abonnement Unibet Coolblue
pi_40330500
Welkom in het magistrale Mahamadou Diarra fantopic Deel 1


Aanschouw Djila, ofwel fenomeen. Het gaat natuurlijk over Malinees Mahamadou Diarra

Tijd voor een update, na de eerste OP van zondag 30 juli 2006
Plaatjes zijn klikbaar

Het boeit natuurlijk geen fuck hoeveel hij weegt en of hij rechts- of linksbenig is, maar om allerlei misverstanden te voorkomen hier kort zijn gegevens en carriere:


Hij begon overigens bij CSK Bamako in Mali. Dit overzicht betreft slechts competitieduels. Zo heeft hij voor bijv. Lyon in de Champions Leaque ook nog ruim 30 duels gespeeld, waaronder er een mij één in het bijzonder is bijgevleven (zie foto onder). Ik keek hem kneitertje stoned en was vrij snel weer nuchter binnen 2 minuten

de return na de 0-0 in de heen wedstrijd in de kwartfinale van de CL seizoen '05/'06

Hij heeft samen met Lyon verwoedde pogingen gedaan de Europese top te bestormen, maar kwam telkens weer bedrogen uit.


Weer geen Europees succes met Lyon, tijd voor een transfer?

En die transfer zou er komen, voor maarliefst 26 miljoen ging mijn held naar de Koninklijke.

Ohja, zijn indrukwekkende prijzenkast. Zoals ik in 2006 al zei: "Een garantie voor titels"
quote:
Trophée Des Champions: 2003, 2004, 2005, 2006
Ligue 1: 2002/03, 2003/04, 2004/05, 2005/06
La Liga: 2006/07, 2007/08
Al 6 jaar op rij kampioen, en wie speelt er dit seizoen bij Real al sinds 9 wedstrijden niet meer mee? Real Madrid kan in ieder geval niet zonder (een) Diarra en daarom kochten ze hals over kop Lassane Diarra. Mahamadou ligt er 6-9 maand uit en speelt dit seizoen niet meer. Mogelijk stokt de prijzenjacht....

toeval of niet

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Maargoed, mijn verhaal. Voor zijn periode bij Vitesse heeft hij al enigzins van zich laten spreken, in 1999 bereikte hij als jeugdinternational op het jeugd-WK voor -20 met zijn land Mali de 3e plek. Het won de strijd om de derde plek in gastland Nigeria met 1-0 van de leeftijdsgenoten uit Uruguay. In 1999 kon hij, na een jaartje OFI Kreta, naar AC Milan en Barcelona. Maar Diarra koos voor de geleidelijke weg omhoog, via Vitesse. Spijt van deze keuze heeft hij nooit gehad. "Zo denk ik nooit. Toen ik bij OFI Kreta voetbalde, kon ik naar veel grote clubs. Maar ik was nog maar achttien jaar. Dan is het niet goed naar clubs als Barcelona en Milan te gaan." Zo luidde het advies van Gène Gerards, de toenmalige Nederlandse trainer van OFI. En van Diarra's broer Harouna Diarra, toentertijd actief in de tweede divisie van Griekenland. "Ik wist destijds niets van Vitesse. Alleen dat Nikos Machlas er speelde. Maar ik ben blij dat ik naar mijn broer en mijn trainer heb geluisterd."

Nog een leuke anekdote over zijn komst naar Vitesse:
quote:
- Wij probeerden clubs als Milan en Barcelona voor te zijn om Diarra te halen. In het vliegtuig naar Griekenland zat ik te prakizeren over hoe ik de eigfenaar van OFI (en ook Panatinaikos) kon overhalen. Ik begreep dat hij als eigenaar van een rederij, problemen had met Rusland in zijn zaken met schepen. Met mijn contacten in Rusland, Jeltsin, kon ik hem helpen. En die man, voetbalonkundig als hij was, besloot dat Diarra naar die club van Aalbers moest...en zo geschiedde. Vitesse verkocht Diarra later en Real Madrid kocht Diarra voor 26 mio Euro.
Uit een verslag van een avond waar Karel Aalbers praatte.

In zijn tijd bij Vitesse is hij uitgegroeid tot mijn favoriete speler (van Vitesse), en sindsdien tot mijn all-time favourite ter wereld. Hij komt überhaupt uit het laatste 'succeselftal' van Vitesse, met spelers als oa Stefanovic en dus Diarra. Beiden waren steunpilaren voor Vitesse, en konden uitdelen als het nodig was (zie foto ). Een memorabele wedstrijd in mijn ogen was de wedstrijd tegen het AJAX (waar ex-vitesse trainer Koemand inmiddels coach was) in hun kampioensjaar. Het jaar overigens, waarin Vitesse als enige ploeg thuis ongeslagen bleef. Het betreft dan ook de thuiswedstrijd van Vitesse tegen AJAX in seizoen 01/02. Ik heb die wedstrijd met een vriend en AJAX supporter beleefd, en de gemoederen liepen hoog op . Overigens is mijn tweede club na Vitesse in Nederland AJAX (ben er geboren en getogen), dus ik hoef geen boze Amsterdammers hier nav de foto.

Hij weet van wanten, Pienaar kent zijn plek [3-1 winst op AJAX]

Met zijn land Mali heeft hij zich nooit weten te plaatsten voor een WK. Ook de Africa Cup werd maar vier keer gehaald, echter alle vier de keer met succes. Het beste resultaat was een 2e plek in 1970, de overige drie deelnames ('94, '02 en '04) eindigde Mali als 4e. De deelname van '02 herinner ik mij nog als de dag van gister . Ik heb Diarra toen op de voet gevolgd, en niet voor niets. Mali, met Diarra als absolute uitblinker, werd als gastland in de halve finale uitgeschakeld door de latere kampioen Kameroen. Hierover zegt hij zelf: "Ik vond het niet zo erg dat we in de halve finale verloren", zegt Diarra. "Ik ben bang voor de mensen in Mali. Als we winnen, zijn ze zó blij. Dan gaan ze in auto´s de straat op en gebeuren er ongelukken. Na elke overwinning van ons zijn er vijf of zes doden gevallen. Door ongelukken, of door hartstilstanden tijdens het vreugdefeest. Dat is Afrika." Diarra werd tweede speler van het toernooi:
quote:
De uitslag van de verkiezing
Eerste plaats: Patrick Mboma, Kameroen, 223 punten.
Tweede plaats: Mahamadou Diarra, Mali, 209 punten.
Derde plaats: El Hadji Diouf, Senegal, 200 punten.
Dit betekende dan ook het eind van zijn verdiensten in het geel-zwart van Vitesse

Het vervolg is bekend. Door de prestaties van Lyon in de Champions Leaque ben ik Diarra nooit uit het oog verloren en is hij steeds meer mijn all-time favourite geworden. Het is hem en Lyon niet gegund geweest te oogsten in de Champions Leaque, zelfs PSV onder Hiddink diende nog een jaar als sta-in-de-weg. De geruchten namen toe, naarmate de prestaties [ lees CL winst ] uitbleven raakte Lyon steeds meer steunpilaren kwijt. Ook het vertrek van Diarra liet niet lang op zich wachten. Ik had hem persoonlijk graag als de nieuwe Viera bij Arsenal gezien, of de zwarte Roy Keane bij Manchester, maar het werd het maagdelijke wit uit Madrid. Zelf is hij ook het meest te spreken over Engeland, misschien gebeurd het ooit nog eens

Zo trap je je noppen in het gezicht van Pienaar, en zo merk je dat Henry toch van een andere categorie is.

Deze belangrijke informatie wilde ik jullie niet onthouden:
quote:
Diarra learned how to play football on the streets of Bamako, where he “dribbled the ball past motorcycles.”

He is a man of faith and holds his religion, his traditions and his country in the highest regard. He celebrates Ramadan on a yearly basis and “every coach has respected my decision,” says Diarra, “They are difficult days during which one needs to eat, but it only lasts one month. I have another ten to play well.”

Diarra donates a large portion of what he earns to Mali with the hope of building a better future for his fellow citizens.
Zo zie je maar, niet alle negers zijn zo dom als Bogarde!

Vanaf seizoen 2009/2010 is hij weer te bewonderen op de Europese voetbalvelden
quote:
Diarra's blessure aan de rechterknie blijkt nog erger dan verwacht. In eerste instantie dacht de medische staf dat rust de problemen zou oplossen. Een operatie bleek echter noodzakelijk. De schade aan de knie van de Malinese middenvelder blijkt echter nóg groter te zijn. Diarra heeft onder meer zijn buitenste meniscus gescheurd en heeft zes tot negen maanden nodig om te herstellen en zal dit seizoen niet meer in actie komen.

VI, 8-12 2008


[ Bericht 16% gewijzigd door sjimz op 08-03-2009 12:29:03 ]
pi_40331049
Zeer fraaie OP!

Vraag me alleen af van welke site je dit stukje hebt:
quote:
De uitslag van de verkiezing
Eerste plaats: Paniek Mboma, Kameroen, 223 punten.
Tweede plaats: Mahamadou Diarra, Mali, 209 punten.
Derde plaats: Moustapha Diouf, Senegal, 200 punten.
Paniek Mboma vind ik wel een leuke.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_40331096
Patrick moet dat zijn inderdaad toch? Vond het zelf ook al raar.
pi_40331135
Klopt. En ik denk dat Diouf ook El Hadji zal zijn.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_40331166
Het is van Wiki, dus het zal wel een leek geweest zijn

* aangepast btw
pi_40331204
Beste Afrikaan op dit moment? In ieder geval erg constant. Hoewel Eto'o natuurlijk opvallender speelt.

Diarra in z'n Vitesse tijd .
pi_40331589
quote:
Uitgekleed Lyon wint Franse Supercup

30/7/2006 20:13

De nodige WK-gangers ontbraken nog, maar dat weerhield Olympique Lyon er niet van de Franse Supercup te veroveren. Bonaventure Kalou was beslissend.
Tevergeefs had Lyon aangedrongen op uitstel van de traditionele seizoensopener, de Trophée des Champions. En dus trad een uitgeklede Franse kampioen aan tegen Paris Saint-Germain, met als inzet de eerste prijs van het seizoen.

Maar ook zonder de acht WK-gangers greep Lyon de winst, zij het dat het niet luktee in de reguliere speeltijd (1-1). Pas na strafschoppen was de ploeg van trainer Gérard Houllier te sterk voor de Parijse tegenstrever, dat drie internationals had moeten missen.

Een wel aanwezige WK-ganger tekende voor de beslissende misser. Want waar alle andere strafschoppen werden omgezet in doelpunten, ging oud-Feyenoorder Bonaventure Kalou namens PSG de fout in.
Die kan hij dus ook weer bijschrijven
pi_40333029
Die had hij toch al driedubbel
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_40333617
Scherp gezien, nu dus vierdubbel
  maandag 31 juli 2006 @ 11:31:25 #10
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40347034
Mooie OP!

Hoop dat ie snel voor Real komt voetballen
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_40361276
goed werk een fantopic voor Mahamaddou Diarra , als ie ook nog ff snel tekend bij milaan , bij zoon soort club hoort ie gewoon thuis.
pi_40361469
Eén van de beste middenvelders van Europa, en dus van de wereld.
pi_40455765
real gaat ook achter hem aan als ze kaka niet kunnen krijgen van ac milaan
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:18:44 #14
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40456030
Heb ik ook gelezen al vond ik het argument redelijk tot zeer zwak Ze zeggen dat als Kaka niet komt ze nog 1 plek over hebben van buiten-EU paspoort. Maar waarom haal je dan in godsnaam niet een andere aanvallende middenvelder (als je Kaka wil halen neem ik aan dat je daar iemand nodig hebt) en ga je voor een verdedigende middenvelder?

Al mag die van mij dus komen..
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_40456251
Ik zelf zie hem toch het liefst in Engeland voetballen, die comp volg ik het meest.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:35:07 #16
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40456492
Je bent toch fan van hem? Wil je dan niet dat ie veel CL's pakt bij Real?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_40457324
Ik ben alleen niet zo'n fan van Real
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:42:53 #18
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40515409
Lijkt erop dat er volgende week serieuze pogingen gedaan gaan worden om Diarra naar Madrid te halen. Ik zou er dus heel blij mee zijn Er wordt gezegd dat het voor vrijdag rond moet zijn.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_40515530
Hoeveel heeft Vitesse trouwens destijds voor Diarra gehad? Want Lyon claimt nu elke keer de hoofdprijs bij clubs die hem willen kopen.
lollig
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 18:04:58 #20
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_40516054
Diarra is ook een van mijn all-time helden van Vitesse, tijdens Vitesse-Feijenoord (2-1) speelde hij Bosvelt gehéél uit de wedstrijd.

En die foto is altijd prachtig om te zien natuurlijk
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_40516580
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:47 schreef ub40_bboy het volgende:
Hoeveel heeft Vitesse trouwens destijds voor Diarra gehad? Want Lyon claimt nu elke keer de hoofdprijs bij clubs die hem willen kopen.
3,9 miljoen euro volgens transfermarkt.de
pi_40524355
Grote speler die Diarra.
pi_40524845
Goede speler echt waar !
pi_40601047
Eens een vitessenaar, altijd een vitessenaar....
Ik heb em de laatste jaren niet meer gevolgd, maar de Diarra van vite$$e is niet Real Madrid waardig.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:56:43 #25
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40602078
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 10:18 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Eens een vitessenaar, altijd een vitessenaar....
Ik heb em de laatste jaren niet meer gevolgd, maar de Diarra van vite$$e is niet Real Madrid waardig.
Maak je daar maar niet druk om jochie! Hij is gigantisch gegroeid bij OL en is het niveau van dat kleine kutclubje Vitesse al lang ontstegen. Hij is op dit moment wel al RM waardig

En als ik nou een tientje zou hebben.. zou ik die op de transfer zetten dat die komende week is afgerond. OL vraagt 30 miljoen en wat ik heb vernomen begint Real bij 20 miljoen. Dat gat is binnen 2/3 dagen dicht te krijgen. Zal wel rond de 26 eindigen ofzo.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')