abonnement Unibet Coolblue
pi_39567694
De kinderen in kwestie.




Nu maar hopen dat het allemaal goed komt.
  Moderator donderdag 6 juli 2006 @ 11:38:53 #82
54278 crew  Tijger_m
42
pi_39567729
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:29 schreef jack4ya het volgende:
Dan ligt het accent dus op het vervoer, heel eenvoudig. Als een ambassadeur in zijn auto zich vervoert (en wat hij met zich mee vervoert) geniet hij diplomatieke onschendbaarheid. En dus de kinderen ook.
Ik denk dat de moeder een advocaat moet inschakelen om de nederlandse overheid/ambassade te "helpen herinneren" dat ze zich aan de wet dienen te houden.
De Ambassadeur is onschendbaar maar zijn voertuig mag wel degelijk doorzocht worden, het is niet netjes en volgens de regels en Nederland mag een protest indienen maar een auto is geen grondgebied en de Syriers kunnen die kinderen dan gewoon eruit halen.

Ik heb geen idee waarom jij denkt dat de Nederlandse overheid enige hulp nodig heeft om zich van zijn verplichtingen bewust te zijn tov. staatsburgers, in mijn ervaring weten ze dat maar al te goed. Ze weten ook dat ze in een land zijn waar staatsgeweld en 'ongelukjes' nogal makkelijk voorkomen, mischien zou je dat ook nog even kunnen overwegen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_39567733
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:38 schreef schatje het volgende:
De kinderen in kwestie.

[afbeelding] [afbeelding]


Nu maar hopen dat het allemaal goed komt.
Tweeling? Oh nee 11 en 13 jaar oud...
  donderdag 6 juli 2006 @ 11:43:05 #84
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_39567865
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De Ambassadeur is onschendbaar maar zijn voertuig mag wel degelijk doorzocht worden, het is niet netjes en volgens de regels en Nederland mag een protest indienen maar een auto is geen grondgebied en de Syriers kunnen die kinderen dan gewoon eruit halen.
IK weet het niet zeker, maar volgens mij is de ambassadeur en zijn "bagage" wel degelijk onschendbaar, maar zoals ik al zei, zeker weten doe ik het niet.
Maar jij weet het 100% zeker? Dan zie ik het probleem.
quote:
Ik heb geen idee waarom jij denkt dat de Nederlandse overheid enige hulp nodig heeft om zich van zijn verplichtingen bewust te zijn tov. staatsburgers, in mijn ervaring weten ze dat maar al te goed.
Die indruk krijg ik niet, ze handelen er, mijn inziens, niet altijd naar.
quote:
Ze weten ook dat ze in een land zijn waar staatsgeweld en 'ongelukjes' nogal makkelijk voorkomen, mischien zou je dat ook nog even kunnen overwegen.
Daarin heb je helaas erg gelijk.
pi_39567915
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:15 schreef Vhiper het volgende:

[..]

En wat stel je voor dat die andere landen gaan doen? Die kunnen net zoveel als Nederland: praten en nog eens praten.

De EU en andere landen gaan echt geen oorlog starten over twee kinderen. Trouwens, als er oorlog zou uitbreken, zijn de eerste slachtoffers de ambassademedewerkers en de eerste krijgsgevangenen, de kids waar het om gaat.
geen oorlog.

En die kunnen praten ja maar als EU heb je toch heel wat meer gewicht in zo`n gesprek.

En zelfs in tijden van oorlog wordt de ambasade meestal met rust gelaten.

Maar ik ben ook voor het plan om ze gewoon via de consul op een regeringsvliegtuig te zetten.
(of de koningin daar doen ze al helemaal niets tegen)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 juli 2006 @ 11:45:07 #86
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39567928
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:43 schreef jack4ya het volgende:
IK weet het niet zeker, maar volgens mij is de ambassadeur en zijn "bagage" wel degelijk onschendbaar, maar zoals ik al zei, zeker weten doe ik het niet.
Maar jij weet het 100% zeker? Dan zie ik het probleem.
Bagage wel. Paar grote hutkoffers met luchtgaten dan maar?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_39568012
dapper van deze kinderen! Zijn er al internationale reacties?
pi_39568024
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

geen oorlog.

En die kunnen praten ja maar als EU heb je toch heel wat meer gewicht in zo`n gesprek.
Nederland is niet het enige land met dit probleem.
quote:
En zelfs in tijden van oorlog wordt de ambasade meestal met rust gelaten.
Niet als daar de reden van de oorlog zich bevind.
quote:
Maar ik ben ook voor het plan om ze gewoon via de consul op een regeringsvliegtuig te zetten.
(of de koningin daar doen ze al helemaal niets tegen)
Puik plan, alle andere Nederlandse kinderen die in Syrië zitten, zie je dan nooit meer terug en ik denk dat andere landen waar dit probleem speelt zich ook een stuk terughoudener opstellen.
  Moderator donderdag 6 juli 2006 @ 11:48:46 #89
54278 crew  Tijger_m
42
pi_39568043
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:43 schreef jack4ya het volgende:

IK weet het niet zeker, maar volgens mij is de ambassadeur en zijn "bagage" wel degelijk onschendbaar, maar zoals ik al zei, zeker weten doe ik het niet.
Maar jij weet het 100% zeker? Dan zie ik het probleem.
Er bestaat zoiets als diplomatieke post, die is inderdaad wel absoluut onschendbaar in de zin dat deze niet geopend mag worden echter is dan de vraag in hoeverre Syrie bereid is om een internationaal incident te riskeren.

Syrie heeft nu niet bepaald een reputatie als vriendelijk tegenover het Westen en mischien zijn ze bereid om inderdaad een internationaal incident te riskeren. Tenslotte is de hele diplomatieke onschendbaarheid alleen valide als het gastland bereid is zich te houden aan de regels.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_39568044
Ik denk dat de enige oplossing is deze kinderen een diplomatieke status te geven. Koerier, consul etc etc
  donderdag 6 juli 2006 @ 11:53:37 #91
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_39568200
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 10:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hoezo heeft Nederland geen backbone in dit soort dingen? Volgens mij begrijp jij de situatie niet goed, de kinderen zijn in Nederland en de vader heeft geen voogdij, integendeel, de vader wordt gezocht wegens ontvoering in ons land. Daarmee is het dus onmogelijk dat de kinderen aan de vader worden overhandigd, de ambassade zou daarmee strafbaar zijn namelijk.
Nederland heeft geen backbone in internationale diplomatieke situatie nee, en ik begrijp de situatie heel goed, alleen weet ik ook dat Nederland liever een diplomatieke rel uit de weg gaat en door eht stof gaat, dan hun poot stijf te houden. Dat is wel vaker zo geweest in situaties waar, bijvoorbeeld kinderen werden ontvoerd door hun vader naar een ander land.

Toegeven, de kinderen schuilden op dat moment niet op de Ambasade, maar Nederland heeft die gevallen wel laten varen, om diplomatieke moeilijkheden te voorkomen....dat zou een land als England of Frankrijk dus nooit doen...die houden niet alleen hun poot stijf, maar beginnen echt te rellen....tot boycotten toe enz.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_39568287
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:45 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Bagage wel. Paar grote hutkoffers met luchtgaten dan maar?
al neem je drugs mee ze mogen daar niets aan doen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_39568330
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:53 schreef Semisane het volgende:

[..]

Nederland heeft geen backbone in internationale diplomatieke situatie nee, en ik begrijp de situatie heel goed, alleen weet ik ook dat Nederland liever een diplomatieke rel uit de weg gaat en door eht stof gaat, dan hun poot stijf te houden. Dat is wel vaker zo geweest in situaties waar, bijvoorbeeld kinderen werden ontvoerd door hun vader naar een ander land.

Toegeven, de kinderen schuilden op dat moment niet op de Ambasade, maar Nederland heeft die gevallen wel laten varen, om diplomatieke moeilijkheden te voorkomen....dat zou een land als England of Frankrijk dus nooit doen...die houden niet alleen hun poot stijf, maar beginnen echt te rellen....tot boycotten toe enz.
Ja precies, softies zijn we geworden en daar zit ook in de onvrede van het hele Nederlandse volk!
We hebben geen eigen ik meer.
  donderdag 6 juli 2006 @ 11:57:45 #94
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_39568348
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 10:42 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. De uiteindelijke keus hoort bij de kinderen te vallen, zeker op die leeftijden.
[..]

De gevolgen zijn wel dat Syrië ons als medeplichting aan ontvoering van staatsburgers beschouwd. Ik weet niet hoeveel internationale verdragen en wetten Nederland zou overtreden, maar dat zullen er velen zijn, hoe terecht de actie ook moge zijn.
Ach...echt gevolgen heeft dat niet zo hoor, mits je als land gewoon voet bij stuk houd, landen als England en bijvoorbeeld Irsael hebben zulke akties in het verleden wel eens gedaan en zich verder niks van verdragen aangetrokken, maar goed dat soort landen hebben toch een soort arrogantie, die een Nederlandse regering nooit zal krijgen...het zit gewoon niet in ons.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 6 juli 2006 @ 11:59:06 #95
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_39568400
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:57 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

Ja precies, softies zijn we geworden en daar zit ook in de onvrede van het hele Nederlandse volk!
We hebben geen eigen ik meer.
Geworden? Zijn we ooit echt harde diplomatieke onderhandelaar geweest? Volgens mij niet hoor, maar dat strookt ook niet met onze handelsinstinkt....wil je handelen, moet je een illusie van vriendschap ophouden.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_39568450
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

al neem je drugs mee ze mogen daar niets aan doen
De gewone baggage van een diplomaat mag bekeken worden, al is dat niet gebruikelijk. Maar diplomatieke post of baggage die verzegeld is moeten ze vanaf blijven. Ik weet niet of het mogelijk is om de kids de status van diplomatiek koerier te geven ?
  Moderator donderdag 6 juli 2006 @ 12:02:13 #97
54278 crew  Tijger_m
42
pi_39568506
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:57 schreef Semisane het volgende:

Ach...echt gevolgen heeft dat niet zo hoor, mits je als land gewoon voet bij stuk houd, landen als England en bijvoorbeeld Irsael hebben zulke akties in het verleden wel eens gedaan en zich verder niks van verdragen aangetrokken, maar goed dat soort landen hebben toch een soort arrogantie, die een Nederlandse regering nooit zal krijgen...het zit gewoon niet in ons.
Ok, doe mij eens een lol, noem mij eens de laatste keer dat de Britse regering om 2 kinderen een boycott of militair ingrijpen heeft gelast? Eentje maar.

Je lult gewoon uit je nek hier, Nederland doet niets minder als andere landen in gegeven situaties.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_39568520
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:57 schreef Tatutatu het volgende:
Ja precies, softies zijn we geworden en daar zit ook in de onvrede van het hele Nederlandse volk!
We hebben geen eigen ik meer.
Wat is dat nou weer voor onzin. Is het tegenwoordig weer in om pas een "eigen ik" te hebben als je spierballen kunt tonen?
pi_39568544
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 12:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, doe mij eens een lol, noem mij eens de laatste keer dat de Britse regering om 2 kinderen een boycott of militair ingrijpen heeft gelast? Eentje maar.

Je lult gewoon uit je nek hier, Nederland doet niets minder als andere landen in gegeven situaties.
Beter had ik het niet kunnen zeggen
pi_39568581
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 12:00 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

De gewone baggage van een diplomaat mag bekeken worden, al is dat niet gebruikelijk. Maar diplomatieke post of baggage die verzegeld is moeten ze vanaf blijven. Ik weet niet of het mogelijk is om de kids de status van diplomatiek koerier te geven ?
Kinderen de status van post of bagage te geven, lijkt me onmogelijk. Verder lijkt het me niet dat Syrië een dergelijke truc zou accepteren en die kids gewoon zou aanhouden bij de eerste de beste kans en ze terugbezorgen bij pa.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')