abonnement Unibet Coolblue
pi_39750009
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:49 schreef l3laster het volgende:
Volgens mij kan je ook door de grote G krachten die vrijkomen als een boeing neerstort een hersenbeschadeging oplopen en iig out gaan... en als je dan op de grond terpletter valt do i need to say more..
Eigenlijk wel relaxt, door de hoge g-krachten krijg je een blackout waardoor je bewusteloos bent als het vliegtuig neerstort.
pi_39750025
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:36 schreef massy het volgende:

[..]

Er is ook zo'n programma op rtl 5 ofzo: "May day May day". Gaat ook over onderzoek naar vliegtuigrampen.
Of je kijkt gewoon het originele programma op NGC.
pi_39750752
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:19 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ja, aan de ene kant is het wel ernstig om te zien hoe één klein technisch dingetje aan een vliegtuig zo'n crash kan veroorzaken.
Aan de andere kant is het weer bizar om te zien dat heel ernstige zaken nog op de een of andere manier opgelost kunnen worden en het vliegtuig redelijk veilig kan landen, met alleen maar een paar gewonden.
Heb ooit een aflevering op NGC gezien waarbij een stukje plakband de oorzaak was van het neerstorten van een vliegtuig . Dat was echt superlullig. Het tape werd gebruikt bij het schoonmaken om te voorkomen dat er water en schoonmaakmiddel op de verkeerde plek kwam. Het stukkie tape zat over een luchtinlaat voor de hoogtemeter... omdat deze zat dichtgeplakt veranderde de luchtdruk in het pijpje niet en hadden ze geen idee hoe hoog ze zaten. Bleek uiteindelijk veel te laag te zijn, zee-niveau om precies te zijn.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_39750786
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:07 schreef Levitation het volgende:

[..]

Heb ooit een aflevering op NGC gezien waarbij een stukje plakband de oorzaak was van het neerstorten van een vliegtuig . Dat was echt superlullig. Het tape werd gebruikt bij het schoonmaken om te voorkomen dat er water en schoonmaakmiddel op de verkeerde plek kwam. Het stukkie tape zat over een luchtinlaat voor de hoogtemeter... omdat deze zat dichtgeplakt veranderde de luchtdruk in het pijpje niet en hadden ze geen idee hoe hoog ze zaten. Bleek uiteindelijk veel te laag te zijn, zee-niveau om precies te zijn.
ik denk dat ik dit jaar met de trein naar londen ga
Tap tap tap
pi_39750979
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:08 schreef CherryLips het volgende:

[..]

ik denk dat ik dit jaar met de trein naar londen ga
Heb je die aflevering (hoe heet dat programma ook al weer, ook op NGC) niet gezien van die hogesnelheidstrein in Duitsland?
Vliegen is nogsteeds de veiligste manier om je over langere afstand te verplaatsen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_39754874
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:15 schreef Dante_A het volgende:
Hoe zouden deze mensen aan hun einde zijn gekomen? Dat is geen pretje geweest.

http://www.youtube.com/watch?v=3UMw8ad30J8

Het zou me niets verbazen als de mensen in het voorste, afgebroken, stuk uiteindelijk langer hebben geleefd dan de mensen in het achterste stuk aangezien die ineens met 700Km/h lucht recht in hun gezicht kregen.
wat ik laatst zag o NGC was dat je achterin een grotere kans hebt op overleven, omdat de g-krachten van de klap daar veel lager zijn dan aan de voorkant. dat was ook een crash waar mensen de crash overleefd hadden (4 in totaal) maar een van de overlevenden vertelde wel dat er nog veel meer overleefd zouden hebben als hulp eerder aanwezig was geweest, omdat veel mensen nog leefden na de crash, en ook nog een paar uur hebben geleefd.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_39755000
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:14 schreef Levitation het volgende:

[..]

Heb je die aflevering (hoe heet dat programma ook al weer, ook op NGC) niet gezien van die hogesnelheidstrein in Duitsland?
Vliegen is nogsteeds de veiligste manier om je over langere afstand te verplaatsen.
da's waar. hoe heette dat programma, seconds to disaster ofzo? ik heb ook nooit vliegangst gehad. ook nog nooit echt last van turbulentie, trouwens, dus geen idee of ik daar tegen kan. wel een keer in een stormpje gezeten, maar dat was niet heftig en die afstandjes die ik vlieg (engeland-nederland) duren geen eeuwigheid natuurlijk
met de bus naar praag vond ik doodeng.
Tap tap tap
pi_39760724
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 12:44 schreef EvilWasp het volgende:

[..]

Of je kijkt gewoon het originele programma op NGC.


Ow sorry hoor ik wist niet dat dat hetzelfde was
pi_39761083
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:07 schreef Levitation het volgende:

Heb ooit een aflevering op NGC gezien waarbij een stukje plakband de oorzaak was van het neerstorten van een vliegtuig . Dat was echt superlullig. Het tape werd gebruikt bij het schoonmaken om te voorkomen dat er water en schoonmaakmiddel op de verkeerde plek kwam. Het stukkie tape zat over een luchtinlaat voor de hoogtemeter... omdat deze zat dichtgeplakt veranderde de luchtdruk in het pijpje niet en hadden ze geen idee hoe hoog ze zaten. Bleek uiteindelijk veel te laag te zijn, zee-niveau om precies te zijn.
Ja, die heb ik ook gezien.
Dat had gewoon niet mogen gebeuren, echt lullig.
Ik kijk regelmatig naar die rampen. Heb zelf nog nooit gevlogen en word er wel een beetje angstig van.
pi_39761591
Bij Lost overleven ze het gewoon
  woensdag 12 juli 2006 @ 18:55:31 #36
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_39762131
Als je Sultana meeneemt ,t vliegtuig in.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  woensdag 12 juli 2006 @ 18:58:09 #37
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_39762210
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:56 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

wat ik laatst zag o NGC was dat je achterin een grotere kans hebt op overleven, omdat de g-krachten van de klap daar veel lager zijn dan aan de voorkant. dat was ook een crash waar mensen de crash overleefd hadden (4 in totaal) maar een van de overlevenden vertelde wel dat er nog veel meer overleefd zouden hebben als hulp eerder aanwezig was geweest, omdat veel mensen nog leefden na de crash, en ook nog een paar uur hebben geleefd.
Klopt, het schijnt dat over het algemeen mensen achterin de grootste overlevingskansen hebben, bij brokstukken is de staart vaak nog intact. Daarom zitten geloof ik de zwarte dozen ook achterin.

Overigens denk ik nog steeds dat in het geval van TWA 800 uit dat fimpje de achterste helft minder prettig was dan voorin.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  woensdag 12 juli 2006 @ 19:18:56 #38
104846 dok
Ooh No...not again!
pi_39762857
Heb ooit eens een verslag gelezen over een Amerikaans vliegtuig dat in de lucht uit elkaar spatte (hoe?) Daarin werd verteld dat met zekerheid was vastgesteld dat twee passagiers die met de stoelen naast elkaar zaten pas overleden toen hun stoelen het water raakte. Na van enkele tienduizenden 'feet' hoogte naar beneden gevallen te zijn. Niet echt een aangename manier om dood te gaan zullen we maar zeggen.
  woensdag 12 juli 2006 @ 19:39:17 #39
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_39763472
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:44 schreef Gripper het volgende:
Bij neerstorten in zee: verdrinken
bij tegen een heuvel vliegen: zware inwendige danwel uitwendige verwondingen door de zeer abrupte vertraging, rondvliegende mensen, puin, of een te harde botsing met de aarde.
Bij brand: verstikkingsdood / verbrandingsdood

Mits je in een stoel zit zal deze je bij een niet extreem harde crash wel beschermen. Om te voorkomen dat je hoofd bij het tot stilstand komen voorover klapt en, inderdaad, je nek breekt wordt de pasagiers bij een crash dan ook aangeraden voorover te gaan zitten met het hoofd tussen de benen, je zet je klem tegen de stoel voor je.
Bij een echt harde crash maakt dat allemaal niet uit: de stoelen breken dan los van de vloer, en de hele inhoud van de cabine, mensen, koffers, stoelen, vliegt in het rond.
Achteruit vliegen (en dan bij voorkeur door de stoelen achterwaarts te plaatsen in plaats van de motoren) is ook een stuk veiliger.

En bij neerstorten in zee valt er weinig te verzuipen. Bij een noodlanding op het water wellicht.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_39763775
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 18:12 schreef appelsap het volgende:

[..]

Ja, die heb ik ook gezien.
Dat had gewoon niet mogen gebeuren, echt lullig.
Ik kijk regelmatig naar die rampen. Heb zelf nog nooit gevlogen en word er wel een beetje angstig van.
Ik heb al een aantal keer gevlogen, ook lange afstanden. Ik stap nog net zo makkelijk in een vliegtuig, de kans dat het precies met jouw vliegtuig misgaat is (vrijwel) nihil.
Auto's... daar zou je bang voor moeten zijn Gaan jaarlijks ongeveer 800/900 mensen in NL dood door auto-ongelukken, da's meer dan er wereldwijd bij vliegtuigrampen omkomen.

Ken ook iemand die op sterven ligt na een ongeluk met zijn fiets (wielrennen). Lag een steentje op de weg, die raakte hij, verloor hij de macht over het stuur en knalde met zijn hoofd tegen een boom. Hij ligt nu al sinds oktober in coma na een zware hersenbloeding. Waarschijnlijk moeten we binnenkort echt afscheid van hem nemen.

Moraal van het verhaal: shit happens. Dood ga je toch een keer... je druk maken om vliegen heeft geen enkele zin... "normaal" leven is ook gevaarlijk.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 12 juli 2006 @ 19:49:19 #41
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_39763847
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:47 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik heb al een aantal keer gevlogen, ook lange afstanden. Ik stap nog net zo makkelijk in een vliegtuig, de kans dat het precies met jouw vliegtuig misgaat is (vrijwel) nihil.
Auto's... daar zou je bang voor moeten zijn Gaan jaarlijks ongeveer 800/900 mensen in NL dood door auto-ongelukken, da's meer dan er wereldwijd bij vliegtuigrampen omkomen.

Ken ook iemand die op sterven ligt na een ongeluk met zijn fiets (wielrennen). Lag een steentje op de weg, die raakte hij, verloor hij de macht over het stuur en knalde met zijn hoofd tegen een boom. Hij ligt nu al sinds oktober in coma na een zware hersenbloeding. Waarschijnlijk moeten we binnenkort echt afscheid van hem nemen.

Moraal van het verhaal: shit happens. Dood ga je toch een keer... je druk maken om vliegen heeft geen enkele zin... "normaal" leven is ook gevaarlijk.
Mjah, ga liever in een Pandaatje onder een truck liggen dan in het verkeerde vliegtuig zitten en 4 minuten capriolen uithalen in de lucht tussen de krijsende medepassagiers...
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_39764198
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:49 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Mjah, ga liever in een Pandaatje onder een truck liggen dan in het verkeerde vliegtuig zitten en 4 minuten capriolen uithalen in de lucht tussen de krijsende medepassagiers...
Het resultaat is het zelfde: je bent namelijk morsdood.
Denk trouwens dat je tijdens het neerstorten al sterft, of op z'n minst knock-out gaat. Zeker als je je gordel niet om hebt, je word dan uit je stoel gegooid en je breekt vanalles... met een beetje geluk ook direct je nek.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 12 juli 2006 @ 20:16:47 #43
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_39764853
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:58 schreef Levitation het volgende:

[..]

Het resultaat is het zelfde: je bent namelijk morsdood.
Dus jij gaat net zo lief levend door de gehaktmolen als dat je rustig in je slaap sterft?
quote:
Denk trouwens dat je tijdens het neerstorten al sterft, of op z'n minst knock-out gaat.
Kan, maar hoeft zeer zeker niet.
quote:
Zeker als je je gordel niet om hebt, je word dan uit je stoel gegooid en je breekt vanalles... met een beetje geluk ook direct je nek.
Wanneer je in 'mid-flight' gaat dan is dit meestal niet in 1 keer. Bovendien vindt 99% van de rampen plaats op momenten dat je die gordel om hebt.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  FOK!fotograaf woensdag 12 juli 2006 @ 20:24:59 #44
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_39765132
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:15 schreef schatje het volgende:

[..]

Check deze filmpjes:

1

2

3

4

5

6

7
bij fimpje drie!
Dat zijn pas piloten!
mooi staaltje vliegkunst!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_39765274
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:50 schreef bellerophon81 het volgende:
2) Op grote hoogte zul je ook geen lucht krijgen waardoor je een hersenbloeding zal krijgen en hierdoor al hersenendood bent, daarna volgt punt 1
Zó hoog vliegt een verkeersvliegtuig ook weer niet hoor

Voor de rest: ja ligt er maar net aan hoe je crasht he!
  woensdag 12 juli 2006 @ 20:34:27 #46
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_39765454
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:29 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Zó hoog vliegt een verkeersvliegtuig ook weer niet hoor

Voor de rest: ja ligt er maar net aan hoe je crasht he!
Volgens mij vliegen vliegtuigen hoog genoeg waar je geen adem kan halen.
pi_39765724
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:34 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Volgens mij vliegen vliegtuigen hoog genoeg waar je geen adem kan halen.
Och, een paar minuten overleef je dat echt nog wel. En als de cabinedruk wegvalt zorgen die piloten wel dat je binnen die paar minuten weer laag genoeg zit om fatsoenlijk te ademen. En anders heb je altijd nog die zuurstofmaskertjes.
  woensdag 12 juli 2006 @ 20:55:42 #48
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_39766197
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:41 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Och, een paar minuten overleef je dat echt nog wel. En als de cabinedruk wegvalt zorgen die piloten wel dat je binnen die paar minuten weer laag genoeg zit om fatsoenlijk te ademen. En anders heb je altijd nog die zuurstofmaskertjes.
Oh, op die manier. Maar inderdaad, volgens mij is tijdens een crash/noodgevaal het zuurstofgebrek de minste van je zorgen.
  woensdag 12 juli 2006 @ 21:02:54 #49
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_39766417
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:55 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Oh, op die manier. Maar inderdaad, volgens mij is tijdens een crash/noodgevaal het zuurstofgebrek de minste van je zorgen.
Nee, min 30 graden celcius is een groter probleem

Overigens schijnt dood door bevriezing een vrij prettige en pijnloze dood te zijn, ik denk alleen dat je bij een vliegtuigongeluk meestal niet genoeg tijd hebt om langzaam dood te gaan.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  woensdag 12 juli 2006 @ 21:04:34 #50
125195 thunderice
Proud to be pauper!
pi_39766466
Dus mensen, reden genoeg om met een fles wodka in het vliegtuig te stappen
Almelo paupers dat zie je zo!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')