abonnement Unibet Coolblue
pi_39923639
Ben je deze zomer alleen thuis en heb je geen idee hoe je jezelf normaal te eten moet geven?
Zie je het gasstel in de keuken staan, maar weet je niet wat je ermee moet doen?
Heb je geen flauw idee hoe je een eitje moet bakken?

Nosh wist het ook niet, maar hij zocht hulp! Zie deel 1: Help een culinaire ramp de zomer door te komen!

Nu heb je het goede topic gevonden. . Schaam je niet, hier gaan we koken in Jip en Janneke-taal en álle vragen die je niet durft te stellen, kan je hier wel stellen. Er staat een heel team voor je klaar en we vinden niets gek. . Uiteraard gaan we niet meteen een drie-gangen menu in elkaar flansen.

Voor Nosh hebben we de twee weken dat zijn ouders op vakantie zijn al ingevuld:
quote:
Handige post van Conflict! Klik op de linkjes en je vindt een recept met een duidelijke uitleg.

Dag 1 voor Nosh, onze held, zit er al op en kijk eens hoe goed hij zich daar doorheen heeft geslagen: Help een culinaire ramp de zomer door te komen!

Ben je bang voor de hongerdood, maar schaam je je voor het feit dat ze bij de pizzalijn je al bij je voornaam noemen? Kom je dan hier melden! Samen gaan we koken. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39923799
Fipo, tvp
pi_39923882
niet Te Veel Patat eten.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39923906
Alfisti zou vandaag ook dapper aan de slag gaan en hopelijk komt hij nog een update doen. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39924004
Let trouwens op met rauwe kip.
Nooit je groentes snijden op hetzelfde plankje als waar je eerst je kip op hebt gesneden.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_39924035
Die kaasfondue, is dat een blijvertje voor de 20e?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39924060
Wisten jullie trouwens dat pitabroodjes het beste in de broodrooster kunnen? Werkt tien keer beter dan in de oven en ze worden lekkerder
pi_39924081
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:16 schreef MUUS het volgende:
Alfisti zou vandaag ook dapper aan de slag gaan en hopelijk komt hij nog een update doen. .
Ja!

Ik had trouwens gisteren weer veuls te veel macaroni gemaakt, dus mijn menu voor vandaag was simpel .

Morgen staat er bij mij zelfgemaakte pizza op het menu .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39924085
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:18 schreef Biancavia het volgende:
Let trouwens op met rauwe kip.
Nooit je groentes snijden op hetzelfde plankje als waar je eerst je kip op hebt gesneden.
En ook na snijden zowel je handen als je mes wassen voor je er iets anders mee gaat doen.
En ook de gebraden kip niet op het bord leggen waar je de rauwe kip op hebt gehad, dat noem je kruisbesmetting.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39924097
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:19 schreef Isabeau het volgende:
Die kaasfondue, is dat een blijvertje voor de 20e?
misschien kunnen we die beter ff aanpassen. En dan de finale nog bedenken natuurlijk!
pi_39924110
Alvast tvp voor een periode waarin ik wel wat tips kan gebruiken (in tegenstelling tot nu dus). Koken kan ik wel, maar ik heb altijd de grootste moeite met variatie. Ik eet rustig dagen achter elkaar pasta totdat het mijn strot uit komt en ik uitwijk naar aardappelen-groente-vlees of rijst-met-iets-anders-oosters. Totdat dat weer mijn strot uit komt.

Momenteel woon ik weer even bij mijn ouders en wordt er iedere dag voor me gekookt
pi_39924146
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:19 schreef Conflict het volgende:
Wisten jullie trouwens dat pitabroodjes het beste in de broodrooster kunnen? Werkt tien keer beter dan in de oven en ze worden lekkerder
Ik heb geen broodrooster maar wel een tosti-ijzer. Dat werkt ook goed. (Niet te hard dichtdrukken, anders gaan die pita-broodjes er een beetje maf uitzien.)
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39924185
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:19 schreef Isabeau het volgende:
Die kaasfondue, is dat een blijvertje voor de 20e?
Kaasfondue bij temperaturen boven de 30 graden klinkt me toch wat vreemd in de oren.

Maar het is natuurlijk wel snel en makkelijk klaar te maken.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_39924189
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:19 schreef Isabeau het volgende:
Die kaasfondue, is dat een blijvertje voor de 20e?
Nosh was er niet kapot van en echt koken is het ook niet natuurlijk.
Voor die dag moet er dus nog wat anders verzonnen worden, maar misschien kan Nosh zelf aangeven wat hij zou willen eten? De spaghetti en boerenomelet gaf hij ook al zelf aan.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39924250
Ik zou de kaasfondue ook schrappen hoor. En idd in je eentje brood dippen is ook niet echt je van het. Je gaat ook niet in je eentje zitten steengrillen oid.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39924300
Ja kaasfundue moet weg!
pi_39924308
Shoarma met pitabroodjes en knoflooksaus. En salade erbij.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_39924323
...maar wat dan, Conflict, wat dan!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39924335
Kijk, Biancavia heeft al een vervangend menu
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39924396
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:24 schreef Biancavia het volgende:
Shoarma met pitabroodjes en knoflooksaus. En salade erbij.
Dat staat al gepland voor de 24e. (Afhaaldag)
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39924399
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:24 schreef Biancavia het volgende:
Shoarma met pitabroodjes en knoflooksaus. En salade erbij.
dat kan hij op 24 juli gaan halen (dus niet laten bezorgen ).
pi_39924426
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:22 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

Kaasfondue bij temperaturen boven de 30 graden klinkt me toch wat vreemd in de oren.

Maar het is natuurlijk wel snel en makkelijk klaar te maken.
Bij deze temperaturen is het idd niet zo lekker. Sowieso eet je vaak wat minder als het warm is, en kaasfondue is enorm machtig. Voordat je halverwege bent lig je waarschijnlijk peentjes zwetend en uitgeteld op de bank .

Heb je een wok? Pik bij de super een zakje terryaki-saus op. Kipfilet, snijboontjes en een paprika fijn snijden en even lekker wokken in de saus. Heel snel klaar en erg lekker!
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39924442
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:25 schreef Isabeau het volgende:
...maar wat dan, Conflict, wat dan!
Ermmmm....

Gehakballetjes in pitabroodjes met sla en knoflook-yoghurtdressing?
Gehakttaart? (Geen gezweet boven hete pannen!)
Pasta uit de oven? (Geen gezweet boven hete pannen!)

Erm, erm, errrrrrrrrrrrrrrrrm...
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39924450
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:27 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Bij deze temperaturen is het idd niet zo lekker. Sowieso eet je vaak wat minder als het warm is, en kaasfondue is enorm machtig. Voordat je halverwege bent lig je waarschijnlijk peentjes zwetend en uitgeteld op de bank .

Heb je een wok? Pik bij de super een zakje terryaki-saus op. Kipfilet, snijboontjes en een paprika fijn snijden en even lekker wokken in de saus. Heel snel klaar en erg lekker!
En notenrijst van Lassie erbij.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_39924526
Feta door de salade, die gehaktballetjes zijn wel tof erbij, misschien een pastasalade dan?
pi_39924539
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:27 schreef Biancavia het volgende:

[..]

En notenrijst van Lassie erbij.
Bijvoorbeeld. Als de rijst lukt .

En zo niet, dan smaakt het ook prima met aardappelpuree.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39924566
en kappertjes

Talpa

Sorry
pi_39924596
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:29 schreef Conflict het volgende:
Feta door de salade, die gehaktballetjes zijn wel tof erbij, misschien een pastasalade dan?
Nou die sla en knoflook-yoghurtmeuk prak ik IN het broodje. Uiteraard kan daar nog een simpele frisse salade bij. Komkommersalade ofzo. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39924668
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:31 schreef MUUS het volgende:

[..]

Nou die sla en knoflook-yoghurtmeuk prak ik IN het broodje. Uiteraard kan daar nog een simpele frisse salade bij. Komkommersalade ofzo. .
Laten we ff op Nosh wachten.
  maandag 17 juli 2006 @ 23:32:56 #30
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39924687
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:22 schreef MUUS het volgende:

[..]

Nosh was er niet kapot van en echt koken is het ook niet natuurlijk.
Voor die dag moet er dus nog wat anders verzonnen worden, maar misschien kan Nosh zelf aangeven wat hij zou willen eten? De spaghetti en boerenomelet gaf hij ook al zelf aan.
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:51 schreef Nosh het volgende:
Overigens is het semi-definitieve schema nu:

17 juli Gebakken eieren
18 juli Gemarineerde Kip á la Conflict
19 juli Spaghetti á la Muus
20 juli Pasta, spekjes, spinazie á la Xennia
21 juli Sla, biefstuk, gebakken aardappels
22 juli Ergens anders eten, mensen overdonderen met mijn plotselinge kook-vaardigheden.
23 juli Een hartige taart met een lichte salade á la Albert Heijn
24 juli Chinees/Pizza, Shoarma halen!
25 juli Kip met Chicken Tonight á la Isabeau
26 juli Boerenomelet á la Muus
27 juli Pastasalade met feta á la RichardF
28 juli = Special, ouders komen thuis, menu moet nog gemaakt worden=
Dit was mijn voorlopige planning.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nosh op 19-07-2006 13:43:50 ]
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39924729
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:30 schreef Conflict het volgende:
en kappertjes

Talpa

Sorry
Conflict! Foei! (ja, dat moet even, ik ben hier ook mod hè )
Maar excuses aanvaard

Hij kan de 20ste ook een AH salade halen Oók erg lekker! Maar dat was niet helemaal de bedoeling hè
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39924748
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:29 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. Als de rijst lukt .

En zo niet, dan smaakt het ook prima met aardappelpuree.
Of je past 'kut-m'n-rijst-lukte-niet-zo-goed'-camouflage truc 1 toe:

De net te gare, of net-niet-gaar-genoeg rijst even meebakken in de wok .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39924769
Oh, het wordt al iets anders! Goed bezig met de planning, Nosh
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39924808
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:34 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Of je past 'kut-m'n-rijst-lukte-niet-zo-goed'-camouflage truc 1 toe:

De net te gare, of net-niet-gaar-genoeg rijst even meebakken in de wok .
Mijn rijst is altijd goed.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_39924891
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:35 schreef Biancavia het volgende:

Mijn rijst is altijd goed.
Jaaaaa, die van jou wel! Maar jij bent geen culinaire ramp.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39924916
Leuk initiatief. Hier nog zo'n kneus in de keuken.
pi_39924987
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jaaaaa, die van jou wel! Maar jij bent geen culinaire ramp.
pi_39925046
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:38 schreef tho_Omas het volgende:
Leuk initiatief. Hier nog zo'n kneus in de keuken.
Wij zijn in dit topic dol op kneusjes
pi_39925111
Zou er bij Alfisti iets misgegaan zijn.

Ben wel benieuwd naar een update.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_39925118
Ik lees aandachtig mee voor wat makkelijke recepten.
Geen kneus, maar eerder lui in de keuken. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_39925129
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:39 schreef Conflict het volgende:


...tenzij je natuurlijk bij Biancavia rijst hebt gegeten!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39925148
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:41 schreef Xennia het volgende:

[..]

Wij zijn in dit topic dol op kneusjes
Ik ben dol op substituut-moeders, die een kansarme jongeren culinaire ondersteuning geven.
pi_39925165
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:42 schreef Misstique het volgende:
Ik lees aandachtig mee voor wat makkelijke recepten.
Geen kneus, maar eerder lui in de keuken. .
Misschien moeten we ook een 'in 10 minuten klaar' topic openen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39925266
Een makkelijk dagje voor na het strand mag er ook wel tussenzitten:

Hamburger met een broodje gezond (4 pers.)
Ingrediënten:
4 bruine bolletjes
1 kleine ui
4 tomaten
1 kleine komkommer
20 gram margarine
4 hamburgers
peper, zout
2 eetlepels tomatenketchup
2 eetlepels fritessaus, slasaus of halvanaise

Bereiding:
Snijd de bolletjes open. Verwarm een droge koekenpan en bak hierin de snijvlakken van de broodjes bruin.
Maak de ui schoon en snijd hem in ringen. Was de tomaten en snijd ze in plakken. Was de komkommer en snijd hem in dikke plakken.
Verwarm de margarine in de koekenpan en bak hierin de hamburgers in 10-12 minuten gaar en bruin. Bak de uienringen mee en bestrooi ze met peper en zout.
Bestrijk de helften van de broodjes met tomatenketchup en halvanaise en beleg ze met de komkommer en tomaat. Leg de hamburger erop met wat uienringen en leg de bovenste helft van het broodje erop.
pi_39925279
Ik mis trouwens nog een hele handige tip:

Wacht zo lang mogelijk met zout toevoegen. Zout wat in je eten zit krijg je er niet meer uit, zout toevoegen is een stuk simpeler. Zeker wanneer je op een bepaald punt gebruik maakt van standaard kruidenmixen in je eten is het beter om zout toevoegen in ieder geval uit te stellen tot dat spul er in zit, dat stikt doorgaans al van het zout, en zo voorkom je dat het geheel te zout wordt.

En proeven. Bij elke stap. Proef zelf hoe het smaakt, en let let er op hoe smaken veranderen wanneer je zaken toevoegt. Zo leer je vanzelf hoe ingredienten de smaak beinvloeden, en wordt het vanzelf 'logisch' hoe je bepaalde smaken moet onderdrukken of juist versterken.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39925358
om kruisbesmetting tussen groenten en vlees te voorkomen snij ik altijd eerst mijn groente (die dump ik dan in een schaaltje) en als laatst t vlees, als je je dat gewend heb je nooit meer risico
suck my asshole taco bender
pi_39925397
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Misschien moeten we ook een 'in 10 minuten klaar' topic openen
Goed idee! .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_39925398
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:46 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:


En proeven. Bij elke stap. Proef zelf hoe het smaakt, en let let er op hoe smaken veranderen wanneer je zaken toevoegt. Zo leer je vanzelf hoe ingredienten de smaak beinvloeden, en wordt het vanzelf 'logisch' hoe je bepaalde smaken moet onderdrukken of juist versterken.
proeven!!! dat is de beste tip!!
suck my asshole taco bender
pi_39925469
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:48 schreef Remco_h het volgende:
om kruisbesmetting tussen groenten en vlees te voorkomen snij ik altijd eerst mijn groente (die dump ik dan in een schaaltje) en als laatst t vlees, als je je dat gewend heb je nooit meer risico
Je moet twee verschillende snijplanken gebruiken. Eén voor groenten en één voor vlees, en die ook allebei altijd alleen maar voor die dingen gebruiken!
Koop daarom twee verschillende snijplanken zodat je goed uit elkaar kunt houden welke voor het vlees en welke voor groenten is. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39925505
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:48 schreef Remco_h het volgende:
om kruisbesmetting tussen groenten en vlees te voorkomen snij ik altijd eerst mijn groente (die dump ik dan in een schaaltje) en als laatst t vlees, als je je dat gewend heb je nooit meer risico
Dat doe ik ook altijd.

En het heeft nog een voordeel: Aangezien je heel vaak bij recepten begint met het aanbraden van het vlees, en daarna de groentes gaat toevoegen heb je die groentes al klaar staan. Je komt dan niet in de verleiding om met dat vlees te beginnen terwijl je je groentes nog moet schoonmaken en snijden, die staan immers al klaar.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39925567
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:51 schreef MUUS het volgende:

[..]

Je moet twee verschillende snijplanken gebruiken. Eén voor groenten en één voor vlees, en die ook allebei altijd alleen maar voor die dingen gebruiken!
Koop daarom twee verschillende snijplanken zodat je goed uit elkaar kunt houden welke voor het vlees en welke voor groenten is. .
ik heb er 3
2 plastic en 1 houten....

de houten gebruik ik alleen voor brood en groenten, plastic eigenlijk voor alles
ik heb een @*@&(^#@ hekel aan afwassen dus gebruik ik maar 1 plank!
suck my asshole taco bender
pi_39925625
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:51 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Dat doe ik ook altijd.

En het heeft nog een voordeel: Aangezien je heel vaak bij recepten begint met het aanbraden van het vlees, en daarna de groentes gaat toevoegen heb je die groentes al klaar staan. Je komt dan niet in de verleiding om met dat vlees te beginnen terwijl je je groentes nog moet schoonmaken en snijden, die staan immers al klaar.
psies, je vlees ligt ook niet zo lang in de "open lucht"
suck my asshole taco bender
pi_39925691
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:51 schreef MUUS het volgende:

[..]

Je moet twee verschillende snijplanken gebruiken. Eén voor groenten en één voor vlees, en die ook allebei altijd alleen maar voor die dingen gebruiken!
Koop daarom twee verschillende snijplanken zodat je goed uit elkaar kunt houden welke voor het vlees en welke voor groenten is. .
'Moeten' is een groot woord. Het strict scheiden van snijplanken is iets wat in professionele keukens gehanteerd wordt, voornamelijk om te voorkomen dat de groentes van gerecht B gesneden worden op dezelfde plank waar het vlees van gerecht A op gesneden is. Als je alleen in de keuken staat is eerst het snijden van de groentes, en daarna het vlees geen probleem. Zolang je de plank maar aan de kant mikt, en niet meer gebruikt om nog even iets op te 'parkeren'. Daar kun je dan beter een schaaltje, bord of andere plank voor gebruiken.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39925769
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:56 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

'Moeten' is een groot woord. Het strict scheiden van snijplanken is iets wat in professionele keukens gehanteerd wordt
Bedankt voor het compliment, maar het is toch ietwat overdreven, heur.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39925772
Verschillende kleuren snijplanken schijnt toch wel de oplossing te zijn.

Moet eerlijk zeggen dat ik er zelf niet altijd even secuur in ben.
Zeker niet als alles toch in een en dezelfde saus gaat.

Maar laten we hier maar het goede voorbeeld geven.
Dus inderdaad aparte snijplanken of altijd eerst de groentes en daarna pas het vlees snijden.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_39925920
heel lekker recept dat ik helaas niet helemaal meer ken voor het maken van uhh, ja, geef het een naam!

ingredienten
- bolletjes witbrood
- wortels, klein versnipperd
- ei
- zout, peper
- versnipperde, en daarna gebakken uien
- aardappelen, gekookt
- knoflook
- paneermeel

bereidingswijze:
mix alle ingredienten behalve het paneermeel (de broodjes zijn wel ingredienten!) en kneed tot een mooi deegje. maak schijfjes in de trant van hamburgers. paneer met paneermeel. laat een beetje hard worden in koelkast
bak als hamburgers

op een broodje te serveren met wat sla uiteraard. enzo.


Ik weet alleen de hoeveelheden niet! dus tja
pi_39925955
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:58 schreef MUUS het volgende:

[..]

Bedankt voor het compliment, maar het is toch ietwat overdreven, heur.
!

Ja, ik weet dat jij niet een heel weeshuis te voeden hebt .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39926119
Oh, nog iets...

Als je ouders nou mooie houten snijplanken hebben hè?
Om dan bij thuiskomst wat droevige reacties te voorkomen: Een houten snijplank niet in de vaatwasser kiepen. En ook niet even lekker lang laten weken in een sopje 'omdat-ie dan lekker schoon wordt'.

Onder de kraan met warm water afspoelen en afborstelen. Daarna rechtop zetten en laten drogen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 00:11:41 #59
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39926294
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 00:06 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Oh, nog iets...

Als je ouders nou mooie houten snijplanken hebben hè?
Om dan bij thuiskomst wat droevige reacties te voorkomen: Een houten snijplank niet in de vaatwasser kiepen. En ook niet even lekker lang laten weken in een sopje 'omdat-ie dan lekker schoon wordt'.

Onder de kraan met warm water afspoelen en afborstelen. Daarna rechtop zetten en laten drogen.
Hehe, goede tip.

Een pan met anti-aanbak laag kan overigens toch gewoon met afwasborstel en afwasmiddel schoongemaakt worden? (ik ga geen vaatwasser aanzetten voor één kopje, één bord, wat bestek en een pan )
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39926313
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 00:06 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:


Onder de kraan met warm water afspoelen en afborstelen. Daarna rechtop zetten en laten drogen.
zo doe ik t ook altijd, eens in de zoveel tijd in de olie.
heb ook wel eens gehoord dat je m met zout moet inwrijven, weet niet wat daar van waar is
suck my asshole taco bender
pi_39926610
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 00:11 schreef Nosh het volgende:

[..]

Hehe, goede tip.

Een pan met anti-aanbak laag kan overigens toch gewoon met afwasborstel en afwasmiddel schoongemaakt worden?
Ja hoor, al is dat vaak niet eens nodig. Voor een goede pan met een tefal (of aanverwante) coating is even goed schoonmaken met een stuk keukenrol vaak voldoende.. Mits je niks hebt laten aanbranden of er rotzooi aan de buitenkant of bij het handsvat zit. Maar dat zie je vanzelf, en als dat het geval is was je hem even af.
quote:
(ik ga geen vaatwasser aanzetten voor één kopje, één bord, wat bestek en een pan )
Nee, dat snap ik, en dat doe ik zelf ook niet. Het ligt een beetje aan de hoeveelheid pannen/borden/kopjes die je hebt hoe je daar het beste mee om kan gaan. Zelf woon ik ook alleen en lukt het me om 1 tot 2 keer in de week de vaatwasser vol te krijgen. Gewoon een kwestie van alles wat je gebruikt hebt er in zetten, en als hij vol is zet je hem aan voordat je naar bed gaat. 's Ochtends kun je hem dan leeghalen en staan je kastjes weer vol met schone spullen.

Mocht je tussendoor nou echt net die pan of schaal nodig hebben die in de vaatwasser staat, dan maak je die even met de hand schoon, en schuif je hem naderhand weer terug.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39926647
Of je laat het schone gewoon in de vaatwasser staan. Dan kun je 2 minuten langer uitslapen. Zeer efficient voor alleenstaande huismannen.
pi_39926717
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 00:24 schreef tho_Omas het volgende:
Of je laat het schone gewoon in de vaatwasser staan. Dan kun je 2 minuten langer uitslapen. Zeer efficient voor alleenstaande huismannen.
Dat wel, maar je gaat een logistiek probleem krijgen. Waar ga je je vuile spullen vervolgens laten? Meestal stapelt dat zich vervolgens op op het aanrecht. gevolg: Aan je aanrecht kun je je kont niet meer keren met koken, en je vaatwasser zit halfvol met schone spullen.

Consequent leeghalen na een wasbeurt, en alles wat vuil is er direct inzetten is echt de beste oplossing.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39926893
Ja ach, als je toch alleen bent kun je net zo goed meteen handwassen als je klaar bent. Kun je ook uitslapen.
pi_39926985
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 00:35 schreef tho_Omas het volgende:
Ja ach, als je toch alleen bent kun je net zo goed meteen handwassen als je klaar bent. Kun je ook uitslapen.
Nou, nee. Ik heb een schurfthekel aan afwassen, en dat is zacht uitgedrukt. Ik weet van mezelf dat ik met de hand afwassen alleen maar ga uitstellen tot er geen schoon lepeltje meer te vinden is in huis. En dan schakel ik over op het afwassen van dat wat ik die dag nodig heb, en blijft de grote bende staan. Ik ken mezelf wat dat betreft maar al te goed. Alles wat vuil is gaat de vaatwasser in, en wanneer dat ding (redelijk) vol zit gaat-ie aan. Daar kan ik mezelf goed aan houden, en het werkt.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39927047
Handig topic, ik kan dan wel redelijk wat koken maar een culinair wonder ben ik niet. Ik ga dit zeker even volgen! Lijkt me zeer handig.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 00:47:54 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39927172
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:46 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ik mis trouwens nog een hele handige tip:

En proeven. Bij elke stap. Proef zelf hoe het smaakt, en let let er op hoe smaken veranderen wanneer je zaken toevoegt. Zo leer je vanzelf hoe ingredienten de smaak beinvloeden, en wordt het vanzelf 'logisch' hoe je bepaalde smaken moet onderdrukken of juist versterken.
Goedeterugvindtip!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 18 juli 2006 @ 02:42:40 #68
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_39928870
Vakantie eet topiques trouwens zelf ook 3 weken alleen thuis dus een zekere |TVP is hier wel op zn plaats
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  dinsdag 18 juli 2006 @ 07:08:16 #69
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_39930280
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 00:39 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Nou, nee. Ik heb een schurfthekel aan afwassen, en dat is zacht uitgedrukt. Ik weet van mezelf dat ik met de hand afwassen alleen maar ga uitstellen tot er geen schoon lepeltje meer te vinden is in huis. En dan schakel ik over op het afwassen van dat wat ik die dag nodig heb, en blijft de grote bende staan. Ik ken mezelf wat dat betreft maar al te goed. Alles wat vuil is gaat de vaatwasser in, en wanneer dat ding (redelijk) vol zit gaat-ie aan. Daar kan ik mezelf goed aan houden, en het werkt.
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 juli 2006 @ 07:52:42 #70
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39930541
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:43 schreef Isabeau het volgende:
Misschien moeten we ook een 'in 10 minuten klaar' topic openen
Is dat er al?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator dinsdag 18 juli 2006 @ 09:10:57 #71
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_39931245
Rijst / Nasi á la UIO:

Benodigdheden:
Pak rijst (zo'n blauwe, 400 gram)
Zakje nasi-kruiden
Klein potje sperciebonen (éénpersoonspotje)
Sambal

In een grote pan water aan de kook brengen (geen zout!). Zakje nasi-kruiden toevoegen zodra het kookt. Vuur wel lager zetten, want anders kookt het over. Na 2 minuten rijst toevoegen. Deksel op de pan, maar wel nog open. Dit geheel moet nog 8 minuten koken. Paar minuten voor het klaar is sperciebonen (eerst uit laten lekken!) en sambal naar smaak toevoegen.

Zodra de 8 minuten om zijn alles uitlekken in een vergiet. Inhoud weer terug doen in de pan en deksel erop. Nu je chicken tonight klaarmaken en zodra dat klaar is, is je rijst nog steeds eetbaar.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 09:31:02 #72
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_39931533
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 00:11 schreef Nosh het volgende:

[..]

Hehe, goede tip.

Een pan met anti-aanbak laag kan overigens toch gewoon met afwasborstel en afwasmiddel schoongemaakt worden? (ik ga geen vaatwasser aanzetten voor één kopje, één bord, wat bestek en een pan )
Nouououou... Je kunt een antiaanbaklaag beter met de zachte kant van een (schuur)sponsje schoon maken, als je wilt dat je pan over 2 maanden nog steeds anti-aanbakt. Afwasborstel en schrobben geeft hetzelfde effect als met een vork door de pan roeren
Nulla verba sed acta
pi_39931644
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 07:52 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Is dat er al?
In 10 minuten klaar......
suck my asshole taco bender
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 juli 2006 @ 10:21:14 #74
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39932447
Tnx Altijd handig
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_39932477
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:40 schreef MUUS het volgende:
Alfisti, is alles goed gegaan? Kom even updaten!
* Alfisti meldt en leeft nog

wel een beetja laat, ik weet het

De koude pasta salade is prima gelukt
geen problemen ondervonden, "moeilijkste" deel was de pasta gaar maken maar met regelmatig proeven was ook dat geen probleem
pi_39932678
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:22 schreef Alfisti het volgende:

[..]

* Alfisti meldt en leeft nog

wel een beetja laat, ik weet het

De koude pasta salade is prima gelukt
geen problemen ondervonden, "moeilijkste" deel was de pasta gaar maken maar met regelmatig proeven was ook dat geen probleem
En hoe smaakte het?
pi_39932819
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:32 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

En hoe smaakte het?
Prima! lekker fris met dit warme weer
pi_39932873
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:39 schreef Alfisti het volgende:

[..]

Prima! lekker fris met dit warme weer
Inderdaad, dat dacht ik ook al. Ik ben van plan donderdag iets soortgelijks te maken. Een dag minder aardappels deze week dus (normaal doe ik dat 4 dagen per week), maar dat mag wel met het weer.
pi_39932925
Voor de chicken tonight van vanavond:
quote:
Boodschappenlijstje:
chicken tonight
kipfilet of kipblokjes/reepjes
rijst
evt olijfolie, als dat er niet is thuis


Klaarleggen (op volgorde):
snijplank
mes
kipfilet
Tefalpan
olie
spatel of pollepel
pot chicken tonight
kookpan met water
pak rijst
vergiet met hele kleine gaatjes of zeef
bord en bestek

Bereidingswijze:
Kipfilet in stukjes snijden. Of kipblokjes kopen in de supermarkt, maar dat is duurder.
De kipfilet in hete olie bakken. De kip mag in de pan, als de olie borrelt als je er in spuugt. (geen fluim, gewoon een klein tufje) Je bent toch alleen thuis. De kipstukjes de hele tijd roeren in de pan, zodat ze niet vast komen te zitten. Als de kipblokjes bruin beginnen te worden, de chicken tonight erbij doen. En het vuur zo laag mogelijk.

Omdat het bij chicken tonight niet zo heel veel uitmaakt hoelang het pruttelt, begin je nu met de rijst. (weet je ook zeker dat de kip straks gaar is.)
Rijst koken zoals op de verpakking staat. Rijstbuiltjes, zoals in het vorige topic genoemd werden, zou wel eens makkelijker kunnen zijn.
Tijdens het rijskoken vaak in de pan met chicken tonight roeren.

Als de rijst klaar is, afgieten of het vergiet of de zeef gebruiken.
Daarna: de zooi bij elkaar op een bord gooien en opeten.

Eet smakelijk!
@ De rest: Krijgt Nosh zo wel genoeg vitamientjes binnen? Misschien moet er nog wat groente door, of salade bij.

Als je nog tips of verbeteringen hebt op dit recept, graag. (Ik heb al 6 jaar geen chicken tonight gegeten.)
pi_39933138
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:44 schreef piepster het volgende:
Voor de chicken tonight van vanavond:
[..]

@ De rest: Krijgt Nosh zo wel genoeg vitamientjes binnen? Misschien moet er nog wat groente door, of salade bij.

Als je nog tips of verbeteringen hebt op dit recept, graag. (Ik heb al 6 jaar geen chicken tonight gegeten.)
paar ons tauge, paprikatje, prei er doorheen, vitamines weer binnen voor vandaag
suck my asshole taco bender
pi_39933180
Iemand anders nog tips? Anders pas ik het recept aan op bovenstaande post.
pi_39934630
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:54 schreef piepster het volgende:
Iemand anders nog tips? Anders pas ik het recept aan op bovenstaande post.
Ligt eraan welke chicken tonight je hebt. Hebben ze kerrie? Dan is ananas erdoor wel lekker
  dinsdag 18 juli 2006 @ 11:46:39 #83
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_39934638
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:44 schreef piepster het volgende:
Voor de chicken tonight van vanavond:
[..]

@ De rest: Krijgt Nosh zo wel genoeg vitamientjes binnen? Misschien moet er nog wat groente door, of salade bij.
Zo'n bak(je) met groentemix voor bami/nasi kan er wel door, lijkt me. Zitten allerlei groenten in, hoef je verder ook niet te snijden. Eerst ff in de koekenpan, dan door de prut mieteren, klaar (het lijkt vaak veel, maar het slinkt in de pan enorm)
Een salademelange (ook prefab) met dressing, gesneden komkommer en/of olijven doet het ook altijd goed.
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
pi_39935477
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 00:39 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Nou, nee. Ik heb een schurfthekel aan afwassen, en dat is zacht uitgedrukt. Ik weet van mezelf dat ik met de hand afwassen alleen maar ga uitstellen tot er geen schoon lepeltje meer te vinden is in huis. En dan schakel ik over op het afwassen van dat wat ik die dag nodig heb, en blijft de grote bende staan.
Herkenbaar...
Bananenyoghurt...
  dinsdag 18 juli 2006 @ 12:18:58 #85
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_39935676
Hamlapjes kruiden, uitje fruiten, hamlapjes erbij, even goed aanbraden, (BIJBLIJVEN, NIET WEGLOPEN!) scheut rode wijn erover kruidnagels en een laurierblaadje dat 1 ½ uur stoven brood roosteren, hamlapjes in plakjes snijden, op het geroosterde brood een beetje boter, blaadje ijsbergsla erop en daar de plakjes vlees overheen.


Als het vocht wegtrekt vooral water erbij doen, anders eet je schoenzolen.

[ Bericht 12% gewijzigd door kahaarin op 18-07-2006 12:22:15 (oh ja.) ]
be nice or go away
pi_39935712
Vanavond naar de.. pizzaria!
pi_39935816
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:22 schreef Alfisti het volgende:

[..]

* Alfisti meldt en leeft nog

wel een beetja laat, ik weet het

De koude pasta salade is prima gelukt
geen problemen ondervonden, "moeilijkste" deel was de pasta gaar maken maar met regelmatig proeven was ook dat geen probleem
Weet je wat je ook kan doen als je spaghetti kookt? Om te testen of het gaar is, pak je een sliert uit de pan en die gooi je tegen de tegeltjes in je keuken aan.
Blijft 'ie plakken?
Dan is het klaar.
Leuk hè? .

Maahaar goed van jou. . Wat ga je vanavond eten?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39935858
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:18 schreef kahaarin het volgende:
Hamlapjes kruiden, uitje fruiten, hamlapjes erbij, even goed aanbraden, (BIJBLIJVEN, NIET WEGLOPEN!) scheut rode wijn erover kruidnagels en een laurierblaadje dat 1 ½ uur stoven brood roosteren, hamlapjes in plakjes snijden, op het geroosterde brood een beetje boter, blaadje ijsbergsla erop en daar de plakjes vlees overheen.


Als het vocht wegtrekt vooral water erbij doen, anders eet je schoenzolen.
Ik ben bang dat dit nog best moeilijk is als je nog nooit gekookt hebt. Ik zou iig uitleggen wat fruiten is. Hoe je de hamlappen moet kruiden. Waarmee en hoeveel. En hoe je in vredesnaam de hamlappen kan aanbraden zonder dat je uien zwart worden.

Zie, koken kijkt heel vanzelfsprekend als je het eenmaal kan, maar als je nog nooit eerder in de keuken hebt gfestaan, zijn al die termen en technieken heel lastig.
pi_39935899
Iemand ideetjes voor morgenavond voor mij? Ik heb plusminus een half uurtje om goed en gezond te eten voordat ik ga sporten Maar ik zou echt niet weten wat.. Zit zelf eigenlijk te denken aan zo'n pak Iglo diepvriesmaaltijd? Die pasta met roomsaus, broccoli en peultjes was namelijk erg goed te doen de vorige keer
pi_39936084
Als je gaat sporten wil je sowieso geen zware maaltijd hebben, Hagelkaas. Is een AH maaltijdsalade dan niks voor je?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 18 juli 2006 @ 12:33:43 #91
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_39936113
Erg lekker voor deze warme dagen: salades, Hierbij mijn twee favoriete en erg simpele recepten:

Griekse salade (voor 2 personen)

Ingredienten:
- kleine rode en groene paprika
- 2 tomaten
- kleine komkommer
- 1 rode ui
- wat zwarte olijven
- beetje kappertjes
- 150gr feta
- 4 eetlepels olijfolie
-2 eetlepels azijn
- oregano
(- verse peterselie)

Paprika in halve reepjes snijden, tomaten in partjes en komkommer in halve plakjes (eventueel zaad verwijderen) en de ui in dunne ringetjes. Mengen met de fetakaas (in blokjes), olijven en kappertjes. Dressing maken van olie en azijn met oregano en peper en zout naar smaak. Eventueel wat verse peterselie toevoegen.

Salade nicoise: (voor 2 personen)

Ingredienten:
- 2 blikjes tonijn op water
- 3 a 4 tomaten
- kleine komkommer
- 150gr sperzieboontjes (gekookt)
- 150gr krieltjes (gekookt)
- 1 ui
- blikje ansjovis
- wat zwarte olijven
- 2 gekookte eieren
- olijfolie

Tomaten in partjes, komkommer in halve plakjes (eventueel zaad verwijderen), ui in dunne ringetjes. Dit mengen met de sperzieboontjes, krieltjes en de olijfolie. 6 eetlepels olijfolie en zout en peper naar smaak toevoegen. Garneren met de ansjovis (naar smaak) en de gekookte eieren in partjes.

Eet smakelijk
pi_39936242
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:32 schreef Isabeau het volgende:
Als je gaat sporten wil je sowieso geen zware maaltijd hebben, Hagelkaas. Is een AH maaltijdsalade dan niks voor je?
Ja, ik zie dat er onder je ook wat lekkere salades zijn gepost. Maar dan moet ik die salade 's ochtends maken en dan in de koelkast zetten ofzo? Ik denk dat een AH Maaltijdsalade dan toch beter is!
pi_39936278
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 11:46 schreef Brahimov het volgende:

Zo'n bak(je) met groentemix voor bami/nasi kan er wel door, lijkt me.
Oef, dat vind ik altijd erg smerig door de chicken tonight Beter een salade ernaast als je echt groente wilt hebben.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39936322
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:38 schreef Hagelkaas het volgende:

Ja, ik zie dat er onder je ook wat lekkere salades zijn gepost. Maar dan moet ik die salade 's ochtends maken en dan in de koelkast zetten ofzo? Ik denk dat een AH Maaltijdsalade dan toch beter is!
Als je de salade van te voren maakt (wat prima kan hoor), bedenk dan wel dat je de dressing er pas doordoet als je gaat eten Anders wordt het een slappe zooi.

En de AH maaltijdsalades (dat zijn die grotere bakken incl vlees/vis en pasta of aardappel erin) zijn prima maagvulling en reuze gezond.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 18 juli 2006 @ 12:43:01 #95
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_39936403
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:38 schreef Hagelkaas het volgende:
Ja, ik zie dat er onder je ook wat lekkere salades zijn gepost. Maar dan moet ik die salade 's ochtends maken en dan in de koelkast zetten ofzo?
Dat kan, als je hem maar tijdig uit de koeling haalt. Als het wat op temperatuur komt krijgt het veel meer smaak
  dinsdag 18 juli 2006 @ 12:50:24 #96
85962 ioko
I Appear Missing
pi_39936594
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:26 schreef Hagelkaas het volgende:
Iemand ideetjes voor morgenavond voor mij? Ik heb plusminus een half uurtje om goed en gezond te eten voordat ik ga sporten Maar ik zou echt niet weten wat.. Zit zelf eigenlijk te denken aan zo'n pak Iglo diepvriesmaaltijd? Die pasta met roomsaus, broccoli en peultjes was namelijk erg goed te doen de vorige keer
Half uur is te kort om te koken en te eten eigenlijk, dus salade is het beste, en de salades van de AH zijn zeker aan te raden.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 18 juli 2006 @ 12:51:14 #97
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_39936617
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:25 schreef piepster het volgende:

[..]

Ik ben bang dat dit nog best moeilijk is als je nog nooit gekookt hebt. Ik zou iig uitleggen wat fruiten is. Hoe je de hamlappen moet kruiden. Waarmee en hoeveel. En hoe je in vredesnaam de hamlappen kan aanbraden zonder dat je uien zwart worden.

Zie, koken kijkt heel vanzelfsprekend als je het eenmaal kan, maar als je nog nooit eerder in de keuken hebt gfestaan, zijn al die termen en technieken heel lastig.


Hamlapjeskruiden van silvo zijn wel goed, als je het zelf wil doen: zout, peper, paprikapoeder, kerrypoeder, majoraan.
Halvarine of bak en braad boter of vloeibare braadboter in de pan doen en wachten tot die lichtbruin is, bij vaste halvarine moet je de pan een beetje blijven bewegen omdat anders het gesmolten deel van de boter al bijna zwart is terwijl de andere helft nog niet gesmolten is.
Gesnipperde uitjes in hete halvarine/vloeibare boter strooien en zorgen dat ze niet bruin worden maar een beetje glazig worden, ondertussen goed roeren, dan de uitjes aan de kant schuiven in de pan en de hamlapjes om en om wentelen tot je ziet dat er overal zo'n wittig omhulsel om de hamlapjes zit, hier en daar wat bruin is helemaal perfect.
Ondertussen de aan de kant geschoven uitjes af en toe even omhusselen om zwart worden van de onderste uitje te voorkomen.
Zet de pan dan op half vuur en doe er een flinke scheut wijn bij, de kruidnagels en het laurierblaadje toevoegen, het mengsel moet zachtjes pruttelen, doet het dat niet het gas heel even wat hoger tot het weer pruttelt, weer half zetten en het deksel er op doen, nu mag het 1½ uur zachtjes stoven, af en toe even omdraaien en checken of er nog genoeg vocht in zit, de hamlapjes moeten ongeveer voor de helft in de boter/wijn/kookvocht van de uitjes liggen, dus half onder, als dat niet meer zo is kun je er wat water bijdoen, gebruik lauw water en als het niet meer pruttelt het vuur weer wat hoger, wachten tot het wel weer kookt, vuur half zetten en het deksel er weer op.
Kookt het te hard dan zet je de pan op een kleinere pit.

@piepster, je hebt gelijk, is het zo goed?
be nice or go away
  dinsdag 18 juli 2006 @ 12:55:18 #98
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39936733
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:44 schreef piepster het volgende:
Voor de chicken tonight van vanavond:
[..]

@ De rest: Krijgt Nosh zo wel genoeg vitamientjes binnen? Misschien moet er nog wat groente door, of salade bij.

Als je nog tips of verbeteringen hebt op dit recept, graag. (Ik heb al 6 jaar geen chicken tonight gegeten.)
Dankje

Gaat helemaal goed komen.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39936762
De lekkerste chicken tonight vind ik trouwens Tandoori Maar dat is voor iedereen weer anders neem ik aan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 18 juli 2006 @ 12:57:17 #100
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_39936801
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:56 schreef Isabeau het volgende:
De lekkerste chicken tonight vind ik trouwens Tandoori Maar dat is voor iedereen weer anders neem ik aan.
Tomaten room, en dan wat tauge en courgette toevoegen!
be nice or go away
pi_39936815
Oh ja, de tomatenroom is óók heel erg lekker
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39936876
@ kahaarin: Stukken beter.
Al blijf ik het een lastig recept vinden voor een beginner. Je moet er Toch wel wat vaardigheden voor beheersen. Maar er zijn vast mensen in dirt topic die er nu prima mee uit de voeten kunnen.

@ Nosh: Moeten we het recept nog aanpassen, of red je je zo?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 13:10:59 #103
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_39937234
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:59 schreef piepster het volgende:
@ kahaarin: Stukken beter.
Al blijf ik het een lastig recept vinden voor een beginner. Je moet er Toch wel wat vaardigheden voor beheersen. Maar er zijn vast mensen in dirt topic die er nu prima mee uit de voeten kunnen.
Misschien als ze alle andere dingen hebben geprobeerd?
Moet dan toch wel iets van kook-begrip inzitten, toch?
be nice or go away
pi_39937304
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:22 schreef Alfisti het volgende:

[..]

* Alfisti meldt en leeft nog

wel een beetja laat, ik weet het

De koude pasta salade is prima gelukt
geen problemen ondervonden, "moeilijkste" deel was de pasta gaar maken maar met regelmatig proeven was ook dat geen probleem
Ik heb em gister zelf ook gegeten, en ook hier was ie weer lekker
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_39937605
Hoe slecht is het eigenlijk om vlees en dergelijke in een oven te verwarmen?
pi_39937802
Waarom zou dat slecht zijn, SuperBosch?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39937935
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:22 schreef SuperBosch het volgende:
Hoe slecht is het eigenlijk om vlees en dergelijke in een oven te verwarmen?
Het ligt er aan wat je wilt, braden in een pan op het vuur is nu eenmaal anders dan braden in een braadslee of ovenschaal.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 13:38:28 #108
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_39938173
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:22 schreef SuperBosch het volgende:
Hoe slecht is het eigenlijk om vlees en dergelijke in een oven te verwarmen?
Ligt eraan, heb je het over een ovenschotel of over stukken vlees?

Lekker:
Kipfilet met kipkruiden insmeren en op een beboterde bakplaat een half uurtje op 200 graden bakken (In voorverwarmde oven, dwz 10 minuten op hoogste stand aanzetten, na 10 minuten op 200 graden zetten en bakplaat met vlees er in doen.), halverwege de tijd omdraaien.


Schouderkarbonaadjes insmeren met mosterd, zout en peper, op een beboterde bakplaat leggen en 40 min op 200 graden bakken, (vlees met botjes moet iets langer). Ook hier geld: halverwege de tijd draaien. (edit)

Een oven schotel: Bak 250 gram gehakt rul in een koekpan, doe er een gesnipperd uitje, zout, peper, kerry, paprikapoeder en een scheut ketjap door, wat paprika in stukjes gesneden, courgette in plakjes, ook kort meebakken.
Haal de pan van het vuur, doe de inhoud van de pan in een beboterde ovenschaal, maak aardappelpuree, staat op het pakje hoe, schep die over de inhoud van de ovenschaal en strooi geraspte kaas over de puree heen, doe dit alles in een voorverwarmde oven, op 180 graden 35/40 minuten bakken, de kaas moet gesmolten zijn.
Zet de schotel niet te dicht bij de bovenkant van de oven, dan verbrandt hij eerder.

[ Bericht 1% gewijzigd door kahaarin op 18-07-2006 13:39:55 (wel draaien!) ]
be nice or go away
pi_39938495
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:27 schreef Isabeau het volgende:
Waarom zou dat slecht zijn, SuperBosch?
Ik kan me voorstellen dat er een verschil is tussen de temperatuur van het fornuis en die van een een oven. Ik weet niet waarom het fout zou moeten zijn, maar het is gewoon 'anders' , waardoor ik er een beetje huiverig voor ben.

Het enige nadeel van de oven is dat bijvoorbeeld dunne varkensfiletlapjes heel goed gaar zijn (bijna zwart) . Terwijl de varkenshaasspiezen (:9 ) precies goed zijn.
Nouja, dat was dus gister het geval.
Ook is de kleur van het eten vaak wat anders, maar dat kan ook komen doordat er geen boter gebruikt wordt.
pi_39938573
Volgens mij wordt het ook niet gedraaid. Maar is dat überhaubt nodig als alles in de oven dezelfde temperatuur heeft?
pi_39938743
Ik heb net twee bakken AH Maaltijdsalade gehaald Griekse salade!
  dinsdag 18 juli 2006 @ 13:57:10 #112
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_39938825
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:48 schreef SuperBosch het volgende:
Volgens mij wordt het ook niet gedraaid. Maar is dat überhaubt nodig als alles in de oven dezelfde temperatuur heeft?
Als je op een bakplaat bakt heb je stralingswarmte van de oven en de warmte van de bakplaat, op de plaat bak je min of meer net als in een pan maar de hete lucht in de oven zorgt ervoor dat het vlees zwart wordt, als je het omdraait dan worden beide helften even lang op dezelfde manier gebakken.
be nice or go away
pi_39939014
tvp
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_39939068
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:02 schreef Ludger het volgende:
tvp
Weest welkom. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39939335
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:57 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Als je op een bakplaat bakt heb je stralingswarmte van de oven en de warmte van de bakplaat, op de plaat bak je min of meer net als in een pan maar de hete lucht in de oven zorgt ervoor dat het vlees zwart wordt, als je het omdraait dan worden beide helften even lang op dezelfde manier gebakken.
Zowel de boven als de onderkant zijn meestal gewoon even zwart/gaar.
Volgens mij is het ook een redelijk geavanceerde heteluchtoven.
pi_39939339
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:04 schreef MUUS het volgende:

[..]

Weest welkom. .
Dank

Hmz, vraagje.. wij eten geen varkensvlees, hoe krijg je alleen een fokking runderlap gaar in de bakpan zonder dat de helft te hard is om te eten ?
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_39939443
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:11 schreef Ludger het volgende:

[..]

Dank

Hmz, vraagje.. wij eten geen varkensvlees, hoe krijg je alleen een fokking runderlap gaar in de bakpan zonder dat de helft te hard is om te eten ?
Niet te hoog vuur, regelmatig omdraaien.

En op tijd uit de pan halen natuurlijk .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39939494
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:14 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Niet te hoog vuur, regelmatig omdraaien.

En op tijd uit de pan halen natuurlijk .
Okeej, eigelijk is't zo eenvoudig
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_39939667
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:15 schreef Ludger het volgende:

[..]

Okeej, eigelijk is't zo eenvoudig
Inderdaad . Overigens een kleine toevoeging: Begin met beide kanten van je runderlap kort dicht te schroeien. Zo blijft het vocht in het vlees.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39939675
Bedoel je dat 'ie te knapperig wordt? Ik denk dat je hem het beste even an beide kanten aan kan braden op hoog vuur, in genoeg bakboter. Daarna deksel op de pan, en laten sudderen op een laag vuur tot ' ie klaar is. Eventueel in een kledder rode wijn oid.

Er zit qua rund nogal een verschil in baktijden. Een biefstukje is in 5 minuten klaar. Een braadstuk moet 90 tot 120 minuten in de pan. Kijk dus even op de verpakking wat het precies is, en of er een bereidingstijd bij vermeld staat.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:23:29 #121
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39939732
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:59 schreef piepster het volgende:
@ Nosh: Moeten we het recept nog aanpassen, of red je je zo?
Ik red me hier wel mee.

Net rijstbuiltjes gekocht, 2 stukjes kipfilet (ongeveer 280 gram), en een pot Chicken tonight Kerrie.
Jeuh!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:24:36 #122
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_39939781
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:11 schreef SuperBosch het volgende:

[..]

Zowel de boven als de onderkant zijn meestal gewoon even zwart/gaar.
Volgens mij is het ook een redelijk geavanceerde heteluchtoven.
Maar dan hebben we het zeker niet over bakken op een beboterde bakplaat?
be nice or go away
pi_39939892
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:23 schreef Nosh het volgende:

[..]

Ik red me hier wel mee.

Net rijstbuiltjes gekocht, 2 stukjes kipfilet (ongeveer 280 gram), en een pot Chicken tonight Kerrie.
Jeuh!
Dan heb je iig ook genoeg vlees om er morgen van te ontbijten!-) 150 gram is zat voor 1 persoon.
Succes straks!
pi_39939910
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:38 schreef kahaarin het volgende:


Lekker:
Kipfilet met kipkruiden insmeren en op een beboterde bakplaat een half uurtje op 200 graden bakken (In voorverwarmde oven, dwz 10 minuten op hoogste stand aanzetten, na 10 minuten op 200 graden zetten en bakplaat met vlees er in doen.), halverwege de tijd omdraaien.
Dit is idd erg lekker, en makkelijk

Wat ook lekker is, en makkelijk is vlees voor 2 dagen maken, de 1e dag meteen opeten en de 2e dag in de oven verwarmen
pi_39939928
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:28 schreef piepster het volgende:
150 gram is zat voor 1 persoon.
Als ik daarna nog naar de snackbar wil wel ja .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39940080
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:12 schreef Richardfun het volgende:

[..]

Ik heb em gister zelf ook gegeten, en ook hier was ie weer lekker
Heerlijk simpel en lekker
pi_39940116
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:24 schreef MUUS het volgende:

[..]

Weet je wat je ook kan doen als je spaghetti kookt? Om te testen of het gaar is, pak je een sliert uit de pan en die gooi je tegen de tegeltjes in je keuken aan.
Blijft 'ie plakken?
Dan is het klaar.
Leuk hè? .

[/sub]

Handige tip maar het geeft alleen zo'n zooitje in je keuken

[quote]

Maahaar goed van jou. . Wat ga je vanavond eten?
Ouderwets bij mijn moeder, moet daar in de burt zijn vanavond
pi_39940259
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:24 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Maar dan hebben we het zeker niet over bakken op een beboterde bakplaat?
Nee, gewoon vlees (waar ik dan ook zin in mag hebben), samen Pommes de Duchesse of iets dergelijks op bakpapier (op een bakplaat) in een grote oven gooien.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:50:21 #129
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_39940530
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:41 schreef SuperBosch het volgende:

[..]

Nee, gewoon vlees (waar ik dan ook zin in mag hebben), samen Pommes de Duchesse of iets dergelijks op bakpapier (op een bakplaat) in een grote oven gooien.
Dan heb je wel vlees nodig dat van zichzelf een beetje vet bevat, kipfilet wordt dan gauw een beetje droog, bakpapier kun je trouwens ook gewoon invetten.
be nice or go away
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:51:28 #130
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_39940567
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:29 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Dit is idd erg lekker, en makkelijk

Wat ook lekker is, en makkelijk is vlees voor 2 dagen maken, de 1e dag meteen opeten en de 2e dag in de oven verwarmen
Met een salade erbij en wat snelkookrijst heb je een heel lekker maaltje!
be nice or go away
  dinsdag 18 juli 2006 @ 16:29:42 #131
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39943564
Even een heel lullig vraagje tussendoor: wat voor pan is handig voor die rijstbuiltjes? Erg groot zijn ze niet, dus is gewoon een klein formaat kookpan goed genoeg?
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39943583
Bij twijfel de grootste pan. Staat er iets op de verpakking over de hoeveelheid water?
pi_39943839
Een te grote pan kan geen kwaad voor het koken van rijst.
Maar overdrijven hoeft natuurlijk ook niet
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 16:39:19 #134
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39943898
'Doe het gewenste aantal builtjes in een pan met ruim kokend water'

Overigens zegt het pak ook dat het niet kán mislukken, dus dat is best mooi meegenomen wel.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39943927
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 16:39 schreef Nosh het volgende:
'Doe het gewenste aantal builtjes in een pan met ruim kokend water'

Overigens zegt het pak ook dat het niet kán mislukken, dus dat is best mooi meegenomen wel.
Nou niet gaan proberen om het tegendeel te bewijzen.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_39944306
Doe maar een hele grote pan en heel veel water. Rijst zuigt nog best veel op.

Als het niet mislukt krijg je van mij een sticker.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 16:53:31 #137
85962 ioko
I Appear Missing
pi_39944462
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 16:39 schreef Nosh het volgende:
'Doe het gewenste aantal builtjes in een pan met ruim kokend water'

Overigens zegt het pak ook dat het niet kán mislukken, dus dat is best mooi meegenomen wel.
Rijstbuiltjes zijn idd erg fijn, na het koken even laten uitlekken (aan de kraan hangen of in een vergiet leggen) en dan heb je perfecte rijst. Rijst gaat bij mij ook regelmatig fout, vooral als ik veel andere dingen aan het doen ben.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 18 juli 2006 @ 18:07:41 #138
82136 Xennia
gekroond
pi_39946574
En? Lukt het Nosh?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 18:19:17 #139
26341 Mariposa
Telt af...
pi_39946863
Waarschijnlijk is Nosh, nu heerlijk aan het genieten van zijn zelf-gemaakte Chicken Tonight, met extra vlees

En nu maar hopen dat hier boven geen wanhoopspost staat over zwarte Chicken Tonight saus
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  dinsdag 18 juli 2006 @ 18:32:18 #140
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39947162
Laptop staat nu in de keuken. Ik gelóóf dat de rijst aan het koken is, en de chicken tonight pruttelt gezellig, dus alles gaat goed.

Denk ik.

Hoop ik.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 19:24:36 #141
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_39948244
En hoe heeft het gesmaakt Nosh?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_39948768
Even een tip tussendoor voor rijst koken: Kook de rijst ietsje korter dan op het pak staat, giet deze vervolgens zo af dat er nog een klein beetje kokend water onderin bljift zitten. Doe vervolgens het deksel weer op de pan en zet hem onder je dekbed (Zorg dat de pan niet te heet is, anders heb je een mooi zwart rondje op je matras ) Perfecte rijst gegarandeerd!
  dinsdag 18 juli 2006 @ 19:59:13 #143
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39948883
Het was erg, erg lekker. Al boert die kerrie je wel als een malle op, maar toch.


Alles netjes neergezet, enzo.


Laptop, om af en toe heen en weer te rennen, om te kijken wat ik ook alweer moest doen nadat ik de olie erin had gedaan, wat voor pan in nodig had, en eventueel live verslag te doen.
Ik heb écht teveel tijd.


Kip, gesneden met het tofste mes uit het messenblok.


Professionele kip-roer actie. Jezus, wat voelde ik me een held toen ik zo bezig was.


De kip wordt begraven onder de Chicken tonight saus. Verhoudingen? Welke verhoudingen? Ik vond kerrie lekker, dus dan doe je er flink wat van in. Ja toch.


En de volgende keer gaat er écht minder olie in, want het gasstel heeft een ontiegelijke hekel nu aan me

En het resultaat:

Sorry dat ik mijn eten niet normaal kan fotograferen, zonder het te laten lijken alsof het net nog comfortabel in iemands maag zat.
Het smaakte iig erg goed, en was nog behoorlijk makkelijk te maken ook.
Bedankt voor de tip!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:02:39 #144
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_39948979
leuk man!
wat je kan doen is minder olie, of minder hard zetten vaak gaat het daar ook door spatten. of dat je het gewoon te hard in de pan hebt gegooid
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_39949067
Go Nosh Go

Goed gedaan man.

En ach dat gasstel overleefd het ook wel.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:15:37 #146
26341 Mariposa
Telt af...
pi_39949358
De rijst ziet er ook erg mooi uit.

Ff. een Vraagje de kip heb je wel goed doorgebakken he, het ziet er een beetje licht uit op foto 5, maar dat kan ook door de foto komen.

Ow ja nog een tip, voor vet op je fornuis. "HG Vet weg"® oid gebruiken. Misschien hebben jullie dat al? Heel simpel even het fornuis inspuiten, paar minuutjes laten trekken, warm vaatdoekje erover, beetje poetsen en klaar is Clara.
Geen en ik herhaal geen CiF/Jif of andere krasmiddelen, dan krijg je namelijk krassen op het mooie RVS

[ Bericht 0% gewijzigd door Mariposa op 18-07-2006 20:19:00 (typefoutje) ]
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_39949434
Precies, gewoon net zoveel erin kwakken als jij lekker vindt. .

En dat gasstel wordt bij iedereen vies, da's normaal. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39949442
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:59 schreef Nosh het volgende:
Jezus, wat voelde ik me een held toen ik zo bezig was.
Sterker nog, je bent een held! Echt hartstikke goed dat je zelf aan het koken bent geslagen! Volgende keer nog even je placemat andersom neerleggen en dan komt het helemaal goed!
quote:
gesneden met het tofste mes uit het messenblok.



Wat een leuk en lief topic is dit, zeg!
Eeuwig vijfentwintig
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:19:12 #149
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39949473
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:15 schreef Mariposa het volgende:
Ow ja nog een tip, voor vet op je fornuis. "HG Vet weg"® oid gebruiken. Misschien hebben jullie dat al? Heel simpel even het fornuis onspuiten, paar minuutjes laten trekken, warm vaatdoekje erover, beetje poetsen en klaar is Clara.
Geen en ik herhaal geen CiF/Jif of andere krasmiddelen, dan krijg je namelijk krassen op het mooie RVS
Ik gebruik nu gewoon afwasmiddel met de zachte kant van een schuursponsje .
Daarna met een vaatdoek afspoelen, en meestal ziet het er best schoon uit.

En bedankt
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39949551
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:19 schreef Nosh het volgende:
Ik gebruik nu gewoon afwasmiddel met de zachte kant van een schuursponsje .
Da's prima, afwasmiddel ontvet goed
Eeuwig vijfentwintig
pi_39949560
Nosh, dit is gewoon goed! En het smaakte ook nog eens lekker

Je bent goed bezig man! Komt er nog een feestmaal als je ouders thuits komen, of durf je dat nog niet aan?
pi_39949650
WAUW!!!!!

Ik ben zo trots op je!!!

*Traantje wegpinkt.
pi_39949707
Wat een geweldig topic! Ik lees al vanaf begin mee en wil nu toch even zeggen dat je het super doet Nosh!
En tof al die mensen die tips geven enz.

*Vote voor topic van de maand!*
If gymnastics were easy, it would be called football!
pi_39949808
Ik ga zo ff laten zien hoe je in 30 sec. een milkshake maakt
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:31:22 #155
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39949845
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:30 schreef Conflict het volgende:
Ik ga zo ff laten zien hoe je in 30 sec. een milkshake maakt
Ja! We hebben een blender, dus leef je uit!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39949869
WOEHAAA!

En komt er dan eindelijk een "Conflicts kookfilmpjes topic" ?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:39:31 #157
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_39950107
Nu druk, TVP voor morgen
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:42:43 #158
26341 Mariposa
Telt af...
pi_39950247
Nosh, zoals al gezegd; Afwasmiddel en een de zachte kant van het sponsje gaan ook goed hoor! Misschien liep ik iets teveel op de feiten vooruit. Ik maak namelijk nooit dagelijks het fornuis schoon Ik moet nog afkicken van het studentenleven Maar dan werkt dit spul erg goed.
En natuurlijk omdat ik tig aandelen van HG in mijn bezit heb
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:43:13 #159
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39950263
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 18 juli 2006 @ 20:46:22 #160
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_39950368
Dit gaan we eventjes meepikken want k moet ook een maand koken
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_39950380
quote:


pi_39950621
pi_39950644
Goed gedaan jongen
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 18 juli 2006 @ 20:58:11 #164
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_39950794
Waarom heb ik dit niet eerder opgemerkt! Erg tof
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_39950830
quote:
. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39950859
quote:
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_39951084
Milkshakefilmpje is aan het uploaden
pi_39952009
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:06 schreef Conflict het volgende:
Milkshakefilmpje is aan het uploaden
Als het geen bananenshake is weet ik daar nog wel een lekker receptje voor (Eventueel met allokohol maar dat terzijde )
pi_39952114
Oeh, oeh, oeh, is banaan in filodeeg met ijs een leuk toetje voor de Grande Finale, Nosh? Simpel en lekker. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:33:17 #170
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39952216
wat een geweldig topic

Ik lees aandachtig mee, ben ook niet zo geweldig op kookgebied.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_39952263
De milkshakefilm laat nog ff op zich wachten
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:35:48 #172
127981 Misstique
11-07-2014
pi_39952340
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:34 schreef Conflict het volgende:
De milkshakefilm laat nog ff op zich wachten
Je houdt het wel spannend.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:36:40 #173
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39952370
edit-oeps
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_39952537
wanneer kunnen we bij je komen eten nosh?
suck my asshole taco bender
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:41:06 #175
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39952570
quote:

Echt tof dit!
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:30 schreef MUUS het volgende:
Oeh, oeh, oeh, is banaan in filodeeg met ijs een leuk toetje voor de Grande Finale, Nosh? Simpel en lekker. .
Goed idee!
Even regelen alleen dat ze niks eten tot een uur of 7, wanneer ik thuis ben, en klaar ben met koken. Of desnoods maak ik gewoon die toetjes, als verrassing
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39952655
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:41 schreef Nosh het volgende:

[..]


Echt tof dit!
[..]

Goed idee!
Even regelen alleen dat ze niks eten tot een uur of 7, wanneer ik thuis ben, en klaar ben met koken. Of desnoods maak ik gewoon die toetjes, als verrassing
gewoon tegen ze zeggen dat jij t eten verzorgt, ze zullen trots op je zijn

heb je ook een beetje lol in koken??
suck my asshole taco bender
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:44:24 #177
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39952718
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:42 schreef Remco_h het volgende:

[..]

gewoon tegen ze zeggen dat jij t eten verzorgt, ze zullen trots op je zijn

heb je ook een beetje lol in koken??
Jup!. Zoveel lol zelfs, dat de buren net (serieus) kwamen klagen, omdat ik de stereo nogal had opengegooid, en je 4 huizen verder nog woord voor woord mee kon blehren.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39952876
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:44 schreef Nosh het volgende:

[..]

Jup!. Zoveel lol zelfs, dat de buren net (serieus) kwamen klagen, omdat ik de stereo nogal had opengegooid, en je 4 huizen verder nog woord voor woord mee kon blehren.
hehehehe

toen mijn ouders vroeger eens met vakantie waren kwam de politie aan de deur...
of ik t feestje wilde stopzetten omdat ze anders de boel in beslag zouden nemen.

je buren moeten niet klagen t is niet eens 3 uur snachts
suck my asshole taco bender
  dinsdag 18 juli 2006 @ 22:08:22 #179
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_39953742
omg tvp totally n00b cook meldt zich!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_39954836
Zo maak je een milkshake (is wel iet mis gegaan met resizen)
pi_39954838
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:41 schreef Nosh het volgende:

[..]


Echt tof dit!
[..]

Goed idee!
Even regelen alleen dat ze niks eten tot een uur of 7, wanneer ik thuis ben, en klaar ben met koken. Of desnoods maak ik gewoon die toetjes, als verrassing
. Ik zal je in ieder geval even de beschrijving geven.

Je gaat naar de supermarkt en koopt:

  • Een pak filodeeg (Dit ligt in het vriesvak, bij het bladerdeeg. Filodeeg is dunner dan bladerdeeg. Niet alle supermarkten hebben het altijd, maar Konmar en Albert Heijn hebben het meestal wel.)
  • Een banaan of 2/3
  • IJs! . Ik had laatst iets van kaneel/appelijs en dat was erg lekker erbij!
  • Potje honing (misschien al in huis)
  • Zonnebloemolie (Maar dat staat vast al ergens in de keuken.)
  • Kaneel (kijk even of mams dit niet al ergens heeft liggen!)
  • Poedersuiker (zie boven)
  • (eventueel chocolade saus uit zo'n flesje om over het ijs te doen en een beetje creabea lijntje te trekken over de bananen en het bord. Staat heel profi. .)
  • Bakpapier (Ligt bij de aluminiumfolie en de vuilniszakken enzo)

    Dan snel naar huis, want het ijs en het filodeeg moeten in de vriezer!
    Ga zitten, neem wat te drinken, rust uit en klaag even hardop over hoe warm het wel niet is. Zo van : "Koelere, wat is het wèrreeeeeem! ."

    Dan gaat u aan de slag. Pak een bakplaat uit de oven en leg er een stuk bakpapier op. Bakplaat op het aanrecht laten staan.
    Zet de oven aan op 200 graden, veeg dan het zweet van je voorhoofd.
    Haal dan iets van vier vellen filodeeg uit het pak en laat ze op een bord ontdooien. Dit gaat heel snel. De rest van het pak goed afsluiten en terug de vriezer in.

    Als de vellen ontdooid zijn neem je twee vellen en die bestrijk je met olie. De andere twee vellen leg je op die andere twee vellen en die bestrijk je met honing. Je hebt nu dus twee pakketjes van elk twee vellen deeg.

    Snij nu allemaal vierkanten van dat deeg en snij de banaan in stukjes. (Uiteraard moet je de banaan zo snijden dat het in een vierkant stuk deeg past. Niet te kleine vierkantjes deeg maken dus en niet te grote hompen banaan. Maar da ken jij wel!)

    Leg de stukjes banaan nu elk op een vierkantje filodeeg en bestrooi ze met een klein beetje kaneel.

    Veeg het zweet van je voorhoofd en neem een slokje drinken.
    Zet ook meteen de muziek wat zachter, want dadelijk komen de buren weer klagen.

    Nu vouw je de stukjes filodeeg om de stukjes banaan. Uiteinden dichtdrukken, dichtvouwen of als een soort toffee dichtdraaien. Wat jij wil, het is jouw feestje
    Alle stukjes op de bakplaat leggen die naast je staat en daarna alles nog even bestrijken met een klein beetje olie.
    Timer aanzetten op zo'n 12-15 minuten. Gewoon even kijken wanneer ze knapperig en goudbruin zijn.
    Knapperig en goudbruin isse goed.
    Zwart isse niet goed.

    Weer zweet afvegen, even met paps en mams praten over de vakantie en weer even wat drinken.

    Pieppieppiep? Da's de timer!
    Oven uitzetten, ovenhandschoentje aan, bakplaat uit de oven en voorzichtig neerzetten.

    Bordjes op het aanrecht zetten, stukjes banaan op het bord leggen en poedersuiker erover. Bolletjes ijs ernaast (met een lepel die je onder de hete kraan hebt gehouden uit de bak scheppen of de bak iets eerder uit de vriezer halen), chocoladesaus er creabea overheen kwakken. Klaar! .

    [ Bericht 1% gewijzigd door MUUS op 19-07-2006 19:43:57 ]
  • Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
    pi_39954943
    Potver, wat ga je snel, Conflict! .

    Dat snelle snijden is wel een beetje voor gevorderden. .
    Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
      dinsdag 18 juli 2006 @ 22:40:00 #183
    127981 Misstique
    11-07-2014
    pi_39954969
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 22:36 schreef Conflict het volgende:
    Zo maak je een milkshake (is wel iet mis gegaan met resizen)
    Wat hak je die banaan snel in mootjes! .
    I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
    pi_39954997
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 22:40 schreef Misstique het volgende:

    [..]

    Wat hak je die banaan snel in mootjes! .
    pi_39955552
    Geweldig filmpje Conflict! Dat snijden idd..
    If gymnastics were easy, it would be called football!
    pi_39955972
    hehehe...bananen milkshake roeleert!
    suck my asshole taco bender
      dinsdag 18 juli 2006 @ 23:10:59 #187
    135281 Brahimov
    They misunderestimated me
    pi_39956150
    Way to go, Nosh!
    "Whenever I feel blue, I start breathing again"
      dinsdag 18 juli 2006 @ 23:26:11 #188
    82136 Xennia
    gekroond
    pi_39956794
    Oh Nosh, je begint je al een held te voelen en je hebt er plezier in! Wat zullen je ouders trots zijn!
      dinsdag 18 juli 2006 @ 23:54:05 #189
    109236 Moragh_DaughterofSune
    Are you Shpongled?
    pi_39957903
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 22:36 schreef Conflict het volgende:
    Zo maak je een milkshake (is wel iet mis gegaan met resizen)
    Hulde! Leuk filmpje
    There is nothing left to prove
    No use deny this simple truth
    Can’t find the reason to keep holding on
    Now that the love is gone
    pi_39965117
    Vandaag spaghetti?
      woensdag 19 juli 2006 @ 09:12:04 #191
    84244 Scorpie
    Abject en infaam!
    pi_39965156
    Conflict cool filmpje man Die banaan kan ook aardbei worden natuurlijk
    Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
    Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
    Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
    Klopt. Ik ben een racist.
      woensdag 19 juli 2006 @ 09:19:54 #192
    135281 Brahimov
    They misunderestimated me
    pi_39965333
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 22:36 schreef Conflict het volgende:
    Zo maak je een milkshake (is wel iet mis gegaan met resizen)

    * blender kopen gaat
    "Whenever I feel blue, I start breathing again"
      woensdag 19 juli 2006 @ 09:59:10 #193
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_39966251
    Jeetje Confilct, hoelang heb je geoefend voor je zo snel kon hakken?

    Maar het is super! Om deze topics zou je bijna willen dat je niet kan koken
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_39966628
    Dat hakken heb ik geleerd omdat ik een tijdje in een restaurant gewerkt heb. Het leukste is om met een heel scherp mes een komkommer in duizend schijfjes te hakken op zo'n manier dat de komkommer gewoon blijft liggen, dat kan ik ook wel, alleen heb ik geen goed mes hier.

    Ik zal daar ook weleens een filmpje van maken
      woensdag 19 juli 2006 @ 10:17:19 #195
    70844 Marietje_34
    neuronennetwerkster
    pi_39966661
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 22:36 schreef Conflict het volgende:
    Zo maak je een milkshake (is wel iet mis gegaan met resizen)
    * marietje is gepast onder de indruk*

    Ik wil ook een blender nou
    Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
    pi_39966664
    Die milkshake was keilekker.
    Ja, die met de ballen in de bek.
    pi_39966701
    @Marietje_34: Als je een staafmixer hebt, kan het daar ook mee hoor.
      woensdag 19 juli 2006 @ 10:19:09 #198
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_39966703
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 10:16 schreef Conflict het volgende:
    Dat hakken heb ik geleerd omdat ik een tijdje in een restaurant gewerkt heb. Het leukste is om met een heel scherp mes een mkomkommer in duizend schijfjes te hakken op zo'n manier dat de komkommer gewoon blijft liggen, dat kan ik ook wel, alleen heb ik geen goed mes hier.

    Ik zal daar ook weleens een filmpje van maken
    Maar je was echt aan het hakken
    Ik heb in die goede oude tijd nog geleerd om de punt van het mes op het snijblad te houden, dat schijnt sneller te kunnen (ik kan het dus ook alleen maar hakkend, maar het maakt zo'n rotlawaai)
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_39966814
    De punt op de plank doe je alleen als je bijvoorbeeld kuiden gaat hakken

    Maar dit is zo'n goedkoop ikea mes, ik zou echt heel graag zo'n mooi sabatier mes willen hebben.

    Of eigenlijk wil ik zo'n mes:



    Daarmee heb ik het geleerd.
      woensdag 19 juli 2006 @ 10:28:00 #200
    70844 Marietje_34
    neuronennetwerkster
    pi_39966958
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 10:19 schreef piepster het volgende:
    @Marietje_34: Als je een staafmixer hebt, kan het daar ook mee hoor.
    heb ik ook niet
    Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
    pi_39967187
    Een banaan kan je prakken met een vork. Dan kan je alles bij elkaar doen en ff kloppen met een klopper.

    En je kan het ook gewoon in iets doen wat je af kan sluiten en dan heel goed schudden (vandaar de naam milkshake)
    pi_39967201
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 22:36 schreef Conflict het volgende:
    Zo maak je een milkshake (is wel iet mis gegaan met resizen)
    wat gaat die banaan er snel aan

    doe je goed
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      † In Memoriam † woensdag 19 juli 2006 @ 10:42:37 #203
    43556 miss_dynastie
    pi_39967384
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 10:23 schreef Conflict het volgende:
    De punt op de plank doe je alleen als je bijvoorbeeld kuiden gaat hakken

    Maar dit is zo'n goedkoop ikea mes, ik zou echt heel graag zo'n mooi sabatier mes willen hebben.

    Of eigenlijk wil ik zo'n mes:

    [afbeelding]

    Daarmee heb ik het geleerd.
    Global
    Maar die zijn écht voor gevorderden, niet zomaar aan beginnen
    pi_39967462
    Conflict, ik doe er altijd wat amandelsschijfjes door En een scheutje Malibu is ook heel lekker
    pi_39967509
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 10:42 schreef miss_dynastie het volgende:

    [..]

    Global
    Maar die zijn écht voor gevorderden, niet zomaar aan beginnen
    Ik ben ermee begonnen. Waar ik werkte zei de kok dat je met een echt scherp mes veel sneller leert hoe je je vingers moet houden dan met een bot mes. En dat klopt
    pi_39968373
    Hagelkaas' pastamaaltijd!

    Benodigdheden:
    Blikje sardientjes
    Uitje
    2 tomaten per persoon (Zelf wellen en pellen of als je lui bent, uit blik)
    Teenje knoflook
    Goede olijfolie
    Zout/Peper
    Zwarte olijven in ringetjes gesneden
    Kappertjes
    Karbonades (1 per persoon)
    Italiaanse kruiden
    Pak Tagliatelle (Spel ik het nou verkeerd?)
    Krop ijsbergsla
    Azijn
    Pijnboompitten
    Rode ui

    Bereiding:
    Snij de sla in hapklare stukken en doe deze in een kom. Gooi hier wat azijn, olijfolie, zout en peper bij. Bak de pijnboompitten op een hoog vuur en gooi deze door de sla. Snij het rode uitje in kleine stukjes en gooi deze door de sla. Giet een flinke scheut olijfolie in een hapjespan en fruit hier de uitjes in. Zet vervolgens het vuur lager en leg er een paar sardientjes in, en laat deze helemaal zacht worden. Doe er vervolgens knoflook bij en zet het vuur op z'n laagst. Snijd de tomaten in kleine stukjes (+- 2 cm) en gooi ze allemaal in de pan. Laat het geheel met een deksel even sudderen. Zet een pan met gekookt water op het vuur en doe daar de pasta in. Laat deze zolang koken als op het pak staat (Draai het vuur lager als het gaat schuimen). Ondertussen gaan we verder met de saus. Haal het deksel van de pan en roer alles goed door elkaar. Doe er ongeveer één eetlepel kappertjes in en één eetlepel olijfjes. Roer het geheel weer door elkaar en haal de pan van het vuur af. Besprenkel de karbonades met olijfolie, italiaanse kruiden en kleine stukjes knoflook. Doe dit aan beide kanten natuurlijk. Leg ze in de koekepan en bak ze totdat ze van buiten lekker bruin zijn en haal ze van het vuur. Giet dan de pasta af (Of eerder als die al eerder klaar was) en leg ze in een schaal. Giet hier langzaam de pastasaus over en serveer alles met de sla en karbonades. Eet smakelijk!


    Misschien voor een lege dag in de planning? Het is echt heel makkelijk om te maken
      woensdag 19 juli 2006 @ 11:20:04 #207
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_39968454
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 10:46 schreef Conflict het volgende:

    [..]

    Ik ben ermee begonnen. Waar ik werkte zei de kok dat je met een echt scherp mes veel sneller leert hoe je je vingers moet houden dan met een bot mes. En dat klopt
    Gewoon elke avond even tellen voor de zekerheid!
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10, ja conflict heeft al zijn vingertjes nog!
    Het klopt wel wat hij zegt, een bot mes heeft veel meer de neiging om om te klappen als je iets snijdt dat een beetje hard is, wortels of zo, bovendien vlees snijden met een bot mes kan ervoor zorgen dat het taai wordt omdat je het vlees dan als het ware zaagt ipv snijdt.

    On topic: ook lekker in een blender:
    Stukjes mango, banaan en aardbei invriezen en met een schep sorbetijs en sinaasappelsap in de blender, da's een smoothie, je kunt er voor 's avonds ook een scheutje rum door doen.
    be nice or go away
      † In Memoriam † woensdag 19 juli 2006 @ 11:43:56 #208
    43556 miss_dynastie
    pi_39969215
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 10:46 schreef Conflict het volgende:

    [..]

    Ik ben ermee begonnen. Waar ik werkte zei de kok dat je met een echt scherp mes veel sneller leert hoe je je vingers moet houden dan met een bot mes. En dat klopt
    Zit ook wat in natuurlijk
    Heerlijke messen zijn het
      woensdag 19 juli 2006 @ 11:48:46 #209
    136780 Nosh
    hurpdurp
    pi_39969365
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 22:36 schreef Conflict het volgende:
    Zo maak je een milkshake (is wel iet mis gegaan met resizen)
    Wat tof
    Zeker dat ik dit nog eens ga doen, de blender wordt hier sowieso schandalig verwaarloosd. Waarschijnlijk omdat mijn ouders een soort van 'je gooit een banaan erin, en hij komt in stukjes eruit!' ideaalbeeld hadden, maar toch.

    Vanavond ga ik btw voor de spaghetti. Meeste ingredienten heb ik gelukkig al, alleen even gehakt kopen.
    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
    pi_39970118
    Je kan een banan in zijn geheel erin doen, maar dan had ik veel langer moeten blenderen en dat kan dus niet door het limiet dat aan het opnemen zit. Het is trouwens iets meer dan ik dacht, een minuut denk ik.

    Als je gehakt gaat halen, neem dan lekker rundergehaktt, dus geen half om half, dat is niet zo lekker.
    pi_39971708
    als je bij de appie shopt hebben ze ook mager rundergehakt, hoef je minder vet af te gieten.

    Da's nl. wel belangrijk voor je saus Nosh. Sowieso geen olie of boter in de pan doen als je gehakt gaat doen, want dat bevat al genoeg vet van zichzelf. Sterker nog, als het gehakt klaar is (bruin, nergens rood meer) moet je even het vet dat in de pan zit afgieten, daar word je saus nl. niet lekkerder van.
    Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
    Is he able, but not willing? then he is malevolent.
    Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
    Is he neither able nor willing? Then why call him God?
      woensdag 19 juli 2006 @ 13:39:15 #212
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_39973159
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:58 schreef Richardfun het volgende:
    als je bij de appie shopt hebben ze ook mager rundergehakt, hoef je minder vet af te gieten.

    Da's nl. wel belangrijk voor je saus Nosh. Sowieso geen olie of boter in de pan doen als je gehakt gaat doen, want dat bevat al genoeg vet van zichzelf. Sterker nog, als het gehakt klaar is (bruin, nergens rood meer) moet je even het vet dat in de pan zit afgieten, daar word je saus nl. niet lekkerder van.
    Ik maak vaak het gehakt rul in een koekepan en doe het dan uitgelekt in een hapjespan waar ik de saus verder in maak.
    be nice or go away
      woensdag 19 juli 2006 @ 14:05:38 #213
    85962 ioko
    I Appear Missing
    pi_39974081
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:58 schreef Richardfun het volgende:
    als je bij de appie shopt hebben ze ook mager rundergehakt, hoef je minder vet af te gieten.

    Da's nl. wel belangrijk voor je saus Nosh. Sowieso geen olie of boter in de pan doen als je gehakt gaat doen, want dat bevat al genoeg vet van zichzelf. Sterker nog, als het gehakt klaar is (bruin, nergens rood meer) moet je even het vet dat in de pan zit afgieten, daar word je saus nl. niet lekkerder van.
    Ja, das idd een van de ranzigste dingen die ik gezien heb met gehakt, een halve kilo (ok, lichtelijk overdreven, iig veel )boter in de pan om het te rullen (huisgenoot): echt supersmerig. Gehakt netjes rullen is soms ook een aardige klus, iemand daar nog tips voor? Ik gebruik zelf altijd een houten spatel, maar das weer te grof, en met een vork moet je weer zo voorzichtig zijn. Ik gebruik hem trouwens wel.
    Coincidence
    Makes sense
    Only with you
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 juli 2006 @ 14:09:14 #214
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_39974228
    Houten vork
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_39974422
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 14:05 schreef ioko het volgende:

    [..]

    Ja, das idd een van de ranzigste dingen die ik gezien heb met gehakt, een halve kilo (ok, lichtelijk overdreven, iig veel )boter in de pan om het te rullen (huisgenoot): echt supersmerig. Gehakt netjes rullen is soms ook een aardige klus, iemand daar nog tips voor? Ik gebruik zelf altijd een houten spatel, maar das weer te grof, en met een vork moet je weer zo voorzichtig zijn. Ik gebruik hem trouwens wel.
    ik gebruik een kunstof spatel

    zoiets...

    ik doe altijd als t gehakt in de pan zit t in kleinere brokken hakken met t randje van de spatel.
    als je dit vaak genoeg doet heb je mooie kleine brokjes. op dat moment begint t gehakt ook al bruiner te worden (lang leve mijn wokbrander) en dan gebruik ik de platte (onder) kant om t gehakt te rullen.

    rondjes draaien werkt voor mij wel prettig
    suck my asshole taco bender
      † In Memoriam † woensdag 19 juli 2006 @ 14:16:04 #216
    43556 miss_dynastie
    pi_39974473
    Als ik het echt mooi fijn wil hebben jas ik het nog ff door de keukenmachine
    pi_39974685
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 14:05 schreef ioko het volgende:

    [..]

    Ja, das idd een van de ranzigste dingen die ik gezien heb met gehakt, een halve kilo (ok, lichtelijk overdreven, iig veel )boter in de pan om het te rullen (huisgenoot): echt supersmerig. Gehakt netjes rullen is soms ook een aardige klus, iemand daar nog tips voor? Ik gebruik zelf altijd een houten spatel, maar das weer te grof, en met een vork moet je weer zo voorzichtig zijn. Ik gebruik hem trouwens wel.
    Ligt ook wel een beetje aan het gehakt hoor. Sommig gehakt is gewoon fijner dan ander gehakt. Neem je half om half gehak, dan krijg je allemaal sliertjes.

    Ik gebruik zelf een vork en dan prak ik het in de pan tijdens het bakken. Zolang je niet in je pan gaat krassen is er niks aan de hand.

    En nog een hele goede tip: koop een 365+ koekepan bij de ikea, dan heb je helemaal nergens meer olie of boter voor nodig
      woensdag 19 juli 2006 @ 15:04:28 #218
    135281 Brahimov
    They misunderestimated me
    pi_39976128
    Tip: gooi niet al het gehakt in 1 keer in de hete boter/ olie. Dat verkleint de kans op spetters en op au, zeker in deze warme mouwloze tijden
    "Whenever I feel blue, I start breathing again"
      woensdag 19 juli 2006 @ 15:33:21 #219
    136780 Nosh
    hurpdurp
    pi_39977150
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 15:04 schreef Brahimov het volgende:
    Tip: gooi niet al het gehakt in 1 keer in de hete boter/ olie. Dat verkleint de kans op spetters en op au, zeker in deze warme mouwloze tijden
    Met rundergehakt hoefde er toch sowieso geen boter/olie in de pan?
    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
      woensdag 19 juli 2006 @ 16:10:17 #220
    135281 Brahimov
    They misunderestimated me
    pi_39978346
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 15:33 schreef Nosh het volgende:

    [..]

    Met rundergehakt hoefde er toch sowieso geen boter/olie in de pan?
    "Whenever I feel blue, I start breathing again"
      woensdag 19 juli 2006 @ 16:11:07 #221
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_39978367
    Volgens mij leert Nosh erg snel
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_39978448
    Vanavond ga ik voor mijn ouders koken! Even mijn fantastische kookskills laten zien

    Voorgerecht: Carpaccio en Tomaat-mozzarella salade
    Hoofdgerecht: Vietnamese noedels met peultjes en rosbief
    Nagerecht: Mango-Banaan-Aardbeien smootie

    Smullen!
      woensdag 19 juli 2006 @ 16:17:29 #223
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_39978565
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 16:14 schreef Hagelkaas het volgende:
    Vanavond ga ik voor mijn ouders koken! Even mijn fantastische kookskills laten zien

    Voorgerecht: Carpaccio en Tomaat-mozzarella salade
    Hoofdgerecht: Vietnamese noedels met peultjes en rosbief
    Nagerecht: Mango-Banaan-Aardbeien smootie

    Smullen!
    Erg lekker, niet zo zwaar tafelen met deze hitte is idd enn goed idee!
    be nice or go away
    pi_39978946
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 16:17 schreef kahaarin het volgende:

    [..]

    Erg lekker, niet zo zwaar tafelen met deze hitte is idd enn goed idee!
    Precies, dat dacht ik ook Ga de tafel denk ik ook een beetje leuk aankleden, wit tafelkleed, messenleggers etc. Mag best een beetje sjiek die ene keer dat ik voor m'n ouders kook
      woensdag 19 juli 2006 @ 16:35:17 #225
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_39979171
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 16:28 schreef Hagelkaas het volgende:

    [..]

    Precies, dat dacht ik ook Ga de tafel denk ik ook een beetje leuk aankleden, wit tafelkleed, messenleggers etc. Mag best een beetje sjiek die ene keer dat ik voor m'n ouders kook
    Ga je ook servetjes vouwen en onderborden gebruiken?
    be nice or go away
    pi_39979289
    Nosh, wij gaan zo bbq-en, ben benieuwd hoe het verloopt vandaag, succes met de spaghetti, eet smakelijk
      woensdag 19 juli 2006 @ 16:40:11 #227
    136780 Nosh
    hurpdurp
    pi_39979338
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 16:39 schreef Conflict het volgende:
    Nosh, wij gaan zo bbq-en, ben benieuwd hoe het verloopt vandaag, succes met de spaghetti, eet smakelijk
    Dank je, een eet smakelijk!
    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
    pi_39979577
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 16:35 schreef kahaarin het volgende:

    [..]

    Ga je ook servetjes vouwen en onderborden gebruiken?
    Jazeker, meervoudig bestek etc. Ik zal kijken of ik een digicam kan bemachtigen, want mijne is kapot. (Lens afgebroken ) Ga over een uurtje maar beginnen met voorbereiden enzo.. Dat fruit moet van de voren toch ingevroren zijn? (Waarom eigenlijk )
      woensdag 19 juli 2006 @ 16:50:54 #229
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_39979737
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 16:46 schreef Hagelkaas het volgende:

    [..]

    Jazeker, meervoudig bestek etc. Ik zal kijken of ik een digicam kan bemachtigen, want mijne is kapot. (Lens afgebroken ) Ga over een uurtje maar beginnen met voorbereiden enzo.. Dat fruit moet van de voren toch ingevroren zijn? (Waarom eigenlijk )
    Oeh doe eens gauw een camera zoeken, ben benieuwd.
    Dan krijg je een beetje het geschaafd ijs idee, da's wel lekker met dit weer!
    be nice or go away
    pi_39980670
    Nosh, heb je nog hulp nodig?
      woensdag 19 juli 2006 @ 17:20:17 #231
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_39981018
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 17:11 schreef piepster het volgende:
    Nosh, heb je nog hulp nodig?
    Volgens mij heeft Nosh het druk met koken!
    be nice or go away
    pi_39981547
    Camera gevonden volgensmij
      woensdag 19 juli 2006 @ 17:39:34 #233
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_39981708
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 17:35 schreef Hagelkaas het volgende:
    Camera gevonden volgensmij
    Pics?
    be nice or go away
      woensdag 19 juli 2006 @ 18:33:39 #234
    136780 Nosh
    hurpdurp
    pi_39983220
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 17:20 schreef kahaarin het volgende:

    [..]

    Volgens mij heeft Nosh het druk met koken!
    Ik begin zo maar, want de hittegolf heeft een dramatische uitwerking op mijn eetlust.

    Edit: als ik hulp nodig heb, ren ik natuurlijk wel even op en neer.
    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
    pi_39983413
    Ik ga zo barbecuen, dus ik kan je niet meer helpen. Succes!
      woensdag 19 juli 2006 @ 19:05:36 #236
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_39984118
    En nog hulp nodig?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_39984916
    Ik heb gegeten, het smaakte heerlijk! Mijn ouders waren ook diep onder de indruk
    Ik ben de foto's aan het uploaden, het zijn er nogal veel dus het wordt een compleet fotoverslag

    Edit: Okee, hier zijn de foto's!


    Een paar van de ingrediënten en de snijplank:


    Aardbeitjes


    Ondertussen de Mie koken:


    Het voorgerecht, ik ben die verdomde naam de hele tijd kwijt


    En het ging er een beetje over


    Mie was klaar, scheutje olijfolie erbij tegen het plakken en voor de smaak:


    De wok!


    Peultjes wokken, zo kort mogelijk, dat ze maar net eetbaar zijn. Dan zijn de nog heerlijk knapperig en vol smaak/vitamines!


    Het vlees, rosbief en entrecote:


    Njamm:


    Het eindresultaat! Ziet er heerlijk uit al zeg ik het zelf


    De tafel: Niet gelukt om zo sjiek te dekken als ik in gedachten had, tijdgebrek


    De ingrediënten van de smootie: heerlijk ziet het eruit vind ik!


    Nu met ijs en yoghurt:



    Ik vond het een zeer geslaagde maaltijd, evenals mijn ouders en zusje en een vriendinnetje van haar wat ook bleef eten Ik kan het eten iedereen aanraden, echt waar!

    [ Bericht 82% gewijzigd door Hagelkaas op 19-07-2006 19:57:54 ]
    pi_39985773
    Looking very nice indeed
    jobensaskia.nl
    Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
    pi_39985816
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 20:05 schreef Uhmmie het volgende:
    Looking very nice indeed
    Dankjewel Het was een heel leuke maaltijd om te koken, nooit te stresserig ofzo. Sommige maaltijden echter, dan sta je met 4 pannen tegelijk te stressen
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 juli 2006 @ 20:07:39 #240
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_39985827
    Ziet er smakelijk uit allemaal
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_39985843
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 20:07 schreef Rewimo het volgende:
    Ziet er smakelijk uit allemaal
    Dankjewel²
    pi_39986068
    Hagelkaas, ziet er goed en smakelijk uit.

    Je ouders waren niet voor niets impressed
    Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 juli 2006 @ 20:15:55 #243
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_39986114
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 20:08 schreef Hagelkaas het volgende:
    Dankjewel²
    Volgende keer wel een uienkam gebruiken hè?
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_39986123
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 20:14 schreef Bruce117 het volgende:
    Hagelkaas, ziet er goed en smakelijk uit.

    Je ouders waren niet voor niets impressed
    Dankjewel³ !

    En het leuke is dat zij nu aan het afwassen zijn

    @ Remiwo, hehe. Die hebben we niet eens, we hebben gewoon zo'n eiersnijder, en daarmee snijd ik altijd uien/tomaten. Gaat ook prima
    pi_39987721
    Nosh al uitgegeten?
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
      woensdag 19 juli 2006 @ 21:24:03 #246
    136780 Nosh
    hurpdurp
    pi_39988237
    Die schotel met cashewnoten ziet er echt heerlijk uit Hagelkaas

    De spaghetti was nogal..stevig.

    De ingredienten:

    Geen groente inderdaad. Waar ik pas achter kwam toen ik alles uitzocht, en bleek dat we niks meer hadden dan een paar blikken met doperwten/worteltjes en mais, en een flinke hoeveelheid knoflook.
    Maar goed, dan wordt het allemaal toch iets eenvoudiger?


    De spaghetti, in de pan. Ik heb serieus me een minuut staan afvragen waarom het niet paste. Zelfs nog wat sprietjes doormidden gebroken, als uiterste redmiddel. Uiteindelijk de deksel erop gekleunt, en gewacht.


    En de kokwekker gezet. Weheheheheh want het is een kok, in de vorm van een wekker!1! D:d;;dD:D:D:d
    Iemand, sla me. Hard.


    De gehakt ondertussen deed een stuk meer z'n best dan de spaghetti. Sterker nog, binnen een kleine 5 minuten was alles bruin, en kon de saus erover. En dat terwijl de spaghetti nog heel lang moest!


    Het resultaat.
    De spaghetti was nogal stevig, maar de saus met gehakt smaakte best lekker, waardoor ik uiteindelijk alleen dat opat.

    Morgen ga ik voor de maaltijdsalade, want die had vandaag een 35% sticker.
    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
    pi_39988371
    Nosh, gehakt met saus ziet er gewoon goed uit.

    Heb je het water wel eerst aan de kook gebracht voordat je de spaghetti er in deed ?
    Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
    pi_39988463
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 21:24 schreef Nosh het volgende:


    [afbeelding]
    En de kokwekker gezet. Weheheheheh want het is een kok, in de vorm van een wekker!1! D:d;;dD:D:D:d
    Iemand, sla me. Hard.
    . .

    Hoe bedoel je 'stevig'? Viel het je te zwaar op zo'n warme dag of was de spaghetti niet lang genoeg gekookt?
    Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
      woensdag 19 juli 2006 @ 21:36:20 #249
    136780 Nosh
    hurpdurp
    pi_39988604
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 21:28 schreef Bruce117 het volgende:
    Heb je het water wel eerst aan de kook gebracht voordat je de spaghetti er in deed ?
    Het borrelde, een beetje. Al had het geen kwaad gekund om misschien een minuutje langer te wachten, want het lag inderdaad nogal zwaar op de maag.



    [ Bericht 1% gewijzigd door Nosh op 19-07-2006 21:49:43 ]
    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
    pi_39989196
    En hoe lang heb je de spaghetti nog gekookt?
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
    pi_39989243
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 21:36 schreef Nosh het volgende:

    [..]

    Het borrelde, een beetje. Al had het geen kwaad gekund om misschien een minuutje langer te wachten, want het lag inderdaad nogal zwaar op de maag.

    Als het water borrelt, dan kook het gewoon, als het harder borrelt, dan kookt het net zo hard. Dus dat maakt niet uit. Voortaan ff een sliertje proven voor je het eruit haalt.

    Maar het was dus wel lekker?
    pi_39989435
    hagelkaas ; was dat t receptje van mij in t 10 minuten topic? duurde t ook echt 10 minuten?

    nosh ; je moet altijd proeven, dus ook je spaghetti, als je m nog te taai vind laat je m een minuutje langer koken
    suck my asshole taco bender
    pi_39990351
    Geweldige fotoreportage, en het commentaar erbij nog
    De timing is nu eenmaal het allerbelangrijkste met koken

    En iedereen is zo begonnen hoor


    Je kan dat gerecht van Hagelkaas wel maken als je ouders thuiskomen
      woensdag 19 juli 2006 @ 22:25:06 #254
    136780 Nosh
    hurpdurp
    pi_39990579
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 21:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
    En hoe lang heb je de spaghetti nog gekookt?
    In totaal rond de 10 minuten. Pak zei 8-10, dus nog best op tijd allemaal.
    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
      Moderator woensdag 19 juli 2006 @ 22:35:06 #255
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_39990988
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 22:36 schreef Conflict het volgende:
    Zo maak je een milkshake (is wel iet mis gegaan met resizen)
    Dat is geheel gelijk aan mijn milkshake-recept. Zelfs het extra op de knop drukken voor een laatste mix.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator woensdag 19 juli 2006 @ 22:39:48 #256
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_39991189
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 19:59 schreef Nosh het volgende:
    [afbeelding]
    Professionele kip-roer actie. Jezus, wat voelde ik me een held toen ik zo bezig was.
    Voor een nog sneller kiproer-resultaat: twee spatels gebruiken!
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_39991457
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 22:35 schreef UIO_AMS het volgende:

    [..]

    Dat is geheel gelijk aan mijn milkshake-recept. Zelfs het extra op de knop drukken voor een laatste mix.
    Da's zo'n zeker weten drukje
    pi_39992047
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 22:25 schreef Nosh het volgende:

    [..]

    In totaal rond de 10 minuten. Pak zei 8-10, dus nog best op tijd allemaal.
    Nosh, een kleine tip voor de volgende keer dat je pasta kookt: de tijd op het pak is eerder een suggestie dan een absolute richtlijn. Gewoon na een aantal minuten een sliertje proeven, en dat zo blijven doen totdat je de pasta goed vind.
    Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
    Is he able, but not willing? then he is malevolent.
    Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
    Is he neither able nor willing? Then why call him God?
    pi_39998497
    Het ziet er best smakelijk uit en inderdaad tijdens het koken veel proeven dan weet je wel wanneer iets klaar is
    pi_39998994
    Goede reeks . Lekker leesvoer voor dit tijdstip .
      Moderator donderdag 20 juli 2006 @ 09:16:26 #261
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_40001999
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 22:45 schreef Conflict het volgende:
    Da's zo'n zeker weten drukje
    Mijn mixer heeft daar zelfs een apart knopje voor. Nu ja, het wordt de clean-knop genoemd.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_40002193
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 21:59 schreef Remco_h het volgende:
    hagelkaas ; was dat t receptje van mij in t 10 minuten topic? duurde t ook echt 10 minuten?

    nosh ; je moet altijd proeven, dus ook je spaghetti, als je m nog te taai vind laat je m een minuutje langer koken
    Jep, het was jouw receptje Ik heb een paar dingetjes aangepast, zoals de peultjes wokken ipv koken, maar bij elkaar duurde het zo'n 25 minuutjes. Geen 10 dus, maar alsnog snel
      donderdag 20 juli 2006 @ 10:51:32 #263
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_40004264
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 20:07 schreef Hagelkaas het volgende:

    [..]

    Dankjewel Het was een heel leuke maaltijd om te koken, nooit te stresserig ofzo. Sommige maaltijden echter, dan sta je met 4 pannen tegelijk te stressen
    Heb je nu de smaak te pakken?
    Het ziet er allemaal heel goed uit en volgens mij vindt je het stiekem ook leuk om te doen!
    be nice or go away
    pi_40007880
    Het is wederom te warm om een echte warme maaltijd te eten, dus ik denk dat ik vanavond voor de tweede keer deze week voor mijn oude vertrouwde pastasalade ga
    Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
    Is he able, but not willing? then he is malevolent.
    Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
    Is he neither able nor willing? Then why call him God?
      donderdag 20 juli 2006 @ 17:06:26 #265
    136780 Nosh
    hurpdurp
    pi_40017857
    Zo. Vandaag smokkel ik met de maaltijdsalade van de Albert Heijn, morgen ga ik voor de aardappeltjes/friet (laatste ligt nog in de vriezer, en ik heb een budget ) met een biefstukje en sla.
    Heb al van RichardF te horen gekregen dat de biefstuk in roomboter móet. Want anders wordt ie sip, ofzo.

    Oh btw, mijn ouders zijn onder de indruk. Tenminste, mijn zusje had ze verteld dat ik zelf rijst en chicken tonight, spaghetti én een ei had gemaakt, en ik geloof dat mijn vader nu op z'n knieën zit om god te bedanken dat er nog niks ontploft, in de brand gevlogen of vergast is.
    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 juli 2006 @ 17:08:22 #266
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_40017913
    Kan nog best hoor

    Maar die biefstuk moet je inderdaad in roomboter doen. Zonde van je biefstuk anders
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      donderdag 20 juli 2006 @ 17:10:24 #267
    43493 numero_uno
    Dat zei je ja!
    pi_40017981
    Dalijk lekker pannekoeken bakken
    - I'm buttwalking... is that a crime? -
    -Never underestimate the predictability of stupidity-
    pi_40018933
    quote:
    Op donderdag 20 juli 2006 17:06 schreef Nosh het volgende:
    Oh btw, mijn ouders zijn onder de indruk. Tenminste, mijn zusje had ze verteld dat ik zelf rijst en chicken tonight, spaghetti én een ei had gemaakt, en ik geloof dat mijn vader nu op z'n knieën zit om god te bedanken dat er nog niks ontploft, in de brand gevlogen of vergast is.
    Mooi dat ze onder de indruk zijn

    En je pa moet god niet bedanken, maar Fok Ook een drieletterwoord
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_40021567
    quote:
    Op donderdag 20 juli 2006 10:51 schreef kahaarin het volgende:

    [..]

    Heb je nu de smaak te pakken?
    Het ziet er allemaal heel goed uit en volgens mij vindt je het stiekem ook leuk om te doen!
    Euhm, eventjes tussendoor, zo'n culinaire ramp ben ik niet hoor Ik heb alleen niet zo veel ervaring qua recepten uit m'n hoofd kennen enzo, dus daarom post ik alles in dit topic. En koken vind ik zeker leuk!

    Pasta Al Mascarpone vanavond trouwens, mijn receptje is terug te vinden in het 10 min. topic. Ik ga het torouwens koud eten, heb niet zo'n zin in een warme maaltijd
      donderdag 20 juli 2006 @ 21:27:30 #270
    45532 ziggyziggyziggy
    wisselwachter, vlaggenzwaaier
    pi_40024894
    Ober! Mag ik één tvp voor dit fantastische voorbeeld van hoe FOK!ers elkaar uit de brand helpen?
    Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
    <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
      donderdag 20 juli 2006 @ 21:46:37 #271
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_40025510
    quote:
    Op donderdag 20 juli 2006 21:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
    Ober! Mag ik één tvp voor dit fantastische voorbeeld van hoe FOK!ers elkaar uit de brand helpen?
    Komt er aan
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      vrijdag 21 juli 2006 @ 12:54:51 #272
    110625 vamos1
    Timmaaaaah
    pi_40044959
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 21:06 schreef Conflict het volgende:
    Milkshakefilmpje is aan het uploaden


    één teentje
    ─_(º.0)_/─
      vrijdag 21 juli 2006 @ 14:48:13 #273
    136780 Nosh
    hurpdurp
    pi_40048261
    Biefstuk Schmiefstuk, ik ga voor de feta- pastasalade.

    Zou zonde zijn om nu de biefstuk te doen, terwijl ik echt een schrikbarend gebrek aan eetlust heb. Iets lichts als een pastasalade klinkt dan veel aantrekkelijker, dus dat wordt het.
    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
      vrijdag 21 juli 2006 @ 14:50:42 #274
    43493 numero_uno
    Dat zei je ja!
    pi_40048351
    quote:
    Op donderdag 20 juli 2006 21:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
    Ober! Mag ik één tvp voor dit fantastische voorbeeld van hoe FOK!ers elkaar uit de brand helpen?
    wilt u daar nog iets te drinken bij
    - I'm buttwalking... is that a crime? -
    -Never underestimate the predictability of stupidity-
    pi_40049343
    goed idee Nosh, biefstukje kun je beter eten als het iets minder warm is, dan geniet je er meer van. Succes met de pasta salade vanavond, en als je nog vragen er over hebt post je ze maar hier, of spreek je me aan op irc
    Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
    Is he able, but not willing? then he is malevolent.
    Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
    Is he neither able nor willing? Then why call him God?
      vrijdag 21 juli 2006 @ 16:08:20 #276
    136780 Nosh
    hurpdurp
    pi_40050778
    quote:
    Op vrijdag 21 juli 2006 15:23 schreef Richardfun het volgende:
    goed idee Nosh, biefstukje kun je beter eten als het iets minder warm is, dan geniet je er meer van. Succes met de pasta salade vanavond, en als je nog vragen er over hebt post je ze maar hier, of spreek je me aan op irc
    Nou ja, we hebben nog flink wat elleboogjes in de kast staan, maar hoeveel is ongeveer geschikt voor één persoon?

    Zelfde geldt voor de paprika. Ik heb zo'n trio gekocht, maar hoeveel is lekker? (ik ben niet echt een fan van paprika, maar een beetje is wel lekker )
    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
    pi_40058014
    maakt niet uit als je teveel macaroni of paprika doet. Omdat het een koude maaltijd is, kun je hem gewoon bewaren voor lunch of zo van morgen. Beetje dressing er weer over heen(dressing dus op je bord doen, niet al door de hele salade).
    Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
    Is he able, but not willing? then he is malevolent.
    Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
    Is he neither able nor willing? Then why call him God?
      vrijdag 21 juli 2006 @ 21:07:47 #278
    136780 Nosh
    hurpdurp
    pi_40058108
    Klaar met koken, eten en afwassen, en ik moet zeggen dat dit by far het lekkerste was tot nu toe.
    Sorry spaghetti, maaltijdsalade en de rest, het at heerlijk weg, en door de spek en pasta vulde het nog prima ook.


    Ingredienten op een rij. De gele paprika zat vol met dubieuze plekken en dingen, dus die werd onmiddelijk doorverwezen naar de GFT-bak. (en die cunts van de Aldi doen ook uitgerekend daar een sticker over, zodat je het niet ziet door de verpakking heen )


    Paprika, komkommer en tomaat gesneden. Nogal grof, maar later heb ik het nog een beetje bijgewerkt. De groene paprika bewaar ik btw voor een eventuele volgende keer.


    Spek in de pan. Ook hier: maar een half pakje, andere gedeelte is voor de volgende keer.


    Pasta was inmiddels ook klaar, dus alles werd in de grote slabak gemietert. Én in een uiterste daad van experimenteerdrang, gooide ik er ook nog wat cashewnoten bij, om het nog iets hartiger te maken.


    En zo zag het er uiteindelijk uit. Hele schaal is leeggegeten, waardoor ik nu een soort van enge maagkrampen heb, maar het was het wel waard.

    Bedankt RichardF voor het recept!
    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
      vrijdag 21 juli 2006 @ 21:18:01 #279
    22851 Erosjuhhh
    Blijven dromen schatjuh
    pi_40058359
    aah goed man!
    waar je eigenlijk op moet letten bij het groentes kopen (en fruit en vlees) is of het er beetje fatsoenlijk uitziet, zeker bij de aldi, ik kom bijna elke dag bij de aldi (Woon er tegenover ) en zie toch elke keer bij het fruit en de groentes meer dan een kwart verschimmeld zijn, wat je het beste kan doen is gewoon paprika's pakken, kijken hoe het eruit ziet, iets niet fris of naar wens? terugleggen en andere pakken. kost mischien beetje tijd maar zo word je iig niet ziek en heb je 3 goede paprika's, zelfde geldt voor vlees en fruit, kijk of het er goed en lekker uitziet en er geen rare kleuren opzitten (gehakt mooi roze/rood ipv oranje)
    succes!
    Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
    pi_40058379
    Ik ben blij om te zien dat je hebt genoten Nosh, daar doen we het hier allemaal voor
    Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
    Is he able, but not willing? then he is malevolent.
    Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
    Is he neither able nor willing? Then why call him God?
      vrijdag 21 juli 2006 @ 21:26:08 #281
    22851 Erosjuhhh
    Blijven dromen schatjuh
    pi_40058536
    overigens, ik zie dat je het over biefstuk hebt.. ik neem aan dat je die hebt ingevroren hebt, is het een aldi biefstuk?
    zo ja. laat hem ontdooien in de koelkast (en niet erbuiten met dit weer, doe het dus een dag van te voren of ontdooi heb in koud water(geen lauw/warm dan gaart hij al een beetje) en een uur voor je hem gaat bakken laat hem op kamer temp. komen en haal hem al uit het plastic, zo kan de biefstuk eventjes ademen waardoor hij mooiere kleur krijgt en betere smaak!
    mocht je biefstuk niet vacuum verpakt zijn is dit niet van toepassing uiteraard
    Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
    pi_40058599
    Experimenteren. .

    Dat moet je nou ook bij pasta en die andere recepten durven, dan krijg je uiteindelijk maaltijden zoals jij ze lekker vindt. .
    Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
    pi_40058676
    Ik ga er de volgende keer ook cashewnoten bij doen
    Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
    Is he able, but not willing? then he is malevolent.
    Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
    Is he neither able nor willing? Then why call him God?
    pi_40058808
    HELD
      vrijdag 21 juli 2006 @ 21:39:32 #285
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_40058816
    haske goed nosh!
    experimenteren in de keuken is het leukste wat er is!
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_40060284
    Het ziet er ook echt heel lekker uit! En man wat heb jij veel gegeten.
    pi_40064011
    --------------------------------------------
    Bob | Pro-Israel. zegt (0:42):
    hoe verloopt het gekook trouwens?
    Maarten - I know someday you'll have a beautiful life, I know you'll be a sun in somebody else's sky.. zegt (0:43):
    perfect, al krijg ik steeds meer neigingen om me af te zetten tegenover niels en de rest, en heel rebels een pizza te eten
    --------------------------------------------

    Gewoon doen Nosh, niet tegen je instincten vechten. Pizza zal uiteindelijk overwinnen, stel het niet onnodig uit en ga ervoor. hmmmmmmm Pizzaaaa
    Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
      zaterdag 22 juli 2006 @ 00:56:46 #288
    136780 Nosh
    hurpdurp
    pi_40064194
    Pure laster!
    Ik heb zondag een lekker knoflook-kippetje met friet voor de boeg, dus ik laat me niet in met pizza-types.
    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
    pi_40065449
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 00:56 schreef Nosh het volgende:
    Pure laster!
    Ik heb zondag een lekker knoflook-kippetje met friet voor de boeg, dus ik laat me niet in met pizza-types.
    Je gaat nu al naast je schoenen lopen
      zaterdag 22 juli 2006 @ 12:21:02 #290
    136780 Nosh
    hurpdurp
    pi_40071164
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 01:58 schreef Xennia het volgende:

    [..]

    Je gaat nu al naast je schoenen lopen
    En dat had ik nooit kunnen doen zonder jullie

    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
      zaterdag 22 juli 2006 @ 12:45:20 #291
    43493 numero_uno
    Dat zei je ja!
    pi_40071804
    Vanavond voor mij wel weer pizza tijd

    Gister nog een lekkere kip-kerrie schotel gefabriceerd
    - I'm buttwalking... is that a crime? -
    -Never underestimate the predictability of stupidity-
      zaterdag 22 juli 2006 @ 12:49:53 #292
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_40071922
    wat ga je vanavond eten nosh?
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      zaterdag 22 juli 2006 @ 12:51:46 #293
    136780 Nosh
    hurpdurp
    pi_40071972
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 12:49 schreef MissyMirjaM het volgende:
    wat ga je vanavond eten nosh?
    Ik ga zo met vrienden naar Illegal Vibes Outdoor, dus waarschijnlijk een broodje slechtgebakken hamburger, met een frietje.

    Oh btw, als ik morgenavond die kip wil doen, is het dan verstandig om hem er nu uit te halen?
    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
    pi_40073915
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 12:51 schreef Nosh het volgende:

    [..]

    Ik ga zo met vrienden naar Illegal Vibes Outdoor, dus waarschijnlijk een broodje slechtgebakken hamburger, met een frietje.

    Oh btw, als ik morgenavond die kip wil doen, is het dan verstandig om hem er nu uit te halen?
    yup! gewoon in de koelkast leggen (op een bord)
    suck my asshole taco bender
    pi_40078802
    Hmm topic is een beetje dood

    Gelukkig leeft Nosh nog, ben echt benieuwd naar de kip morgen L)

    Kan je gemakkelijk nu al uit de vriezer halen en in de koelkast leggen
      zaterdag 22 juli 2006 @ 16:44:08 #296
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_40078952
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 14:02 schreef Remco_h het volgende:

    [..]

    yup! gewoon in de koelkast leggen (op een bord)
    Of een bakje zo dat het eventuele vocht daarin opgevangen wordt
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zondag 23 juli 2006 @ 19:23:20 #297
    136780 Nosh
    hurpdurp
    pi_40110079
    Zo.
    Net thuis, na een goede 13 uur springen, zweten, dansen en slenteren, ligt de kip nog doodleuk in de vriezer. In mijn haast vergeten eruit te halen, omdat ik persé de trein moest halen.

    Is het nog mogelijk om hem snel op te warmen, of kan ik beter wachten?


    Edit: het feestje was overigens wel vrij vermakelijk. Als je een combinatie van bagger, boeren, boeren met linnen broeken die hopeloos vies worden en 12 uur lang monotoon gebonk en 'tutututu' melodieën vermakelijk wilt noemen.

    [ Bericht 7% gewijzigd door Nosh op 23-07-2006 19:52:26 ]
    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
      zondag 23 juli 2006 @ 22:52:08 #298
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_40116563
    Simpel receptje voor soep (zonder pakje )

    Men neme:
    2 grote uien
    Restje wijn
    Litert water
    Geraspte kaas

    Fruit de uien in een pan tot ze zacht zijn, gooi er dan het water en de wijn bij en laat het even pruttelen. Bij opdienen de geraspte kaas er doorheen roeren.

    Tip: Doe er wat uienschil in een thee-ei bij

    Onmislukbaar
      zondag 23 juli 2006 @ 22:57:58 #299
    22851 Erosjuhhh
    Blijven dromen schatjuh
    pi_40116775
    ajoh das geen soep das gewoon gekookte ui in water en wijn?
    Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
      zondag 23 juli 2006 @ 23:00:14 #300
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_40116847
    Maar wel dammed lekker

    Groentesoep is btw toch ook gewoon maar gekookte groente met water? Dus ik vind best dat dit ook soep is

    [ Bericht 65% gewijzigd door Erasmo op 23-07-2006 23:08:43 ]
      zondag 23 juli 2006 @ 23:21:46 #301
    22851 Erosjuhhh
    Blijven dromen schatjuh
    pi_40117466
    nee,
    dat laat je een nacht trekken met wortels ui prei en (knol)selderij evt nog meer en vaak beenderen van dieren (rund, kip etc.)
    en dat is bouillon aan de hand daarvan bouw je de soep verder op
    Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')