abonnement Unibet Coolblue
pi_40505467
gefeliciteerd airborn!!
ik h eb net gehoord dat ik door mag naar de 1e selectie ronde, wanneer weet ik nog niet maar het gaat in ieder geval beginnen!!
pi_40510219
ik ben al tien jaar verkeersleider. ik wordt dit jaar 31.

Ik ben wel belg en de selectieprocedures zijn wel anders maar gelijkend.

ik heb de kwalificatie procedure toren (sinds 1997) toren radar (sinds 2000) en area radar (sinds een jaar)

leuke job maar je moet er wel voor "gemaakt" zijn en het graag doen anders hou je het niet vol.

in Belgiê betekent dit qua loon nu (met 1 kind ten laste) netto 4000 ¤ met premies zonder vakantie- en eindejaarspremie.
In NL ligt het zo'n 1000 ¤ hoger. GRRRRRR

andere vragen ????
[URL=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=34272][b]mijn fotoboek[/b][/URL]
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 14:14:20 #53
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_40510353
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 14:09 schreef airbusNEK het volgende:
andere vragen ????
Heb je er nooit over gedacht om in Nederland te gaan werken?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_40510463
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 14:14 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Heb je er nooit over gedacht om in Nederland te gaan werken?
te ver (a'dam 2.5 uur rijden) en moet dan ook terug inwerken en stage doen .
mijn vrouw heeft als architect ook haar clienteel en bekendheid een beetje opgebouwd waar we nu wonen.

trouwens in Nederland werken ???? met allemaal nederlanders ?????? grapje
[URL=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=34272][b]mijn fotoboek[/b][/URL]
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 18:12:37 #55
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_40516239
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 14:09 schreef airbusNEK het volgende:
ik ben al tien jaar verkeersleider. ik wordt dit jaar 31.

Ik ben wel belg en de selectieprocedures zijn wel anders maar gelijkend.

ik heb de kwalificatie procedure toren (sinds 1997) toren radar (sinds 2000) en area radar (sinds een jaar)

leuke job maar je moet er wel voor "gemaakt" zijn en het graag doen anders hou je het niet vol.

in Belgiê betekent dit qua loon nu (met 1 kind ten laste) netto 4000 ¤ met premies zonder vakantie- en eindejaarspremie.
In NL ligt het zo'n 1000 ¤ hoger. GRRRRRR

andere vragen ????
ik zag hier alleen een bedrag van 50 000 bruto voorbij komen. In vergelijking daarme verdien jij een stuk meer.
pi_40517875
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 18:12 schreef gottegottegott het volgende:

[..]

ik zag hier alleen een bedrag van 50 000 bruto voorbij komen. In vergelijking daarme verdien jij een stuk meer.
Dat ging over het startsalaris, in 10 jaar tijd stijgen de verdienste wel enigzins dus
pi_40517896
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:04 schreef Airborn het volgende:
Vandaag het bericht gekregen dat ik DOOR ben na de Grading! Eerst nog de medical maar lijkt me geen probleem!!! Daarna, de opleiding van Januari!!!!

Al meer gelukkigen??
Gefeliciteerd!!

Hopelijk worden we klasgenoten in januari
pi_40553932
Gefeliciteerd airborn!
pi_40555087
Hallo allemaal,
ik kijk hier nu voor het eerst en zie dat er meerdere mensen zijn die net als ik 18 september gaan beginnen.
Ik heb er erg veel zin in maar ik heb nog niet echt een idee wat ik ervan moet verwachten. De sollicitatierondes waren wel grappig en tot nu toe is alles soepel gegaan. Ik hoop dat de lesstof niet te saai is de eerste 12 weken en dat we dan snel naar de simulator mogen. De info die ik heb gehad van lvnl is dat we met 12 man/vrouw beginnen en dat de afvallers waarschijnlijk half april bij de AAPRO (of zoiets) naar huis mogen.

voor de mensen die 18 september gaan beginnen, tot binnenkort

Greetz Bob
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:06:03 #60
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_40645066
De theorie is heel gericht natuurlijk, en gaat alleen over de luchtvaart en alles wat daarmee te maken heeft. Ik denk dat je dit beroep/opleiding niet voor niks hebt gekozen, maar omdat daar je interesse ligt. Dus ik denk dat de lesstof voor mensen die er zin in hebben niet saai kan zijn!
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_40646368
Sandyman, jij zat (zit?) in BAT-2005-II toch? Ben je zonder kleerscheuren de AAPRO enzo doorgekomen?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 17:58:01 #62
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_40650901
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:41 schreef Druid het volgende:
Sandyman, jij zat (zit?) in BAT-2005-II toch? Ben je zonder kleerscheuren de AAPRO enzo doorgekomen?
Jij bent verdacht goed op de hoogte. Inderdaad, de AAPRO ligt alweer een maand of wat achter me.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_40675744
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 14:13 schreef DIR-01 het volgende:
15 augustus het terugkoppelingsgesprek om 10.00 uur
Veel plezier Ko!!

Groetjes, Ellis
pi_40685821
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:58 schreef Sandyman het volgende:
Jij bent verdacht goed op de hoogte.
Valt wel mee hoor, in een van de eerdere topics had je daarover wat gepost
quote:
Inderdaad, de AAPRO ligt alweer een maand of wat achter me.
Super!
pi_40689574
Kunnen jullie eens wat verhalen posten hoe en wat jullie allemaal doen tijdens de opleiding ?
jammer
pi_40696959
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 14:13 schreef DIR-01 het volgende:
15 augustus het terugkoppelingsgesprek om 10.00 uur
Kan niet meer mis dus!!
Voor sept. of januari?
pi_40697290
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 19:11 schreef Velocita het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!

Hopelijk worden we klasgenoten in januari
Zou cool zijn!
Hoe ver ben je??
pi_40697348
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 10:28 schreef sterretje83 het volgende:
gefeliciteerd airborn!!
ik h eb net gehoord dat ik door mag naar de 1e selectie ronde, wanneer weet ik nog niet maar het gaat in ieder geval beginnen!!
Heel veel succes!!
pi_40727288
snap jullie niet echt

jullie zijn maar bezig over verkeersleider hier, verkeersleider daar.

ik ben het al tien jaar maar niemand die vragen heeft over de job ????
[URL=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=34272][b]mijn fotoboek[/b][/URL]
pi_40728234
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 22:58 schreef airbusNEK het volgende:
snap jullie niet echt

jullie zijn maar bezig over verkeersleider hier, verkeersleider daar.

ik ben het al tien jaar maar niemand die vragen heeft over de job ????
Gaat het werk op den duur niet vervelen? Ik kan me voorstellen dat dingen op gegeven moment wat routinematig worden?
pi_40728396
de procedures en de standaard termen die je vertelt tegen piloten over runway en route zijn routine maar het separeren van vliegtuigen en het maken van sequenties (vliegtuigtreintjes maken) zelf blijft steeds afahankelijk van het moment en is steeds anders.
[URL=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=34272][b]mijn fotoboek[/b][/URL]
pi_40728498
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 23:30 schreef airbusNEK het volgende:
de procedures en de standaard termen die je vertelt tegen piloten over runway en route zijn routine maar het separeren van vliegtuigen en het maken van sequenties (vliegtuigtreintjes maken) zelf blijft steeds afahankelijk van het moment en is steeds anders.
Het is dus wel een beroep waarin je dingen een beetje naar eigen inzicht kan doen? Dat klinkt wel goed. Wat was voor jou de reden dit te gaan doen?
pi_40739018
airbusNEK
Kun je ook wat vertellen over de verschillende plaatsen waar je kan werken (toren, approach, eurocontrol, schiphol, groningen, maastricht enz.) m.a.w. je bent klaar met de opleiding en wat doe je dan de komende 30 jaar?
pi_40743585
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 23:33 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Het is dus wel een beroep waarin je dingen een beetje naar eigen inzicht kan doen? Dat klinkt wel goed. Wat was voor jou de reden dit te gaan doen?
het werk bestaat uit 50% procedures en 50 % inspiratie

ik kende een koppel uit de buurt die het beide waren en de vergoeding en het werk leek mij wel leuk.
Ik ben ook een kalm en beredeneerd iemand die zelden opgejaagd of nerveus wordt. De kalmte iutself dus. Helpt ook wel
[URL=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=34272][b]mijn fotoboek[/b][/URL]
pi_40744008
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 12:33 schreef Wortel79 het volgende:
airbusNEK
Kun je ook wat vertellen over de verschillende plaatsen waar je kan werken (toren, approach, eurocontrol, schiphol, groningen, maastricht enz.) m.a.w. je bent klaar met de opleiding en wat doe je dan de komende 30 jaar?
in Belgie is het systeem enigszins anders dan in NL.

eerst doe je ingangsexamen zoals in NL of bij eurocontrol.
ben je geslaagd dan kom je op een wervingsreserve.
als ze volk nodig hebben roepen ze je op en beslis je om de basisopleiding (assistent-VKL - 6 maand) wel of niet te doen.
deze is betaald (1050 ¤ netto)

ben je geslaagd (je moet minstens 70% op alle theoretische en praktische proeven hebben), start je stage op het werk zelf (3 maand) met iemand naast.

een assistent doet voornamelijk coordinaties naar het buitenland toe en naar regionale luchthavens toe en doet voorbereidende vliegplanmanipulering en flow.
ik deed dit 4.5 jaar.
het betaalt ong 2000 ¤ netto

als het aan U is om de volgende kursus te doen (volgens ancieniteit), ga je terug naar school om de kursus ADR(aerodrome radar); ADV(aerodrome visual) en ADI(aerodrome instrumental) te volgen .
hier weer 70 ¨nodig en stge achteraf op toren (hetzij Brussel, Antwerpen, Oostende en voor de walen Charleroi of Luik)
Dit heb ik 4 jaar gedaan en doe het nu nog enkele dagen per maand in A'pen wegens personeelstekort daar.
Het betaald ong 3200 ¤ netto.

hierna weer hetzelfde maar dan een cursus radar, hetzij Approach hetzij Area radar.
Ik koos ACC (area radar).
dat betaald ong 4000 ¤ en kan je alleen doen in het radarcentrum CANAC nabij de luchthaven.

op je 55ste op pensioen.

ergens anders (buitenland ofzo) kan in ons geval nog niet tenzij je ontsalg neemt en daar de opleiding volledig volgt omdat we nog geen europese licentie hebben. die komt er wel binnenkort.
[URL=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=34272][b]mijn fotoboek[/b][/URL]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')