abonnement Unibet Coolblue
pi_39967798
Dit zal de meeste mensen wel bekend voorkomen. Je bent lekker aan het typen en opeens kloppen geen van je leestekens meer!

: wordt bijvoorbeeld ±
< wordt ;
? wordt =

en zo veranderd er veel meer.
Dit komt dan omdat je perongeluk Ctrl en Shift tegelijk in hebt gedrukt en dat gebeurt bij mij helaas heel erg vaak

Nu is het wel heel eenvoudig weer op te lossen door weer Ctrl + Shift in te drukken, maar ik blijf het maar bijzonder irritant vinden.

Is er een mogelijkheid om deze toetscombinatie uit te schakelen? Ik begrijp überhaupt niet waarom het zo makkelijk moet zijn om met die andere tekens te gaan werken
I'm not just a guy with a big dick.. I'm an artist!
pi_39967955
Dan kun je ° deze krijgen
  woensdag 19 juli 2006 @ 11:06:57 #3
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_39968049
ik kan ctrl shift drukken wat ik wil maar tekens blijven gewoon hetzelfde. Weet wel dat het bij veel mensen zo is maar bij mij dus niet. het zal dus wel uit te zetten zijn. (al heb ik dat zelf niet gedaan maar de mensen in de vaio fabriek hebben het al voor me gedaan ofzo denk ik of ik heb het onbewust perongeluk een keer uitgezet maar lijkt me niet) (ik heb trouwens gewoon windhoos xp leppa)
  woensdag 19 juli 2006 @ 11:20:32 #4
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_39968475
- Start
- Instellingen
- Configuratiescherm
- Toetsenbord
- [tabje] Landinstellingen voor invoer
- [button] Toetscombinatie wijzigen
- vinkje uitzetten


Wat je als extra ook zou kunnen doen is de alternatieve toetsenbordinstellingen verwijderen. ALS die toetsencombinatie dan al per ongeluk aanstaat en je 'm per ongeluk gebruikt, dan kan 'ie nergens naar omschakelen, want er is maar één toetsenbordinstelling

- Start
- Instellingen
- Configuratiescherm
- Toetsenbord
- [tabje] Landinstellingen voor invoer
- Verwijder bovenin dit scherm de toetsenbordinstellingen die je toch nooit gebruikt
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_39968733
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 11:20 schreef Sjaakman het volgende:
- Start
- Instellingen
- Configuratiescherm
- Toetsenbord
- [tabje] Landinstellingen voor invoer
- [button] Toetscombinatie wijzigen
- vinkje uitzetten


Wat je als extra ook zou kunnen doen is de alternatieve toetsenbordinstellingen verwijderen. ALS die toetsencombinatie dan al per ongeluk aanstaat en je 'm per ongeluk gebruikt, dan kan 'ie nergens naar omschakelen, want er is maar één toetsenbordinstelling

- Start
- Instellingen
- Configuratiescherm
- Toetsenbord
- [tabje] Landinstellingen voor invoer
- Verwijder bovenin dit scherm de toetsenbordinstellingen die je toch nooit gebruikt
Ik heb geen tabje Landinstellingen voor invoer
Ik heb overigens een Logitech MX500 toetsenbord met 'blauwe tand'.
mss dat die informatie van pas komt...
I'm not just a guy with a big dick.. I'm an artist!
pi_39969279
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 11:28 schreef infra-roodborstje het volgende:

[..]

Ik heb geen tabje Landinstellingen voor invoer
Ik heb overigens een Logitech MX500 toetsenbord met 'blauwe tand'.
mss dat die informatie van pas komt...
Volgens mij is een MX500 een type muis van Logitech. Maar ook ik heb het tabblad Landinstellingen daar niet. Ik gebruik XP Prof.

Maar als ik shift + ctrl even ingedrukt houd, zeg 2 a 3 sec, dan springt hij wel om naar het goede type, probeer dat eens
pi_39969453
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 11:28 schreef infra-roodborstje het volgende:

[..]

Ik heb geen tabje Landinstellingen voor invoer
Ik heb overigens een Logitech MX500 toetsenbord met 'blauwe tand'.
mss dat die informatie van pas komt...
Control Panel -> Regional and Language Options -> Languages (tabje) -> Details... (knopje)

Daar staan de landinstellingen van je keyboard, dus niet onder Keyboard in het Control Panel.

In de Settings tab die je voor je ziet kun je overbodige taal/toetsenbordinstellingen verwijderen, of, met de knop Key Settings... kun je de Ctrl-Shift combinatie wijzigen of uitschakelen.
pi_39969763
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 11:51 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Control Panel -> Regional and Language Options -> Languages (tabje) -> Details... (knopje)

Daar staan de landinstellingen van je keyboard, dus niet onder Keyboard in het Control Panel.

In de Settings tab die je voor je ziet kun je overbodige taal/toetsenbordinstellingen verwijderen, of, met de knop Key Settings... kun je de Ctrl-Shift combinatie wijzigen of uitschakelen.
Landinstellingen voor de nederlandse gebruikers
pi_39970128
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 12:01 schreef duckes het volgende:

[..]

Landinstellingen voor de nederlandse gebruikers
Ben niet zo bekend met de benamingen in nederlandstalige Windows, heb altijd met engelse versies gewerkt .

Moet ook niet al te moeilijk zijn de nederlandse equivalenten van de engelse opties te vinden .
  woensdag 19 juli 2006 @ 14:06:56 #10
10017 Vaan_Banaan
Geen banaanvragen a.u.b.
pi_39974134
[spuit 11 modus]
Het zit ergens anders
Start -> instellingen -> landinstellingen -> talen(tab) -> details(knop) ->instellignen (tab) -> toetsinstellingen (knop) -> toetsencombinatie wijzigen (knop)
Fijn dat windows so lekker consequent is met die instellingen.
[/spuit 11 modus]

[ Bericht 7% gewijzigd door Vaan_Banaan op 19-07-2006 14:09:29 (spuit 11) ]
ik ben de dorpsgek
Met een lange jas aan en geen onderbroek.
Loituma
  woensdag 19 juli 2006 @ 15:41:45 #11
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_39977446
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 10:58 schreef infra-roodborstje het volgende:
Ik begrijp überhaupt niet waarom het zo makkelijk moet zijn om met die andere tekens te gaan werken
Oude toetsenborden zagen er zo uit... op de plek van de ? zat dan de = enzo...

geloof ik
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_40052938
Nou het is gelukt
tnx allemaal want het was me toch wel een doorn in het oog
I'm not just a guy with a big dick.. I'm an artist!
  maandag 31 maart 2008 @ 20:59:22 #13
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_57745631
kickje..

erg nuttig topic voor mensen die ook met dit gekloot te maken hebben
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_59038313
Leuk is dat

Bijna 2 jaar nadat ik deze vraag hier gesteld heb, zit ik (op een andere pc dus) me af te vragen hoe je die toetscombinatie ookalweer uit kon schakelen.

Dus ik googlen op "ctrl shift toetscombinatie uitschakelen" en verrek, komt daar als eerste mijn eigen topic weer omhoog!
I'm not just a guy with a big dick.. I'm an artist!
pi_60764322
Hoi,

hoe kun je in ms dos dit teken krijgen: \ als je normaal gesproken ctrl shift moet doen om je normale tekens te krijgen?
Ik heb die instelling wel veranderd en hoef dit normaal niet meer te doen, maar dos pakt het niet vanaf mijn boot cd....
Boe!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:59:58 #16
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_60765451
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:27 schreef NadineLalala het volgende:
Hoi,

hoe kun je in ms dos dit teken krijgen: \ als je normaal gesproken ctrl shift moet doen om je normale tekens te krijgen?
Ik heb die instelling wel veranderd en hoef dit normaal niet meer te doen, maar dos pakt het niet vanaf mijn boot cd....
Ehm, je boot vanaf cd naar dos? Daar is CTRL+SHIFT dan niet van toepassing, omdat je daarmee schakelt van toetsenbord indeling in Windows, niet in DOS. Misschien een command prompt in Windows, maar anders niet. Je moet dan waarschijnlijk een ALT code hebben voor de \.

(ALT+124 ?)
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_60785025
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:59 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

Ehm, je boot vanaf cd naar dos? Daar is CTRL+SHIFT dan niet van toepassing, omdat je daarmee schakelt van toetsenbord indeling in Windows, niet in DOS. Misschien een command prompt in Windows, maar anders niet. Je moet dan waarschijnlijk een ALT code hebben voor de \.

(ALT+124 ?)
Dankjewel, ik ga het meteen uitproberen!
Boe!
pi_60785675
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:59 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

Ehm, je boot vanaf cd naar dos? Daar is CTRL+SHIFT dan niet van toepassing, omdat je daarmee schakelt van toetsenbord indeling in Windows, niet in DOS. Misschien een command prompt in Windows, maar anders niet. Je moet dan waarschijnlijk een ALT code hebben voor de \.

(ALT+124 ?)
jammer genoeg lukt dit niet. Maar na wat gepuzzel is het me wel gelukt met alt 92...

ik hoop dat het nu gaat lukken.. bedankt!
Boe!
pi_60798390
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:59 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

Ehm, je boot vanaf cd naar dos? Daar is CTRL+SHIFT dan niet van toepassing, omdat je daarmee schakelt van toetsenbord indeling in Windows, niet in DOS. Misschien een command prompt in Windows, maar anders niet. Je moet dan waarschijnlijk een ALT code hebben voor de \.

(ALT+124 ?)
ik kom helaas weer niet verder. Via dos moet ik 2 bestanden verwijderen in de system32 map. Op een andere computer heb ik via deze opdrachtregel geprobeerd of het werkte, en de bestanden werden verwijderd: c:\>del c:\windows\system\bestandnaam
Op mijn laptop waar ik de bestanden moet verwijderen krijg ik dan de foutmelding Invalid Directory specified.
als ik Path typ dan krijg ik de volgende reactie van dos: PATH=C:\.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Boe!
pi_60798511
eerst CD'en naar die directory misschien? t scheelt iig wat moeite

C:\> cd C:\windows\system32

en dan 'del bestandsnaam 1 +2"
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_60930624
Dan krijg ik: 'file not erased - invalid directory specified'

hiermee heb ik nog wat dingetjes geprobeerd waaronder c:\> cd del c:\windows\system32\bestandsnaam
maar dan krijg ik 'access denied'.


is dit de goede volgorde?

a:\> c:
c:\>path cd c:\windows\system32
c:\>del bestandsnaam (dit is een .dll bestand dat kan ik toch gewoon zo verwijderen?)

en dan krijg ik 'file not found' terwijl ik zeker weet dan het er staat....

iemand een oplossing?
Boe!
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:29:16 #22
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_60958381
a:\> c:
c:\>cd c:\windows\system32
c:\>del bestandsnaam (dit is een .dll bestand dat kan ik toch gewoon zo verwijderen?)

Zo zou het goed moeten gaan volgens mij...? Je deed twee commando's na elkaar ('path' en 'cd') en je computer begreep dat niet helemaal

Zie anders ook de commando's op deze pagina. Klikken op een commando geeft de uitleg.

EDIT:
Ik hoop trouwens dat je weet waar je mee bezig bent...? Een .dll verwijderen uit de system32 directory kan ongewenste gevolgen hebben. Misschien dat je de .dll eerst naar een andere directory kunt kopieren, dan kun je hem later, als het nodig is, altijd terug zetten.
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_60959305
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 17:29 schreef WurM het volgende:
a:\> c:
c:\>cd c:\windows\system32
c:\>del bestandsnaam (dit is een .dll bestand dat kan ik toch gewoon zo verwijderen?)

Zo zou het goed moeten gaan volgens mij...? Je deed twee commando's na elkaar ('path' en 'cd') en je computer begreep dat niet helemaal

Zie anders ook de commando's op deze pagina. Klikken op een commando geeft de uitleg.

EDIT:
Ik hoop trouwens dat je weet waar je mee bezig bent...? Een .dll verwijderen uit de system32 directory kan ongewenste gevolgen hebben. Misschien dat je de .dll eerst naar een andere directory kunt kopieren, dan kun je hem later, als het nodig is, altijd terug zetten.
Ik krijg nog steeds die foutmelding... dat ik een invalid directory specify.. ik weet niet meer wat ik nog kan proberen..

maar ik moet die dll verwijderen omdat ik een virus om mn laptop heb... en 2 van die bestanden kan ik niet gewoon verwijderen als ik in windows zit vandaar dat ik dat met een opstartcd van dos doe....
kan het ook zijn dat hier iets fout zit?

Of dat ik windows xp home edition geinstalleerd heb?

Kan iemand mij helpen om hier vanaf te komen, want ik vind het nogal irritant en ik kan niet bij mijn programma's die ik nodig heb.

[ Bericht 4% gewijzigd door NadineLalala op 21-08-2008 13:28:28 ]
Boe!
pi_78169153
En hoe doe je dit in Windows 7?
Ik heb er namelijk gigantisch veel last van
pi_129113649
dit is het belangrijkste topic dat bestaat!
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_129114707
quote:
4s.gif Op vrijdag 19 februari 2010 00:47 schreef blondine007 het volgende:
En hoe doe je dit in Windows 7?
Ik heb er namelijk gigantisch veel last van
wijzigen van sneltoetsinstelling:
start -> control panel -> change keyboards or other input methods -> change keyboards (knopje) -> Advanced key settings (tabje) -> change key sequence..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')