abonnement Unibet Coolblue
pi_39864536
Excuses als jullie helemaal doodgegooid worden met dit soort topics, maar ik heb jullie hulp nodig.

Ik ben van donderdag 13 juli tot vrijdag 28 juli alleen thuis, en heb eten nodig. Goed eten. Gezond eten.
Tot nu toe heb ik het weten te redden met de restjes die we nog hadden: wat chinese left-overs, en een portie magnetronsnacks, die een week over tijd waren, maar nog wel te eten waren).

Ik wil alleen vanaf maandag echt normaal eten, zodat ik nog enigzins de illusie heb dat ik wat vitaminen binnenkrijg, anders val ik om.
Het ding is: ik kan niet koken. Echt, ik weet amper hoe je een ei moet bakken, laat staan dat ik een fatsoenlijke lasagne op tafel kan zetten. Maar aangezien ik volgende week full-time werk (van 8 tot half 6 dagelijks), wil ik wel wat fatsoenlijks in mijn maag hebben.

Mijn vraag is dus: hebben jullie makkelijk te maken recepten, die zelfs voor een absolute kluns als ik nog te doen zijn? Ik wil me van de week in ieder geval wagen aan een boeren omelet en spaghetti, maar alles is welkom.

In ruil post ik wel fotoverslagen hoe mijn culinaire uitstapjes verlopen, en mogen jullie heel hard juichen voor iedere keer dat ik mezelf niet in brand zet met het gasstel. Ok?
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39864614
Ik begin trouwens vanaf maandag he, morgen haal ik wel kebab ofzo. Omdat we nu écht niks in huis hebben.


Oh, en voor de mensen nu denken van: "maar Nosh! waarom blijf je 2 weken alleen thuis, als je niet eens een pizza in de oven kan leggen!"
Het is een stukje koppigheid. Ik moet en zal 2 weken op mezelf kunnen leven, maar ik merk nu al dat het verdomd lastig gaat worden, qua eten dan. Dus tja.


Edit: ook als je dat niet dacht, dan zeg ik dat toch even he. Zodat er geen onduidelijkheid bestaat over het waarom van dit topic!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39864866
Ei bakken:

Dit is een ei:



Dit is een pan:



Dit is boter:



Pak een ei en een pan en een beetje boter.

Steek het vuur aan, zet de pan op het vuur.

Pak de boter en snij daar een stukje af, ongeveer evenveel boter als chocoladepasta op een boterham en gooi het in de pan

Pak nu een ei, daarna een dweil, ruim het ei dat je net hebt laten vallen op met de dweil en heet water. Pak een nieuw ei en tik deze kapot op de rand van de pan.

Zet nu ff het gas uit en ruim de eiresten op de vloer en het fornuis op, beste ff pan schoonmaken en opnieuw beginnen.

Zet de schone pan op het vuur en doe daar wat boter in. Pak nu voorzichtig een ei. Wacht tot de belletjes van de boter weg zijn en tik dan met een mes op het ei, breek het open en doe het voorzichtig in de pan.

Nu moet je gewoon helemaal niks doen, wachten tot het ei niet meer doorzichtig is en dan een klein beetje schudden met de pan zodat het ei los van de pan komt.

Hup op een boterham en als je het laat vallen begin je gewoon opnieuw, al doende leert men

[ Bericht 3% gewijzigd door Conflict op 15-07-2006 23:56:32 ]
  Redactie Frontpage zaterdag 15 juli 2006 @ 23:54:56 #4
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_39864970
koop zo'n knorr wereldgerecht, volg de aanwijzing van de verpakking exact op (lees wel ff de gebruiksaanwijzing voor je begint zodat je niet ineens iets moet hebben wat je niet kunt vinden) en er kan niks mis gaan

* Etcetera heeft ervaring en is ook een kookn00b
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_39865054
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:51 schreef Conflict het volgende:
Ei verhaal.
Ik wist niet eens dat het met boter moest.
Morgen ga ik bij het ontbijt een ei proberen te maken! Jeuh!

En wereldgerechten dacht ik ook aan. Even kijken wat je allemaal aan extra ingredienten nodig hebt, maar zoiets is wel leuk om te proberen.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39865110
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:58 schreef Nosh het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat het met boter moest.
Morgen ga ik bij het ontbijt een ei proberen te maken! Jeuh!

En wereldgerechten dacht ik ook aan. Even kijken wat je allemaal aan extra ingredienten nodig hebt, maar zoiets is wel leuk om te proberen.
Je kan ook twee eieren tegelijk maken op deze manier, maar dan moet je wel dubbel zoveel opruimen.
  zondag 16 juli 2006 @ 00:02:04 #7
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39865153
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:00 schreef Conflict het volgende:

[..]

Je kan ook twee eieren tegelijk maken op deze manier, maar dan moet je wel dubbel zoveel opruimen.
Nee, ik begin rustig he. Waarschijnlijk moet ik van die ene ei al een uur bijkomen, dus als ik er twee tegelijk maak, lig ik meteen de rest van de middag in shock van alle ervaringen.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39865315
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:51 schreef Conflict het volgende:
Ei bakken:
Dit is een ei

-knip-
dit was mijn eerste lach sinds een uur.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_39865489
Zoek anders eens op 'koken voor kinderen', vaak incl. erg eenvoudige uitleg
Deze site heeft slechts een paar recepten, helaas: http://www.koekhappen.nl/koken.html Maar wel heel eenvoudig.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39865495
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:07 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

dit was mijn eerste lach sinds een uur.
  zondag 16 juli 2006 @ 00:32:18 #11
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39865972
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:13 schreef Isabeau het volgende:
Zoek anders eens op 'koken voor kinderen', vaak incl. erg eenvoudige uitleg
Deze site heeft slechts een paar recepten, helaas: http://www.koekhappen.nl/koken.html Maar wel heel eenvoudig.
Isabeau, ik vind je een geweldige mod, echt.

Maar een kip die Taco heet, en mij wel even uitlegt hoe ik wentelteefjes moet maken, is wel heel erg hoor. Laat staan als die recepten ook nog eens niet werken, waardoor ik alleen maar die stomme kip zie, en tips over hoe ik het beste kan afwassen en eieren kan koken (Taco zegt dat het ook in de magnetron kan! )
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39866010
Die kip heeft wel gelijk!



OMG
pi_39866028
hey, het is voor kinderen bedoeld en dus simpel (dacht ik) En ik vind een kip die je uitlegt hoe je wentelteefjes moet maken niet erger dan iemand die je vertelt hoe je een ei moet bakken

Alleen wel erg weinig recepten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39866039
Nog een geweldige tip van Taco:
quote:
Niet boven je hoofd werken
Berg niet teveel spullen op boven je hoofd. Wanneer deze vallen kan dit gevaarlijk zijn!
pi_39866046
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:34 schreef Conflict het volgende:
Die kip heeft wel gelijk!

[afbeelding]

OMG
Nu nog Taco de Kip die je uitlegt hoe je een lekkere Kip uit de oven klaarmaakt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39866207
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nu nog Taco de Kip die je uitlegt hoe je een lekkere Kip uit de oven klaarmaakt
Pak een kip

Dit is een kip:


Verwarm de over voor op 220 graden

Dit is een oven:


Leg de kip in de oven

Zet de oven uit,
haal de kip uit de oven
kalmeer de buren
Maak de kip dood

Verwarm de oven voor op 220 graden
Trek de veren uit de kip,
ingewanden eruit

Marineer de kip in:

Ketjap
sambal
Knoflook
Gember
Peper
Citroensap

Leg de kip op een rooster, uurtje in de oven

Eet de kip op.

Eet smakelijk
pi_39866309
Deel 1 van dit vrolijke avontuur.

Je gaat naar de supermarkt en koopt:

Pak spaghetti
Gehakt
Tomatensaus
Dingen die je in de saus wilt hebben (uien, knoflook, champignons etc.)
Kruiden die je lekker vindt (oregano bv.)

Dan ga je naar huis en kom je even bij.
Na dit tukje ga je alles (behalve de spaghetti en het gehakt) snijden met een mes. Knoflookje, uitje, champies.
Wel uitkijken, mes is scherp, isse auw!

Nu zet je een pan met water op een pitje en doe je het gas aan. Het mag best veel water zijn in een grote pan! Wacht tot er bubbels in het water komen. Dit heet kokend water. Niet aankomen, isse heet!
Doe nu de spaghetti in het water in de pan. Niet alles uit het pakje! Een half pakje heb je zat aan + leftovers.
Kijk op de verpakking hoe lang je het moet koken en zet de timer aan. Niet te lang koken, isse bah.

Neem een andere pan, zet dat op een pitje en doe het gas aan. Lekker heet laten worden en dan het gehakt erin. Dit heet het gehakt rullen Beetje bruin laten worden en de rest erin kiepen. Beetje roeren, beetje schudden en gaar laten worden.
Bruin gehakt isse goed.
Zwart gehakt isse niet goed.

Als alles een beetje leuk gaar is kiep je die tomatensaus erbij. Even warm laten worden, isse klaar. Gas uitzetten.

Pieppiep doet timer? Gas onder pan met spaghetti uitzetten.
Vergietje pakken, spaghetti in doen. Uitkijken! Stoom isse heet!
Laat de spaghetti uitlekken, beetje olijfolie erdoor druppelen, kwak het dan op een bord en doe de saus erbij.

Bordje op tafel en eten maar. Uitkijken! Isse heet, eerst blazen. Bestek mag, maar hoeft niet als papa en mama er niet zijn.

Eet smakelijk. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39866344
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:42 schreef Conflict het volgende:

[..]

Pak een kip

Dit is een kip:
[afbeelding]

Verwarm de over voor op 220 graden

Dit is een oven:
[afbeelding]

Leg de kip in de oven

Zet de oven uit,
haal de kip uit de oven
kalmeer de buren
Maak de kip dood

Verwarm de oven voor op 220 graden
Trek de veren uit de kip,
ingewanden eruit

Marineer de kip in:

Ketjap
sambal
Knoflook
Gember
Peper
Citroensap

Leg de kip op een rooster, uurtje in de oven

Eet de kip op.

Eet smakelijk
Conflict, je stappen zijn echt veel te groot voor een beginner. Heus
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 16 juli 2006 @ 00:51:19 #20
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_39866439
Voor tips zie ook Koken voor beginners [Deel 2]
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 16 juli 2006 @ 00:53:30 #21
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39866491
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:42 schreef Conflict het volgende:

[..]

Zet de oven uit,
haal de kip uit de oven
kalmeer de buren
Maak de kip dood

Gefeliciteerd, hier proeste ik mijn bier uit.

Maar een hele kip lijkt me nog iets teveel van het goede. Al zijn gemarineerde kipfilets wel een goeie!
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:45 schreef MUUS het volgende:
Deel 1 van dit vrolijke avontuur.

Je gaat naar de supermarkt en koopt:
-knip-

Eet smakelijk. .
MUUS, ik hou van je.
Een recept, compleet met geluidjes waarop ik moet letten en een Nijntje-ondertoon.
Dit gaat helemaal goed komen! Jeuh!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39866539
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:53 schreef Nosh het volgende:

[..]


Gefeliciteerd, hier proeste ik mijn bier uit.

Maar een hele kip lijkt me nog iets teveel van het goede. Al zijn gemarineerde kipfilets wel een goeie!
gaat al de goede kant op nu.

Beetje peterselie als het klaar is, maar dat hoeft alleen als je vriendin langskomt. Of op de 28e als je ouders weer terug zijn, maar dat menu moeten we nog ff bespreken.
pi_39866565
Je kan ook kip kopen bij de Aldi (2 euro voor een kippetje) of kipfilet en dat is dan allemaal al dood gemaakt voor je Met kipfilet en een pot chicken tonight naar keuze kom je trouwens ook al erg ver.

Kwestie van:
- kipfilet in stukken snijden (blokjes of reepjes, wat je maar lekker vindt)
- olie (ongeveer 2-3 eetlepels) in een wok of koekenpan doen
- olie even heet laten worden
- kipfilet erbij (heel even laten liggen, als je direct gaat schuiven met een pollepel wil de kipfilet bij sommige pannen nog wel eens aan de bodem blijven plakken, ligt dus ook aan je pan)
- kipfilet rondom gaar maken (dan is het wit met eventueel een beetje bruin, gaat redelijk snel)
- pot chicken tonight met smaak naar keuze erbij doen
- laten pruttelen volgens aanwijzing op pot

Eten met rijst of pasta (zie verpakking voor bereidingswijze). Er is erg eenvoudig te koken rijst in zakjes te koop. Buideltjes staat er dan denk ik op de verpakking
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 16 juli 2006 @ 00:58:30 #24
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39866577
Met kaasfondue kan ook niet veel misgaan. Men neme een stokbrood en een pakje kaasfondue. Opwarmen in magnetron. Eet smakelijk!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_39866669
We zoeken nu nog zes menus en dan dus het grote eindmaal!
pi_39866797
Op naar het volgende avontuur.

Je gaat naar de supermarkt en koopt

Sla. Je mag zelf kiezen gemengde sla uit een zakje of een krop sla.
Mozzarella
Zongedroogde tomaatjes
Komkommer
Slasaus
Pijnboompitje
Ander groenvoer wat je lekker vindt.
Biefstukje (Krijg je spierballen van. .)
Aardappelschijfjes of krieltjes.

Bij thuiskomst eerst even een tukje doen.

Dan pak je het zakje gemengde sla en dit maak je open en de inhoud doe je in een kom. Heb je een krop sla? Dan ga je daar eerst blaadjes vanaf halen, die wassen en in stukjes snijden met een mes. Dáárna pas in de kom.
Dan snijd je de andere dingen (behalve de pijnboompitjes!) die in de sla moeten. Ook die stukjes doe je in de kom.

Zet een pan op pitje en doe het gas aan. Doe boter in de pan en laat het smelten. Dan doe je de krieltjes of aardappelschijfjes erin. Tijdens bakken beetje schudden en schuiven. Als ze wat bruinig zijn, zijn ze klaar. Gas uitzetten.
Zet ook een andere pan op het vuur, doe er boter in en laat het smelten. Als de boter bruin begint te worden doe je je biefstukje in de pan. Lief doen tegen het biefstukje! . Niet prikken met een vork, maar lief omdraaien. Beetje peper erop, beetje omdraaien, gezellig, lief doen, lekker bruin laten worden.
Wederom: bruin isse goed, zwart isse niet goed.
(Twijfel je nou, snij dan gewoon ff dat biefstukje door om te kijken of hij al genoeg gaar voor jou is. Anders ff terug, kan jou het schelen, niemand kijkt.)
Isse klaar? Gas uitzetten. Klein beetje zout op biefstukje doen.
Dan heel even de pijnboompitjes in de pan. Schudden, schuiven, gezellig, beetje bruin later worden. Klaar! In de sla mikken.

Biefstukje op bordje.
Aardappelschijfjes op bordje.
Beetje slasaus over de sla en sla op bordje.
Mayonaise op tafel zetten.
Isse klaar. .

Wel met twee pannen tegelijk, maar op dag 4 kan jij dat al. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zondag 16 juli 2006 @ 01:11:11 #27
82136 Xennia
gekroond
pi_39866859
- Pasta, bijvoorbeeld Penne, koken volgens gebruiksaanwijzing
- spekjes bakken
- spekjes uit de pan halen en op een bord met daarop keukenpapier leggen, dit absorbeert het vet
- spinazie roerbakken, liefst verse voor de vitamientjes (diepvriesspinazie kan ook, doe diepvriesspinazie wel op laag vuur)
- spekjes bij de spinazie doen en een pakje Boursin toevoegen
- pasta afgieten
- meng de pasta met de saus en serveer met geraspte kaas
pi_39866874
goed werk weer! Ik had die chicken tonight een beetje verplaatst, anders werd het teveel kip.
  zondag 16 juli 2006 @ 01:16:02 #29
82136 Xennia
gekroond
pi_39866982
De maaltijdsalades van de AH zijn ook goed te doen, bijvoorbeeld die met zalm. Iglo heeft ook goede en gezonde maaltijden in de vriezer, die je alleen hoeft op te warmen.
Of koop een kant en klare hartige taart bij de AH, even in de oven schuiven en maak er een salade bij.
pi_39867075
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:16 schreef Xennia het volgende:
De maaltijdsalades van de AH zijn ook goed te doen, bijvoorbeeld die met zalm. Iglo heeft ook goede en gezonde maaltijden in de vriezer, die je alleen hoeft op te warmen.
Of koop een kant en klare hartige taart bij de AH, even in de oven schuiven en maak er een salade bij.
23 juli!
  zondag 16 juli 2006 @ 01:23:21 #31
82136 Xennia
gekroond
pi_39867150
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:20 schreef Conflict het volgende:
23 juli!
Een maaltijdsalade en een hartige taart is wel wat dubbelop. Of een maaltijdsalade, of hartige taart met een lichte salade
  zondag 16 juli 2006 @ 01:23:43 #32
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39867157
Wat is er gemakkelijker dan gewoon vlees, aardappelen en groentes?

1. Schil de aardappelen, pas op voor je vingers.
2. Snij de aardappelen in wat kleinere stukjes (dan koken ze sneller), en gooi ze dus in een grote pan met kokend water. Je moet ze ongeveer 15 à 20 minuten laten koken. Je kan met je vork in een aardappel prikken om te zien of-ie al zacht genoeg is. Als ze bijna uit elkaar vallen, dan is het dringend tijd om het vuur uit te zetten.
3. Ondertussen zet je een pan op het vuur en doe je er boter of olie in, en daar braad je je stukje vlees naar keuze in (kip, biefstuk, kalkoen, whatever, zolang je het maar niet laat aanbranden - draai het vuur niet te hoog en hou het als beginner op kipfilet of kalkoenfilet... kippenpootjes kan je bv. best heel anders klaarmaken).
4. In een derde pan gooi je eventueel wat boontjes en erwtjes, en die kook je in heet water (boontjes doen er langer over dan erwtjes, die erwten kan je dus best wat later toevoegen, anders barsten ze open). Die groentes kan bij je vlees en je aardappelen eten, samen met bv. schijfjes tomaat.

Oh ja, en vergeet niet dat je dus eventueel ook zout op je tomaten en je aardappelen kan strooien voor een betere smaak.
---verdwijnt---
pi_39867196
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:23 schreef Xennia het volgende:

[..]

Een maaltijdsalade en een hartige taart is wel wat dubbelop. Of een maaltijdsalade, of hartige taart met een lichte salade
aangepast.
pi_39867222
Je wilde ook nog een boerenomelet. Doen we, want dat kan jij wel.

Je gaat naar de supermarkt en koopt:

Eieren
Halfvolle melk
Kruiden die je lekker vindt
Wat je in de omelet wilt (Uien, tomaat, paprika, champignons.)
Brood.

Ga naar huis en rust uit.

Snij alles wat je in de omelet wilt. Geen hompen maken, maar klein snijden.
Pan op een pitje, gas aan, klontje boter in de pan. Smelten en dan alles (behalve de eieren, de melk en de tomaat!) in de pan. Rustig laten pruttelen.
Dan pak je een kom en daar doe je de eieren in, zoveel als je wilt. De eieren moet je eerst openmaken, door de schil te breken. Stukkie schil in de kom? Isse bah, weghalen.
Als je bv. drie eieren gebruikt, kan je iets van 40 ml melk gaan gebruiken. Even zoeken waar mama de maatbeker heeft verstopt dus. Daar de melk in, streepie kijken, nog wat meer melk bij, streepie kijken, klaar! Je kan ook meer of minder melk nemen, gebruik jouw gevoel. Isse moeilijk, maar kan jij wel. Gevoel zegt dat het genoeg is? Dan is het genoeg! Gevoel zegt dat er meer melk moet zijn? Dan doe je wat meer melk.
Doe de melk bij de eieren en dan klutsen! Klutselklutselklutsel, klaar!
Nu doe je dat bij de groenten in de pan en doe er dan de plakjes/stukjes tomaat op. Peper en een beetje zout, andere gezellige kruiden en wachten tot 'ie klaar is.
Klaar? Gas uitzetten.
Bordje pakken, bammetjes smeren en omeletje op bammetjes leggen.

Klaar. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39867296
nog 1 dag en dan de grande finale nog.

Iets met varkenshaasjes, pepersaus en boontjes zat ik aan te denken.
pi_39867330
Lust Nosh dit allemaal wel? Anders moet het arme schaapje nog vieze dingen eten ook en da's zielig. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39867331
Van mij mag hij op 24 juli naar de chinees!
pi_39867344
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:30 schreef MUUS het volgende:
Lust Nosh dit allemaal wel? Anders moet het arme schaapje nog vieze dingen eten ook en da's zielig. .
tuurlijk lust ie dat!
  zondag 16 juli 2006 @ 01:31:39 #39
82136 Xennia
gekroond
pi_39867350
Pita met shoarma en knoflooksaus

- doe boter in de pan en bak de shoarma
- doe de pita's in de oven (volgens gebruikaanwijzing)
- haal de pita's uit de oven, snijd de pita een beetje open
- vul met shoarma
- serveer met knoflooksaus

Aan deze ovenschotel met zalm kan ook weinig mislukken. Wel lekker en iets specialer
voor de laatste avond met je ouders:

- 500 gr verse spinazie
- 200 gr zalm
- 1 zakje geraspte kaas (finello/pasta is 't lekkerst)
- 1 el mosterd,zout,peper
- 1 pakje room culinair
- 1 pak (2 zakjes) aardappelpuree voor de oven (Maggi)


Laat de verse spinazie slinken in de pan met olijfolie (dit kan beter in 2 keer) en in een vergiet doen..evt zout en peper toevoegen. Druk het vocht uit de spinazie.
Meng de room met de mosterd en zout en peper in een schaaltje.

Aardappelpuree maken.

De ovenschotel achtereenvolgens vullen met de spinazie, daarna de zalm, de puree, daarover de roomsaus met mosterd en als bovenste laag de kaas.

Doe de schotel 25 min.in een voorverwarmde oven van 200 gr.

uit: 2 zalmfilets gehaald , en nu... ?
pi_39867354
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:30 schreef Conflict het volgende:
Van mij mag hij op 24 juli naar de chinees!
Chinees/pizza/shoarma* dag!

*doorhalen wat niet van toepassing is
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zondag 16 juli 2006 @ 01:33:39 #41
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_39867395
Hee... De eend met whiskey is nog niet langsgeweest.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
pi_39867400
28 juli nog...
  zondag 16 juli 2006 @ 01:34:10 #43
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39867411
!
Ik heb me nog nooit zo verschrikkelijk bemoederd gevoeld, maar toch, bedankt voor alle tips.

Schema, tot nu toe:
17 juli Gebakken eieren, eventueel boerenomelet (even uitzoeken hoe dat werkt met zo'n pakje)
18 juli Spaghetti
19 juli Kip met Chicken Tonight
20 juli Pasta, spekjes, spinazie
21 juli Sla, biefstuk, gebakken aardappels
22 juli - Rustdag, want eten (en patsen met al jullie puike recepten) bij een vriendin.
23 juli Maaltijdsalade
24 juli
25 juli
26 juli
27 juli
28 juli - Ouders komen thuis, maar Nosh werkt tot 5 uur, dus even ze ervan overtuigen dat ze persé pas om 7 uur iets te eten krijgen-

Kaasfondue vond ik erg tof, maar om nou in m'n eentje brood in een fonduepannetje te dopen: neuh. Misschien met vrienden, maar die hebben een nog grotere afkeer van dingen als 'fondue', 'vitaminen' en 'eten wat bestaat uit meer dan 4 ingredienten' dan ik heb.

En erm, Clourdhide, aardappelen vind ik, samen met snijbonen, het meest verschrikkelijke eten wat er is. Verwerkt is prima, maar gewoon gekookt krijg ik ze echt niet naar binnen.

Bedankt iig!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  † In Memoriam † zondag 16 juli 2006 @ 01:34:52 #44
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_39867427
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:02 schreef Conflict het volgende:
We zoeken nu nog zes menus en dan dus het grote eindmaal!
Neem ze mee naar de MacDonalds!
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_39867465
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:34 schreef Nosh het volgende:
!
Ik heb me nog nooit zo verschrikkelijk bemoederd gevoeld, maar toch, bedankt voor alle tips.

Schema, tot nu toe:
17 juli Gebakken eieren, eventueel boerenomelet (even uitzoeken hoe dat werkt met zo'n pakje)
18 juli Spaghetti
19 juli Kip met Chicken Tonight
20 juli Pasta, spekjes, spinazie
21 juli Sla, biefstuk, gebakken aardappels
22 juli - Rustdag, want eten (en patsen met al jullie puike recepten) bij een vriendin.
23 juli Maaltijdsalade
24 juli
25 juli
26 juli
27 juli
28 juli - Ouders komen thuis, maar Nosh werkt tot 5 uur, dus even ze ervan overtuigen dat ze persé pas om 7 uur iets te eten krijgen-

Kaasfondue vond ik erg tof, maar om nou in m'n eentje brood in een fonduepannetje te dopen: neuh. Misschien met vrienden, maar die hebben een nog grotere afkeer van dingen als 'fondue', 'vitaminen' en 'eten wat bestaat uit meer dan 4 ingredienten' dan ik heb.

En erm, Clourdhide, aardappelen vind ik, samen met snijbonen, het meest verschrikkelijke eten wat er is. Verwerkt is prima, maar gewoon gekookt krijg ik ze echt niet naar binnen.

Bedankt iig!
quote:
vol.
pi_39867522
Ik vind het echt het meest ideale weekmenu dat ik me kan voorstellen!
  zondag 16 juli 2006 @ 01:38:50 #47
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39867527
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:34 schreef Nosh het volgende:
En erm, Clourdhide, aardappelen vind ik, samen met snijbonen, het meest verschrikkelijke eten wat er is. Verwerkt is prima, maar gewoon gekookt krijg ik ze echt niet naar binnen.
Haha!

Nou ja, dan een alternatief hé. Maar ik weet zeker dat je het lekker zal gaan vinden als de Grote Hongersnood ooit uitbreekt.
---verdwijnt---
  zondag 16 juli 2006 @ 01:40:52 #48
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39867575
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:38 schreef Conflict het volgende:
Ik vind het echt het meest ideale weekmenu dat ik me kan voorstellen!
Geloof me, het is echt perfect. Waarschijnlijk dat ik na de eerste paar ontplofte eieren al in paniek raak, maar die foto's komen er in ieder geval.

Ik ben nu in ieder geval slapen, bedankt iedereen!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39867597
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:40 schreef Nosh het volgende:

[..]

Geloof me, het is echt perfect. Waarschijnlijk dat ik na de eerste paar ontplofte eieren al in paniek raak, maar die foto's komen er in ieder geval.

Ik ben nu in ieder geval slapen, bedankt iedereen!
zou echt tof zijn als je dit menu gaat maken deze week!
pi_39867606
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:40 schreef Nosh het volgende:

[..]

Geloof me, het is echt perfect. Waarschijnlijk dat ik na de eerste paar ontplofte eieren al in paniek raak, maar die foto's komen er in ieder geval.

Ik ben nu in ieder geval slapen, bedankt iedereen!
Niet panieken dan.

Rustig ademhalen, op FOK! komen (wel eerst gas uitzetten. Gas aan laten staan en iets anders gaan doen isse niet goed) en wij helpen je verder. WE ZIJN ER VOOR JE, NOSH!111!!!
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39867620
WIJ
  zondag 16 juli 2006 @ 01:44:18 #52
82136 Xennia
gekroond
pi_39867639
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:34 schreef Nosh het volgende:
Ik heb me nog nooit zo verschrikkelijk bemoederd gevoeld, maar toch, bedankt voor alle tips.
Ik heb me nog nooit zo moederlijk gevoeld

Ik denk dat mijn plaatsje in de hemel nu wel is veiliggesteld
pi_39867717
ik ken nosh, en ik heb geen vertrouwen in dit project. ik denk dat het schema er als volgt uit zal zien:

17 juli: mislukte eieren, keuken mogelijk in de fik, nosh hongerig en in paniek.
18 t/m 27 juli: pizza.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
  zondag 16 juli 2006 @ 01:49:20 #54
82136 Xennia
gekroond
pi_39867743
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:48 schreef Mustard_Man het volgende:
ik ken nosh, en ik heb geen vertrouwen in dit project. ik denk dat het schema er als volgt uit zal zien:

17 juli: mislukte eieren, nosh hongerig en in paniek.
18 t/m 27 juli: pizza.
Jij bent niet echt stimulerend gezelschap
pi_39867749
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:48 schreef Mustard_Man het volgende:
ik ken nosh, en ik heb geen vertrouwen in dit project. ik denk dat het schema er als volgt uit zal zien:

17 juli: mislukte eieren, nosh hongerig en in paniek.
18 t/m 27 juli: pizza.
JE ZOU HEM OOK KUNNEN STEUNEN ZODAT HIJ NIET EEN LANGZAME DOOD STERFT DOOR VITAMINEGEBREK, MINKUKEL! .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zondag 16 juli 2006 @ 01:52:56 #56
82136 Xennia
gekroond
pi_39867801
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:49 schreef MUUS het volgende:

[..]

JE ZOU HEM OOK KUNNEN STEUNEN ZODAT HIJ NIET EEN LANGZAME DOOD STERFT DOOR VITAMINEGEBREK, MINKUKEL! .
MUUS-tell-it-like-it-is


We hadden zelfs dezelfde P.I.
pi_39867821
sorry hoor ik meende het niet slecht

doe je best nosh, je kan het!
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
  zondag 16 juli 2006 @ 01:56:53 #58
82136 Xennia
gekroond
pi_39867863
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:54 schreef Mustard_Man het volgende:
sorry hoor ik meende het niet slecht

doe je best nosh, je kan het!
Ben jij trouwens 1 van deze culinaire barbaren?
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:34 schreef Nosh het volgende:
Kaasfondue vond ik erg tof, maar om nou in m'n eentje brood in een fonduepannetje te dopen: neuh. Misschien met vrienden, maar die hebben een nog grotere afkeer van dingen als 'fondue', 'vitaminen' en 'eten wat bestaat uit meer dan 4 ingredienten' dan ik heb.
  zondag 16 juli 2006 @ 02:01:43 #59
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39867962
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:56 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ben jij trouwens 1 van deze culinaire barbaren?
[..]
Mustard_Man is het type dat in de veronderstelling leeft, dat hoe harder hij onderuitgezakt op zijn stoel zit, hoe eerder er 'opeens' bier voor hem op tafel verschijnt.
Bekend van onder andere dit pareltje van een topic: Mustard_Man's makeover topic

Ik bof maar met zulke goede invloeden
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39868037
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:56 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ben jij trouwens 1 van deze culinaire barbaren?
[..]
ik denk niet dat hij het daar over mij heeft, maar ik eet wel 3x per week pizza. en als ik dan is een keer groente eet dan zit er een laag curry en/of mosterd over. en ik slik sochtends wel van die vitaminepilletjes hoor! soms dan. he.
neeee doe mij maar lekker simpel voedsel. met saus.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_39868051
quote:
Op zondag 16 juli 2006 02:01 schreef Nosh het volgende:

[..]

Mustard_Man is het type dat in de veronderstelling leeft, dat hoe harder hij onderuitgezakt op zijn stoel zit, hoe eerder er 'opeens' bier voor hem op tafel verschijnt.
Bekend van onder andere dit pareltje van een topic: Mustard_Man's makeover topic

Ik bof maar met zulke goede invloeden
Niet naar hem luisteren dus.
Je kan het, Nosh. Adem in, adem uit en geloof in jezelf. Zoek jouw Yin en je Yang, maak even de spieren los en zoek in gedachten het centrum van je lijf op. Adem in, adem uit, GELOOF IN JEZELF!

Mustard_Man staat niet in balans met zijn Yin en Yang en daardoor draagt hij dat soort kleding. Wil je dat? WIL JE DAT? Nee? Nou dan.
Koken dan. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zondag 16 juli 2006 @ 02:08:26 #62
82136 Xennia
gekroond
pi_39868088
quote:
Op zondag 16 juli 2006 02:01 schreef Nosh het volgende:

[..]

Mustard_Man is het type dat in de veronderstelling leeft, dat hoe harder hij onderuitgezakt op zijn stoel zit, hoe eerder er 'opeens' bier voor hem op tafel verschijnt.
Bekend van onder andere dit pareltje van een topic: Mustard_Man's makeover topic

Ik bof maar met zulke goede invloeden
Mijn moedergevoel zegt me, beste Nosh, dat jij zou gaan slapen en je zult je slaap hard nodig hebben om fit in de keuken te staan
  zondag 16 juli 2006 @ 02:17:17 #63
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39868238
quote:
Op zondag 16 juli 2006 02:08 schreef Xennia het volgende:

[..]

Mijn moedergevoel zegt me, beste Nosh, dat jij zou gaan slapen en je zult je slaap hard nodig hebben om fit in de keuken te staan
Ok Xennia!

Morgen even bij de plaatselijke kebab-verkoper melden dat hij de aparte vleesspies die hij had ingeslagen weer terug kan leggen, en dan gaat maandag mijn avontuur in de wondere wereld van culinaire hoogstandjes als eieren met brood echt beginnen!

Trusten!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39868272
Ik ben zo trots op je, Nosh. Dat enthousiasme ook. .

*traantje wegpinkt*
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zondag 16 juli 2006 @ 02:22:27 #65
82136 Xennia
gekroond
pi_39868319
quote:
Op zondag 16 juli 2006 02:19 schreef MUUS het volgende:
Ik ben zo trots op je, Nosh. Dat enthousiasme ook. .

*traantje wegpinkt*
Doe nou niet, nu moet ik ook

*slik*
  zondag 16 juli 2006 @ 02:25:06 #66
81237 releaze
best of both worlds
pi_39868348
heb je een broodrooster thuis:')

je kan van die vegaburgers kopen bij de albert heijn, die flikker je gewoon in de broodrooster om warm te maken, heb je ook niet dat gezeik van aangebakken vlees oid, en is nog super gezond ook.

Verder is het opbakken van groentenmixen bij de albert heijn een fluitje van een cent, gewoon ff in de koekenpan of wok.

Couscous bijvoorbeeld, gewoon ff wat water laten koken in de waterkoker, een beetje couscous in een schaaltje doen en daar wat water overheen gooien zodat het water erin kan trekken en klaar.
Ook mihoen is uiterst simpel om te maken, en ben je toch gezond bezig.

Gehakt is altijd supersimpel om te bakken. Géén boter in de pan doen, gehakt is vettig van zichzelf. Constant blijven roeren en op een gegeven moment heb je door dat het klaar is. Zelfs als het een beetje harder/krokanter is geen probleem, rundergehakt is altijd vrij lekker zo.
pi_39868455
Ja, ga even zestig verschillende dingen in één post uitleggen. Zo raakt die jongen over zijn stuur van de stress en we waren net zijn Yin en zijn Yang aan het zoeken.

Verpest het nou niet. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zondag 16 juli 2006 @ 02:45:49 #68
81237 releaze
best of both worlds
pi_39868585
quote:
Op zondag 16 juli 2006 02:33 schreef MUUS het volgende:
Ja, ga even zestig verschillende dingen in één post uitleggen. Zo raakt die jongen over zijn stuur van de stress en we waren net zijn Yin en zijn Yang aan het zoeken.

Verpest het nou niet. .
Ik zat er nog aan te denken om kopjes te maken voor de duidelijkheid..
  zondag 16 juli 2006 @ 02:54:42 #69
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39868695


Briljant topic.

Maar weet je Nosh, er bestaat ook nog iets van een telefoon en http://www.thuisbezorgd.nl/.
Succes met het overleven.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 16 juli 2006 @ 10:44:42 #70
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_39870918
Ik mis nog een gerecht met vis in dit topic .

Mogelijk recept: aardappelpuree met vissticks en worteltjes. Het is wel een klein beetje complex, want je moet GELIJKTIJDIG diverse gerechten maken. Maar aan het eind van je trainingsperiode ben je vast klaar voor deze uitdaging . De maaktijd is ongeveer 10 minuten!

1. Koop aardappelpuree uit een pakje, vissticks en een pot met worteltjes of rauwe worteltjes.

2. Doe boter in een bakpan, niet te weinig. Doe het fornuis aan. Zet de pan op het vuur.

3. Wacht tot de boter gesmolten is en een beetje bruin wordt. Leg nu de bevroren vissticks in de pan. Keer ze af en toe om, en bak ze gedurende een minuut of 10.

4. Nu komt het moeilijke gedeelte: terwijl de vissticks liggen te bakken en je ze af en toe om moet draaien, zet je de melk / water voor de aardappelpuree op het vuur (zie pakje aardappelpuree voor het precieze recept).

5.Afhankelijk van de gekozen optie wbt de worteltjes:
- Was de worteltjes en schraap ze (optie met het meeste werk)
- giet de al geschraapte en gewassen wortels uit het zakje (zeer eenvoudig!)
- verwarm de wortels uit een potje in een schaaltje in de magnetron voor ongeveer 2 minuten (ook niet moeilijk)

6. Mix het aardappelpureepoeder met het verwarmde vocht. Gooi er eventueel een klontje boter door en, als je heel culinair wilt doen, wat bieslooksnippers door.

7. Leg de vissticks, de aardappelpuree en de wortels op je bord. Eet smakelijk!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_39871331
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:48 schreef Mustard_Man het volgende:
ik ken nosh, en ik heb geen vertrouwen in dit project. ik denk dat het schema er als volgt uit zal zien:

17 juli: mislukte eieren, keuken mogelijk in de fik, nosh hongerig en in paniek.
18 t/m 27 juli: pizza.


Welnee, dit gaat helemaal goed komen. Desnoods sturen we live slowchattend bij
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39872342
dag 1
ga naar de appie
breng je pinpas mee
koop een maaltijdsalade

dag 2
ga naar de appie
breng je pinpas mee
koop een kant-en-klaar-maaltijd

ga naar stap 1 en herhaal dit tot er weer voor je gezorgd wordt

tha bastards!
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  zondag 16 juli 2006 @ 12:12:22 #73
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_39872527
Toch fijn om te zien dat er goed gezorgd wordt voor een gamesredacteur, dan kan hij mooi aan zijn quotum blijven voldoen
Dus Nosh na je lekkere maaltijden kun je even goed nieuws gaan posten
pi_39872796
Nosh, ik heb nog een tip voor je voor een koude pastasalade. Hij is cheap, doodsimpel te maken, en de enige keer dat er een pan aan te pas komt is als je de pasta kookt en als je het spek aan het bakken bent (geen olie of boter gebruiken, spek heeft genoeg vet van zichzelf).

Je gaat naar de supermarkt en koopt het volgende:

zo'n trio paprika's (geel, groen, rood)
een paar tomaten
feta kaas
elleboogpasta (aka, macaroni)
spekreepjes
een fles neutrale sladressing
komkommer


Je kookt de pasta. Hoe weet je wanneer het gaar is? Gewoon, af en toe proeven. Terwijl het water op staat voor je pasta, is het tijd om dingen te gaan snijden. De paprika's dus, tomaten, komkommer. Snijd alles een beetje redelijk kleine stukjes, laat iig geen grote brokken over. Oh, bij de paprika's moet je eerst ff alle zaadjes eruit halen en de 'witte meuk' die binnenin de paprika zit. Dat smaakt niet zo heel lekker. Vruchtvlees van de tomaat kun je er gewoon in laten. Komkommer doe je in schijfjes/blokjes: wat jij leuk vind.

Je gooit alle gesneden groentes en zo in een grote bak nu. Tijd om het spek aan te bakken. Doe geen olie of boter in de pan want het spek heeft al vet genoeg van zichzelf. Bak dat aan totdat het zo is als jij het lekker vind. Je pasta (die je in het water moest gooien zodra het kookte) zal nu wel ongeveer klaar zijn. Proef even of het gaar is, en giet het dan af met een vergiet. Laat dan even de koude kraan op de pasta lopen om het af te laten koelen. Als je nl. de hete pasta bij al die koude groente doet word alles een beetje papperig, en dat willen we niet.

Zijn we nou iets vergeten? De feta kaas. Feta zit meestal in een potje met een redelijke hoeveelheid...fetavocht... en dat willen we er niet bij. Giet dat vocht dus even af, en gooi dan de blokjes feta door de rest van de ingredienten. Doe hetzelfde met de spekjes. De pasta zal nu wel afgekoeld zijn, dus die gooi je ook in de grote bak bij de rest. Het enige wat nu nog rest is dressing naar smaak toevoegen. Dit is echt doodsimpel om te maken, kost misschien wel wat tijd met al het snijden, maar er is geen kunst aan. Daarnaast, als je de ingredienten bij de Aldi haalt ben je enorm goedkoop uit, en het is ook heel makkelijk te maken voor meerdere personen.

Bon appetit.

P.S.

Het spreekt haast voor zich, maar meng alles wel even goed door elkaar voordat je gaat eten dus heh

[ Bericht 2% gewijzigd door Richardfun op 16-07-2006 12:34:23 ]
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_39872990
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:22 schreef Richardfun het volgende:
Nosh, ik heb nog een tip voor je voor een koude pastasalade. Hij is cheap, doodsimpel te maken, en de enige keer dat er een pan aan te pas komt is als je de spek aan het bakken bent (geen olie of boter gebruiken, spek heeft genoeg vet van zichzelf).

Je gaat naar de supermarkt en koopt het volgende:

zo'n trio paprika's (geel, groen, rood)
een paar tomaten
feta kaas
elleboogpasta (aka, macaroni)
spekreepjes
een fles neutrale sladressing
komkommer


Je kookt de pasta. Hoe weet je wanneer het gaar is? Gewoon, af en toe proeven. Terwijl het water op staat voor je pasta, is het tijd om dingen te gaan snijden. De paprika's dus, tomaten, komkommer. Snijd alles een beetje redelijk kleine stukjes, laat iig geen grote brokken over. Oh, bij de paprika's moet je eerst ff alle zaadjes eruit halen en de 'witte meuk' die binnenin de paprika zit. Dat smaakt niet zo heel lekker. Vruchtvlees van de tomaat kun je er gewoon in laten. Komkommer doe je in schijfjes/blokjes: wat jij leuk vind.

Je gooit alle gesneden groentes en zo in een grote bak nu. Tijd om het spek aan te bakken. Doe geen olie of boter in de pan want het spek heeft al vet genoeg van zichzelf. Bak dat aan totdat het zo is als jij het lekker vind. Je pasta (die je in het water moest gooien zodra het kookte) zal nu wel ongeveer klaar zijn. Proef even of het gaar is, en giet het dan af met een vergiet. Laat dan even de koude kraan op de pasta lopen om het af te laten koelen. Als je nl. de hete pasta bij al die koude groente doet word alles een beetje papperig, en dat willen we niet.

Zijn we nou iets vergeten? De feta kaas. Feta zit meestal in een potje met een redelijke hoeveelheid...fetavocht... en dat willen we er niet bij. Giet dat vocht dus even af, en gooi dan de blokjes feta door de rest van de ingredienten. Doe hetzelfde met de spekjes. De pasta zal nu wel afgekoeld zijn, dus die gooi je ook in de grote bak bij de rest. Het enige wat nu nog rest is dressing naar smaak toevoegen. Dit is echt doodsimpel om te maken, kost misschien wel wat tijd met al het snijden, maar er is geen kunst aan. Daarnaast, als je de ingredienten bij de Aldi haalt ben je enorm goedkoop uit, en het is ook heel makkelijk te maken voor meerdere personen.

Bon appetit.
waar kook jij je pasta in ? niet in een pan ?
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_39873049
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:30 schreef Aarde het volgende:

[..]

waar kook jij je pasta in ? niet in een pan ?
Touche, ff verbeterd
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_39878554
Gelukt met de gebakken eieren?
pi_39879054
Haha geweldig topic .

En ik kan ook nog wel wat inspiratie gebruiken .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 16 juli 2006 @ 16:30:48 #79
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39879083
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:07 schreef Conflict het volgende:
Gelukt met de gebakken eieren?
Die komen morgen pas. Als ik ze daadwerkelijk heb gekocht, enzo.

Vanavond zondig ik me nog één keer, een diepvries gyros maaltijd. Mét stukjes groenten en wat plukjes rijst, zodat ik toch een beetje de schijf van vijf eer aan doe.
Alleen een vraagje: als er staat dat het met plantaardige olie gebakken moet worden, mag dit dan met zonnebloem olie?

Edit: RichardF, tof! Feta hebben we hier nog, omdat we het zo nu en dan in de Tsaziki mikken, dus even zien wat ik er mee doe!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zondag 16 juli 2006 @ 16:51:19 #80
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39879608
Overigens is het semi-definitieve schema nu:

17 juli Gebakken eieren
18 juli Gemarineerde Kip á la Conflict
19 juli Spaghetti á la Muus
20 juli Pasta, spekjes, spinazie á la Xennia
21 juli Sla, biefstuk, gebakken aardappels
22 juli Ergens anders eten, vriendin overdonderen met mijn plotselinge kook-vaardigheden.
23 juli Een hartige taart met een lichte salade á la Albert Heijn
24 juli Chinees/Pizza, Shoarma halen!
25 juli Kip met Chicken Tonight á la Isabeau
26 juli Boerenomelet á la Muus
27 juli Pastasalade met feta á la RichardF
28 juli = Special, ouders komen thuis, menu moet nog gemaakt worden=

Morgen dus gezellig als een verdwaalde idioot door de C1000 hobbelen, en vakkenvullers lastigvallen met de meest voor de hand liggende vragen. Ik heb er nu al zin in!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zondag 16 juli 2006 @ 16:57:53 #81
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39879776
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:30 schreef Nosh het volgende:

Alleen een vraagje: als er staat dat het met plantaardige olie gebakken moet worden, mag dit dan met zonnebloem olie?
Zonnebloem = plant, ergo: zonnebloemolie = plantaardig.

Ja dus.
---verdwijnt---
pi_39880333
TVP, leuk topic.
  zondag 16 juli 2006 @ 17:23:42 #83
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_39880372
Koken is moeilijk door autisme (tips?)

Lees dat eens door, die recepten kunnen niet fout gaan
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_39882012
Succes morgen met de boodschappen
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zondag 16 juli 2006 @ 19:26:53 #85
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_39883268
Woei heb zelfs het hele topic gelezen.
  zondag 16 juli 2006 @ 20:15:10 #86
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_39884587
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:26 schreef doemaardrie het volgende:
Woei heb zelfs het hele topic gelezen.
Ja ik ook! Wat wel weer een hilarisch half uurtje bijlezen in LIF heeft opgeleverd ook weer...
Nulla verba sed acta
pi_39888018
Morgen de grote dag van de gebakken eieren.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_39889033
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:24 schreef Bruce117 het volgende:
Morgen de grote dag van de gebakken eieren.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren




Maar serieus, ik ben ook zo iemand die water aan kan laten branden maar ga met de tips hier het ook maar eens proberen
pi_39889100
Ben je er klaar voor, Nosh? Wel goed slapen vannacht, dan kan je er morgen helemaal goed tegenaan. .
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:56 schreef Alfisti het volgende:

[..]

[afbeelding]



Maar serieus, ik ben ook zo iemand die water aan kan laten branden maar ga met de tips hier het ook maar eens proberen
. We willen foto's en verslagen. Uiteraard staan wij ook voor jou klaar in tijden van nood, want zo zijn we.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zondag 16 juli 2006 @ 22:58:52 #90
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39889108
Gebakken eieren als avondeten.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_39889166
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:58 schreef Pracissor het volgende:
Gebakken eieren als avondeten.
Plakje ham en kaas erop, tomaat erop, boterham eronder en klaar.

Jij hebt toch ook wel eens een brooddag of niet?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zondag 16 juli 2006 @ 23:03:41 #92
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39889306
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:58 schreef Pracissor het volgende:
Gebakken eieren als avondeten.
Mét afbakbroodjes! En misschien een plakje ham, als ik in een gekke bui ben!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zondag 16 juli 2006 @ 23:08:20 #93
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39889492
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:00 schreef MUUS het volgende:

[..]

Plakje ham en kaas erop, tomaat erop, boterham eronder en klaar.

Jij hebt toch ook wel eens een brooddag of niet?
Neen, een broodmaaltijd als avondeten laat zo'n onbevredigend gevoel achter, geen vlees enzo, maar daar zal ik wel man voor zijn.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  zondag 16 juli 2006 @ 23:09:10 #94
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39889522
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:03 schreef Nosh het volgende:

[..]

Mét afbakbroodjes! En misschien een plakje ham, als ik in een gekke bui ben!
Dan heb je na 2 uurtjes weer honger, die broodjes geven je zo'n opgeblazen gevoel, je zit dus snel vol, maar het is zo verteerd. Ik geef je louter advies, jongeman!
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_39889537
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:03 schreef Nosh het volgende:

[..]

Mét afbakbroodjes! En misschien een plakje ham, als ik in een gekke bui ben!
Oej, wat een gok op de eerste dag. Afbakbroodjes.
Zorg wel dat je de temperatuur van de oven en de tijd die ze nodig hebben goed hebt, anders wordt het natuurlijk niets.

Verse broodjes is natuurlijk een stuk veiliger. En wat mij betreft ook een stuk lekkerder.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  zondag 16 juli 2006 @ 23:11:33 #96
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_39889630
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:51 schreef Nosh het volgende:

Morgen dus gezellig als een verdwaalde idioot door de C1000 hobbelen, en vakkenvullers lastigvallen met de meest voor de hand liggende vragen. Ik heb er nu al zin in!
Niet alles voor 2 weken in één keer halen hè! Voor een dag of 3 is genoeg, anders verrot het toch maar.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 16 juli 2006 @ 23:26:08 #97
82136 Xennia
gekroond
pi_39890159
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:00 schreef MUUS het volgende:

[..]

Plakje ham en kaas erop, tomaat erop, boterham eronder en klaar.

Jij hebt toch ook wel eens een brooddag of niet?
Ik dus echt nooit. Ik moet iedere avond een fatsoenlijke warme maaltijd. Het liefst zou ik 2 keer per dag een fatsoenlijke warme maaltijd eten, maar dat doen we maar niet
  zondag 16 juli 2006 @ 23:28:31 #98
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39890245
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:26 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik dus echt nooit. Ik moet iedere avond een fatsoenlijke warme maaltijd. Het liefst zou ik 2 keer per dag een fatsoenlijke warme maaltijd eten, maar dat doen we maar niet
Juist, ik ben dus niet de enige!
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_39890264
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:26 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik dus echt nooit. Ik moet iedere avond een fatsoenlijke warme maaltijd. Het liefst zou ik 2 keer per dag een fatsoenlijke warme maaltijd eten, maar dat doen we maar niet
Als ik brood heb gegeten 's avonds heb ik ook niet het idee dat ik echt gegeten heb. Net als met pannenkoeken, da's geen eten. . Die eet ik overigens ook bijna nooit. Alleen koud tussendoor. Dan 'mis' ik echt wat.

Overigens zeggen een aantal mensen wel dat hij ook twee weken kan gaan afhalen, maar na één dag chinees of pizza moet ik écht een normale warme maaltijd hebben. Dan mis ik de pitamientjes ofzo. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zondag 16 juli 2006 @ 23:30:52 #100
82136 Xennia
gekroond
pi_39890317
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:29 schreef MUUS het volgende:
Als ik brood heb gegeten 's avonds heb ik ook niet het idee dat ik echt gegeten heb. Net als met pannenkoeken, da's geen eten. . Die eet ik overigens ook bijna nooit. Alleen koud tussendoor. Dan 'mis' ik echt wat.
Ik ben ook niet zo dol op pannekoeken. Vandaag wilden mijn ouders graag pannekoeken eten. Ik neem dan wel een hartige, die meer weg heeft van een pizza dan van een pannekoek (en die zo machtig is dat ik slechts de helft op kan). Chinees en patat houd ik ook niet van. Pizza daarentegen wel, dat eet ik zeker 2 keer per maand
pi_39890385
Chinees vind ik ook niet zo lekker en patat eet ik misschien twee keer in het jaar. .

Thais of Japans doe je me ook geen plezier mee trouwens.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zondag 16 juli 2006 @ 23:34:11 #102
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_39890434
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:29 schreef MUUS het volgende:
Als ik brood heb gegeten 's avonds heb ik ook niet het idee dat ik echt gegeten heb. Net als met pannenkoeken, da's geen eten. . Die eet ik overigens ook bijna nooit. Alleen koud tussendoor. Dan 'mis' ik echt wat.

Overigens zeggen een aantal mensen wel dat hij ook twee weken kan gaan afhalen, maar na één dag chinees of pizza moet ik écht een normale warme maaltijd hebben. Dan mis ik de pitamientjes ofzo. .
Pizza's liggen tjokvol met allerlei gezonde dingen. Paprika's voor de vitamines, tomaat voor de anti-oxidantjes, knoflook voor je bloed, vetzuurtjes in de olie, koolhydraten in de bojem, vlees voor het man-zijn.

Pizza's lijken zelfs op een voedselschijf. Da's vast niet voor niets.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
  zondag 16 juli 2006 @ 23:36:12 #103
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39890503
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:30 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik ben ook niet zo dol op pannekoeken. Vandaag wilden mijn ouders graag pannekoeken eten. Ik neem dan wel een hartige, die meer weg heeft van een pizza dan van een pannekoek (en die zo machtig is dat ik slechts de helft op kan). Chinees en patat houd ik ook niet van. Pizza daarentegen wel, dat eet ik zeker 2 keer per maand
Pannekoeken zijn net deeghappen, je zit er zo snel vol van (net als brood), maar het voedt je totaal niet.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_39890612
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:34 schreef ArtyShock het volgende:

[..]

Pizza's liggen tjokvol met allerlei gezonde dingen. Paprika's voor de vitamines, tomaat voor de anti-oxidantjes, knoflook voor je bloed, vetzuurtjes in de olie, koolhydraten in de bojem, vlees voor het man-zijn.

Pizza's lijken zelfs op een voedselschijf. Da's vast niet voor niets.
Hier maken we ze vaak zelf, da's nog gezonderderderder.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zondag 16 juli 2006 @ 23:49:16 #105
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_39890879
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:39 schreef MUUS het volgende:
Hier maken we ze vaak zelf, da's nog gezonderderderder.
Doe ik ook. Vaak neem ik een hele kale goedkope pizza met eetbare bodem uit een supermarktdiepvries (het is even zoeken naar een juiste) en beleg die met spulletjes die ìk lekker vind. Op zo'n manier is een supermarktpizza èn eetbaar èn een stuk gezonder.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
  zondag 16 juli 2006 @ 23:56:44 #106
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39891075
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:11 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Niet alles voor 2 weken in één keer halen hè! Voor een dag of 3 is genoeg, anders verrot het toch maar.
Ik doe per 2, 3 dagen, anders raak ik het overzicht compleet kwijt, en kom ik opeens terug met 30 soorten kruiden, en de vraag hoe dat in godsnaam in mijn mandje is belandt.

En brood met iets warms (hetzij ei, hetzij snacks) doen wij hier thuis redelijk vaak. Vaak heb je dan inderdaad niet echt het gevoel dat je iets noemenswaardigs hebt gegeten, maar ik moet en zal een ei bakken.
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:09 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

Oej, wat een gok op de eerste dag. Afbakbroodjes.
Zorg wel dat je de temperatuur van de oven en de tijd die ze nodig hebben goed hebt, anders wordt het natuurlijk niets.

Verse broodjes is natuurlijk een stuk veiliger. En wat mij betreft ook een stuk lekkerder.

Ging zaterdagochtend al fout. 2 broodjes gebakken, zonder de oven voor te verwarmen. En maar verbaasd zijn waarom ze zo naar koud deeg smaken, en niet naar knapperig, warm brood.

Komt goed dus iig.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39891363
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:45 schreef MUUS het volgende:
Neem een andere pan, zet dat op een pitje en doe het gas aan. Lekker heet laten worden en dan het gehakt erin. Dit heet het gehakt rullen Beetje bruin laten worden en de rest erin kiepen.
Gehakt met een vork uit elkaar prakken in de pan!
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_39891440
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:05 schreef EnderOnline het volgende:

[..]

Gehakt met een vork uit elkaar prakken in de pan!
Uit elkaar halen. .
Met een vork. .

Dan beschadig je de pan.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 17 juli 2006 @ 00:09:33 #109
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_39891480
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:05 schreef EnderOnline het volgende:
Gehakt met een vork uit elkaar prakken in de pan!
Jaaa. Vlees met teflon.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
pi_39891509
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:09 schreef ArtyShock het volgende:

[..]

Jaaa. Vlees met teflon.
Heb je meteen ook geen kruiden meer nodig
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  maandag 17 juli 2006 @ 00:13:40 #111
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39891616
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:08 schreef MUUS het volgende:

[..]

Uit elkaar halen. .
Met een vork. .

Dan beschadig je de pan.
Niet als je handig bent. Je moet natuurlijk niet de tandjes naar beneden richten.
---verdwijnt---
pi_39891651
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:13 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Niet als je handig bent. Je moet natuurlijk niet de tandjes naar beneden richten.
*wijst naar TT*

Small steps, my friend, small steps.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 17 juli 2006 @ 00:18:19 #113
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39891761
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:14 schreef MUUS het volgende:

[..]

*wijst naar TT*

Small steps, my friend, small steps.
Ja natuurlijk, maar straks denkt Nosh nog dat-ie het met een mes ipv een vork moet gaan doen, da's nog veel erger!
---verdwijnt---
pi_39891783
Als je zo'n grote plastic "vork" hebt, haal het gehakt daar dan mee uit elkaar. Anders kan je denk ik het beste met twee pollepels een beetje wroeten.
pi_39898523
Pannekoeken zijn idd vies waneer je ze zelf moet bakken, of de hele tijd in de damp hebt gestaan.


Iedereen hier bedankt voor de tips. Kan ze goed gebruiken
pi_39898544
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:18 schreef p-etr-a het volgende:
Als je zo'n grote plastic "vork" hebt, haal het gehakt daar dan mee uit elkaar. Anders kan je denk ik het beste met twee pollepels een beetje wroeten.
Waarom geen spatel
pi_39899324
is t finale recept al bedacht?

vooraf :
Meloen met parma ham.
Koop een galia meloen

ruik aan de boven en onderkant als je na t ruiken meloen proeft is tie rijp.
persoonlijk vind ik ijskoude meloen t lekkerst dus eerst ff in de koelkast voor een dagje
deze slacht je in mooie reepjes, de pitjes (zie foto) lepel je eruit.

Parma ham kan je bij de supermarkt gewoon halen (anders bij de slager)
Reepjes meloen op t bord, parma ham erover DONE.


Hoofdgerecht :
Houden we eenvoudig....

Gekookte wortels met italiaans gekruide beenham en aardappeltjes uit de oven.

Koop een naturel beenham bij de super en wrijf deze in met div kruiden
(knoflook, oregano, bassilicum, peper, zout, tijm) deze ingewreven beenham pak je in met mag folie en laat je lekker een nachtje in de koelkast liggen.

De aardappels, de voorgekookte variant in t koel vak voldoet goed (mini krieltjes of partjes)....
verder nodig, ui, knoflook en paprika
pak een ovenschaal, giet hier een flinke scheut olijf olie in.
Ui fijn snijden -> in de schaal
Paprika in reepjes -> in de schaal
Knoflook fijn maken -> in de schaal
Aardappel partjes -> in de schaal
Peper/zout/italiaanse kruiden (eerder boven genoemd) er over heen.
goed door elkaar roeren/schudden zodat de kruiden goed verdeeld worden.

Maak in t midden van de schaal een lege plek en leg daar je beenham (zonder de folie) in.
Dit geheel in de oven op 180 graden hoelang hangt af van t gewicht van je been ham. (10 minuten per 100 gram)

de wortels.
Nodig :
Wortels
Sinasappels
klontje roomboter.

Schraap je wortels mooi schoon, als je bospenen neemt een klein stukje groen laten zitten (ca 1 cm) t oog wil ook wat
snij je sinasappel in stukken

wortels half onder water, sinasappels in stukken er bij.
koken vd wortels minuut of 20. (als t vlees nog 10 minuten moet wortels opzetten)

Vlees klaar, schaal uit de oven halen en laten staan (minuut of 10) met alu folie erover heen
wortels Afgieten, sinasappel schillen tussen de wortels uit vissen, klontje boter door de wortels heen.
vlees in plakken van 1 cm snijden en op een bord presenteren.

nagerecht :
chocolade mousse met slagroom eenvoudig en toch lekker
suck my asshole taco bender
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 juli 2006 @ 11:10:37 #118
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39900435
Chicken Tonight kun je overigens ook prima eten met gehakt in plaats van kip. Ergens in dit topic is al geschreven hoe je gehakt rul bakt. Als je dat gedeelte even invoegt op de plaats van de kip in de gebruiksaanwijzing van de Chicken Tonight heb je Gehakt Tonight
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_39901485
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:01 schreef pvc_boer het volgende:

[..]

Waarom geen spatel
Ik vind het persoonlijk niet handig, maar het is inderdaad ook een optie.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 juli 2006 @ 11:51:14 #120
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39901633


Met die onderste gaat dat prima
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_39901757
Even een tvp voor mezelf zodat ik binnenkort ook weer wat nieuwe recepten in de roulatie heb
  Admin maandag 17 juli 2006 @ 12:35:42 #122
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_39902954
Vandaag gaat het gebeuren
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:59:16 #123
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39903709
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:35 schreef yvonne het volgende:
Vandaag gaat het gebeuren
Joepie!

Ik ga zo naar de winkels. Alleen even zien hoe ik in godsnaam die kip ga aanpakken, en wat ik er bij doe. Ik dacht aan friet, maar dan moet ik én een frituurpan én een oven in de gaten houden, en dat is misschien wat extreem.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:00:13 #124
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_39903736
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:59 schreef Nosh het volgende:

[..]

Joepie!

Ik ga zo naar de winkels. Alleen even zien hoe ik in godsnaam die kip ga aanpakken, en wat ik er bij doe. Ik dacht aan friet, maar dan moet ik én een frituurpan én een oven in de gaten houden, en dat is misschien wat extreem.
1 woord:
ovenfriet
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 17 juli 2006 @ 13:01:38 #125
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_39903783
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:59 schreef Nosh het volgende:

[..]

Joepie!

Ik ga zo naar de winkels. Alleen even zien hoe ik in godsnaam die kip ga aanpakken, en wat ik er bij doe. Ik dacht aan friet, maar dan moet ik én een frituurpan én een oven in de gaten houden, en dat is misschien wat extreem.
Mijn god, sorry hoor maar hoe kun je ooit zo hulpeloos zijn geworden?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  maandag 17 juli 2006 @ 13:02:38 #126
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_39903819
maar overigens, kip staat in de oven, dan kun je toch prima frituren
het loopt niet weg hoor.

en anders doe je er lekker krieltjes bij, met zeezout en rozemarijn.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Admin maandag 17 juli 2006 @ 13:04:27 #127
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_39903878
Maar hoezo ben je alleen thuis?
Woon je bij je ouders en die zijn op vakantie?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin maandag 17 juli 2006 @ 13:05:11 #128
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_39903900
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:01 schreef Euc- het volgende:

[..]

Mijn god, sorry hoor maar hoe kun je ooit zo hulpeloos zijn geworden?
Kind is 18 en niet iedereen wordt als een Euc- geboren.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:06:06 #129
26341 Mariposa
Telt af...
pi_39903934
Nou Nosh veel succes vandaag en de komende dagen! Ik wacht met spanning op de fotoreportage

Ik had alleen een vraagje, zijn je ouders gewoon weggegaan met een 'zoek het maar uit' of hebben ze je nog wat tips (en/of geld) gegeven? En wanneer ben je van plan het huis uit te gaan, met 18,5 was ik al weg
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  maandag 17 juli 2006 @ 13:07:07 #130
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_39903966
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:05 schreef yvonne het volgende:

[..]

Kind is 18 en niet iedereen wordt als een Euc- geboren.
Je hoeft helemaal niet als een "Euc-" geboren te worden, maar iedereen kan toch wel een kip in de oven flikkeren en friet bakken tegelijk? Ik bedoel komop zeg, dat lukt mijn broertje van 13 nog!

Hoe wil je ooit zelfstandig worden als je op je 18e nog geen ei kan bakken!?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  Admin maandag 17 juli 2006 @ 13:08:57 #131
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_39904035
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:07 schreef Euc- het volgende:

[..]

Je hoeft helemaal niet als een "Euc-" geboren te worden, maar iedereen kan toch wel een kip in de oven flikkeren en friet bakken tegelijk? Ik bedoel komop zeg, dat lukt mijn broertje van 13 nog!
Gefeliciteerd, maar niet iedereen is hetzelfde en niet iedereen DIE DAT VOOR HET EERST DOET, weet precies op welk moment de friet op te zetten.
Tsjongejonge zeg, leef je eens in in een ander.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:11:05 #132
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_39904114
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:08 schreef yvonne het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, maar niet iedereen is hetzelfde en niet iedereen DIE DAT VOOR HET EERST DOET, weet precies op welk moment de friet op te zetten.
Tsjongejonge zeg, leef je eens in in een ander.
Maar daar gaat het nou net om, dat weet je op je 18 onderhand wel, anders wordt je toch nooit zelfstandig?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  maandag 17 juli 2006 @ 13:12:23 #133
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_39904153
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:11 schreef Euc- het volgende:

[..]

Maar daar gaat het nou net om, dat weet je op je 18 onderhand wel, anders wordt je toch nooit zelfstandig?
blijkbaar weet TS dat niet
mijn broertje kon op zijn 19e ook nog echt niet koken hoor, terwijl ik dat al met 15/16 jaar deed.

dus help TS, in plaats van hem af te zeiken vanwege zijn niet kook kunsten.

hij wil leren, en vraagt op hulp, super toch..?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 17 juli 2006 @ 13:13:17 #134
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39904182
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:01 schreef Euc- het volgende:

[..]

Mijn god, sorry hoor maar hoe kun je ooit zo hulpeloos zijn geworden?
Combinatie van nooit écht alleen thuis gebleven (hoogstens een weekendje of midweekje, en dan lag er een maandvoorraad pizza's) en A.D.D.
Dat laatste gebruik ik niet als excuus voor mijn hulpeloosheid, maar het kost mij de grootste moeite om mijn aandacht bij één ding te houden, laat staan als er dan ook nog een kip in de gaten gehouden moet worden, en ik ondertussen alvast de tafel wil dekken.
Zelfde geldt voor boodschappen doen. Ik heb nu al in groot detail opgeschreven wat ik allemaal nodig ga hebben, want anders gaat dat mis, en kom ik thuis met alleen een kip en geen eieren, of opeens 3 keer zoveel kruiden dan ik nodig heb. Snapt u?


En dit topic is inderdaad omdat ik het toch wel wil leren, voordat ik volgend jaar mijn studentenkeukentje in de fik zet, of iedere dag noodles met brood zit te eten.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:13:59 #135
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39904208
Bovendien helpt dit topic mij, want ik ben 37 en kan wel een beetje koken maar raak vreselijk in paniek als het met 3 pannen tegelijk moet.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  maandag 17 juli 2006 @ 13:16:05 #136
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39904276
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:06 schreef Mariposa het volgende:
Nou Nosh veel succes vandaag en de komende dagen! Ik wacht met spanning op de fotoreportage

Ik had alleen een vraagje, zijn je ouders gewoon weggegaan met een 'zoek het maar uit' of hebben ze je nog wat tips (en/of geld) gegeven? En wanneer ben je van plan het huis uit te gaan, met 18,5 was ik al weg
Weggegaan en een uitgebreide lijst aan huishoudelijke taken die gedaan moeten worden (ze kennen me inmiddels, en weet dat ik in staat ben om simpelweg de vissen 2 weken lang te vergeten ), en een leuk bedrag aan huishoudgeld.

En volgend jaar,rond deze tijd, hoop ik een kamer in Rotterdam te hebben
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:17:04 #137
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_39904309
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:13 schreef Nosh het volgende:

[..]

Combinatie van nooit écht alleen thuis gebleven (hoogstens een weekendje of midweekje, en dan lag er een maandvoorraad pizza's) en A.D.D.
Dat laatste gebruik ik niet als excuus voor mijn hulpeloosheid, maar het kost mij de grootste moeite om mijn aandacht bij één ding te houden, laat staan als er dan ook nog een kip in de gaten gehouden moet worden, en ik ondertussen alvast de tafel wil dekken.
Zelfde geldt voor boodschappen doen. Ik heb nu al in groot detail opgeschreven wat ik allemaal nodig ga hebben, want anders gaat dat mis, en kom ik thuis met alleen een kip en geen eieren, of opeens 3 keer zoveel kruiden dan ik nodig heb. Snapt u?


En dit topic is inderdaad omdat ik het toch wel wil leren, voordat ik volgend jaar mijn studentenkeukentje in de fik zet, of iedere dag noodles met brood zit te eten.
Maar wat was je dan van plan, die kip gaar kijken in de oven? Die zal er iig langer in moeten dan de 2 minuten die je nodig hebt om de tafel te dekken voor 1 persoon. En ook langer dan het duurt om friet te bakken.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  Admin maandag 17 juli 2006 @ 13:25:48 #138
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_39904619
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:11 schreef Euc- het volgende:

[..]

Maar daar gaat het nou net om, dat weet je op je 18 onderhand wel, anders wordt je toch nooit zelfstandig?
Nee, dat weet niet ieder 18-jarige.

Help die knul liever zeg.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:26:25 #139
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_39904639
Joh, bespaar jezelf de moeite en sla koken en stomen maaltijden bij de AH in. Er zijn er altijd wel een paar met 35% korting.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 juli 2006 @ 13:26:38 #140
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39904646
Eerst de tafel dekken voor je gaat koken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Admin maandag 17 juli 2006 @ 13:27:53 #141
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_39904692
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:17 schreef Euc- het volgende:

[..]

Maar wat was je dan van plan, die kip gaar kijken in de oven? Die zal er iig langer in moeten dan de 2 minuten die je nodig hebt om de tafel te dekken voor 1 persoon. En ook langer dan het duurt om friet te bakken.
Ik word een beetje kriegel van je, iemand met A.D.D denkt iets anders dan jij.
Het gaat om het combineren van dingen waar het mis in kan gaan.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin maandag 17 juli 2006 @ 13:28:55 #142
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_39904729
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:13 schreef Nosh het volgende:

[..]

Combinatie van nooit écht alleen thuis gebleven (hoogstens een weekendje of midweekje, en dan lag er een maandvoorraad pizza's) en A.D.D.
Dat laatste gebruik ik niet als excuus voor mijn hulpeloosheid, maar het kost mij de grootste moeite om mijn aandacht bij één ding te houden, laat staan als er dan ook nog een kip in de gaten gehouden moet worden, en ik ondertussen alvast de tafel wil dekken.
Zelfde geldt voor boodschappen doen. Ik heb nu al in groot detail opgeschreven wat ik allemaal nodig ga hebben, want anders gaat dat mis, en kom ik thuis met alleen een kip en geen eieren, of opeens 3 keer zoveel kruiden dan ik nodig heb. Snapt u?


En dit topic is inderdaad omdat ik het toch wel wil leren, voordat ik volgend jaar mijn studentenkeukentje in de fik zet, of iedere dag noodles met brood zit te eten.
Ja, ik snap, en ik heb grote bewondering voor je doorzettingsvermogen en gewoon hulp vragen hier!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_39904739
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:34 schreef Remco_h het volgende:
Ruik aan de boven en onderkant als je na t ruiken meloen proeft is tie rijp.
Misschien 'stomme' vraag, maar geldt dit ook voor watermeloenen?

Ik heb een watermeloen liggen die nog best lichtgroen is.. en twijfel om 'm open te snijden.
If gymnastics were easy, it would be called football!
  Admin maandag 17 juli 2006 @ 13:30:07 #144
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_39904774
En nu weer lief , dit is een lief topic
En zo te zien slaat het voor meer users aan.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:30:13 #145
26341 Mariposa
Telt af...
pi_39904779
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:16 schreef Nosh het volgende:
En volgend jaar,rond deze tijd, hoop ik een kamer in Rotterdam te hebben
Dan is deze week een mooie leerschool. Het gaat je echt wel lukken.

En de tip van Rewimo is ook heel handig. Je hoeft maar een bord en bestek en een glas te dekken (en pannenonderzetters) en dan ben je klaar. Dan kan ik je in alle rust op het koken storten.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  maandag 17 juli 2006 @ 13:36:39 #146
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_39904996
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:27 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik word een beetje kriegel van je
En ik van jou.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  maandag 17 juli 2006 @ 13:37:20 #147
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_39905024
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:36 schreef Euc- het volgende:

[..]

En ik van jou.
opgelost, kunnen we dan weer gezellig TS helpen met zijn culinaire uitspattingen?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_39905044
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:29 schreef Nilasha het volgende:

[..]

Misschien 'stomme' vraag, maar geldt dit ook voor watermeloenen?

Ik heb een watermeloen liggen die nog best lichtgroen is.. en twijfel om 'm open te snijden.
nee bij water meloenen moet je er op kloppen....
als deze "hol" klinken zijn ze rijp
suck my asshole taco bender
pi_39905055
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:29 schreef Nilasha het volgende:

[..]

Misschien 'stomme' vraag, maar geldt dit ook voor watermeloenen?

Ik heb een watermeloen liggen die nog best lichtgroen is.. en twijfel om 'm open te snijden.
Op een watermeloen moet je slaan, (lichte klapjes geven met een platte hand) en dan luisteren, alsie beetje hol klinkt issie goed...

Leuk topic btw, succes Nosh!!
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_39905071
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:36 schreef Euc- het volgende:

[..]

En ik van jou.
Librij niet zo, man, doe als MUUS, geef gewoon tips zonder met je eigen kennis en kunde te koketteren., ja, hoor, je bent een gigant, zo klaar.

En TS, ik ben zelf geen keukenprinses, dus ik stuur je ook gewoon naar de AH voor de kant en klaar , mag ik de Cajun schotel aanbevelen?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_39905121
Go Nosh

Ik heb zelf ook ADD, ADHD eigenlijk, en weet idd hoe lastig het kan zijn om je aandacht erbij te houden, of het nou koken is of iets anders

En wij willen foto's, veeeeel foto's!
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 juli 2006 @ 13:42:08 #152
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39905160
Foto's maken tijdens het koken is dan misschien ook wat lastiger vanwege concentratie?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_39905174
Ik ben benieuwd hoe het gaat. Als je niet kan koken is het een best goed plan om eens met een paar eitjes te beginnen!

En er zijn zat mensen die niet kunnen koken. Die add maakt niet zoveel uit, als je het leuk gaat vinden heb je er trouwens zelfs profijt van!

Ben benieuwd
  maandag 17 juli 2006 @ 13:42:33 #154
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_39905178
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:40 schreef Richardfun het volgende:
Go Nosh

Ik heb zelf ook ADD, ADHD eigenlijk, en weet idd hoe lastig het kan zijn om je aandacht erbij te houden, of het nou koken is of iets anders

En wij willen foto's, veeeeel foto's!
Wordt dat niet lastig, koken en foto's maken?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_39905230
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:59 schreef Nosh het volgende:

[..]

Joepie!

Ik ga zo naar de winkels. Alleen even zien hoe ik in godsnaam die kip ga aanpakken, en wat ik er bij doe. Ik dacht aan friet, maar dan moet ik én een frituurpan én een oven in de gaten houden, en dat is misschien wat extreem.
even een hart onder de riem steken

T voordeel van dingen in je oven klaarmaken is dat je er niks aan hoeft tedoen afgezien van wachten!!! op de verpakking staat vaak al een indicatie hoelang de kip moet, oven instellen en w8en!

zo kan je je concentreren op de frietpan....
Ik heb niet eens een frietpan, omdat ik t van die nare dingen vind... vet van 180 graden zo open en bloot... BRRRRRR

vergeet je vitamine's niet... (appelmoes)
suck my asshole taco bender
  maandag 17 juli 2006 @ 13:43:58 #156
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_39905231
trouwens, de Nederlands kampioen koken heeft ook ahdh, dus hoeft absoluut geen belemmering te zijn om (goed) te koken.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_39905289
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:42 schreef Euc- het volgende:

[..]

Wordt dat niet lastig, koken en foto's maken?
Ik dacht dan ook aan foto's van het eindresultaat elke dag
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_39905341
zeg nosh, als je nou morgen de hele dag op de wc zit he, mag je vd week wel een vorkje bij mij meeprikken hoor
suck my asshole taco bender
pi_39905492
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:42 schreef Conflict het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het gaat. Als je niet kan koken is het een best goed plan om eens met een paar eitjes te beginnen!
Spaghetti (of welke pasta dan ook) met gehakt en saus is ook een 'makkelijk' beginrecept. Die wereldrecepten van Knorr zijn ook heel makkelijk. Het wordt allemaal voorgekauwd ( . ) op de verpakking, dus het enige wat je moet doen is lezen.
Mocht je die dingen willen eten, Nosh, gewoon proberen hoor. Op de voorkant van die dozen staat vaak ook een makkelijk 'boodschappenlijstje' van wat je zelf nog even erbij moet kopen.
Kopen, naar huis, uitproberen en als je iets niet snapt, kom je het gewoon hier vragen. .

Zijn jullie ook zo zenuwachtig voor vanavond? . . .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39905562
Die wereldgerechten zijn goed te doen ja!

Lasagnette en taco's en burrito's zijn goed te doen.

En ja, ik ben ook zenuwachtig
pi_39905669
Enige 'probleem' met de wereldgerechten is dat Nosh dan dus gezelschap moet vinden om mee te eten, aangezien het een beetje veel is voor 1 persoon. De burrito's zijn echt fantastisch van die wereldgerehten.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_39905970
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:38 schreef Remco_h het volgende:

[..]

nee bij water meloenen moet je er op kloppen....
als deze "hol" klinken zijn ze rijp
Bedankt! Hostimeister ook!
If gymnastics were easy, it would be called football!
  maandag 17 juli 2006 @ 14:09:57 #163
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_39906096
TVP
En niet alleen voor de aankomende foto's
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_39906467
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:57 schreef Richardfun het volgende:
Enige 'probleem' met de wereldgerechten is dat Nosh dan dus gezelschap moet vinden om mee te eten, aangezien het een beetje veel is voor 1 persoon. De burrito's zijn echt fantastisch van die wereldgerehten.
Wij eten bijna een keer per week burito's

Maar het kan best hoor, je hoeft niet speciaal voor twee personen te maken, je kan gemakkelijk alles door de helft doen
  maandag 17 juli 2006 @ 14:24:55 #165
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39906624
jeetje, nog maar 3 uurtjes tot het grote kookavontuur gaat beginnen...

spannend

ja tvp ja
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_39906662
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:20 schreef Conflict het volgende:

[..]

Wij eten bijna een keer per week burito's

Maar het kan best hoor, je hoeft niet speciaal voor twee personen te maken, je kan gemakkelijk alles door de helft doen
Inderdaad, al het spul in dat pakje is toch houdbaar en qua ingrediënten koop je gewoon de helft. Er staat ook altijd op voor 2-3 personen en aangezien wij met z'n tweeën zijn koop ik iets minder vlees.
pi_39906665
En met die wereldgerechten durf je misschien op een gegeven moment te experimenteren. "Ja, maar eigenlijk wil ik wel tomaat erin doen en mais, maar dat staat niet op de verpakking."

En dan en dan en dan en dan hè....

DAN GA JE DAT GEWOON LEKKER ZELF ERIN STOPPEN! POEP AAN DAT RECEPT! YOU THA MAN!


Maar da's voor gevorderden, daar gaan we volgende week misschien eens langzaam aan beginnen. Dit wordt een reeks, ik voel het! .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39906818
Woei, dit is bijna net zo spannend als IJsblokjes... zonder eigen smaakje en mooi doorzichtig

Tipje. Zet op een aparte tafel in de keuken alle spullen die je nodig hebt al op volgorde klaar, voor je begint met wat dan ook. Dus ook de pannen, ovenschaal, spatel, peper, zout etc.

Aan het eind moet er niks meer op de tafel liggen (als het goed is.)

Zo deed ik het in het begin, en nu als ik erg uitgebreid kook, ook.
pi_39906878
oh, en probeer tijdens het koken al op te ruimen. Anders komt er van opruimen en afwassen na het eten niks terecht. En begin ook met een schone keuken. Anders verzand je in de chaos van de vorige dag, en ben je naar een paar dagen de draad in de keuken volledig kwijt, en kan je nieuw servies gaan kopen. (heb ik al eens gehad. )
pi_39906908
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:30 schreef piepster het volgende:
Woei, dit is bijna net zo spannend als IJsblokjes... zonder eigen smaakje en mooi doorzichtig

Tipje. Zet op een aparte tafel in de keuken alle spullen die je nodig hebt al op volgorde klaar, voor je begint met wat dan ook. Dus ook de pannen, ovenschaal, spatel, peper, zout etc.

Aan het eind moet er niks meer op de tafel liggen (als het goed is.)

Zo deed ik het in het begin, en nu als ik erg uitgebreid kook, ook.
Mise en Place
pi_39907001
Een beetje voorbereiding a la Joop Braakhekke. Je zou ook alles al kunnen snijden en in kleine bakjes doen. Ik kan zelf nooit kiezen of ik die extra berg afweas erger vindt, of de chaos en het plotseling nog wat moeten snijden.
  maandag 17 juli 2006 @ 14:38:48 #172
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39907059
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:32 schreef piepster het volgende:
oh, en probeer tijdens het koken al op te ruimen. Anders komt er van opruimen en afwassen na het eten niks terecht. En begin ook met een schone keuken. Anders verzand je in de chaos van de vorige dag, en ben je naar een paar dagen de draad in de keuken volledig kwijt, en kan je nieuw servies gaan kopen. (heb ik al eens gehad. )
ik denk dat tijdens het koken opruimen nog iets te ver gegrepen is voor de TS. Laat 'm eerst dat eitje maar even bakken
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_39907112
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:36 schreef piepster het volgende:
Een beetje voorbereiding a la Joop Braakhekke. Je zou ook alles al kunnen snijden en in kleine bakjes doen. Ik kan zelf nooit kiezen of ik die extra berg afweas erger vindt, of de chaos en het plotseling nog wat moeten snijden.
Je kan ook alles snijden en dan op een bord leggen, als je het vlees maar apart houdt.

Dat is meteen een goed tip voor de TS:

Vlees en groenten moeten altijd gescheiden blijven. Dit geldt vooral voor kip. Je moet dus nooit kip snijden en dan de tomaten voor de salade met hetzelfde mes en snijplank want daar kan je heel erg ziek van worden!
  maandag 17 juli 2006 @ 14:51:49 #174
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39907452
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:40 schreef Conflict het volgende:

[..]
Vlees en groenten moeten altijd gescheiden blijven. Dit geldt vooral voor kip. Je moet dus nooit kip snijden en dan de tomaten voor de salade met hetzelfde mes en snijplank want daar kan je heel erg ziek van worden!
Dat is een goeie idd.


Zie hier: Een heule kip, friet, 2 teentjes knoflook, ketjap, en de eieren voor vanavond. (oh, en een weekvoorraad Bullit, maar dat belandt hopelijk niet in een pan )
Achteraf hadden we natuurlijk de helft al in huis, maar goed.

En voor de mensen die zich afvragen waarom ik niet simpel iedere avond een andere eenpansgerecht maak: ik vind dit simpelweg leuker. Ook de reden dat ik ga kutten met een telefooncamera tijdens het koken. Zie het maar als een stukje bezigheidstherapie ofzo.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39907484
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:38 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

ik denk dat tijdens het koken opruimen nog iets te ver gegrepen is voor de TS. Laat 'm eerst dat eitje maar even bakken
Opruimen is ook een nette stapls met vieze spullen maken op de hoek van het aanrecht, zodat je nog ruimte voor je snijplankje overhoudt.
Je moet er ook rustig mee beginnen en langzaam aan wennen. Bij mij duurde het 8 jaar voor ik het kon.
  maandag 17 juli 2006 @ 14:53:21 #176
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_39907504
oeh
wat is nou t recept dat je straks gaat klaarmaken?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_39907565
@ TS: Dat zijn 2 bollen knoflook. 2 teentjes zijn 2 van die pieldingetjes die je van zo'n bol kan halen. Het maakt nogal een verschil qua smaak.

Dit is een teentje knoflook:




pi_39907568
Ik mis de groenten bij de kip. Heb je nog een blikje doperwten ofzo?

En ff over die knoflook, dat zijn geen twee teentjes, maar twee bollen. Je moet er een teentje uithalen. Omdat ik het jou makkelijk wil maken ga ik nu een filmpje maken hoe dat werkt.
pi_39907590
ohh, filmpje hoeft al niet meer

Edit: van die kip had ik misschien een beetje moeten nuanceren. Dat is namelijk best veel voor 1 persoon
  maandag 17 juli 2006 @ 14:57:30 #180
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39907610
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:55 schreef Conflict het volgende:
Ik mis de groenten bij de kip. Heb je nog een blikje doperwten ofzo?

En ff over die knoflook, dat zijn geen twee teentjes, maar twee bollen. Je moet er een teentje uithalen. Omdat ik het jou makkelijk wil maken ga ik nu een filmpje maken hoe dat werkt.
goede tip van jullie over die knoflook
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_39907632
Ah toe! Een filmpje is vast veel duidelijker!
  maandag 17 juli 2006 @ 15:00:58 #182
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39907697
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:56 schreef Conflict het volgende:
ohh, filmpje hoeft al niet meer

Edit: van die kip had ik misschien een beetje moeten nuanceren. Dat is namelijk best veel voor 1 persoon
Dat bedacht ik me ook toen ik dat ding had afgerekend. Misschien waren drumsticks een beter idee, maar ja.
En we hebben hier nog een blik doperwten staan.

Maar vanavond ga ik voor de gebakken ei met afbakbroodjes. Om toch maar een beetje rustig te beginnen, en niet meteen met complete kippen in de weer te gaan.

Edit: dat filmpje is overigens een briljant idee!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  maandag 17 juli 2006 @ 15:01:09 #183
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_39907706
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:33 schreef ArtyShock het volgende:
Hee... De eend met whiskey is nog niet langsgeweest.
EEND MET WHISKY

(voor 6 personen)

Koop een eend van ongeveer 5 Kg. Twee grote flessen Schotse whisky,
Spekreepjes en een fles olijfolie.

De eend larderen en de binnenkant inwrijven met peper en zout.
De oven 10 minuten voorverwarmen op 180 graden.
Een longdrinkglas voor de helft vullen met whisky.
De whisky opdrinken gedurende het voorverwarmen van de oven.
De eend op een vuurvaste schotel leggen en een tweede glas whisky inschenken.
Het tweede glas whisky opdrinken en de eend in de oven zetten.
Na 20 minuten de oven op 200 graden zetten en 2 glaven vubben met whisky.
De glaven opdiinken en de scherven van et eeiste glav oplaapen.
Nog en naiff glav insjenke en opdlinke.
Na en naiff uui de hoven opedoen om deend te sjekkn.
Blantwondezalf in de padkamer ganaale en op de povekand van de linkerand toen.
Denove nen sgop geve.
Twee glave wiskiinsjenke en tmiddeste glaf leegdwinke. De nove opedoen
naadattet eerste glaf leeggis en de sjotel vastpakke.
De blantwondezalf op de binnekand van de regtehantoen en deent oprape.
Deent nogis oprape en met nen nantdoek de bwantwondesaiv van deent vege.

Ze hande ontvette me viskey en de tupe ssalf veeroprape.
Tkapotte glazzopvege endeent terug in dehove doen.
Deheent oprape en dove eers opedoen.
De twwwiede fies biski pedoen en overeindzette.
Opstaan van de vjoer ent vetssspek ondrde kas vege.
Nogis opstaan van de vjoer en tochma biijve zitte.
De bles op de grondzette.
Ulde bles drinke wande glave sijn opof kabot.
Den'ove aftette, deooge sluiten en ornvalle.
De volgende late voormiddag de eend aansnijden met het zilveren feestbestek
en degusteren met citroen en mayonaise.
De hele rest van de middag en vroege avond de rotzooi in de keuken opruimen
en de muren en plafond schoonmaken.

De glasscherven en lege flessen naar de glasbak brengen en op de terugweg
Paracetamol en maagzout kopen!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_39907707
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:56 schreef Conflict het volgende:
ohh, filmpje hoeft al niet meer

Edit: van die kip had ik misschien een beetje moeten nuanceren. Dat is namelijk best veel voor 1 persoon
Zeer waar. Ik neem aan dat TS thuis een flinke diepvries heeft, de rest van de kip kan dus (zonder eerst in de oven te zijn geweest!!) daar in.
pi_39907815
knoflookfilm komt eraan

edit:

http://youtube.com/watch?v=KHjU6-7QRvY
pi_39907894
Briljant!

Kan je geen serie maken met basishandelingen in de keuken? Handig voor dit topic, en een heleboel andere!
  maandag 17 juli 2006 @ 15:07:11 #187
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39907915
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:04 schreef Conflict het volgende:
knoflookfilm komt eraan

edit:

http://youtube.com/watch?v=KHjU6-7QRvY
!

Inclusief 'hoppatee!' en alles!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39907937
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:04 schreef Conflict het volgende:
knoflookfilm komt eraan

edit:

http://youtube.com/watch?v=KHjU6-7QRvY
.

Conflict, zo help je hem niet alleen met koken, maar je redt ook nog zijn liefdesleven. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39908037


helaas kan ik met mijn camera maximaal filmpjes van 30 seconden maken
  maandag 17 juli 2006 @ 15:10:43 #190
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39908047
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:04 schreef Conflict het volgende:
knoflookfilm komt eraan

edit:

http://youtube.com/watch?v=KHjU6-7QRvY
je doet het wel snel hoor, nu denkt ie dat je een googelaar moet zijn ofzo
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_39908087
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:10 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

je doet het wel snel hoor, nu denkt ie dat je een googelaar moet zijn ofzo
sorry, zal ff ritalin halen
pi_39908171
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:58 schreef MUUS het volgende:

. We willen foto's en verslagen. Uiteraard staan wij ook voor jou klaar in tijden van nood, want zo zijn we.
* Alfisti gaat vanavond de Pastasalade met feta á la RichardF maken

Even bij de Appie geweest net en alle spullen gehaald
pi_39908207
Die knoflook moet ook in de knoflookpers trouwens. Of heel erg fijn snijden.

Knoflookpers:

  maandag 17 juli 2006 @ 15:15:23 #194
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39908216
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:10 schreef Conflict het volgende:


helaas kan ik met mijn camera maximaal filmpjes van 30 seconden maken
och zolang hoeft dat toch allemaal niet te duren?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_39908325
Alfisti gaat ook meteen beginnen! .

. Go Nosh. .
. It's your birthday. .
. Go Alfisti. .
. It's your birthday. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39908327
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:15 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

och zolang hoeft dat toch allemaal niet te duren?
Nee, dat is ook wel zo

Knoflookfilm is al 100 keer bekeken
pi_39908337
Wel eerst het schilletje eraf halen.
pi_39908488
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:18 schreef piepster het volgende:
Wel eerst het schilletje eraf halen.
Dat doe ik nooit, flikker 'm met schil en al in de pers. Misschien gaat dat alleen bij die ikea dingen.
  maandag 17 juli 2006 @ 15:24:54 #199
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_39908530
knoflook kan je idd met schil en al persen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 17 juli 2006 @ 15:25:15 #200
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39908543
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:14 schreef Alfisti het volgende:

[..]

* Alfisti] gaat vanavond de [url=http://forum.fok.nl/topic/885081/2/50#39872796]Pastasalade met feta á la RichardF[/url maken

Even bij de Appie geweest net en alle spullen gehaald

Het wordt een grote gezellige bedoening van recepten-bedenkers, en mensen die ze proberen te volgen! Jeuh!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39908587
Biancavia en ik hadden he idee om ons deze week ook aan dit menu te gaan houden
  maandag 17 juli 2006 @ 15:31:25 #202
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_39908771
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:15 schreef Conflict het volgende:
Die knoflook moet ook in de knoflookpers trouwens. Of heel erg fijn snijden.

Knoflookpers:

[afbeelding]
wel eerst ff het schilletje eraf halen he!
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_39908787
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:31 schreef Euc- het volgende:

[..]

wel eerst ff het schilletje eraf halen he!
Als je nou eerst eens lezen en daarna gaat posten
  maandag 17 juli 2006 @ 15:33:27 #204
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_39908834
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:32 schreef Conflict het volgende:

[..]

Als je nou eerst eens lezen en daarna gaat posten
Probeer je te helpen, is het weer niet goed. Flikker ook maar op met je kuttopic.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_39908841
Ik vond het altijd zo zwaar persen, en volgens mij is de opbrengst per teen minder. Maar ieder z'n meug.

edit: JOEHOE, dit is een lief topic! Kusje erop en lief verderspelen!
pi_39908899
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:33 schreef Euc- het volgende:

[..]

Probeer je te helpen, is het weer niet goed. Flikker ook maar op met je kuttopic.
zo is het helemaal goed opgelost
  maandag 17 juli 2006 @ 15:38:45 #207
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_39908999
euc, er is al eerder gevraagd of je je iets rustiger wilde opstellen..?

kunnen we niet gewoon TS helpen zonder dat gedoe?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_39909114
Ik ben trots, mijn cheap ass studenten pastasalade is een hit
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_39909333
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:23 schreef Conflict het volgende:

[..]

Dat doe ik nooit, flikker 'm met schil en al in de pers. Misschien gaat dat alleen bij die ikea dingen.
Als je het zonder schil doet, dan kun je de prut die in je pers achterblijft ook gewoon gebruiken. Met schil zit die schil daar tussen, en da's niet echt smakelijk.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39909498
ik snij mijn knoflook altijd, vind t wel lekker af en toe een stukje knoflook tegen te komen
suck my asshole taco bender
  maandag 17 juli 2006 @ 15:57:05 #211
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_39909551
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
euc, er is al eerder gevraagd of je je iets rustiger wilde opstellen..?

kunnen we niet gewoon TS helpen zonder dat gedoe?
Ik probeer met een normale reactie te helpen, is het weer niet goed omdat meneer kontenkusser/hielenlikker het zijn hele leven al fout doet, en mijn manier dus automatisch niet goed is. Stik er dan maar in.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  maandag 17 juli 2006 @ 15:57:12 #212
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39909558
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:55 schreef Remco_h het volgende:
ik snij mijn knoflook altijd, vind t wel lekker af en toe een stukje knoflook tegen te komen
heerlijk ja!

maarja ben dan ook een echte knoflookjunk
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_39909564
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:25 schreef MUUS het volgende:
DAN GA JE DAT GEWOON LEKKER ZELF ERIN STOPPEN! POEP AAN DAT RECEPT! YOU THA MAN!
.

Lasagna is daar ook heel geschikt voor. En een deel van het water door rode wijn vervangen geeft al een heel indrukwekkend resultaat .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39909807
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:49 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Als je het zonder schil doet, dan kun je de prut die in je pers achterblijft ook gewoon gebruiken. Met schil zit die schil daar tussen, en da's niet echt smakelijk.
Ja dat klopt ook wel, maar dat vind ik besparingen die handig zijn voor in de oorlog
pi_39909844
Knoflook met een grote cleaver een mep verkopen, de schil erafhalen en dan met een beetje zout helemaal fijnhakken en tot pulp mashen... heel therapeutisch en je hebt dan minder last van nare knoflook-adem... (naar het schijnt...)
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 17 juli 2006 @ 16:07:34 #216
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39909902
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:57 schreef Euc- het volgende:

[..]

Ik probeer met een normale reactie te helpen, is het weer niet goed omdat meneer kontenkusser/hielenlikker het zijn hele leven al fout doet, en mijn manier dus automatisch niet goed is. Stik er dan maar in.
Doe eens rustig.
Alle adviezen en tips worden gewaardeerd, en desnoods kijk ik wel wat makkelijker knijpt, met of zonder schil. Niet nodig om je zo aangevallen te voelen, ik vind het al harstikke tof dat mensen uberhaupt de tijd nemen om mij een beetje op weg te helpen.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39909940
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:57 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

heerlijk ja!

maarja ben dan ook een echte knoflookjunk
knoflook (zag laatst iets op tv over een knoflook restaurant waar een van de voorgerechten een bol knoflook is..... iets teveel van t goede )
suck my asshole taco bender
  maandag 17 juli 2006 @ 16:09:33 #218
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_39909962
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:09 schreef Remco_h het volgende:

[..]

knoflook (zag laatst iets op tv over een knoflook restaurant waar een van de voorgerechten een bol knoflook is..... iets teveel van t goede )
lekker man
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 17 juli 2006 @ 16:12:02 #219
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39910033
Euhmm...ik heb een recept Knoflook kip (TS ff opletten is nl. heel makkelijk want ik ben ook een ramp in de keuken)

men neme 1 hele kip, maakt wat kerfjes in de huid, stop daar een heel gepeld teentje onder de huid. Ik doe altijd een stuk of 10 / 12 en gooi er ook nog los een paar naar binnen

In de oven lekker braden

ow nog ff een tip voor Nosh:
als je die kip gaat klaarmaken, kijk even of er binnenin niet een zakje inzit met de organen en het nekje
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_39910197
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:09 schreef Remco_h het volgende:

[..]

knoflook (zag laatst iets op tv over een knoflook restaurant waar een van de voorgerechten een bol knoflook is..... iets teveel van t goede )
Die zit in Rotterdam op de nieuwe binnenweg geloof ik, je ruikt het goed als je daar langs loopt.
  maandag 17 juli 2006 @ 16:18:21 #221
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39910241
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:12 schreef Puckzzz het volgende:
Euhmm...ik heb een recept Knoflook kip (TS ff opletten is nl. heel makkelijk want ik ben ook een ramp in de keuken)

men neme 1 hele kip, maakt wat kerfjes in de huid, stop daar een heel gepeld teentje onder de huid. Ik doe altijd een stuk of 10 / 12 en gooi er ook nog los een paar naar binnen

In de oven lekker braden

ow nog ff een tip voor Nosh:
als je die kip gaat klaarmaken, kijk even of er binnenin niet een zakje inzit met de organen en het nekje
Dat is misschien een goede vervanger voor de gemarineerde kip, eigenlijk! Al wil ik natuurlijk niet de hele kip braden, want dan kun je de helft weer gezellig aan de buurtkatten geven, en dat is ook weer zoiets.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39910257
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:09 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

lekker man
ik ben nogsteeds op zoek naar t (exacte) gerecept van een soepje wat ik in de perigord heb gegeten...

dat was een kippenbouillion met ik denk een bol of 3 knoflook per liter bouillion aangedikt met ganzenvet en met stokbrood wat er in dreef..... geen idee hou dat heette maar zo verschrikkelijk lekker.........

maar dat is weer extreem off topic
suck my asshole taco bender
pi_39910258
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:12 schreef Puckzzz het volgende:

ow nog ff een tip voor Nosh:
als je die kip gaat klaarmaken, kijk even of er binnenin niet een zakje inzit met de organen en het nekje
Ik vind kippenkut staren toch iets voor gevorderden.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39910302
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:18 schreef Nosh het volgende:

[..]

Dat is misschien een goede vervanger voor de gemarineerde kip, eigenlijk! Al wil ik natuurlijk niet de hele kip braden, want dan kun je de helft weer gezellig aan de buurtkatten geven, en dat is ook weer zoiets.
wat je overhebt kan je gewoon bewaren!
kippe poot is lekker als je trek hebt savonds, stuk kippeborst lekker op brood overdag!

weggooien is zonde, gewoon helemaal in de oven en wat je overhoud kan je lekker nog een week van snoepen
suck my asshole taco bender
pi_39910461
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:18 schreef MUUS het volgende:

[..]

Ik vind kippenkut staren toch iets voor gevorderden.
Ach, kan je tenminste een keer hele hand erin steken zonder gezeik.
pi_39910524
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:16 schreef Conflict het volgende:

[..]

Die zit in Rotterdam op de nieuwe binnenweg geloof ik, je ruikt het goed als je daar langs loopt.
Knoflookrestaurant 'Look' zit op de 's Gravendijkwal.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  maandag 17 juli 2006 @ 16:27:40 #227
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39910526
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:25 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ach, kan je tenminste een keer hele hand erin steken zonder gezeik.


mijn beeldscherm dankt u
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_39910669
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:25 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ach, kan je tenminste een keer hele hand erin steken zonder gezeik.
En Nosh zo de volgende dag tegen zijn vrienden: "Gisteren een goede dag, man! Ik heb zelf gekookt én een chick gefist. ."
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39910788
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:27 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Knoflookrestaurant 'Look' zit op de 's Gravendijkwal.
o, da's heel dichtbij toch?
pi_39910995
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:36 schreef Conflict het volgende:

[..]

o, da's heel dichtbij toch?
De 's-Gravendijkwal kruist de Nieuwe Binnenweg. Als je vanaf het centrum komt ga je op die kruising (daar waar vroeger Tampopo zat) linksaf. Houd de linkerkant van de 's-Gravendijkwal aan, en dan zit-ie volgens mij nog voor de eerstvolgende zijstraat.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39911092
Nog geen berichten van ontplofde keukens.

Het gaat helemaal goed komen met TS.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_39911217
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:43 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

De 's-Gravendijkwal kruist de Nieuwe Binnenweg. Als je vanaf het centrum komt ga je op die kruising (daar waar vroeger Tampopo zat) linksaf. Houd de linkerkant van de 's-Gravendijkwal aan, en dan zit-ie volgens mij nog voor de eerstvolgende zijstraat.
Tegenover die koffieshop daar, op de hoek

Mijn broer woonde in die straat, daarom ken ik het
  maandag 17 juli 2006 @ 17:03:08 #233
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39911627
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:46 schreef Bruce117 het volgende:
Nog geen berichten van ontplofde keukens.

Het gaat helemaal goed komen met TS.
quote:
Zware ontploffing in Amersfoort

AMERSFOORT- Omstreeks vier uur in de namiddag werd een woonwijk in Amersfoort opgeschrikt door een zware ontploffing in een rijhuis. Politie en brandweer zijn ter plaatse. Over de oorzaak is nog niets bekend, maar gedacht wordt aan een gaslek. In een straal van 100 meter sneuvelden er ruiten door de druk en door rondvliegende projectielen. "Ik stond rustig in mijn tuin te werken. Opeens hoor ik een luide knal in het huis hierachter, en vloog er een hardgekookt ei door mijn ruit!", verklaarde een geschrokken buurtbewoner. Anderen spraken over vliegende spatels en vorken. Er zijn voorlopig geen meldingen van slachtoffers.
bron
---verdwijnt---
pi_39911863
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:18 schreef MUUS het volgende:
Alfisti gaat ook meteen beginnen! .

. Go Nosh. .
. It's your birthday. .
. Go Alfisti. .
. It's your birthday. .
* Alfisti is bezig

Gaat helemaal goed komen denk ik
pi_39912046
quote:
Op maandag 17 juli 2006 17:03 schreef Clourhide het volgende:

[..]


[..]

bron
beetje jammer op deze manier.
  maandag 17 juli 2006 @ 17:17:35 #236
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39912078
quote:
Op maandag 17 juli 2006 17:16 schreef Conflict het volgende:

[..]

beetje jammer op deze manier.
't is gewoon de harde waarheid.
---verdwijnt---
  maandag 17 juli 2006 @ 17:25:34 #237
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_39912341
quote:
Op maandag 17 juli 2006 17:17 schreef Clourhide het volgende:

[..]

't is gewoon de harde waarheid.
ga eens af
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 17 juli 2006 @ 17:30:53 #238
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39912514
quote:
Op maandag 17 juli 2006 17:25 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ga eens af
Oei oei oei, ik ben al weg. Ik zal eens een recept met humor als ingrediënt proberen op te scharrelen.
---verdwijnt---
pi_39912687
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:26 schreef Conflict het volgende:
Biancavia en ik hadden he idee om ons deze week ook aan dit menu te gaan houden
Ik was het alweer vergeten.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_39912762
quote:
Op maandag 17 juli 2006 17:30 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Oei oei oei, ik ben al weg. Ik zal eens een recept met humor als ingrediënt proberen op te scharrelen.
  maandag 17 juli 2006 @ 17:39:00 #241
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_39912768
quote:
Op maandag 17 juli 2006 17:38 schreef Conflict het volgende:

[..]

zie het effect van mijn macht
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 17 juli 2006 @ 17:43:05 #242
37887 Dauthi
Progressive
pi_39912896
de zomer is juist ideaal voor super simpele maaltijd salades BBQ'en en lichte pasta's.

Voor de salades moet je alleen hakken en een beetje inventief zijn, bak een kipfilet ofzo is altijd lekker erbij Misschien garnalen ofzo.
BBQ, vlees
en tja pasta's, gewoon de pasta koken, en wat cherry tomatjes e.d. om lekkere lichte pastasaus te maken kruiden erbij knoflook dat soort dingen
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  Moderator maandag 17 juli 2006 @ 17:48:45 #243
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_39913062
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:57 schreef Richardfun het volgende:
Enige 'probleem' met de wereldgerechten is dat Nosh dan dus gezelschap moet vinden om mee te eten, aangezien het een beetje veel is voor 1 persoon. De burrito's zijn echt fantastisch van die wereldgerehten.
Drie dagen achter elkaar lasagna. Nostalgisch dit topic.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_39913302
quote:
Op maandag 17 juli 2006 17:48 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Drie dagen achter elkaar lasagna. Nostalgisch dit topic.
Als je even investeert in een koelkast kun je 6 dagen afwisselen tussen de pan macaroni en de schaal lasagna .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39913484
Getver, JMG
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 17 juli 2006 @ 18:07:03 #246
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39913583
Mn ei is klaar en inmiddels opgegeten en er is niks spontaan in de fik gegaan!

Men neme:

2 afbakbroodjes, en kaas en ham.


Een pakje boter, en (natuurlijk) een ei. Niet op foto: stand-by eieren, als de eerste op magische wijze zou verdwijnen.


Een fijn muziekje voor op de achtergrond.


Boter in de pan gedaan. Echt borrelen wilde het niet doen, en belletjes zag ik ook niet.


De ei ging in een keer goed open, en ik kreeg hem er nog in een keer in ook!
Niet goed natuurlijk, en het werd niet meer dan een gezellig hoopje, met een debiel grote dooier. Maar toch, we gingen stug door!


Het 'ei uit de pan halen' wilde niet echt lukken. Het was best een treurig hoopje bruin en dooier. Die ook nog eens een minuut moest wachten op de afbak broodjes.


Uiteindelijk heb je dan toch wel wat. En het vulde nog ook!

Morgen dus de kip. Van afbakbroodjes met ei, naar een complete knoflookkip en friet. Tof!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39913723
Het ei ziet er niet echt smakelijk uit, de afbakbroodjes wel erg wit, maar als het maar lekker was
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39913725
Man, je moet zeggen dat je zin had in roerei, dat is dus wel gelukt!

Ik vind je nu al een held. Vergeet zometeen niet ff een appel te eten voor de vitamientjes
  maandag 17 juli 2006 @ 18:12:09 #249
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_39913731
haske goed!
was hetook lekker?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_39913752
En de broodjes moeten inderdaad iets langer in de oven, tot ze een beetje bruin zijn
pi_39913799
En morgen gaat het weer een stukje beter, net zo lang tot je een keukenprins(es) bent Nosh

Tip: je kunt beter in olie bakken dan boter, is gezonder. Alleen als je biefstuk of varkenshaas of zo eet moet je bakken in roomboter (word het nl. nog veel lekkerder van), maar ik gebruik persoonlijk olie om te bakken 99% of the time...
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 17 juli 2006 @ 18:16:51 #252
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39913857
quote:
Op maandag 17 juli 2006 18:12 schreef Conflict het volgende:
En de broodjes moeten inderdaad iets langer in de oven, tot ze een beetje bruin zijn
Had ze er iets te snel uitgedaan, omdat anders de ei alweer koud zou zijn. Volgende keer iets beter plannen.

En volgende keer is zonnebloemolie oid misschien een betere optie. Dit verdeeld nogal lastig. Maar toch
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39913884
Minder boter in de pan doen bij het bakken van je ei.
En al helemaal geen braadboter
Het is de bedoeling dat je de oven aanzet en laat opwarmen!
pi_39913906
quote:
Op maandag 17 juli 2006 18:16 schreef Nosh het volgende:

[..]

Had ze er iets te snel uitgedaan, omdat anders de ei alweer koud zou zijn. Volgende keer iets beter plannen.

En volgende keer is zonnebloemolie oid misschien een betere optie. Dit verdeeld nogal lastig. Maar toch
Maakt niet zo uit hoor, olie of boter, dat maakt het niet makkelijker ofzo.

Bij deze foto had je moeten gaan schudden, hier was je ei namelijk al klaar

pi_39913933
braadboter kan makkelijk trouwens
pi_39913948
quote:
Op maandag 17 juli 2006 18:19 schreef Conflict het volgende:
braadboter kan makkelijk trouwens
Dan krijg je dus van die vieze bruine randjes om je ei heen.
pi_39913995
quote:
Op maandag 17 juli 2006 18:20 schreef Dementor het volgende:

[..]

Dan krijg je dus van die vieze bruine randjes om je ei heen.
Welnee, ik gebruik altijd zulke boter, eitje heeft iets te lang in de pan gelegen. Sommige mensen vinden die randjes trouwens lekker
pi_39914013
En ik gebruik regelmatig boter + olie (om nog enige verwarring te zaaien).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 17 juli 2006 @ 18:23:33 #259
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39914033
Je moet het vuur de volgende keer iets minder hard zetten Nosh...het ziet eruit of het wat te snel is gegaan
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 17 juli 2006 @ 18:25:40 #260
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39914095
ow en ik vind een ei bakken in olie juist kut...dat gaat aan de pan plakken(ja heb een neiuwe nodig). maar jij hebt een slimme pan. want jij hebt een pan met een stip in het midden. en als die stip rood wordt Nosh...dan is je pannetje heet en mag het ei erin
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_39914254
Nou, ik vind je nu al een held, Nosh.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39914306
Goed gedaan! Het had natuurlijk beter gekund, maar mijn eerste ei was dat ook niet.

Je hebt je in elk geval goed voorbereid en als het smaakte dan is het gelukt. Succes morgen met de kip en friet!
pi_39914708
Het is gelukt.

Resultaat had natuurlijk beter kunnen zijn, maar het is zeker eetbaar.

Ben al benieuwd naar de kip van morgen.
Ligt de kip op dit moment in de koelkast of de vriezer ?
Dit gaat namelijk morgen wel een verschil uitmaken in de voorbereiding!
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  maandag 17 juli 2006 @ 19:09:22 #264
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_39915169
quote:
Op maandag 17 juli 2006 18:53 schreef Bruce117 het volgende:
Het is gelukt.

Resultaat had natuurlijk beter kunnen zijn, maar het is zeker eetbaar.

Ben al benieuwd naar de kip van morgen.
Ligt de kip op dit moment in de koelkast of de vriezer ?
Dit gaat namelijk morgen wel een verschil uitmaken in de voorbereiding!
Goede vraag!
briljant topic trouwens
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  maandag 17 juli 2006 @ 19:19:38 #265
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39915474
Hij ligt in de koelkast. Wilde nog vragen of dat zo verstandig was met dit weer, maar als ik hem nu invries, kan ik hem niet later nog in de vriezer mikken, dus tja.

En bedankt voor alle steunbetuigingen, lofuitingen en 's. (al zegt het eeuwig cynische deel in me dat het 'maar een broodje ei was', maar die negeer ik in dit topic even)
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39915582
Misschien is het beter om die kip een paar dagen vooruit te zetten en iets makkelijkers te doen morgen. Bijvoorbeeld de chicken tonight naar morgen te verplaatsen en dan die kip met je vrienden opeten

Zat er trouwens rijst bij de chicken tonight? Want dat vergt wat extra aandacht, ik kan nog steeds geen fatsoenlijke rijst koken.
pi_39915637
Dat denk ik ook. Een kip in de oven klaarmaken is nog een beste klus. Chicken tonight moet te doen zijn, na het ei-succes.
pi_39915674
Chicken tonight is eigenlijk eerder een volgende stap na een eitje bakken dan een hele kip uit de oven.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39915681
quote:
Op maandag 17 juli 2006 19:27 schreef piepster het volgende:
Dat denk ik ook. Een kip in de oven klaarmaken is nog een beste klus. Chicken tonight moet te doen zijn, na het ei-succes.
Ja en als die gasten komen dan kunnen ze natuurlijk een beetje helpen
pi_39916280
Chicken tonight morgen is inderdaad een betere optie.
Een hele kip uit de oven lijkt me niet al te makkelijk. (zelf eigenlijk ook nog nooit gedaan).

Maar dat betekent wel dat er morgen weer boodschappen gedaan moeten worden.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  maandag 17 juli 2006 @ 20:18:01 #271
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_39917237
quote:
Op maandag 17 juli 2006 19:24 schreef Conflict het volgende:
Misschien is het beter om die kip een paar dagen vooruit te zetten en iets makkelijkers te doen morgen. Bijvoorbeeld de chicken tonight naar morgen te verplaatsen en dan die kip met je vrienden opeten

Zat er trouwens rijst bij de chicken tonight? Want dat vergt wat extra aandacht, ik kan nog steeds geen fatsoenlijke rijst koken.
Rijstbuiltjes nemen
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  maandag 17 juli 2006 @ 20:34:31 #272
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39917891
Chicken tonight wordt het dan. Kan ik die kip dan invriezen?

En de kans op gasten is vrij klein, eigenlijk. Meesten zijn nu op vakantie, en de rest van mijn vrienden wonen op een goede 2 uur reizen.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  maandag 17 juli 2006 @ 20:50:59 #273
82136 Xennia
gekroond
pi_39918544
Held

En wat een lief topic is dit geworden
pi_39918696
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:34 schreef Nosh het volgende:
Chicken tonight wordt het dan. Kan ik die kip dan invriezen?

En de kans op gasten is vrij klein, eigenlijk. Meesten zijn nu op vakantie, en de rest van mijn vrienden wonen op een goede 2 uur reizen.
Als het goed is staat op het etiket hoe lang je die kip kan bewaren, Je kan 'm ook invriezen, alleen moet je 'm dan echt de ochtend van de dag dat 'ie de oven ingaat uit de vriezer halen. Zodra hij ontdooit is (met dit weer snel) mag íe in de koelkast wachten tot 'ie de pan ingaat
pi_39919034
Ik zal ff in het Amersfoort topic vragen of er iemand zin heeft in kip. Komt goed!
pi_39919957
Je zou ook nog even een kijkje in Koken is moeilijk door autisme (tips?) kunnen nemen. TS daar is welliswaar autistisch, maar misschien dat je er met je ADD ook nog wat aan hebt. Ik zal dit topic ook even in de gaten houden, want ik ben ook niet echt een geweldige kok. Succes in ieder geval!
Bananenyoghurt...
pi_39921002
goed topic dit! ik heb nog een recept gepost in dat andere topic van oximoron, over het maken van rijst met kip in zoetzure saus! ff zoeken
pi_39921038
Voor de standen van je kookplaat moet je maar even kijken, onze heeft twaalf standen, als die van jou er 10 heeft, is het natuurlijk makkelijk om te rekenen, bel anders weer even je huisbaas ofzo, of kijk in het boekje van de kookplaat

Ok daar gaat ie dan.

Je gaat naar de winkel en koopt:
- 1 pak rijst, goed kijken, 1tje die je acht minuten moet koken ongeveer
- 1 potje Uncle Ben's zoetzuur (-aigre-doux) (met extra ananas )
- 400 gram kip in blokjes

Verdere benodigdheden:
- 1 pan om kip in te bakken, met een minimum inhoud van een liter Dit komt neer op een doorsnee van ongeveer 30 cm.
- 1 pannetje om rijst in te kunnen maken, gewoon, een klein steelpannetje ofzo
- Beetje olie (olijfolie) of boter (75 gram ong.) om kip mee te bakken
- Water, maar da's geen probleem neem ik aan

Stappenplan:
1. Doe rijst in het pannetje. Ongeveer 2 normale koffiekopjes is meer dan voldoende. Iets minder mag ook.

2. Doe er voldoende water bij, rijst wordt redelijk veel groter, dus je hebt meer nodig dan je denkt. zeker 4/5 cm water in het pannetje

3. Breng het water met de rijst aan de kook, hoogste stand van je kookplaat is wel Ok.

4. Als het water kookt, stel je een timer in op 8 minuten. Stel de kookplaat zo in dat het water langzaam aan de kook blijft (bij ons stand 3 of 4, uit de 12 standen) (deksel op de pan)

5. als je timer nog 4 minuten aangeeft, smelt je de boter in de pan. Een beetje bruin laten worden, maar niet té want dat is niet lekker.

6. als de boter gesmolten is, de boter zo veel mogelijk te verspreiden in de pan. even kijken. Is het hele oppervlak van de pan bedekt met boter? zo ja, dan is het ok. Zo nee, iets meer boter toevoegen tot dit wel het geval is.

7. zet je kookplaat redelijk hoog (bij ons stand 9 uit de 12 standen) en doe de kipstukjes in de pan. beetje omroeren enzo, dat ze niet aanbranden aan 1 kant.

8. gaat je timer? haal de pan met rijst van de kookplaat en giet het water af, zo goed mogelijk.

9. zet dat pannetje ergens neer. (deksel er op) waar je er geen last van hebt, niet op de kookplaat terug, of op een pit die niet aan staat/stond.

10. bak de kipjes tot ze mooi aan alle kanten bruin zijn. beetje veel omroeren enzo maakt ze mooi egaal bruin. snij er 1 doormidden met een mesje, is de kip helemaal goed wit van binnen? dan is de kip klaar. zet de kookplaat lager (bij ons stand 5 uit de 12 standen)

11. doe de inhoud uit het potje van uncle ben's bij in de pan met kipjes. beetje verspreiden door de hele pan. wacht even tot ie een beetje kookt.

12. Roer met een pol-lepel (zo'n houten) de rijst een keer goed om, dit om hem een beetje los te maken.

13. Doe een portie rijst op een bord en doe er flink veel saus over! je hebt toch te veel saus! haha heb ik ook altijd last van, je kunt het (de saus die over is) invriezen in een bakje, hoef je de volgende keer alleen rijst te koken en de saus warm te maken....... (voor een beschrijving meld je hier maar even).
pi_39921133
quote:
Op maandag 17 juli 2006 18:03 schreef Isabeau het volgende:
Getver, JMG
Hey, er is niets mis met mijn Lasagna .
Bovendien vind ik lasagna die een dag heeft 'gerijpt' nog lekkerder dan wanneer-ie de eerste keer uit de oven komt
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  maandag 17 juli 2006 @ 22:12:52 #280
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_39921348
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:54 schreef Conflict het volgende:

[..]

Als het goed is staat op het etiket hoe lang je die kip kan bewaren, Je kan 'm ook invriezen, alleen moet je 'm dan echt de ochtend van de dag dat 'ie de oven ingaat uit de vriezer halen. Zodra hij ontdooit is (met dit weer snel) mag íe in de koelkast wachten tot 'ie de pan ingaat
Zou ik niet doen. Beter is de kip de avond ervoor uit de vriezer te halen en in de koelkast te ontdooien (denk er dan wel aan om de kip in een diep bord te leggen en ergens mee af te dekken)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_39921359
Nosh, als je in olie bakt, gebruik dan olijfolie, geen zonnebloemolie:D

Ik heb net mn eigen pasta salade gegeten, en het was weer top
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_39921370
Rode wijn smaakt door alle italiaanse gerechten goed! Maakt het net iets voller op een of andere manier
pi_39921460
quote:
Op maandag 17 juli 2006 19:24 schreef Conflict het volgende:
Zat er trouwens rijst bij de chicken tonight? Want dat vergt wat extra aandacht, ik kan nog steeds geen fatsoenlijke rijst koken.
Oh ja, rijst koken. Nou vertelde een Indische gast mij laatst een manier om dit zo simpel voor elkaar te krijgen dat ik hem vol ongeloof heb staan aanstaren. Zo simpel kon het toch niet zijn?

Helaas was het die nacht zo gezellig geworden dat ik dus bij god niet meer kan herinneren wat het trucje was dat het nou zo simpel maakte .

Als ik hem weer tegen kom schrijf ik het op. Desnoods in het bloed van de portier op een stoeptegel, maar weten zal ik het . En hier delen natuurlijk, voordat ik de bak in ga .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39921557
Kerel!
  maandag 17 juli 2006 @ 22:22:34 #285
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_39921695
1 vingerkootje water in de pan bij de rijst, beetje zout, en droog laten koken
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_39921776
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:12 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Zou ik niet doen. Beter is de kip de avond ervoor uit de vriezer te halen en in de koelkast te ontdooien (denk er dan wel aan om de kip in een diep bord te leggen en ergens mee af te dekken)
Als je vergeten bent om iets uit de vriezer te halen, en de kip (of het stuk vlees, daar werkt het ook voor) in een waterdichte verpakking zit gesealed kun je ook de wasbak van je aanrecht vol zetten met heet water (niet kokend, maar gewoon het hete water uit de kraan) en hem daar in leggen. Binnen 10-15 minuten is het dan vaak volledig ontdooid, en een stuk sneller en gelijkmatiger dan de ontdooistand van de magnetron. En je hebt niet het risico dat bepaalde delen al gaar zijn gekookt en andere nog bevroren zijn.

De dag van te voren in de koelkast leggen heeft overigens wel de voorkeur.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39921781
Nooit je vingerkootje in een pan met kokend water! Niet doen!
pi_39921803
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:22 schreef MissyMirjaM het volgende:
1 vingerkootje water in de pan bij de rijst, beetje zout, en droog laten koken
Nee, dat was het niet .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39921826
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:18 schreef Conflict het volgende:
Kerel!
Ja, sorry .

Maar het was heel gezellig.. Dat dan weer wel.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39922110
qua rijst koken...

ik doe altijd veel te veel water in de pan, gewoon die 8 minuten koken, daarna afgieten en ff 15 minuten laten staan...daarna ff de vork door de rijst om deze los te krijgen

altijd goed....
suck my asshole taco bender
pi_39922276
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:34 schreef Remco_h het volgende:
qua rijst koken...

ik doe altijd veel te veel water in de pan, gewoon die 8 minuten koken, daarna afgieten en ff 15 minuten laten staan...daarna ff de vork door de rijst om deze los te krijgen

altijd goed....
Het is bij mij of nog niet gaar, of rijstepap, of net geen pap, maar wel zo klef dat je er mee kan kleien. Mooi gaar en heel licht plakkerig (niet klef, maar wel zodat je het nog met stokjes kan eten) lukt me bijna nooit.

Daarom klonkt die manier van die Indische gast zo goed, je hoefde eigenlijk niet eens op de tijd te letten volgens mij. Maar ja... Ik kan het me dus g&$^%(& niet meer herinneren .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39922318
Alfisti, is alles goed gegaan? Kom even updaten!
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39922689
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:39 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Het is bij mij of nog niet gaar, of rijstepap, of net geen pap, maar wel zo klef dat je er mee kan kleien. Mooi gaar en heel licht plakkerig (niet klef, maar wel zodat je het nog met stokjes kan eten) lukt me bijna nooit.

Daarom klonkt die manier van die Indische gast zo goed, je hoefde eigenlijk niet eens op de tijd te letten volgens mij. Maar ja... Ik kan het me dus g&$^%(& niet meer herinneren .
waarschijnlijk zei hij koop een rijstkoker! (al mijn indische/surinaamse vrienden hebben er 1)
ook erg handig, afgemeten water en rijst erin, stekker erin en w8en... altijd perfecte rijst!
suck my asshole taco bender
  maandag 17 juli 2006 @ 22:58:38 #294
85962 ioko
I Appear Missing
pi_39923054
Supervet topic! Ik lees mee en geef tips mocht dat nodig zijn, maar ik denk dat MUUS er aardig in zit
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_39923068
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:50 schreef Remco_h het volgende:

[..]

waarschijnlijk zei hij koop een rijstkoker! (al mijn indische/surinaamse vrienden hebben er 1)
ook erg handig, afgemeten water en rijst erin, stekker erin en w8en... altijd perfecte rijst!
Nee. Wel ongeveer dat principe, maar dan met een gewone pan op een fornuis. Het ging vnl om de juiste verhouding van water en rijst, en het moment waarop je het gas uitdraait, de deksel op de pan doet en het zaakje gewoon laat staan.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39923122
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:40 schreef MUUS het volgende:
Alfisti, is alles goed gegaan? Kom even updaten!
maak jij deel twee?
pi_39923256
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:00 schreef Conflict het volgende:

[..]

maak jij deel twee?
Sure, ik ga wel even knutselen.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39923609
goed bezig!
pi_39923671
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39923702
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:02 schreef MUUS het volgende:

[..]

Sure, ik ga wel even knutselen.
"koken voor dummies'?

En dan een stappenplan. Beginnen bij 'Hoe krijg ik nou genoeg pitamientjes binnen, en smaakt het ook nog okay" en doorgaan tot "Hoe zet ik nonchalant een 4 gangen menu neer voor m'n ouders die net terugkomen van vakantie"

Een gegarandeerde hit, deze reeks (hoe het ook mag heten)
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39923724
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:58 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Nee. Wel ongeveer dat principe, maar dan met een gewone pan op een fornuis. Het ging vnl om de juiste verhouding van water en rijst, en het moment waarop je het gas uitdraait, de deksel op de pan doet en het zaakje gewoon laat staan.
Droogkoken dus.
Net zoveel rijst als water in de pan en deksel erop en wachten.
Ja, die met de ballen in de bek.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')