Die verklaring omtrent het gedrag telt nog steeds wel hoor (je kunt hem ook gewoon declareren volgens mij), maar sinds kort is luchtverkeersleider een veiligheidsfunctie geworden (die heb je in Nederland in verschillende categorieen) en daarom wordt je onderzocht door de AIVD. Niks bijzonders hoor, gebeurt bij heel vee bedrijven die met de veiligheid van het land te maken hebben.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:16 schreef MarchingHome het volgende:
Ook heb ik een V.O.G. (verklaring omtrent het gedrag) met positieve uitslag van Justitie ontvangen, maar dat geldt opeens niet meer. De AIVD gaat me screenen. Nog niets van gehoord. Hopen dat ik de vragenlijst beetje snel van ze krijg. Is toch al weer een paar weken terug dat ik hoorde dat die wijziging plaats vond.
dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten, dat is toch al moeilijk in te schatten dus alles wat je van te voren te weten kan komen is mooi meegenomen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:06 schreef Sierra538 het volgende:
[..]
Dat varieert heel erg, bij de ene stel vragen wel, en bij het andere stel vragen niet. Het wordt vantevoren in ieder geval wel verteld per onderdeel.
Mijn vraag aan jou is, zou het wat uitmaken voor jou testscores als je dit van te voren weet? Ga je dan anders die testen in?
Ik ben aspirant VKL (net als DIR-01 en een paar anderen hier op het forum), net een krap maandje bezig met de initial training.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:26 schreef MarchingHome het volgende:
Oh en druid, jij bent luchtverkeersleider? Ik baseer het niet echt op iets wat je hebt gepost, maar meer op hoe je op me overkomt
De capaciteitstest vond ik juist makkelijk overkomen. De psychologische test (2e dag, ook wel assessment genoemd) vond k daarentegen veel k*tter omdat je géén idee hebt van hoe je 't heb geflikt en 't kan twee weken duren voordat je de uitslag weet, terwijl je die bij de capaciteitstest gelijk al weet.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:24 schreef sproetje26 het volgende:
o wacht effe 24 oktober wel spannend.
Bij de eerste test die je krijgt, zie je bovenin bij elk onderdeel een klokje. Die moet je in de gaten houden. Als je die test haalt en je mag naar de tweede test, psychologische test, dan heb je 1 tijd voor de hele test, maar in die tijd red je het makkelijk. Het gaat echt om de capaciteits test, daar moet je elk onderdeel goed op de tijd letten en rustig de uitleg lezen.
Nee, nog steeds niets!!! Heb al een aantal keer gebeld maar nog geen uitslag bekend. Het is aan het ministerie van volksgezondheid of ze me goed keuren. Ben voornemens om tegen het einde van de week weer te bellen. Het lijkt op deze manier een beetje een gebed zonder einde te worden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:16 schreef MarchingHome het volgende:
@ Aiborn, heb je nou al gehoord of je door de med. keuring bent gekomen?
Stel, er komt een vliegtuig de TMA binnen op niveau 12, mag je deze dan gelijk opdracht geven naar 7 te dalen? Of is dat al te inefficient? En een vertrekkende vlucht gewoon op 6 door laten vliegen tot hij de TMA verlaat? Of is dat ook niet goed?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:45 schreef MarchingHome het volgende:
Zéér belangrijk. Bij de oefening deed ik er te weinig aan en ze zeiden dat als ik 't niet beter deed qua efficiency in de sim zelf, dat het over was met de pret voor mij. Toen heb ik dankzij die tip daar zeer veel rekening mee gehouden en heb ik 't gehaald. Je moet echt zo efficient mogelijk werken, binnen de veiligheidsregels natuurlijk.
Dit ligt er helemaal aan wat er op de route zit. Als jij 1 kist hebt die binnenkomt op route Noord een geen vertrekkende kisten dan is het meest efficiente dat jij hem meteen op niveau 7 zet. Hou ook rekening met kisten die er achter zitten. Je kan hem wel laten binnenkomen op 12, maar wat als er nog 1 kist binnenkomt voordat hij het 1e baken heeft bereikt?? Dan ben je dus de klos. Je moet hier zelf mee "spelen" en logisch nadenken binnen de spelregels.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:09 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Stel, er komt een vliegtuig de TMA binnen op niveau 12, mag je deze dan gelijk opdracht geven naar 7 te dalen? Of is dat al te inefficient? En een vertrekkende vlucht gewoon op 6 door laten vliegen tot hij de TMA verlaat? Of is dat ook niet goed?
Volgens mij is dat juist zeer ínefficient! Je moet ze zo laat mogelijk laten dalen dacht ik zo. Ik kreeg er juist kritiek op dat ik bij de oefening voor de simulatie die kisten te snel liet dalen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:15 schreef DIR-01 het volgende:
[..]
Dit ligt er helemaal aan wat er op de route zit. Als jij 1 kist hebt die binnenkomt op route Noord een geen vertrekkende kisten dan is het meest efficiente dat jij hem meteen op niveau 7 zet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |