abonnement Unibet Coolblue
pi_39745276
Iedereen heeft onderhand wel van deze Belgische speler gehoord, maar nog lang niet iedereen heeft hem zien spelen. Steven Defour staat bekend als groot talent in Belgie en is pas 18 jaar.

Aan het eind van vorig seizoen wilde Ajax de speler overnemen voor enkele miljoenen. Ajax en Defour waren er al snel uit, maar RC Genk deed nogal moeilijk. Naar het schijnt wilde Vaessen een veel hoger bedrag dan een realistisch bedrag (8,5 miljoen terwijl Ajax 6 zou geboden hebben).

Steven Defour gaat dus niet naar Ajax, maar is niet blij met de handelswijze van RC Genk. Hij spant een arbitragezaak aan, de wet van '78, en wil zijn contract laten ontbinden. Het gevolg is dat Defour overal naar toe kan voor een paar ton. Hij hoeft namelijk alleen het contract af te kopen. De clubs zouden in de rij staan, maar dat valt mee. Ajax respecteert het akkoord met Genk om niet te praten; Feyenoord biedt te weinig geld; FC Koln is niet interessant genoeg. Dus dan ga je als welgerespecteerd talent na zoveel moeite naar de topclub Standard Luik!
quote:
Defour tekent voor vijf jaar bij Standard

Steven Defour speelt volgend seizoen bij Standard. Het jonge talent tekende op Sclessin een contract voor vijf seizoenen.

De transfer naar Standard is op zijn minst opmerkelijk. Defour wilde graag naar het buitenland, nog het liefst naar Ajax. Ook Feyenoord, Köln en AZ meldden zich. Geen van die clubs wilde echter ook met Genk praten. Standard deed dat wel. De Rouches betalen Genk zo'n 1,5 à 2 miljoen euro.

Maar wilde Defour niet naar het buitenland? "Standard speelde gewoon het kortst op de bal", aldus de middenvelder. "En het is toch een ministap vooruit."

De transfer van Defour was er één van veel horten en stoten. Defour wilde aanvankelijk naar Ajax, maar de Amsterdammers kwamen nooit tot een akkoord met Genk. Defours manager vond dat Genk te veel vroeg en liet weten de wet van '78 te gebruiken. Zo ver komt het uiteindelijk niet, want Standard contacteerde Genk en betaalde uiteindelijk toch een fel verlaagde transfersom.
Dit is dan toch wel een van de meest briljante transfers. Maar de soap is nog niet ten einde. Vaessen, (oud-)voorzitter van RC Genk, gelooft in opgezet spel van de speler en z'n zaakwaarnemer in combinatie met Standard.
quote:
Transfer Defour was opgezet spel"

Steven Defour tekende gisteren een contract voor vijf seizoenen bij Standard Liège. Een hoogst opmerkelijke transfer, want amper een maand geleden had de middenvelder nog zijn zinnen gezet op een vertrek naar het buitenland. De middenvelder dreigde daarvoor zelfs de wet van '78 te gebruiken. Voor Jos Vaessen, de man die enkele weken ontslag nam als voorzitter van Genk net vanwege de kwestie-Defour, komt de transfer naar Standard niet als een verrassing. Vaessen beweert zelfs dat de hele transfersoap rond Defour georkestreerd werd door Standard-preses Luciano D'Onofrio om hem tegen een zacht prijsje naar Luik te halen.

"Ik ben uitzinnig kwaad", vertelt Vaessen in Het Laatste Nieuws. "Dit is de lelijkste transfer uit de geschiedenis van het Belgische voetbal. Deze overgang is van in het begin geregisseerd door Luciano D'Onofrio. Die heeft al zijn hulpjes - Paul Stefani (manager Defour) voorop -ingeschakeld om Defour naar Luik te halen. Ze hebben ons nog even een rad voor de ogen gedraaid door te zwaaien met transfers naar Feyenoord en andere clubs. Maar dit is gewoon een meesterzet van een ongeziene sluwheid."

"Het is destijds mis gegaan bij de tweede gespreksronde met Ajax, toen Defour zijn raadgever Van Laer aan de kant schoof en verving door Paul Stefani. Toen wist ik al dat Standard zijn zinnen op Defour had gezet. Standard heeft het meest incorrecte bestuur dat ik ken. Luciano D'Onofrio gedraagt zich nog altijd als een voetbalmakelaar. Nooit wil ik nog met die mensen aan tafel gaan zitten. Ik heb al nagedacht over de acties die ik wil ondernemen. Maar ik ga niks doen, ik zou er alleen maar mezelf door beschadigen. Ik ga eerst proberen rustig te worden. Ik ben al dagen ab-soluut ongenietbaar!"
Krijgt nog een leuk staartje; mijn inziens wel een topic waard.

Zal later blijken dat Steven Defour een juiste stap heeft gemaakt? Zal hem dit zijn hele carriere nog achtervolgen?

[ Bericht 0% gewijzigd door BliksemSchigt op 12-07-2006 10:35:46 ]
pi_39745861
Van Genk naar Luik, dan ga je toch naar het buitenland?
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
pi_39745974
is een misstap, met ajax had ie CL kunnen spelen, in de kijker en veel centjes kunnen verdienen. nu voetbalt ie voor de uefa cup? niemand meer interesse, want deze handelswijze deugt voor geen meter als het klopt. beide namen (d;onofrio en stefani) klinken overigens ontzettend italiaans... toeval offe ????
pi_39746073
Vaessen is zelf een huichelaar en probeert nu wat modder na te gooien.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_39746803
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:16 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
Van Genk naar Luik, dan ga je toch naar het buitenland?
Tja, lijkt mij ook.
pi_39747122
Sportwereld: Transfer met vieze smaak

De laatste twijfelaars weten het nu ook. De spelers (en hun makelaars), en zij alleen, beslissen over hun toekomst. Contract of geen contract. Boze voorzitter of niet. Zelfs als er moet gekozen worden tussen vader en schoonvader.

Steven Defour steeg met een rotvaart naar de zevende hemel toen Ajax zich half april voor hem meldde. Sindsdien was duidelijk dat hij moest en zou vertrekken bij Racing Genk. Toen de kapitaalkrachtige Jos Vaessen de overgang nog wilde tegenhouden, greep de entourage rond Defour naar de wet van '78. Dat is in de voetbalwereld wat de kernraketten in de jaren '80 waren: nog nooit echt gebruikt maar wel razend efficiënt als dreigmiddel en genoeg om de mensen op stang te jagen. Vaessen nam zelfs ontslag als Genk-voorzitter.

Het behoeft geen twijfel dat Steven Defour, pas 18 jaar, door schoonfamilie en makelaar in de richting van een vertrek uit Genk werd geduwd. Bij Ajax lag veel meer geld te wachten. Maar dat het uiteindelijk slechts Standard werd, is opmerkelijk. Talrijk zijn de verhalen van de spelers die met Standard onderhandelen maar achterover vallen over wat de Rouches slechts hebben te bieden. Mohamed Messoudi en Tony Sergeant geloofden hun ogen niet toen ze van de onderhandelingstafel in Luik weggingen. Ze kregen niet eens wat door middenmoters als Germinal Beerschot en Zulte Waregem op het einde van de maand werd gestort.

Heeft Standard al zijn geld opgespaard om het 18-jarige talent naar Ajax-normen te betalen? In Amsterdam kon Defour op vijf jaar liefst 5,2 miljoen euro verdienen. Dat betaalt Standard, dat met een kleiner budget dan RC Genk werkt, nooit. Doordat hij nu voor Luik koos, rijst de vraag in hoeverre Defour niet zelf de speelbal is geweest in zijn eigen transfer. Hij veranderde in april van makelaar om een beter contract bij Ajax te krijgen. Indien hij dat niet had gedaan, speelde hij nu wellicht voor Ajax.

Defour is het grootste Belgisch talent en het is goed dat hij in ons land blijft spelen. Maar was al dat gedoe nu echt nodig? Het laat een vieze smaak na.

Standard-trainer Johan Boskamp en Defours manager Paul Stefani, op een goed blaadje in Luik, zaten op 24 mei broederlijk naast elkaar om naar Defour, toen al in oorlog met Genk, te kijken tijdens België-Turkije. Het gonsde van de geruchten over een transfer van Dufour naar de Rouches. Die werden staalhard ontkend. Deze transfer, zeven weken later, werpen een vreemd licht op de hele transfersoap.

Nog een mededeling van Vaessen... Hij zegt dat Ajax en Genk er in principe wel waren uitgeraakt (vermoedelijk voor een bedrag rond de 4 miljoen) maar dat het aanstellen van een nieuwe manager bij zowel Genk als Ajax verkeerd is aangekomen en dus roet in het eten heeft gegooid...
Conclusie : had het geval wat meer verstand in zijn bol gehad, dan zat hij nu gewoon bij Ajax...
  woensdag 12 juli 2006 @ 11:15:37 #7
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_39747388
Ach ja Vaessen,de grootste hond volgens mij van het Belgische voetbal, blaaskaak
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_39748624
Waar het uiteindelijk op neer komt is dat het uiteindelijk een groter verlies voor Defour is dan voor Ajax.
De belgen zullen wel blij zijn om hem nog 2 jaar op de belgische "pleinen" te zien.
too much is not enough....
  woensdag 12 juli 2006 @ 12:03:22 #9
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_39748828
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:21 schreef 19patje72 het volgende:
is een misstap, met ajax had ie CL kunnen spelen, in de kijker en veel centjes kunnen verdienen. nu voetbalt ie voor de uefa cup? niemand meer interesse, want deze handelswijze deugt voor geen meter als het klopt. beide namen (d;onofrio en stefani) klinken overigens ontzettend italiaans... toeval offe ????
Standard zit ook in de voorronde van de CL.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_39748936
Ik hoop dat Defour er zelf niet de dupe van wordt, Standard is voor hem denk ik nog wel een betere opstap naar een grotere club. Het is vreemd gelopen maar hij mag niet klagen.
That's all folks!
  woensdag 12 juli 2006 @ 12:07:05 #11
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_39748937
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:56 schreef WaStEd het volgende:
Waar het uiteindelijk op neer komt is dat het uiteindelijk een groter verlies voor Defour is dan voor Ajax.
De belgen zullen wel blij zijn om hem nog 2 jaar op de belgische "pleinen" te zien.
De grootste verliezaar in deze is Genk
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_39748951
Dit verhaal gaat al de hele maand de ronde in Luik, nog voor Defour zijn contract verbrak. D'Onofrio kennende zal er ongetwijfeld iets van aan zijn.
quote:
Krijgt nog een leuk staartje; mijn inziens wel een topic waard.
Vergeet het maar. Alsof iemand hier de moeite zal doen om het zaakje te onderzoeken.
pi_39749579
quote:
Steven Defour zorgde gisteren voor een verrassing door een contract te tekenen bij Standard. In De Gazet Van Antwerpen legt hij uit waarom hij voor Standard koos.

"Standard is toch de derde club van België", vertelt Defour. "Het is uiteindelijk toch een stapje vooruit tegenover Genk. Standard speelt immers voorronde van de Champions League. Bovendien is het een gepassioneerde club, met gepassioneerde fans."

"Ik weet dat mijn imago gedeukt is. Ik was in Genk God, nu ben ik Judas. Het zij zo, dat hoort erbij. Dat ik, zeker als ik nog eens in het Fenix Stadion kom, op fluitconcerten en spreekkoren getracteerd zal worden, is het minste van mijn zorgen. Ik wil me niet vergelijken met Figo. Maar die is ooit van Barcelona naar Real gegaan. Da's nog wat anders. Desnoods steek ik wel stoppen in de oren."
*proest* Die gast maakt zich meteen populair in Luik.
  woensdag 12 juli 2006 @ 12:31:46 #14
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_39749633
Feitelijk gezien heeft ie gelijk
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_39749699
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 12:31 schreef DutchGooner het volgende:
Feitelijk gezien heeft ie gelijk
Zeker, maar in Luik hadden ze liever iets anders gehoord.
  woensdag 12 juli 2006 @ 12:34:49 #16
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_39749729
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 12:33 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Zeker, maar in Luik hadden ze liever iets anders gehoord.
Dat begrijp ik al beseffen de Luikenaars zelf ook wel dat dit zo is.
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:56:48 #17
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_39752838
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 12:31 schreef DutchGooner het volgende:
Feitelijk gezien heeft ie gelijk
Gebaseerd op de laatste 10 jaar zou ik Genk 3de ploeg noemen . Gebaseerd op de hele Belgische voetbalgeschiedenis ga ik voor Union St. Gilles .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:58:55 #18
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_39752903
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:56 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Gebaseerd op de laatste 10 jaar zou ik Genk 3de ploeg noemen . Gebaseerd op de hele Belgische voetbalgeschiedenis ga ik voor Union St. Gilles .
Genk telt sowieso niet, dat is de grootste schijtclub van Belgie
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 12 juli 2006 @ 16:55:44 #19
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_39758960
Van mij mag die omhooggevallen vedette morgen zijn been breken ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_39762115
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Van mij mag die omhooggevallen vedette morgen zijn been breken ...
Ik kijk iig uit naar de derde speeldag... Genk - Standard.
  donderdag 13 juli 2006 @ 00:25:04 #21
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_39774092
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 18:54 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Ik kijk iig uit naar de derde speeldag... Genk - Standard.
Met een Defour die in de 93e met zijn hand de 0-1 scoort
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_39774840
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:15 schreef DutchGooner het volgende:
Ach ja Vaessen,de grootste hond volgens mij van het Belgische voetbal, blaaskaak
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:58 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Genk telt sowieso niet, dat is de grootste schijtclub van Belgie
KRC Genk is Belgisch mooiste club en de grootste hond in het Belgische voetbal is Dufour. Vaessen was een zegen voor het Belgische voetbal. Hij is progressief, hij wilde vooruit, maar werd tegengewerkt door de conservatieve Belgische voetbalbobo's.

Door te vertrekken bij Genk dmv de wet van '78 heeft hij een grens overschreden. Standard heeft vervolgens weer een grens overschreden door met zo'n man in zee te gaan, de ongeschreven wetten in het Belgische voetbal negerend. Ik snap niet dat de rrol van Zidane in de finale zo negatief wordt beoordeeld. Zoiets kan, hoewel het natuurlijk niet goed te praten is, in het heetst van de strijd gebeuren. Een bewuste weloverwwogen schandalige actie van Dufour wordt nergens genoemd.

Ik wacht op de derde speeldag. We zullen die hond dan weer tegen komen.
Lundqvist, Magnus Johanson: Hejå, hejå LHC!
O-H-I-O; Buckeyes
  donderdag 13 juli 2006 @ 00:51:57 #23
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_39774896
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 00:50 schreef JZweeds het volgende:

[..]


[..]

KRC Genk is Belgisch mooiste club
En zo blijkt maar weer, zoveel mensen, zoveel meningen....
NAAR HET ANDERE FORUM!
  donderdag 13 juli 2006 @ 01:19:51 #24
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_39775671
Van standardliege.com

12/07/2006 - KRC Genk
De Vlaamse pers publiceerde vandaag enkele uitspraken van uittredend voorzitter van KRC Genk, Jos Vaessen.

Zijn verklaringen, van pejoratieve aard ten aanzien van Standard, irriteerden zowel bestuur als menig supporter van de club.

Pierre FRANCOIS nam contact op met de nieuwe voorzitter van de Limburgse club, Harry Lemmens, om de zaken recht te zetten, en een correcte weergave van de feiten te geven, zodat de goede relatie tussen beide clubs in de Profliga behouden blijven.

Pierre François ontving vanmiddag een fax van de heer Lemmens. Voorzitter Lemmens verklaart dat Jos Vaessen deze uitspraken deed ten persoonlijken titel, en in geen geval de mening vertegenwoordigt van KRC Genk.

Beide clubs hebben besloten zich te onthouden van verdere toelichtingen in deze zaak. Verder indiceerde de voorzitter dat de onderhandelingen tussen enerzijds Standard (Lucien D'Onofrio en Pierre François) en anderzijds KRC Genk (Panis, Reynders en Lemmens) in constructieve en correcte omstandigheden verliepen, met als enig doel een oplossing te vinden in een moeilijk dossier.

Met dit bericht wordt het dossier afgesloten aangezien KRC Genk weigert in te staan voor de huidige verklaringen die eerder vandaag in de pers verschenen.
NAAR HET ANDERE FORUM!
  donderdag 13 juli 2006 @ 08:04:55 #25
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_39778689
Snap niet dat Genk het bod van Ajax op hun gestolen talent niet accepteerde!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')