abonnement Unibet Coolblue
  zondag 30 juli 2006 @ 19:54:59 #1
138259 nzw
incl fotoboek
pi_40330707
pas terug werd er toch een kaart truck bij mij gedaan ik mocht zelf een kaart pakken, en vervolgens alles weer schudden. Die jongen pakte de kaart die ik gekozen had. Enfin hij wou hem niet aan mij uitleggen vandaar dat ik op onderzoek ben uitgeweest. Ik heb dan ook 2 trucks gevonden 1 uit een vorig forum op fok door kurk en 1 op google.
quote:
Oké, ik heb een hele goede:

Hij heet: De toeschouwer die zonder te kijken de kaarten kan sorteren op de rode en zwarte kleur.

Wat er gebeurt: de toeschouwer sorteert de kaarten zonder te kijken op kleur (rood en zwart)!

Voorbereiding: Maak twee stapels van rode en zwarte kaarten (bij een compleet spel, je hebt dus 2 x 26 kaarten, 26 rode en 26 zwarte). Haal dan uit elk stapeltje 2 kaarten, en leg die op de volgende volgorde: Zwart, Rood, Rood, Zwart. Dan leg je de grote stapel met rode kaarten (dus die overgebleven 24) onder de stapel met zwarte kaarten, met de afbeelding naar beneden.
Vervolgens leg je de vier kaarten (2 rode en 2 zwarte) ónderop de stapel. De volgorde van de kaarten is nu: de eerste 24 kaarten zwart, de volgende 24 kaarten rood, de volgende kaart zwart, de volgende 2 kaarten rood en de laatste kaart zwart.

Uitvoering: Ga naar de toeschouwer en vraag hem of hij het verschil weet tussen rood en zwart ( ). Hij zal natuurlijk antwoorden: ' Hallo, ik ben geen mongool '. Dan laat je hem het stapeltje omgekeerd zien, zodat hij de achterkant ziet. Dan draai je het stapeltje om, dan zie je een zwarte kaart. Pak de zwarte kaart, en leg hem op tafel. "Dit is ons baken van de zwarte stapel..." Pak vervolgens de volgende kaart die je ziet (de rode) en leg hem naast de zwarte: "En dit is ons baken voor de rode stapel.". Pak dan de volgende kaart (de rode) en leg hem zó op het rode baken, dat je nog ongeveer 1 cm van de vorige kaart ziet. Dan pak je de volgende (zwarte) kaart, die leg je op het zwarte baken op dezelfde manier.

Nu is de volgorde van het stapeltje kaarten dat je in je hand hebt: eerst 24 zwarte kaarten en dan 24 rode kaarten. Draai het stapeltje om, zodat je de achterkant weer ziet.

"Snap je hoe je de kaarten moet neerleggen?". Geef het stapeltje aan hem, en hij moet nu de kaarten <i>één voor één</i> gaan sorteren, met de achterkant naar boven. Hij kan dus niet zien of hij de kaart op het goede stapeltje legt.

Stiekem moet jíj in je hoofd 21 kaarten aftellen. Als hij de 21 heeft bereikt, roep je "stop!". Dan zeg je: "Je hebt nu blind de kaarten gesorteerd. Begrijp je het nog? Ik ben even gestopt om te zeggen dat het goed gaat. Ik leg nu nog twee nieuwe bakens neer". Pak vervolgens de éne zwarte kaart die er nog inzit (de overige kaarten liggen immers in twee rijen op tafel) beet, en leg hem in de rij waar de [b]rode kaarten 'zouden moeten liggen' (er liggen in werkelijkheid alleen maar zwarte kaarten). Leg dan een rode kaart in de rij van de zwarte kaarten (die zwart zíjn, omdat jij ze hebt gesorteerd van te voren). Laat hem dan het stapeltje wéér ondersteboven sorteren, zodat hij geen flauw idee heeft of een kaart rood of zwart is. Als het stapeltje op is, zeg je tegen hem:

"Zo, nu heb je de kaarten gesorteerd. We zullen eens kijken of je het goed hebt gedaan"

Leg dan je hand onder de laatste kaart van het rode stapeltje, en schuif de rij ineen. Laat dan 'perongeluk expres' de laatste kaart (het rode baken) liggen.

"Oh pardon!"

Pak dan het rode baken, en leg hem BOVENOP de stapel. Nu liggen de kaarten eigenlijk goed!
Deel de rij in 2'en, één stapeltje tót het zwarte baken (dus de rode kaarten + het rode baken) en het andere stapeltje vanaf het zwarte baken (dus de zwarte kaarten én het zwarte baken).

De 2e rij (die begint met een zwart baken) die nog op tafel ligt, pak je wél goed op, dus éérst de eerste helft tot en met het rode baken (de rode kaarten en het rode baken) en dan de rest (het zwarte baken + de zwarte kaarten). Je hebt nu dus vier stapeltjes, twee rode en twee zwarte. Ze kloppen allevier. Dan moet je even een leuke clue bedenken, waardoor de toeschouwer de stapeltjes onthult. Ze zullen er niks van snappen!
ingewikkeld maar oke..

[b]de volgende
is makkelijker ook wat bekender (ik weet niet of dit het geval is als ik hem heb uitgelegd )
quote:
let op je kan niet alle kaarten uit een pakje gebruiken!
in iedergeval wel deze
3 (behalve ruiten)
5 (behalve ruiten)
6 (behalve ruiten)
7
8
9 (behalve ruiten)
+ eventueel joker en de azen
- je doet de kaarten met de meeste tekens naar boven dus bijv. met een 7 staan er 5 tekens omhoog en 2 omlaag. Bij andere kaarten percies op de zelfde manier.
- je laat de toeschouwer een kaart kiezen je pakt die kaart en draait hem met de meeste logo'tjes naar benede in de stapel!
- nu ga je schudden
- je laat je toeschouwer ook een keer schudden om het geloof waardiger te maken
- dan pak je de stapel kaarten en gaat de stapel af deze is het niet, deze ook niet, totdat je de kaart heb die er andersom is ingestoken
Nu komt mijn vraag
wie is er nog meer bereid kaart trucks uit te leggen
tjaaaaaaaa... daar moet je boven staan!
  zondag 30 juli 2006 @ 20:01:30 #2
138259 nzw
incl fotoboek
pi_40330881
nou??
tjaaaaaaaa... daar moet je boven staan!
pi_40333887
Ik kan je misschien wel het een en ander uitleggen/laten zien.

Het gaat alleen niet zo vlot over een forum, misschien is msn een idee........

Maar misschien is het ook wel niet zo verstandig om je msn-adres open en blood te publiceren

De mens blijft uiteindelijk in de illusie zitten!
pi_40334496
21-14-4-5-20-5-3-20-1-2-12-5-19 @hot.......

Als je mijn msn-adres op basis van deze "puzzel" weet te ontcijferen, ben je waardig genoeg om me te mogen toevoegen.....

en laat ik je kennis maken met de wereld der illusie!

[ Bericht 1% gewijzigd door cyberthrill op 30-07-2006 23:07:07 ]
pi_40336866
uidetectabves
Deze post werd mede mogelijk gemaakt met steun van de europesche gemeenschap.
pi_40337194
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:58 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
uidetectabves
You are close, my boy.......

Maar soms moet je de zaken niet al te LETTERLIJK nemen.

Na de laatste wijziging echter wel. Soms moeten de zaken "onzichtbaar" blijven , middels geforceerde spellingsfouten.
Al kan niet iedereen dat waarderen (met een knipoogje naar mijn broeder Robbert van den broeke)

[ Bericht 18% gewijzigd door cyberthrill op 30-07-2006 23:17:14 ]
pi_40337618
Of is het doorgestoken kaart?
pi_40338200
Nouja, het blijft tenslotte een "kaarttruc"
  † In Memoriam † maandag 31 juli 2006 @ 01:02:47 #9
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40340505
Kaarttrucs is niet echt TRU

>> GC
  Redactie Games maandag 31 juli 2006 @ 01:04:40 #10
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_40340566
"Kaarttrucks", ik zat al te denken aan vrachtwagens waarmee je kon kaarten
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 31 juli 2006 @ 01:11:47 #11
94113 Kurk
:D Kijk, een post -->
pi_40340744
quote:
Op zondag 30 juli 2006 19:54 schreef nzw het volgende:
pas terug werd er toch een kaart truck bij mij gedaan ik mocht zelf een kaart pakken, en vervolgens alles weer schudden. Die jongen pakte de kaart die ik gekozen had. Enfin hij wou hem niet aan mij uitleggen vandaar dat ik op onderzoek ben uitgeweest. Ik heb dan ook 2 trucks gevonden 1 uit een vorig forum op fok door kurk en 1 op google.
[..]

ingewikkeld maar oke..
Hé, dat ben ik.
Eerst stond hier niets, maar nu wel.
  † In Memoriam † maandag 31 juli 2006 @ 01:12:24 #12
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40340760
quote:
Op maandag 31 juli 2006 01:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
"Kaarttrucks", ik zat al te denken aan vrachtwagens waarmee je kon kaarten
Vooruit, TT ook even aanpast.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')