abonnement Unibet Coolblue
pi_39823428

cd niet bijgeleverd

Als je vragen hebt over PHP/MySQL, dan zit je hier goed met een vaste kliek guru's en een groot aantal regelmatige bezoekers. Beperk je vragen niet tot "hij doet het niet" of "hij geeft een fout" - onze glazen bol is kapot en we willen graag van je weten wát er niet lukt en wélke foutmelding je precies krijgt

Vorige delen
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29

Zie ook
  • PHP Dataverwerking
  • Officiële PHP website
  • PHP Documentatie
  • MySQL Reference Manual
  • Yet Another PHP Faq
  • PHP Cheat Sheet
  • PHP5 Power Programming - boek met uitleg over OOP, Pear, XML, etc

    Tutorials
  • W3Schools PHP
  • W3Schools SQL

    Deze OP en instructies voor nieuw topic: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/PHP
  •   vrijdag 14 juli 2006 @ 15:37:57 #2
    85514 ralfie
    !Yvan eht nioj
    pi_39823510
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 15:22 schreef Desdinova het volgende:
    is het mogelijk om een linenumber te echoen? dus stel ik heb

    <?

    echo $linenr;

    ?>

    dattie 3 echoed? en dit uiteraard dynamisch dus niet dat ik moet aangeven welk linenummer hij heeft maar dattie dat zelf vindt
    echo "huidig lijntje: __line__";
    pi_39823585
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 15:12 schreef the_disheaver het volgende:

    [..]

    maar dan kun je geen tekens meer achter de laatste (5de) -_ of punt zetten.

    Geloof dus wel:
    [ code verwijderd ]

    Bovedien ook de ? eruit. Het streeptje moet op z'n minst wel 1 keer voorkomen lijkt mij, die van jou zou ook bv 'abc' goedkeuren. (of mag dat ook?)
    Dat is ook mogelijk ja, je mag maximaal 5 speciale karakters gebruiken, er is geen minimum

    Een lijstje van wat mogelijk is:

    _abc_
    abc_
    a_b_c_
    __abc_
    _abc__

    Dus zolang er maar maximaal 5 karakters in voorkomen (en minimaal één alfanumeriek karakter) is het goed
    Studeren in the States: My Destiny
      vrijdag 14 juli 2006 @ 15:57:19 #4
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_39824055
    On the fly thumbnails maken (dus niet opslaan), handig of niet handig (wb serverload etc)?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_39824411
    niet handig

    tx @ ralfie
    As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
    pi_39824711
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 15:57 schreef wonderer het volgende:
    On the fly thumbnails maken (dus niet opslaan), handig of niet handig (wb serverload etc)?
    Hangt er af: als je veel serversnelheid overhebt, maar weinig ruimte: handig. Maar hoeveel ruimte kost een thumbnail nu? Als je hem opslaat, zorgt dat ook voor snelheidwinst bij de gebruiker. Dus niet handig.
    pi_39824728
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 15:40 schreef MeScott het volgende:

    [..]

    Dat is ook mogelijk ja, je mag maximaal 5 speciale karakters gebruiken, er is geen minimum

    Een lijstje van wat mogelijk is:

    _abc_
    abc_
    a_b_c_
    __abc_
    _abc__

    Dus zolang er maar maximaal 5 karakters in voorkomen (en minimaal één alfanumeriek karakter) is het goed
    zie mijn laatste, zou dat moeten doen.

    edit: is het enkel toeval dat er nergens een normale karakter achter staat, of mag dat niet? zoniet: gebruik wel 'die andere' (die boven mij stond) (en haal wel de vraagteken weg)
    pi_39825118
    Kan ik bij het wegschrijven van een nieuwe waarde direct de ID van de weggeschreven waarde laten teruggeven?
      vrijdag 14 juli 2006 @ 16:34:55 #9
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_39825147
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 15:57 schreef wonderer het volgende:
    On the fly thumbnails maken (dus niet opslaan), handig of niet handig (wb serverload etc)?
    on the fly maken maar wel opslaan lijkt mij..
    It's Time To Shine
    [i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
    pi_39825175
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 16:33 schreef Siegfried het volgende:
    Kan ik bij het wegschrijven van een nieuwe waarde direct de ID van de weggeschreven waarde laten teruggeven?
    Ja

    na de query doe je
    $new_id = mysql_insert_id();
    je new_id bevat nu het ID wat Mysql eraan toe heeft gekend
    pi_39825200
    Ideaal
    pi_39826330
    Niet echt een php-vraag, maar hoe zorg ik dat een button naar een bepaalde pagina verwijst?
    Ik namelijk de Submit button, die de zaken post. Maar ik wil ook een annuleer button die terug gaat naar de overzichtspagina (dus geen reset-button die het form leeg maakt..).

    Ik meen me te herinneren dat dit met javascript moest, maar geen idee meer hoe.
    pi_39826515
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 16:20 schreef the_disheaver het volgende:

    [..]

    zie mijn laatste, zou dat moeten doen.

    edit: is het enkel toeval dat er nergens een normale karakter achter staat, of mag dat niet? zoniet: gebruik wel 'die andere' (die boven mij stond) (en haal wel de vraagteken weg)
    Sorry, dat is inderdaad toeval, dacht nog wel een perfect rijtje gemaakt te hebben
    Studeren in the States: My Destiny
      vrijdag 14 juli 2006 @ 17:23:52 #14
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_39826671
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 17:13 schreef Siegfried het volgende:
    Niet echt een php-vraag, maar hoe zorg ik dat een button naar een bepaalde pagina verwijst?
    Ik namelijk de Submit button, die de zaken post. Maar ik wil ook een annuleer button die terug gaat naar de overzichtspagina (dus geen reset-button die het form leeg maakt..).

    Ik meen me te herinneren dat dit met javascript moest, maar geen idee meer hoe.
    je kan er onclick(href) aan vast maken..
    It's Time To Shine
    [i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
    pi_39826773
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 16:20 schreef the_disheaver het volgende:

    [..]

    zie mijn laatste, zou dat moeten doen.

    edit: is het enkel toeval dat er nergens een normale karakter achter staat, of mag dat niet? zoniet: gebruik wel 'die andere' (die boven mij stond) (en haal wel de vraagteken weg)
    Je bedoelt deze ?

    1^[a-zA-Z0-9]*([\-\._]{1}[a-zA-Z0-9]){1,5}$


    Die doet de eerste nl. al niet
    Studeren in the States: My Destiny
    pi_39827766
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 17:23 schreef qu63 het volgende:

    [..]

    je kan er onclick(href) aan vast maken..
    <input type="button" value="annuleren" onclick="window.location='http://annuleruhh.com';">
    As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
    pi_39827958
    tvp, ik ga studeren op karakter sets
    Just say hi!
    pi_39828559
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 17:26 schreef MeScott het volgende:

    [..]

    Je bedoelt deze ?
    [ code verwijderd ]

    Die doet de eerste nl. al niet
    1/^[a-z0-9]*([-_.][a-z0-9]{0,5}$/i


    Deze matcht bijvoorbeeld wel "tvp" en "-t.v.p.-" maar niet "--t.v.p.--".
    Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
    | Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
      vrijdag 14 juli 2006 @ 19:33:09 #19
    47509 JeRa
    Authentic
    pi_39829873
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 18:10 schreef Chandler het volgende:
    tvp, ik ga studeren op karakter sets
    Oh nog een laatste tvip, met mb_convert_encoding() kun je vrij simpel character sets naar elkaar converten als je bijvoorbeeld een bestand opent waarvan je weet dat het in ISO-8859-15 is weggeschreven en je wilt het op je website in UTF-8 hebben, dan kun je dit doen:

    1$data = mb_convert_encoding($data, 'UTF-8', 'ISO-8859-15');


    Let er wel op dat niet alle character sets alle karakters bevatten. Bij sommige conversies heb je dus een 'verlies' van karakters (worden vervangen door een '?' in de sommige browsers).
    Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
    Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
    pi_39829908
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 18:02 schreef Desdinova het volgende:

    [..]

    <input type="button" value="annuleren" onclick="window.location='http://annuleruhh.com';">
    Ja, top!

    Wellicht kun je ook deze voor mij beantwoorden:
    [Javascript] voor dummies - deel 4 ?
    pi_39830054
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 18:37 schreef SuperRembo het volgende:

    [..]
    [ code verwijderd ]

    Deze matcht bijvoorbeeld wel "tvp" en "-t.v.p.-" maar niet "--t.v.p.--".
    En van de 0 een 1 maken als je "tvp" (een string zonder _-. niet wilt toestaan

    zo dus:
    1/^[a-z0-9]*([-_.][a-z0-9]{1,5}$/i
    pi_39830255
    Op mijn server kan ik cronjobs draaien maar ik ontwikkel mijn website lokaal op windows en ik wil er hier al mee testen. Hoe kan ik dat het beste doen? Welk programma het is, of een module voor apache, of een php regel, dat maakt me niks uit, als ik maar kan zeggen dat een bepaalde php pagina elke x aantal minuten opgeroepen moet worden. bvd.
    -
      vrijdag 14 juli 2006 @ 19:52:04 #23
    47509 JeRa
    Authentic
    pi_39830354
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 19:49 schreef splendor het volgende:
    Op mijn server kan ik cronjobs draaien maar ik ontwikkel mijn website lokaal op windows en ik wil er hier al mee testen. Hoe kan ik dat het beste doen? Welk programma het is, of een module voor apache, of een php regel, dat maakt me niks uit, als ik maar kan zeggen dat een bepaalde php pagina elke x aantal minuten opgeroepen moet worden. bvd.
    De cronjob van Windows gebruiken? (heet Taakplanner of Scheduled Tasks )

    edit: oh, de minimale resolutie van dat ding is 1 dag. Nou ja, al gegoogled op 'cronjob for windows'?
    Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
    Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
      vrijdag 14 juli 2006 @ 19:54:54 #24
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_39830448
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 18:02 schreef Desdinova het volgende:

    [..]

    <input type="button" value="annuleren" onclick="window.location='http://annuleruhh.com';">
    dat bedoelde ik ja
    It's Time To Shine
    [i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
    pi_39830982
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 19:52 schreef JeRa het volgende:

    [..]

    De cronjob van Windows gebruiken? (heet Taakplanner of Scheduled Tasks )

    edit: oh, de minimale resolutie van dat ding is 1 dag. Nou ja, al gegoogled op 'cronjob for windows'?
    Ohja tuurlijk.
    Enigste nadeel is dan denk ik dat er steeds een internetvenster wordt geopend, of kan ik het ook op de achtergrond door php.exe heensturen?

    Oh 1x per dag inderdaad, nee dat is te weinig.

    cronjob for windows had ik op gegoogled maar de meeste programma's waren niks, shareware, of te ingewikkeld om even snel iets uit te proberen.

    [ Bericht 2% gewijzigd door splendor op 14-07-2006 20:22:43 ]
    -
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')