abonnement Unibet Coolblue
pi_40596344
Krijgen we nu weer die nutteloze discussie.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 06:34:03 #202
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_40598309
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 00:44 schreef latexpiepbeestje het volgende:

[..]

Ja op zich heb je gelijk, maar ik vind Queen zoals het nu is gewoon geen Queen meer. Het klinkt op de een of andere manier gewoon veel duffer zonder Freddie en John (je was vergeten dat die laatste er ook bij was volgens mij).. Dat merkte ik al op toen ze met koninginnedag in Amsterdam speelden. Het energieke en ruige wat Queen had is totaal weg. Brian en Roger speelden hun nummers hartstikke prima en het was gaaf dat ze dat onverwachts deden daar niet van, maar ja.. je mist wel effe twee belangrijke personen van de band. Dat vind ik gewoon jammer, hierdoor krijgt de band een andere uitstraling en daarom hoefde ik ze niet per sé te zien met de tour.
vergeet ook niet dat ze al ruim 15 jaar niet getourd hadden he
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:16:41 #203
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_40604546
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 00:44 schreef latexpiepbeestje het volgende:

[..]

Ja op zich heb je gelijk, maar ik vind Queen zoals het nu is gewoon geen Queen meer. Het klinkt op de een of andere manier gewoon veel duffer zonder Freddie en John (je was vergeten dat die laatste er ook bij was volgens mij).. Dat merkte ik al op toen ze met koninginnedag in Amsterdam speelden. Het energieke en ruige wat Queen had is totaal weg. Brian en Roger speelden hun nummers hartstikke prima en het was gaaf dat ze dat onverwachts deden daar niet van, maar ja.. je mist wel effe twee belangrijke personen van de band. Dat vind ik gewoon jammer, hierdoor krijgt de band een andere uitstraling en daarom hoefde ik ze niet per sé te zien met de tour.
praat eens lekker voor jezelf kerel Dat komt hier zomaar even het Queen-draadje binnenwandelen en denkt mij te kunnen verbeteren
edit: nee hoor meid, die was ik niet vergeten Maar ik had het over het geluid van de band, en dan is Paul ipv Freddie meer van belang dan Danny ipv John

Queen @ Museum Plein was gewoon níet goed..het optreden was enkel leuk omdat het onverwachts was en speciaal voor Nederland was.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hankster op 08-08-2006 12:23:52 ]
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:18:29 #204
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_40604604
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 01:58 schreef NiekL het volgende:
Krijgen we nu weer die nutteloze discussie.
het moest er eens weer van komen, Niek
pi_40612670
Nou ik vind met name dat Brian verantwoordelijk was voor de sound van Queen.

Luister voor de gein maar eens naar solo nummers van Brian (Driven by You, Nothing but Blue, Wilderness enzo) die klinken gewoon als Queen.

Maar Freddie solo klinkt totaal niet als Queen. Zelfs Queen achtige nummers als Made in Heaven klinken gewoon niet als het echte werk.

Ook als Freddie een multitrack koortje zingt in zijn eentje is het niet de Queen sound. (zoals bijvoorbeeld de koortjes van We Will Rock You) maar als Brian dat doet klinkt het weer wel als Queen (Leaving Home Ain't Easy, Someday one Day, No one but You (met Roger)
pi_40612730
En Rogers drum is ook erg typisch trouwens (Die herken je ook uyt duyzenden)
pi_40612854
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 16:24 schreef NiekL het volgende:
Nou ik vind met name dat Brian verantwoordelijk was voor de sound van Queen.

Luister voor de gein maar eens naar solo nummers van Brian (Driven by You, Nothing but Blue, Wilderness enzo) die klinken gewoon als Queen.

Maar Freddie solo klinkt totaal niet als Queen. Zelfs Queen achtige nummers als Made in Heaven klinken gewoon niet als het echte werk.

Ook als Freddie een multitrack koortje zingt in zijn eentje is het niet de Queen sound. (zoals bijvoorbeeld de koortjes van We Will Rock You) maar als Brian dat doet klinkt het weer wel als Queen (Leaving Home Ain't Easy, Someday one Day, No one but You (met Roger)
Je reinste stierenpoep!!! Denk dat Freddie's stem wel overheerste in de harmonieen van Queen. Als je naar Brian's soloplaten luistert mis je gewoon iets als je zo de koortjes hoort. Freddie solo komt wel het dichtst in de buurt.

Luister eens naar Killing Time van Roger waar Freddie op meezingt(alleen het koortje in het midden) dat komt wel het dichtst in de buurt van Queensound als het gaat om koortjes....zat geen Brian bij hoor.
Ze voegen gewoon allemaal iets toe aan het geluid.
Een No-one But You klinkt bijna als Queen, maar je hoort gewoon dat Freddie er niets mee te maken heeft gehad.
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_40612910
Dat is ook weer zo, maar je kunt toch moeilijk ontkennen dat Brian met zijn gitaar het grootste deel verzorgde
pi_40612947
Mwah...Freddie's stem- en pianogeluid vind ik toch wel net zo belangrijk als Brian's gitaargeluid.
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_40614259
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 16:30 schreef Megalomaniac het volgende:
Denk dat Freddie's stem wel overheerste in de harmonieen van Queen.
Eigenlijk vind ik dat hoge stemmetje van Roger ook best kenmerkend voor Queen's harmonieën.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 17:21:13 #211
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_40614323
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:19 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik dat hoge stemmetje van Roger ook best kenmerkend voor Queen's harmonieën.
ik denk dat alle 4 de leden kenmerkend zijn voor Queen
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_40614412
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:21 schreef qu63 het volgende:

[..]

ik denk dat alle 4 de leden kenmerkend zijn voor Queen
Maar ik had het enkel over de koortjes
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_40615372
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 16:30 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Je reinste stierenpoep!!! Denk dat Freddie's stem wel overheerste in de harmonieen van Queen. Als je naar Brian's soloplaten luistert mis je gewoon iets als je zo de koortjes hoort. Freddie solo komt wel het dichtst in de buurt.
Ben ik het totaal niet met je eens. Freddie solo klinkt helemaal niet naar Queen, Brian komt wel aardig in de buurt. Brian is naar mijn mening ook een stuk belangrijker voor de Queen-sound. Maar daar zullen we het vast niet over eens worden
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:04:24 #214
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_40615596
Brian kon zoals Niek al zei, solo de Queen sound veel meer benaderen dan Freddie solo.

Daarom ben ik ook erg benieuwd wat Brian en Roger samen kunnen doen in de studio anno 2006/2007
pi_40616036
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:57 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ben ik het totaal niet met je eens. Freddie solo klinkt helemaal niet naar Queen, Brian komt wel aardig in de buurt. Brian is naar mijn mening ook een stuk belangrijker voor de Queen-sound. Maar daar zullen we het vast niet over eens worden
Daar ben ik het dan niet mee eens. Freddie had er helemaal geen behoefte aan om de Queensound te benaderen, Brian kon blijkbaar niet anders. Als Fred het had gewild had ie het heus wel gekunt, ,maar hij heeft het bewust niet gedaan. Freddie wilde sowieso andere muziek maken als ie solo ging en dat is em aardig gelukt lijkt me.
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:21:53 #216
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_40616158
okay dan, anders gezegd: in de 80's was het toch echt Brian die imo de beste nummers voor Queen schreef. Hij kon nog het meeste bij de eigenlijke sound blijven.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:27:37 #217
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_40616301
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:17 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Daar ben ik het dan niet mee eens. Freddie had er helemaal geen behoefte aan om de Queensound te benaderen, Brian kon blijkbaar niet anders. Als Fred het had gewild had ie het heus wel gekunt, ,maar hij heeft het bewust niet gedaan. Freddie wilde sowieso andere muziek maken als ie solo ging en dat is em aardig gelukt lijkt me.
Brian heeft zelf gezegd dat Freddie tijdens z'n solo projecten wel een beetje Queensound wilde, maar niet Brian, Roger of John vroeg om mee te spelen. En soms speelden ze wel mee, en dat stond er op de plaat iets van "Hartelijk bedankt voor het niet mee-werken" ofzo
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:35:37 #218
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_40616523
Brian is er nog steeds pissed over
pi_40616864
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:27 schreef qu63 het volgende:

[..]

Brian heeft zelf gezegd dat Freddie tijdens z'n solo projecten wel een beetje Queensound wilde, maar niet Brian, Roger of John vroeg om mee te spelen. En soms speelden ze wel mee, en dat stond er op de plaat iets van "Hartelijk bedankt voor het niet mee-werken" ofzo
Inderdaad, als Freddie geen Queen achtige sound wilde had hij ook niet gevraagd aan zijn sessiemuzikanten om "een solo als Brian May te spelen"
pi_40616979
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:47 schreef NiekL het volgende:

[..]

Inderdaad, als Freddie geen Queen achtige sound wilde had hij ook niet gevraagd aan zijn sessiemuzikanten om "een solo als Brian May te spelen"
Net of Brian NOOIT overdrijft? Man gek zeikt over het minste geringste. Het ging vast alleen over She Blows Hot & Cold...meneer maakt er ff een drama van hey.
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_40617777
Hij is gewoon een zuurpruym
pi_40621288
Met zn krullen
pi_40623611
en z'n neus
pi_40626744
Zijn er al mensen aan het sparen voor de 55ste verjaardag van John? Ik heb zelf al wat geld opzij gelegd. De 19e is het weer zover.
pi_40632023
Wat gaje voor 'm kopen dan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')