Waar moet ik bij die wand/koelkast dan goed op letten?quote:Op zondag 9 juli 2006 19:40 schreef komrad het volgende:
stelt niet veel voor, let op dat je wel eerst goed kijkt naar de wand/koelkast waar hij tegenaan komt te staan
Eigenlijk had ej vanavond Woon & Klus Magazine moeten zien op SBS. Daar bouwden ze zelf alle keukenkastjes!quote:Op zondag 9 juli 2006 19:27 schreef Stiemie het volgende:
Wij hebben een open keuken. Nu zit je dus vanaf de bank in de woonkamer tegen de zijkant van de koelkast aan te kijken en dat vinden we niet zo heel geweldig. Misschien ook wel omdat deze keuken nu eenmaal al in ons huis zat en we het (zolang alle apparaten zoals de vriezer, koelkast en oven) het zonde vinden om ekjesen nieuwe keuken te kopen.
Nu hebben we bedacht dat we tegen de zijkant van de keuken een kastje willen plaatsen van zo'n 215 cm hoog, 50 cm breed en zo'n 40 cm diep. We willen bovenin een boekenkast gedeelte en dan onderin allemaal 'vakjes' voor wijnflessen. Op de pagina van Troubadour staat een soortgelijk kastje op pagina 7 helemaal aan de rechterkant. (http://www.detroubadour.nl/embed/Woonboek/Woonboek%202-25.pdf)
Dit kastje is echter qua maatvoering net niet juist voor ons en het hoeft van ons ook niet in een dure teakuitvoering. Iemand enig idee om het heel moeilijk is om zo'n kastje zelf te maken? Kan je de plankjes bv bij Praxis exact op maat laten zagen?
Kijk daar wel heel erg mee uit. Het is mij wel een aantal keren overkomen dat '43 cm' in werkelijk 44 of 45 is. En strak haaks wil ook nog wel eens moeilijk zijn.quote:Op zondag 9 juli 2006 20:01 schreef sanger het volgende:
Zagen op maat kan indd bij Praxis en de andere bouwmarkten.
Wat voor zaak bedoel je dan? Moet ik bv aan zoiets als Hubo denken?quote:Op zondag 9 juli 2006 22:16 schreef Katinkat het volgende:
Als je net iets luxere doe-het-zelfzaak neemt dan praxis of Gamma, zagen ze het wel precies. ik heb zelf ooit een spelletjestafel gemaakt en alles precies op maat laten zagen. Ik weet niet meer wat er aan extra kosten berekent werd.
Veel succes!!!
Denk eerder aan Bouwmaat of e.d.quote:Op zondag 9 juli 2006 22:32 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Wat voor zaak bedoel je dan? Moet ik bv aan zoiets als Hubo denken?
Ik moet zeggen dat ik er met al die tips wel steeds meer zin in krijg!![]()
Volgens mij een euro per zaagsnede.quote:Op zondag 9 juli 2006 22:28 schreef maok het volgende:
ik geloof dat ze soms ook geld rekenen per zaagsnede, hoeveel weet ik niet
Ja, daar zit je op te wachten. In plaats van dat ze d'r geld voor vragen om met een sjagerijnige kutkop je planken te verneuken door ze op de verkeerde lengte scheef at te zagen, doen ze 't voor niks.quote:Op maandag 10 juli 2006 23:03 schreef lordmedelo het volgende:
Bij de Gamma krijg je met een Gammapas (waar ze vorig jaar zo'n reclame voor gemaakt hebben), je zaagwerk voor niks. Heel praktisch![]()
Neem wel een krasvaste verf trouwens! Als je vaak flessen of kookboeken eruit en erin schuift krijgt het best wat te verduren.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:59 schreef Stiemie het volgende:
We willen de kast inderdaad gaan schilderen als hij klaar is. Onderin komen kleine vakjes voor wijnflessen (soort van wijnrek) en bovenin gewoon plankjes voor alle kookboeken. Ik neem aan dat we dan dus het beste kunnen voorboren...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |