abonnement Unibet Coolblue
pi_40318646
quote:
Laffe aanval op VVV-supporters in Duitsland

Op vrijdagavond werd de oefenwedstrijd SV Wuppertal - VVV-Venlo gespeeld. Een oefenwedstrijd tegen een club uit Duitsland waar ik nog nooit van gehoord had. Omdat ik enkele dagen afwezig was, en de geweldige oefenwedstrijd in Reuver tegen Hapoel Kfar Saba gemist had besloot ik naar Wuppertal af te reizen.

Er gingen in totaal een (+/-) 15 man naar het Wuppertal. Ik reisde af met het idee dat we een tegenstander zoals SV Blerick tegenover ons kregen, gezellig op een trapveldje wat zuipen langs de reclamebaording. Maar de Duitsers bleken een stadion te hebben, waar toch 23.000 man in moeten kunnen. Het stadion am zoo genaamd, omdat er naast het stadion een dierentuin was.

Onze groep bestond uit allemaal normale supporters, die al jarenlang naar VVV gaan. Er was zelfs een vader met een kind van 3 jaar aanwezig!! Voor de rest allemaal jonge knapen met fatsoen in hun donder, aangevuld met enkele oudere VVV-supporters die al tig jaren naar VVV gaan. Er waren ook enkele (ex) bestuursleden van de fanclub van VVV aanwezig, en een journalist van Dagblad de Limburger.

We hadden onze auto's op een parkeerplaats recht voor het stadion gezet, we moesten zeker 45 seconde lopen voordat we bij het stadion waren. We kwamen al langs een kroegje/frietkraam waar een 10 ruige jongens stonden van plusminus 18 jaar, maar het bleef alleen bij kijken.

We kwamen het stadion binnen en kochten een kaartje voor de eretribune. Het was de enige tribune met een dak (er hongen donkere wolken boven Wuppertal), en het uitvak was nog niet eens open. We werden keurig ontvangen, kregen zelfs in sommige gevallen nog korting. Als je student was kreeg je blijkbaar korting, na het laten zien van mijn biebpasje was ik ook een student. Geweldig, dat klote wuppertal! Er kwamen nog wat losse VVV-supporters binnen. Ook allemaal gewone mensen die voor het voetbal kwamen. Er waren al wat klote Wuppie's geweest die tegen Nederlandse kentekens aan het schoppen waren. Man, wat moeten ze een kick hebben gehad. Lekker schoppen tegen Nederlandse auto's... laffe honden!

We gingen de tribune op, en er werden 3 spandoeken opgehangen. De 'harde kern' kidsclub van Wuppertal zat tegenover de eretribune, op de staantribune. Achter ons zaten 6/7 oudere gasten van Wuppertal, die 90 minuten lang de aannwezige VVV-supporters lagen uit te dagen / beledigen. Of ze wat van de wedstrijd hebben gezien is de vraag. Maargoed, de VVV-supporters hielden zich rustig en bekeken het slechte spel van de Koelclub tegen Wuppertal.

Halverwege de eerste helft mocht de kidsclub aan de overkant ook de eretribune op. Het begon namelijk een beetje te donderen en te flitsen boven het stadion. De Wuppie's gingen bij de 6/7 kansloze oudere Wuppie's zitten, en begonnen weer liedjes over Hollanders te zingen en ons uit te dagen. Denk dat het een groep was van 60/70 personen. Gelukkig waren er ook Duitsers die zich schaamde voor deze boeren, zo lezen we op een Wuppie site:
"Peinlich dagegen der Auftritt einiger WSV-"Fans", die die Gäste aus Holland permanent beschimpfen."


Dit ging zo 90 minuten lang door, maar het feestje was nog niet helemaal compleet. Er waren 6 Sparta Rotterdam supporters. Deze waren er blijkbaar om de Duitsers te ondersteunen zo lezen we op een Wuppie site:
- 6 Fans von Sparta Rotterdam "unterstützen" den WSV. Die Anreise, extra aus Holland (Abreise morgen Mittag), wurde mit dem Kauf von WSV Trikots und Fahnen geschmückt.
Achteraf hebben deze jongens zich keurig gemeld en aangegeven dat ze er niks mee te maken hadden. Sorry dat we de gast in het rood als Spartaan aangezien hebben. Maja, Lonsdale kleding en een Sparta vlag maken je al snel een Spartaan.;)

Maargoed, de wedstrijd was afgelopen en VVV verloor kansloos. Ik zelf loop al wat jaartjes mee en ik wist al langer dat er gezeik ging komen na afloop van de wedstrijd, de dreiging was gewoon voelbaar. In het stadion zelf waren er wat Duitse stewards die geen flikker deden. Maar van VVV kant was er werkelijk geen 1 steward te bekennen, laat staan iemand van het bestuur. VVV liet ons in Duitsland gewoon aan ons lot over. Maar zodra we weer een mooie uitwedstrijd voor de boeg hebben staan er weer tig stewards vooraan te springen dat ze gratis meewillen naar die uitwedstrijd, is er een speciaal autootje van Politie Venlo aanwezig en loopt ene A. van Varik of die andere veiligheidsgast (die volgens de geruchten nog met zijn oortje in slaapt) rond. VVV mag zich diep schamen voor hun afwezigheid! Helemaal niemand was aanwezig om de Duitse supporters of stewards tot de orde te roepen. In het stadion was geen een politieagent te bekennen.

Ik zelf ben na de wedstrijd achter de groep VVV-supporters aan gaan lopen. Waarom? Ik moest me een enorme partij zeiken, en daar stond onze rode Lonsdale-vriend te roepen:
'Kom op, we slaan die jongens!'

Het groepje VVV-supporters was nog 9/10 man groot. Er liepen nog wat VVV-supporters los rond en we zouden elkaar wel weer zien bij de auto's.
Omdat ik achter het groepje VVV-supporters liep, zag ik dat ze achtervolgt werden door Duitse supporters. Het waren er in eerste instantie nog niet veel, maar de groep werd steeds groter. Ik besloot me zo goed mogelijk te concentreren op de Duitse groep, aangezien de VVV-supporters totaal geen kwaad in hun zin hadden en de Duitsers wel.

Ik liep een stukje om, terwijl het wellicht korter was geweest om ook langs een gesloten hek even door de struiken te kruipen. Maar ik had al het gevoel dat het hier fout zo gaan. En inderdaad, de ruige boys vielen de laatste VVV-supporters aan, ze wilden een spandoek hebben. De groep Duitsers bestond uit 50/60 personen.

De VVV-supporters liepen gewoon door, met achter hun aan een steeds grotere groep Duitsers. Toen men eenmaal op de parkeerplaats aankwam ging het helemaal los. De VVV-supporters werden door de groep Duitsers aangevallen. Een jonge gast moest zijn spandoek afstaan, nadat hij tegenover 5 Duitsers kwam te staan. De Duitsers hebben lekker liggen hakken op enkele normale supporters. De VVV-supporters kregen zelfs klappen toen ze al op de grond lagen! Het spandoek: Come on VVV it's showtime hebben de Duitsers afgenomen. Deze laffe aanval duurde enkele minuten.

Ik werd omdat ik achteraan de groep liep pas laat herkent als VVV-supporter. Niet dat ik een VVV-shirt of wat dan ook aan had, maar de Duitsers hadden in het stadion goed opgelet. Een 20 man besloot ons te achtervolgen, terwijl wij met 4 man waren. We zijn toen een of ander voetbalterrein opgelopen, waar men ons meteen achtervolgde. Maar in plaats van weg te rennen of de kansloze confrontatie aan te gaan tegen 20 man besloten we om gewoon het veld op te stappen, en in de dug-out te gaan zitten. Het gaf wat rare blikken van de aanwezige voetballers, maar al gauw zagen ook hun dat er een groep het terrein opkwam.

Het bleek een gouden zet, want onze 'vrienden' konden ons niet vinden. Vol woede en ongeloof liepen we terug naar de parkeerplaats waar de overige supporters al de nodige politiewagens om zich heen had staan. Wij zelf (waren op dat moment nog met 3 personen) werden van de weg afgepikt door 3 Duitse motoragenten. Ze waren bang dat dat we op zoek waren naar losse wuppie's, en brachten ons naar de rest.

Eenmaal aangekomen stonden de agenten de aangiftes op te nemen. 2 personen van de wuppie fanclub waren er ook. Ook hun deden ook aangifte, omdat hun veel jongens van de groep herkent hebben. Daarna zijn we terug naar Venlo gereden, waar de thuis gebleven supporters vol ongeloof naar onze verhaal luisterde.


Bij deze de oproep aan VVV:
Volgend jaar speelt VVV een oefenwedstrijd tegen Wuppertal. Dat moet te regelen zijn! Onze voorkeur gaat uit naar bijv. het veld van Irene of SV Blerick. Voor de sfeer zorgen wij wel.


Bron: Venlonaren.nl
quote:
Woede over Palestijnse vlag bij toernooi

DEN HELDER - Op het Maritiem Toernooi in Den Helder liepen de gemoederen zaterdagavond even hoog op toen onbekenden op de tribune met een Palestijnse vlag zwaaiden. Dat gebeurde op het moment dat de Israëlische voetbalclub Maccabi Tel Aviv tegen de Helderse selectie speelde.

Sympathisanten van de Israëliërs pikten dit niet en stormden op de tribune af om verhaal te halen, meldde de politie Noord-Holland-Noord.

De politie wist de gemoederen snel te sussen, aldus een woordvoerder. Niemand is opgepakt.

Het incident gebeurde rond 19.50 uur, twintig minuten nadat de partij was begonnen. De scheidsrechter legde de wedstrijd tien minuten stil.
(ANP)

pi_40319167
De reactie van een Spartaan op het VVV Forum
quote:
Mmm, ik ben met stomheid geslagen na het lezen van het verslag over de laffe daad t.o.v. de VVV-supporters in die in Wuppertal aanwezig waren.

Normaal gesproken ben ik er niet zo voor om in welles-nietes spelletjes te verzanden op internet, maar deze berichtgeving kunnen wij niet over onze kant laten gaan.

Derhalve zou ik graag onze zijde van het verhaal willen vertellen. Wij waren inderdaad met 6 sparta-supporters aanwezig in Wuppertal. Het was ons tweede bezoek in korte tijd, en de reden dat wij gedeeltelijk in Wuppertal-shirts getooid waren heeft te maken met het feit dat we na ons eerste bezoek aan Wuppertal besloten hebben om voor de gein een zaalvoetbalteam op te richten met de naam Wuppertal, waarvoor we nog altijd tenues moesten hebben, die we gisteren dan ook aangeschaft hebben. Dit heeft echter niets met de dag zelf te maken;

Nadat we een dagje in Wuppertal en in de nabijheid van het stadion hadden doorgebracht, kochten we rondstreeks 18:00 kaarten voor de lange onoverdekte zijde. Nadat het begon te regenen, mocht de complete onoverdekte zijde plaatsnemen op de overdekte lange zijde. Meelopend met de meute kwamen we uiteindelijk op een tribune terecht waar de zogenaamde harde kern van Wuppertal bleek te zitten. Voor ons zaten inderdaad een handvol VVV supporters.

De jongens van Wuppertal hadden wat pesterijtjes in de vorm van "Scheiss an Venlo" en andere onschuldige spreekkoren, terwijl wij enkele flauwe liedjes als "In de toto-divisie is het altijd een feest etc" inzetten, die echter niet opgepikt werden. Andere vijandelijkheden heb ik echter toen niet opgemerkt. Nadat wij gespot werden zijnde Sparta supporters kwam er inderdaad een jongen in Lonsdale kledij naar ons toe die vroeg of hij onze vlag kon lenen. Wij hadden niet het idee dat hij veel kwaads in zin had, en hij ging een beetje staan vlaggen met de Sparta-vlag, eerste in het Wupppertalvak, en later enigzins provocerend tussen de VVV-supporters. Ach, de aanwezigen uit Venlo reageerden er (terecht) niet op, en de desbetreffende jongen werd door zijn eigen vrienden voor Hollander uitgemaakt, en koos snel eieren voor zijn geld.

Wij kregen de vlag terug, en de wedstrijd naderde zijn einde. Nog altijd had ik niet het idee dat de sfeer super-vijandig was, ik had eerder het idee de het allemaal meer plagerij en pesterij was. Direct na het eindsignaal zijn we met de meute meegelopen naar de uitgang (we zijn al die tijd met zijn zessen geweest), en gingen we meteen (zoals afgesproken) naar de hoofdingang, waar we de spelers verwachtten. Na enige tijd wachten kwam Frank Broers als eerste naar buiten, en iets later konden we ook Marilia begroeten. Marilia, Frank en die andere Frank van jullie (van Kouwen) hebben zelfs onze vlag nog getekend... Ik schat dat wij zo'n 30 minuten binnen hebben gestaan, en toen we daarna het hoofdgebouw verlieten was het terrein compleet uitgestorven.

We hebben de Schwebebahn gepakt, en zijn in de stad gaan drinken. Enige schermutselingen zijn dus geheel aan ons voorbij gegaan. Hoe betreurenswaardig het ook is voor degenen onder jullie die onheus bejegend zijn, kan ik met mijn hand-op-het-hart zeggen dat wij daar part noch deel aan hadden. Ik kan me het ook totaal niet voorstellen, maar misschien hebben wij de sfeer totaal verkeerd opgevat zijnde ludiek, terwijl die dus eigenlijk vijandig was?

Wat overigens wel waar is, is dus het feit dat wij een Sparta-vlag bij ons hadden, en 1 van ons het redelijk opvallende lichtblauwe uitshirt aanhad. Het lijkt mij bewijs genoeg dat die vlag, noch het opvallend uitshirt, is gespot bij de schermutselingen. Ga de mensen na die aangevallen zijn, en ik weet 100% zeker dat niemand 'ons' toen meer gespot heeft, want we zijn al die tijd in het hoofdgebouw geweest. Wat wel een mogelijkheid is, is dat die jongen met Lonsdale kledij ineens een draai in zijn hoofd heeft gekregen (en derhalve meegedaan heeft aan de 'vechtpartij'), en dat jullie die voor Sparta-supporter hebben aangezien, en er gemakshalve 'vanuit' zijn gegaan dat 'de rest' er ook bij was...

Ik vind het behoorlijk triest dat wij op een dusdanige manier in een kwaad daglicht worden gesteld in het verslag, terwijl wij part noch deel hebben gehad aan welke schermutselingen dan ook. Het woordje landverraders kan ik nog wel waarderen, dat plak ik onder hetzelfde kopje als "Scheiss an Venlo", maar laat het duidelijk zijn dat wij niet naar Wuppertal gekomen zijn om wat mensen uit Venlo op hun bek te rossen. Een rectificatie van het verhaal lijkt me derhalve op zijn plaats, aangezien wij niet aangezien willen worden voor een stelletje losgeslagen hooligans. We kwamen naar Wuppertal voor een leuke dag, en hebben die ook gehad. Jammer dat enkelen van jullie voor hetzelfde kwamen, en toen van een koude kermis zijn thuisgekomen, maar daar hebben wij, nogmaals, part noch deel aan gehad....

Venlonaren, gegroet.
  zondag 30 juli 2006 @ 13:27:25 #3
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_40320658
410 zeker weer die reageerden op die palestina vlag
http://www.vak410.nl/fotos/0607/maccabi.html
pi_40321001
Klein Hezbollah in Den Helder.
pi_40322950
Op een mooi sportief seizoen (tvp)
pi_40330633
Ik weet nog jaaaren geleden bij het Torbecke toernooi in Utrecht, toen moesten 3 parachutisten op het veld landen. Kwamen aanvliegen, eerste 2 gingen goed, de derde kwam aanvliegen, veel te laag, kwam ie in dat hek achter het doel Zat ie vast Iedereen ging kapot daar, hij bleef echt een kwartier hangen
pi_40333224
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:27 schreef jorienvdherik het volgende:
410 zeker weer die reageerden op die palestina vlag
http://www.vak410.nl/fotos/0607/maccabi.html
Dat was een andere wedstrijd.
pi_40333290
tvp
pi_40333684
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:18 schreef MaxPower het volgende:
tvp
  zondag 30 juli 2006 @ 21:32:16 #11
67174 Dos37
Come on Twente
pi_40333721
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:31 schreef Yeahinho het volgende:

[..]
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_40334022
edit: doe maar niet.

[ Bericht 92% gewijzigd door -Vaduz- op 30-07-2006 23:48:00 ]
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 31 juli 2006 @ 01:27:20 #13
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_40341057
Was gewoon een stakker die die Palenstijnse vlag gooide.. Maatje van me had nog dikke klappen gehad daar, maar die stakkers van 410 zaten gewoon irritant te doen, heel de wedstrijd en ook met de penaltyserie.
The Most Incredible, Baby
pi_40341288
Waarom die edit Vaduz? Beetje jammer van je, ik vind 't namelijk een volstrekt normale posting.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 31 juli 2006 @ 11:01:13 #15
97934 ASroma
Flamboyant
pi_40347797


Zie ik daar een Feyenoord reclamebord?

tvp
pi_40348295
FC Twente was gisteren op de opendag bij Top Oss met +/- 70 man op de tribune van de harde kern gaan zitten van top oss, Aangezien dat de ossenaren maar met 20 man waren niet echt een confrontatie en moesten ze naar beneden ( ? ) en hebben ze weinig van de wedstrijd gezien. Tis iets van nieuws..

Tevens een TVP.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_40348374
Wat was precies de reden dat Twente daar heen ging? Lijkt me toch weinig eer te behalen daar.
pi_40348564
quote:
BVB gegen Ajax: Zwei Festnahmen
Niederländer tritt auf Altenaer ein. Vier Lüdenscheider in Gewahrsam

LÜDENSCHEID · Im Stadion hatten die Ordner noch alles unter Kontrolle. Nach dem Abpfiff des Fußballspiels zwischen Borussia Dortmund und Ajax 'Neerlands grootste poel des verderfs' gab es jedoch noch mehrere Handgreiflichkeiten. Die Polizei nahm vier Lüdenscheider sowie einen Mendener kurzfristig in Gewahrsam. Zwei Ajax-Fans wurden für längere Zeit festgenommen.
Exakt 10 334 Zuschauer - darunter etwa 1000 Niederländer - verfolgten am Samstag den 2:1-Erfolg des BVB im Testspiel am Nattenberg. "Einige wenige konnten nach dem Spiel aber nicht friedlich nach Hause gehen", teilt die Polizei offiziell mit.

Ein 27-jähriger stark betrunkener Ajax-Fan wurde nach einer Schlägerei festgenommen. Er hatte auf einen 50-jährigen Altenaer noch eingetreten, als der bereits am Boden lag.
Auch die zweite Festnahme betraf einen Niederländer: Ein 25-Jähriger soll - ebenfalls im Rausch - auf dem Rückweg vom Stadion ein Falt-Warndreieck mitgenommen haben.

Darüber hinaus nahmen die Polizeibeamten - unter ihnen waren auch Einheiten und Hooligan-Spezialisten aus Dortmund und Bochum - fünf Deutsche in Gewahrsam, um weitere handgreifliche Situationen zu bereinigen: vier Lüdenscheider zwischen 28 und 32 Jahren sowie einen 33-jährigen Mendener.

Während des Spiels kam es zu keinen Ausschreitungen. Die Ordner mussten nur einmal eingreifen: Im Ajax-Block waren zwei Niederländer aneinander geraten.

Das Spiel selbst fand mit einstündiger Verspätung statt, weil der BVB-Bus eine Panne hatte. Das hatte immerhin den logistischen Vorteil, dass zum Anpfiff nahezu alle Zuschauer auf ihren Plätzen saßen. Vor dem Anpfiff war es an mehreren Stellen im Stadtggebiet zu Staus gekommen.
pi_40348565
quote:
120 Teletekst ma 31 jul
***************************************
Kort binnenlands nieuws

***************************************
` Nog eens 30 Ajax-supporters zijn
opgepakt in verband met de rellen op
het Leidseplein op 8 mei.Toen liep de
huldiging van Ajax uit de hand.Beelden
van de rellen zijn getoond op tv.Eerder
werden al 44 supporters gearresteerd.
pi_40348576
Stond met de nacompetitie best wel wat volk hoor, maargoed ik denk rellen?
Of ze wilden de wedstrijd graag zien (die eindigde in 0-4 voor twente).
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_40348807
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:25 schreef Superheld het volgende:
Stond met de nacompetitie best wel wat volk hoor, maargoed ik denk rellen?
Of ze wilden de wedstrijd graag zien (die eindigde in 0-4 voor twente).
Ik wist niet dat de wedstrijd tegen Twente was.
  maandag 31 juli 2006 @ 14:55:23 #23
67174 Dos37
Come on Twente
pi_40353119
tuulk bij de open dag van Top Oss zien ze graag een top ploeg op komen draven.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_40378089
quote:
Supporters FC Twente verknallen open dag TOP

Een groep van zo’n veertig Twentse fans zat gistermiddag niet in het vak dat gereserveerd was voor de gasten, maar nam plaats achter het doel van de thuisploeg en naast de supporters van TOP.

Aan het eind van de eerste helft sloeg de vlam in de pan toen na provocaties van beide kanten de Twente-supporters het conflict zochten. Het gevolg was dat de toeschouwers - waaronder veel kinderen - op de vlucht sloegen en het stadion verlieten.

De paar agenten die aanwezig waren in het stadion herstelden daarna in samenwerking met de stewards van Twente de rust in het stadion. De groep uit Twente werd vervolgens verwijderd.

Arrestaties werden niet verricht. Wat het incident extra treurig maakte was dat de wedstrijd de afsluiting vormde van de Open Dag van Top, waardoor er veel families op de tribune zaten. Bovendien werd het duel gespeeld voor een goed doel. De opbrengst ging naar het Rode Kruis. FC Twente won met 4-0.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:16:36 #25
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_40379453
quote:
Op maandag 31 juli 2006 11:57 schreef Erasmusch het volgende:
[afbeelding]

Zie ik daar een Feyenoord reclamebord?

tvp
Goed gezien.

Zie je wel bij meer amateurclubs...
A.M.A.B
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')