abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 juli 2006 @ 23:03:09 #1
23978 DirectZ
"All or none"
pi_40148684
Onderstaande is onze schoorsteen die in de woonkamer zit. Omdat dit geheel veel ruimte inneemt en de indeling van de kamer teveel bepaalt, wil ik deze uit de woonkamer verwijderen.

Kan ik zoiets zonder problemen eruit breken of moet ik middels een ondersteunende balk in de slaapkamer boven (waar hij doorloopt) het bovenste gedeelte stutten.

Alvast bedankt voor jullie tips,

Tjeerd

pi_40148788
Goed onderzoeken of hij op de vloeren staat of dat hij helemaal doorloopt!
Je zal de eerste niet zijn die hem beneden wegsloopt en vervolgens de hele schoorsteen vanaf het dak in de woonkamer ligt!
pi_40148794
Tja, als je de schoorsteen helemaal niet meer gebruikt, dan kun je hem afbreken. Uiteraard helemaal bovenaan beginnen. Op het dak. Wil je het deel op het dak laten staan, dan adviseer ik je toch om er een aannemer bij te halen.

Al met al is een schoorsteen best zwaar, en als die naar beneden komt ..... dan zien je we nadien wat vaker in K&W.
  maandag 24 juli 2006 @ 23:19:23 #4
23978 DirectZ
"All or none"
pi_40149356
Deze kachel gebruiken we eigenlijk nooit. Is alleen maar een sierkachel, want we gebruiken altijd de centrale verwarming. Er lopen door deze schoorsteen nog 2 leidingen van de CV die moeten sowieso nog verplaatst worden.

Ik denk dat ik inderdaad boven het geheel moet ondersteunen. Misschien dat het voor ons nog het makkelijkst is om dit te doen op de zolder zodat ik de schoorsteen ook uit de slaapkamer kan halen. Scheelt me dat daar ook weer heel wat ruimte.

Ik zal er inderdaad eens wat mensen bij roepen die er wat meer verstand van hebben en het ter plaatse eens kunnen bekijken.
  PR/Manusje van alles maandag 24 juli 2006 @ 23:35:45 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_40150144
Als het een oud huis is zou je ook even moeten kijken of bedenken of er vloerbalken steunen op de schoorsteen... het zou zomaar kunnen!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_40150534
Schoorsteen kun je niet zomaar afbreken ghehe
meestal is dit een draagend gedeelte van het huis
breek je de schooorsteen dan breek je huis ook af
  maandag 24 juli 2006 @ 23:53:53 #7
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_40150903
En los van het wel/niet dragend verhaal: Let op asbest.
Vampire Romance O+
pi_40158082
.
en heb je anders héél misschien - of bij het kadaster ? - nog tekeningen van het huis?
Of de buren ?

Zal toch ook inzicht geven over de constructie !
Of zijn er buren die dit klusje al geklaard hebben?

Wij lieten de schoorsteen ziiten en het gat werd afgedekt met een plaat.
In de ruimte daaronder wat glazen platen gemonteerd en er een verzameling kleine dingen en foto's uitgestald.
Niet super opvallend zo laag en af en toe valt je oog erop.
"Oh Ja leuk was dat " .

Als vitrinekast oid dus daar hoefden we niet om heen te zitten.
Dan ben je het uitsteeksel van haard + plateau in ieder geval kwijt.
Mooie kleur rood trouwens.
Ik zie bij jullie ook een foto óp de kachel staan.

En nu jaren later: alsnog de schoorsteen gebruikt voor een platte gesloten gashaard
omdat een zicht - en voelbare warmtebron ook wel lekker is.

In de andere woonruimte staat een voorzethaard die ook wel een paar jaar in de schuur heeft gelogeerd om te kijken of we hem misten.

Je moet dit wel héél erg graag willen en heel veel winst behalen - in ruimte en ergernis vermoed ik.

Tzt bij verkoop is een schoorsteen een pre voor aspirant kopers.
.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 10:26:44 #9
23978 DirectZ
"All or none"
pi_40159217
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 09:31 schreef AnneX het volgende:

Mooie kleur rood trouwens.
Ik zie bij jullie ook een foto óp de kachel staan.
Dank je wel, we hebben in de woonkamer nog één complete wand in deze kleur, lekker warme kleur.
quote:
Je moet dit wel héél erg graag willen en heel veel winst behalen - in ruimte en ergernis vermoed ik.
Ik wil het inderdaad graag omdat de kamer niet zo breed is en deze schoorsteen verdeeld de kamer in een voor- en achtergedeelte. Als hij weg is kunnen we veel beter schuiven met onze meubels, nu word de opstelling teveel bepaald door deze beperking/schoorsteen
quote:

Tzt bij verkoop is een schoorsteen een pre voor aspirant kopers.
Deze opmerking snap ik niet helemaal, waarom is dat een pré....?? Is juist een upgrade van de kamer..!!
pi_40159934
... met pré bedoel ik dus "upgrade"....
  PR/Manusje van alles dinsdag 25 juli 2006 @ 10:58:44 #11
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_40160072
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 10:54 schreef AnneX het volgende:
TS wil juist zijn eigen woongenot vergroten niet dat van die aspirant kopers
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_40160309
Slopen is zo gedaan en kost weinig , eentje heropbouwen is een ander verhaal.
pi_40160425
Bij mij thuis hebben ze hem ook weggehakt in de huiskamer, zonder problemen en zonder ondersteunende balken of iets dergelijks.
Maar dat zal overal wel weer een ander verhaal zijn en worden.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 11:14:20 #14
23978 DirectZ
"All or none"
pi_40160515
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 10:54 schreef AnneX het volgende:
Dus wel of geen schoorsteen...?
  dinsdag 25 juli 2006 @ 11:15:45 #15
153230 mars7427
Live Life to the Max
pi_40160565
Oppassen! Bij ons thuis eindigen dus inderdaad de vloerbalken van de verdieping erboven op de schoorsteen....dus weghalen is dan niet zo handig.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 11:34:54 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40161151
De beste oplossing is hem vanaf het dak tot beneden aan toe te verwijderen. Dit levert dan niet alleen beneden ruimte op, maar ook boven.

Indien je boven wilt laten staan zou ik een berekening laten maken door een aannemer. Dan moet er eea opgevangen worden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')