer via de universiteit of er niet iets cheaps te regelen valt als arme student. Want bij de reguliere huurbedrijven is het toch best wel prijzig.

Anyway, ik ga dit topic volgen!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:26:42 #16
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_40474572
Waarom staat Ruby's er niet tussen? Da's toch echt de beste burgertent die ik ken!!! De milkshakes zijn daar helemaal werelds, die kan je nergens, nee idd NERGENS beter krijgen!

@ anoylikedinges:

Cali zit gewoon wat anders in elkaar. Zeker rond LA waar het meer om de wijken rond LA draait dan downtown LA. Een stage is ook wel weer heel wat anders dan een studie in het buitenland. Zo moet je nu alles zelf regelen en kom je niet op een campus oid. Hou er trouwens ook rekening mee dat Cali vreselijk duur is met alles en dat niet elk bedrijf een vergoeding betaald. Ga dus eerst ff goed alles uitzoeken en probeer echt eerst op vak. te gaan.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_40474798
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 23:51 schreef fanneke het volgende:
TVP
Ik doe met je mee. Ik hoop over een jaar af te gaan studeren in californie. Iemand die me daarbij tips kan geven?
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:56:16 #18
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_40477692
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:33 schreef SoA-Holic het volgende:

[..]

Ik doe met je mee. Ik hoop over een jaar af te gaan studeren in californie. Iemand die me daarbij tips kan geven?
Kijk ff op dit topic.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:16:07 #19
91245 Zeverzak
Ik zever teveel
pi_40478351
Weet iemand wat leuke niet-touristische things to do in San Diego?
We vertrekken volgende week en blijven na een rondreis langs de westkust 4 dagen in San Diego.
En Seaworld, San Diego Zoo of Legoland is niet echt mijn ding.
(__/) This is Bunny,
(='.'=) Bunny Became a Hooker
(.Y.)
(")_(")
pi_40484435
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:45 schreef timmeeeh het volgende:
Ik vertrek 22 augustus voor 5 maanden naar San Diego! Ik ga daar studeren aan San Diego State University.
Doe de groetjes van mij (Michel uit Arnhem) aan Zsusza uit Hongarije!!
En bestel dan die hamburger meteen animalstyle
pi_40484591
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 19:39 schreef maartena het volgende:

[..]

Hey, ik woon 4+ jaar in Socal (en Vampier ook), en ben hooguit 2 weken boven Santa Barbera geweest..... het lijkt me dat JIJ met 6 maanden woonervaring toch beter geschikt bent daarvoor.
Of ik...
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:00:01 #22
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40487285
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:16 schreef Zeverzak het volgende:
Weet iemand wat leuke niet-touristische things to do in San Diego?
We vertrekken volgende week en blijven na een rondreis langs de westkust 4 dagen in San Diego.
En Seaworld, San Diego Zoo of Legoland is niet echt mijn ding.
- Rondhangen in La Jolla (terasjes, restaurants)

- Old Town San Diego - enigzins touristisch, dat wel....maar leuke restaurants, en leuke winkeltjes. Plus een beetje geschiedenis, sommige gebouwen staan er al sinds de 17 eeuw. Dit is niet het stadscentrum, maar waar San Diego voor het eerst is gebouwd.

- Hotel Del Coronado - een mooi hotel met eigen strand, en je kunt daar dus ook als niet-gast gewoon naar toe. Over de Coronado Bridge naar Coronado.

- Schepen kijken in de baai, er zijn een paar mooie plekken waar je de Aircraft Carrier (als ie in de haven ligt) goed kunt zien. Als je eerst naar Coronado rijdt kun je vanaf daar ook op diverse plekken kijken naar schepen. Tevens is er een maritiem museum te vinden.

- Seaport Village - ook enigzins touristisch, maar wel veel leuke winkels en restaurants.

- Downtown San Diego, Gaslamp District. - San Diego heeft best een leuk stadscentrum


Dat kan ik zo even uit mijn hoofd bedenken.

Overigens vind ik Seaworld wel de moeite waard! Legoland boeit me niet zo, maar Seaworld is wel leuk!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:03:34 #23
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40487373
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 03:21 schreef innepin het volgende:

[..]

Ja, maar ik ben student geweest Oftewel, niks geen mooie cultuur, geen geld voor uitstapjes, nauwelijks toeristendingen gedaan eigenlijk, maar er gewoon 'gewoond'. That's a whole different vibe, dude.
Dat hoef je me niet te vertellen. Ik woon 10 minuten van Disneyland, en ik ben er sinds 1998 niet meer geweest.....

Ik doe eigenlijk alleen maar toeristische dingen als mijn familie langs komt enzo!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:03:58 #24
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40487388
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:26 schreef Smeich het volgende:
Of ik...
Feel free.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_40487542
Is Lassen NP ed niet interessant?
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_40488979
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 18:03 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat hoef je me niet te vertellen. Ik woon 10 minuten van Disneyland, en ik ben er sinds 1998 niet meer geweest.....

Ik doe eigenlijk alleen maar toeristische dingen als mijn familie langs komt enzo!
Ik 1 minuut... en ik ben er al 3 jaar niet meer geweest.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_40489745
Zijn jullie (Maartena en Vampier) al eens bij elkaar op bezoek geweest als jullie zo dicht bij elkaar wonen?

En Pat-man, bedankt voor je aanvulling op mijn vraag uit de vorige thread.
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_40490205
damn lees ik hier weer over in en out burger.
die zijn zo goed heb in maart de laatste gehad voor mij voorlopig.

ik wil in en out beginnen in nederland
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 19:51:49 #29
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_40490531
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:22 schreef Smeich het volgende:

[..]

Doe de groetjes van mij (Michel uit Arnhem) aan Zsusza uit Hongarije!!
Moet ik verder nog iets met dr doen?
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_40491672
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:56 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Kijk ff op dit topic.
Top!
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:40:17 #31
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40493571
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 19:28 schreef annoylikethewind het volgende:
Zijn jullie (Maartena en Vampier) al eens bij elkaar op bezoek geweest als jullie zo dicht bij elkaar wonen?


Laatste tijd niet echt meer, word weer eens tijd denk ik
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_40499154
samen met Pat-Man gaan blowen... ik bedoel bowlen



Maartena en ik Ik ben die gozer met man-boobs
Free people own guns! Slaves do not!
pi_40552198
Hebben jullie dezelfde zonnebril ? Jullie zouden trouwens broers kunnen zijn...
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_40557434
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:20 schreef Vampier het volgende:
samen met Pat-Man gaan blowen... ik bedoel bowlen

[afbeelding]

Maartena en ik Ik ben die gozer met man-boobs
haha die foto komt uit de oude doos

Volgens jaar ben ik weer in LA en omstreken, ga een rondreisje doen met een huurauto, begin in Phoenix, en wil weer eens alle grote steden aandoen Ik ben btw ID-Tweak heb een keer een reisverslagje op je website gehad
  maandag 7 augustus 2006 @ 11:21:22 #35
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_40566508
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:20 schreef Vampier het volgende:
samen met Pat-Man gaan blowen... ik bedoel bowlen

[afbeelding]

Maartena en ik Ik ben die gozer met man-boobs
Zeker wel! Nog 3 weken en dan kom ik eraan!

Rijd een van jullie trouwens toevallig een motor? Zit namelijk te kijken en voor een 150 cc scooter heb je geen motorrijbewijs nodig. Alleen registratie kopen en klaar is kees. Maar ben benieuwd of je daar beetje relaxed kan rijden tussen de auto's dan?
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_40580756
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:21 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Zeker wel! Nog 3 weken en dan kom ik eraan!

Maar ben benieuwd of je daar beetje relaxed kan rijden tussen de auto's dan?
Nee.

Als je wilt kan ik je helpen met je rijbewijs (hint en tips) een rijbewijs is een blokje om en je slaagd
Free people own guns! Slaves do not!
pi_40581143
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:26 schreef Smeich het volgende:

[..]

Of ik...
Zoals Maartena al zegt, ga je gang hoor Ik voel me niet geroepen.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:44:22 #38
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_40587918
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:40 schreef Vampier het volgende:

[..]

Nee.

Als je wilt kan ik je helpen met je rijbewijs (hint en tips) een rijbewijs is een blokje om en je slaagd
I know... En heb ook al NL rijbewijs, dus ga zeker wel ff blokje om rijden en voor zo'n 50 dollartjes een extra rijbewijs erbij halen

Maar ben min of meer op zoek naar alternatieven voor auto zeg maar, aangezien ik die waarschijnlijk niet kan kopen.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:48:50 #39
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_40588128
ff een vraagje, ik wil heel graag een keer naar Californie maar heb heel weinig geld te besteden om er te komen. Wat kunnen jullie me aanraden?? Ik ben helaas genoodzaakt om in de (zomer) vakantie te gaan. Auto pakken ipv vliegtuig??
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:25:42 #40
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40589806
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:48 schreef Tazmaniac het volgende:
ff een vraagje, ik wil heel graag een keer naar Californie maar heb heel weinig geld te besteden om er te komen. Wat kunnen jullie me aanraden?? Ik ben helaas genoodzaakt om in de (zomer) vakantie te gaan. Auto pakken ipv vliegtuig??
Met de auto naar de Verenigde Staten komen gaat erg lastig.

Als je echt op budget wel reizen, dan kun je met 500 Euro per week (exclusief vlucht van +/- 800 Euro) wel vooruit, er vanuitgaande dat je met de bus en trein door de staat reist (Greyhound/Amtrak, en stadsbussen/metro). Wil je met de auto rond gaan rijden, reken dan toch op een Euro of 800 per week. Met meerdere personen reizen is natuurlijk goedkoper (twee personen in 1 kamer, twee personen in 1 auto = goedkoper), maar als je weinig geld hebt is het beter om een jaar niet op vakantie te gaan, dat geld apart te stoppen, en dan het volgende jaar fatsoenlijk naar California te gaan.

Tja, ik raad voor California gezien het klimaat altijd aan om buiten het hoogseizoen te gaan. April/Mei of September/Oktober zijn prijstechnisch/klimaattechnisch het beste als je kijkt naar "prijs/prestatie" niveau om het zo maar even te noemen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:29:39 #41
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_40589993
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:25 schreef maartena het volgende:

[..]

Met de auto naar de Verenigde Staten komen gaat erg lastig.

Als je echt op budget wel reizen, dan kun je met 500 Euro per week (exclusief vlucht van +/- 800 Euro) wel vooruit, er vanuitgaande dat je met de bus en trein door de staat reist (Greyhound/Amtrak, en stadsbussen/metro). Wil je met de auto rond gaan rijden, reken dan toch op een Euro of 800 per week. Met meerdere personen reizen is natuurlijk goedkoper (twee personen in 1 kamer, twee personen in 1 auto = goedkoper), maar als je weinig geld hebt is het beter om een jaar niet op vakantie te gaan, dat geld apart te stoppen, en dan het volgende jaar fatsoenlijk naar California te gaan.

Tja, ik raad voor California gezien het klimaat altijd aan om buiten het hoogseizoen te gaan. April/Mei of September/Oktober zijn prijstechnisch/klimaattechnisch het beste als je kijkt naar "prijs/prestatie" niveau om het zo maar even te noemen.
Thanks voor de info!! Heb ik veel aan maar ik zit nog op school dus kan niet zomaar weg.. wil graag week of 3-4 blijven. Die vlucht van 800 waarje over spreekt is dat dan wel retour?? of enkeltje??
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:33:30 #42
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40590162
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:44 schreef Pat-man het volgende:
Maar ben min of meer op zoek naar alternatieven voor auto zeg maar, aangezien ik die waarschijnlijk niet kan kopen.
http://www.supercheapcar.com/

Geen ervaring mee verder
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:45:51 #43
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40590705
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:29 schreef Tazmaniac het volgende:
Thanks voor de info!! Heb ik veel aan maar ik zit nog op school dus kan niet zomaar weg.. wil graag week of 3-4 blijven. Die vlucht van 800 waarje over spreekt is dat dan wel retour?? of enkeltje??
Retour. Maar aangezien je nog maar net 21 bent, is het mischien handiger om een paar jaartjes te wachten.... zeker qua geld voor autohuur scheelt dat enorm.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 7 augustus 2006 @ 23:01:19 #44
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_40591280
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:45 schreef maartena het volgende:

[..]

Retour. Maar aangezien je nog maar net 21 bent, is het mischien handiger om een paar jaartjes te wachten.... zeker qua geld voor autohuur scheelt dat enorm.
ja mss wel he.. na hbo een jaartje rust pakken dan kan ik ook gaan wanneer ik wil.. is het openbaar vevroer niet gratis trouwens in Amerika of geldt dat slechts voor sommige steden??
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  maandag 7 augustus 2006 @ 23:09:53 #45
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40591609
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 23:01 schreef Tazmaniac het volgende:
ja mss wel he.. na hbo een jaartje rust pakken dan kan ik ook gaan wanneer ik wil.. is het openbaar vevroer niet gratis trouwens in Amerika of geldt dat slechts voor sommige steden??
Nee, is helemaal niet gratis. Sommige steden mischien (Downtown Portland bijvoorbeeld), maar over het algemeen is het OV in de VS gewoon kapitalistisch.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 7 augustus 2006 @ 23:12:01 #46
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_40591692
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 23:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee, is helemaal niet gratis. Sommige steden mischien (Downtown Portland bijvoorbeeld), maar over het algemeen is het OV in de VS gewoon kapitalistisch.
was ik al bang voor.. * Tazmaniac ziet zijn droom voorlopig droom blijven
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_40592926
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 23:12 schreef Tazmaniac het volgende:

[..]

was ik al bang voor.. * Tazmaniac ziet zijn droom voorlopig droom blijven
De trein is goed te doen als je van stad naar stad wilt
Free people own guns! Slaves do not!
pi_40640652
De Western Highlights tour (door california, en las vegas, grand canyon 13 dagen).. wie heeft dat gedaan en wat vonden jullie daarvan.. om dat als organiseerde reis te doen.. wat voor type mensen gaan er mee.. zit over na te denken om die te doen .. maar dan grote kans dat ik die alleen moet doen (vrienden op school enzo).. maar ik ben iemand van nu doen je weet nooit wat het later is..dus ook mensen ervaring die alleen zo tour hebben gedaan??
pi_40641420
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 13:01 schreef Jodeci1984 het volgende:
De Western Highlights tour (door california, en las vegas, grand canyon 13 dagen).. wie heeft dat gedaan en wat vonden jullie daarvan.. om dat als organiseerde reis te doen.. wat voor type mensen gaan er mee.. zit over na te denken om die te doen .. maar dan grote kans dat ik die alleen moet doen (vrienden op school enzo).. maar ik ben iemand van nu doen je weet nooit wat het later is..dus ook mensen ervaring die alleen zo tour hebben gedaan??
Ik heb vijf jaar geleden deze reis (zijn wat kleine wijzigingen t.o.v. toen, o.a. de reisvolgorde) gedaan met een vriendin, die was erg leuk! We hadden het geluk dat het een erg leuke groep was, dat weet je natuurlijk nooit van tevoren. Ik vond de reis in elk geval super!
pi_40667381
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 23:43 schreef Vampier het volgende:

[..]

De trein is goed te doen als je van stad naar stad wilt
Ik heb in mijn hele tijd in Californie geen enkele trein gezien
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_40667628
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 00:08 schreef innepin het volgende:

[..]

Ik heb in mijn hele tijd in Californie geen enkele trein gezien
Het is hier ook zo groot
Free people own guns! Slaves do not!
pi_40676234
Over een maandje zit ik in de lucht richting het zonnige californie.Heb er zo'n zin in.
Weinig geregelt alleen hotels in de grote steden en een auto...
VRoem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Iemand nog tips
pi_40687907
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 09:30 schreef forzaola het volgende:
Over een maandje zit ik in de lucht richting het zonnige californie.Heb er zo'n zin in.
Weinig geregelt alleen hotels in de grote steden en een auto...
VRoem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Iemand nog tips
Je hebt het openings topic gemist?
Free people own guns! Slaves do not!
pi_40690574
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 09:30 schreef forzaola het volgende:
Over een maandje zit ik in de lucht richting het zonnige californie.Heb er zo'n zin in.
Weinig geregelt alleen hotels in de grote steden en een auto...
VRoem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Iemand nog tips
uhm, niet via GB vliegen....?
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_40691633
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:51 schreef Vampier het volgende:

[..]

Je hebt het openings topic gemist?
nope
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 20:21 schreef annoylikethewind het volgende:

[..]

uhm, niet via GB vliegen....?
  donderdag 10 augustus 2006 @ 21:48:56 #56
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_40691921
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 20:21 schreef annoylikethewind het volgende:

[..]

uhm, niet via GB vliegen....?
ik vlieg via londen heathrow
zal wel goedkomen. ik laat mn vloeibaarheden thuis
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  donderdag 10 augustus 2006 @ 23:30:34 #57
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_40695613
Ben blij dat ik via Chicago vlieg...
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  donderdag 10 augustus 2006 @ 23:33:37 #58
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_40695732
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 23:30 schreef Pat-man het volgende:
Ben blij dat ik via Chicago vlieg...
ja, ik via londen én chicago

2 stopovers
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  donderdag 10 augustus 2006 @ 23:36:00 #59
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40695808
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 21:48 schreef timmeeeh het volgende:
zal wel goedkomen. ik laat mn vloeibaarheden thuis
En je MP3 speler. Je mag ook geen electronica meer meenemen aan boord, dus de laptops, spelers, discmans, etc.... moeten allemaal in de check-in bagage.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 10 augustus 2006 @ 23:41:41 #60
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_40696031
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 23:36 schreef maartena het volgende:

[..]

En je MP3 speler. Je mag ook geen electronica meer meenemen aan boord, dus de laptops, spelers, discmans, etc.... moeten allemaal in de check-in bagage.
mijn precious laptop in het ruim?!!

*dubbelcheckt of reisverzekering goed is geactiveerd
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_40810919
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:16 schreef Zeverzak het volgende:
Weet iemand wat leuke niet-touristische things to do in San Diego?
We vertrekken volgende week en blijven na een rondreis langs de westkust 4 dagen in San Diego.
En Seaworld, San Diego Zoo of Legoland is niet echt mijn ding.
Ik vond San Diego eerlijk gezegd een beetje tegenvallen, meer van verwacht. Old Town is wel leuk en kan je erg lekker(mexicaans) eten.

Verder van de reis die we tot nu toe gedaan hebben ben ik nog steeds gek op S.F. wat een mooie stad was dat.Over 1.5 week zijn we daar weer 2 dagen(we vliegen daar weer terug), nu weer zin in. L.A. was ook leuk, maar daar hebben we alleen zo'n tour gedaan die ons naar de meest bekende plaatsen bracht(wel een hele leuke tour trouwens! leuke guide Offtopic verder is dat we nu in Sedona zitten, en hoe schitterend is het hier in Arizona overmorgen Grand Canyon

Hoe zit het trouwens met die handbagage? Hoorde dat je niets meer mee mocht nemen, maar hoe zit het met vluchten vanuit amerika. Wij vliegen over 1.5 week terug naar schiphol, mag je dan ook mp3 speler enzo niet aan boord nemen?
Paar foto's van reis tot nu toe:

Koffie op Union Square S.F.


Alcatraz


S.F.


Onze gi-ga huurauto! Die die voor ons gereserveerd was was er niet meer, dus nu deze


Route Monterey - Pismo Beach


Six Flags Magic Mountain(hoe vet was dat!)


L.A.


Long Beach
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_40820685
Leuk leuk leuk! De PCH is mooi he!? Union Square
niet goed voor mij, deze topics
pi_40822329
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 07:03 schreef Smeich het volgende:

niet goed voor mij, deze topics
ook niet voor mij, net 2 dagen terug en dan krijg je dit kloteweer over je heen
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:34:52 #64
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40833065
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:31 schreef Proper_fucked het volgende:
L.A.
[afbeelding]
Hey, aangezien ik weet waar deze genomen is..... is Griffith Observatory nog steeds aan het verbouwen? Vorig jaar stond het gebouw nog in de steigers, en kon je niet echt verder dan een kleine parkeerhaven.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_40851941
I LOve LA... Me tante oom en nicht wonen er.... Super chil en als we er op vakantie gaan kunnen we er altijd gratis verblijven.. Kan nu niet veel zeggen maar San diego LA en San Fransisco zijn allemaal gruwlijk
Blowing On that Indo... Gamecube, Nintendo -)
pi_40886503

Euj! Was dak op het parkeerdak van een hotel (dak van de parkeer garage?) in SF?

Volgens mij ben ik daar ook geweest
Free people own guns! Slaves do not!
pi_41052047
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 23:16 schreef Vampier het volgende:
[afbeelding]
Euj! Was dak op het parkeerdak van een hotel (dak van de parkeer garage?) in SF?

Volgens mij ben ik daar ook geweest
Yep , zijstraat van Union Square

Morgen ben ik weer in S.F., aan ene kant om er weer te zijn, aan andere kant Want we vliegen overmorgen terug.

Vandaag in Yosemite geweest, was mooi! Gezwommen in en gestaan onder de Yosemite Falls, erg leuk. Las Vegas vond ik trouwens ook echt geweldig(beetje offtopic maarja)
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_41067743
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 07:20 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Yep , zijstraat van Union Square

Morgen ben ik weer in S.F., aan ene kant om er weer te zijn, aan andere kant Want we vliegen overmorgen terug.

Vandaag in Yosemite geweest, was mooi! Gezwommen in en gestaan onder de Yosemite Falls, erg leuk. Las Vegas vond ik trouwens ook echt geweldig(beetje offtopic maarja)
Toen ik er was kon je niet zwemmen koud water... en onder een waterval staan was een big NO NO
Free people own guns! Slaves do not!
pi_41071129
Ben bezig rondtrip aan het plannen voor in oktober, heb erg veel aan alle info op Fok aanwezig, nog een paar vraagjes:

-Weet iemand betaalbaar, fatsoenlijk hotel in SF? wel graag redelijk centraal gelegen omdat we in SF nog niet de beschikking hebben over een auto

-Ik zie in veel reisschema's Page voorkomen, is dat wegens de gunstige ligging tussen Bryce/GC en wordt dit dan alleen als overnachtingsplek gebruikt, of is hier ook echt iets te beleven?

-eigenlijk zelfde vraag voor Lake Havasu City, goede overnachtingsstop tussen GC en LA of is het meer? Nog andere goede tips voor overnachtingsstop tussen GC en LA?

-Is Bodie de moeite waard? en goed te bereiken?

-Death Valley gewoon doorheenrijden? of nog echt de moeite om uitgebreid te verkennen?

-Iemand ervaring met Route 66?

-Hoe lang uittrekken voor Palm Springs en voor Joshua Tree NP?

Dit was het voor even, komt vast wel meer
pi_41075437
Metro op SBS6 nu..... San Francisco
pi_41116250
Volgend jaar ga ik er ook heen

In principe boek ik alleen de vlucht (open jaw, LAX heen en San Fransisco terug) en dan wil ik daar verder gewoon zien wat er op me afkomt, is dat (in juli/augustus) een beetje te doen met hotels en autohuur? Of kan je beter veel van te voren boeken?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  donderdag 24 augustus 2006 @ 07:22:08 #72
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_41119158
zit nu eigenlijk pas 1 dag in San Diego (al lijken het er 2) en ben echt verliefd aan het worden op de stad. maar ik lach me helemaal kapot om sommige amerikanen man.
zat net ff in een bar te kijken hoe de dodgers keihard werden gebeat door de padres en het bier was $2... dusja op een gegeven moment moet je pissen. dus ik naar die wc, staat er zo'n vent van alles te doen. dus ik klaar met pissen, spuit die vent zeep op mn handen, zet ie de kraan aan en droogt ie mn handen af. ik kon mn lach echt amper inhouden.. wat voor kutbaan kan je hebben maarja ik heb een dollar biljet gegeven want de barvrouw begon ook al moeilijk te doen omdat ik niet tipte (terwijl ik juist de tip wilde geven als ik wegging (maar dat is dus niet zo gebruikelijk)).
anyway, ik vermaak me keiprima hier!!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_41135042
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 18:08 schreef Vampier het volgende:

[..]

Toen ik er was kon je niet zwemmen koud water... en onder een waterval staan was een big NO NO
Het was ook echt ijskoud water, maar zeker de moeite waard.
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:03 schreef frennie het volgende:
Ben bezig rondtrip aan het plannen voor in oktober, heb erg veel aan alle info op Fok aanwezig, nog een paar vraagjes:

-Weet iemand betaalbaar, fatsoenlijk hotel in SF? wel graag redelijk centraal gelegen omdat we in SF nog niet de beschikking hebben over een auto

Wij zaten in hotel Beresford, vlakbij Union Square(2 min. lopen, centraler kan je het niet krijgen). Weet niet wat voor prijs dat had maar was prima hotel met ontbijt erbij. Zoek vanavond/morgen wel even prijzen op

-Death Valley gewoon doorheenrijden? of nog echt de moeite om uitgebreid te verkennen?

Wij hebben er overnacht(kwamen 's avonds aan vanuit Las Vegas), volgende dag moesten we weer doorrijden dus 's ochtends en begin van middag door Death Valley gereden(badwater) en doorgereden, was mooi maar toen hadden we het ook wel gezien.

-Iemand ervaring met Route 66?

Wat wil je weten? Wij hebben klein stukje gedaan bij Flagstaff en later op route van Grand Canyon naar Las Vegas.. Was maar klein stukje en zeker wel mooie route, maar verder moet je er niet veel van verwachten. Wel paar van die 'rock&roll' restaurants waar je lekker kan eten, veel touristische dingen zoals die winkeltjes e.d.
Anyhow, ik ben weer thuis. Vlucht was prima. Gistermiddag nog in San Francisco rondgelopen en gegeten bij de Cheesecake Factory bovenin Masy's.

Bij het vliegveld schoot het ook niet op trouwens, hele handbagage overhoop gehaald door douane en je moest echt alles uit doen en in die bakken gooien(ook je schoenen). M'n broertje was zo stom om een flesje water in z'n handbagage te laten zitten en die werd dus serieus meegenomen(14 jaar, zie je het voor je.) maar na alles 10x gechecked te hebben bleek het toch echt water te zijn, werd zijn naam in een computer opgenomen(hij is terrorist verdacht ) en konden we verder gaan.
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_41143337
Welcome to the States
The Cheesecake Factory ja, super daar!

Ik vond San Diego ook schitterend, wordt met San Francisco beschouwd als de mooiste plaatsen van de VS btw. Ik was er alleen te kort om er echt een gevoel bij te krijgen, wel jammer... wellicht had ik iets minder in TJ, MX moeten zuipen en meer van SD moeten zien... ah ja, no regrets! Ik zie t weer als iets voor de volgende keer
pi_41144776
Ik wil binnen paar jaar ook graag naar Los Angeles, Vegas, San Francisco en Grand Canyon..

Maar hoe zit het met de verblijfskosten? Ik zat te denken of het misschien niet ideaal is om gewoon een maand een gemeubileerde kamer te huren, is dat mogelijk? Lijkt me stuk goedkoper dan 3 weken in een hotel zitten. Openbaar vervoer vernam ik van dat het goedkoop is? heb geen rijbewijs dus huurauto kan niet. Eten enzo; das toch goedkoper dan hier?

Vliegticket is iets van 600 euro voor retour geloof ik, maar is die torenhoge luchthavenbelasting nou altijd zo geweest of nu vanwege het terrorisme gezeik?

Vind wel jammer dat door de angstcultuur gehandhaafd door de amerikaanse regering naar amerika gaan toch wat minder aantrekkelijk is geworden.
pi_41147555
Net een ticket AMS-SF LA-AMS geboekt voor 450 euro incl. tax. Hotels enzo vallen ook wel mee, zeker met de lage dollarkoers op het moment.

Als je geen auto hebt, dan zijn de tours van http://www.tours4fun.com wellicht wat voor je.

Openbaar vervoer tussen de steden bestaat bijna niet. SF heeft bijvoorbeeld geen treinstation, daarvoor moet je naar Oakland (1x daags naar LA in 12 uur over 600km) of met de bus naar een ander station. Treinen zijn overigens net zo goedkoop als het vliegtuig. (Southwest Airlines of Westjet)

Ik ben zelf nu nog aan het kijken waar je het beste in LA kan overnachten als je de usual sightseeing wil doen en ook nog naar de LA Lakers wil... zonder auto welteverstaan.
pi_41153092
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 19:41 schreef maartena het volgende:
Bovendien:

San Fransico Giants:


Ze kunnen niet honkballen daar in het noorden van de staat.
Dude! Je beledigt mijn home team, ik woon in San Francisco. Jaloers op Barry Bonds, anyone?

[ Bericht 3% gewijzigd door Walrik op 25-08-2006 05:21:59 ]
pi_41153215
Hoe kan je zonder auto van LA naar San Diego en van LA naar Las Vegas komen?

LA > SF kan iig met vliegtuig voor 120 euro ofzo maar rest zou ik niet weten.
pi_41153261
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 05:48 schreef Hertog_Martin het volgende:
Hoe kan je zonder auto van LA naar San Diego en van LA naar Las Vegas komen?

LA > SF kan iig met vliegtuig voor 120 euro ofzo maar rest zou ik niet weten.
Greyhound bus.
Amtrack trein (LA San D.)
pi_41153365
greyhound.... 4de rangs vervoer
Free people own guns! Slaves do not!
pi_41153367
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:03 schreef frennie het volgende:
-Iemand ervaring met Route 66?
Alleen als ik naar mijn 2de werkplek rijd.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_41153494
frennie, ik heb route66 al 2x gereden..SFO naar de East Coast en 3 maanden later terug.Het is de moeite waard.Op mijn next message probeer ik je iets van de route te vertellen.Het is al bijna 1uur snachts en om 6uur moet ik weer op--naar mijn werk.Op het ogenblik zit ik in Illinois.
" Aia i AINA ka 'ano'i - na pua keu a ke ALOHA... A he ipo 'oe na'u i Aloha - ka'ano'i a ku'u pu'uwai
There at the ISLAND is my LOVE where the girls are too much when it comes to loving..
You're the Sweetheart I LOVE, the desire of my hear
pi_41153552
Wat is trouwens beste/goedkoopste maand om naar amerika te gaan?
pi_41153903
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 05:48 schreef Hertog_Martin het volgende:
Hoe kan je zonder auto van LA naar San Diego en van LA naar Las Vegas komen?

LA > SF kan iig met vliegtuig voor 120 euro ofzo maar rest zou ik niet weten.
Met de lowcost airlines daar betaal je zo'n 60 dollar enkele reis (Oakland - LA met http://www.southwest.com, zo'n 26 vluchten per dag!)
Met de trein ook zoiets, maar dan doe je er ook veel langer over.
pi_41153943
Iemand nog tips voor muziekcafé's (Rock, Jazz, Pop) in SF ?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:16:51 #86
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_41154488
Mag ik even de handjes omhoog zien voor de SD Padres die de LA Dodgers gister redelijk hard van het veld hebben gehonkballert

*handjes omhoog doet

*de wedstrijd met een half oog gezien heeft in een kroeg 500m van het stadion
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_41168330
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 09:16 schreef timmeeeh het volgende:
Mag ik even de handjes omhoog zien voor de SD Padres die de LA Dodgers gister redelijk hard van het veld hebben gehonkballert

*handjes omhoog doet

*de wedstrijd met een half oog gezien heeft in een kroeg 500m van het stadion
Take your ass to the sports forum boy
Free people own guns! Slaves do not!
pi_41191755
honkbal
pi_41270765
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 08:41 schreef DutchTrain het volgende:
Iemand nog tips voor muziekcafé's (Rock, Jazz, Pop) in SF ?
Cafe du Nord op Market Street
Hotel Utah in South of Market
pi_41331908
Ik ga misschien in herfstvakantie weer naar california Meetrainen op een universiteit in Stockton(University of the Pacific)
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_41333620
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 21:32 schreef Walrik het volgende:
Cafe du Nord op Market Street
Hotel Utah in South of Market


ik ga weer even verder met de voorbereiding.

Iemand bekend met http://www.tours4fun.com of andere tourorganisaties die excursies in CA aanbieden ?

[ Bericht 7% gewijzigd door DutchTrain op 31-08-2006 11:31:49 ]
  woensdag 30 augustus 2006 @ 20:06:27 #92
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41337827
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 07:51 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wat is trouwens beste/goedkoopste maand om naar amerika te gaan?
Laat September tot begin November. Oktober dus eigenlijk.

- Buiten het zomerhoogseizoen, dus goedkopere vluchten.
- Het weer is in het Zuid-Westen nog perfect.
- Het Orkaan seizoen is dan zo goed als voorbij voor Florida/Zuidelijke staten.
- De pretparken hebben vaak specials/aanbiedingen.

Vanaf half November tot na Nieuwjaar is het weer duurder, omdat je dan Thanksgiving en Kerstmis hebt. April/Mei zijn ook goede maanden verder qua prijs. Alleen heb je dan meer kans op regen, alhoewel het in het Zuidwesten ook ontzettend warm en goed weer kan zijn.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_41338429
Mwoh hurricane season is tot eind november en duurde vorig jaar nog tot een paar dagen in december.. tot nu toe is het heel rustig relatief dus stilte voor de storm denk ik

Het zal wel oktober worden, April is nog wat te vroeg kwa geld, maar schijnt de zon ook wel eens niet in california dan?

Als ik naar Cali kom kan ik vast wel bij m'n beste vriend Maarten verblijven he, gratis en voor niets incl eten? dan kan ik op m'n gemakje california verkennen en hoef ik niet bang te zijn om gestrand te raken enzo...

Hoorde trouwens dat Oceanside ook mooi is, klopt dat?
  woensdag 30 augustus 2006 @ 20:33:07 #94
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41338561
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 20:27 schreef Hertog_Martin het volgende:
Mwoh hurricane season is tot eind november en duurde vorig jaar nog tot een paar dagen in december.. tot nu toe is het heel rustig relatief dus stilte voor de storm denk ik

Het zal wel oktober worden, April is nog wat te vroeg kwa geld, maar schijnt de zon ook wel eens niet in california dan?

Als ik naar Cali kom kan ik vast wel bij m'n beste vriend Maarten verblijven he, gratis en voor niets incl eten? dan kan ik op m'n gemakje california verkennen en hoef ik niet bang te zijn om gestrand te raken enzo...

Hoorde trouwens dat Oceanside ook mooi is, klopt dat?
Dat kun je vergeten. Ten eerste krijg in in Oktober zelf al bezoek van kennissen uit Nederland, en ten tweede ben ik geen proletarische instelling.....

Maar je mag best een keer komen BBQ-en hoor!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_41339953


Anyway, hoe duur zijn taxi's in cali? vergeleken met hier in Nederland (vind het best duur hier)
pi_41341382
mooi verhaal

Maffia kweekt marihuana in nationale parken VS

Uitgegeven: 30 augustus 2006 20:32
Laatst gewijzigd: 30 augustus 2006 21:00

WASHINGTON - De Mexicaanse drugsmaffia kweekt marihuana in nationale parken van de Verenigde Staten. De natuurparken worden zo centra van productie en smokkel van drugs, zei de Amerikaanse chef antinarcotica John Walters woensdag na gesprekken met politiefunctionarissen uit Californië.

Walters stelde dat gebieden in nationale parken zijn overgenomen door drugsmaffioso. Het gaat daarbij voor 80 procent van de oogst om Mexicaanse drugskartels. Hij noemde als voorbeeld het nationale park Sequoia in Californië wat door de productie van verboden verdovende middelen "een miljoenenindustrie" is geworden.


Californië is goed voor de helft voor de drugs uit natuurparken in de VS. Vorig jaar namen de autoriteiten in Californië 1,1 miljoen ton marihuana in beslag in openbare natuurparken en parken.

De totale waarde van de aangetroffen drugs was er 4,5 miljard dollar. De drugscriminelen zoeken echter ook elders in de VS de natuur op, vooral op Hawaï, in Kentucky, Oregon, Tennessee, het noordwestelijke Washington en in West-Virginia.
pi_41341545
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 20:33 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat kun je vergeten. Ten eerste krijg in in Oktober zelf al bezoek van kennissen uit Nederland, en ten tweede ben ik geen proletarische instelling.....

Maar je mag best een keer komen BBQ-en hoor!
Pas op voor zijn vrouw die bijt

Ik hoef in ieder geval geen fokkers meer over de vloer te hebben... na de laatste keer ene erg ondankbare bezoekster te hebben gehad heb ik het wel gezien. Dussuh... zelf een hotel zoeken inderdaad.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_41344059
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 21:44 schreef Vampier het volgende:

[..]

Pas op voor zijn vrouw die bijt

Ik hoef in ieder geval geen fokkers meer over de vloer te hebben... na de laatste keer ene erg ondankbare bezoekster te hebben gehad heb ik het wel gezien. Dussuh... zelf een hotel zoeken inderdaad.
Is dit serieus?
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
  donderdag 31 augustus 2006 @ 00:08:41 #99
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41347481
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 22:42 schreef Proper_fucked het volgende:
Is dit serieus?
Mijn vrouw bijt niet.

Dat van die Fok!ker weet ik niet
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_41349205
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 21:44 schreef Vampier het volgende:

[..]

Pas op voor zijn vrouw die bijt

Ik hoef in ieder geval geen fokkers meer over de vloer te hebben... na de laatste keer ene erg ondankbare bezoekster te hebben gehad heb ik het wel gezien. Dussuh... zelf een hotel zoeken inderdaad.
Je moet je ook niet laten verleiden door schone dames en verwachten dat je in natura bedankt wordt Vampier.

Maar ach Los Angeles zit vol vampieren. Best ironisch, gezien de hoeveelheid zonlicht.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 01:38:56 #101
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_41350211
ik heb 2 foto's gemaakt in san diego. voor de liefhebbers.

Hier woon ik momenteel. Helemaal bovenin aan de achterkant

stomme ballonnen

En dit is mijn uitzicht
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_41351801
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 22:42 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Is dit serieus?
http://fotoboek.fok.nl/user/10954/16/25#912313

http://www.vampier.net/index.php?id=472

Je neemt ze de hele dag mee op touw (laguna beach) daarna even naar het strand... je betaald alles voor ze behalve het eten. Daarna rondhangen in het zwembad hier in de wijk. Haar (ex) vriend is wel een goede gozer... maargoed... de eerste en de laatste keer dus.

Volgende keer maar gewoon in een starbucks of een restaurant.. het zal allemaal wel.

Vrienden zijn natuurlijk altijd welkom (voor zover ik die nog heb en daar nog tijd voor heb) of familie
Free people own guns! Slaves do not!
pi_41356000
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 07:20 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Vandaag in Yosemite geweest, was mooi! Gezwommen in en gestaan onder de Yosemite Falls, erg leuk. Las Vegas vond ik trouwens ook echt geweldig(beetje offtopic maarja)
Gaaf he, om te zwemmen bij de Yosemite Falls! Lekker koud dat wel

In Las Vegas had ik trouwens nog $30,- gewonnen uit een slot-machine
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_41367513
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 05:28 schreef Vampier het volgende:

[..]

http://fotoboek.fok.nl/user/10954/16/25#912313

http://www.vampier.net/index.php?id=472

Je neemt ze de hele dag mee op touw (laguna beach) daarna even naar het strand... je betaald alles voor ze behalve het eten. Daarna rondhangen in het zwembad hier in de wijk. Haar (ex) vriend is wel een goede gozer... maargoed... de eerste en de laatste keer dus.

Volgende keer maar gewoon in een starbucks of een restaurant.. het zal allemaal wel.

Vrienden zijn natuurlijk altijd welkom (voor zover ik die nog heb en daar nog tijd voor heb) of familie
Wat was er precies gebeurd dan? ruzie ofzo?

wel mooi meisje, die blonde
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_41368834
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 17:19 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Wat was er precies gebeurd dan? ruzie ofzo?

wel mooi meisje, die blonde
Geen idee en het boeit ook niet meer.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_41368898
Tja ze zal wel niet voor niets Bad Ass Bitch heten hè

Maar hoe duur zijn taxi's nou in LA enzo.
pi_41369157
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:08 schreef Hertog_Martin het volgende:
Tja ze zal wel niet voor niets Bad Ass Bitch heten hè

Maar hoe duur zijn taxi's nou in LA enzo.
dat wilde ik ook wel weten...
quote:
All Passengers Ride for Price of One

1. $2.20 Flag drop (1/11th mile or 30 seconds or fraction thereof).

2. $0.20 Each additional 1/11 mile or part.

3. $0.20 Each 30 seconds of waiting or traffic delay time.

4. $38.00 Flat fare per trip (group) either direction, between LAX and Downtown.
Area bounded by Alameda St., Santa Monica Fwy., Harbor Fwy., Cesar E. Chavez, Union Station and Chinatown.

5. $2.50 Surcharge for all trips originating at LAX.

6. $1.00 Temporary fuel surcharge added to each trip due to the high cost of gasoline.
Nu is het alleen de vraag hoe ver de bestemmingen zijn waar je naar toe wil en waar je het beste een hotel kan nemen. Ik dacht zelf aan Anaheim, Long Beach (Queen Mary) of Downtown... of elke andere plek waar je met www.mta.net kan komen...

Wat ik zeker denk te willen gaan zien: Getty, Staples Center en dan nog iets van een strand ergens, ik denk Long Beach.

Iemand suggesties?
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:19:40 #108
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41369166
Ik heb een auto, dus neem ik geen taxi .... maar ik gok zo even $20 om van het vliegveld naar de binnenstad te komen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:39:48 #109
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41369736
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:19 schreef DutchTrain het volgende:
Nu is het alleen de vraag hoe ver de bestemmingen zijn waar je naar toe wil en waar je het beste een hotel kan nemen. Ik dacht zelf aan Anaheim, Long Beach (Queen Mary) of Downtown... of elke andere plek waar je met www.mta.net kan komen...
Anaheim kun je ook naar toe met de trein vanaf Union Station in downtown Los Angeles. Als je naar een Angels Baseball game wil kun je vanaf het station lopen (stopt pal naast het stadion), en als je naar Disneyland wil moet je vanaf daar een bus nemen die je in 5 minuten naar Disneyland brengt. Je zou dat ook eventueel kunnen lopen trouwens, maar het is best een eind. 1 station verder ligt Downtown Orange, ook wel leuk om te zien

Queen Mary is inderdaad ook wel leuk verder.

Zie hier voor de MetroLink treinen: http://www.metrolinktrains.com/
En kijk ook oven op http://www.octa.net voor de bussen in Orange County.
quote:
Wat ik zeker denk te willen gaan zien: Getty, Staples Center en dan nog iets van een strand ergens, ik denk Long Beach.
Paul Getty Museum is inderdaad een aanrader. Het Staples Center is eigenlijk niets meer dan een Jaarbeurs of RAI, dus "voor de lol" hoef je er eigenlijk niet heen. Maar als je concertkaartjes of NBA kaartjes hebt is het natuurlijk wel de bedoeling neem ik aan...

Voor het strand ga je naar Santa Monica, of nog beter iets ten zuiden naar Venice Beach. Op Venice Beach zijn ontzettend veel series opgenomen.... d.w.z. als series een strandscene nodig hadden in Los Angeles dan werd meestal Venice Beach gebruikt. Je hebt het vast wel eens gezien, een scene waar een mooi vrouwke op rollerblades voorbij komt, een basketball court waar wat gasten staan te ballen, een stel amateur bodybuilders die aan het gewichtheffen zijn etc (bijnaam = Muscle Beach).... dat is dus Venice Beach. Ik zou naar de Santa Monica pier gaan, en dan mischien 5 minuten met de bus naar het zuiden naar Venice Beach gaan.

Long Beach heeft wel een paar mooie stranden, maar als je echt California wilt zien zoals in alle boekjes staat geadverteerd, en waar dus erg veel gefilmd is.... dan is het Santa Monica & Venice Beach. De Venice Beach Boardwalk mag je eigenlijk niet overslaan..... Dat is gewoon een stukje 20e eeuwse cultuur!

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_41369767
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:19 schreef maartena het volgende:
Ik heb een auto, dus neem ik geen taxi .... maar ik gok zo even $20 om van het vliegveld naar de binnenstad te komen.
Wow, das nog geen 16 euro voor een kilometer of 35.

In nederland betaal je minstens 40 euro voor schiphol>amsterdam centrum en das 20km

Edit; Bah ik wou ook The Ambassador Hotel bezichtigen, maar lees nu dat het eind vorig jaar gesloopt is

Historische gebouwen slopen

[ Bericht 22% gewijzigd door Hertog_Martin op 31-08-2006 19:13:24 ]
pi_41370974
Het LAX ligt ongeveer 25km van het centrum via de I-105 en I-110. Via de I-405 en I-10 is het iets langer schat ik.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_41378275
Ik vond de queen mary behoorlijk tegenvallen trouwens, van buiten wel leuk om te zien maar het was nog best duur om naar binnen te gaan. Long Beach was wel leuk om gezien te hebbben, maar idd Venice en Santa Monica beach waren het mooiste.

Vlakbij Santa Monica, of nog in marina del rey, kan je trouwens lekker garnalen eten bij de Killer Shrimp. Niet duur, erg simpel, maar erg lekker.
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_41383546
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:40 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Edit; Bah ik wou ook The Ambassador Hotel bezichtigen, maar lees nu dat het eind vorig jaar gesloopt is

Historische gebouwen slopen
Dan kun je het Biltmore Hotel bezoeken! Ook een oud groot hotel aan Pershing Square in hartje Downtown

Downtown LA is trouwens echt super gaaf
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  zaterdag 2 september 2006 @ 09:36:45 #114
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_41417275
Deelt even mee dat het hier vollop genieten is van de zon...

Gister al m'n eerste beachparty gehad in Newport Beach... Maartena en Vampier wanneer gaan wij wat afspreken?
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_41425599
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 09:36 schreef Pat-man het volgende:
Deelt even mee dat het hier vollop genieten is van de zon...

Gister al m'n eerste beachparty gehad in Newport Beach... Maartena en Vampier wanneer gaan wij wat afspreken?
Kom maar op MSN

Ik heb even met Maarten gepraat en we zijn klaar voor je

[ Bericht 19% gewijzigd door Vampier op 02-09-2006 22:52:19 ]
Free people own guns! Slaves do not!
pi_41498846
Ik heb even een klein opzetje gemaakt voor de trip die ik volgend jaar wil gaan maken door (voornamelijk) Californie.

Dag 1: Amsterdam – Los Angeles, overnachting luchthaven (1x)
Dag 2: Ophalen huurauto, overnachting Venice Beach (1x)
Dag 3: LA, overnachting LA (3x)
Dag 4: LA
Dag 5: Six Flags: Magic Mountain
Dag 6: Disney, overnachting Disney (2x)
Dag 7: Disney
Dag 8: San Diego, overnachting San Diego (4x)
Dag 9: San Diego
Dag 10: San Diego
Dag 11: San Diego
Dag 12: Grand Canyon, overnachting GC (3x)
Dag 13: Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon
Dag 15: Las Vegas, overnachting LV (4x)
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas
Dag 19: Zion NP, Lake Powell, overnachting Lake Powell (1x)
Dag 20: Monument Valley, overnachting MV (1x)
Dag 21: Arches NP, overnachting Arches (1x)
Dag 22: Bryce Canyon, overnachting Bryce (1x)
Dag 23: Capitol Reef, overnachting CR (1x)
Dag 24: Death Valley, overnachting DV (1x)
Dag 25: Yosemite, overnachting Yosemite (2x)
Dag 26: Yosemite
Dag 27: San Fransisco, overnachting SF (3x)
Dag 28: San Fransisco
Dag 29: San Fransisco
Dag 30: San Fransisco - Amsterdam

Heeft iemand hier nog ideeën over, dingen waar ik te kort/te lang blijf?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_41503118
Las Vegas heb ja na 2 dagen wel gezien.

Disney kun je goed in 1 dag doen (pak beide parken... probeer een local je tickets te laten kopen... 2 parken voor de prijs van 1)

Yosemite... waar verblijf je? Als je buiten Yosemite zit dan is het minimaal een 1/2 uur rijden naar de ingang. Tenzij je aan de kant van de landslide zit is het goed te doen.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_41508761
Vegas leek mij juist iets waar je niet snel uitgekeken raakt, maar dat valt dus tegen?

Disney houdt ik nog even in gedachten, maar 1 dag per park leek mij redelijk, maar dat is dus te veel?

Nog geen idee waar ik verblijf, dit is alleen maar een eerste draf van waar ik zoal heen wil, waarschijnlijk boek ik niets van te voren zodat ik het ter plekke kan uitzoeken.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_41508868
Vegas valt niet tegen, maar langer dan 3 dagen zou ik ook niet doen.
pi_41519544
Zou ik ook niet doen.. de avond/nacht is leuk, overdag is het veel minder. Dus overdag richting Grand Canyon! Al heb je dat er al in staan... zou ik dus een extra dagje speling houden, ..ook voor je dag 19 dat je dan wellicht over twee dagen kunt verdelen. Hou er rekening mee dat met dit soort reisjes meestal tijd tekort komt, dus een dagje minder Vegas kan hierbij je buffer zijn

Toch rottig dat ik Zion NP, Lake Powell, Monument Valley en Bryce Canyon niet heb kunnen meemaken... nah ja, next time

"If you're coming, from San Francisco"
pi_41520011
Hoever ligt Vegas van de Grand Canyon? Is het misschien verstandiger om een dag eruit te schrappen van de overnachtingen in GC en dan vanuit Vegas daar nog een dagje heen te gaan?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_41520550
Ik zou een nachtje grand canyon eraf halen, wij zijn er maar 1 nacht geweest maar toen hadden we het opzich ook wel gezien(2 nachten wel genoeg dus). Las Vegas vond ik júist helemaal geweldig, overdag is er inderdaad weinig te doen maar tot 14.00/15.00 uur bij het zwembad(het is daar heerlijk weer) relaxen en daarna de strip op.

Die afgesloten weg bij Yosemite is trouwens wel weer open, tot 20.00 uur. Dan gaat het weer dicht, maar ik zou dan gewoon in Yosemite overnachten(zijn veel campings).

Persoonlijk zou ik ook een nachtje San Diego eraf halen.
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_41521942
San Diego blijf ik trouwens zo lang omdat ik het probeer samen met de Comic Con (voor mijn grote hobby, Merchandise) te plannen, waar ik 2 dagen hoop te vertoeven, dus dan hou ik eigenlijk maar 2 dagen SD over.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_41529287
Ah, ben ik ook geweest, ComicCon... stond ik nog een meter oog in oog met Elisha Cuthbert Had ik trouwens ook als eerste (onder honderd anderen) 6 minuten beeldmateriaal van Batman Begins gezien! Moet trouwens nog wel de hele film een keertje zien
pi_41537552
ComicCon ken in enkel vanwege dat Joss Whedon en co daar een keer waren met de gehele Firefly/Serenity Cast (mijn fav serie). Toen had ik er heel erg graag bij geweest want dan had ik wellicht m'n favoriete regisseur en acteurs kunnen ontmoeten waaronder de oh zo lekkere Morena Baccarin Misschien dat ik er ook heenga als ik volgend jaar ga als dat uitkomt kwa data.

Alleen er lopen ook vaak weirdos daar rond die zich helemaal gaan kleden als fantasiefiguren
pi_41542016
Dat was juist de keer dat ik er was, in SF dan..of beter gezegd WonderCon! Ook was er een spectaculaire persconferentie rondom de nieuwste Star Wars saga Episode III: Revenge of the Sith. Dat was echt gaaf! Hele stoere opkomst van een groep Stormtroopers onder begeleiding van Darth Vader onder het fantastische geluid van de Imperial March! Ik had daar in SF trouwens ook de premiere bijgewoond van die film, dat was gaaf om al die "weirdos" zo mooi uitgedost te zien daar! In het begin van de middag werden we ook getrakteerd op speciale teasers voor War of the World waarbij de gehele zaal uit haar dak ging. Een andere special guest die ik echt ontzettend leuk vond was Julian McMahon, die gast van o.a Nip Tuck en Charmed, om zijn nieuwste film The Fantastic Four te promoten. Lachuh met die kerel zeg!
pi_41681546
Weet iemand een leuke club (disco) in san francisco?
Om uit te gaan.. liefst urban music (rnb hip hop) algemene is ook goed maar hele avond trance wordt ik gek
alvast bedankt
pi_41684903
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:13 schreef Jodeci1984 het volgende:

Weet iemand een leuke club (disco) in san francisco?
Om uit te gaan.. liefst urban music (rnb hip hop) algemene is ook goed maar hele avond trance wordt ik gek
alvast bedankt
Wij zijn heel even in een club geweest op Sutter Street(vlakbij union square), Red's of The Red Place oid. Zag er heel tof uit, beetje loungerig(is dat een woord? bij deze dan.) en muziek was algemeen tot alternatief. Helaas eruit gezet na tijdje toen we drank wouden halen, was pas 20 dus of ik er alsjeblieft uit wou gaan.
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_41702653
Ik vind loungerig wel goed hoor lol.. jammer dat je eruit gezet werd .. nog meer mensen met goede clubs/bars in SF? Thanks voor je reactie nog
pi_41717113
quote:
Op maandag 11 september 2006 12:21 schreef Jodeci1984 het volgende:
Ik vind loungerig wel goed hoor lol.. jammer dat je eruit gezet werd .. nog meer mensen met goede clubs/bars in SF? Thanks voor je reactie nog
Er werd ons ook gezegt dat we naar die hippiebuurt moesten(met bus), ben nu de naam alleen kwijt. Zijn we uiteindelijk niet heengeweest omdat we(ik) boos was nadat ik die tent uitgezet was, dus geen zin meer.

Iemand idee hoe dat kan heten? Weet nog dat er een bus vanaf market street naartoe ging, lijn heb ik nog wel ergens op papiertje staan denk ik, ga voor je zoeken.
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_41717766
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:41 schreef Smeich het volgende:
Ah, ben ik ook geweest, ComicCon... stond ik nog een meter oog in oog met Elisha Cuthbert Had ik trouwens ook als eerste (onder honderd anderen) 6 minuten beeldmateriaal van Batman Begins gezien! Moet trouwens nog wel de hele film een keertje zien
Van dit jaar? Toevallig de gasten van Veronica Mars gezien?

Daarvoor zou ik namelijk wel speciaal voor naar de VS willen vliegen
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_41725320
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:16 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Er werd ons ook gezegt dat we naar die hippiebuurt moesten(met bus), ben nu de naam alleen kwijt. Zijn we uiteindelijk niet heengeweest omdat we(ik) boos was nadat ik die tent uitgezet was, dus geen zin meer.

Iemand idee hoe dat kan heten? Weet nog dat er een bus vanaf market street naartoe ging, lijn heb ik nog wel ergens op papiertje staan denk ik, ga voor je zoeken.
Haight & Ashbury
Of gewoon Haight Street. Same difference.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 12 september 2006 @ 00:37:34 #133
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_41726210
Ik ga binnenkort een road trip doen naar Las Vegas Waarschijnlijk met de 1969 Plymouth Road Runner ( ) van mijn roommate. Echt op z'n Amerikaans dus
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  dinsdag 12 september 2006 @ 06:26:56 #134
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_41727861
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 00:37 schreef timmeeeh het volgende:
Ik ga binnenkort een road trip doen naar Las Vegas Waarschijnlijk met de 1969 Plymouth Road Runner ( ) van mijn roommate. Echt op z'n Amerikaans dus
Kijk, en dat is pas een road trip met klasse!
Al moet ik zeggen dat mijn roommate ook een leuke wagen rijdt. Een 2004 Dodge Hemi Pick-up Truck. Love the country, and loveeeeee the cars!

Hoe bevalt 't jouw verder in SD? Was vorige week nog in SD, ff BBQ gehad bij de moeder van m'n roommate. Die woont aan de noordkant tegen de heuvel aan, echt supermooi daar!
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_41727956
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 00:06 schreef innepin het volgende:

[..]

Haight & Ashbury
Of gewoon Haight Street. Same difference.
Ja dat ja
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
  dinsdag 12 september 2006 @ 07:41:55 #136
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_41728069
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 06:26 schreef Pat-man het volgende:
Kijk, en dat is pas een road trip met klasse!
Al moet ik zeggen dat mijn roommate ook een leuke wagen rijdt. Een 2004 Dodge Hemi Pick-up Truck. Love the country, and loveeeeee the cars!
Oeh, dikke pickup! Mijn roommate heeft back home, wat trouwens in NorCal is, nog een 1970 Dodge Charger Hemi staan. Maar die was te precious om mee te nemen, omdat het een soort familiestuk is.. zijn opa heeft hem origineel gekocht. Maar ik heb foto's gezien, enne...
quote:
Hoe bevalt 't jouw verder in SD? Was vorige week nog in SD, ff BBQ gehad bij de moeder van m'n roommate. Die woont aan de noordkant tegen de heuvel aan, echt supermooi daar!
Hmm, dat is denk ik vlakbij San Diego State University... hoewel er natuurlijk wel meer heuvels zijn dan de degene bij SDSU

SD bevalt prima! Lekker weertje, mooie uni, leuke mensen, leuke vakken en oei oei oei wat een schone meidjes Bij jou ook alles puik op de stage?

Chargers - Raiders 27-0
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_41728185
SD rocked gewoon en als je Holly W tegenkom zeg maar HAI van me
Free people own guns! Slaves do not!
pi_41744467
Algemeen(offtopic) vraagje; weten jullie een 'goedkope' vliegtuigmaatschappij die mij naar stockton(san francisco) of philedalphia en terug brengt?
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
  woensdag 13 september 2006 @ 01:53:15 #139
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_41758553
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:04 schreef Proper_fucked het volgende:
Algemeen(offtopic) vraagje; weten jullie een 'goedkope' vliegtuigmaatschappij die mij naar stockton(san francisco) of philedalphia en terug brengt?
gewoon even invullen bij de verschillende zoeksites en dan vergelijken

http://www.google.com/search?hl=en&lr=&rls=SUNA%2CSUNA%3A2006-17%2CSUNA%3Aen&q=cheap+airline+tickets
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_41849472
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:13 schreef Jodeci1984 het volgende:

Weet iemand een leuke club (disco) in san francisco?
Om uit te gaan.. liefst urban music (rnb hip hop) algemene is ook goed maar hele avond trance wordt ik gek
alvast bedankt
Uitgaansleven hier is supergevarieerd, dus je komt zeker aan je trekken!

Bijv.

Milk
Ruby Skye
Club Deluxe
DNA Lounge
111 Minna Street Gallery
Azul
Elbo Room (geen disco maar beroemde live music soul tent)
The Knockout (live bands)
Hotel Utah (geen disco, wel superberoemde live music plek)
pi_41849587
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:39 schreef maartena het volgende:

[..]

Anaheim kun je ook naar toe met de trein vanaf Union Station in downtown Los Angeles. Als je naar een Angels Baseball game wil kun je vanaf het station lopen (stopt pal naast het stadion), en als je naar Disneyland wil moet je vanaf daar een bus nemen die je in 5 minuten naar Disneyland brengt. Je zou dat ook eventueel kunnen lopen trouwens, maar het is best een eind. 1 station verder ligt Downtown Orange, ook wel leuk om te zien

Queen Mary is inderdaad ook wel leuk verder.

Zie hier voor de MetroLink treinen: http://www.metrolinktrains.com/
En kijk ook oven op http://www.octa.net voor de bussen in Orange County.
[..]

Paul Getty Museum is inderdaad een aanrader. Het Staples Center is eigenlijk niets meer dan een Jaarbeurs of RAI, dus "voor de lol" hoef je er eigenlijk niet heen. Maar als je concertkaartjes of NBA kaartjes hebt is het natuurlijk wel de bedoeling neem ik aan...

Voor het strand ga je naar Santa Monica, of nog beter iets ten zuiden naar Venice Beach. Op Venice Beach zijn ontzettend veel series opgenomen.... d.w.z. als series een strandscene nodig hadden in Los Angeles dan werd meestal Venice Beach gebruikt. Je hebt het vast wel eens gezien, een scene waar een mooi vrouwke op rollerblades voorbij komt, een basketball court waar wat gasten staan te ballen, een stel amateur bodybuilders die aan het gewichtheffen zijn etc (bijnaam = Muscle Beach).... dat is dus Venice Beach. Ik zou naar de Santa Monica pier gaan, en dan mischien 5 minuten met de bus naar het zuiden naar Venice Beach gaan.

Long Beach heeft wel een paar mooie stranden, maar als je echt California wilt zien zoals in alle boekjes staat geadverteerd, en waar dus erg veel gefilmd is.... dan is het Santa Monica & Venice Beach. De Venice Beach Boardwalk mag je eigenlijk niet overslaan..... Dat is gewoon een stukje 20e eeuwse cultuur!

[afbeelding]
Ik vind Seal Beach ook supergezellig trouwens--heb je tenminste niet die neppige Hollywood-wannabees, maar gewone niet-pretentieuze types.
pi_41966199
Vergeet niet de pier aan te doen
Free people own guns! Slaves do not!
  woensdag 20 september 2006 @ 01:59:00 #143
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_41972622
Ik zit tijdens Thanksgiving (donderdag en vrijdag) in het USA hostel in Hollywood samen met 5 vrienden van me uit Nederland. Iemand tips wat leuk is om te doen die 2 dagen? Ben er zelf al eens geweest, maar das 7 jaar geleden dus weet niet echt de weg ofzo. En die vrienden van mij hebben wel wat ideeën, maar de omwonenden van LA hier weten me vast wel op een puikend idee te brengen.
Een kleine profielschets:
- 6 gasten
- 21/22 jaar oud
- beschikking over een van, dus we zijn mobiel
- allen vrijgezel behalve 1 (die is de BOB)
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_41973546
In west hollywood lopen genoeg travestieten rond om je de hele dag mee te vermaken
Free people own guns! Slaves do not!
  woensdag 20 september 2006 @ 08:11:00 #145
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_41973995
Nee maar serieus hè. Want ik heb dus geen idee wat er met Thanksgiving allemaal te doen is. Dat is meer een familiefeest toch? Maarja wij zijn 6 domme Brabanders en we willen wat leuks doen natuurlijk
Dusja, wat is er voor ons te doen in die tijd? Of gaat het leven op die dagen door zoals altijd?
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_41987847
Het leven gaat gewoon door, alles wat er normaal te doen is is er ook op die dag te doen. Behalve kan het een beetje drukker zijn. Het is een gewone dag maar mensen gaan bij elkaar op bezoek op een stuk kalkoen te kanen en dan te trippen op de tryptophan.

Er zullen iets meer festiviteiten zijn om toch mensen te lokken, wat deze zullen zijn? Geen idee.
Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 21 september 2006 @ 00:27:06 #147
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42003704
quote:
Op woensdag 20 september 2006 17:14 schreef Vampier het volgende:
Het leven gaat gewoon door, alles wat er normaal te doen is is er ook op die dag te doen. Behalve kan het een beetje drukker zijn. Het is een gewone dag maar mensen gaan bij elkaar op bezoek op een stuk kalkoen te kanen en dan te trippen op de tryptophan.

Er zullen iets meer festiviteiten zijn om toch mensen te lokken, wat deze zullen zijn? Geen idee.
We kunnen bij jou kalkoen komen eten?
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42005723
nee
Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 21 september 2006 @ 05:29:02 #149
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42005975
quote:
Op donderdag 21 september 2006 03:26 schreef Vampier het volgende:
nee


Misschien hebben ze bij Denny's een thanksgiving special
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42012626
Of de McTurkey bij de golden arches
pi_42017781
quote:
Op donderdag 21 september 2006 05:29 schreef timmeeeh het volgende:

[..]



Misschien hebben ze bij Denny's een thanksgiving special
Geen idee.... ik ben de hele dag niet thuis
Free people own guns! Slaves do not!
pi_42122953
ik heb net een ticket naar SFO geboekt voor de herfstvakantie anderhalve week maar, gekkenwerk natuurlijk, maar toch weer even lekker naar Santa Cruz en vriendje toe
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_42124284
Ik zit er zelf ook over te denken om dat te doen!! Had gisteren ff tickets gecheckt..... hmmm...begint weer te kriebelen!!
pi_42124435
ADDICTS

Innepin kom gewoon hier wonen
Free people own guns! Slaves do not!
pi_42124458
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 07:41 schreef timmeeeh het volgende:
SD bevalt prima! Lekker weertje, mooie uni, leuke mensen, leuke vakken en oei oei oei wat een schone meidjes Bij jou ook alles puik op de stage?
ennuh, heb je al de groetjes gedaan aan Zsuzsa?
pi_42128768
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:26 schreef innepin het volgende:
ik heb net een ticket naar SFO geboekt voor de herfstvakantie anderhalve week maar, gekkenwerk natuurlijk, maar toch weer even lekker naar Santa Cruz en vriendje toe
jij wel
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_42129272
be nice... by the way Mr Proper... jouw nickname doet de bedrijfs filter mijn internet controleren.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_42136417
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:06 schreef Vampier het volgende:
ADDICTS

Innepin kom gewoon hier wonen
Wil wel, maar dan moet ik daar studeren, en dat is zo'n twintig keer zo duur als hier.. En ik mag er niet zomaar werken, dus om met m'n studie te stoppen is ook niet echt een optie. (heb al wel een bachelorgraad, ben nu weer met wat anders begonnen).

Maar ja, m'n huidige studie duurt nog vier jaar Ik weet idd niet of ik dat wel volhou... nog zo lang zo'n kutte lange afstandsrelatie. Hoewel zijn studie nog 'maar' twee jaar duurt en hij in principe dan hiernaartoe kan komen.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_42143316
Ga gewoon weer voor een opleiding waarbij je in het buitenland kunt studeren. Ik ga dat wel doen
Het is inderdaad erg klote gewoon dat men voor een opleiding zo ontzettend veel $$$$$$ vraagt...
Innepin, wat dat betreft weet ik precies hoe jij je voelt!! ben je al daar in die periode geweest trouwens? Lijkt me leuk om Halloween te vieren en meteen een NFL pot mee te pakken!
Go Niners!!!

october 8th tegen Oakland
pi_42144987
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:18 schreef innepin het volgende:

[..]

Wil wel, maar dan moet ik daar studeren, en dat is zo'n twintig keer zo duur als hier.. En ik mag er niet zomaar werken, dus om met m'n studie te stoppen is ook niet echt een optie. (heb al wel een bachelorgraad, ben nu weer met wat anders begonnen).

Maar ja, m'n huidige studie duurt nog vier jaar Ik weet idd niet of ik dat wel volhou... nog zo lang zo'n kutte lange afstandsrelatie. Hoewel zijn studie nog 'maar' twee jaar duurt en hij in principe dan hiernaartoe kan komen.
Als je met die persoon trouwt en naar de VS verhuist, dan kun je je als in-state student inschrijven. Scheelt bakken met geld
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_42145328
Als je je 'in state' bij een school inschrijft moet je minstens 9(?) maanden in de staat gewoond hebben.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_42145591
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 00:04 schreef Vampier het volgende:
be nice... by the way Mr Proper... jouw nickname doet de bedrijfs filter mijn internet controleren.
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_42147508
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:55 schreef Smeich het volgende:
Ga gewoon weer voor een opleiding waarbij je in het buitenland kunt studeren. Ik ga dat wel doen
Het is inderdaad erg klote gewoon dat men voor een opleiding zo ontzettend veel $$$$$$ vraagt...
Innepin, wat dat betreft weet ik precies hoe jij je voelt!! ben je al daar in die periode geweest trouwens? Lijkt me leuk om Halloween te vieren en meteen een NFL pot mee te pakken!
Helaas ben ik er met Halloween alweer weg En ik ben er nog nooit met Halloween geweest. Alleen januari-juli en december-januari. Maar dat komt nog wel
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:03 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Als je met die persoon trouwt en naar de VS verhuist, dan kun je je als in-state student inschrijven. Scheelt bakken met geld
Ja, hallo hee, ik ben pas twintig hoor En dan duurt dat hele verhuisgedoe ook nog eens eeuwen, en dan *nog* is het studeren daar duur.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_42353991
Mijn reis is nu bijna helemaal uitgezocht, ik vraag me alleen nog af of Death Valley middenin de zomer te doen is? Ook las ik in de lonely planet dat sommige verhuurmaatschappijen het rijden met een huurauto in DV 's zomers niet toestaan, maar ik kan niet vinden of dat met Hertz het geval is.

Ook hoor ik van veel mensen dat Los Angeles weinig aan is, ik wilde daar 4 nachten (3 volle dagen zeg maar) blijven (en later nog eens 2 nachten in Anaheim voor Disney), is dat teveel? Ik wil in ieder geval wel 1 dag naar Six flags Magic Mountain, dus die dag valt al af.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_42358169
Death Valley vond ik prima te doen in de zomer. Huurauto's in Death Valley moet geen probleem zijn, alleen campers mogen er niet komen. LA vond ik bv vrij weinig aan, we zijn er twee nachten geweest en toen doorgereisd.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_42364435
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:58 schreef LordLynx het volgende:
Mijn reis is nu bijna helemaal uitgezocht, ik vraag me alleen nog af of Death Valley middenin de zomer te doen is? Ook las ik in de lonely planet dat sommige verhuurmaatschappijen het rijden met een huurauto in DV 's zomers niet toestaan, maar ik kan niet vinden of dat met Hertz het geval is.

Ook hoor ik van veel mensen dat Los Angeles weinig aan is, ik wilde daar 4 nachten (3 volle dagen zeg maar) blijven (en later nog eens 2 nachten in Anaheim voor Disney), is dat teveel? Ik wil in ieder geval wel 1 dag naar Six flags Magic Mountain, dus die dag valt al af.
Death Valley is best wel te doen hoor, maar je hebt het in principe ook zo gezien(er is maar 1 hotel en die zit midden in het park, volgens mij furnace creek uit m'n hoofd, kan het wel voor je opzoeken). Met Hertz mag het sowieso, hebben wij ook gedaan. Campers mogen er inderdaad niet in.

L.A. was leuk om gezien te hebben, maar die tijd kan je beter in San Francisco of Las Vegas besteden, wij zijn er 2 nachten geweest waarvan de eerste dag in Six Flags Magic Mountain(aanrader!) dus kwamen 's avonds pas laat aan(dag viel dus voor ons ook af), volgende dag zo'n city tour gedaan(met hele toffe gids), bekende plekken gezien. 's Avonds op st. monica pier geweest en volgende dag long beach en doorgereden naar San Diego, maar toen hadden we het ook wel gezien. 3 nachten is misschien nog iets leuker, zie je iets meer, maar als je 1 dag zo'n tour doet zie je in principe alle leuke(de bekendste zeg maar) dingen wel.
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
  woensdag 4 oktober 2006 @ 18:07:34 #167
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42364554
Ik ga zaterdag met mn moeder ( ) naar Long Beach. Wie weet er een toffe bezienswaardigheid om daar te doen?
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42365672
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:07 schreef timmeeeh het volgende:
Ik ga zaterdag met mn moeder ( ) naar Long Beach. Wie weet er een toffe bezienswaardigheid om daar te doen?
Er schijnt daar een hele grote oude boot te liggen en een onderzeeboot => http://www.queenmary.com/
pi_42365813
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:03 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Death Valley is best wel te doen hoor, maar je hebt het in principe ook zo gezien(er is maar 1 hotel en die zit midden in het park, volgens mij furnace creek uit m'n hoofd, kan het wel voor je opzoeken). Met Hertz mag het sowieso, hebben wij ook gedaan. Campers mogen er inderdaad niet in.
Furnace Creek ja. Er is iets verderop (wanneer je de grote heuvel naar het dal afrijdt) ook nog Panamint Springs Resort maar dat is een enorme afrader. Furnace Creek heeft ook een postkantoor overigens.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 4 oktober 2006 @ 19:30:06 #170
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42366943
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:47 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Er schijnt daar een hele grote oude boot te liggen en een onderzeeboot => http://www.queenmary.com/
hmm, das misschien wel interessant.

nog meer ideeën? Vampier, maartena? Jullie wonen toch in de buurt daar?
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42369117
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:47 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Er schijnt daar een hele grote oude boot te liggen en een onderzeeboot => http://www.queenmary.com/
Ben ook bij die queen mary geweest, wel leuk opzich maar het is tegenwoordig een hotel en je moet betalen(volgens mij iets van $20) om er op te mogen, vonden we toch iets teveel van het goeie. Die onderzeeboot is nou ook weer niet zo interessant hoor.

We hebben daar(downtown long beach) wel een heel leuk restaurantje gevonden waar we gelunched hebben, was niet heel goedkoop maar erg lekker en echt hele aardige bediening, heel lang met 2 serveersters staan praten over nederland enzo, en gratis water, als je ook maar 1 slok nam werd het gelijk weer bijgevult, echt extreem maar wel goed te doen Ook grappig detail was de krant op het toilet, hing een sportpagina in zo'n ouderwetse lijst, maar dat was gewoon de sportpagina van die dag. Bij het zwembad(olympic pool), aan de voet van die pier.
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_42369257
Sowieso, als je in LA bent dan is er wel meer te doen dan het bezoeken van een onderzeeboot.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 4 oktober 2006 @ 20:53:15 #173
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42369376
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 19:30 schreef timmeeeh het volgende:
nog meer ideeën? Vampier, maartena? Jullie wonen toch in de buurt daar?
Long Beach heeft wel een gezellig centrum op zich, veel leuke restaurantjes bij de kust. Ocean Boulevard, Shoreline Drive etc.... En de Queen Mary natuurlijk. Je bent dan sowieso al bij de baai waar die boot ligt.

Je hebt er ook nog het Aquarium of the Pacific als je geintresseerd bent in vissen en andere zeedieren.

Is er een specifieke reden waarom je naar Long Beach gaat eigenlijk?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:47:56 #174
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42375796
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 20:53 schreef maartena het volgende:
Long Beach heeft wel een gezellig centrum op zich, veel leuke restaurantjes bij de kust. Ocean Boulevard, Shoreline Drive etc.... En de Queen Mary natuurlijk. Je bent dan sowieso al bij de baai waar die boot ligt.

Je hebt er ook nog het Aquarium of the Pacific als je geintresseerd bent in vissen en andere zeedieren.

Is er een specifieke reden waarom je naar Long Beach gaat eigenlijk?
Nou mijn pa heeft er een vergadering zaterdag, dus m'n mama en ik moeten in de tussentijd iets leuks doen met zn 2en. Bedankt voor de info btw
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 20:48 schreef Jaguarized het volgende:
Sowieso, als je in LA bent dan is er wel meer te doen dan het bezoeken van een onderzeeboot.
Ik zit dus daadwerkelijk in Long Beach, en niet in LA. Met Thanksgiving gaan ik naar LA met mijn maatjes, ofjeh eigenlijk Hollywood.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42376924
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:03 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Death Valley is best wel te doen hoor, maar je hebt het in principe ook zo gezien(er is maar 1 hotel en die zit midden in het park, volgens mij furnace creek uit m'n hoofd, kan het wel voor je opzoeken). Met Hertz mag het sowieso, hebben wij ook gedaan. Campers mogen er inderdaad niet in.
Furnace Creek slapen we dan inderdaad, dus dat zit dan wel goed.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  zondag 8 oktober 2006 @ 07:22:01 #176
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42472889
Nou, het dagje zit erop. Ik heb de Queen Mary bekeken vanaf Porter's Lighthouse en daar ook een puike lunch genuttigd. Mijn moeder vertelde me dat we daar 7 jaar geleden ook al waren geweest, maar blijkbaar had het toen zo weinig indruk op me gemaakt dat ik het compleet was vergeten. Verder een beetje rond gereden over een paar toffe bruggen en door downtown Long Beach Toen zijn we terug naar het zuiden gereden over de "Historic 101" en een tussenstop gemaakt in Laguna Beach. Onderweg echt téveel porsche's, dikke bmw's, ferrari's en lamborghini's gezien maar ook een paar hele mooie uitzichten gehad! Anyway, prima dagje die ik zojuist heb afgesloten met een dikke New York steak. Doodop, tijd voor bed.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42475292
Nog vijf nachtjes slapen.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_42475978
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:58 schreef LordLynx het volgende:
Mijn reis is nu bijna helemaal uitgezocht, ik vraag me alleen nog af of Death Valley middenin de zomer te doen is? Ook las ik in de lonely planet dat sommige verhuurmaatschappijen het rijden met een huurauto in DV 's zomers niet toestaan, maar ik kan niet vinden of dat met Hertz het geval is.
Dat hoorde ik ook ergens. Stel je vraag eens op allesamerika.nl/forum/index.php, daar zitten veel mensen met ervaring
quote:
Ook hoor ik van veel mensen dat Los Angeles weinig aan is, ik wilde daar 4 nachten (3 volle dagen zeg maar) blijven (en later nog eens 2 nachten in Anaheim voor Disney), is dat teveel? Ik wil in ieder geval wel 1 dag naar Six flags Magic Mountain, dus die dag valt al af.
Wij waren in totaal 2 volle dagen in LA (eerst anderhalve dag en later nog een middag&avond) en dat vond ik meer dan voldoende. Een van die dagen hebben we besteed aan de Universal Studios, echt een geweldig park. Verder hebben we op de andere halve dagen een kijkje genomen in Hollywood, Long Beach en Santa Monica. Leuk om eens gezien te hebben, maar ik had me niet nóg een dag kunnen vermaken in LA, denk ik
pi_42495994
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:24 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Dat hoorde ik ook ergens. Stel je vraag eens op allesamerika.nl/forum/index.php, daar zitten veel mensen met ervaring
[..]

Wij waren in totaal 2 volle dagen in LA (eerst anderhalve dag en later nog een middag&avond) en dat vond ik meer dan voldoende. Een van die dagen hebben we besteed aan de Universal Studios, echt een geweldig park. Verder hebben we op de andere halve dagen een kijkje genomen in Hollywood, Long Beach en Santa Monica. Leuk om eens gezien te hebben, maar ik had me niet nóg een dag kunnen vermaken in LA, denk ik
Ik heb Hertz gemailed, als iemand het weet moeten zij het zijn lijkt me, maar dat forum ga ik zeker nog uitspitten.

Zouden Beverly Hills en Hollywood samen niet nog een dagje vol kunnen maken?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  zondag 8 oktober 2006 @ 22:55:15 #180
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_42496356
Op zich kan dat best in 1 dag. Rodeo Drive is ook leuk om mee te pakken. Bel Air kom je alleen niet in, dat is beveiligd.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_42502519
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 22:46 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Ik heb Hertz gemailed, als iemand het weet moeten zij het zijn lijkt me, maar dat forum ga ik zeker nog uitspitten.

Zouden Beverly Hills en Hollywood samen niet nog een dagje vol kunnen maken?
Wij zijn er met die tour in paar uurtjes doorheen gescheurd, en toen hadden we het ook wel gezien.
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
  maandag 9 oktober 2006 @ 19:17:30 #182
133859 SpaceCowgirl
Flippin' sweet
pi_42520202
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 11:52 schreef innepin het volgende:
Nog vijf nachtjes slapen.
Voor mij zijn het ook (inmiddels) nog maar 4 nachtjes slapen!
Wij gaan vanaf vrijdag 3 weken rondtouren in Californie! Het bekende rondje SF - Las Vegas - LA - San Diego en weer terug naar boven. Ik heb ter voorbereiding al een tijdje meegelurkt en wilde jullie alvast bedanken voor de goede tips die hier af en toe tussenstaan
pi_42521610
Veel plezier, SpaceCowgirl! Geniet ervan!
pi_42527154
Thx Timmeeeh voor de tip! 7 leuke topics dusver gelezen

Overmorgen gaan m'n vriendin en ik voor 18 dagen ook naar 'tt mooie Californie!!
Reis komt ongeveer overeen met die van Spacecowgirl alleen staat SF voorlopig nog niet in de planning, verder dus wel ook naar LA - Las Vegas en San Diego! Woei heb echt super zin
Zal hier na de tijd dan ook zeker m'n bevindingen posten!
pi_42527516
ongelovelijk.. dat SF niet in de planning staat
Wat ga je in die 18 dagen doen dan?
Have fun though!
  maandag 9 oktober 2006 @ 23:09:05 #186
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42527643
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 22:52 schreef Woffel het volgende:
Thx Timmeeeh voor de tip! 7 leuke topics dusver gelezen
Graag gedaan. Veel plezier!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  maandag 9 oktober 2006 @ 23:22:55 #187
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42528118
Mijn rondtrip begint overigens rond 20 december. Heb 2 tot 4 weken de tijd om te reizen, hangt nog af van enkele zaken. Mijn trip start iig in San Diego, en eindigt daar ook ivm terugvlucht naar NL. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik precies wil gaan doen, maar ik wil eigenlijk vanuit SoCal helemaal naar het noorden van California rijden over de 101, en dan terug via Nevada, Zuid-Utah en Arizona. Of via Arizona, Utah en Nevada naar NorCal en dan terug naar San Diego rijden over de 101. Ik wil ook Death Valley in onderweg. Las Vegas doe ik waarschijnlijk een weekendje in de komende weken, dus daar hoef ik geen 2 of 3 dagen aan te spenderen.
Hangt een beetje af van de tijd denk ik of deze trip haalbaar is, ik wil natuurlijk niet alleen maar in de auto zitten. Komende tijd ga ik het een en ander uit zoeken over welke plaatsen ik per se wil aan doen in mijn reisje, en dan ga ik om tips enzo vragen, hoewel die nu natuurlijk ook al welkom zijn
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:27:41 #188
133859 SpaceCowgirl
Flippin' sweet
pi_42533930
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:02 schreef Fannetje het volgende:
Veel plezier, SpaceCowgirl! Geniet ervan!
Dankjewel! Dat gaat vast lukken!

Van een vriend uit Seattle hoorde ik trouwens dat het ook erg de moeite waard is om langs de kust tussen SF en Seattle te reizen. Misschien maar gedeeltelijk topic-relevant, maar heeft iemand dit wel eens gedaan? Ik vind het in ieder geval wel een mooi excuus om nog een keer terug te gaan over een tijdje
pi_42534879
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 09:27 schreef SpaceCowgirl het volgende:

[..]

Dankjewel! Dat gaat vast lukken!

Van een vriend uit Seattle hoorde ik trouwens dat het ook erg de moeite waard is om langs de kust tussen SF en Seattle te reizen. Misschien maar gedeeltelijk topic-relevant, maar heeft iemand dit wel eens gedaan? Ik vind het in ieder geval wel een mooi excuus om nog een keer terug te gaan over een tijdje
mijn vriendin vanaf la naar seattle langs de kust.
langs santa barbara,montereyy, ze vond het echt helemaal geweldig!
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:51:48 #190
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42545494
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 09:27 schreef SpaceCowgirl het volgende:
Van een vriend uit Seattle hoorde ik trouwens dat het ook erg de moeite waard is om langs de kust tussen SF en Seattle te reizen. Misschien maar gedeeltelijk topic-relevant, maar heeft iemand dit wel eens gedaan? Ik vind het in ieder geval wel een mooi excuus om nog een keer terug te gaan over een tijdje
Ja, daar zit ik dus ook aan te denken. Sowieso het stuk tussen SF en de grens met Oregon. Maarja, ik ga in de winter en dan wordt het wel ontzettend koud daar geloof ik...
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:43:37 #191
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_42560591
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:51 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

Ja, daar zit ik dus ook aan te denken. Sowieso het stuk tussen SF en de grens met Oregon. Maarja, ik ga in de winter en dan wordt het wel ontzettend koud daar geloof ik...
Ja, je kan beter op je plekje blijven denk ik. Wij zitten behoorlijk goed deze winter

Voel me net een of andere trekvogel...

Ik zal binnenkort trouwens eens ff wat foto's hier van NB posten. En heb er ook nog paar van HB.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  woensdag 11 oktober 2006 @ 01:22:35 #192
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42565766
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 22:43 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Ja, je kan beter op je plekje blijven denk ik. Wij zitten behoorlijk goed deze winter

Voel me net een of andere trekvogel...

Ik zal binnenkort trouwens eens ff wat foto's hier van NB posten. En heb er ook nog paar van HB.
Haha, nou ik denk dat ik toch wel wat anders wil zien als ik eindelijk klaar ben met studeren hier.

Bovendien is er voor vrijdag regen voorspeld hier!
Ik denk dat ik expres lekker in de regen ga rondwandelen, om me weer een beetje in Holland te wanen
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42566052
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 19:17 schreef SpaceCowgirl het volgende:
Wij gaan vanaf vrijdag 3 weken rondtouren in Californie! Het bekende rondje SF - Las Vegas - LA - San Diego en weer terug naar boven. Ik heb ter voorbereiding al een tijdje meegelurkt en wilde jullie alvast bedanken voor de goede tips die hier af en toe tussenstaan
Veel plezier daar en laat weten hoe het was... alhoewel ik daar niet veel aan zal hebben, want we zijn denk ik tegelijkertijd in SF als ik mijn reis begin en jij eindigt
pi_42761869
Alle toeristen zijn pleite en ik rijd weer binnen 30 minuten naar huis ipv 75 minuten

Als iemand een cool maar relaxed Californie wil zien moet je nu komen
Free people own guns! Slaves do not!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 06:44:35 #195
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42761916
nou wat je relaxed noemt
dit weekend regende het pijpenstelen en het is koud nu!!!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:13:29 #196
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_42766979
je vergat Johnny Rockets in de OP

ooit ga ik naar Los Angeles (m'n neef woont ginder en trouwt in november)

binnen 2 jaar zou ik er toch graag naartoe gaan
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_42767774
Damn, als ik dit allemaal lees en die foto's zie wil ik ook weer terug naar Cali.
Wat een mooie tijd. Eeuwige herinnering zal het blijven.
pi_42770320
Ik ben van plan om samen met een vriend één maand in Amerika te verblijven. We gaan van New York naar LA/ Las Vegas. We blijven 2/3 weken in Cali. Hij heeft daar familie wonen.

Hoeveel geld moet ik hiervoor sparen ? Inclusief vlucht/ autohuur/ benzine enz. enz. Ik zit zelf te denken aan 4000 euro, voor één maand.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_42775208
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 06:44 schreef timmeeeh het volgende:
nou wat je relaxed noemt
dit weekend regende het pijpenstelen en het is koud nu!!!
hehehehe ik weet ik wordt er ook depresief van
Free people own guns! Slaves do not!
pi_42786094
pijpestelen? hier is het heerlijk zonnig
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  woensdag 18 oktober 2006 @ 22:42:26 #201
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42788860
Nee, afgelopen weekend regende het. Het is nu weer lekker zonnetje en een graadje of 25
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42793079
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 22:42 schreef timmeeeh het volgende:
Nee, afgelopen weekend regende het. Het is nu weer lekker zonnetje en een graadje of 25
Heej ik zit in Irvine (op werk)... waneer kom je naar Irvine ?
Free people own guns! Slaves do not!
pi_42793348
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 22:42 schreef timmeeeh het volgende:
Nee, afgelopen weekend regende het. Het is nu weer lekker zonnetje en een graadje of 25
Hier in SC ook dus Heb een goede tijd uitgekozen om hier langs te komen
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 19 oktober 2006 @ 01:23:59 #204
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42793582
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 00:53 schreef Vampier het volgende:
Heej ik zit in Irvine (op werk)... waneer kom je naar Irvine ?
Je bedoelt het zonnetje neem ik aan?
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 01:09 schreef innepin het volgende:
Hier in SC ook dus Heb een goede tijd uitgekozen om hier langs te komen
Wat is SC?
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42794263
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 01:23 schreef timmeeeh het volgende:

Wat is SC?
Oh, sorry. Santa Cruz, dacht dat dat al duidelijk was

Dit weekend nog even langs San Francisco

en dan misschien wel nooit meer relatie dood
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_42794606
dode relaties zuigen... gecondoleerd innepin
Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 19 oktober 2006 @ 03:50:03 #207
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42794894
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 02:23 schreef innepin het volgende:
Oh, sorry. Santa Cruz, dacht dat dat al duidelijk was
Ja ik was het even vergeten en had geen zin om terug te bladeren

Zal het niet meer vergeten!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  donderdag 19 oktober 2006 @ 17:23:37 #208
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42810391
Ohja, ik rijd nu sinds gister rond in zo'n wagentje, maar dan wit en 1 ruitenwisserblad missend



Gister toch maar even een auto geregeld, want ik word het een beetje beu om zo aan de campus gebonden te zitten. Heb de omgeving wel gezien hier nu.
Dus als je me ziet rijden, toeteren he!!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42821474
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 17:23 schreef timmeeeh het volgende:
Ohja, ik rijd nu sinds gister rond in zo'n wagentje, maar dan wit en 1 ruitenwisserblad missend

[afbeelding]

Gister toch maar even een auto geregeld, want ik word het een beetje beu om zo aan de campus gebonden te zitten. Heb de omgeving wel gezien hier nu.
Dus als je me ziet rijden, toeteren he!!
Just for my info, wat doe jij daar ook alweer(te lui om terug te bladeren)? Stage of een minor ofzo?
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 01:17:41 #210
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42825631
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 23:11 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Just for my info, wat doe jij daar ook alweer(te lui om terug te bladeren)? Stage of een minor ofzo?
uitwisseling/exchange/study abroad program, of hoe je het wilt noemen. Zit voor 1 semester te studeren aan SDSU.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42826927
Ik heb de STFU gedaan... geweldige school. Btw ik ben binnenkort in San Diego, even de uni bezoeken (een studente die daar woont) ik zal kijken ofdat ik auto met een ruitenwisser zie.
Free people own guns! Slaves do not!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 08:02:06 #212
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42827324
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 04:34 schreef Vampier het volgende:
Ik heb de STFU gedaan... geweldige school. Btw ik ben binnenkort in San Diego, even de uni bezoeken (een studente die daar woont) ik zal kijken ofdat ik auto met een ruitenwisser zie.
ja ik had me aangemeld voor STFU maar ik werd er niet aangenomen dus ben ik maar naar SDSU gegaan.

waarom ga je die studente bezoeken?

tip: kijk in parking structure 5 level 2
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:29:29 #213
141482 Q.
JurassiQ
pi_42828154
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 02:23 schreef innepin het volgende:

[..]


en dan misschien wel nooit meer relatie dood
Stom.
For great justice!
pi_42838013
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 08:02 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

tip: kijk in parking structure 5 level 2
* Vampier pakt zijn spuitbus alvast
Free people own guns! Slaves do not!
pi_42878871
Vandaag ben ik weer eens op pad geweest. Dit keer had ik een mede Dutchy op bezoek en goede gasten laat ik graag wat van Californie zien wat je normaal als toerist niet ziet.

Hier zijn de foto's!



















http://www.vampier.net/index.php?id=508 voor alle fotos

In het geval het huis bekend voorkomt dan kan dat kloppen

Fantasy Island is er oa. namelijk opgenomen.

Hier is de verdere lijst van films/series

Klik hier voor de foto's die ik er eerder genomen heb.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_42912806
Ik ben weer terug in regenachtig Nederland. Stom.
Bedankt voor de condoleances T is toch niet makkelijk, zo'n lange afstands gezeik. Blegh. Ik zal morgen even wat foto's posten... Santa Cruz San Francisco
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_42913523
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 21:38 schreef innepin het volgende:
Ik ben weer terug in regenachtig Nederland. Stom.
Bedankt voor de condoleances T is toch niet makkelijk, zo'n lange afstands gezeik. Blegh. Ik zal morgen even wat foto's posten... Santa Cruz San Francisco
Het is niet makelijk... ik heb het 5 jaar volgehouden.... het had ook niet langer moeten duren btw. k ben benieuwd naar de fotos
Free people own guns! Slaves do not!
pi_42944186


  donderdag 26 oktober 2006 @ 09:27:57 #219
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42944863



regen
komende dagen nog maar even genieten van het warme weer dan!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42947726
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 09:27 schreef timmeeeh het volgende:
regen
komende dagen nog maar even genieten van het warme weer dan!
gelukkig zit ik dan in Las Vegas
pi_42948518
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 14:10 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik ben van plan om samen met een vriend één maand in Amerika te verblijven. We gaan van New York naar LA/ Las Vegas. We blijven 2/3 weken in Cali. Hij heeft daar familie wonen.

Hoeveel geld moet ik hiervoor sparen ? Inclusief vlucht/ autohuur/ benzine enz. enz. Ik zit zelf te denken aan 4000 euro, voor één maand.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_42957940
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 12:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]
Nou, ik heb het zes maanden uitgehouden op zo'n bedrag, hoor het ligt natuurlijk helemaal aan jezelf. Als je bij die familie verblijft scheelt het sowieso een stuk. Ik vind prijzen van eten e.d. gewoon te vergelijken met Nederlands voer. Ligt er aan waar je precies zit in Cali ook, denk ik. Auto huren zou ik niet weten.
Mijn laatste vlucht AMS- SFO kostte mij 446 euro, maar dat was wel een mazzeltje, in principe zou ik op wat meer rekenen, zeker als je 'n directe vlucht wil.
Sja, je hebt het zelf in de hand natuurlijk he?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_42961052
Innepin waar blijven de fotos?
Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:24:42 #224
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42966121
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 11:38 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

gelukkig zit ik dan in Las Vegas
hmm ik als het goed is de dagen daarna vrijdag zaterdag zondag dus
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 01:25:43 #225
16082 Wytze
...Confidential
pi_42973947
6 November vertrek ik naar L.A. voor een conferentie.

Ik heb 3 dagen erbij geplanned voor beetje sight-seeing. Wat moet ik echt bekijken ?
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
pi_42974804
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 01:25 schreef Wytze het volgende:
Ik heb 3 dagen erbij geplanned voor beetje sight-seeing. Wat moet ik echt bekijken ?
San Diego... LA zuigt enorm.
Free people own guns! Slaves do not!
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 07:00:30 #227
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42975708
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 02:42 schreef Vampier het volgende:

[..]

San Diego... LA zuigt enorm.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42975718
aan de ene kant heb je een dik getho.... aan de andere kant een stad vol zwervers... buiten LA in hollywood is het 90% ook niet veel soeps en een klein gedeelte van LA is daadwerkelijk het bezichtigen waard.

Ik heb me in SD meer vermaakt dan in heel LA bij elkaar... vooral La Jolla is erg cool

Defenitie: LA 90% armoede, 9% toerist trap, 1% normaal.

[ Bericht 8% gewijzigd door Vampier op 27-10-2006 07:10:41 ]
Free people own guns! Slaves do not!
pi_42977941
Ik vond downtown L.A. juist erg gaaf
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:40:46 #230
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42978184
San Diego
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42980574
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 18:45 schreef Vampier het volgende:
Innepin waar blijven de fotos?
Ohja vergeten, en nou heeft iemand anders m'n camera. grr. Na het weekend dus pas, ben ik bang.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_42981019
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 01:25 schreef Wytze het volgende:
6 November vertrek ik naar L.A. voor een conferentie.

Ik heb 3 dagen erbij geplanned voor beetje sight-seeing. Wat moet ik echt bekijken ?
De stranden natuurlijk.

Verder kan je een sightseeing tour doen met zo'n bus en gids, dan kom je langs de belangrijke toeristische plekken(hollywood, beverly hills, etc).. Verder ben ik niet downtown geweest, dus daar kan ik niets over zeggen.
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_42983690
LA was/is de meest teleurstellende stad waar ik ooit geweest ben. ..wil er toch nog een keer langs om deze mening bij te stellen.. ik bedoel, het is toch the city of angels (als je geld hebt, het kent en de urinegeur op Sunset Blvd voor lief neemt)
  † In Memoriam † vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:33:55 #234
88815 The_Emotion
98.3
pi_42990241
LA vind ik ook tegenvallen, veel asfalt en een smerige lucht.
Downtown is vrij saai, Olvera street was ik vrij snel op uit gekeken.

Hollywood Blvd vond ik wel leuk, ze hebben wel wat leuke winkels en theaters staan. En een mooi uitzicht op de Hollywood-letters. Maar voor mij is dat ook niet echt een plek om er de hele middag door te brengen.
Wat ik wel leuk aan LA vond, was Universal Studio's. De studiotour is erg leuk en het attractiepark zelf heeft ook een paar leuke attracties. de Citywalk naast Universal Studio's is ook wel leuk om even te kijken

Verder vind ik de strandplaatsjes bij LA ook leuk, Manhattan Beach, Venice Beah, Santa Monica
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_42991400
De Universal Studios in LA zijn geweldig.

Verder vond ik Hollywood ook wel leuk om eens gezien te hebben, en in Santa Monica heb ik me ook wel vermaakt.
pi_42992513
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:26 schreef Fannetje het volgende:
De Universal Studios in LA zijn geweldig.

Verder vond ik Hollywood ook wel leuk om eens gezien te hebben, en in Santa Monica heb ik me ook wel vermaakt.
Dat had ik ook vooral met LA - leuk om te kunnen zeggen dat je er geweest bent

Ik vond trouwens de La Brea Tar Pits erg gaaf. Meer mensen die daar geweest zijn?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_43004362
Ik heb hier brood uit de La Brea Bakkery
Free people own guns! Slaves do not!
pi_43007190
Geloof niet dat 't hetzelfde is, Vampier
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_43286572
LA zelf vond ik idd ook niet veel aan, maar een beetje cruisen in Beverly Hills / Bell Air om huizen te bekijken vond ik wel leuk. Ook op Rodeo Drive toch maar iets gekocht. Verder heb ik me prima vermaakt in Santa Monica. LA zelf heb ik alleen 1 dag mee gemaakt omdat we daar naar Tiesto in Concert zijn geweest. Een vreemde ervaring als je buiten op een terrasje zit te genieten van je diner, er een zwerver voor je neus stopt, zijn broek naar beneden trekt en lekker op straat gaat zitten pissen...Geen eetlust meer. Ik vond het een armoedige bedoeling.
pi_43401161
Zo... ook weer terug van mijn 12 dagen CA, voordat het weer echt warm begon te worden.

Zoal gezien:

San Francisco: Alcatraz, North Beach, Castro, Nob Hill, Coit Tower, Bike the Bridge + Sausolito e.o. , Pier 39, Ferry Building en cable cars en historische trammetjes... Helaas niet naar concert geweest in Cafe du Nord en ook voor Evanescence in The Warzone waren geen kaarten meer.

LA: Downtown, Historic Spring Street, Union Station, Almeda Street, Downtown, Flight of Angels, Hollywood, NBA LA Clippers vs Phoenix Suns @ Staples Centre, Borat @ Chinese Theatre, Universal Studios, Westwood Village, Getty Centre.... Voor de volgende keer nog de stranden, Long Beach en de Tar Pits bewaard. Ook Jay Lenno nog niet gezien; ondanks de guaranteed seats moesten we achteraan de rij aansluiten en hadden dus geen plek.

En verder nog in Las Vegas, Barstow en Laughlin geweest en de Grand Canyon bezocht

Foto's enzo komen nog...
pi_43401334
12 dagen. Das ook niet veel. Wat heb je in Barstow gedaan? Dat vond ik wel de minst interessante plek op de route LA - GC.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43401466
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:33 schreef Jaguarized het volgende:
12 dagen. Das ook niet veel. Wat heb je in Barstow gedaan? Dat vond ik wel de minst interessante plek op de route LA - GC.
12 dagen was genoeg voor deze keer. Had geen behoefte aan veel rijden en natuurparken bekijken en het bleek lang genoeg om alle belangrijke dingen te zien en toch nog wat vrije tijd over te houden

Barstow was de stop op weg van LA naar Vegas. En daar kun je perfect outlet shoppen (en wat eten)
pi_43402010
Wij zijn ook weer terug! Dit was ongeveer ons programma

Hoogtepunten:


Yosemite natuurlijk!


Ghost Town Bodie was ondanks dat het er nu ijskoud is en er sneeuw ligt heel erg de moeite waard. Bovendien konden we onze jeep mooi uittesten op het zandweggetje


The Big Sur natuurlijk!


En ook wij hebben fietsen gehuurd en de bridge gebiked naar Sausolito.

Verder hebben we Halloween gevierd met veel tequila bij familieleden van mij in San Diego. Ik heb me zowiezo erg vermaakt daar, wat een leuke stad!


Halverwege de Pacific Highway ligt San Simeon en Hearst Castle. Wij hebben op aanraden van een familielid een hotel gezocht in Cambria, een heel leuk plaatsje onder San Simeon. Hier heb je ook de Nitt Witt Ridge, een huis compleet gemaakt van afval, ookwel "poor man's hearst castle" genoemd. Ik vond het wel een grappige tegenhanger voor Hearst Castle.
pi_43416735
Had die een modderpoel als zwembad?
pi_43417145
De zwem-/modderbaden hebben we gemist, die zaten misschien in een andere tour . De dierentuin was echter nog goed bevolkt, dat kun je van het echte Hearst dan weer niet zeggen!

  vrijdag 10 november 2006 @ 14:30:41 #246
69183 biggetje
niet wat naam doet vermoeden!
pi_43426756
oooo, ik wil weer terug!

32 dagen ben ik totaal met min familie in Amerika geweest en ik wou dat ik er nog 32 jaar kon zijn (op z,n minst). Ik ben drie keer eerder in Amerika geweest, maar dan aan de oostkust, en nu voor het eerst aan de westkust. O, wat is DAT mooi zeg! We hebben zoveel gezien. Kort overzicht: Las Vegas, Barstow (als tussenstop), San Diego, dagje Tijuna Mexico, Orange County met bijbehorende stranden, Los Angeles (wat een pauperstad, alleen het Hollywood sfeertje vond ik wat aan), San Francisco (ik ben verliefd geworden op die stad), Yosemite NP, Joshua Tree NP. In totaal dik 4500 km gereden en op het einde waren we echt te moe om de Grand Canyon nog te bezoeken (mooi excuus om weer een keer terug te gaan ).

Ik baal ervan om weer in Nederland terug te zijn. Ik ben nu vier keer voor langere tijd in Amerika geweest en ik kan met zekerheid zeggen dat ik daar wil gaan studeren. Nu ga ik volgende week langs bij een van de joho centers in Nederland. Iemand ervaring met Joho?

O, de foto's staan nog niet op mijn pc. Zodra ze er op staan zal ik wat foto's plaatsen hier
puurheid zonder vergankelijkheid
pi_43430501
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:30 schreef biggetje het volgende:
San Francisco (ik ben verliefd geworden op die stad}
wie niet....?
pi_43431199
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 16:31 schreef Smeich het volgende:

[..]

wie niet....?
ik wou het net zeggen
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_43431204
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 16:31 schreef Smeich het volgende:
wie niet....?
Vergeleken met de meeste Europese steden vond ik SF niet veel voorstellen. Voor de VS is het wel een bijzondere stad, maar het haalt het niet bij steden als Rome of Berlijn wat betreft sfeer en beleving van de stad.
Delen van Little Italy / North Beach en The Mission zijn wel aardig 's avonds, maar grote delen van de stad zijn 's avonds (en ook overdag in het weekend) het terrein van de vele zwervers. De stad lijkt overbevolkt door Aziaten en van de zo gehypte 'muziekscene' heb ik ook maar weinig gemerkt.

Als je gay bent, is dit daarentegen denk ik wel de meest bijzondere stad ter wereld en dan met name de wijk Castro.

De stad heeft zeker wel 'iets' door de combinatie van water, heuvels en stad, maar het maakte de stad niet bijzonder speciaal voor mij.
pi_43464289
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 16:31 schreef Smeich het volgende:

[..]

wie niet....?
Ik
Free people own guns! Slaves do not!
  zaterdag 11 november 2006 @ 22:31:19 #251
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_43464410
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 22:23 schreef Vampier het volgende:

[..]

Ik
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_43464560
Je, ehm... nu staat het dus 3 - 3
pi_43466504
San Francisco vond ik wel echt tof. Een stuk leuker dan LA waar je van tussen de wolkenkrabbers in een Mexicaanse achterstandswijk komt.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43466916
quote:
Op zondag 12 november 2006 00:14 schreef Jaguarized het volgende:
San Francisco vond ik wel echt tof. Een stuk leuker dan LA waar je van tussen de wolkenkrabbers in een Mexicaanse achterstandswijk komt.
Vreemdgenoeg kwam LA mij veel schoner, levendiger en veiliger over dan ik mij had voorgesteld. 'Historic' Spring Street is m.i. juist erg bijzonder. Prachtige winkeltjes waar je alles van Mexicaanse muziekinstrumenten tot auto-onderdelen kan kopen.
Little Tokyo en het Mexicaanse buurtje bij Union Station zijn zelfs echt schone en veilige buurten waar je zonder probleem ook 's avonds over straat kan. Het nadeel is wel dat het er vrij sfeerloos is.

In SF werd je buiten Nob Hill eigenlijk overal direct aangesproken door zwervers. Oostelijk van Market Street in SF kom je eigenlijk ook niet voor je plezier. Hooguit om het SF MOMA te zien.
pi_43466972
LA kwam bij mij juist niet schoon over. Ik vond het juist een stuk smeriger en minder toegankelijk. We hebben er een volle dag doorgebracht en dat was genoeg om te zien wat we wilden zien. Dat was voornamelijk Beverly Hills, Hollywood, Rodeo Drive en het Man Theater.

Ik zal dan ook sneller naar San Francisco gaan omdat dat een stuk levendiger is. Op Union Square hebben we genoten van een gratis concert waar veel mensen op af kwamen en in Chinatown val je van de ene verbazing in de andere.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43467161
SF is zeker levendiger in een aantal buurten en ook wat toegankelijker. Ik had me alleen wat minder voorgesteld bij LA en wat meer bij SF
pi_43467184
Bij mij was dat juist andersom. Ik had verwacht dat LA juist heel boeiend zou zijn en je je ogen zou uitkijken. Dat had ik meer bij SF.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 12 november 2006 @ 01:51:23 #258
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_43468206
LA, SF

Jullie vergeten San Diego helemaal!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  zondag 12 november 2006 @ 01:51:48 #259
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_43468211
Santa Barbara is ook een tof stadje trouwens!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_43469319
SD/SB ZIJN ERG OKAY !!
Free people own guns! Slaves do not!
pi_43471653
Ik weet niet of iemand deze site al eens gepost heeft maar hij is in ieder geval de moeite waard,
Je kan hier HQ plaatjes downen van de coastline.

Voorbeeldfoto :[url=]http://www.californiacoastline.org/cgi-bin/image.cgi?image=200400318&mode=big&lastmode=sequential&flags=1&year=2004cali[/url]

http://www.californiacoastline.org/?

[ Bericht 13% gewijzigd door Airforce1 op 13-11-2006 23:06:16 ]
I'm bangin from Belize to Tel Aviv on the Red Sea
Racin' Saddam Hussein on Kawasaki jet skis-Rass Kass
pi_43977256
gelukkig... de meeste touristen zijn weg.

btw airforce1 geweldige site

[ Bericht 60% gewijzigd door Vampier op 29-11-2006 01:08:34 ]
Free people own guns! Slaves do not!
  Moderator dinsdag 28 november 2006 @ 22:42:00 #263
45833 crew  Fogel
pi_43977462
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 22:37 schreef Vampier het volgende:
gelukkig... de meeste touristen zijn weg.
Verhuis naar TX ofzo
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_43979766
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 22:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Verhuis naar TX ofzo
Goed idee... kan een paar maandjes duren.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_44057252
Het topic Rondreis Westcoast Amerika (Deeltje II) is vanaf heden gesloten, met het verzoek om het hier voortaan te hebben over California & Westcoast. Er bleek veel overlap in de topics te komen.

Akkoord ?

pi_44057848
Van de zomer geweest, echt geweldige vakantie gehad . Vooral San Franisco was een fantastishce stad. Los Angeles en dan voornamelijk Hollywood, Beverly Hills en Venice beach ook. Aanrader in Los Angeles zijn trouwens de Warner Bros studio´s, je hoort iedereen over d eUniversal Studio´s maar die van Warner Bros zijn misschien nog wel leuker om te bekijken, echt een rondleiding in een karretje door alle filmsets.
pi_44058088
De vakantie voor de komende zomervakantie staat al vast, we gaan naar de westkust van America, daar komen we aan in San Francisco en rijden via Las Vegas naar Los Angelos waar we weer terugvliegen, maar wat voor bezienswaardigheden moet je daar gezien hebben? We willen stad/natuur beiden bekijken. Wat we al hadden was:

San Francisco:
-Alcatraz
-Golden Gate Bridge
-Stadwandeling

Van SF naar LV passeren we ook 4 national parken:
-Yosemite
-Kings Canyon
-Sequoia
-Death Valley

Las Vegas:
-Treasur Island
-Casinobezoek
-Nachtleven
-Hoover Dam

Van LV rijden we ook nog richting Grand Canyon (misschien helikoptervlucht eroverheen).

Van LV naar LA passeren we ook nog het Joshua Tree Park

Los Angelos:
-Walk of Fame
-Universal Studios
-Hollywood

En misschien gaan we nog richting San Diego als we tijd over hebben.

Weet er nog iemand andere bezienswaardigheden die je gezien moet hebben of zijn er dingen van deze lijst totaal niet de moeite waard om te gaan bezoeken? Of andere tips voor deze reis?
pi_44058196
Venice beach in LA is echt super , Hoover Dam vond ik wat tegenvallen...
  vrijdag 1 december 2006 @ 16:30:01 #269
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_44058816
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 16:10 schreef timbastiaansen het volgende:
Los Angelos:
-Walk of Fame
-Universal Studios
-Hollywood

En misschien gaan we nog richting San Diego als we tijd over hebben.
Zorg dat je gedurende de dag aankomt in Los Angeles, want Hollywood (incl. Walk of Fame) heb je in een paar uur gezien. De volgende dag Universal Studios en dan zo snel mogelijk zorgen dat je die avond nog in San Diego bent
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_44058943
Ga in LA ook écht naar Downtown! Ik ben het met Dutchtrain eens dat het echt bijzonder is daar en het is zonde als je dat overslaat

In SF moet je ook echt een bezoekje brengen aan het Golden Gate Park trouwens!

p.s. iemand had het ook over Santa Barbara, dat is ook echt een leuke stad. Mijn vriendin zou er zo willen gaan wonen
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  vrijdag 1 december 2006 @ 16:38:02 #271
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_44059080
California....

Maar dan alleen de kust eigenlijk.
  vrijdag 1 december 2006 @ 16:44:35 #272
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_44059289
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 16:33 schreef Dezz het volgende:
p.s. iemand had het ook over Santa Barbara, dat is ook echt een leuke stad. Mijn vriendin zou er zo willen gaan wonen
Ja ik had het even kort daarover
Als je vriendin er een beetje uitziet, ga ik daar wel wonen met d'r. Echt een leuk stadje!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  vrijdag 1 december 2006 @ 17:30:51 #273
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44060479
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 16:33 schreef Dezz het volgende:
Ga in LA ook écht naar Downtown! Ik ben het met Dutchtrain eens dat het echt bijzonder is daar en het is zonde als je dat overslaat
Maar dan moet je wel even weten waar je moet zijn. Ik kom er niet zo vaak meer tegenwoordig (met files is het toch anderhalf uur rijden), maar er zitten leuke straatjes bij. Iets ten zuiden en ten oosten van het zakelijke district heb je nog echt een stadsdeel met gebouwen uit de jaren 20 (en ouder) waar toch wat sfeer te vinden is.

Maar het is enigszins lastig navigeren door alle eenrichtingsverkeer etc, in downtown.
quote:
In SF moet je ook echt een bezoekje brengen aan het Golden Gate Park trouwens!
Ik heb daar nog met hele langzame electrische bootjes rondgevaren, en we zagen gewoon schildpadden etc langszwemmen.... was best heel cool eigenlijk.
quote:
p.s. iemand had het ook over Santa Barbara, dat is ook echt een leuke stad. Mijn vriendin zou er zo willen gaan wonen
Santa Barbara is een universiteitstad, en daarmee ook een feeststad/spring break stad. Om er als niet-student (die toch meestal op de campus wonen) je er te vestigen moet je toch een flinke bom duiten meenemen, want het is een van de meest prijzige plaatsen van California om te wonen. De Mission daar is ook wel mooi om te zien, en er is een jaarlijks kunstfestival. Ben er alweer een tijd niet meer geweest....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 1 december 2006 @ 17:32:14 #274
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44060516
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 16:38 schreef Zwansen het volgende:
Maar dan alleen de kust eigenlijk.
Lake Tahoe, Big Bear, Joshua Tree..... California heeft nog veel meer te bieden dan alleen de kust.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 1 december 2006 @ 17:36:49 #275
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44060625
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 16:12 schreef Remzz het volgende:
Venice beach in LA is echt super
Yep, als je een stukje authentiek California wil zien, dan moet je naar Venice Beach gaan. De strandboulevard en het strand zelf zijn in vele TV series al gezien geweest. Gasten die stoer hun biceps aan het werk zetten door gewichten te heffen, groepjes die basketball spelen, vele kunstenaars langs de boulevard, en toen ik er de laatste keer was was er een drumcircle op het strand met 200 man ofzo..... met flinke wietlucht erom heen
quote:
Hoover Dam vond ik wat tegenvallen...
Het is leuk om te zien, maar helaas is de boel nu erg onder verbouwing. Ze zijn er een nieuwe brug aan het bouwen die het verkeer over de dam zelf moet verminderen. Ik ben er jaren geleden geweest toen ze nog niet aan het bouwen waren, geen idee hoe het er nu uitziet.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 1 december 2006 @ 17:38:12 #276
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44060660
Hey timmeeeh even een lokaal vraagje, welke CVN ligt momenteel in de haven?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_44061508
En in Las Vegas, zijn er daar nog dingen die je gezien moet hebben?
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:19:54 #278
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_44061667
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 17:32 schreef maartena het volgende:

[..]

Lake Tahoe, Big Bear, Joshua Tree..... California heeft nog veel meer te bieden dan alleen de kust.
Ja ok. Dat is waar. Ik doel eigenlijk op dat ik het middenste gedeelte, en dat met name de 'Mexicaanse' dorpen niet echt uitnodigend vond. Keer geslapen in Pixley, maar dat was echt helemaal niks. Evenals de overige plaatsen daar in de buurt. Je voelt je er totaal niet veilig en je wordt er weggekeken alsof je een crimineel bent.
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:20:50 #279
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_44061684
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:12 schreef timbastiaansen het volgende:
En in Las Vegas, zijn er daar nog dingen die je gezien moet hebben?
Bellagio. Downtown Las Vegas. Ceasars.
pi_44061794
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:12 schreef timbastiaansen het volgende:
En in Las Vegas, zijn er daar nog dingen die je gezien moet hebben?
Las Vegas

Elk hotel heeft wel wat speciaals, wij waren er 2 nachten en dan kan je nooit alle hotels(de grote aan de strip dan) gezien hebben, dus keuzes maken. Luxor, MGM(de leeuwen binnen), Venetian, Ceasar's Palace, Mirage en Belagio vond ik erg leuk om te zien. Dat aziatische ding vond ik dan weer zware tegenvaller dus die kan je gewoon skippen. Wynne heb ik jammer genoeg niet gezien, hier zou ik ook echt wel heen willen nog.

Verder moet je de stratosphere tower in, aan het einde van de strip. Daarop moet je ook zeker de attracties doen, de big shot bijv. op 300 meter hoogte nog eens 60 meter de lucht ingeschoten worden, het heeft wat

De piratenshow bij Treasure Island vond ik beetje tegenvallen, maar leuk om te zien. Zo ook de vulkaanuitbarsting bij het Mirage(hier kan je trouwens voor niet heel duur($25 dollar dacht ik) héél lekker onbeperkt eten(achterin het casino)!)

De fontijnen bij het Belagio móet je zien! Echt heel mooi, vooral 's avonds als het verlicht is, toen ik er was was er elk kwartier een show tussen 20.00 en 24.00 uur.

Sowieso kan je naar heel veel verschillende shows(Blue Man Group, Celine Dion, Cirque de Soleil, verschillende (hele goede!) cabaret of andere artiesten(toen wij er waren speelde nickelback bijv.), maar hier betaal je ook wel flink voor(100+)..

Skip de outlet store die een stuk verderop aan de strip ligt, zwaaaaare tegenvaller en zonde van je tijd.

Oja, doe sowieso rustig aan. Wij bleven gewoon lekker tot 13.00/14.00 uur bij het zwembad liggen, dan lekker lunchen en de strip op.
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:20 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Bellagio. Downtown Las Vegas. Ceasars.
Downtown heb ik ook niet kunnen zien, lijkt me ook wel leuk.
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_44065379
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 17:30 schreef maartena het volgende:

[quote]
Downtown L.A.
Maar dan moet je wel even weten waar je moet zijn. Ik kom er niet zo vaak meer tegenwoordig (met files is het toch anderhalf uur rijden), maar er zitten leuke straatjes bij. Iets ten zuiden en ten oosten van het zakelijke district heb je nog echt een stadsdeel met gebouwen uit de jaren 20 (en ouder) waar toch wat sfeer te vinden is.

Maar het is enigszins lastig navigeren door alle eenrichtingsverkeer etc, in downtown.
Ja, in de buurt van Pershing Square! Er staan idd mooie oude panden. We zijn daar ook het Biltmore Hotel gaan bekijken, wat er ook echt super uitziet
quote:
SF - Golden Gate Park
Ik heb daar nog met hele langzame electrische bootjes rondgevaren, en we zagen gewoon schildpadden etc langszwemmen.... was best heel cool eigenlijk.
Daar ben ik ook geweest! Ze waren net een wedstrijd aan het houden met die electrische bootjes. Super vet

Ik heb er nog wel een plaatje van trouwens

quote:
Santa Barbara is een universiteitstad, en daarmee ook een feeststad/spring break stad. Om er als niet-student (die toch meestal op de campus wonen) je er te vestigen moet je toch een flinke bom duiten meenemen, want het is een van de meest prijzige plaatsen van California om te wonen. De Mission daar is ook wel mooi om te zien, en er is een jaarlijks kunstfestival. Ben er alweer een tijd niet meer geweest....
De Mission was idd erg mooi en die huizen daar rondomheen ook
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  vrijdag 1 december 2006 @ 21:52:38 #282
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_44067093
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 17:38 schreef maartena het volgende:
Hey timmeeeh even een lokaal vraagje, welke CVN ligt momenteel in de haven?
Al sla je me dood
Kan zo wel even gaan kijken, zit eigenlijk maar een beetje te niksen op het moment.

Overigens nog een studentikoos kenmerk van Santa Barbara: het Halloween feestje op Del Playa en Isla Vista
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  † In Memoriam † vrijdag 1 december 2006 @ 22:06:11 #283
88815 The_Emotion
98.3
pi_44067487
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:12 schreef timbastiaansen het volgende:
En in Las Vegas, zijn er daar nog dingen die je gezien moet hebben?
de Stratosphere Tower, met een geweldig uitzicht over LV (vooral bij zonsondergang dan gaan de lichtjes aan)

Downtown, waar de wat oudere casino's staan. De straat is overdekt, waar 's avonds een lichtshow gegeven word op het plafond.

De casino's op the Strip, tja, er is van alles elk Casino z'n eigen thema en ding.
Zelf vond ik the Venetian erg leuk, op sommige plekken leek je net buiten te lopen terwijl je gewoon binnen bent en een Italiaans zingende neger op een gondel maakte het kitsch-plaatje helemaal af
New York New York, Luxor, Excalibur, Mirage en Wynn (toffe ferrari's daar) vond ik ook zeker de moeite waard om binnen te lopen

En zoals gezegd, de dansende fonteinen bij Bellagio
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_44070827
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 22:06 schreef Remqo het volgende:

[..]

de Stratosphere Tower, met een geweldig uitzicht over LV (vooral bij zonsondergang dan gaan de lichtjes aan)

Downtown, waar de wat oudere casino's staan. De straat is overdekt, waar 's avonds een lichtshow gegeven word op het plafond.

De casino's op the Strip, tja, er is van alles elk Casino z'n eigen thema en ding.
Zelf vond ik the Venetian erg leuk, op sommige plekken leek je net buiten te lopen terwijl je gewoon binnen bent en een Italiaans zingende neger op een gondel maakte het kitsch-plaatje helemaal af
New York New York, Luxor, Excalibur, Mirage en Wynn (toffe ferrari's daar) vond ik ook zeker de moeite waard om binnen te lopen

En zoals gezegd, de dansende fonteinen bij Bellagio
je hebt duidelijk de piraten show niet gezien
Free people own guns! Slaves do not!
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 16:15:10 #285
88815 The_Emotion
98.3
pi_44081233
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 00:14 schreef Vampier het volgende:

[..]

je hebt duidelijk de piraten show niet gezien
Er was een klein zuchtje wind en de hele show ging niet door
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_44125027
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 16:10 schreef timbastiaansen het volgende:
[..]

Weet er nog iemand andere bezienswaardigheden die je gezien moet hebben of zijn er dingen van deze lijst totaal niet de moeite waard om te gaan bezoeken? Of andere tips voor deze reis?
Wat ik echt nooit meer zal vergeten is onze fietstocht over The Golden Gate Bridge. Van te voren dacht ik niet dat dit iets heel bijzonders was, maar het was super! wel een tip: Smeer je goed in. Toen wij gingen fietsen was het niet heel warm en redelijk bewolkt. Maar ik was enorm verbrand!

en probeer tijd uit te trekken om langs de kust te rijden. De natuur daar is echt fantastisch. We kwamen onder andere langs een strand waar een kolonie (noem je dat zo ) zee-olifanten lagen. Echt heel leuk om te zien!!

tja en ik wil je niet ontmoedigen, maar eigenlijk is er gewoon veel te veel om te zien en te beleven. Wij zijn bijna 4 weken geweest en het was absoluut veel te kort. Ik zou er zo weer heen willen. Wat een fantastische omgeving!!!
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 00:14 schreef Vampier het volgende:

[..]

je hebt duidelijk de piraten show niet gezien
Vond je de piraten show zo goed dan? Ik heb er wel heel hard om kunnen lachen. Wat dat betreft is het wel een aanrader omdat het heel goed weergeeft wat Las Vegas is: Een grote speeltuin voor volwassenen.
Dream as if you'll live forever
Live as if you'll die today
pi_44126140
quote:
Op maandag 4 december 2006 10:16 schreef Hammer06 het volgende:

[..]

Wat ik echt nooit meer zal vergeten is onze fietstocht over The Golden Gate Bridge. Van te voren dacht ik niet dat dit iets heel bijzonders was, maar het was super! wel een tip: Smeer je goed in. Toen wij gingen fietsen was het niet heel warm en redelijk bewolkt. Maar ik was enorm verbrand!
Idd, wij zijn ook behoorlijk verbrand maar dit is echt een aanrader. Zijn ruim 4 uur bezig geweest om naar Sausolito(heel leuk dorpje) te fietsen en met boot terug naar S.F. te gaan.



quote:
en probeer tijd uit te trekken om langs de kust te rijden. De natuur daar is echt fantastisch. We kwamen onder andere langs een strand waar een kolonie (noem je dat zo ) zee-olifanten lagen. Echt heel leuk om te zien!!
De kust(highway 101) is inderdaad echt supermooi, wij hebben die zee-olifanten ook gezien. Was toen we op weg waren naar Pismo Beach




quote:
Vond je de piraten show zo goed dan? Ik heb er wel heel hard om kunnen lachen. Wat dat betreft is het wel een aanrader omdat het heel goed weergeeft wat Las Vegas is: Een grote speeltuin voor volwassenen.
Ja precies dit vonden wij ook, daarom beetje tegenvallen. Wel spectaculair opzich, maar beetje jammer met die strippers enzo
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
  maandag 11 december 2006 @ 01:31:57 #288
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_44318637
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:42 schreef Dezz het volgende:

[..]

Ja, in de buurt van Pershing Square! Er staan idd mooie oude panden. We zijn daar ook het Biltmore Hotel gaan bekijken, wat er ook echt super uitziet
[..]

Daar ben ik ook geweest! Ze waren net een wedstrijd aan het houden met die electrische bootjes. Super vet

Ik heb er nog wel een plaatje van trouwens

[afbeelding]
[..]

De Mission was idd erg mooi en die huizen daar rondomheen ook
Ben gister nog even naar de LA Autoshow geweest. Maar was echt weer blij om die stad uit te gaan zeg. Blijf het grootste deel toch maar een pauperzooi vinden. Waar zit dat Pershing Square? Wil over 3 weken namelijk even LA showen aan m'n vriendin en is toch leuk als er dan toch nog iets moois te vinden is .

De files is idd een drama Maartena. Ging rond een uurtje of 5 terug naar Newport Beach en heb gewoon de hele f***in' weg in de file gereden.

Weet wel dat het weer moeilijk zal worden eind januari om alles hier achter te laten. Leventje hier bevalt me best, maar ja denk dat ik toch wel met zekerheid de woorden van the Govenator kan gebruiken: " I'll be back! "
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  maandag 11 december 2006 @ 01:56:33 #289
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44318824
quote:
Op maandag 11 december 2006 01:31 schreef Pat-man het volgende:
De files is idd een drama Maartena. Ging rond een uurtje of 5 terug naar Newport Beach en heb gewoon de hele f***in' weg in de file gereden.
Tja.... dat is natuurlijk ook vragen om ellende, om 5 uur de weg op te willen.... Als ik rond die tijd in LA zit, dan zoek ik meestal een restaurant op, en ga lekker uitgebreid tafelen tot een uur of 7.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_44369615
Als ik naar Pasadena moet dan vertrek ik lekker om 6:00... sta 2.5 uur stil en kan om 8:30 starten... gelukkig zijn ze wel zo sociaal om me om 14:00 naar huis te laten vetrekken. Ik pak dan meestal de 210->57 ipv 210->605->5 scheelt me een uur (vooral de 210 en de 5 zijn een drama)

en de 405 natuurlijk.

www.sigalert.com is mijn beste vriend in deze drukke tijden
Free people own guns! Slaves do not!
pi_44479941
We zijn eigenlijk ook van plan om een kado te geven aan onze ouders omdat ze dan 25 jaar getrouwd zijn, het idee was eigenlijk om ze één of twee nachten te laten overnachten in een van de grotere hotels aan de Strip met alles erop en eraan. Zou dit een goed idee zijn of valt dat dan tegen / is het te duur?
pi_44480831
Wij hebben in het Bellagio geslapen en het was niet eens zo heel erg duur. Check de prijzen op de site maar eens.
pi_44764968
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 21:52 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

Al sla je me dood
Kan zo wel even gaan kijken, zit eigenlijk maar een beetje te niksen op het moment.

Overigens nog een studentikoos kenmerk van Santa Barbara: het Halloween feestje op Del Playa en Isla Vista
Hey Timmeeeh, jij zit nu toch in San Diego? Je was daar toch aan het studeren?

Ben je bekend met Grossmont College? Daar kan ik misschien ook een jaartje gaan studeren..

Wat ben je ongeveer per maand kwijt aan huur van je kamer/appartement en eten/drinken/alles eromheen?
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_44768567
$2400 p/m voor een goede kamer. $800 voor een normale.
Free people own guns! Slaves do not!
  woensdag 27 december 2006 @ 20:54:28 #295
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44775104
$2400 p/m is overdreven. Ik betaal $1500 p/m voor mijn huis, en heb 2 slaapkamers, woonkamer, keuken, 3e slaapkamer/voorkamer/kantoor (bijna net zo groot als de woonkamer), een garage waar twee auto's in kunnen, twee badkamers, en een (kleine!) voor en achtertuin.....

Een studentenkamer met 1 slaapkamer, woonkamer, badkamer moet je voor $600 tot $1000 kunnen vinden.

Eten/drinken zal zo rond de $200 per persoon liggen, als je altijd zelf kookt. Electriciteit schat ik op $75 per maand (ikzelf zit op de $100 per maand), water op $50 per maand, gas op $25 per maand. KabelTV kost je zo $50 per maand, en internet is ook ong. $50 per maand. Een vaste telefoonaansluiting voor $15, en de totale rekening ligt bij mij rond de $25 per maand, plus ong. $15 voor mijn "long distance" provider. (voor goedkoop bellen naar NL etc).

En dan ligt het er nog aan of je een mobieltje wil, een auto wil rijden (benzine, verzekering kost je zo $150 - $200 per maand), af en toe uit eten wil gaan, alcohol wil drinken (bier is duurder dan in NL), en of je rookt (pakje van 20 is ong. $4), ziektekostenverzekering nodig hebt, etc........ want dat zijn allemaal extra kosten natuurlijk.

Ik denk dat als je alles bij elkaar gaat optellen dat je je zo $1200 aan vaste lasten kwijt bent. Budgeteer op $800 voor huur, en je kunt rekenen op minimaal $2000 per maand aan uitgaven, ofwel $24.000 per jaar. En aangezien je altijd wel weer wat extra's wil doen, zoals een paar weekjes terug naar NL, of een reisje naar Las Vegas, of een bezoekje aan Disneyland, of weet ikwat.... moet je toch wel rekenen op $30.000 per jaar aan kosten.

En dat is echt NIET onrealistisch!

En dan heb ik het nog niet eens gehad over universiteitskosten..... dat zal ook minimaal rond de $5.000 liggen voor een jaar (gok ik even) en dan moet je ook nog boeken etc, aanschaffen natuurlijk.

Mijn jaarlijke kosten liggen een stukje hoger dan dat iig, maar ik heb een groter huis en wij zijn met z'n tweeën natuurlijk, en ik verdien ook meer
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_44775893
Hallo, even een vraag!

Is het te doen om een rondreis te starten in San Francisco en dan naar Las Vegas te rijden en vanaf te daar nog in ieder geval grand canyon en monument valley te zien in ong 2 weken? En dan vanaf daar ergens je auto weer in te leveren en terug te vliegen (Phoenix of Las Vegas).
  woensdag 27 december 2006 @ 21:41:11 #297
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44776860
quote:
Op woensdag 27 december 2006 21:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hallo, even een vraag!

Is het te doen om een rondreis te starten in San Francisco en dan naar Las Vegas te rijden en vanaf te daar nog in ieder geval grand canyon en monument valley te zien in ong 2 weken? En dan vanaf daar ergens je auto weer in te leveren en terug te vliegen (Phoenix of Las Vegas).
Is mogelijk. Maar wil je echt zo'n eind vliegen om slechts 2 weken te blijven? Ik zou er dan toch 3 weken van maken en ook Los Angeles en omstreken meenemen. En wellicht San Diego!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_44782009
Free people own guns! Slaves do not!
pi_44782014
3
Free people own guns! Slaves do not!
pi_44782015
2
Free people own guns! Slaves do not!
pi_44782017
Free people own guns! Slaves do not!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')