quote:Op maandag 10 juli 2006 22:43 schreef HansU het volgende:
Bij Tatra's moet ik altijd direct denken aan die autosport die vroeger op Eurosport werd uitgezonden; een soort behendigheids test op modderige heuvelachtige terreinen die volledig tussen de poortjes moesten worden afgelegd. Tatra's waren daar altijd erg goed in.
Jeah baby, dat was pas televisie. Geweldig om zo'n groot bakbeest te zien manouvreren op een heuveltje. In Parijs-Dakar is Tatra ook practisch onklopbaar de laatste jaren.quote:
Nee, dat is Kamazquote:Op maandag 10 juli 2006 22:48 schreef HansU het volgende:
[..]
Jeah baby, dat was pas televisie. Geweldig om zo'n groot bakbeest te zien manouvreren op een heuveltje. In Parijs-Dakar is Tatra ook practisch onklopbaar de laatste jaren.
quote:Op maandag 10 juli 2006 22:52 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee, dat is KamazTatra's gloriedagen in de Dakar waren meer in de jaren '90
die modellen hadden ze gewoon street legal moeten makenquote:Op maandag 10 juli 2006 23:11 schreef HansU het volgende:
[..]
Gaaf! Die tweede is net een F40, maar dan minder cool
Nog steeds erg cool natuurlijk
Die discussie wil ik best met je aangaan, maar daar is het Dakar topic voorquote:
Veel Tatra personenauto's hadden luchtgekoelde V8 motoren achterin. Bij hun bekendste model, de T87 van dat plaatje, was die haaievin-spoiler er dan ook om te zorgen dat de achterkant nog een beetje stabiel bleef. De auto was toen populair, onder andere bij hoge Nazi's, en omdat die nogal eens hard wilden rijden over bochtige bergweggetjes kreeg de auto de bijnaam 'het Tsjechische geheime wapen.' Meer van dit soort leuke anekdotes heb ik nog ergens in een boek staan, ik zal van de week nog wel wat leuke verhalen overschrijvenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 01:17 schreef mistraldk het volgende:
Onderste uit de OP is een luchtgekoelde 8cyl toch, 2 banken voor 3 man ook. echt een bijzonder ding!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |