abonnement Unibet Coolblue
pi_40020444
Is een rijbewijs een geldig middel om je te legitimeren op straat? of heb je daar een id kaart voor nodig?
pi_40020505
Ja
pi_40020518
Ja, je rijbewijs voldoet. Alhoewel sommige agenten dat ook niet weten
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_40020545
In Nederland wel, in 't buitenland kunnen ze moeilijk gaan doen.
"If you're not a manc, you're a wank"
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:46:20 #5
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_40020554
Ja, nadeel is dat zo'n ID-pasje wat beter in je portemonnee past dan dat blauwe boekje, maar eind dit jaar kan je (tegen betaling) je rijbewijs om laten zetten naar creditcardformaat...
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_40020555
Kom zeg, heb je die maandenlange campagne over de ID plicht gemist ofzo?
pi_40020559
http://www.justitie.nl/themas/meer/identificatieplicht/index.asp

"Mensen met de Nederlandse nationaliteit kunnen zich identificeren met het paspoort, het rijbewijs en de Nederlandse identiteitskaart (voorheen Europese identiteitskaart). "
pi_40020562
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:46 schreef Molluck het volgende:
Ja, nadeel is dat zo'n ID-pasje wat beter in je portemonnee past dan dat blauwe boekje, maar eind dit jaar kan je (tegen betaling) je rijbewijs om laten zetten naar creditcardformaat...
Blauw?
pi_40020755
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:46 schreef Evil_Jur het volgende:
Kom zeg, heb je die maandenlange campagne over de ID plicht gemist ofzo?
Blijkbaar sommige agenten wel dan. Mijn vriend kreeg na een legitimatieverzoek te horen dat het rijbewijs geen geldig legitimatiebewijs was (maar goed, hij had dan ook een enorm misdrijf begaan: hij had zijn hand niet uitgestoken terwijl hij linksaf sloeg nadat hij voorgesorteerd stond bij een stoplicht dat alleen een pijl naar links had)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_40020799
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Blijkbaar sommige agenten wel dan. Mijn vriend kreeg na een legitimatieverzoek te horen dat het rijbewijs geen geldig legitimatiebewijs was (maar goed, hij had dan ook een enorm misdrijf begaan: hij had zijn hand niet uitgestoken terwijl hij linksaf sloeg nadat hij voorgesorteerd stond bij een stoplicht dat alleen een pijl naar links had)
alsof er nog fietsers bestaan die wél hun hand uitsteken
pi_40020833
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:56 schreef thomzor het volgende:
alsof er nog fietsers bestaan die wél hun hand uitsteken
Jawel hoor, ik zie ze regelmatig. Maar nog nooit een fietser de hand uit zien steken terwijl je voor een rood stoplicht voor linksaf staat te wachten. En het stapt ook zo rot op als je je arm naar links houdt. Dan heb je weer niet voldoende controle over je fiets. Altijd een reden om je id te laten zien in de hoop dat je daarvoor beboet kunt worden
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_40021746
Om je te identificeren (legitimeren is namelijk iets anders, al kent 99% van de nederlandse bevolking het verschil tussen legitimeren en identificeren niet) volstaat het op straat voor de politie.
DIt omdat het RB specifiek genoemd staat in de wet op de uitgebreide identificatie alszijnde een geldig identiteitsmiddel.

Ga je bij de bank een rekening afsluiten dan zou het kunnen zijn dat de bank moeilijk doet omdat het daarvoor officieel geen geldig identificatiemiddel is
pi_40022227
Bij gemeente en dergelijke geldt het rijbewijs niet, en dat is omdat er op je rijbewijs geen nationaliteit staat......

En op je ID kaart en paspoort wel...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 20 juli 2006 @ 19:53:48 #14
104871 remlof
Europees federalist
pi_40022262
Ik mag het toch hopen dat een rijbewijs een geldig ID voor de politie is, het is het enige identiteitsbewijs dat ik altijd bij me heb!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')