abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:03:44 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40379159
Silly Season 2007

Normaal gesproken begint het ongeveer halverwege het seizoen te gonsen van de geruchten. Wie rijdt waar volgend seizoen?! De geruchten gaan over en weer! De talenten worden veelvuldig met alle teams in verband gebracht. Deals waarbij soms meer dan alleen rijderscapaciteiten meetellen. Financiele belangen zijn groot. Heb je een grote sponsor? Dan heb je zeker een plekje!

Het silly season van dit seizoen steekt iets anders in elkaar dan gebruikelijk. Iedereen in de paddock lijkt af te wachten wat Michael Schumacher gaat doen! Gaat hij nog een jaar door? Stopt hij? Blijft hij bij Ferrari? Gaat hij naar Red Bull, McLaren of Renault? Afgelopen weekend is bekend gemaakt dat in Monza openheid van zaken zal worden gegeven! We wachten in spanning af!

Volgens mij is het lang geleden dat er nog zoveel open plekken bestonden na zoveel wedstrijdronden. Dit biedt kansen voor iedereen!

Discussier hier mee over dit silly season! Wat zijn de laatste geruchten? Wat zijn de verwachtingen? Wat zijn de feiten?

De feiten

Team: Scuderia Ferrari Marlboro
Rijder 1: nog niet bekend
Rijder 2: nog niet bekend
Testcoureur 1: Luca Badoer
Testcoureur 2: Marc Gene

Team: Renault F1 Team
Rijder 1:Giancarlo Fisichella
Rijder 2:nog niet bekend
Testcoureur: nog niet bekend

Team: Team McLaren Mercedes
Rijder 1: Fernando Alonso
Rijder 2: nog niet bekend
Testcoureur: nog niet bekend

Team: Honda F1 Racing Team
Rijder 1: Jenson Button
Rijder 2: Rubens Barrichello
Testcoureur: nog niet bekend

Team: Toyota Panasonic Racing
Rijder 1: Ralf Schumacher
Rijder 2: Jarno Trulli
Testcoureur: nog niet bekend

Team: BMW Sauber F1 Team
Rijder 1: Nick Heidfeld
Rijder 2: nog niet bekend
Testcoureur: nog niet bekend

Team: Williams F1 Team
Rijder 1: Alexander Wurz
Rijder 2: Nico Rosberg
Testcoureur: nog niet bekend

Team: Red Bull Racing F1 Team
Rijder 1: nog niet bekend
Rijder 2: nog niet bekend
Testcoureur: nog niet bekend

Team: Scuderia Torro Rosso
Rijder 1:nog niet bekend
Rijder 2: nog niet bekend
Testcoureur: nog niet bekend

Team: Midland F1 Racing
Rijder 1: nog niet bekend
Rijder 2: nog niet bekend
Testcoureur: nog niet bekend

Team: Super Aguri F1
Rijder 1: Takuma Sato
Rijder 2: nog niet bekend
Testcoureur: nog niet bekend

De geruchten

Team: Scuderia Ferrari Marlboro

Bij Ferrari staat alles nog open! Blijft Michael Schumacher, stopt hij of vertrekt hij naar een ander team? Het laatste is nog het meest onwaarschijnlijk. Ferrari heeft volgens de geruchten een optie op Kimi Raikkonen welke verloopt in de 1ste week van augustus 2006. Als Ferrari deze optie niet licht zou naar verluid een afkoopsom van EUR 5.000.000 naar Raikkonen gaan. Een droomduo bij Ferrari? Het lijkt wat onwaarschijnlijk, Schumacher en Raikkonen in 1 team! Gebeurt het wel dan weet je waar je de dollars op moet inzetten. Als het aan Marlboro ligt gaat het wel degelijk gebeuren. Marlboro is bereid het sponsorbudget flink op te schroeven zodat Ferrari aan de salariseisen van beide heren kan voldoen.
Verwachting: Schumacher blijft, Massa wederom als 2de man. Dit kan echter nog afhangen van het resultaat dit seizoen!

Team: Renault F1 Team

Bij Renault staat 1 ding vast! Giancarlo Fisichella mag het nog een jaar gaan doen hier! Als tweede coureur worden hier diverse namen genoemd! Zo werden Michael Schumacher, Kimi Raikkonen, Mark Webber en Heiki Kovalainen reeds genoemd.
Verwachting: Renault kiest voor een topcoureur. Kimi Raikonnen lijkt de beste papieren te hebben. Kovalainen zal zich wederom in de rol van testcoureur moeten schikken.

Team: Team McLaren Mercedes

Ook hier staat 1 coureur vast, tenzij we een tweede Button-gate gaan meemaken. Fernando Alonso maakte heel vroeg al bekend in 2007 voor het team van McLaren te racen. Als tweede coureur zijn er diverse mogelijkheden voor het team uit Woking. Pedro de la Rosa doet het goed als vervanger van de naar huis gestuurde Montoya. In Gary Paffet hebben ze een goede testcoureur die ook kans maakt op het zitje. Andere serieuze gegadigde is GP2 sensatie Lewis Hamilton, die dit seizoen nog de kans krijgt een McLaren F1 te testen.
Verwachting: Alonso en de la Rosa. Hamilton in een testrol.

Team: Honda F1 Racing Team

Eigenlijk staat alles bij Honda al vast. Enige speculatie is of Anthony Davidson aanblijft als testcoureur.
Verwachting: naast de race coureurs blijft Davidson als testcoureur bij de Japanse renstal.

Team: Toyota Panasonic Racing

Ook bij deze Japanse renstal staat al vast wie er volgend seizoen achter het stuur kruipen. Alleen de rol van testcoureur is nog onduidelijk.
Verwachting: Ricardo Zonta en Olivier Panis als testcoureurs.

Team: BMW Sauber F1 Team

Na alle perikelen rond het contract van Villeneuve vooraf aan dit seizoen heeft BMW besloten pas laat de beslissing te nemen. Heidfeld staat vast. Namen die hier genoemd worden zijn onder andere Christian Albers en Robert Kubica. Qua ervaring zou de Nederlander hier de beste papieren hebben terwijl ook Villeneuve nog kans maakt op een nieuw contract.
Verwachting: Heidfeld en Villeneuve voor de race, Kubica als tester op de vrijdagen.

Team: Williams F1 Team

Wederom een team waarbij nog niets vaststaat! Blijft Webber of kiest hij voor een team dat meer betrouwbaarheid kan bieden? Rosberg doet het goed als debutant, maar is dat genoeg?
Met de Toyota motor moet Williams volgend seizoen toch een aantrekkelijk pakket kunnen bieden. Ook hier worden diverse namen genoemd. Alexander Wurz als testcoureur is uiteraard een gegadigde maar ook hier hoor je meerdere namen. Christian Albers is daar 1 van!
Verwachting: Webber blijft, samen met Rosberg. Wurz wederom in een testrol.

Team: Red Bull Racing F1 Team

Misschien wel het team waar de geruchten het eerst begonnen! David Coulthard lijtk zeker van een plekje. Volgens bronnen binnen het team vertrekt de racecoureur met de minste punten aan het einde van dit seizoen. Slecht nieuw voor Klien die 8 punten achterligt. Testcoureur Robert Doornbos is een kandidaat voor het plekje, mede door de vergelijkbare rijstijl met Coulthard! Andere naam is Vitantonio Liuzzi.
Verwachting: Coulthard en Doornbos voor de race. Testcoureur een jonge Red Bull protege.

Team: Scuderia Torro Rosso

Een team waarbij niets vaststaat! Erg veel geruchten gaan er dan ook niet. Vitantonio Liuzzi en Scott Speed lijken de beste papieren te hebben.
Verwachting: Liuzzi en Speed!

Team: Midland F1 Racing

Ook hier staat niets vast! Het team van de Nederlander Christian Albers heeft volgens de geruchten een goede aanbieding gedaan aan de Nederlander. Sponsorgeld zou hij niet meer mee hoeven brengen. Dit is overigens nog niet bevestigd! Tiago Monteiro heeft aangegeven graag bij het team te willen blijven. Begrijpelijk, na dit seizoen continu in de schaduw van Albers te hebben gereden zal er weinig interesse in hem zijn.
Verwachting: Christian Albers en Monteiro.

Team: Super Aguri F1

Het team wat opgezet lijkt te zijn om Takuma Sato onderdak te bieden kan rekenen op steun van Honda. Hierdoor kan het team volgend seizoen weleens een grote stap gaan maken. Takuma Sato is hierbij zeker van zijn plaats! Bevestigd is dat Aguri Suzuki een aanbieding gedaan heeft aan Christian Albers. Anthony Davidson zou ook in de race zijn voor dit stoeltje. Sakon Yamamoto en Franc Montagny lijken ook nog in beeld te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door sanger op 02-08-2006 20:39:43 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40379500
Leuk topic. Heb alleen toch nog wat te zeuren.

Bij Mclaren staat er een typo bij het jaartal (207 moet 2007 zijn). En Bij Red Bull Racing kan de naam van Montoya denk ik wel weg, aangezien hij volgend seizoen in de NASCAR-serie rijdt. Wat je misschien nog bij Ferrari kan zetten, is het gerucht dat Marlboro eventueel wilde bijspringen om het salaris van Kimi te kunnen betalen.
pi_40379732
ik hou je wel op de hoogte uit Monza
Ga er namelijk naartoe...

Voor de rest...
Ik hou deze topic in de gaten
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:29:51 #4
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_40379745
Leuk topic!! en mooie OP
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:35:04 #5
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_40379879
tvp
pi_40379950
Lewis Hamilton pakt in Hongarije het kampioenschap en gaat dan de laatst grand prix rijden voor McLaren.

En anders is Ron Dennis niet goed bij zijn hoofd.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:20:28 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40381255
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:18 schreef ElmarO het volgende:
Leuk topic. Heb alleen toch nog wat te zeuren.

Bij Mclaren staat er een typo bij het jaartal (207 moet 2007 zijn). En Bij Red Bull Racing kan de naam van Montoya denk ik wel weg, aangezien hij volgend seizoen in de NASCAR-serie rijdt. Wat je misschien nog bij Ferrari kan zetten, is het gerucht dat Marlboro eventueel wilde bijspringen om het salaris van Kimi te kunnen betalen.
Beiden aangepast. Goede toevoeging! Van Montoya twijfelde ik, toch maar weggehaald.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:20:54 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40381262
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:37 schreef Vitalogy het volgende:
Lewis Hamilton pakt in Hongarije het kampioenschap en gaat dan de laatst grand prix rijden voor McLaren.

En anders is Ron Dennis niet goed bij zijn hoofd.
Dat is te snel voor Hamilton! Laat hem eerst maar eens testen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40381496
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:37 schreef Vitalogy het volgende:
Lewis Hamilton pakt in Hongarije het kampioenschap en gaat dan de laatst grand prix rijden voor McLaren.

En anders is Ron Dennis niet goed bij zijn hoofd.
Als ze besluiten (op korte termijn) dat Hamilton volgend jaar gaat racen dan heb je helemaal gelijk. Ik denk wel dat het misschien nog niet zo zeker is dat McLaren Hamilton volgend jaar al laat racen zonder al te veel ervaring. Kijk naar Rosberg, dat gaat de laatste paar maanden nou niet echt geweldig. Die geeft zelf inmiddels ook toe dat hij meer tijd nodig heeft. Ok, kun je zeggen dat is caracterbuilding. Het zal vaak goed gaan maar in het verleden zijn daar ook grote talenten mee naar de knoppen geholpen. Een jaartje testen zou voor Hamilton ook niet verkeerd en zeker niet schadelijk zijn. Kijk maar naar de huidige wereldkampioen.

Fd
pi_40381717
Ugh ik wil niet naar de huidige wereldkampioen kijken. Voor mij is hij de personificatie van alles wat fout is met de F1.

Rosberg is nooit een supertalent geweest. Die rijdt heel aardig hoor, maar vind ik persoonlijk geen vergelijkbare situatie. Met dezelfde redenatie kan je ook zeggen kijk naar Kimi. Lewis Hamilton is een uitzonderlijk talent en precies wat je zegt, als ze hem volgend jaar willen inzetten is het nu de ideale gelegenheid om dat te doen.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:46:09 #11
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40382039
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:36 schreef Vitalogy het volgende:
Ugh ik wil niet naar de huidige wereldkampioen kijken. Voor mij is hij de personificatie van alles wat fout is met de F1.
* Mee eens is
quote:
Rosberg is nooit een supertalent geweest.
Ik denk dat Rosberg een gemiddelde coureur, met een uitzonderlijk achternaam is. Ik schat Rosberg als coureur echt niet hoger in als bv. Albers of Heidfeld.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40382265
Rosberg geen supertalent zeg jij...... Ik doe daar geen uitspraak over, ik ben wel erg onder de indruk geraakt hoe hij vorig jaar na een aanvankelijke achterstand alsnog de GP2 titel pakte.

Daarnaast denken ze er bij Williams heel anders over. Elke coureur die bij Williams gaat rijden ondergaat een test. Dat schijnt al heel wat jaren zo te zijn. Dit is een test waaruit blijkt wat de potentie van de coureur is. Aan de orde komen zaken als aangeboren talent, intelligentie, race en technisch inzicht, stressbestendigheid, karakter en dergelijke. Kijk eens naar de coureurs die voor Williams hebben gereden en wat ze hebben bereikt. Hoe denk je dan over Rosberg als blijkt dat hij de hoogste score ooit heeft gehaald voor die test. Hoger dan alle anderen voor hem...........hoger dus dan Prost, Senna, Villeneuve, Hill, Coutlhard, Webber, Schumi 2, Montoya......(er voor het gemak van uitgaande dat ze die test ook allemaal hebben gemaakt). Het schijnt wel algemeen bekend te zijn dat Rosberg jr. bijzonder intelligent is. Er waren plannen dat als hij niet in de F1 aan de slag zou gaan dit jaar dat hij aerodynamica zou gaan studeren aan een universiteit in Engeland.

Zo´n test is geen garantie dat weet ik ook wel maar toch geeft het wel aan dat er heel veel inzit, meer dan wij wellicht nu denken. Afwachten maar.

Fd
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:01:26 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40382544
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:53 schreef fokkersdelight het volgende:
Rosberg geen supertalent zeg jij...... Ik doe daar geen uitspraak over, ik ben wel erg onder de indruk geraakt hoe hij vorig jaar na een aanvankelijke achterstand alsnog de GP2 titel pakte.

Daarnaast denken ze er bij Williams heel anders over. Elke coureur die bij Williams gaat rijden ondergaat een test. Dat schijnt al heel wat jaren zo te zijn. Dit is een test waaruit blijkt wat de potentie van de coureur is. Aan de orde komen zaken als aangeboren talent, intelligentie, race en technisch inzicht, stressbestendigheid, karakter en dergelijke. Kijk eens naar de coureurs die voor Williams hebben gereden en wat ze hebben bereikt. Hoe denk je dan over Rosberg als blijkt dat hij de hoogste score ooit heeft gehaald voor die test. Hoger dan alle anderen voor hem...........hoger dus dan Prost, Senna, Villeneuve, Hill, Coutlhard, Webber, Schumi 2, Montoya......(er voor het gemak van uitgaande dat ze die test ook allemaal hebben gemaakt). Het schijnt wel algemeen bekend te zijn dat Rosberg jr. bijzonder intelligent is. Er waren plannen dat als hij niet in de F1 aan de slag zou gaan dit jaar dat hij aerodynamica zou gaan studeren aan een universiteit in Engeland.

Zo´n test is geen garantie dat weet ik ook wel maar toch geeft het wel aan dat er heel veel inzit, meer dan wij wellicht nu denken. Afwachten maar.

Fd
Wellicht ook wel meer dan er nu uitkomt?

Ik wist van die test en dat Rosberg daar hoog gescoord had indd. Wat ik me afvraag is hoe zo een test je ware snelheid kan laten zien. Dat doe je maar op 1 manier en dat is op de baan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40382725
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:36 schreef Vitalogy het volgende:
Ugh ik wil niet naar de huidige wereldkampioen kijken. Voor mij is hij de personificatie van alles wat fout is met de F1.
Ik snap wat je bedoelt. Ik begin me ook aan hem te storen.

De personificatie van alles wat fout is in de F1 is voor mij de 7 voudig wereldkampiioen en het team met de scharlaken bolides. Wat die allemaal gedaan hebben de afgelopen 10 jaar vindt ik schandalig. Die maken de sport kapot en jagen de echte liefhebbers weg. Maar daar ga ik maar verder niet op in want dat is te veel off topic (en ik heb er ook geen zin in )
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:10:21 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40382861
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:06 schreef fokkersdelight het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt. Ik begin me ook aan hem te storen.
En met name aan dat handje iedere keer. Shumi zet zijn auto ervoor in de pit, gaat ie als een klein kind over de radio zeuren. Volgens mij mag dat gewoon hoor FA!

Ook iedere keer bij achterblijvers. Hij zit er nog 5-6 autolengtes achter en begint al te zwaaien. Als je niet aandringt zal niemand aan de kant gaan.

Over Shumi verder zijn de meningen verdeeld. Ik respecteer een ander zijn mening daarover, zolanf de mijne ook maar gerespecteerd wordt
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40382970
quote:
Wat die allemaal gedaan hebben de afgelopen 10 jaar vindt ik schandalig. Die maken de sport kapot en jagen de echte liefhebbers weg.
Achja, binnenkort begint de A1GP weer; een en al inhaalacties op de baan ipv in een hele race 2 inhaalacties dmv pitstops
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 19:25:50 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40426990
De puzzelstukjes beginnen langzaamaan op hun plaats te vallen.
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:03 schreef sanger het volgende:

Team: Williams F1 Team
Rijder 1: nog niet bekend
Rijder 2: nog niet bekend
Testcoureur: Alexander Wurz
Team: Williams F1 Team
Rijder 1: Alexander Wurz
Rijder 2: Nico Rosberg
Testcoureur: Nog niet bekend

Verstandige keuze? Denk het wel. Wurz is goed en snel. Rosberg krijgt tijd om te groeien.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40431271
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:25 schreef sanger het volgende:
De puzzelstukjes beginnen langzaamaan op hun plaats te vallen.
[..]

Team: Williams F1 Team
Rijder 1: Alexander Wurz
Rijder 2: Nico Rosberg
Testcoureur: Nog niet bekend

Verstandige keuze? Denk het wel. Wurz is goed en snel. Rosberg krijgt tijd om te groeien.
Denk het ook wel. Is er denk ik ook een aardige kans dat Webber naar Renault gaat.
pi_40437197
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:25 schreef sanger het volgende:
De puzzelstukjes beginnen langzaamaan op hun plaats te vallen.
[..]

Team: Williams F1 Team
Rijder 1: Alexander Wurz
Rijder 2: Nico Rosberg
Testcoureur: Nog niet bekend

Verstandige keuze?
Rosberg ben ik nog niet van overtuigd. Ik wil hem niet afschrijven, hij doet niet echt onder voor andere coureurs, maar dat zegt dan meer wat over de rest.

Met Wurz weet iig zeker dat het niks gaat worden. McLaren is ook niet bepaald wereldkampioen geworden dankzij zijn fantastische test capaciteiten he.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:26:39 #20
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_40437376
Als des tijds Alexander Wurz eindelijk eens met het zelfde matriaal als Fisichella mocht rijden bij Benetton..
Was Wurz toch best vaak de te kloppen man bij de licht blauwe...

Mocht Willams volgend jaar een sterke subtopper zijn.. zie ik Wurz nog mooie dingen doen.
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_40437883
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 79% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:15:29 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 08:33:28 #22
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40440988
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:47 schreef Mikkie het volgende:
Ben inderdaad erg benieuwd naar Schumacher. Afhankelijk van hoe de inhaalrace t.o.v. Alonso zal verlopen, denk ik eigenlijk nog wel dat 'ie doorgaat...
Als ie de titel pakt dan stopt ie denk ik. Anders gaat hij nog een jaar door.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40441063
Zou ook wel een hele mooie titel zijn om mee te stoppen denk ik.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 3 augustus 2006 @ 09:40:59 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40441702
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 08:44 schreef Spooky4u het volgende:
Zou ook wel een hele mooie titel zijn om mee te stoppen denk ik.
Als hij hem alsnog haalt wel ja. Al denk ik dat iedere wereldtitel mooi is om mee af te sluiten
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40441894
Zien jullie het trouwens gebeuren: Kimi en Schumi in 1 team? Ben erg benieuwd waar we Kimi volgend jaar terug zullen zien. Zou hij komend weekend niet meer bekend maken? Mocht ie naar Ferrari gaan dan denk ik dat dit het laatste seizoen van Schumi is. Ik kan het me nl niet voorstellen dat die beiden in 1 team gaan rijden. Hoewel ik dan wel heel benieuwd ben hoe e.e.a. zou gaan lopen, want i.m.o. moeten ze dan tegen elkaar rijden, ik zie Kimi niet in een Barrichello- of Massa-rol kruipen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')