abonnement Unibet Coolblue
pi_40371474
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 00:06 schreef geregistreerd het volgende:

[..]

Juist ... die rente is waar alles om draait... dat is de winst.
hoe denk je dat banken al die leningen en hypotheken financieren, wereld economie draait op hetzelfde principe
pi_40371562
-

[ Bericht 99% gewijzigd door geregistreerd op 01-08-2006 00:11:59 ]
pi_40371712
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 00:04 schreef Napalm het volgende:
Keynes is achterhaald. En niet sinds vandaag of gisteren maar sinds Den Uyl. De EV blijkt niet zo`n grote invloed te hebben. Al helemaal niet in een open economie als de Nederlandse.
Verder helpt het niet echt als je nooit aflost.
Je beschrijft het model van Keynes en dat dat wel eens de oorzaak zou kunnen zijn voor de extra uitgaven van de regeringen die volgens deze grafiek veel hebben uitgegeven, vervolgens zeg je dat het achterhaald is.......Dan ligt het toch wel aan die kabinetten dat het begrotingstekort zo uit de hand is gelopen.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 00:27:59 #54
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40372172
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 00:14 schreef Arnem_ het volgende:
Je beschrijft het model van Keynes en dat dat wel eens de oorzaak zou kunnen zijn voor de extra uitgaven van de regeringen die volgens deze grafiek veel hebben uitgegeven, vervolgens zeg je dat het achterhaald is.......Dan ligt het toch wel aan die kabinetten dat het begrotingstekort zo uit de hand is gelopen.
Nee hoor. Je moet eerst maar eens corrigeren voor de conjucntuurschokken en eigenlijk ook voor de vertraagde effecten van het beleid van vorige kabinetten. Zelfs voor aan- verkoop van staatbezit. De grafiek is dus eigenlijk vrij hopeloos. Daarmee is het moeilijk om een individueel kabinet ergens verantwoordelijk voor te laten zijn. Anderzijds is blijkbaar alles de laatste 30 jaar rechts beleid en dan wordt het natuurlijk wel duidelijk dat de staatschuld volledig de schuld is van rechts.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40373202
En kijk eens hoe die linkse partijen nu zijn, precies hetzelfde, de SP is zelfs nog erger geworden, al die linkse partijen willen zelfs de grenzen weg hebben..............
dat is dan echt het einde van alles
pi_40373225
en als mensen over de economie en geld gaan zeuren

ik geef geen hol om de economie en geld, ik vind het veel belangrijker dat ik en de rest van de Nederlanders in de avond gewoon veilig in de stad kunnen lopen

wat heb je nou aan geld als je geen vrijheid heb !
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:00:45 #57
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40376595
quote:
Op maandag 31 juli 2006 21:34 schreef Tikorev het volgende:
Ten derde valt natuurlijk nog op te merken dat Nederland door de jaren heen eigenlijk maar één gematigde rechtse partij heeft gekend namelijk de VVD. Het CDA zwalkte de afgelopen jaren van centrum-links naar centrum-rechts.
hier wil ik me bij aansluiten.

de HELE politiek in Nederland is behoorlijk links. daar is opzich niet zoveel mis mee, zolang de rechtse kant van dat spectrum blijft bepalen wat er gebeurd. maar Nederland is in al die jaren doorgeschoten naar links. Daar is iedereen schuldig aan. Ik zou ook nooit op een Van Agt stemmen, wat een dwaallicht!! Balkenende daarentegen heeft visie op de toekomst, visie op hoe de koers NU veranderd moet worden (eigenlijk 8 jaar geleden ,maar ja toen lag Kok te tukken in zijn toren), visie op hoe Nederland een duurzaam sociaal systeem kan behouden.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:06:18 #58
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40376662
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:55 schreef Arnem_ het volgende:

[..]

Dan heb je het al 10 keer verkeerd uitgelegd. Het model van Keynes (of hoe je het dan ook schrijft) heeft met de overheidsuitgaven te maken en die zegt dat je meer moet uigeven, investeren, als overheid wanneer er laagconjunctuur heerst en dan neemt het begrotingstekort toe en juist af laten nemen als er hoogconjunctuur heerst. Contracyclish beleid. Dit is een typisch linkse opvatting en rechts zegt juist dat je als overheid moet aanpassen aan de conjunctuur, een pro-cyclish beleid.
wil jij je mond weleens even houden over modellen waarvan je een zeer versimpelde versie op de middelbare school hebt gehad!
een model zonder exchange rate, zonder interest rate

verder is links in tijden van voorspoed NIET bereid om de schulden te betalen die zijn opgebouwd in slechte tijden, dat hebben onder Kok gezien. Laffe honden zijn.
rechts wil meestal de overheidsinvloed beknotten.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:07:41 #59
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40376682
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 00:04 schreef Napalm het volgende:
Dat je dat kan aflezen uit één grafiekje.
Na een studie algemene economie kan ik dat nog niet eens. Jij bent echt heel knap!
heb jij algemene economie gestudeerd?

verder zegt het grafiekje niets over het doel, laat staan het nut, van de uitgaven.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_40377012
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 09:06 schreef pmb_rug het volgende:
wil jij je mond weleens even houden over modellen waarvan je een zeer versimpelde versie op de middelbare school hebt gehad!
een model zonder exchange rate, zonder interest rate

Hier werd een begrotingstekort van meerdere procenten in meerdere kabinetten recht gedraaid alsof ze er niets aan konden doen met tegengestelde argumenten. Daar ging ik op in..........

Je hebt zowieso een bril op want als je vind dat we alleen een centrum-linkse regering hebben gehad kan dat alleen vanuit jouw inval zo zijn. Vanuit mijn idee over een samenleving is dat heel anders.
quote:
verder is links in tijden van voorspoed NIET bereid om de schulden te betalen die zijn opgebouwd in slechte tijden, dat hebben onder Kok gezien. Laffe honden zijn.
rechts wil meestal de overheidsinvloed beknotten.
Weer zo'n dooddoener. Nu gaat het goed met de economie en wie gaat de de SInterklaas uithangen? Het CDA en de VVD!
De enige keer dat we een begrotingsoverschot hebben gehad in de afgelopen 25 jaar was met de PvdA in het kabinet.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:32:52 #61
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_40377105
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 01:12 schreef misantropia het volgende:
en als mensen over de economie en geld gaan zeuren

ik geef geen hol om de economie en geld, ik vind het veel belangrijker dat ik en de rest van de Nederlanders in de avond gewoon veilig in de stad kunnen lopen

wat heb je nou aan geld als je geen vrijheid heb !
Een goede gedachte.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:34:02 #62
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_40377127
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 01:12 schreef misantropia het volgende:
wat heb je nou aan geld als je geen vrijheid heb !
Het Klein Orkest zei al in 1985:

Alleen als je geld hebt, is de vrijheid niet duur.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:41:10 #63
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40377284
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 09:26 schreef Arnem_ het volgende:

[..]


Hier werd een begrotingstekort van meerdere procenten in meerdere kabinetten recht gedraaid alsof ze er niets aan konden doen met tegengestelde argumenten. Daar ging ik op in..........

Je hebt zowieso een bril op want als je vind dat we alleen een centrum-linkse regering hebben gehad kan dat alleen vanuit jouw inval zo zijn. Vanuit mijn idee over een samenleving is dat heel anders.
quote:
[..]

Weer zo'n dooddoener. Nu gaat het goed met de economie en wie gaat de de SInterklaas uithangen? Het CDA en de VVD!
De enige keer dat we een begrotingsoverschot hebben gehad in de afgelopen 25 jaar was met de PvdA in het kabinet.
daar ben ik het ook niet mee eens. Zalm flikt dit elke keer. pre-verkiezings cadeautjes...
maar als dit kabinet verder mag na de verkiezingen zal men hopelijk een restrictief begrotingsbeleid voeren. we moeten overigens niet het effect van seignorage uit het oog verliezen, maar dat terzijde. Het zou goed zijn als de rente last naar beneden word gebracht. In Nederland heeft anti-cyclisch beleid sowieso weinig zin. Buiten het feit dat ons bureaucratisch apparaat te log is om snel op conjunctuur in te spelen vloeien de meeste gelden naar de leakages (buitenland oa).
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_40377443
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:35 schreef raaskal het volgende:

[..]

Het is gewoon een weerlegging van de OP, die beweert dat kritiek op links onterecht is met een verwijzing naar het feit dat vooral rechtse partijen de afgelopen 40 jaar hebben geregeerd. Als vooral linkse partijen hadden geregeerd waren o.a. de economie, de mentaliteit van de bevolking en de internationale opstelling van Nederland er slechter aan toe geweest dan nu het geval is.
[..]
em? Dan blijft zijn stelling nog wel staan hoor. Als je weinig geregeert hebt, heb je in verhouding minder schade aangericht dan de rest waar je een meerderheid mee vormt. Dus om te zeggen dat wat er nu is, de schuld van links is klopt niet.
Je kan de stelling hebben dat het slechter was geweest als links meer had geregeerd, maar dat is een andere stelling wat de 1e niet weerlegt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40377689
Wat je onderhand wel kan zeggen is dat de invloed van 1 partij moeilijk te meten is. Om dan te zeggen dat chronische problemen komen door 1 partij is wat te kort door de bocht. welke partij beter heeft gepresteerd heeft ook te maken met je eigen kijk op politiek en welke ideeen je hebt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:01:50 #66
154613 Schnoepfchen
ik ben met z'n tweeen
pi_40377750
Complimenten aan MaartenA!

Nooit eerder heb ik zulke duidelijke uitleg over politiek gezien.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:16:57 #67
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40378099
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:01 schreef Schnoepfchen het volgende:
Complimenten aan MaartenA!

Nooit eerder heb ik zulke duidelijke uitleg over politiek gezien.
ga Elsevier lezen!
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_40378684
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:38 schreef Napalm het volgende:
Nutteloze kut- grafiek die niets zegt. Ik heb al 10 keer duidelijk gemaakt dat je moet corrigeren voor conjunctuur en dat effect van beleid niet altijd direct is. Stel dat de VVD het vestigingsbeleid voor bedrijven beter weet te maken. De belasting omlaag (effect nu meteen) en meer bedrijven vestigen zich (werkgelegenheid en toekomstige belastingopbrengsten).. Heb je dan van de ene op de andere meer bedrijven in je land? Nee, dat neemt even wat tijd je hebt wel meteen een dipje in je belasting opbrengsten. 'De cost gaet voor de baet uit.
Tja, maar als je dan Tikorev met z'n standaardlijstje hebt, doet -ie feitelijk hetzelfde. Die voert als verdienste van het huidige kabinet op dat het aantal asielzoekers daalt, terwijl dat beleid nog door Cohen (onder Paars) is gemaakt.
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 09:00 schreef pmb_rug het volgende:
hier wil ik me bij aansluiten.
de HELE politiek in Nederland is behoorlijk links. daar is opzich niet zoveel mis mee, zolang de rechtse kant van dat spectrum blijft bepalen wat er gebeurd. maar Nederland is in al die jaren doorgeschoten naar links. Daar is iedereen schuldig aan. Ik zou ook nooit op een Van Agt stemmen, wat een dwaallicht!! Balkenende daarentegen heeft visie op de toekomst, visie op hoe de koers NU veranderd moet worden (eigenlijk 8 jaar geleden ,maar ja toen lag Kok te tukken in zijn toren), visie op hoe Nederland een duurzaam sociaal systeem kan behouden.
Nou, nou... wat is Nederland momenteel links zeg... We hebben een ronduit conservatief kabinet. En vertel me eens wat over die zogenaamde 'visie' van Balkenende? En kom niet aan met iets als het begrotingstekort ofzo, want de Zalm-norm bestaat al sinds Paars.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:12:02 #69
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40379354
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:42 schreef dVTB het volgende:
Tja, maar als je dan Tikorev met z'n standaardlijstje hebt, doet -ie feitelijk hetzelfde. Die voert als verdienste van het huidige kabinet op dat het aantal asielzoekers daalt, terwijl dat beleid nog door Cohen (onder Paars) is gemaakt.
Ja en nee. Het asielbeleid aan passen kan je doen en dat heeft een veel directer effect. Bovendien is de kritiek vaak dat Verdonk de regels te streng hanteert. Daarmee hangt het aantal asielzoekers blijkbaar niet rechtstreeks samen met de wet maar met de uitvoering ervan.
Trouwens het dalende aantal asielzoekers lijkt me ook toe te schrijven aan de lagere werkgelegenheid (ivm de recessie), de strengere internationale luchtvaart controles na 9/11 en de hardere houding tegen buitenlanders en asielzoekers in het algemeen.
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 09:07 schreef pmb_rug het volgende:
heb jij algemene economie gestudeerd?
Daar gaat je exclusiviteit...
Maar dat is wel vroegah, heel lang geleden. Zelfs een post-doc beleidseconomie er achteraan gedaan. Ik weet ook hoe ene kerk eruit ziet van binenn dus wellicht adopteer ik je wel als mijn padwan
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:42 schreef dVTB het volgende:

Nou, nou... wat is Nederland momenteel links zeg...
Waaruit wil je dat afleiden? Er is weinig geld dus ook geen geld voor leuke speeltjes en kadotjes. Zinnig met de centjes omgaan is niet links of rechts.
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 09:00 schreef pmb_rug het volgende:
hier wil ik me bij aansluiten.

de HELE politiek in Nederland is behoorlijk links.
Tsja, komt natuurlijk omdat het CDA eigenlijk gewoon ook aardig links is. Maar dat geeft zo`n raar politiek plaatje dat men het dan maar centrum noemt. Voor de rest wat is "links" wat is "rechts"? Moeilijke, vage begrippen. Voor de onderklasse, dat is links. Buitenlanders binnen laten wordt ook als links gezien maar is wel slecht voor de onderklasse. Is het dan nog links? Aflossen staatsschuld is rechts. Is dat wel echt zo? Christen Unie is rechts in de meeste plaatjes maar ze lijken me linkser dan het CDA. Doodsstraf wordt gezien als rechts. Waarom?

[ Bericht 10% gewijzigd door Napalm op 01-08-2006 11:33:37 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40379403
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:42 schreef dVTB het volgende:

[..]

Tja, maar als je dan Tikorev met z'n standaardlijstje hebt, doet -ie feitelijk hetzelfde. Die voert als verdienste van het huidige kabinet op dat het aantal asielzoekers daalt, terwijl dat beleid nog door Cohen (onder Paars) is gemaakt.
[..]

Nou, nou... wat is Nederland momenteel links zeg... We hebben een ronduit conservatief kabinet. En vertel me eens wat over die zogenaamde 'visie' van Balkenende? En kom niet aan met iets als het begrotingstekort ofzo, want de Zalm-norm bestaat al sinds Paars.
Of een AOW plan?
Normen en waarden? ALs dit kabinet iets niet heeft dan is het dat wel.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40379617
Goed topic, mensen! Wat je met het gezonde verstand kunt beredeneren blijkt dus ook gewoon te kloppen met de feiten.
pi_40379861
CDA en VVD hebben 20 jaar nodig om de rotzooi op te ruimen wat de PvdA in 5 jaar veroorzaakt.
pi_40380213
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:12 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ja en nee. Het asielbeleid aan passen kan je doen en dat heeft een veel directer effect. Bovendien is de kritiek vaak dat Verdonk de regels te streng hanteert. Daarmee hangt het aantal asielzoekers blijkbaar niet rechtstreeks samen met de wet maar met de uitvoering ervan.
Trouwens het dalende aantal asielzoekers lijkt me ook toe te schrijven aan de lagere werkgelegenheid (ivm de recessie), de strengere internationale luchtvaart controles na 9/11 en de hardere houding tegen buitenlanders en asielzoekers in het algemeen.
[..]
Volgens mij is die oorzaak veel eenvoudiger. Er zijn minder conflicten in Europa en dan vooral in de balkan. Als je uit congo komt heb je minder snel de mogelijkheid hierheen te komen dan wanneer je uit Bosnië komt. Daarnaast is het ook makkelijker streng te zijn tegen een afrikaan dan tgen een europeaan.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:57:05 #74
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40380517
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:47 schreef du_ke het volgende:
Volgens mij is die oorzaak veel eenvoudiger. Er zijn minder conflicten in Europa en dan vooral in de balkan. Als je uit congo komt heb je minder snel de mogelijkheid hierheen te komen dan wanneer je uit Bosnië komt. Daarnaast is het ook makkelijker streng te zijn tegen een afrikaan dan tgen een europeaan.
Vanuit Bosnie naar NL, dan kom je toch door tig veilige landen? Dan hoor je hier geen asiel te krijgen. Eerder een illustratie van mijn punt van de verschillen tussen wetten en uitvoering. We hebben ook veel somali`s hier zitten, net alsof die wel 1,2,3 naar NL konden komen?
Wellicht dat er inderdaad minder mensen op de vlucht zijn voor conflicten maar daar zou ik wel eens cijfers van willen zien.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40381212
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:23 schreef thabit het volgende:
Goed topic, mensen! Wat je met het gezonde verstand kunt beredeneren blijkt dus ook gewoon te kloppen met de feiten.
Nietszeggende cijfers omdat de redenen er niet bij staan
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')