abonnement Unibet Coolblue
pi_42562315
Oh en druid, jij bent luchtverkeersleider? Ik baseer het niet echt op iets wat je hebt gepost, maar meer op hoe je op me overkomt
Zo ja, hoelang al, welke afdeling van welke airport en doe je ook nog nevenactiviteiten binnen de LVNL?
Zo nee, entschuldigung
pi_42563051
nog meer mensen op schiphol!
hoera
gelukkig heb ik niks met de lvl te maken.
ik zorg alleen maar dat onze kisten geladen en gelost worden en on time departen!
pi_42564598
Nou daar help je de luchtverkeersleiding ook weer mee lijkt mij ^_^
Als een toestel gewoon op tijd kan vertrekken dan lijkt me dat makkelijker plannen voor veel instanties.
pi_42569461
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:16 schreef MarchingHome het volgende:
Ook heb ik een V.O.G. (verklaring omtrent het gedrag) met positieve uitslag van Justitie ontvangen, maar dat geldt opeens niet meer. De AIVD gaat me screenen. Nog niets van gehoord. Hopen dat ik de vragenlijst beetje snel van ze krijg. Is toch al weer een paar weken terug dat ik hoorde dat die wijziging plaats vond.
Die verklaring omtrent het gedrag telt nog steeds wel hoor (je kunt hem ook gewoon declareren volgens mij), maar sinds kort is luchtverkeersleider een veiligheidsfunctie geworden (die heb je in Nederland in verschillende categorieen) en daarom wordt je onderzocht door de AIVD. Niks bijzonders hoor, gebeurt bij heel vee bedrijven die met de veiligheid van het land te maken hebben.
pi_42570535
Ik formuleerde 't verkeerd Hij geldt inderdaad nog wel, maar de LVNL heeft er niets meer aan. En dat declareren dat ging inderdaad nog wel, aangezien ze 't me pas meldden nadat ik 'm had aangevraagd.
pi_42577855
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:06 schreef Sierra538 het volgende:

[..]

Dat varieert heel erg, bij de ene stel vragen wel, en bij het andere stel vragen niet. Het wordt vantevoren in ieder geval wel verteld per onderdeel.

Mijn vraag aan jou is, zou het wat uitmaken voor jou testscores als je dit van te voren weet? Ga je dan anders die testen in?
dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten, dat is toch al moeilijk in te schatten dus alles wat je van te voren te weten kan komen is mooi meegenomen.
pi_42588052
he sterretje weet je al een datum?
pi_42588163
o wacht effe 24 oktober wel spannend.
Bij de eerste test die je krijgt, zie je bovenin bij elk onderdeel een klokje. Die moet je in de gaten houden. Als je die test haalt en je mag naar de tweede test, psychologische test, dan heb je 1 tijd voor de hele test, maar in die tijd red je het makkelijk. Het gaat echt om de capaciteits test, daar moet je elk onderdeel goed op de tijd letten en rustig de uitleg lezen.
pi_42590842
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:26 schreef MarchingHome het volgende:
Oh en druid, jij bent luchtverkeersleider? Ik baseer het niet echt op iets wat je hebt gepost, maar meer op hoe je op me overkomt
Ik ben aspirant VKL (net als DIR-01 en een paar anderen hier op het forum), net een krap maandje bezig met de initial training.
pi_42591420
Ah vet ^_^ de klas vóór de klas waar ik in kom dus. Dan zal ik je vast wel 's zien daar
pi_42591565
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 20:24 schreef sproetje26 het volgende:
o wacht effe 24 oktober wel spannend.
Bij de eerste test die je krijgt, zie je bovenin bij elk onderdeel een klokje. Die moet je in de gaten houden. Als je die test haalt en je mag naar de tweede test, psychologische test, dan heb je 1 tijd voor de hele test, maar in die tijd red je het makkelijk. Het gaat echt om de capaciteits test, daar moet je elk onderdeel goed op de tijd letten en rustig de uitleg lezen.
De capaciteitstest vond ik juist makkelijk overkomen. De psychologische test (2e dag, ook wel assessment genoemd) vond k daarentegen veel k*tter omdat je géén idee hebt van hoe je 't heb geflikt en 't kan twee weken duren voordat je de uitslag weet, terwijl je die bij de capaciteitstest gelijk al weet.
Bij de capaciteitstest moet je natuurlijk wel letten op de tijd, maar daardoor niet je antwoorden gaan gokken bijv.
Bij het assessment moet je al helemaal niet op de tijd letten en je ook niet druk maken om de resultaten (er valt niet echt iets te 'redden' binnen de tijd), want het gaat er vooral om hóe je je de zaken aanpakt en hoe je daarbij overkomt.
pi_42599479
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:16 schreef MarchingHome het volgende:


@ Aiborn, heb je nou al gehoord of je door de med. keuring bent gekomen?
Nee, nog steeds niets!!! Heb al een aantal keer gebeld maar nog geen uitslag bekend. Het is aan het ministerie van volksgezondheid of ze me goed keuren. Ben voornemens om tegen het einde van de week weer te bellen. Het lijkt op deze manier een beetje een gebed zonder einde te worden.
pi_42605100
Lullig
Duurt wel erg lang inderdaad. Maar gewoon laten blijken dat je 't erg graag wilt weten, als je helemaal niet zou bellen komt 't ook ni goed over namelijk
Succes!

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2006 11:34:12 ]
pi_42609001
Vergelijkbare baan als Treindienstleider / Treinverkeersleider zijn ook niet slecht! En daar zijn er meer van nodig dan luchtverkeersleiders.
His masters voice...
pi_42630569
Waar baseer je dat laatste op? Er is een behoorlijk tekort aan luchtverkeersleiders in Nederland.
En in welk opzicht is de baan als 'treinverkeersleider' niet slecht? Salaris, sfeer, noem 's iets ^_^
Mij lijkt 't op zich nog wel leuk, maar ik heb me altijd al aangetrokken gevoeld tot de luchtvaart, dus dan kom je al snel bij de LVNL uit
pi_42643543
Grading vraagje:

Hoe belangrijk is de efficiency? Dan bedoel ik vooral het zo vroeg mogelijk laten stijgen en zo laat mogelijk laten dalen van de vliegtuigen. Letten ze hier erg op? Of kan je bijvoorbeeld een inkomend vliegtuig bij het binnenkomen van FIXY TMA al gelijk naar niveau 7 laten dalen?
pi_42643972
Zéér belangrijk. Bij de oefening deed ik er te weinig aan en ze zeiden dat als ik 't niet beter deed qua efficiency in de sim zelf, dat het over was met de pret voor mij. Toen heb ik dankzij die tip daar zeer veel rekening mee gehouden en heb ik 't gehaald. Je moet echt zo efficient mogelijk werken, binnen de veiligheidsregels natuurlijk.
pi_42644702
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 15:45 schreef MarchingHome het volgende:
Zéér belangrijk. Bij de oefening deed ik er te weinig aan en ze zeiden dat als ik 't niet beter deed qua efficiency in de sim zelf, dat het over was met de pret voor mij. Toen heb ik dankzij die tip daar zeer veel rekening mee gehouden en heb ik 't gehaald. Je moet echt zo efficient mogelijk werken, binnen de veiligheidsregels natuurlijk.
Stel, er komt een vliegtuig de TMA binnen op niveau 12, mag je deze dan gelijk opdracht geven naar 7 te dalen? Of is dat al te inefficient? En een vertrekkende vlucht gewoon op 6 door laten vliegen tot hij de TMA verlaat? Of is dat ook niet goed?
pi_42644813
Als er een vliegtuig binnenkomt zo láát mogelijk laten dalen. Anders is 't inderdaad té inefficient.
Een vertrekkende vlucht zo snél mogelijk op niveau 12 gooien, als dat niet mogelijk is gewoon zo hoog mogelijk gooien. Álles zo hoog mogelijk houden dus. Als ik dat niet had gedaan tijdens de simulatie had ik 't denk ik niet gehaald.
pi_42647187
Ik ga vanaf morgen t/m zondag de 22e op vakantie naar Tunesië en ik kom morgen waarschijnlijk niet meer online. Ik weet niet wanneer je die grading precies hebt? In ieder geval heel veel succes en laat ff weten hoe 't ging eh ^_^
pi_42668889
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 16:09 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Stel, er komt een vliegtuig de TMA binnen op niveau 12, mag je deze dan gelijk opdracht geven naar 7 te dalen? Of is dat al te inefficient? En een vertrekkende vlucht gewoon op 6 door laten vliegen tot hij de TMA verlaat? Of is dat ook niet goed?
Dit ligt er helemaal aan wat er op de route zit. Als jij 1 kist hebt die binnenkomt op route Noord een geen vertrekkende kisten dan is het meest efficiente dat jij hem meteen op niveau 7 zet. Hou ook rekening met kisten die er achter zitten. Je kan hem wel laten binnenkomen op 12, maar wat als er nog 1 kist binnenkomt voordat hij het 1e baken heeft bereikt?? Dan ben je dus de klos. Je moet hier zelf mee "spelen" en logisch nadenken binnen de spelregels.

Grtz

Ko
pi_42669031
jaja, ben toch nog ffies online
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:15 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Dit ligt er helemaal aan wat er op de route zit. Als jij 1 kist hebt die binnenkomt op route Noord een geen vertrekkende kisten dan is het meest efficiente dat jij hem meteen op niveau 7 zet.
Volgens mij is dat juist zeer ínefficient! Je moet ze zo laat mogelijk laten dalen dacht ik zo. Ik kreeg er juist kritiek op dat ik bij de oefening voor de simulatie die kisten te snel liet dalen.
pi_42669820
Zo laat mogelijk laten dalen is de truuk, zolang alles maar op 7 zit bij FIX.
pi_42737312
Ik ben in januari klaar met mijn mbo, hierbij heb ik ook wiskunde gehad in een zogenaamde HBO-doorstroomdeelkwalificatie. Om de achterstand met havisten te verkleinen. Is het mogelijk direct te solliciteren, of moet er eerst een test gedaan worden?
pi_42737781
Teringzooi, je moet minimaal HAVO hebben om dat beroep te kunnen doen.
Laat ik nou net VMBO hebben!
Amstelveen de beste
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')