abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 28 juli 2006 @ 23:47:52 #1
24606 edsuit
kind of blue
pi_40287271
A.s. dinsdag vertrek ik richting Scandinavië om daar een Interrail trip te gaan maken
door Noorwegen en Zweden
Ik ben in beide landen al een paar keer geweest en ik vind het er helemaal super, en er is nog genoeg wat ik niet gezien heb, dus vandaar.
Ik ga verblijven in hostels en bij mensen thuis via Couchsurfing.com en Hospitalityclub.org. In Oslo,
Stavanger, Bergen, Geilo, misschien Arvidjaur en Stockholm kan ik bij mensen thuis terecht. In het noorden ga ik het vooral op hostels houden, het is daar moeilijker om mensen te vinden, en ik wil ook niet constant bij mensen thuis zitten.

Hier het programma, misschien dat het nog wat verandert maar dit zal het ongeveer worden.
Ik vertrek op 1 augustus, dus het dagnummer is ook meteen de datum.

1: 's avonds met de trein of auto Dordrecht - Amsterdam en dan vliegen naar Oslo met Sterling
2: Oslo - Stavanger. 's avonds wat rondhangen in Stavanger
3: Stavanger bekijken en de Preikestolen bezoeken
4: 's ochtends Stavanger - Bergen met de boot, dan Bergen bekijken, eventueel een wandeling in de omgeving maken.
5: 's ochtends nog in Bergen rondhangen, dan naar Myrdal om daar heen en weer met de Flåmsbana te gaan. Dan verder naar Geilo.
6: wandeling op de Hardangervidda. 's avonds Geilo - Oslo, dan de nachttrein Oslo - Trondheim
7: Trondheim - Bodø, 's avonds wat rondkijken in Bodo
8: met de boot van Bodø - Svolvær, dan naar Kabelvåg waar ik zal overnachten
9: Lofoten bekijken, lijkt me wel leuk om daar een fiets te huren. Misschien overnacht ik nog een nacht in een andere stad.
10: Lofoten bekijken
11: Met de bus Lofoten - Narvik en dan Narvik - Gällivare (Zweden). Misschien dat ik op dag 10 al naar Narvik ga en daar overnacht, maar ik denk dat ik wel aardig wat tijd wil vrijmaken voor de Lofoten. 's avond wat rondkijken in Gällivare.
12: Met de Inlandsbanan Gällivare - Arvidjaur, dan wandelen in de omgeving van Arvidjaur
13: Met de Inlandsbanan Arvidjaur - Östersund, 's avonds Östersund bekijken of wat wandelen in de omgeving.
14: Östersund - Stockholm, 's avonds Stockholm bekijken
15: Stockholm bekijken, misschien nog een boottocht door een gedeelte van de Archipel
16: Stockholm bekijken, dan eind van de middag naar Malmö, en daarop aansluitend de Berlin Night Express naar, wat dacht je anders, Berlijn.
17: overdag rondleiding door Berlijn (als ik daar dan nog zin in heb) van www.brewersberlintours.com/, 's avonds vliegen naar Maastricht met EasyJet, dan met de trein naar Dordrecht

Een hoop plaatsen zijn nogal nietszeggend denk ik, maar het komt er grofweg op neer dat ik begin in het zuiden van Noorwegen, dan naar het noorden ga, vanaf daar oversteek naar het noorden van Zweden, en door Zweden heen weer richting het zuiden ga. Zal binnenkort proberen even de route op een kaartje te tekenen (weet iemand een goede site waar je dat kan doen?)

Wel jammer dat ik Oslo - Trondheim 's nachts 'moet' doen, zal vast een mooie route zijn, maar ik zit al
zoveel uren in de trein, en het scheelt weer een overnachting. Bovendien heb ik van midden-Noorwegen al aardig wat gezien.
Ik bedenk me nu dat ik van zo'n beetje alle mogelijke manieren van vervoer gebruik ga maken, wel grappig

Ik ga onderweg een verslag bijhouden op mijn livejournal, dat wordt wel in het Engels. Ik zal hier wel een bericht neerzetten als ik heb geupdate. Ik wil het verhaal ook wel hier posten, maar ik weet niet of dat ok is aangezien het in het Engels is?
Daarnaast zal ik uiteraard een hoop foto's maken. Ik zal kijken of er onderweg af en toe een paar kan posten. Als ik weer thuiskom komen ze natuurlijk allemaal online op http://theplunk.cjb.net/gallery .

Als iemand nog tips heeft voor wat dan ook, dan hoor ik het graag natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door edsuit op 29-07-2006 17:04:38 ]
pi_40288129
Dat is veel reizen en veel in treinen zitten

Vergeet dan ook niet een ritje te maken met de Tunnelbana in Stockholm en de U3 in Berlijn.

Veel plezier
  Moderator zaterdag 29 juli 2006 @ 01:28:06 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_40289636
In Gällivare valt geen klap te beleven. In Jokkmokk heb je tenminste nog een aardig museum over de sami. Ik zou van Narvik naar Jokkmokk dus gaan. Verder ziet het eruit als een hele mooie reis.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 08:46:29 #4
24606 edsuit
kind of blue
pi_40292434
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:28 schreef UIO_AMS het volgende:
In Gällivare valt geen klap te beleven. In Jokkmokk heb je tenminste nog een aardig museum over de sami. Ik zou van Narvik naar Jokkmokk dus gaan. Verder ziet het eruit als een hele mooie reis.
Ok bedankt voor de tip! Maar ik heb denk ik weinig keus omdat ik graag met de Inlandsbanan meewil, en die vertrekt 1x per dag, 's ochtends vroeg vanuit Gällivare. Dat is ook de enige treinverbinding naar Jokkmokk. Of misschien dat er ook bussen rijden, zal eens kijken.
pi_40295814
Helemaal alleen?

Hmm lijkt me interessanter om zo een reisje met een reiscompanion te maken. Maar het neemt niet weg dat je het moet doen uiteraard. We kijken uit naar je updates
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  Moderator zaterdag 29 juli 2006 @ 20:55:00 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_40306403
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 08:46 schreef edsuit het volgende:
Ok bedankt voor de tip! Maar ik heb denk ik weinig keus omdat ik graag met de Inlandsbanan meewil, en die vertrekt 1x per dag, 's ochtends vroeg vanuit Gällivare. Dat is ook de enige treinverbinding naar Jokkmokk. Of misschien dat er ook bussen rijden, zal eens kijken.
De Inlandsbanan kun je ook opstappen in Jokkmokk, dus daarvoor hoef je niet naar Gällivare. Tussen de twee steden rijden wel bussen, maar ik heb geen idee hoe vaak.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 30 juli 2006 @ 16:27:30 #7
24606 edsuit
kind of blue
pi_40325082
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 20:55 schreef UIO_AMS het volgende:

De Inlandsbanan kun je ook opstappen in Jokkmokk, dus daarvoor hoef je niet naar Gällivare. Tussen de twee steden rijden wel bussen, maar ik heb geen idee hoe vaak.
Weet ik Maar ik kom 's middags of 's avonds in Gällivare aan, dus dan kan ik niet meer naar Jokkmokk met de trein (als ik het goed begrijp). Maar als er dan bussen rijden (en dat is zo, zie ik nu) dan moet dat wel lukken.

[ Bericht 5% gewijzigd door edsuit op 30-07-2006 16:32:57 ]
pi_40332426
tvp
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:04:18 #9
24606 edsuit
kind of blue
pi_40390018
Ik ga zo richting Schiphol!

Mijn weblog is trouwens te vinden op http://plunk.livejournal.com. Ik zal denk ik iets van eens in de twee dagen gaan updaten.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:01:41 #10
24606 edsuit
kind of blue
pi_40483699
Het heeft iets langer geduurt, maar de verslagen van dag 1 - 4 zijn nu online!
Foto's heb ik nog niet kunnen uploaden.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 20:28:32 #12
24606 edsuit
kind of blue
pi_40737967
Leukleuk .
Wil ook es erg graag naar Scandinavië. Wellicht volgend jaar .
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 07:20:48 #14
24606 edsuit
kind of blue
pi_40820733
Ik heb een maand geleden ongeveer de zelfde reis gemaakt maar met een veel minder strak schema!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:54:00 #16
24606 edsuit
kind of blue
pi_40954538
Ok, ik ben weer thuis! Het was echt geweldig.. hier nog twee verslagen:

dag 12 - 13: Arvidsjaur en de Inlandsbanan
dag 13 - 16: Östersund en Stockholm

Het laatste verslag en de foto's komen (hopelijk) morgen!
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 07:23 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik heb een maand geleden ongeveer de zelfde reis gemaakt maar met een veel minder strak schema!
Cool! Ja, ik kan me voorstellen dat je er wat meer tijd voor zou willen uittrekken
pi_40964233
Ik ben zelf afgelopen maandag terug gekeerd van mn Interrailreis door Noorwegen, Zweden & Finland.
De route die je hebt gevolgd moet vast indrukwekkend zijn geweest. Zelf heb ik de treinreis Oslo - Trondheim overdag gemaakt. Inderdaad een prachtige rit (persoonlijk vind ik 'm minder mooi dan Oslo - Bergen)!

Ben benieuwd naar je foto's !
The best antique is an old friend.
  maandag 21 augustus 2006 @ 12:56:33 #18
24606 edsuit
kind of blue
pi_41027114
Het heeft wat langer geduurd, maar de foto's zijn online! Een paar hoogtepunten (wat mij betreft):


Preikestolen


Bergen


Lofoten


Abisko National Park


Stockholm

Het hele fotoalbum is hier te vinden. Het zijn er ruim 400, so brace yourselves

Ook het laatste reisverslag is er:
dag 16 - 17: Malmö en Berlijn
En, mocht je daar behoefte aan hebben:
hier een overzicht van alle verslagen

Misschien wel aardig om te vermelden dat ik in totaal ongeveer 880 euro heb uitgegeven aan de hele vakantie (dat is zelfs inclusief de LP reisgidsen). Toch niet slecht voor ruim 2 weken in 2 behoorlijk prijzige landen, dacht ik zo
pi_41038269
Die uitgaven vallen me mee . Je hebt geen alcohol gedronken en altijd zelf je maaltijden bereid?
pi_41042019
Heh erg mooie foto's moet ik zegge ^^ Ga in de herfst zelf ook dus ziet r goed uit
  maandag 21 augustus 2006 @ 21:47:36 #21
24606 edsuit
kind of blue
pi_41043338
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 19:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
Die uitgaven vallen me mee . Je hebt geen alcohol gedronken en altijd zelf je maaltijden bereid?
Haha, true. 3 maaltijden in een restaurant/cafetaria gegeten en voor de rest alles uit de supermarkt of bij mensen thuis En drinken doe ik sowieso niet, dus dat was makkelijk.
pi_41100527
Gamla Stan
The best antique is an old friend.
pi_41106222
*zucht* de herinneringen, preikestolen.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:03:36 #24
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_52253300
Leuk verslag. Heb er gisteren m'n halve avond aan gespendeerd
pi_52253351
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 20:49 schreef Allure_ het volgende:
*zucht* de herinneringen, preikestolen.
Daar ga ik over 2,5/3 weken naartoe .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')