abonnement Unibet Coolblue
pi_40127811
Doordat het weer eens te warm is willen we een airco gaan kopen. (is niet te harder 27graden+ dag en nacht al ongeveer meer dan een maand). Luchten gaat niet want het 'hoeft' niet want je mechanische ventilatie dus geen ramen die open kunnen op de beneden verdieping. wie dat ooit verzonnen heeft.

Dus dan maar een Airco en sinds het huis zo goed geisoleerd is zal het rendement ook wel goed zitten.

Alleen welke stappen we willen graag een split unit met intotaal 4 binnen units.

Wat voor merken zijn goed en hebben jullie misschien tips voor goede installatie bedrijven.

[ Bericht 5% gewijzigd door MeZZiN op 24-07-2006 12:29:53 ]
  maandag 24 juli 2006 @ 11:55:24 #2
16563 Cesarino
Wendy`s kut court. AZ
pi_40128434
Ik zou niet weten wie of waar...
Wel wil ik je meegeven dat je qua stroomverbruik een godsvermogen gaat betalen.
Woord van 2006. Zidaantje
Zi~daantje - Een kopstoot tegen de borst
~Iemand een Zidaantje geven ~ Kappen nu of je krijgt een Zidaantje.
  maandag 24 juli 2006 @ 11:59:28 #3
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_40128570
en wat ik je mee wil geven: ze zijn bijna overal uitverkocht!
  maandag 24 juli 2006 @ 12:00:09 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40128591
Je hebt verschillende types airco. Je hebt alleen koelers, maar ook koelers en luchtontvochtigers. Ik zou eerst eens beslissen welke van die twee het moet worden.

En verder de tip om een split unit te nemen, maar zover was je al zie ik.

Geen eigen ervaringen. Vriend van me heeft een LG. Hij is er tevreden over maar meer weet ik er niet van.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40128879
Een splitunit is wel het beste wat je kunt nemen, let wel op hoeveel BTU het heeft, hoe meer BTU hoe beter het kan koelen. Dit heeft verder weer niets te maken met de m3, dus daar moet je ook goed op letten.
Ze zeggen meestal het maximal oppervlakte wat ze kunnen koelen, het optimale ligt op 75% daarvan.
Ik heb zelf een mobiele gekocht, via kieskeurig.nl kwam ik wel tot een redelijke conclusie.
Succes met je zoektocht!
pi_40128976
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:59 schreef DABAMaster het volgende:
en wat ik je mee wil geven: ze zijn bijna overal uitverkocht!
Maar installatie bedrijven hebben ze nog wel en tevens willen we een split unit voor permante installatie.

Maar ik heb geen idee wel merk gewoon goed is vandaar en misschien andere dingen waar je op kan letten.
  maandag 24 juli 2006 @ 12:18:12 #7
40728 Lightyear
Ad astra et ultra!
pi_40129148
Ha, een airco.
Goede keuze, dat je niet met een mobiele unit gaat lopen kloten!
Die dingen zetten geen zoden aan de dijk.
Zelf ben ik (op de zaak) tevreden klant van aircoheat.
Vakkundig en no nonsense aanpak.
Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur
pi_40129162
Merken weet ik wienig van, het meest efficient en gebruiksvriendelijke in een split unit die ingebouwd word en via buizen over b.v. het plafond koudelucht via een rooster blaast en de warme lucht via een 2de rooster weg zuigt. Aanleggen kost alleen nog al wat. Maar er zijn tussen oplossingen.
  maandag 24 juli 2006 @ 12:19:53 #9
40728 Lightyear
Ad astra et ultra!
pi_40129203
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:11 schreef MeZZiN het volgende:

[..]

Maar installatie bedrijven hebben ze nog wel en tevens willen we een split unit voor permante installatie.

Maar ik heb geen idee wel merk gewoon goed is vandaar en misschien andere dingen waar je op kan letten.
Overigens hebben wij hier Daikin en LG, waarbij ik moet zeggen dat Diakin de meerprijs zeker waard is als betrouwbaarheid belangrijk voor je is.
Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur
  maandag 24 juli 2006 @ 12:24:07 #10
152409 broodje_poep
het stinkt hier...
pi_40129311
is het niet goedkoper om wat ramen te plaatsen die open kunnen? Heb je ook gedurende de koudere maanden wat aan en is een stuk goedkoper. Ga in iedergeval voor een systeem als tnimble beschrijft. En neem geen luchtafzuiging alleen, dat proberen ze tegenwoordig veel te verkopen, maar het werkt voor geen meter.
pi_40129390
Er zijn inderdaad verschillende airco’s. In jou geval kan je kiezen uit één grote buitenunit met daaraan gekoppeld 4 binnenunits. Het nadeel is als de buitenunit stuk gaat, heb je in de rest van de vier slaapkamers geen koeling meer. Je kunt ook kiezen voor vier buitenunits met daaraan gekoppeld binnenunits. Het nadeel is dat je vier units buiten aan je muur heb hangen.
Hoe dan ook het gaat je geld kosten.
Je kunt ook kiezen voor een inverter systeem. Hiermee kun je in het voor en het najaar profiteren van de warmte in huis zodat je geen verwarming hoeft te gebruiken. Normaal gesproken gebruik je een airco alleen maar in de zomermaanden en de rest van het jaar staat hij dan stil.
Geef iets meer geld uit voor een goed apparaat dan aan die merken waarvan je nooit hebt gehoord.
Enkele bekende topmerken zijn:
- Daikin
- Panasonic
Laat je goed adviseren door een bekende dealer. De onbekende goedkopere airco’s kunnen nogal wat kabaal maken.
  maandag 24 juli 2006 @ 12:27:58 #12
134435 Verlosser
Yeah that's right
pi_40129421
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:33 schreef MeZZiN het volgende:
Door deze voor het tweede jaar me te maken in ons huis (is niet te harder 27graden+ dag en nacht al ongeveer meer dan een maand). Luchten gaat niet want het 'hoeft' niet want je mechanische ventilatie dus geen ramen die open kunnen op de beneden verdieping. wie dat ooit verzonnen heeft.

Dus dan maar een Airco en sinds het huis zo goed geisoleerd is zal het rendement ook wel goed zitten.

Alleen welke stappen we willen graag een split unit met intotaal 4 binnen units.

Wat voor merken zijn goed en hebben jullie misschien tips voor goede installatie bedrijven.
Jij kunt je geld beter gebruiken. Bijvoorbeeld aan een Taalcursus Nederlands
Ben ik nou zo doof of ben jij nou zo blind
pi_40129425
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:24 schreef broodje_poep het volgende:
is het niet goedkoper om wat ramen te plaatsen die open kunnen? Heb je ook gedurende de koudere maanden wat aan en is een stuk goedkoper. Ga in iedergeval voor een systeem als tnimble beschrijft. En neem geen luchtafzuiging alleen, dat proberen ze tegenwoordig veel te verkopen, maar het werkt voor geen meter.
Dan moeten wel 2x een kozijn van 300x250 vervangen is een beetje duur plus het help nog niet echt als het buiten ook nog 27 graden of meer is. (we hebben proberen te luchten maar het werkt gewoon niet.

Dus een airco dan maar.
pi_40129502
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:27 schreef jeanm51 het volgende:
Er zijn inderdaad verschillende airco’s. In jou geval kan je kiezen uit één grote buitenunit met daaraan gekoppeld 4 binnenunits. Het nadeel is als de buitenunit stuk gaat, heb je in de rest van de vier slaapkamers geen koeling meer. Je kunt ook kiezen voor vier buitenunits met daaraan gekoppeld binnenunits. Het nadeel is dat je vier units buiten aan je muur heb hangen.
Hoe dan ook het gaat je geld kosten.
Je kunt ook kiezen voor een inverter systeem. Hiermee kun je in het voor en het najaar profiteren van de warmte in huis zodat je geen verwarming hoeft te gebruiken. Normaal gesproken gebruik je een airco alleen maar in de zomermaanden en de rest van het jaar staat hij dan stil.
Geef iets meer geld uit voor een goed apparaat dan aan die merken waarvan je nooit hebt gehoord.
Enkele bekende topmerken zijn:
- Daikin
- Panasonic
Laat je goed adviseren door een bekende dealer. De onbekende goedkopere airco’s kunnen nogal wat kabaal maken.
Tnx voor de tips. Goedkoop is dus ook weer duurkoop. het moet wel een beetje stil zijn.
pi_40129592
Aan wat voor bedragen moet TS eigenlijk denken ?
pi_40129701
Ik ben ook (nog steeds) op zoek, en vond tot nu toe deze twee split units:
- Bij de Gamma: Einhell SKA2501EQ C+H voor 399,= 9000BTU
- Bij de praxis: Tristar AC-5412 voor 469,= 12000BTU
Volgens de folders mag je deze zelf installeren, maar volgens mij locale airco boer mag dat niet.
Je pleegt dan een milieu delict en kan 5000,= boete krijgen. hij zal wel in z'n eigen straatje praten...
pi_40129813
er is nog 1 grote speler in de airco en dat is http://www.carrier.nl/

en als je garantie wil hebben MOET je het laten installeren door een stek bedrijf.
wat je al gauw veel geld gaat kosten.

ik raad je eerst aan bereken de BTU PER kamer en kijk wat je daar mee gaat doen.
of je losse binnen/buiten units gaat plaatsen of 1 grote buitenunit met meerdere binnen units.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  maandag 24 juli 2006 @ 12:42:02 #19
152409 broodje_poep
het stinkt hier...
pi_40129864
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:28 schreef MeZZiN het volgende:
Dan moeten wel 2x een kozijn van 300x250 vervangen is een beetje duur
Ai, dat zijn grote ramen. Hier zitten er gelukkig kozijnen tussen. Ik ken het probleem, hier is ook alles met die roostertjes gedaan. Wel goed voor anti inbraak, maar even goed luchten is er inderdaad niet meer bij.

Ben wel benieuwd naar de kosten e.d.
Misschien kan je een klustopic bijhouden met wat foto's als je besluit het te doen?
  maandag 24 juli 2006 @ 12:42:45 #20
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_40129896
het moet mogelijk zijn met een simpele ingreep als je een mv heeft met een warmteterugregeling?

hoe het precies werkt weet ik niet maar dat is mijn vertelt door een monteur.

misschien weet iemand hier meer over.
Je zal als 1dags vlieg je dag niet hebben
  maandag 24 juli 2006 @ 12:43:13 #21
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_40129907
lol.. ff iets rechtzetten:

een airco ontvochtigt de lucht, altijd.. hoor je me? ALTIJD

Omdat de verdamper kouder is dan de omgeving zet zich daar ijs op af, condens je weet.

zo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huilen dan.
  maandag 24 juli 2006 @ 12:43:55 #22
152409 broodje_poep
het stinkt hier...
pi_40129933
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:37 schreef dik_voormekaar het volgende:
Ik ben ook (nog steeds) op zoek, en vond tot nu toe deze twee split units:
- Bij de Gamma: Einhell SKA2501EQ C+H voor 399,= 9000BTU
- Bij de praxis: Tristar AC-5412 voor 469,= 12000BTU
Volgens de folders mag je deze zelf installeren, maar volgens mij locale airco boer mag dat niet.
Je pleegt dan een milieu delict en kan 5000,= boete krijgen. hij zal wel in z'n eigen straatje praten...
airco's koop je niet bij de gamma of praxis, of je moet troep willen. Het spul is daar van lage kwaliteit.
  maandag 24 juli 2006 @ 12:47:50 #23
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_40130059
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:43 schreef broodje_poep het volgende:

[..]

airco's koop je niet bij de gamma of praxis, of je moet troep willen. Het spul is daar van lage kwaliteit.
Ach wat maakt dat nu uit ik heb er 1 gekocht in duitsland voor 169 euro en dat is de zelfde als die nu in de folder staat en ik gebruik hem alleen in de slaapkamer en hij is lekker stil
Je zal als 1dags vlieg je dag niet hebben
  maandag 24 juli 2006 @ 12:50:56 #24
152409 broodje_poep
het stinkt hier...
pi_40130162
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:47 schreef MUZZ het volgende:
Ach wat maakt dat nu uit ik heb er 1 gekocht in duitsland voor 169 euro en dat is de zelfde als die nu in de folder staat en ik gebruik hem alleen in de slaapkamer en hij is lekker stil
voor 1 kamer zijn die dingen perfect. Echter niet voor een heel huis. Ik moet ook maar eens naar Duitsland. 169 euro is wel heel aantrekkelijk. Kan je een foto plaatsen?
pi_40130199
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:47 schreef MUZZ het volgende:

[..]

Ach wat maakt dat nu uit ik heb er 1 gekocht in duitsland voor 169 euro en dat is de zelfde als die nu in de folder staat en ik gebruik hem alleen in de slaapkamer en hij is lekker stil
Welk merk en type was dat? En waar?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')