abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 juli 2000 @ 00:23:00 #1
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_181122
Iemand vertelde laatst op de chat over de serie wheel of time..Kan iemand me daar meer over vertellen?...
  vrijdag 7 juli 2000 @ 19:06:00 #2
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_181123
8 boeken van honderden bladzijdes elk: wat wil je weten
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 7 juli 2000 @ 19:18:00 #3
1132 PM
p to da m
pi_181124
8 boeken, boek 9 is onderweg, het verhaal, in t kort, even denken, mag natuurlijk niets verklappen:

Er wonen 3 vrienden van een jaar of 18 samen in een dorp, midden in de middel of nowhere... dan ineens blijkt (als het dorp wordt aangevallen) dat Het Kwade jacht op ze maakt, ze slaan op de vlucht...

later blijkt een van de jongens bestemd te zijn om het Kwade voorgoed te banishen ofzo..

zeer stoere serie, aanrader.

thou cannot vow a man into darkness, when he hasn't seen the nightfall yet.
pi_181125
De serie is nog niet eens af , na het 9e boek (wat Mark al zei) komen er nog meer. Dus wil je een open einde lezen ? Zodat je moet wachten op weer een stuk van het verhaal ?
  maandag 10 juli 2000 @ 19:18:00 #5
2069 Snake
Poisonous?
pi_181126
Gesproken over het 9e deel van deze serie;

Iemand al iets gehoord hoe het staat met dit deel?

If you believe, then there's no limit
  maandag 10 juli 2000 @ 19:35:00 #6
2069 Snake
Poisonous?
pi_181127
Gesproken over het 9e deel van deze serie;

Iemand al iets gehoord hoe het staat met dit deel?

issie nou dubbel? (zag niks)

If you believe, then there's no limit
pi_181128
Boek 9 gaat "Winters Heart" heten en zal zo'n beetje na de zomer uit moeten gaan komen.. beetje vaag nog

Ennieweej, The Wheel of Time is _errug_ gaaf. De beste fantasy serie die ik ken... Ook de omvangrijkste trouwens

Play the game
fight the fight
but what's the point on a beautiful night
  donderdag 13 juli 2000 @ 10:11:00 #8
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_181129
quote:
op 07-07-2000 om 12:23 AM vroeg MeneerT¡m:
de serie wheel of time..Kan iemand me daar meer over vertellen?...


Hiero, T¡m, ook nog wat meningen uit den ouden doosch:
i/s/Forum7/HTML/000050.html

Dat verandert alles
pi_284647
Oh, mag ik?

Ik kom hier via Isabeau (die ik via Realmsmud ken), breng normaal al mijn tijd door op het Wheel of Time forum. Ik denk dat dat wel aangeeft dat ik een zeer grote WoT fan ben. Maar daar is een reden voor. Ik heb duizenden (letterlijk) fantasy en science fiction boeken gelezen, en er zijn maar heel weinig boeken die de diepgang van de Wheel of Teim benaderen.

Robert Jordan (de schrijver) heeft een wereld gecreeerd die rijker is dan welke andere wereld dan ook (uitgezondered misschien LotR, maar voor Tolkien was de wereld dan ook het doel, met de boeken het bijprodukt, terijl dat voor Jordan net andersom is). Er zijn op dit moment 8 boeken van elke 650 tot 1100 pagina's.
The Eye of the World
The Great Hunt
The Dragon Reborn
The Shadow Rising
The Fires of Heaven
Lord of Chaos
A Crown of Swords
Path of Daggers

Boek 9, Winter's Heart, wordt verwacht voor begin November. (vertalingen van allemaal zijn in het nederlands beschikbaar, maar als je ook maar een beetje redelijk engels leest, zou ik voor de engelse boeken gaan. Niet alleen zijn ze veel goedkoper, er gaat gewoon teveel verloren in de vertaling)

De serie is nog 'lang' niet af, maar de laatste scene (die Jordan sinds het eerste boek in zijn hoofd heeft gehad) zit er aan te komen. Er komen waarschijnlijk nog tussed de 2 en 4 boeken.

Maar wat is er nu zo goed aan deze boeken? Allereerst de wereld, die zoals ik al zei zeer uitgebreid is. Verder de personages. Ze ontwikkelen zich sterk (sommige mensen vinden dat dit wel meevalt, en dat Feist bijvoorbeeld dit veel beter doet, maar Fesit beschrijft de complete levens van zijn personages, waar er bij WoT nog maar ongeveer 6 jaar voorbij zijn gegaan sinds het begin van de serie), je kan echt met ze meevoelen.
Het allerbeste aan WoT is echter de kleine hints die Jordan door alle boeken heen strooit en die verwijzen naar gebeurtenissen die vaak boeken verder voor komen. Je hebt WoT dan ook niet echt ervaren todat je het voor de eerste keer hebt herlezen (en je wil de boeken herlezen, geloof me). Dit is ook de reden dat een WoT forum zo populair is. We kunnen jaren lang blijven discussieren over allerlei theories, en vinden steeds (zelfs na 5 of 10 keer herlezen) weer nieuwe hints. Dat forum waar ik al mijn tijd doorbreng heeft (sinds Maart vorig jaar) meer dan 250.000 posts gehad (de meeste daarvan zijn al lang weer gedelete, maar een aantal van de beste zijn te vinden in de archives bij the Taint: www.thetaint.org (The Taint is een soort e-zine over het WoT forum waar elke week de belangrijkste hoogtepunten worden vermeld)

Anyway, als er een Fantasy serie is die de moeite van het lezen waard is, is dat zeker de Wheel of Time.

pi_456735
quote:
Op 31 juli 2000 13:43 schreef Aan_allein het volgende:
Boek 9, Winter's Heart, wordt verwacht voor begin November. (vertalingen van allemaal zijn in het nederlands beschikbaar, maar als je ook maar een beetje redelijk engels leest, zou ik voor de engelse boeken gaan. Niet alleen zijn ze veel goedkoper, er gaat gewoon teveel verloren in de vertaling)
Winter's Hearts (Engels) is nu verkrijgbaar. Te krijgen met hard cover voor 59,95. Wie heeft 'm al uit?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_713889
quote:
Op 09 november 2000 23:00 schreef Isabeau het volgende:
Winter's Hearts (Engels) is nu verkrijgbaar. Te krijgen met hard cover voor 59,95. Wie heeft 'm al uit?
29,95 met hardcover hier in utrecht Heb hem al in huis maar ben nu bezig met deel 4, duurt nog wel ff tot ik bij 9 ben dus
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zondag 11 februari 2001 @ 02:53:52 #12
1234 HiZ
Istanbullu
pi_736474
fl 29,95 in Utrecht ? ???? GVD !!!!!! ik woon in Zeist en ben verdomme speciaal naar Amsterdam gereden om het te kopen omdat het hier in Zeist nergens te vinden was. Waar heb je jouw exemplaar gekocht ? En hadden ze de Path of Daggers toevallig ook nog ? Want die is bij mij gejat door iemand.

WoT gaat nog wel een paar jaartjes doorlopen schat ik zo in . Ik persoonlijk denk dat er nog 3 of 4 boeken gaan volgen tot het einde. En Aan'Allein heeft totaal gelijk,; als de serie je aanspreekt is het niet alleen een kwestie van lezen, maar ook van herlezen en nog een keer herlezen. Net zolang tot je net als alle andere verdwaasdan in staat bent om de voorspellingen te citeren en met citaten uit het boek kunt onderbouwen dat Cyndane Lanfear is. Ik bedoel maar

  dinsdag 13 februari 2001 @ 13:54:03 #13
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_741657
Ik ben laatst ook begonnen. Ik heb net het eerste hoofdstuk uit. Het lijkt me wel een tof verhaal. Maar het lezen schiet bij mij niet echt op. Maar dat probleem had ik ook bij In De Ban Van De Ring en die heb ik ook uit gekregen.
Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
pi_744380
quote:
Op 11 februari 2001 02:53 schreef HiZ het volgende:
Waar heb je jouw exemplaar gekocht ? En hadden ze de Path of Daggers toevallig ook nog ? Want die is bij mij gejat door iemand.
speciale aanbieding bij de broese wristers hierzo..ik weet niet of hij nog steeds zo goedkoop is.

ze hebben daarzo de complete serie, in hardcover en in paperback...

She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 14 februari 2001 @ 20:10:32 #15
1234 HiZ
Istanbullu
pi_745702
K thanx Tearsong
pi_745794
Bij Broese in Utrecht is ie nog steeds voor die prijs te koop, ben er vandaag toevallig nog geweest.

ik ben op 3/4 van boek 9 en hij ruled

net zoals de hele serie trouwens.

Het leuke van de serie vind ik, is dat iedereen zich wel met een (of meerdere) peronage(s) kan identificeren. Ikzelf vind Mat (of Mart zoals ie in 't nederlands heet) enorm grappig, terwijl andere Nynaeve (heel koppig vrouwenfiguur) leuker vinden. Alle personen zijn goed uitgediept, zelfs de wat minder belangrijke (maar dan niet tot in den treure!!). Zeker een pluspunt. Ook grappig is bijvoorbeeld dat de 3 hoofdrol spelers van elkaar denken dat hij dommer is dan z'n 2 vrienden wat tot heel grappige situaties leidt. (trust me, er zit veel subtiele humor in)

ik ga m'n kop maar houden anders verraad ik teveel

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_747737
snik, die prijs is werkelijk vreselijk om te lezen.

Ik persoonlijk begin de verzakers en duistervrienden steeds meer te waarderen, ze lijken wat meer diepte te hebben dan de hoofdfiguren.

pi_747746
hmmm, ik zit zo te lezen en mijn interesse is wel gewekt! Ik neem aan dat je ze gewoon bij Donner Rotterdam kan kopen? Bedank voor de leestip!!!
pi_749176
quote:
Op 15 februari 2001 19:28 schreef HiZ het volgende:
snik, die prijs is werkelijk vreselijk om te lezen.

Ik persoonlijk begin de verzakers en duistervrienden steeds meer te waarderen, ze lijken wat meer diepte te hebben dan de hoofdfiguren.


darkfiends..enne? verzakers? hmm...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 16 februari 2001 @ 19:37:21 #20
1234 HiZ
Istanbullu
pi_750026
ok,,, darkfriends and forsaken, maar ik heb de hele serie in het Nederlands [b]en[/en] Engels gelezen, wat wel verwarrend is omdat sommige namen wel en andere weer niet zijn vernederlandst.

Rand/Rhand
Perrin/Perijn
Elayne/Elayne
Nynaeve/Nynaeve

en ga zo maar door

pi_760406
ik ga dadelijk maar weer zitten wachten op deel 10, kheb net deel 9 uitgelezen in de trein

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  woensdag 21 februari 2001 @ 14:51:31 #22
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_760490
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat het totaal 13 delen moeten worden.
Overigens vind ik het goede boeken, maar zeker niet zonder mankementen.

Zo vind ik het bijvoorbeeld bijzonder storend dat bepaalde (hoofd) personen soms gewoon 1 boek lang niet voorkomen. Dat haalt je heel erg uit de verhaal lijn.

Er is echter genoeg te beleven. Als je slecht bent met namen moet je er niet aan beginnen. Het aantal personages dat opgevoerd wordt is ENORRUM!

Voor de liefhebbers van epische fantasy toch wel een aanrader. Als je meer van hapklare brokken fantasy houdt kan ik Terry Brooks van harte aanraden. De Shannara serie is lekker weg te lezen, maar duidelijk voor een ander publiek geschreven.

En ik ben ook zo'n cliche Tolkien fan. Daar kan echt niets aan tippen wat mij betreft.

"That's what Britney Spears said before he died.."
  woensdag 21 februari 2001 @ 14:54:08 #23
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_760494
Ow... enneh, bestellen bij proxis (www.proxis.be) kan een boel pegels schelen. Vooral als je de boeken, zoals ik, in het Engels leest.
"That's what Britney Spears said before he died.."
  Admin maandag 2 juli 2001 @ 14:44:52 #24
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_1127957
Omdat ik het vorige topic over dit boek kwijt ben, gooi ik deze omhoog.
Deel IX is nu in het nederlands verschenen.

Ik ben toch wel benieuwd of er meer mensen zijn die deze reeks ook zo verslavend vinden?
Ik heb in april gelijk 7 delen gekocht en ik doe eigenlijk niets anders dan proberen zo snel mogelijk te lezen, gewoon omdat ik het een superreeks vindt

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 2 juli 2001 @ 15:05:26 #25
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_1128058
* spookvrouw wacht nog steeds op jouw eerste deel, alleen is je man zooooooo traaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaag
hofleverancier van sterretjes :)
  Admin maandag 2 juli 2001 @ 15:10:53 #26
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_1128091
quote:
Op maandag 02 juli 2001 15:05 schreef spookvrouw het volgende:
* spookvrouw wacht nog steeds op jouw eerste deel, alleen is je man zooooooo traaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaag

Vertel mij wat
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 2 juli 2001 @ 18:39:05 #27
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_1129363
ik vind de serie prachtig heb zelf hier thuis
deel VII en VIII liggen de rest moet ik nog kopen .heb ze gelezen van in de bibliotheek ..
Maar het is een machtig mooi epos met veel subplots soms aleen een beetje langdradig vooral als je feist gelezen hebt..
Al kan je bv tolkien, feist en jordan niet met elkaar vergelijken.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_1130154
Ik ben een paar maanden geleden begonnen met het herlezen van WoT. Vandaag heb ik Crown of Swords uitgelezen en moet zeggen dat het een beetje vermoeiend aan het worden is. Ik weet niet of het komt doordat ik in een keer de hele serie lees of doordat het verhaal toch wat minder aan het worden is. Ergens halverwege Lord of Chaos verliest het in ieder geval zijn dynamiek en wordt het meer schaken dan slachten en spannende avonturen. Natuurlijk gebeurd er nog wel het een en ander maar toch minder dan in de eerste delen.

Wel erg mooi vond ik het begin van Crown of Swords waar er vanuit andere ogen naar Rand wordt gekeken. Wat wij dus eigenlijk als normaal gedrag van hem beschouwen (wij weten immers waarom hij iets doet) zie je nu wat andere ervaren. Ook komen erin LoC en CoS ineens veel nieuwe dingen langs die niet zijn te plaatsen in de rest van het verhaal, geeft mij een beetje het idee dat vanaf dit moment Jordan het verhaal aan het rekken is (nieuw contract van TOR??).

Morgen ofzo maar eens aan Path of Daggers beginnen en dan daar ergens halverwege voor mij nieuwe teksten zien. Eigenlijk waren hele stukken van LoC en CoS al nieuw, waar ik van de eerdere delen nog hele stukken oh ja en nu komt dat kon zeggen was er van die twee delen weinig blijven hangen. Ook van PoD weet ik eigenlijk niets meer, wat toch iets over het niveau van deze laatste delen zegt.

Is Wintersheart wel een goed verhaal of blijft het een beetje langdradig, ja een goed verhaal of nee langdradig is genoeg. Motivatie bevat al snel spoilers en ik probeer die zoveel mogelijk te ontlopen (lees dus geen jordansites en FAQ meer).

Veel leesplezier gewenst aan iedereen die nog aan het lezen is.

Fisico

pi_1135100
Heb vorige week deel 2 uitgelezen en ga, nu ik eindelijk een beetje tijd heb, deel 3 en 4 er maar eens in no time doorheen jagen.
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  Admin vrijdag 6 juli 2001 @ 22:36:13 #30
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_1158330
Over deel V heb ik langer gedaan dan over de andere delen, het verhaal was nog steeds erg mooi, maar het leek wel of de vaart eruit was, ik was ook sneller afgeleid dan bij de andere delen.
Deel VI is weer hartstikke machtig, zeker omdat je nu ziet hoe anderen tegen Rand aankijken, en dat is weer een nieuwe invalshoek.

Hoeveel delen komen er eigenlijk nog?
De schrijver kan volgens mij eeuwig doorgaan.

Van mij mag hij

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 6 juli 2001 @ 23:08:11 #31
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_1158499
* spookvrouw wacht nog steeds op Iteejer

[Dit bericht is gewijzigd door spookvrouw op 06-07-2001 23:36]

hofleverancier van sterretjes :)
pi_1158694
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 22:36 schreef yvonne het volgende:
Over deel V heb ik langer gedaan dan over de andere delen, het verhaal was nog steeds erg mooi, maar het leek wel of de vaart eruit was, ik was ook sneller afgeleid dan bij de andere delen.
Deel VI is weer hartstikke machtig, zeker omdat je nu ziet hoe anderen tegen Rand aankijken, en dat is weer een nieuwe invalshoek.

Hoeveel delen komen er eigenlijk nog?
De schrijver kan volgens mij eeuwig doorgaan.

Van mij mag hij


In Lord of Chaos (weet de nederlandse titel niet) is een beetje het overgangsboek. Het wordt daar allemaal wat meer politiek en strategie dan de spanning en de avonturen. In 7 is dit nog wat meer, met een goed begin vanuit verschillende standpunten de personen bekijken, en dan vraag je jezelf echt af zijn ze nu zo dom of snappen ze het gewoon niet. M.a.w. praat eens met elkaar en je lost veel problemen op.

Over 8 path of daggers ben ik tot op heden echt niet te spreken, gewoon een zwaar onder de maat

als het goed is komen er 11 of 12 delen, hij zij ooit er komen er nog 5 bij, maar toen was volgens mij deel 7 al geschreven maar nog niet uitgebracht.

Ik hoop op nog wat kwalitatief goede delen, gaat mij meer om de kwaliteit dan om de kwantiteit en ik hoop dat jordan dit ook vindt.

pi_1158738
Wheel of Time is GOEHOOOEEDD!! . Heb hem al 3x gelezen...
Als je dat dan toch aan het lezen bent lees dan ook dit: The world of Robert Jordan's The wheel of time.
Een soort van handboek waarin ALLES wordt beschreven over alle beschavingen, geschiedenissen enz.


ook goeie fantasyboeken zijn:

Probeer
Terry Goodkind --> zeer goed
David Eddings --> Heel vet
Raymond E. Feist --> Hele goeie heeft de rechten over alles dat Tolkien geschreven heeft dus gast is gewoon SUPERGOED

pi_1159564
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 23:40 schreef Mordreth het volgende:
Raymond E. Feist --> Hele goeie heeft de rechten over alles dat Tolkien geschreven heeft dus gast is gewoon SUPERGOED
Ehhh ik vind de boeken van Feist ook erg leuk enzo, maar wat heeft het feitr dat ie de rechten heeft van de tolkien boeken ermee te maken of ie goed schrijft? Als bill gates de beatles rechten koopt maakt dat hem nog geen goede zanger......
pi_1162352
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 23:35 schreef fisico het volgende:

[..]

In Lord of Chaos (weet de nederlandse titel niet) is een beetje het overgangsboek. Het wordt daar allemaal wat meer politiek en strategie dan de spanning en de avonturen. In 7 is dit nog wat meer, met een goed begin vanuit verschillende standpunten de personen bekijken, en dan vraag je jezelf echt af zijn ze nu zo dom of snappen ze het gewoon niet. M.a.w. praat eens met elkaar en je lost veel problemen op.

Over 8 path of daggers ben ik tot op heden echt niet te spreken, gewoon een zwaar onder de maat

als het goed is komen er 11 of 12 delen, hij zij ooit er komen er nog 5 bij, maar toen was volgens mij deel 7 al geschreven maar nog niet uitgebracht.

Ik hoop op nog wat kwalitatief goede delen, gaat mij meer om de kwaliteit dan om de kwantiteit en ik hoop dat jordan dit ook vindt.


SPOILER

deel V vond ik ook een wat minder deel.. maar over 8 ben ik wel te spreken. het is inderdaad niet meer zo als in het begin, maar dat hoort er bij. Juist doordat dingen veranderen (de meiden worden Aes Sedai, en Matt moet nix meer van Aes Sedai hebben) willen ze juist niet met elkaar praten. Dan kun je wel zeggen "het zijn altijd goeie vrienden geweest", maar ik denk dat ze gewoon uit elkaar gegroeid zijn. Ze hebben dan al een hele tijd apart gereisd, en ook al hebben ze veel met elkaar opgetrokken, blijkt wel dat Nynaeve en Egwene steeds meer Aes Sedai trekjes krijgen. Matt heeft dit ook door en vindt dit maar niks, reden genoeg dus om juist NIET meer zoveel met hun te praten.

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_1163547
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 23:40 schreef Mordreth het volgende:
Wheel of Time is GOEHOOOEEDD!! . Heb hem al 3x gelezen...
Als je dat dan toch aan het lezen bent lees dan ook dit: The world of Robert Jordan's The wheel of time.
Een soort van handboek waarin ALLES wordt beschreven over alle beschavingen, geschiedenissen enz.


ook goeie fantasyboeken zijn:

Probeer
Terry Goodkind --> zeer goed
David Eddings --> Heel vet
Raymond E. Feist --> Hele goeie heeft de rechten over alles dat Tolkien geschreven heeft dus gast is gewoon SUPERGOED


ik ga over een aantal uren op vakantie en heb naast een stapel thrillers (leest makkelijk weg op het strand enzo) bij me:
Boek 8 van WoT,
the world of rj's wot
deel 2 van Goodkinds wizards rule's
een boek van Weis en Hickman, niet deathgate en ook niet die over het doodszwart.
en van Eddings + vrouw the redemption of althalus

Ik kijk wel wat ik uitlees en waar ik zin in heb, maar Goodkind en Jordan lees ik zeker uit. eddings is meestal wel grappig en wat lichter dus zal ook wel gelezen worden in de vakantie.

ach ik heb tot 1 augustus de tijd dus zal allemaal wel lukken denk ik.

wat betreft de spoiler,

praten zou zoveel ongemakken en twijfels wegnemen, denk eens aan het gemak wat Rand zou hebben van Perrin en Min samen?

prettige vakantie iedereen en tot begin aug.

Fisico

pi_1173003
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 23:35 schreef fisico het volgende:

als het goed is komen er 11 of 12 delen, hij zij ooit er komen er nog 5 bij, maar toen was volgens mij deel 7 al geschreven maar nog niet uitgebracht.


Paar maanden geleden had hij het over 'nog 3 tot 5 delen'. Na uitkomen van het negende boek dus.
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  maandag 18 februari 2002 @ 22:40:38 #38
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_3215426
Ik had deze al eerder Welke SF/Fantasy boeken *moet* je hebben gelezen? geplaatst, maar hier komt ie beter tot zn recht:


Persoonlijk vind ik Robert Jordan een van de mindere schrijvers.
Het eerste boek kwam al langzaam op gang, en daarna werd het alleen maar trager, er is zoiets als teveel diepgang.

Ik heb het uitgehouden tot deel 6, alleen maar om er achter te komen wie van die 3 wijven Rand nou EINDELIJK eens zou kiezen.

Daarna werd het me teveel, ik kon de mensen niet meer uit elkaar houden. En ik ben niet eens slecht met namen

Je moet bijna aantekeningen maken, wil je alle personages/plotlijnen uit mekaar houden, en die aantekeningen zijn bijna dikker dan de eerste drie boeken bij elkaar.

Daar komt nog ns bij dat ie de Aiel gewoon gejat heeft van de Fremen natuurlijk.

Het is verder niet slecht, maar het is ook niet goed.
Het is te commercieel, hij schrijft niet volgens een plan.
Raymond Feist bijvoorbeeld heeft de verhaalijn al compleet uitgewerkt voordat hij begint met schrijven.

Robert Jordan weet zelf nog niet eens waar het schip strandt, hij is alleen maar bezig met het vervolg, en werkt niet naar het einde toe.
Hij werkt sinds boek 3 al naar een open einde toe.

Things to meat, people to do, places to kill.
  maandag 18 februari 2002 @ 23:40:12 #39
22557 Musashi_Shingen
In silence my mind races
pi_3216364
De serie had als originele standpunt om te eindigen na 12 delen, ooit eens gelezen in interview met Jordan..
Maar dit was voordat 't allemaal iets te veel richting open einde ging, dus hoe ver 't nu zal komen is niet geheel duidelijk..

Wel vind ik het jammer dat Robert Jordan 't eigenlijke werk uit het oog aan verliezen is...deel 10 was oorspronkelijk voor ergens Mei dit jaar gepland, zou dan verschoven zijn naar November dit jaar, alleen zijn er nu weer commerciele belangen tussen gekomen...
De eerstkomende tijd is Jordan bezig met vernieuwde uitgaven van de eerder verschenen boeken...die opnieuw opgedeeld worden (boek een bestaat dan ineens uit 3 of 4 delen) en allen opnieuw bewerkt en ge-edit worden door Jordan...alsook van illustraties voorzien..
De eerste delen hiervan liggen al in de winkels ("From the Two Rivers" heet deel 1 geloof ik, zie hier bij Amazon.com)

Maar goed, al dit herkauwen van 't zelfde werk kost Jordan zoveel tijd dat er nu geruchten zijn dat boek 10 niet voor april 2003 of later nog uitkomt
(zie hiervoor de kalender bij vele grotere boekhandels, staat planned rls date book 10 early Q2 2003)

The wise seek silence - Ladies: Looking for a Romantic Date?
Today's Special: Passion soup, Hot and Steamy
pi_3216620
quote:
Op maandag 18 februari 2002 22:40 schreef Penance het volgende:
Persoonlijk vind ik Robert Jordan een van de mindere schrijvers.
Het eerste boek kwam al langzaam op gang, en daarna werd het alleen maar trager, er is zoiets als teveel diepgang.
ligt er net aan wat jij leuk vind om te lezen. Ik hou wel van diepgang, en 't liefst alle belangrijke personages. Mensen die niet echt van belang zijn worden ook niet te veel belicht in WoT (imo).
quote:
Ik heb het uitgehouden tot deel 6, alleen maar om er achter te komen wie van die 3 wijven Rand nou EINDELIJK eens zou kiezen.

Daarna werd het me teveel, ik kon de mensen niet meer uit elkaar houden. En ik ben niet eens slecht met namen

Je moet bijna aantekeningen maken, wil je alle personages/plotlijnen uit mekaar houden, en die aantekeningen zijn bijna dikker dan de eerste drie boeken bij elkaar.


als je alle boeken na elkaar leest heb je dit probleem totaal niet. (tenzij je geestelijk wat minder bedeelt bent). Ik ben niet boven modaal slim en had geen moeite om dingen uit elkaar te houden, ook qua namen niet.
quote:
Daar komt nog ns bij dat ie de Aiel gewoon gejat heeft van de Fremen natuurlijk.
beter goed gejat dan slecht verzonnen
(ik heb Dune niet gelezen. kwam er gewoon niet doorheen
maar dat zal wel aan mij liggen, aangezien ieder ander persoon die ik ken het geweldig vindt)
quote:
Robert Jordan weet zelf nog niet eens waar het schip strandt, hij is alleen maar bezig met het vervolg, en werkt niet naar het einde toe.
Hij werkt sinds boek 3 al naar een open einde toe.
hier baal ik inderdaad ook van. Wrap it up dude. het is onderhand weer mooi geweest. wel leuk hoor, 88 boeken, maar op een gegeven moment moet het ook ophouden.

ik heb wel gehoord dat ie 't einde al klaar heeft. Hopelijk heeft ie 't wel voor 2010 af

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  dinsdag 19 februari 2002 @ 07:21:29 #41
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_3217898
quote:
Op maandag 18 februari 2002 23:53 schreef Vision het volgende:

[..]

ligt er net aan wat jij leuk vind om te lezen. Ik hou wel van diepgang, en 't liefst alle belangrijke personages. Mensen die niet echt van belang zijn worden ook niet te veel belicht in WoT (imo).
[..]


Wat ik jammer vind is ook dat een bepaald hoofdpersonage soms bijna een heel boek lang niet voorkomt, dan ben je echt helemaal uit die verhaallijn.
quote:
als je alle boeken na elkaar leest heb je dit probleem totaal niet. (tenzij je geestelijk wat minder bedeelt bent). Ik ben niet boven modaal slim en had geen moeite om dingen uit elkaar te houden, ook qua namen niet.
[..]
Da's het nadeel bij mij, ik ben begonnen toen deel 2 net uit was, dus moest ik steeds wachten tot het nieuwe deel uitkwam.
Ging in het begin wel goed, toen schreef hij nog redelijk snel...
quote:
beter goed gejat dan slecht verzonnen
(ik heb Dune niet gelezen. kwam er gewoon niet doorheen
maar dat zal wel aan mij liggen, aangezien ieder ander persoon die ik ken het geweldig vindt)
[..]
Dune is geweldig!
quote:
hier baal ik inderdaad ook van. Wrap it up dude. het is onderhand weer mooi geweest. wel leuk hoor, 88 boeken, maar op een gegeven moment moet het ook ophouden.

ik heb wel gehoord dat ie 't einde al klaar heeft. Hopelijk heeft ie 't wel voor 2010 af


Da's fijn om te horen, dat hij het einde al af heeft, maar laat die man daar dan in godsnaam naar toe schrijven!!!
Things to meat, people to do, places to kill.
pi_3226363
het plot vind ik nog steeds wel interessant maar iets meer tempo zou het boek geen kwaad doen.

Ik word bijvoorbeeld onderhand echt heel erg moe van alle man-vrouw conflicten in de reeks. Het is een fantasyboek, geen sociologiestudie Bovendien is het zo stereotyp dat het niet eens grappig meer is.

Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  zondag 24 maart 2002 @ 02:37:05 #43
1234 HiZ
Istanbullu
pi_3594334
De titel van deel 10 is bekend gemaakt 'Crossroads of twilight'.
  Admin zondag 24 maart 2002 @ 08:40:03 #44
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_3595355
Ik ben ze dus wel allemaal achter elkaar aan het lezen en idd je blijft zo beter in de verhaallijn, maar ik ben nu bij boek VII blijven steken, ik moet het even een poosje wegleggen, ik kom er niet meer doorheen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_3597276
quote:
Op zondag 24 maart 2002 02:37 schreef HiZ het volgende:
De titel van deel 10 is bekend gemaakt 'Crossroads of twilight'.
CoT als afkorting, even wennen maar gaat vast lukken. Nu nog een beetje tempo in de serie en het gaat helemaal goed komen.

De delen in een keer achter elkaar lezen heeft als nadeel dat de verwijzingen irri zijn. Er zitten in de eerste paar 100 blz vaak wat terugverwijzingen / geheugensteuntjes in die van mij niet zouden hoeven. Ik zou liever een up to date gedegen samenvatting / naslagwerk hebben, dat is dus niet het extra boek wat er nu al is.

  maandag 25 maart 2002 @ 01:20:05 #46
1234 HiZ
Istanbullu
pi_3603859
Er bestaan online faqs die erg uitgebreid zijn, ook ingaan op de theorieën die er zijn t.a.v. identiteiten en zo.
pi_3604035
quote:
Op maandag 25 maart 2002 01:20 schreef HiZ het volgende:
Er bestaan online faqs die erg uitgebreid zijn, ook ingaan op de theorieën die er zijn t.a.v. identiteiten en zo.
heb je daar links van?

ben wel benieuwd.

het is denk ik ook niet slecht als ik eens een goede samenvatting doorlees voor ik aan deel 10 begin.

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  maandag 25 maart 2002 @ 04:10:54 #48
1234 HiZ
Istanbullu
pi_3604553
quote:
Op maandag 25 maart 2002 01:47 schreef Vision het volgende:

[..]

heb je daar links van?

ben wel benieuwd.

het is denk ik ook niet slecht als ik eens een goede samenvatting doorlees voor ik aan deel 10 begin.


http://www.thetaint.org/nmfaq.html

http://www.arkane.demon.co.uk/WOTFAQ/ (mijn favoriet)

http://www.wotism.net/listA.html

pi_3607749
quote:
Op maandag 25 maart 2002 04:10 schreef HiZ het volgende:

http://www.thetaint.org/nmfaq.html

http://www.arkane.demon.co.uk/WOTFAQ/ (mijn favoriet)

http://www.wotism.net/listA.html


Nadeel van jouw favoriet is dat ie wat achterloopt. Maar ze zijn idd wel handig. Je kan heel snel uitzoeken waar een persoon uithangt of wat hij allemaal heeft gedaan / van wordt verdacht. Zo lang het boek wat je aan het lezen bent maar niet besproken wordt is het geen probleem, op spoilers zit ik niet echt te wachten namelijk.
  maandag 25 maart 2002 @ 13:00:27 #50
17075 extreme
-wannahave-
pi_3607770
al bekend wanneer we deel negen in het engels/hardback kunnen verwachten?
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
  maandag 25 maart 2002 @ 16:23:57 #51
1234 HiZ
Istanbullu
pi_3610266
Inderdaad, Wotfaq loopt iets achter, maar daar staat tegenover dat het 'research' zeer grondig is.
  maandag 25 maart 2002 @ 16:26:49 #52
1234 HiZ
Istanbullu
pi_3610317
quote:
Op maandag 25 maart 2002 13:00 schreef extreme het volgende:
al bekend wanneer we deel negen in het engels/hardback kunnen verwachten?
Het gebruikelijke patroon is een maand of 7-8 na de bekendmaking van de titel. In het uitgave schema tot augustus is het boek in ieder geval nog niet opgenomen.
pi_3611497
quote:
Op maandag 25 maart 2002 16:26 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het gebruikelijke patroon is een maand of 7-8 na de bekendmaking van de titel. In het uitgave schema tot augustus is het boek in ieder geval nog niet opgenomen.


En de paperback weer een maand of 6 daarna. Ik wil alleen maar de paperbacks omdat hardcovers irri lezen.
pi_8069120
Voor mij is het nu afgelopen. Crossroads of Twilight heeft bij mij de spreekwoordelijke emmer doen overlopen en ik heb hem halverwege weggelegd. Ik stop er mee.

HOE kan je als schrijver in godsnaam denken dat deze meuk mensen boeit? Er gebeurt in dat hele boek werkelijk niets! Het enige wat we mogen lezen is beschrijvingen en nog eens beschrijvingen en daar betaal ik geen 25 euro voor.

Dag Robert Jordan!

"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
pi_8069216
Ik hou wel van die ellenlange draai-om-de-hete-brij-heen stijl die in WoT zit. Al mag er inderdaad wel met wat meer regelmaat "het nieuwe deel" verschijnen.
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_8069415
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 16:25 schreef Atrimar het volgende:
Ik hou wel van die ellenlange draai-om-de-hete-brij-heen stijl die in WoT zit. Al mag er inderdaad wel met wat meer regelmaat "het nieuwe deel" verschijnen.
Voor dit laatste deel (tenminste de eerste 350 bladzijden ) had Steven Erikson of George RR Martin 10 bladzijden nodig gehad. Moet nog gapen als ik er aan terugdenk. Dit boek mag wat mij betreft de ondertitel "Status quo in WoT-land"dragen.
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
pi_8097302
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 16:25 schreef Atrimar het volgende:
Ik hou wel van die ellenlange draai-om-de-hete-brij-heen stijl die in WoT zit. Al mag er inderdaad wel met wat meer regelmaat "het nieuwe deel" verschijnen.
Het wordt erg langdradig .. net of dat het nog wat delen langer moet duren omdat het van de uitgevers moet
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_8102978
Overigens verwacht ik niet dat er ooit nog een einde aan het verhaal komt. Elke keer gaat het over het pattern, dat dit geen begin of eind heeft, en dat de strijd tussen de Dark One en de Dragon Reborn nooit beslist is, maar eeuwig doorgaat, dat pleit niet echt voor een bevredigend gesloten eind.
Unox, the worst operating system.
pi_8103066
Ik word er scheitziek van, ik lees dit deel (met de idioot matige titel Crossroads of Twilight) uit en dan kap ik er mee. Jordan heeft dan ruim tienduizend pagina's gekregen om zijn verhaaltje te vertellen.

Fantasy noem ik al vaker "Boeketreeks schrijfsels voor mensen die van zwaardjes houden." en the wheel of time serie overdrijft het weer. Leeghoofdig vermaak is okay maar Armageddon had ik ook uitgezet als het vier uur had geduurd.

Ik ga wel weer terug naar een schrijver die wel snapt waar zijn verhalen naartoe gaan, zoals Eddings of zo.

Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_8135428
Overigens:
SPOILER
Ik zit nu op bladzijde 235 en er zijn nu al 7 karakters met een ooglapje langsgekomen. Geen van allen hebben wat met het verhaal te maken. Waarom worden die ooglapjes (en de rest, het zijn allemaal stoere veteranen) dan de hele tijd beschreven?!
/SPOILER
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_8136098
quote:
Op maandag 27 januari 2003 16:36 schreef Karboenkeltje het volgende:
Overigens:
SPOILER
Ik zit nu op bladzijde 235 en er zijn nu al 7 karakters met een ooglapje langsgekomen. Geen van allen hebben wat met het verhaal te maken. Waarom worden die ooglapjes (en de rest, het zijn allemaal stoere veteranen) dan de hele tijd beschreven?!
/SPOILER
-
-
-
-
-
Ook spoiler
-
-
-
-
-
-
Volgens mij is het de bedoeling dat Mat Cauthon een oog gaat verliezen (een van die voorspellingen dat ie 'half the light of the world' gaat verliezen). Dus zal daar wel mee te maken hebben.
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
pi_8148087
En wanneer komt de Crossroads of Twilight in het NL uit? Anders is mijn verzameling niet compleet
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
  dinsdag 28 januari 2003 @ 09:15:56 #63
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_8148197
Ik lees de serie ook, helaas in het nederlands. Een vriend was zo aardig om me de eerste twee delen kado te geven en nu ben ik het een beetje aan mezelf verplicht om alle delen te kopen. Dat flikte hij me ook al met The Sword of Truth...

Ik vind het een goede serie hoewel het nu inderdaad wel erg langdradig begint te worden. Verder raad ik Robert zeker aan om eens een goede psych te gaan bezoeken om over zijn denkbeelden van vrouwen af te komen. Als je al het gekat en het rechtstrijken van jurken en het trekken aan vlechten eruit haalt heb je een lekker leesbaar boek. Aan de andere kant is de mate van detail ook wel weer wat de serie zo leuk maakt, zeker rond deel 6/7 vond ik het erg sterk.
Ik ben dan ook heel benieuwd naar de vertaling van het laatste deel, maar ik hoop wel dat het geen geschreven Bold&Beautifull gaat worden.

Er is trouwens nog geen topic over Sword of Truth ??

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_8148293
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 09:15 schreef Pikkebaas het volgende:
... dat het geen geschreven Bold&Beautifull gaat worden.

Er is trouwens nog geen topic over Sword of Truth ??


Wat let je om er een te openen? , dan bewaar ik mijn opmerking daarover voor dat topic
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
  woensdag 29 januari 2003 @ 17:46:31 #65
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_8179251
Ik begin Jordan ook wel erg langdradig te vinden. De tijd tussen elk boek zorgt ervoor dat je telkens alle samenvattingen weer moet doorneuzen.

Er worden veel te veel personages gevolgd. Zelfs de totaal onbelangrijke personen krijgen soms een heel hoofdstuk voor henzelf. Als een serie 10000 pagina's telt dan boeit het me geen ene ruk dat het paard van dat en dat onbelangrijke personage zus en zo heet.

Het is echt de dood van de prachtige serie

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_8186313
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 17:46 schreef Vamos het volgende:

Het is echt de dood van de prachtige serie


hopelijk krijgt Jordan dat zelf ook in de gaten


ach, ik heb de serie (t/m deel 9) met plezier gelezen. Ik hoop alleen echt dat 't niet veel langdradiger gaat worden.

Ik heb deel 1 t/m 8 achter elkaar gelezen, en toen moeten wachten op deel 9. Ik was echt de helft alweer vergeten

Dus ik doe gewoon het zelfde als bij Sword of Truth, ik stop met het lezen en herlees gewoon alles zodra de serie ten einde is.

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_8238794
quote:
Op vrijdag 7 juli 2000 00:23 schreef MeneerTim het volgende:
Iemand vertelde laatst op de chat over de serie wheel of time..
Een vriend van me raadde het mij ook aan, om het te gaan lezen.
Ben er nog niet aan toe gekomen, heb zelf nog een aantal to-read-books op de plank staan.
pi_8245536
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 16:07 schreef Vision het volgende:

[..]

hopelijk krijgt Jordan dat zelf ook in de gaten


Ik hoorde laatst trouwens dat Jordan elf delen voor de geest had. Als ik het zo lees lijkt het me sterk, hoe zou hij in dit (bij gebrek aan een beter woord) tempo alle verhaallijnen nog redelijk kunnen afwikkelen?

Spoiler!!!
Oh, die horde cyclopen waar ik het eerder over had komen inderdaad in de rest van het boek niet meer voor...
/Spoiler.

Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_8268737
quote:
Op zondag 2 februari 2003 23:33 schreef Karboenkeltje het volgende:

Ik hoorde laatst trouwens dat Jordan elf delen voor de geest had. Als ik het zo lees lijkt het me sterk, hoe zou hij in dit (bij gebrek aan een beter woord) tempo alle verhaallijnen nog redelijk kunnen afwikkelen?


ik heb er "zo veel" over gehoord. Dat het er eigelijk 10 moesten worden, maar nu meer richting 13/14. Of 't waar is weet waarschijnlijk alleen RJ himself.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_8386189
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 12:48 schreef Vision het volgende:
Of 't waar is weet waarschijnlijk alleen RJ himself.
Dat betwijfel ik ten stelligste!
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_8620735
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 16:21 schreef Capetown het volgende:
Voor mij is het nu afgelopen. Crossroads of Twilight heeft bij mij de spreekwoordelijke emmer doen overlopen en ik heb hem halverwege weggelegd. Ik stop er mee.
Dat punt komt bij mij ook steeds dichterbij. Ik heb er geen trek in elke keer weer het verhaal op te moeten pakken. Wat het nog erger maakt is dat je achteraf denkt, wat is er eigenlijk gebeurd dit boek. Er zjn gewoon delen waar een hoofdrolspeler helemaal niet in voorkomt
quote:
HOE kan je als schrijver in godsnaam denken dat deze meuk mensen boeit? Er gebeurt in dat hele boek werkelijk niets! Het enige wat we mogen lezen is beschrijvingen en nog eens beschrijvingen en daar betaal ik geen 25 euro voor.
Ik wacht wel op de paperback, want voor de hardcover heb ik geen geld over en voor de matigheid al helemaal niet.

Is er nog iemand die wel een positieve ervaring heeft?

  zondag 27 april 2003 @ 16:49:05 #72
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_10047557
Momenteel wacht ik nog steeds op deel 10 in pocket vorm. Een week geleden had ik eindelijk deel 9 uit. Binnen een maandje of 5 deel 1 tot 9 doorgelezen en het was lekker lezen vond ik.
Jordan diept lekker op de psyche van de hoofdpersonen in. minpuntje vind ik wel dat soms hoofdpersoon compleet verdwijnen uit een deel zoals. Perrin in deel 9 niet meer deel nam na een pagina of 100. Is jammer ik vind vooral Perrin gaaf.
Verder vind ik zijn manier met magic om gaan wel leuk bedacht en vooral de hele geschiedenis achter alles tof. Soms beetje te langdradig op sommige punten. En soms zou ik het anders schrijven, maar goed ik ben geen Jordan.

Nu maar even ander boek om tijd te doden.

If your shaking it more than twice, your playing with it.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 20:34:36 #73
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_10256429
Tja wat ik kan ik zeggen, ik eet die boeken zo wat op
echt perfect zoals hij schrijft ben echt heel erg verslaafd aan die serie....
kan alleen nergens deel 6 meer kopen
tenminste niet op bol.com en bruna....
iemand toevallig nog een site??

enig nadeel is wel dat je zolang door leest, ik kan maar niet stoppen

To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 23:19:03 #74
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_10260450
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:34 schreef appelsientje het volgende:
iemand toevallig nog een site??
In het Nederlands? www.proxis.be -- er staat wel vermeld dat het op het moment wordt herdrukt.
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
  vrijdag 9 mei 2003 @ 19:43:08 #75
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_10326834
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 23:19 schreef SigmundFreud het volgende:

[..]

In het Nederlands? www.proxis.be -- er staat wel vermeld dat het op het moment wordt herdrukt.


klopt dat zag ik ook staan op www.bruna.nl
nou ja dan maar ff netjes afwachten.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  vrijdag 9 mei 2003 @ 21:32:57 #76
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_10328949
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:34 schreef appelsientje het volgende:
Tja wat ik kan ik zeggen, ik eet die boeken zo wat op
echt perfect zoals hij schrijft ben echt heel erg verslaafd aan die serie....
kan alleen nergens deel 6 meer kopen
tenminste niet op bol.com en bruna....
iemand toevallig nog een site??

enig nadeel is wel dat je zolang door leest, ik kan maar niet stoppen


American Book Center in Den Haag en Amsterdam hebben de hele serie (zover die uit is). Dus deel 6 ligt er ook. In Leiden kan ik je de boekenwinkel tegen over de V&D aanraden in de bree straat. Die heeft hem ook nog.
If your shaking it more than twice, your playing with it.
  zaterdag 10 mei 2003 @ 00:15:30 #77
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_10331902
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 21:32 schreef PS het volgende:

[..]

American Book Center in Den Haag en Amsterdam hebben de hele serie (zover die uit is). Dus deel 6 ligt er ook. In Leiden kan ik je de boekenwinkel tegen over de V&D aanraden in de bree straat. Die heeft hem ook nog.


oke dan ff, maar eeuh hebben ze ook een internet site?? ik woon een beetje in Ermelo (op de veluwe)
Maar goed ach je moet er wat voor over hebben
engels zeker??
ik moet hem eigenlijk in het Nederlands hebben
Want deel 6 heb ik dus ook al in het Engels
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_10365559
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:34 schreef appelsientje het volgende:
Tja wat ik kan ik zeggen, ik eet die boeken zo wat op
Tja.. wacht maar tot je bij crossroads of twilight aankomt... dan ben je zover heen dat het hele paginas even globaal bekijkt en naar de volgende gaat.. omdat er niks, maar dan ook niks gebeurd..

Sorry.. kmoet ook ook even mijn gal spuien over deze serie.. De eerste delen zijn ijzer sterk.. tot winters heart vond ik het allemaal best te pruimen, wh ook wel.. maar cot slaat gewoon alles.. Er gebeurd NIKS wat ook maar iets met de verhaal lijn te maken heeft.. Het verhaal is aan het eind voor mijn gevoel geen een stap verder gekomen dan in het begin.. Ik heb nog een een boek gelezen dat zo bizar traag was als dit boek.. Het erge is nog wel dat ik ook braaf het volgende deel ga kopen.. waarschijnlijk zodra het uit is nog de hardcover ook.. omdat de eerste delen toch zo sterk waren dat ik nieuwsgierig ben hoe het afloopt Misschien alleen nog het laatste deel kopen.. over 10 jaar.. als het er dan al is

* Norjee vind het onbegrijpelijk hoe een serie die zo sterk begon op een dergelijke manier de strot omgedraid wordt :/


[spoiler (eigenlijk niet.. meer dat er niks gebeurd.. dus dan is dr ook niks te spoilen :p)]
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Op een gegeven moment wordt er een heel hoofdstuk geweid aan perrin die door een bos loopt.. zucht... dat had 1 regel kunnen wezen.. En zo is het eigenlijk met alles in dat boek.. in 50 blz had het verteld kunnen worden, en het was nog een mooieverhaal en geen opsomming geweest ook.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
[/spoiler]

  maandag 12 mei 2003 @ 06:37:36 #79
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_10366843
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 00:15 schreef appelsientje het volgende:
[..]
oke dan ff, maar eeuh hebben ze ook een internet site??
www.abc.nl

(maar in het Nederlands zul je de boeken daar niet vinden).

Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 08:35:55 #80
54584 Lyrthion
Lord of Leaves
pi_10466246
quote:
Op donderdag 9 november 2000 23:00 schreef Isabeau het volgende:
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 juli 2000 13:43 schreef Aan_allein het volgende:
Boek 9, Winter's Heart, wordt verwacht voor begin November. (vertalingen van allemaal zijn in het nederlands beschikbaar, maar als je ook maar een beetje redelijk engels leest, zou ik voor de engelse boeken gaan. Niet alleen zijn ze veel goedkoper, er gaat gewoon teveel verloren in de vertaling)<HR></BLOCKQUOTE>Winter's Hearts (Engels) is nu verkrijgbaar. Te krijgen met hard cover voor 59,95. Wie heeft 'm al uit?
Nee, sorry. Ben nog in deel 5 bezig... Maar in het Nederlands is the Wheel of Time veel slechter dan in het engels. Heb eens een keer een hoofdstukje gelezen en rende toen terug naar het engelse boek.
!Peace!
  vrijdag 16 mei 2003 @ 08:38:36 #81
54584 Lyrthion
Lord of Leaves
pi_10466262
quote:
Op maandag 12 mei 2003 06:37 schreef SigmundFreud het volgende:

[..]

www.abc.nl

(maar in het Nederlands zul je de boeken daar niet vinden).


www.tor.com is de officiele uitgeverij.
!Peace!
  vrijdag 16 mei 2003 @ 08:43:43 #82
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_10466299
Goeie serie, ik zit ook op het laatste deel te wachten. Maar eigenlijk meer omdat ik vanuit verzamelwoede de serie compleet wil hebben.

Als je al het gekat van vrouwen en het getrek van Nyneave aan 'r haar weg laat past het makkelijk in 4 boeken.

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  vrijdag 16 mei 2003 @ 08:59:33 #83
54584 Lyrthion
Lord of Leaves
pi_10466427
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 08:43 schreef Pikkebaas het volgende:
Goeie serie, ik zit ook op het laatste deel te wachten. Maar eigenlijk meer omdat ik vanuit verzamelwoede de serie compleet wil hebben.

Als je al het gekat van vrouwen en het getrek van Nyneave aan 'r haar weg laat past het makkelijk in 4 boeken.


ROFLMAO. Ik geef Mat eerder gelijk: gooi Aes Sedai eruit en je hoeft niet al die moeite te doen. Dan was hij tenminste gelijk door al die landen heengelopen en rechtstreeks met een leger van 20.000.000 man of meer naar Tar'mon Gaidon gegaan. Was het na een boek afgelopen geweest.
!Peace!
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 20:46:32 #84
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_12559976
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 08:43 schreef Pikkebaas het volgende:
Goeie serie, ik zit ook op het laatste deel te wachten. Maar eigenlijk meer omdat ik vanuit verzamelwoede de serie compleet wil hebben.

Als je al het gekat van vrouwen en het getrek van Nyneave aan 'r haar weg laat past het makkelijk in 4 boeken.


misschien domme vraag, maar ik kon het zo snel ff niet op internet vinden.
Ik ben nu bij deel 9 (hart van de winter)
wanneer komt deel 10 uit? En wanneer komt ie uit in het Nederlands.

Ik blijf het toch echt een sterke serie vinden

To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 21:16:25 #85
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_12560794
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 20:46 schreef appelsientje het volgende:

[..]

misschien domme vraag, maar ik kon het zo snel ff niet op internet vinden.
Ik ben nu bij deel 9 (hart van de winter)
wanneer komt deel 10 in het nederlands?


is de engelse versie.


Ik blijf het toch echt een sterke serie vinden


anders quote ik mezelf ff

[Dit bericht is gewijzigd door appelsientje op 19-08-2003 21:34]

To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  woensdag 20 augustus 2003 @ 15:53:09 #86
63900 xelzix
Get on with it!
pi_12578784
De eerste paar delen zijn idd erg goed. Vooral deel twee The Great Hunt. De spanning die de hoofdpersonages ondervinden tijdens de eindeloze achtervolging weet Jordan goed over te brengen. Het tempo van het boek is erg hoog wat helaas ontbreekt in verdere delen (vooral 5, 6 en 7). Ik vind zijn stijl saai en eentonig worden. Het is steeds dezelfde formule.

Jordan is verstrikt geraakt in zijn verhaallijnen die hij allemaal wil uitwerken. Het wordt er niet duidelijker op en ik vraag me ook regelmatig af; wie is dat nou weer? Hij had zich moeten beperken tot de hoofdlijnen en er minder "politiek" in moeten verwerken zoals de troonopvolging van Elayne. de Kin (bijv) is naar mijn idee niet essentieel voor de verhaallijn.

Wel hulde voor zijn complexe wereld wat ik een beetje vind tegenvallen van David & Leigh Eddings in Belgariad Series (en vervolgen).

Deel tien ga ik zeker lezen (pocket versie, hardback is veel te duur) al is het alleen maar omdat ik wil weten hoe het afloopt!

I can resist everything but temptation.
pi_20671752
Zozo, al een tijdje geen reply's meer hier. Intussen is er een prequel uit "A new spring". Wat vinden jullie daarvan???
  vrijdag 16 juli 2004 @ 21:29:28 #88
84586 Kajel
Verslavend Gezellig...
pi_20674376
Nog niet gelezen hoewel ik de rest wel allemaal heb gelezen. De titel van boek 11 is ook al bekend trouwens: Knife of Dreams. Ik ben heel benieuwd ernaar. Ik vond boek 10 een beetje een recapitulatie van boek 9. Ik hoop in boek 11 op weer meer nieuwe ontwikkelingen. Bv de redding van Faile.
Feel no shame for what you are...
Digitale Kiekjes Verzameling
  zondag 18 juli 2004 @ 16:22:27 #89
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_20702209
Vond deel te langdradig. Hoop dat ie weer wat snelheid in boek 11 brengt. Wordt te langzaam voor mijn smaak.
If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_20710204
Ik denk dat The knife of dreams als volgt zal gaan.

In noodvaart gaat het verhaal richting Tarmon Gaidon. Op het laatst lijkt het allemaal helemaal fout te gaan voor onze vrienden. Gelukkig steekt Rand met genoemde mes in het pattern en is alles weer terug waar we waren in Winter's Heart.

Ik heb er nu al zin in....
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
pi_20722492
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:30 schreef Capetown het volgende:
Ik denk dat The knife of dreams als volgt zal gaan.

In noodvaart gaat het verhaal richting Tarmon Gaidon. Op het laatst lijkt het allemaal helemaal fout te gaan voor onze vrienden. Gelukkig steekt Rand met genoemde mes in het pattern en is alles weer terug waar we waren in Winter's Heart.

Ik heb er nu al zin in....
Haha, dat zou te mooi zijn, nee ik denk het niet hoor. Ik weet niet hoe het dan zal gaan (ik ben trouwens zelf nog maar in boek 9). Maar misschien een Angreal ofzo. Ik weet niet, ik hoop dat 11 uit zal zijn als ik klaar ben met de serie tot 10. Wel een toffe tiltel btw "knife of dreams"
pi_20723269
Ik vraag me af of ik ooit in het laatste deel kom. .

Ik ben inmiddels al een keer of zes opnieuw begonnen met deze serie en telkens blijf ik hangen in deel 5 of 6. De laatste keer had ik eindelijk deel 5 doorgeworsteld, maar in deel 6 heb ik de handjes in de lucht gegooid bij pagina 100 oid.

Ineens ben ik snel afgeleid, zit er geen vaart meer in en moet ik teruglezen omdat ik me besef dat ik de laatste paar pagina's niet bewust in me heb opgenomen.

Zo vliegen de pagina's je om de oren bij de eerste delen en zo zit je een uur lang naar één pagina te staren bij de latere delen.

Jammer. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 19 juli 2004 @ 16:16:47 #93
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_20723679
Ik kwam er niet doorheen. Deel 1 was al onverteerbaar voor me.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_20727744
quote:
Op maandag 19 juli 2004 15:19 schreef mark7bergen het volgende:

[..]

Wel een toffe tiltel btw "knife of dreams"
Wéér een meesterlijke voorwerp+of+fenomeen formule-titel zoals verplicht lijkt te zijn in de inspiratieloze fantasy. Kom, laten we Jordan alvast een handje helpen voor de volgende paar delen.

  • Icicle of souls
  • Eyes of bonding
  • Flatulence of doom
  • Ik en mijn leger van stokstaartjes.
      vrijdag 23 juli 2004 @ 05:58:54 #95
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_20802705
    quote:
    Op maandag 19 juli 2004 15:57 schreef MUUS het volgende:
    Ik vraag me af of ik ooit in het laatste deel kom. .
    Dat vragen zelfs de die-hard fans zich af want Jordan blijft maar delen schrijven waarin geen moer gebeurt.

    Rond deel 5 heb ik het ook opgegeven, ik pik de serie wel weer op als hij uitgeschreven of dood is.

    Zó goed vind ik die serie nou ook weer niet, dingen plukken uit verschillende mythologiën is leuk maar om gewoon bepaalde karakters gewoon één op één te kopiëren .

    Sowieso vind ik de meeste hoofdpersonen echt totaal onuitstaanbaar. De enige persoon waar ik nog een béétje sympathie voor kan opbrengen is Faile.
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
      vrijdag 23 juli 2004 @ 08:49:15 #96
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_20803235
    En Lan
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
      vrijdag 23 juli 2004 @ 17:11:20 #97
    1234 HiZ
    Istanbullu
    pi_20811477
    Ik ben wat langer 'trouw' gebleven, maar CoT was voor mij de druppel die de emmer deed overlopen. Ik zal de serie waarschijnlijk ooit nog wel uitlezen, maar ik denk dat ik niet echt meer bij de mensen zal horen die het boek per se als eerste moeten hebben.
    pi_20813011
    Ik zit nog steeds op de NL vertaling te wachten ... ik ben nu eenmaal in het NL begonnen dus.

    Ik denk dat ik de enige ben die de langdurigheid (niet langdradigheid) volkomen geen probleem vind. Van mijn part nog 10 delen.

    Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
    If you shake my hand better count your fingers ...
      zaterdag 24 juli 2004 @ 00:57:40 #99
    1234 HiZ
    Istanbullu
    pi_20821540
    Come on... in CoT gebeurt echt helemaal totaal niks. Niet in de verhaallijnen en niet in de persoonlijke ontwikkeling van de karakters. Het boek is voor 99% filler-material. Jordan heeft voor CoT geschreven als een feuilletonschrijver aan het begin van de vorige eeuw. Die kregen per woord betaald, dus hoe meer woorden hoe beter voor hun eigen beurs.
      zaterdag 24 juli 2004 @ 16:22:19 #100
    84586 Kajel
    Verslavend Gezellig...
    pi_20829312
    Ben ik niet helemaal met je eens, maar ik moet wel zeggen dat CoT op mij een beetje overkomt als een soort enorme flashback op Deel 9. Zo van "toen Rand in boek 9 dit en dit aan het doen was, deed Perrin dit en dat" en dat vertelt ie dus allemaal nog ff in boek 10.
    Ik hoop trouwens dat boek 12 Flatulence of Doom gaat heten. Het hoeft maar 10 paginas lang te zijn en te vertellen hoe iedereen enorm gruwelijk aan zijn/haar eind komt.
    Feel no shame for what you are...
    Digitale Kiekjes Verzameling
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')