abonnement Unibet Coolblue
pi_39508336
Vorig topic.

Ga verder.
pi_39508382
Ik heb gisteren



Uitgelezen. Ga dadelijk naar de bieb.
pi_39508428
Hmm zomer, tijd om de bieb te plunderen

- Mensen, rechten en islam (verschillende essays)
- Hanna Arendt - Tussen verleden en toekomst
- Michel Houellebecq - Platform
- Michel Foucault - Geschiedenis van de waanzin
- Ann Coulter - Godless
- Thomas L. Friedman - The World Is Flat

tvp
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:40:35 #4
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_39508646
Zoals ik in het vorige topic al zei: Supertex van Leon de Winter. Maar ook Extreem luid en ongelooflijk dichtbij van Jonathan Safran Foer voor de tweede keer, omdat het zo ontzettend mooi is, alsmede 1453: Het wonderlijke verhaal over de sultan en de keizer, het kanon en de muur en de vloot die over de kaap werd getild van Roger Crowley, gedramatiseerde non-fictie over de val van Constantinopel.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:09:50 #5
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_39509471
De Kleine Johannes
De Narcis van Gabon
pi_39509964
Boek gelezen van Danny Wallace - Ja. Erg grappig boek en het heeft ook een spirituele achtergrond.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:07:04 #7
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_39513089
Laat ik proberen hier ieder topic te posten om mijn leesgedrag weer wat omhoog te halen.

Uit:
Everyman van Philip Roth
Het enige andere wat ik van Roth heb gelezen was zijn eerste: Goodbye Columbus. Dat ging over twintigers en seks, en vormt wel een leuk contrast met Everyman, dat gaat over bejaarden en doodgaan (en seks). Niet erg wereldschokkend, maar wel een leuk geval van (zwaar depressieve) opa vertelt.
Atheologie van Michel d'Onfray
Strijdvaardig betoog van een Fransman die het niet zo heeft op alles dat in iets gelooft. Hij heeft over het algemeen wel een punt, maar komt ook een beetje over als een vieze kettingrokende Fransman met een ranzig snorretje.
Factotum van Charles Bukowski
Leuk geschreven boekje met veel seks, drank, drank en ontslagbrieven. Het dreutelt net als zijn personages maar wat in het rond, maar tis wel humoristisch, goor en aanstekelijk. Ik weet niet of ik echt behoefte heb aan meer Bukowski als al zijn boeken exact zo zijn, maar vermaakt heb ik me zeker. De verfilming vond ik ook heel prima.

Op het moment ben ik Nescio weer aan het herlezen.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:09:37 #8
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_39513146
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:31 schreef Autodidact het volgende:

- Ann Coulter - Godless
Getverdemme, waarom lees je dat?
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:14:53 #9
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_39515061
Ik lees op dit moment Moordlust van Daniel Hecht.. ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_39518975
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:09 schreef Sai het volgende:

[..]

Getverdemme, waarom lees je dat?
. Goed dat iemand het opmerkt. Ik wilde gewoon weten wat dat wicht van een nazi allemaal te zeggen had na al die ophef. 't Is ook een leuke afwisseling op de wat lastigere boeken. Ik zit nu op de helft en het ene verhaal is nog hilarischer dan het andere... als je wat afwisseling zoekt op overpeinzing, onderzoek, beargumentatie en correctheid, kan ik je dit boek van harte aanbevelen. De reden dat ik het lees is niet echt iets als 'know your enemy', daar zijn veel betere boeken voor.
  woensdag 5 juli 2006 @ 10:43:25 #11
55260 Rayyvin
Back again
pi_39533395
De Zwerm van Frank Schätzing.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 18:34:16 #12
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_39613759
The Rum Diary van Hunter S. Thompson
pi_39619065
Trouweloos van Karin Slaughter
  Moderator zaterdag 8 juli 2006 @ 09:58:12 #14
42184 crew  DaMart
pi_39627418
Gisteren heb ik de pianostemmer van Daniel Mason uitgelezen. Leuk boek, alleen jammer van de vele drukfouten, waarvan het vergeten van aanhalingstekens in dialogen me nog het meeste stoorde.

Vandaag ga ik maar eens beginnen in de delta deceptie van Dan Brown.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_39629293
Ik lees dus nu:

pi_39647758
Stephen King - Cujo
standaarddrinker
pi_39647815
Frank Herbert's Duin. Heerlijk die vakantie, maar ik merk wel dat ik het niet meer gewend ben om zo veel te lezen. In de trein las ik gemiddeld een uurtje per dag in een boek, nu kom ik thuis eigenlijk niet veel verder.
pi_39648179
Momenteel Hokwerda's Kind van Oek de Jong. Net Nooit meer Zaterdag van Michel Boerebach uit, en Ongeneeslijk Optimistisch van Karel Glastra van Loon en On the Road van Jack Kerouac liggen op me te wachten
pi_39648190
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:29 schreef Mainport het volgende:
Ik heb gisteren

[afbeelding]

Uitgelezen. Ga dadelijk naar de bieb.
Super he?
pi_39648353
quote:
Op zondag 9 juli 2006 01:21 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Super he?
Jazeker.
pi_39648412
quote:
Op zondag 9 juli 2006 01:06 schreef p-etr-a het volgende:
Frank Herbert's Duin. Heerlijk die vakantie, maar ik merk wel dat ik het niet meer gewend ben om zo veel te lezen. In de trein las ik gemiddeld een uurtje per dag in een boek, nu kom ik thuis eigenlijk niet veel verder.
Dat is een fantastisch boek. In het genre science-fiction met stip mijn favoriet. Ik ben helaas mijn kopie van dit boek kwijt - ik weet alleen nog maar dat ik het aan iemand uitgeleend had. Zeg, mijn naam staat vast niet op de binnenflap geschreven?

Zelf ben ik nu Atlas Shrugged aan het lezen, van Ayn Rand. Schijnbaar staat dit boek in de top 10 van de meest gevaarlijke boeken van de 20e eeuw. De politieke bedoelingen zitten er inderdaad dik in, maar de proza en het verhaal kunnen me wel boeien.
Bijgeloof brengt ongeluk.
  zondag 9 juli 2006 @ 10:55:57 #22
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39653777
Martin Rees - Zes getallen

De krachten die het universum in stand houden.

Leest lekker weg. Tis geen abra cadabra taal. Wetenschappelijk boek, gebracht op een luchtige manier
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 9 juli 2006 @ 11:00:12 #23
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_39653840
Ik ben momenteel James Baldwin - Go tell it on the mountain aan het herlezen. Niet zijn allerbeste, maar toch mooi, hoor.
A spoonful of sugar...
  zondag 9 juli 2006 @ 11:31:12 #24
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_39654366
Op dit moment Kostbaar Bezit van Naema Tahir.



Flaptekst:
'Ik zoende niet terug, al had ik duidelijk meer ervaring dan hij. Mijn rol was die van de maagd.'

Kostbaar bezit is het zinderende literaire debuut van Naema Tahir. In een subtiele en sensuele stijl schetst ze de lotgevallen van drie machtige vrouwen - allen verbonden met Nederland - in de Pakistaanse stad Lahore. De verleidingskunsten van een twaalfjarig meisje, een meedogenloos gesimuleerde maagdelijkheid en het diepe verlangen naar seksuele onderwerping ontsluieren een erotisch en tijdloos machtsspel tussen de seksen. Kostbaar bezit toont op verrassende wijze dat puur genot aan de wortel ligt van alle levenslust.


Het is best interessant om te lezen hoe sommige dingen opgepakt worden in andere culturen. Ik heb nu 1 verhaal gelezen, maar het kan me nog niet echt pakken, misschien dat die andere verhalen meer succes hebben
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_39654818
quote:
Op zondag 9 juli 2006 01:30 schreef Mas het volgende:

[..]

Dat is een fantastisch boek. In het genre science-fiction met stip mijn favoriet. Ik ben helaas mijn kopie van dit boek kwijt - ik weet alleen nog maar dat ik het aan iemand uitgeleend had. Zeg, mijn naam staat vast niet op de binnenflap geschreven?
Nee, helaas.

Ik vind het wel een fantastisch boek! Ik ben nu ongeveer op de helft.
pi_39654883
De tweede helft is nog beter. Trouwens, neem de moeite niet om de verdere boeken in de serie te lezen. Ik was er namelijk enorm in teleurgesteld.
Bijgeloof brengt ongeluk.
pi_39655137
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:02 schreef Mas het volgende:
De tweede helft is nog beter. Trouwens, neem de moeite niet om de verdere boeken in de serie te lezen. Ik was er namelijk enorm in teleurgesteld.
Oh oké da's jammer! Waar kwam dat door dan?
pi_39656921
Oh, het is niet belabberd ofzo, maar het haalt lang niet het niveau van het eerste boek. Ik weet ook niet zo goed waarom, maar ik denk dat het vooral komt doordat hij (Frank Herbert) te hoog ging mikken en te veel probeerde te vatten in zijn boeken.
Bijgeloof brengt ongeluk.
  zondag 9 juli 2006 @ 13:33:46 #29
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_39657003
Stephen King - Cujo ; Engelse editie , Bijna uit.

Hiervoor 3 boeken uit de verboden reeks.
120 dagen van Sodom, Slachthuis 5 en Henry en June.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_39657697
De verboden reeks, wat is dat ook alweer? Wel van gehoord maar wat het nu precies was......
  zondag 9 juli 2006 @ 14:03:08 #31
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_39657721
http://www.parool.nl/verbodenboeken/

Mijn zwager heeft de hele reeks en ik leen er af en toe een paar.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_39665786
Ik heb vroeger met mijn moeder de TV serie gezien en kwam gisteren in de Slegte een tweedehands exemplaar tegen voor maar ¤ 4,50 van

Gisterenmiddag gekocht, 's avonds uit ... en natuurlijk weer een traantje op het eind....

De oorlog is voorbij, de Canadese bevrijders worden verwelkomt. Voor veel meisjes betekent dit het einde van hun jeugd en het begin van een zwangerschap. Anna en Maria ook. Beiden worden zwanger van onbekende bevrijders. Moeilijke tijd voor deze vrouwen die niet alleen hun eigen ellende hebben, maar ook in de nazweem van de oorlog leven en niet gewend zijn eigen keuzes te maken.
Eén zo'n nacht brengt 2 generaties later nog heel wat teweeg...
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  zondag 9 juli 2006 @ 19:30:40 #33
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_39666548
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:31 schreef Autodidact het volgende:
- Michel Foucault - Geschiedenis van de waanzin
tvp
Foucault wordt meestal door historici gefileerd om de wijze waarop hij met z’n feitenmateriaal omgaat. En dat is ook wel een beetje waar. Desondanks vind ik het heel boeiend wat hij stelt (ook Surveiller et punir (Discipline, toezicht en straf (?))). Maar misschien goed om dat in je achterhoofd te houden als je het nog niet wist.

Ik ben met Toergenjevs 'Vaders en Zonen' bezig. Ik moet zeggen dat het tamelijk geweldig is. De Russische namen verwarren me wel weer, maar dat heb ik altijd :$, voornaam, achternaam, koosnaam, maar dat gaat vrij goed. Het levert een leuk beeld van de Russische maatschappij met de verschillende klassen, de opkomende nihilisten, hun jeugdige overmoed (de generatiekloof), en dan toch ten prooi vallen aan de verliefdheid.

De karakters zijn ook intrigerend, en Toergenjev laat ze tot leven komen. Hij is wel duidelijk aanwezig als verteller, maar dat vind ik wel leuk. Hij wijst soms expliciet op zaken, levert eigenlijk wat commentaar, onderbreekt zo de lijn van het verhaal wat, maar ik heb wel het gevoel dat het waardevol is, hij heeft wat dat betreft wel enig psychologisch inzicht. – Nu weet ik dat hij natuurlijk zelf de karakters heeft bedacht, maar het voelt daardus dus juist een beetje alsof hij er meer buiten staat, alhoewel hij nadrukkelijk aanwezig is. Ik hoop dat ik gevolgd kan worden.

De eerste review op Amazon is met name ook leuk.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_39685810


Ga nu hier in beginnen. Ben benieuwd.
pi_39685867
quote:
Op zondag 9 juli 2006 19:30 schreef Iblis het volgende:

[..]

Foucault wordt meestal door historici gefileerd om de wijze waarop hij met z’n feitenmateriaal omgaat. En dat is ook wel een beetje waar. Desondanks vind ik het heel boeiend wat hij stelt (ook Surveiller et punir (Discipline, toezicht en straf (?))). Maar misschien goed om dat in je achterhoofd te houden als je het nog niet wist.
Wist ik niet, bedankt.
pi_39696736
Italianen voor gevorderden - Beppe Severgnini




Als een voorbereiding op mijn vakantie en algemene omgangskunde met mijn vriendje een heel erg humorvol boek!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_39766475
Ik ben op de Jane Austen tour. Ik lees nu Pride and Prejudice.
Of eigenlijk Trots en Vooroordeel, wat toch werkelijk heel imbeciel klinkt zo in het Nederlands.
pi_39767756
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 21:04 schreef Augustina het volgende:
Ik ben op de Jane Austen tour. Ik lees nu Pride and Prejudice.
Of eigenlijk Trots en Vooroordeel, wat toch werkelijk heel imbeciel klinkt zo in het Nederlands.
Herkenbaar.
  woensdag 12 juli 2006 @ 23:32:59 #39
81729 The.Lizard.King
. . . . . . . . . . . . . . .
pi_39772384
Ik ben net begonnen in MacBeth van Shakespeare. Alhoewel ik het Engels goed meester ben is dit toch vrij zware kost. Gelukkig zijn er op het internet genoeg hulpbronnen beschikbaar.

Wat al wel meteen opvalt is dat zijn teksten doorspekt zijn met tijdloze wijsheden, maar goed, dat weet iedereen.
I only go out to get me a fresh appetite for being alone.
pi_39772435
De laatste 2 boeken die ik heb gelezen zijn:

Kluun - Komt een vrouw bij de dokter (aanrader laatste 60 pagina's zijn janken)
Kluun - De weduwnaar (vervolg maar minder heftig)
Mama van Isa en Ties
  donderdag 13 juli 2006 @ 16:24:11 #41
30252 Soempie
Procreating
pi_39792143
Edward van de Vendel - De dagen van de bluegrassliefde
Leon de Winter - De ruimte van sokolov
Peter Gray - Psychology
Hall - after Raphael
Geert Mak - In Europa
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  FOK!fotograaf donderdag 13 juli 2006 @ 19:09:29 #42
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_39796450
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:24 schreef Soempie het volgende:
Edward van de Vendel - De dagen van de bluegrassliefde
Leon de Winter - De ruimte van sokolov
Peter Gray - Psychology
Hall - after Raphael
Geert Mak - In Europa
Die moet ik ook weer eens herlezen.

Ik lees nu:
Raymond E. Feist - Saga van de Duistere Oorlog, deel 1 - Vlucht van de Nachtraven.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Moderator donderdag 13 juli 2006 @ 20:29:08 #43
42184 crew  DaMart
pi_39798929
Ik ben gisteren begonnen in de Delta Deceptie van Dan Brown.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_39829851


Jaren geleden gekocht, maar ga er nu eindelijk eens mee beginnen.
Meer dan 700 pagina's.
pi_39831002
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:24 schreef Soempie het volgende:
Edward van de Vendel - De dagen van de bluegrassliefde


Wat vind je ervan?
pi_39839505
De fatale kust van Robert Hughes
quote:
De fatale kust is de fascinerende geschiedenis van de geboorte van Australië, dat van een immense strafkolonie opbloeide tot een welvarende natie. In een allesomvattend drama tekent Robert Hughes het desperate bestaan van mannen, vrouwen en kinderen, de terreur, de moed, de wreedheid en de schoonheid. Robert Hughes heeft het vermogen de lezers terug te voeren in de tijd. De fatale kust is een historisch en literair meesterwerk, gebaseerd op honderden unieke documenten, dagboeken en brieven.

De pers
'Een briljant boek. Het beeld dat van Australië geschapen wordt heeft de hallucinerende hitte van wondkoorts.' NRC Handelsblad

'Een epos van verschrikking en grandeur van tachtig turbulente jaren, een allesomvattend en angstaanjagend drama.' De Standaard

De auteur
Robert Hughes groeide op in Australië en studeerde rechten en architectuur in Sydney. Nu woont en werkt hij in New York als kunstcriticus. Na jaren van research en schrijven verscheen The Fatal Shore in 1986. Van zijn hand verschenen tientallen romans en ontving vele prijzen: in 2000 verkoos London Sunday Times het tot schrijver van het jaar en de Frank Jewett Mather Award voor kunst-critici.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 16 juli 2006 @ 20:58:39 #47
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_39885592
Ik ben iets verder dan halverwege in the Shadow of the Wind. Ik moest er even inkomen: veel Spaanse namen en in het Engels lezen (wat ik overigens meestal doe) zorgden ervoor dat ik af en toe de draad even kwijt was. Nu heb ik laatst weer lekker geleden en zit ik er lekker in!

Heb afgelopen week ook



gekocht en ben er al in begonnen. Hele korte hoofdstukjes van soms maar enkele zinnen, dus dat leest erg makkelijk weg. Ben enorm begaan met het AIDS probleem, plus ben er mijn scriptie over aan het schrijven, dus deze wilde ik niet laten liggen. Lees zelden twee boeken tegelijkertijd, maar in dit geval kan het wel

Over Ik sterf, de herinnering leeft:

In het voorjaar van 2003 ontmoet Mankell in Oeganda de lerares Christine, die aan aids lijdt, en haar dertienjarige dochter Aida.
Onder indruk van het gesprek schrijft Henning Mankell over zijn eigen angst voor aids, over zijn woede over de enorme slachting die de ziekte onder de Afrikaanse bevolking aanricht en over de onverschilligheid van de rest van de wereld.
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  zondag 16 juli 2006 @ 21:08:00 #48
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39885847
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 01:02 schreef Vava het volgende:
De fatale kust van Robert Hughes
[..]

[afbeelding]
Vorig jaar eindelijk ook gekocht. Leest als een trein en staat vol goede info.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 17 juli 2006 @ 14:39:45 #49
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_39907093
Net terug van vakantie in Cornwall, dus Jamaica Inn van Daphne du Maurier maar eens gelezen. Dat speelt zich namelijk af in de streek waar wij geweest zijn.
Had ergens recenties gelezen van dat het vergelijkbaar zou zijn met Jane Eyre en Wuthering Heights, maar die vergelijking gaat niet op. Qua landschap lijkt Bodmin Moor wel op de moor van Wuthering Heigths, maar Jamaica Inn komt qua diepgang en meeslependheid toch wel wat te kort vind ik.

Ben nu bezig in The last temptation van Val McDermid. Heel wat anders dus. Heb haar eigenlijk net ontdekt qua schrijfster, en daar ga ik zeker meer van lezen.
So Long and Thanks for All the Fish
pi_39912375
Van de week begonnen in

De Wetten van de Magie / 6 Zuster van de duisternis

van Terry Goodkind..
  dinsdag 18 juli 2006 @ 07:18:52 #51
30252 Soempie
Procreating
pi_39930323
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 20:13 schreef p-etr-a het volgende:

[..]



Wat vind je ervan?
zeer goed.
Had hem al eerder gelezen. Het vervolg ook: 'ons derde lichaam'. Heb je dat boek ook gelezen?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_39932746
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 07:18 schreef Soempie het volgende:

[..]

zeer goed.
Had hem al eerder gelezen. Het vervolg ook: 'ons derde lichaam'. Heb je dat boek ook gelezen?
Nee, ik wist niet eens dat het bestond!

Dankjewel voor de tip!
  dinsdag 18 juli 2006 @ 12:21:49 #53
30252 Soempie
Procreating
pi_39935752
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:24 schreef Soempie het volgende:
Edward van de Vendel - De dagen van de bluegrassliefde
Leon de Winter - De ruimte van sokolov (straks uitlezen in de zon)
Peter Gray - Psychology (studieboek halverwege)
Hall - after Raphael (studieboek halverwege)
Geert Mak - In Europa (halverwege)
Gister naar de boekhandel geweest. Dit is m'n extra 'leesvoer' voor de verdere vakantie:

Homerus - Ilias & Odyssee (vertaling: M.A. Schwartz)
Emily Bronte - Wuthering Heights
Louisa May Alcott - Little Women
Saskia Noort - De eetclub
Ovidius - Lessen in liefde
En nog twee boeken van Stephen King

In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_39937815
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:21 schreef Soempie het volgende:

[..]

Gister naar de boekhandel geweest. Dit is m'n extra 'leesvoer' voor de verdere vakantie:

Emily Bronte - Wuthering Heights

Billie Holiday is Lady Day!
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:09:51 #55
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_39939251
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:21 schreef Soempie het volgende:

[..]

Gister naar de boekhandel geweest. Dit is m'n extra 'leesvoer' voor de verdere vakantie:

Homerus - Ilias & Odyssee (vertaling: M.A. Schwartz)
Emily Bronte - Wuthering Heights
Louisa May Alcott - Little Women
Saskia Noort - De eetclub
Ovidius - Lessen in liefde
En nog twee boeken van Stephen King

Deze leest erg makkelijk weg, lekker boek voor tussendoor
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:23:27 #56
30252 Soempie
Procreating
pi_39939728
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:09 schreef melismay het volgende:

[..]

Deze leest erg makkelijk weg, lekker boek voor tussendoor
Daar had ik hem dan ook voor gekocht. Evenals de boeken van Stephen King.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:24:09 #57
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_39939760
net onzichtbaar van karin slaughter uit, heb me er wel doorheen moeten worstelen.
nu begonnen in 'dagboek van een geisha'
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 18 juli 2006 @ 15:52:24 #58
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_39942428
bordewijk - blokken/knorrende beesten/bint
De Narcis van Gabon
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:15:36 #59
122535 ViolentGod
Accelerated Evolution
pi_39949356
Ik heb net 'Zappa; de biografie', van Barry Miles uitgelezen. Toch wel ontluisterend om te lezen dat Zappa best wel een vervelend persoon was die de muziek die voor het merendeel door de Mothers Of Invention was bedacht aan zichzelf toeschreef, alsof hij het zelf allemaal had bedacht...
pi_39956978
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:09 schreef melismay het volgende:

[..]

Deze leest erg makkelijk weg, lekker boek voor tussendoor
Vreselijk boek!
Billie Holiday is Lady Day!
  dinsdag 18 juli 2006 @ 23:53:07 #61
22273 Dizer
Save the beard!
pi_39957870
Op dit moment naast de Bijbel, lees ik ook: Beyond Band of Brothers: The War Memoirs of Major Dick Winters.

Friends don't let friends remain beardless...
  woensdag 19 juli 2006 @ 13:32:27 #62
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_39972918
Howard Owen - Littlejohn
Wel toepasselijk met dit weer. In het boek probeert een personage zelfmoord te plegen door een zodanige zonnesteek op te lopen dat ie bij zichzelf een beroerte opwekt.
Tegelijkertijd nog maar eens Jane Eyre aan het lezen, voor mijn broodnodige portie (literair verantwoorde ) damesromantiek Anders af en toe wel een rigide kwezel, die Jane Eyre.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sasandra op 19-07-2006 22:47:34 ]
A spoonful of sugar...
pi_39987562
Hmm right now... "het familiehuis" van carol o'connel

Lang geleden dat ik een echt misdaadboek las
Toch wel leuk : )
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  Moderator woensdag 19 juli 2006 @ 21:08:10 #64
42184 crew  DaMart
pi_39987752
Ik ben maar eens begonnen in een dun boekengeschenkje dat ik een paar maanden geleden kreeg bij aanschaf van wat boeken. 'De voeten van Abdullah', van Hafid Bouaza.

Ik moet zeggen dat ik het, in tegenstelling tot de lovende kirtieken op de achterflap, nog niet een heel erg boeiend verhaal vind.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_40021358
Emoticon van Jessica Durlacher
  donderdag 20 juli 2006 @ 19:20:48 #66
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_40021411
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:18 schreef DanseMacabre het volgende:
Emoticon van Jessica Durlacher
Ik ben er heel benieuwd naar, dus laat even weten wat je er van vond
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_40021814
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:18 schreef DanseMacabre het volgende:
Emoticon van Jessica Durlacher
Schijnt heel erg slecht te zijn!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_40022796
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:20 schreef melismay het volgende:

[..]

Ik ben er heel benieuwd naar, dus laat even weten wat je er van vond
Oké
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:37 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Schijnt heel erg slecht te zijn!
Ssst.
pi_40023872
Ga volgende week aan Perfect Day van Zwagerman beginnen, mits ik dan eindelijk door De Movo Tapes heen ben.....
pi_40024398
The miracle of castel di Sangro van Joe McGinnis
  donderdag 20 juli 2006 @ 21:57:56 #71
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40025833
Jophn Krakauer - De ijle lucht in

T is het verhaal van een klimmer die de Mount Everest heeft geklommen.

Ik ben net op de eerste pagina dus ik kan er nog niks over zeggen...

Kom ik dus nog op terug
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
  donderdag 20 juli 2006 @ 22:02:17 #72
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40025999
Momenteel: Lake Wobegon Days, van Garrison Keillor. Het is een verhaal over een midden-amerikaanse stadje, over de ontstaansgeschiedenis en het leven in zo'n gat. Het heeft wel een beetje humor of en toe, en ik vind het wel aardig. Maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn verwachtingen ook niet hoog waren, voor een boek dat voor 1,95 op het boekenfestijn lag, en waarbij de auteur in het voorwoord een treurverhaal houd over twee verhalen die hij ooit kwijt raakte in de trein, dat hij nog steeds hoopt ze terug te vinden en dat wij als lezer het tot die hier maar mee moeten doen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_40039149
Niks meer

Boek gisteravond uitgelezen

Nu nog even wat nieuws bedenken
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:00:48 #74
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40043246
Ik lees momenteel Joe Speedboot van Tommy Wieringa.
Leest lekker weg.

quote:
Joe Speedboot' is een roman over liefde en rivaliteit, over een verlosser zonder belofte en een heroïsche odyssee. Het toont het lot van nieuwkomers in een Nederlands dorp, waar de last van het onverwerkte verleden op de inwoners drukt. De tragikomische maalstroom van gebeurtenissen geeft het ingeslapen dorp een onverwachte dynamiek waar het niet meer van zal herstellen.
Tommy Wieringa schreef met 'Joe Speedboot' een gedreven, aanstekelijke ontwikkelingsroman, met een hoofdrol voor de mateloze verbeeldingskracht van één man.

Fransje Hermans, de verteller van het verhaal, is na een ongeluk invalide geraakt en heeft voorgoed zijn spraakvermogen verloren. Hij is de zelfbenoemde chroniqueur van het dorp Lomark. Zijn fascinatie voor de nieuweling Joe Speedboot is grenzeloos: Joe Speedboot, de jongen die zijn eigen naam gekozen heeft en op zijn vijftiende al bommenlegger, vliegtuigbouwer en bewegingsfilosoof is. Nauwgezet observeert Fransje hoe nog een nieuwkomer de natuurlijke orde van het dorp komt verstoren: Joe's stiefvader Papa Afrika, een zachtaardige Nubiër met gazellenogen die een kleine scheepswerf begint op de oever van de Rijn. Dan verschijnt de geheimzinnige Picolien Jane, een beeldschone Zuid-Afrikaanse, aan wie Fransje zijn kronieken opdraagt en voor wie levenslange vriendschappen op het spel worden gezet. In haar komen alle verhalen samen, met noodlottige gevolgen.

Op originele wijze en met speels vernuft, toont Tommy Wieringa de loop van een geschiedenis, waarin niemand aan zijn bestemming ontkomt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_40069952
Joe speedboot is geweldig<3
  zaterdag 22 juli 2006 @ 15:21:20 #76
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_40076316
Sebastian Junger - The perfect storm. Spannend.
A spoonful of sugar...
  zondag 23 juli 2006 @ 12:29:35 #77
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_40100101
Robert Musil – Der Mann ohne Eigenschaften, de barokke stijl, de ironie, het tijdsbeeld (eind van de Oostenrijks-Hongaarse dubbelmonarchie met de overgang van een rangen- en standenmaatschappij naar een veelmeer klasseloze samenleving, de rationalisering, verwetenschappelijking), het is een aanrader. De eerste alinea zet de toon al een beetje:
quote:
Über dem Atlantik befand sich ein barometrisches Minimum; es wanderte ostwärts, einem über Rußland lagernden Maximum zu, und verriet noch nicht die Neigung, diesem nördlich auszuweichen. Die Isothermen und Isotheren taten ihre Schuldigkeit. Die Lufttemperatur stand in einem ordnungsgemäßen Verhältnis zur mittleren Jahrestemperatur, zur Temperatur des kältesten wie des wärmsten Monats und zur aperiodischen monatlichen Temperaturschwankung.
Der Auf- und Untergang der Sonne, des Mondes, der Lichtwechsel des Mondes, der Venus, des Saturnringes und viele andere bedeutsame Erscheinungen entsprachen ihrer Voraussage in den astronomischen Jahrbüchern. Der Wasserdampf in der Luft hatte seine höchste Spannkraft, und die Feuchtigkeit der Luft war gering. Mit einem Wort, das das Tatsächliche recht gut bezeichnet, wenn es auch etwas altmodisch ist: Es war ein schöner Augusttag des Jahres 1913.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_40102282
Ik heb Kluun geleend van iemand. Ik vind de manier waarop het geschreven is erg goed, moet ik zeggen. Maar ben nog maar bij deel 1, hfdst 12 ofzo.
  zondag 23 juli 2006 @ 13:53:32 #79
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_40102430
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:24 schreef MissyMirjaM het volgende:
net onzichtbaar van karin slaughter uit, heb me er wel doorheen moeten worstelen.
nu begonnen in 'dagboek van een geisha'
lees onverwacht lekker weg, ik ben steeds weer benieuwd naar wat er verder gaat gebeuren.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_40108878
de wereld als markt en strijd van houellebecq is mooi sober. Met wat verwijzingen naar the stranger van Camus. En zo'n heerlijke cynische kijk op wereld. (winnaars en verliezers in de wereld van markt en strijd -> zij die mooi zijn en zij die dat niet zijn) Ik heb erg medelijden met Tisserand
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  FOK!fotograaf zondag 23 juli 2006 @ 19:34:06 #81
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_40110373
Paulo Coelho - De Zahir
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_40110530
quote:
Op zondag 23 juli 2006 18:28 schreef steeg het volgende:
de wereld als markt en strijd van houellebecq is mooi sober. Met wat verwijzingen naar the stranger van Camus. En zo'n heerlijke cynische kijk op wereld. (winnaars en verliezers in de wereld van markt en strijd -> zij die mooi zijn en zij die dat niet zijn) Ik heb erg medelijden met Tisserand
Ook gelezen. Mooi boek, hè?
pi_40110614
Ik ben nu bezig in Dean Koontz' "Grijp de Nacht". Een thriller, maar ik ben nog niet echt gespannen geraakt!
pi_40112494
Trainspotting. Wel even wennen aan de schrijfstijl
  maandag 24 juli 2006 @ 00:55:49 #85
102636 Snurk
Life's a bitch, sometimes
pi_40120257
Samenspel van Liz Greene, een astrologische gids voor het samenleven
erg interessant als je van dit genre houdt
pi_40126791
Bweh... zaterdag jarig geweest... zondag boek mee genomen naar het strand
En nu is het alweer uit.

Dat zijn toch geen boeken meer?
Anyway.. De brandende man van Phillip Margolin

Had nooit van de man gehoord.. heb het boek eigenlijk gekocht om te bookcrossen.
Maarja.. wel zelf eerst even lezen natuurlijk
Maar dat viel absoluut niet tegen dus.

Maarja.. nu wederom: wat zal ik nu weer gaan lezen
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  maandag 24 juli 2006 @ 11:43:21 #87
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_40128086
Tom Lanoye - Fort Europa
A spoonful of sugar...
pi_40128461
De nieuwe kluun; De weduwnaar...
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_40134410
Geschiedenis van de filosofie, van Storig...(voor mijn studie)

En als lichtere kost:
De filosofieclub van Alexander McCall Smith: een detectiveboek met een filosofisch tintje, aangeraden door mijn moedertje.
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_40143123
Na afgelopen week Joe Speedboot nog maar een keer gelezen te hebben, omdat het zo'n meesterlijk goed boek is, vandaag een ander boek van Tommy Wieringa gelezen.

Namelijk; Alles over Tristan.
Leest leuk, met een onverwacht einde. Kortom leuk boekje voor tussendoor.

Heeft iemand trouwens "Ik was nooit in Isfahaan" van Tommy gelezen, zo ja, is het een beetje aan te raden?
pi_40180980
Net Oefeningen in nergens bijhoren , over Jean Améryvan Jeroen Brouwers uit.
Nu wachten op De vervalsers van Theo Kars, tweedehands besteld! Dit boek las ik op de middelbare school en vond het destijds fantastisch.... ben benieuwd of ik het nog kan waarderen.
pi_40194273
ik lees nu Onteerd van Mukhtar Mai, gaat over een vrouw die veroordeeld werd tot groepsverkrachting in Pakistan, waar vrouwen nog dienen als voorwerp en ruilmiddel. Opdat haar broertje een mogelijke misstap heeft begaan word zij door een groepje mannen uit een andere familie verkracht om zo hun familie eer hoog te houden, de internationale pers krijgt echter lucht van deze vreselijke praktijken omdat Mukthar tegen alle regels in haar mond opent. Mukthar is uitgeroepen tot een van de belangrijkste vrouwen ter wereld die vechten voor de rechten van vrouw. Ben nog niet zo ver in het boek ben gisteren pas begonnen maar tot zo ver is het goed te lezen en wat hebben we het goed in nederland.
Mama van Isa en Ties
  woensdag 26 juli 2006 @ 10:46:02 #93
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40194424
Na Joe Speedboot, die me uitermate goed is bevallen, ben ik nu bezig in



Nog maar een pagina of 30 gelezen, dus echt een oordeel kan ik er niet over vellen, maar het begin smaakt naar meer. Een lekker leesbare, sinistere thriller:
quote:
Three women have been found dead, the fourth was not so fortunate. But it seems Alison is unlucky to be alive. She has survived a stroke, deliberately induced by skilful manipulation of pressure points on the head and neck. She can see, hear and is completely aware of everything going on around her, but she cannot move and she cannot communicate. It's called locked-in syndrome. Because Alison is still alive the police believe that finally the killer has made a mistake.
DI Tom Thorne begs to differ, he believes that Alison isn't the mistake - the three women who are dead are. Thorne believes this smart, twisted killer is deliberately trying to induce locked-in syndrome believing he is sending his victims to a better place. Try telling that to Alison as her frustration builds - she saw her attacker, she knows what he looks like, but she has no way of telling DI Thorne. Meanwhile the killing speeds up.

Impeccably researched and clearly told, 'Sleepyhead' is a sinister thriller with an excellent twist. Moving away from the contemporary crime novel style, Billingham delves deeper into the psychosis of his characters. For a first attempt he has exceeded all expectations.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_40204136
Ik ben weer bezig in Feel van Chris Heath, een biografie over Robbie Williams. Dikke pil, maar erg leuk om te lezen. Soms is het echt heel erg grappig.

In de vakantie heb ik 'Die liefde van Aurora' gelezen van Joan Clark.

Roman over een meisje dat wordt gevonden op een ijsschots bij Newfoundland en blijkt van de Titanic afkomstig blijkt te zijn....
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_40204224
en oh ja, deze ben ik ook aan het lezen
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_40310850
Ik heb ''Komt een vrouw bij de dokter' bijna voor de tweede keer uit.
Verder zou ik moeten lezen in 'Physiology of behavior' (studieboek), maar dat gaat niet zo denderend.
pi_40316418
Ik heb eindelijk iets van Foer gelezen, Extremely loud and incredibly close. Wat een prachtig boek.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 30 juli 2006 @ 10:59:18 #98
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40316559
quote:
Op zondag 30 juli 2006 10:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb eindelijk iets van Foer gelezen, Extremely loud and incredibly close. Wat een prachtig boek.
Eens!
Helaas vond ik zijn debuut Everything Is Illuminated stukken minder. Misschien dat ik me er ooit nog toe zet om het toch uit te lezen,
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 30 juli 2006 @ 11:54:03 #99
22273 Dizer
Save the beard!
pi_40317793
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 10:46 schreef Copycat het volgende:
Hoor jij niet een ander boek te lezen?


Na mijn boek van Dick Winters, twijfel ik of ik aan Band Of Brothers ga beginnen, ondanks dat ik hem door en door ken, toch blijft het ene goed boek om nog een keer te lezen, of aan Flag of Our Fathers. Moelijk...
Friends don't let friends remain beardless...
  zondag 30 juli 2006 @ 13:01:37 #100
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_40319952
net begonnen in zoenoffer, van karin slaughter
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 31 juli 2006 @ 10:30:54 #101
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40345205
quote:
Op zondag 30 juli 2006 11:54 schreef Dizer het volgende:

Hoor jij niet een ander boek te lezen?
Tegelijkertijd met Sleepyhead lees ik ook Andy Kaufman Revealed, een inside biografie over het leven van deze wereldvreemde raskomiek:



Met dank aan Dizer voor het op de kop tikken van een ramsj-exemplaar voor zowel mezelf als Bupatih .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 31 juli 2006 @ 10:33:46 #102
22273 Dizer
Save the beard!
pi_40345272
quote:
Op maandag 31 juli 2006 10:30 schreef Copycat het volgende:

[..]

Tegelijkertijd met Sleepyhead lees ik ook Andy Kaufman Revealed, een inside biografie over het leven van deze wereldvreemde raskomiek:

[afbeelding]

Met dank aan Dizer voor het op de kop tikken van een ramsj-exemplaar voor zowel mezelf als Bupatih .
Met alle liefde
Friends don't let friends remain beardless...
pi_40345693
Ik lees nu De vreugde- en gelukclub van Amy Tan.
Over vier chinese moeders en hun vier dochters in Amerika.
pi_40349000
The Hitch Hiker's Guide to the Galaxy, ik ben nog niet heel ver maar ik vind het nu al een gaaf boek
"The night of the living dead is on it's way,
with a credit report for duty call"
pi_40349475
Robert jordan, wheel of time 5
poort des doods 2

en ja, allebei tegelijk ja
  maandag 31 juli 2006 @ 14:33:51 #106
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40352507
Het uitdijende heelal " Wat gebeurde er voor de oerknal?"

Van Alan Guth.

Uitgeverij Contact

Ben benieuwd

Geduld opbrengen moet ik dus Ik wil die boeken tot me nemen maar dan heb ik geduld nodig. Ik wil weten hoe het zit dus.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_40353223
Niemand is onsterfelijk van Simone de Beauvoir
pi_40354773
pi_40356891
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:33 schreef Dromenvanger het volgende:
Het uitdijende heelal " Wat gebeurde er voor de oerknal?"
die ken ik niet, ik heb laatst 'Wat was er voor de oerknal? ..en andere kwesties die het voorstellingsvermogen te boven gaan' gelezen, was best een leuk boekje.
  maandag 31 juli 2006 @ 17:56:32 #110
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40358063
quote:
Op maandag 31 juli 2006 17:09 schreef Wolkje het volgende:

[..]

die ken ik niet, ik heb laatst 'Wat was er voor de oerknal? ..en andere kwesties die het voorstellingsvermogen te boven gaan' gelezen, was best een leuk boekje.
Zo zijn er meer over geschreven. In wetenschap heb ik een topic geopend over dat boek. Zal even de link posten. Topic kan nogal wazig overkomen. Maar goed, het hele bestaan is niet helemaal duidelijk ook.

Boek: Alan Guth " Het uitdijende heelal"

Het is allemaal zo vreemd ook

Tis humor ook. Zo vreemd dat het humor is

Voorstellings-vermogen gaat het zeker te boven, maar als je echt probeer te beseffen en te begrijpen wat er staat, dan begrijp je het vanzelf beter hoe het gegaan is.

De eerste actie moet je weten. De eerste aanzet tot. Maar wie weet waren er wel meer aanzetten tot. Dat het helemaal niet 1 ding was.

Voor mij is het dus belangrijk dat ik het te weten kom, omdat het te maken heeft met mijn bestaan. Ik ben ontstaan uit de oerknal en wat zich daarvoor afspeelde. Vanzelf vind ik het logisch dat ik precies tot in details wil weten hoe het gelopen is.

Zodat ik kan aanpassen indien nodig. Eerst inzicht krijgen in het verloop, en vervolgens kunnen aanpassen van wat fout is gegaan.

[ Bericht 27% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 31-07-2006 18:04:48 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_40358091
quote:
Op maandag 31 juli 2006 17:56 schreef Dromenvanger het volgende:
Het is allemaal zo vreemd ook
wel erg interessant, vind ik
  maandag 31 juli 2006 @ 18:06:17 #112
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40358223
quote:
Op maandag 31 juli 2006 17:58 schreef Wolkje het volgende:

[..]

wel erg interessant, vind ik
Zeker interessant

Raadsel-achtig is altijd interessant

En daar komt dus ook de wetenschap uit voort. Zoals Einstein dat zei.

" Het raadsel-achtige is het mooiste wat de mens kan overkomen, daar komt de ware kunst en wetenschap uit voort".

Einstein

Een persoonlijke held van mij

Heb dus vandaag ook 2 boeken van Einstein geleend. 1 boek gaat over de biografie van E=MC2 waar ze die hele formule uitleggen dus

En het andere boek heet " Einstein en nu????". Op de kaft van dat boek zie je schotels met een regenboog op een andere planeet

Ik wil al die boeken leren, en tevens allle programmeertalen kennen en ga zo door. Alle hoofdsteden en alle plekken en alles alles alles.

Maar dat eist geduld. En ik heb alleen het geduld om te schrijven nu

Tenslotte nog een opmerking van mijn grote held einstein

" De menselijke oordelen en vooroordelen zijn moeilijker te splitsen dan atomen".

En dat is zo waar als een rechte lijn recht is. En zelfs een rechte lijn kan minder recht zijn dan dat.

Oordelen en vooroordelen zijn de grootste ziekte die de mensheid met zich meedraagt.

Ik ga daar later op in nog.

En dat valt niet zo te splitsen. Het is een virus dat nog ernstiger is dan aids

Aids kanker en de meest zware long-aandoening is minder erg.

En nu ga ik slapen

Lekker muziek erbij, sigaret, pen en papier misschien en slapen.

Morgen vraagt de eeuwig durende puzzel om een vervolg

Eeuwig durend dus. Want deze puzzel zal nooit opgelost worden.

Je kunt een fase bereiken waar je een gedeelte oplost of een geheel. Maar daarna ga je vanzelf een level hoger.

Dag



[ Bericht 12% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 31-07-2006 21:05:41 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 31 juli 2006 @ 20:12:46 #113
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_40362121
Yay, eindelijk is De Schaduw van de Wind van Zafón uit. Wat een prachtig boek zeg.

Nu ga ik door in The Stolen Child van Keith Donohue, een modern sprookje over Changelings. Ik heb ook nog In de Huid van het Beest (U. Iweala) en The Interpretation of Murder (J. Rubenfeld) binnengekregen.
pi_40364605
quote:
Op maandag 31 juli 2006 18:06 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Boeiend verhaal
Ik weet niet meer in welk topic het was, maar je reacties zijn inderdaad vaag, maar wel zeer leuk
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:09:06 #115
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40377925
quote:
Op maandag 31 juli 2006 21:15 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik weet niet meer in welk topic het was, maar je reacties zijn inderdaad vaag, maar wel zeer leuk
Danke

Ik wil gewoon alles weten, en ik wil gewoon geest-verruimend bezig zijn zonder drugs. En het denken moet ruimer worden ook. Alles ruimer zodat het groter lijkt, in ieder geval het grote geheel weten. Om alles te kunnen beseffen zul je alles moeten ervaren, je geest zover verruimen dat je het complete universum ervaart, om vervolgens ook de informatie eruit te halen. Een krappe geest bereik je dat niet mee. Maar alles beseffen is misschien onmogelijk omdat het constant groter wordt allemaal. Omdat pi ook blijft groeien de hele tijd.

Heb dat ene boek van wat voor de oerknal plaats gevonden heeft even opzij gelegd. Begonnen met de biografie van E=MC2 De formule die de wereld veranderde.

Sommige wetenschappelijke boeken zijn echt super okey geschreven Echt leuk om te lezen. Zowel wetenschappelijke zaken op een luchtige en begrijpende manier beschreven als tevens persoonlijke zaken van Einstein en Newton erin. En over haat en liefde nog. Historische feiten van de 2e wereldoorlog en D-day en ga zo door. Een afwisselend boek lijkt het nu al te zijn. En zulke boeken lees ik dus letter voor letter en met een glimlach op het gezicht

Schijnt dat Einstein een lastige leerling was, hij lette niet op en maakte grappen en tapte moppen en presteerde onder de maat. Hij haalde nooit de 6 op de universiteit. 6 was het maximum dat hij kon halen daar.

Een onderwijzer zei van..." Einstein, van jou zal nooit wat terecht komen".

De beroemste uitspraak toch wel

Dit boek ga ik dus nu echt lezen helemaal, eindelijk eens een leuk boek weer. Gewoon af en toe fokken om mijn eigen gedachtes te schrijven over wat ik lees en zelf denk. En vervolgens verse input erin over zaken die al voorgeschreven zijn

In dat boek wat ik nu lees gaan ze ook vertellen hoe het einde van het universum eraan gaat komen, hoe het universum kapot zal gaan. En dat associër ik dus met het einde van de machine. De vrijheid en de mogelijkheden tot een groter iets. Een mooier iets ook.

Maar in welke vorm dat gebeurt? Dat wil ik dus weten.

Nieuwe mogelijkheden, nieuwe werelden en alles groter dan groot.

En nu even rustig aan. Ik heb het nodig dat ik het opschrijf nogmaals, daarom vaak langere berichten. Door het schrijven verruim ik dus ook mijn bewustzijn de hele tijd

[ Bericht 7% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 01-08-2006 10:14:38 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:21:15 #116
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40378212
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:40 schreef Quiestisia het volgende:
The Hitch Hiker's Guide to the Galaxy, ik ben nog niet heel ver maar ik vind het nu al een gaaf boek
Graag gedaan.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_40380403
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:21 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Graag gedaan.
Ja ok ok, dankuwel almachtige Hertog
"The night of the living dead is on it's way,
with a credit report for duty call"
pi_40381267
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:09 schreef Dromenvanger het volgende:

Boeiend verhaal deel 2
Kun je het me laten weten als jer erachter bent hoe en waarom het universum vergaat?
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 21:39:45 #119
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40397784
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 22:02 schreef De_Hertog het volgende:
Momenteel: Lake Wobegon Days, van Garrison Keillor. Het is een verhaal over een midden-amerikaanse stadje, over de ontstaansgeschiedenis en het leven in zo'n gat. Het heeft wel een beetje humor of en toe, en ik vind het wel aardig. Maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn verwachtingen ook niet hoog waren, voor een boek dat voor 1,95 op het boekenfestijn lag, en waarbij de auteur in het voorwoord een treurverhaal houd over twee verhalen die hij ooit kwijt raakte in de trein, dat hij nog steeds hoopt ze terug te vinden en dat wij als lezer het tot die hier maar mee moeten doen
Inmiddels uit. Het bleef leuk, zat af en toe wat humor in die me wel beviel, ook in de vorm. Zoals een hoofdstuk over school dat met essayvragen wordt onderbroken, of een voetnoot van 25 pagina's. Niet dat zo iets vaak voor kwam hoor, maar zo af en toe, en dat hield het leuk. Het jammere aan deze 'kroniek van een dorp' is dat sommige verhalen niet helemaal 'af' waren, en sommige namen niet goed blijven hangen omdat de karakters eigenlijk maar figuranten zijn. Dat is overigens bij meer van dit soort boeken zo. Maar al met al toch een leuk boek.

Verder inmiddels gelezen: Eric, van Terry Pratchett, zoals alle Discworld boeken prima bevallen. Ik zal er niet meer over zeggen, als je het niet kent: lezen!

En tot slot Digital Fortress van Dan Brown. Ik blijf de manier waarop hij schrijft leuk vinden, hij weet altijd spannend te houden. Maar bij dit boek, dat wat meer bij mijn 'vakgebied' ligt, vielen de verdraaiingen van de werkelijkheid en kleine leugentjes tussen de feiten een stuk meer op. Dat maakt het lezen wat minder plezierig. Maar als je je daar eenmaal overheen zet is het verhaal zelf spannend genoeg om het toch nog leuk te houden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_40441378
Alles opzij gedaan voor 'the world according to Garp'.
Zoveel over gehoord en zag het boek liggen bij een vriendin.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_40443040
Heb net 'Mogelijkheid van een Eiland' van Michel Houellebecq uit. Het was een cadeautje van een maat van me. Leuk hoor, zo'n depressief boek! Ja, van je vrienden moet je het hebben...
pi_40444209
Wat een kutcadeau inderdaad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_40444266
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 09:16 schreef Soempie het volgende:
Alles opzij gedaan voor 'the world according to Garp'.
Zoveel over gehoord en zag het boek liggen bij een vriendin.


I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_40445473
Ben weer eens in iets teveel tegelijk bezig; gisteren naar London op en neer gevlogen voor een overleg en omdat ik geen zin had om m'n laptop mee te nemen op schiphol maar 'Komt een vrouw bij de dokter' van Kluun. Jeetje da's écht een goed boek, omdat het zo gehypet (of hoe je dat ook schrijft) was wilde ik het eingelijk al niet meer hebben, maar zag het nu dus voor 12,50 liggen en het formaat was ook nog wel prettig, dus maar gekocht en zit er meteen helemaal vast in. Het is goed dat ik het uit m'n tas heb gehaald anders had ik vandaag hier op m'n werk zitten lezen.

Daarnaast ben ik bezig in Middernachtskinderen van Salman Rushdie ook een supergoed boek, maar wel erg langzaamlezend zegmaar.

En als laatste probeer ik nog tijd vrij te maken voor In Europa van Geert Mak, op aanraden van vriendin, maar eerst de rest maar eens proberen. Dat boek is trouwens ook veel te dik/zwaar om overal mee naar toe te nemen. Echt iets voor thuis op de bank met een wijntje erbij
You have to be young and stupid to become old and wise
Jesus is coming...............................Look busy
http://fotoboek.fok.nl/GekkeGerben
pi_40445747
quote:
Op zondag 30 juli 2006 10:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb eindelijk iets van Foer gelezen, Extremely loud and incredibly close. Wat een prachtig boek.
Die is inderdaad écht super goed! Wil na mijn drie andere titels uit te hebben gelezen beginnen in Alles is verlicht, want die schijnt ook erg goed te zijn! Wel leuk dat de meningen over dit boek zo uiteen lopen!
You have to be young and stupid to become old and wise
Jesus is coming...............................Look busy
http://fotoboek.fok.nl/GekkeGerben
  donderdag 3 augustus 2006 @ 18:29:44 #126
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_40457835
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:43 schreef mirugai het volgende:
Heb net 'Mogelijkheid van een Eiland' van Michel Houellebecq uit. Het was een cadeautje van een maat van me. Leuk hoor, zo'n depressief boek! Ja, van je vrienden moet je het hebben...
Maar uh... dat is juist een geweldig boek! Sarcastisch en cynisch, maar depressief vind ik wat overdreven. Ieder zijn meug!
Overal verstand van.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 18:36:49 #127
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_40458041
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 12:00 schreef GekkeGerben het volgende:
Ben weer eens in iets teveel tegelijk bezig; gisteren naar London op en neer gevlogen voor een overleg en omdat ik geen zin had om m'n laptop mee te nemen op schiphol maar 'Komt een vrouw bij de dokter' van Kluun. Jeetje da's écht een goed boek, omdat het zo gehypet (of hoe je dat ook schrijft) was wilde ik het eingelijk al niet meer hebben, maar zag het nu dus voor 12,50 liggen en het formaat was ook nog wel prettig, dus maar gekocht en zit er meteen helemaal vast in. Het is goed dat ik het uit m'n tas heb gehaald anders had ik vandaag hier op m'n werk zitten lezen.
En, gehuild?
Overal verstand van.
pi_40471309
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 18:36 schreef macondo het volgende:

[..]

En, gehuild?
Al wel erg vaak moeten slikken ben wel bang dat ik het niet lang meer droog zal houden, de dood komt nu toch wel erg dicht bij...
You have to be young and stupid to become old and wise
Jesus is coming...............................Look busy
http://fotoboek.fok.nl/GekkeGerben
pi_40471326
Terry Goodkind De wetten van de Magie Proloog De aflossing.

Ja ik lees ze in het nederlands.. Engels is ook vet lezen uiteraard, maar toch vind ik nederlands makkelijker weglezen..
pi_40477675
Robert Jordan - wheel of time 5
het was vannacht 2 uur, maar het boek is uit
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:57:31 #131
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40477741
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:55 schreef Operc het volgende:
Robert Jordan - wheel of time 5
het was vannacht 2 uur, maar het boek is uit
Mag je zo lang op blijven tegenwoordig?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_40477978
ja ja
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:09:26 #133
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40478132
Nog een boek kan er ook wel bij.
En dus ben ik ook een beejte begonnen in Mao, het onbekende verhaal van Jung Chang.



Lijvige biografie waar ik wel even zoet mee ben.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:05:17 #134
151448 MerijnPU
Unlimited, baybee!
pi_40479873
Toch maar es Geert Maks In Europa.
Konrad Lorentz' On Aggression
Kurzweil&Grossmans Fantastic Voyage
Klukhuhns Geschiedenis vh Denken
Frazers Golden Bough
en de occasional Kerouac re-read

[ Bericht 1% gewijzigd door MerijnPU op 04-08-2006 14:19:25 ]
Het eerste Nederlandstalige pokerboek! -- www.pokerunlimited.nl
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:29:22 #135
72709 StefSOFT-NL
Caravanshaker Nr. 1
pi_40480632
Ik ben bezig in De Wereld van Sofie van Jostein Gaarder.
Jeffrey Murdoch: I am nearly thirty you know. I am not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying nipples or gusset. Or, or, Did you know you can make candles out of human fat
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:50:01 #136
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_40481367
Ik ga zometeen beginnen aan Moby Dick, dus ik ben de rest van augustus wel onder de pannen, vermoed ik.
A spoonful of sugar...
pi_40482660
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 18:29 schreef macondo het volgende:
Maar uh... dat is juist een geweldig boek! Sarcastisch en cynisch, maar depressief vind ik wat overdreven. Ieder zijn meug!
Laat ik dan maar zeggen dat het boek niet opwekkend is

Ik heb net 'De opwindvogelkronieken' van Murakami gekocht.
pi_40483979
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 08:31 schreef FranticDJ het volgende:
Terry Goodkind De wetten van de Magie Proloog De aflossing.

Ja ik lees ze in het nederlands.. Engels is ook vet lezen uiteraard, maar toch vind ik nederlands makkelijker weglezen..
En op 2 uurtjes uitgelezen.. Heb de vijfde en zesde wet al liggen, maar ik krijg volgende week 1 t/m 4 binnen en dan ga ik die eerst lezen..

Ben nog druk op zoek naar 7 8 en 9 (en misschien zelfs al 10, maar die is nog niet vertaald geloof ik) in de hardcover versie.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:28:24 #139
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_40497150
Ik doe mijn nickname eer aan want ik ben als je het mij vraagt een beetje psycho wat betreft mijn reading habits.

Op het moment:

*In bed : The Devil wears Prada - Lauren Weisberger

-maar het is een internationale bestseller enzo.. *verweert zich*-

*In bad: Mansfield Park - Jane Austen

-voor de 3e keer.. maar de laaste keer was 3 jaar geleden!

*Tijdens de wat meer alarte vrije momentjes overdag doe ik een poging tot literair zijn >>Komt een vrouw bij de dokter - Kluun >> Wat een trannentrekker... dus wanneer ik het niet meer aankan dan ploeter ik me door De ontdekking van de Hemel van natuurlijk Mulisch heen...

*Moet eens leren het bij 1 boek tegelijk te houden, maar wie me dat ooit leert is een erg veelbelovend persoontje *.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:34:29 #140
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40497355
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:28 schreef Cutebutpsycho het volgende:

Op het moment:

*In bed : The Devil wears Prada - Lauren Weisberger

-maar het is een internationale bestseller enzo.. *verweert zich*-
Niets mis mee toch?
Ik vond het een vermakelijke sort of sleutelroman.

In ieder geval niets om je voor te schamen .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_40503209
Weer in The Name of the Rose begonnen. Ik ben net terug van vakantie en ik heb de Italiaanse versie meegenomen als souvenir, maar durf het nog niet aan die te lezen. Dus eerst nog maar een keer de engelse vertaling, want door de Nederlandse kom ik echt niet heen.
pi_40505023
Knielen op een bed violen - Jan Siebelink.

Had hem veel eerder moeten lezen...
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_40510351
Tim Griggs - De verzoening



Als chirurg Michael Severin thuiskomt van een overzeese missie ontdekt hij dat zijn vrouw Caitlin in hun huis is vermoord. Er lijkt geen motief te zijn. Er is geen verdachte. Gedreven door de behoefte deze tragedie te ontrafelen, volgt Michael haar spoor. Het wordt een angstaanjagende en levensgevaarlijke reis...


Spannend
#geen
pi_40519402
Ketenvuur van Terry Goodkind. Deel negen van de Wetten van de Magie...

Lijkt tot nu toe goed, maar ik vraag me wel af welke kant het verhaal uitgaat, maar dat is dus alleen maar goed.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_40524741
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 14:14 schreef DuchessX het volgende:
[afbeelding]
The owls are not what they seem...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:14:48 #146
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_40525154
Ik lees op dit moment Herinneringen uit het ondergrondse - F.M Dostojewski
Vond het eerst een raar, vreemd, boek. Maar nu boeit het toch wel erg
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zondag 6 augustus 2006 @ 10:02:26 #147
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_40534451
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:34 schreef Copycat het volgende:

[..]

Niets mis mee toch?
Ik vond het een vermakelijke sort of sleutelroman.

In ieder geval niets om je voor te schamen .
Ok ok. Maar er zullen vast zat mannen zijn die hem vreselijk vinden.
Maar ik vind het idd heerlijk voor in bed.. voor het slapen gaan even niks anders... alleen dat boekje (wat mannen misschien ook weer vreselijk zullen vinden )
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_40536821
Kluun - komt een vrouw bij de dokter
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:28:24 #149
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40536999
Alle Metzlar - Het bios boekje ( de nieuwe 2e druk )

Staat van alles in wat ik over de bios wil weten

De bios
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 6 augustus 2006 @ 14:20:04 #150
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_40540175
Ik ga beginnen in Carmiggelt, van Henk van Gelder.
The love you take is equal to the love you make.
pi_40541643
Nu bezig in Rama II van Arthur C. Clarke (en jammergenoeg ook Gentry Lee) nadat ik deze vakantie Rendezvous with Rama (Clarke), Teacher Man (Frank McCourt) en The Color Magic (Pratchett) heb gelezen..En ohja, tussendoor nog ff the Time Machine (H.G. Wells) (maar 100 pagina's).

Allemaal zeer goede boeken maar Rama II is mij tot nu toe een beetje aan het teleurstellen (is nog lang niet zo goed als Rendezvous with Rama, één van de beste die ik ooit gelezen heb) maar ik zet door.

Teacher Man was ook erg leuk. McCourt zal ik nog wel eens wat meer van gaan lezen (waaronder Angela's Ashes, Pulitzer prize winner)...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_40541989
Stephen King - Christine

Arnie wordt verliefd op een auto, een maand later verliefd op een meisje, echter verkiest hij de auto boven haar. Ze is jaloers om die reden, maar blijft toch bij hem, omdat ze van hem houdt. Arnie's beste vriend wordt verliefd op het meisje en wil een move maken, 'zo gaan die dingen'.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_40544267
Nu lees ik 'Wanhoop' van Vladimir Nabokov. Heb net 'Bidden wij voor Owen Meany' van John Irving uit: aanrader!
  zondag 6 augustus 2006 @ 16:51:35 #154
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_40545108
The Stolen Child van Donogue is uit. Hoewel ik veel ervan verwachtte - het werd omschreven als een modern sprookje voor volwassenen - bleef het toch wat achter bij mijn verwachtingen.

Ik ga nu beginnen in "In de Huid van het Beest" van Uzodinma Iweala.

  zondag 6 augustus 2006 @ 17:12:18 #155
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_40545638
Kluun - Komt een vrouw bij de dokter is echt vreselijk.

Ik huil al nooit bij films (ok, alleen als de papa van Simba dood gaat in the Lion King, en bij The Notebook op het einde ), maar bij boeken heb ik dat helemaal nooit!!

Wat is dit nou!!!
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  zondag 6 augustus 2006 @ 20:24:13 #156
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40550744
Het laatste restje van 3 goede romans van herman brusselmans en ik ben begonnen in alle verhalen van gabriel garcia marquez

leest lekker weg in het zonnetje
  zondag 6 augustus 2006 @ 21:34:09 #157
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_40552751
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 20:24 schreef SHE het volgende:
Het laatste restje van 3 goede romans van herman brusselmans en ik ben begonnen in alle verhalen van gabriel garcia marquez

leest lekker weg in het zonnetje
Gabriel Garcia Marquez!!

Liefde in tijden van Cholera vond ik echt het de ultieme tragische lovestory.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  maandag 7 augustus 2006 @ 09:42:33 #158
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_40564330
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 14:20 schreef Lienekien het volgende:
Ik ga beginnen in Carmiggelt, van Henk van Gelder.
Oh leuk!

Henk van Gelder, o ja, van hem heb ik Dolf Brouwers, dat ben ik dus in de kast staan.
pi_40565328
Ik lees op dit moment een boek met 3 verhalen van Jennifer Cruisie

1e verhaal: Gek op jou
2e verhaal: Lieg tegen mij
3e verhaal: De weddenschap

totaal 943 bladzijden
pi_40565707
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 21:34 schreef Cutebutpsycho het volgende:

[..]

Kluun - Komt een vrouw bij de dokter is echt vreselijk.

Ik huil al nooit bij films (ok, alleen als de papa van Simba dood gaat in the Lion King, en bij The Notebook op het einde ), maar bij boeken heb ik dat helemaal nooit!!

Wat is dit nou!!!
Hij is echt erg hè!? Heb m gisteren uitgelezen, maar ook niet droog kunnen houden
Gelukkig daarna even Formule 1 kunnen kijken, anders had ik de hele zondag zitten janken ben ik bang!
You have to be young and stupid to become old and wise
Jesus is coming...............................Look busy
http://fotoboek.fok.nl/GekkeGerben
pi_40565744
en ja, ik ben een man
You have to be young and stupid to become old and wise
Jesus is coming...............................Look busy
http://fotoboek.fok.nl/GekkeGerben
  maandag 7 augustus 2006 @ 11:15:28 #162
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40566359
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 21:34 schreef Cutebutpsycho het volgende:

[..]

Gabriel Garcia Marquez!!

Liefde in tijden van Cholera vond ik echt het de ultieme tragische lovestory.
die zit ook in de bundel...alleen denk ik dat ik nu acuut ga huilen bij utlieme tragische love stories
pi_40570985
Nu bezig met 'De schreeuw van het lam' van Thomas Harris. Is zometeen uit en dan ga ik verder in 'Hannibal', van dezelfde schrijver uiteraard.
Ware objectiviteit bestaat niet. Probeer het dus ook niet na te streven.
  maandag 7 augustus 2006 @ 15:08:29 #164
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_40573709
Wil Joseph Conrad's Heart of Darkness lezen - maar is niet meer te krijgen in het Nederlands. Wat te doen, in het Engels oppakken of gewoon wachten?
Overal verstand van.
pi_40576316
Mijn leven van Miriam Makeba.
Biografie van een bekende Zuid-Afrikaanse zangeres met als rode draad memoires over apartheid.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_40582199
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:08 schreef macondo het volgende:
Wil Joseph Conrad's Heart of Darkness lezen - maar is niet meer te krijgen in het Nederlands. Wat te doen, in het Engels oppakken of gewoon wachten?
Ik heb hem in het engels gelezen en is prima te doen!
pi_40622925
In het Huid van de Beest is uit. Het was ook niet zo'n dikkerd. Maar mên, het verhaal grijpt gewoon naar de keel. Vooral de kinderlijke, zintuigelijke stijl waarin het geschreven is, is bijzonder. Tel daar de talloze wreedheden bij op die een kindsoldaat voor de kiezen krijgt en je hebt met recht een topboek.

Aanrader dus.

We gaan nu vrolijk verder met The Interpretation of Murder van Jed Rubenfeld.

  dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:33:43 #168
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_40627160
The Devil wears Prada en Sense and Sensibility heb ik uit.. Beiden leuk in hun eigen genre..

Nu ontdekking van de hemel nog, daar ben ik net halverwege..Kan het echt nooit bij 1 boek tegelijk houden blijkt maar weer...vandaag een tipje meegekregen voor op vakantie..Life after God gaat mee.....Ben benieuwd...:)


Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_40635538
Drager van de Wolvenvacht, van Julliet Marillier...

Ketenvuur heb ik ondertussen uit, fantastisch boek weer!!

Die ik nu aan het lezen is ook goed te pruimen
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 9 augustus 2006 @ 10:37:05 #170
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40635730
David Lodge - Thinks...



Het leuke aan dit boek is dat het verhaal vanuit verschillende perspectieven en in verschillende vormen beschreven wordt; zowel vanuit hoofdpersonage Ralph (je leest dan als het ware zijn taperecorderopnames), hoofdpersonage Helen (je leest haar dagboek) als vanuit het vertellersperspectief.
pi_40642080
George R.R. Martin - Het lied van ijs en vuur, vierde boek - Een feestmaal voor de kraaien.

Laatste boek uit de serie (totaal 5 boeken, alleen met een nr 3a en 3b). Heerlijk om te lezen, dit zal ook binnen een week of 2 a 3 uit zijn
stupidity has become as common as common sense was before
pi_40645208
laatste boek, als in nieuwste, of is de serie erna afgelopen?
dedel 1 en 2 staan in mn kast nml
pi_40646713
Ik ga hopelijk vandaag Dean Koontz uitlezen (vond het tot nu toe niet meer dan matig leesvoer) en dan beginnen in:

  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:03:45 #174
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_40647188
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:33 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Life after God gaat mee.....Ben benieuwd...:)


[afbeelding]
Oeh, Coupland, mooi!

Ik wist niet dat er nog meer mensen waren die 'm zijn bljiven volgen nadat de Generation X-hype was overgewaaid.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 17:50:11 #175
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_40650696
In kroatie op vakantie gelezen:

Quicksilver - Neal Stephenson. Net de 2 opvolgende delen besteld!
  Moderator woensdag 9 augustus 2006 @ 19:47:21 #176
155227 crew  Guppy
dus
pi_40654292
De Eervolle Vijand - R. E. Feist

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_40657554
Ik heb het opgegeven (met de finish in zicht) met Movo Tapes en ben begonnen in Perfect Day van Zwagerman.

Erg onderhoudend al ben ik het met een hoop van zijn beweringen niet eens en kloppen een aantal zaken inhoudelijk niet.
pi_40691283
Ik heb nu in mijn vakantiekoffer Een schitterend gebrek van Japin zitten.
pi_40692188
terry goodkind de eerste wet van de magie
  Moderator maandag 14 augustus 2006 @ 16:41:29 #180
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_40798343


Les Claypool - South of the pumphouse

Leuk vermakelijk boekje over hedendaagse amerikaanse 'cultuur'.

synopsis "2 broers die gaan vissen"

hehe

trouwens in mijn versie van dit boek staat ook de handtekening van de auteur beter bekend als bassist/zanger van de band Primus.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 14 augustus 2006 @ 18:38:44 #181
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_40802267
Grunberg - De Joodse Messias. Ik ben net voorbij het gedeelte waarin de hoofdpersoon is bijgekomen van een mislukte besnijdenis. De teelbal in een glazen potje zorgt voor de komische noot.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_40803148
Eragon van Christopher Paolini, bijna uit, wat een geweldig boek zeg! Gelukkig heb ik het vervolg ook al aangeschaft
  maandag 14 augustus 2006 @ 19:40:51 #183
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_40804544
Nooit meer slapen - W F Hermans
The love you take is equal to the love you make.
pi_40808623
Stephen King - Mobiel

Veel blah blah blah. Veel diarree. Weinig inhoud. Stephen King ben ik op uitgekeken. Dan Brown vind ik ook niet geniaal. Schrijven moet beter kunnen. Vooral Stephen King. Die is te langdradig voor woorden vaak. Heeft 20 blz's nodig om 1 situatie uit te leggen.

Na 20 pagina's dacht ik van, wanneer begin je nu eens te schrijven.

Dat denk ik ook bij Dan Brown dus. Dan Brown schrijft te simpel en is verre van geniaal. Hoewel Dan Brown wel talent heeft, maar die boeken vind ik niet dat je zegt..."Wowwwwww".

Maar goed, waar zijn de echte schrijvers gebleven?

[ Bericht 21% gewijzigd door Sight_key op 14-08-2006 21:48:36 ]
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
  maandag 14 augustus 2006 @ 21:47:45 #185
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_40808927
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:38 schreef Sight_key het volgende:
Stephen King - Mobiel

Veel blah blah blah. Veel diarree. Weinig inhoud. Stephen King ben ik op uitgekeken. Dan Brown vind ik ook niet geniaal. Schrijven moet beter kunnen. Vooral Stephen King. Die is te langdradig voor woorden vaak. Heeft 20 blz's nodig om 1 situatie uit te leggen.

Na 20 pagina's dacht ik van, wanneer begin je nu eens te schrijven.

Dat denk ik ook bij Dan Brown dus. Dan Brown schrijft te simpel en is verre van geniaal.

Maar goed, waar zijn de echte schrijvers gebleven?
Neal Stephenson
pi_40808991
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:47 schreef Mokz het volgende:

[..]

Neal Stephenson
Ik zal eens zoeken naar die schrijver
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
  maandag 14 augustus 2006 @ 21:51:58 #187
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_40809109
Haal Cryptonomicon, pak een stoel en wat eten, en je bent minstens 12 uur verder.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:21:08 #188
155744 forlife
sluw als een vos
pi_40821577
Daniel Wallace
Ja

Een erg leuk boek tot nu toe (pagina 153) veel droge humor. Alleen soms is het echt beroerd vertaald. Maar voor de rest een echte aanrader
een week heeft 7 dagen.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:38:04 #189
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_40821816
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:03 schreef Frollo het volgende:

Oeh, Coupland, mooi!

Ik wist niet dat er nog meer mensen waren die 'm zijn bljiven volgen nadat de Generation X-hype was overgewaaid.
Vannacht ben ik begonnen in Shampoo Planet, Couplands tweede roman uit 1992. Destijds ook wel gelezen, maar dat is alweer zolang geleden.

Overigens is mijn favoriet van Coupland voorlopig nog steeds Miss Wyoming uit 2000.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 10:28:14 #190
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_40822735
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:38 schreef Sight_key het volgende:


Maar goed, waar zijn de echte schrijvers gebleven?
Misschien moet je iets verder kijken dan de eerste de beste bestsellerlijst. Bovendien, hier komen toch ook nog aardige tips voorbij. Echte schrijvers genoeg, hoor.
A spoonful of sugar...
  Moderator dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:06:31 #191
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_40834315
stikken van Chuck Palinhuik
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_40834426
Eindelijk toegekomen aan The Plot Against America van Philip Roth. Had er aardig wat van verwacht, en beantwoordt daar volledig aan. Verder bezig in Himalaya van Michael Palin. Lijvig reisversalg, veel foto's en shit. Erg amusant.
Yeah, my dirty black summer... OEH!
pi_40842277
Kluun - De weduwnaar
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
pi_40845381
Heb net 'Oliver Twist' van Charles Dickens uit. Ware klassieker natuurlijk. Prachtig verhaal, serieuze ondertoon en HEEL veel (zwarte, sarcastische) humor!

Enige smet is dat het hier en daar naar antisemtisme riekt. Tot op heden wordt driftig gediscussieerd of het hier om bewust antisemitisme, een (on)bewuste vertolking van de tijdgeest, of slechts toeval berust. Liefhebbers van Irving, die zeer geïnspireerd is door Dickens, zullen het zeker waarderen!
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:16:07 #195
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40845513
Inmiddels ben ik bezig in Die Unendliche Geschichte van Michael Ende, naar aanleiding van [GEZ] Niet te moeilijke Duitse boeken Erg leuk om weer te lezen, en het valt me tot nu toe reuze mee om weer eens Duits te lezen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:14:29 #196
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_40848217
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:52 schreef mrsj het volgende:
Kluun - De weduwnaar
En, hoe vind je het? Het is toch een soort sequel, en dat is altijd minder dan het origineel.

Kluun is geestig, maar geen groot schrijver. Begon wel te irriteren, maar het boek is leuk genoeg uiteindelijk.
Overal verstand van.
pi_40851218
Hmm terry goodkind vind ik vaak ook te langdradig.. Maar gelukkig niet zo erg als tolkien.. alhoewel ik het bij tolkien alleen in "de reisgenoten" vond dat hij langdradig was..
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:31:31 #198
136488 sandycoast
too sweet for rock & roll
pi_40861411
Ik heb net Jeffrey Eugenides - the Virgin Suicides weer gelezen. Heel erg mooi. Ik weet nog niet wat ik nu ga lezen.
no one i think is in my tree
pi_40906846
The Interpretation of Murder (Jed Rubenfeld) is uit. Best een spannend boek en rijk aan historische detaillering, hoewel de schrijver omwille van het verhaal hier en daar wat heeft gesmokkeld wat betreft de historische waarheid. Al met al een aardige thriller met een plottwist die ik toch niet aan zag komen. Wel een vervelende alwetende schrijfstijl heeft de knakker soms.

Wel tof hoe feit en fictie vermengd werden.

Nu ga ik door met Mijn Mercedes Is Niet Te Koop, van Jeroen Bergeijk



www.mijnmercedes.nl
pi_40920919
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:38 schreef Sight_key het volgende:
Stephen King - Mobiel

Veel blah blah blah. Veel diarree. Weinig inhoud. Stephen King ben ik op uitgekeken. Dan Brown vind ik ook niet geniaal. Schrijven moet beter kunnen. Vooral Stephen King. Die is te langdradig voor woorden vaak. Heeft 20 blz's nodig om 1 situatie uit te leggen.

Na 20 pagina's dacht ik van, wanneer begin je nu eens te schrijven.

Dat denk ik ook bij Dan Brown dus. Dan Brown schrijft te simpel en is verre van geniaal. Hoewel Dan Brown wel talent heeft, maar die boeken vind ik niet dat je zegt..."Wowwwwww".

Maar goed, waar zijn de echte schrijvers gebleven?
*Umberto Eco*

De man is gewoon geniaal! Zijn laatste roman, De Mysterieuze Vlam van Koningin Loana, kun je in elke boekhandel wel vinden en is pasgeleden afgeprijsd naar 12,50! Koopje dus. Het is niet zijn beste (dat is De Slinger van Foucault, of misschien De Naam van de Roos), maar wel zijn meest toegankelijke. Bovendien is het, imho, de enige roman van Eco die echt goed naar het Nederlands vertaald is. Dus als je het liefst in het Nederlands leest, zou ik met De Mysterieuze Vlam.. beginnen. Erg leuk boek, over een man die na een beroerte zijn hele 'persoonlijke' geheugen kwijt is en zich alleen kan herinneren wat hij ooit gelezen heeft. Hij kan bijna elk boek letterlijk citeren, maar zijn eigen kinderen herkent ie niet meer. Aanradertje!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 01:38:25 #201
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_40924940
Romulus, mijn vader van Raimond Gaita...

http://www.boekgrrls.nl/BgDiversen/Aanbevelingen/GaitaR.htm
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_41034186
Franz Kafka - de Gedaantewisseling
pi_41034224
Ik wacht nog steeds op mijn bol.com bestelling
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 21 augustus 2006 @ 17:18:02 #204
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_41035154
Nu dus Neal Stephenson - The Confusion.
  maandag 21 augustus 2006 @ 19:55:43 #205
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_41039628
Op vakantie gelezen:

Last Night van James Salter
Mooie verhalenbundel die ruikt naar zwarte zijde en luxe New York-apartementen. Het is een beetje Carver-esque, en daar hou ik erg van. Mooiste verhalen: Such Fun en Last Night.

Close Range van Annie Proulx
Weer een bundeltje met verhalen. Deze zijn iets conventioneler en eerlijk gezegd lijken ze ook wel erg op elkaar. De Wyoming-setting is wel tof en Proulx kan prima schrijven. Mooiste verhalen: Brokeback Mountain (duh) en People in Hell Just Want a Drink of Water.

Revolutionary Road van Richard Yates
Fantastisch geweldig boek. Schitterende beschrijving van een gezinnetje in de suburbs van de jaren '50 dat maar wat graag weg wil, maar in alles vast zit. Mooi en zielig en grappig en tragisch en lief en redelijk geil ook. Nog niet overtuigd? Check deze achterflap-foto van Yates:

Zó hoort een schrijver er uit te zien! Oh, en het boek is dus echt heel mooi. Lees het.

Shoot! van Luigi Pirandello
Dit schijnt het eerste (1920 ofzo) fictie-boek te zijn dat zich afspeelt in het filmwereldje. Dat is wel tof. Minder tof zijn alle metaforen, diepe betekenissen, gelaagde openbaringen en pagina's vol gelul over de camera als derde oog dat de mens creëert in zijn visie van relatieve waarheid door immobiliteit die de mechanisering en wahwahwah. Nou ja. Het valt wel te lezen.

The Complete Fairy Tales van Oscar Wilde
Als kind kreeg ik deze verhalen voorgelezen en ik was echt neukend gelukkig toen ik ze in een Weens boekwinkeltje tegenkwam. Natuurlijk was ik de mindere verhalen in de loop der jaren vergeten, maar de beteren blijven echt hartverscheurend mooi. Laat ik een voorbeeld geven.
HIERONDER VERTEL IK HET HELE VERHAAL 'DE NACHTEGAAL EN DE ROOS'. PAS OP ALS JE DAT NIET WILT WETEN
Een student wil dolgraag de vrouw van zijn dromen ten dans vragen, maar zij weigert de letterlijk arme drommel. Breng me eerst maar een rode roos, zo zegt ze. Een nachtegaal, romantisch van nature, hoort de wenende student en besluit hem een rode roos te bezorgen. In de tuin van de student groeit echter alleen een witte roos. Gedurende de nacht drukt de nachtegaal haar borst tegen een doorn van de roos en zingt ze haar mooiste lied, tot de doorn haar hart doordringt en alle bloedrode kleur overneemt. De volgende ochtend vindt de student de prachtige rode roos onder zijn raam, naast een dode nachtegaal. Hij geeft de roos aan zijn grote liefde, maar ze weigert en gooit de roos onder een voorbijrijdend rijtuig. De student besluit in het vervolg romantiek links te laten liggen en zich te richten op zijn studies. Daar heb je ten minste wat aan. Einde.
HIERVANDAAN IS HET WEER VEILIG
Nu heb ik het verhaal natuurlijk totaal verkracht en vermoord, maar ik hoop dat er nog iets van de prachtige en ontiegelijk pijnlijke romantiek in doorschijnt. Of dat nou wel of niet het geval is: lees deze verhalen. Ze zijn ook erg geschikt om je kinderen mee te traumatiseren. Geloof me.

Ik ga nu denk ik voor Bezonken Rood.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sai op 21-08-2006 21:20:11 ]
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_41040114
Deze week gelezen: "Het Genot van een Prooi" debuut van Raven Dice.
Zag het bij Donner in Rotterdam aan de zijkant bij Nederlandse literatuur liggen en naar mijn gevoel probeerde zelfs de omslag al te flirten met me.
Een zeer open en verrassende reeks verhalen, zeer leesbaar verteld door de hoofdpersoon aan haar partner (meester) in een soort van opbiechten van haar verleden. Sommige situaties komen mij zelf bijna herkenbaar voor en zijn hoe dan ook zeer realistisch en pakkend beschreven. Het bevat wel een aantal stukje die nogal controversieel zijn en de schijfster schuwt niet om over seksualiteit te schrijven inclusief het soms omstreden onderwerp SM. Maar als ik het zo lees past de wetenschappelijke of sensationele omschrijving niet helemaal en bekruipt mij bij het lezen van stukken van het boek dat "Spelen met Macht" misschien wel een betere omschrijving is. Want dat komt toch steeds weer in het boek naar voren en hangt volgens mij sterk samen met de titel van het boek.
Voor mij was het een page turner. Het is dat ik even moest stoppen anders had ik het zeker in 1 ruk uitgelezen. Er komt als alles goed gaat een vervolg mailde de schrijfster me en ook daar ben ik heel benieuwd naar. Dat ga ik als het uitkomt zeker ook kopen.

BeB

[ Bericht 0% gewijzigd door beb op 21-08-2006 20:24:13 ]
pi_41040632
Pet Sematary [Stephen King], nog 50 blz ofzo dus vanavond gaat ie uit
hij is wel bizar eng
standaarddrinker
pi_41042099
Elementaire deeltjes van Houllebebecq heb ik vanmiddag bij de bieb gehaald. Ben benieuwd.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:30:42 #209
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_41066801
WF Hermans - Onder professoren.
The love you take is equal to the love you make.
  FOK!fotograaf dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:08:46 #210
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41067741
Harry Potter en de halfbloed Prins

(ja die moest ik nog steeds lezen )
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_41085089
quote:
Op maandag 31 juli 2006 20:12 schreef MadGuy het volgende:
Yay, eindelijk is De Schaduw van de Wind van Zafón uit. Wat een prachtig boek zeg.
Ben ik het helemaal mee eens . Ben er nu mee bezig, ik heb een tijdje een soort van lezers-block gehad, dit boek is echt een opluchting . Ben heel benieuwd hoe het afloopt, maar ik durf niet zo snel door te lezen want dan ben ik daarna teleurgesteld dat ik hem zo snel uit had
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:02:43 #212
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_41085115
Leo N. Tolstoj - Opstanding
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:10:01 #213
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_41085228
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:01 schreef LvA het volgende:

[..]

Ben ik het helemaal mee eens . Ben er nu mee bezig, ik heb een tijdje een soort van lezers-block gehad, dit boek is echt een opluchting . Ben heel benieuwd hoe het afloopt, maar ik durf niet zo snel door te lezen want dan ben ik daarna teleurgesteld dat ik hem zo snel uit had
Had ik ook ja. En toen even geen zin om in een nieuw boek te beginnen. Dat had ik na de LotR boeken ook: het gevoel dat de magie ofzo verloren gaat als je de volgende dag weer in een nieuw boek begint.

Maar ondertussen ben ik toch begonnen, en wel in Labyrinth van Kate Mosse. Pas een paar bladzijdes gelezen, dus ik kan er eigenlijk nog niets over zeggen...

*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  Moderator donderdag 24 augustus 2006 @ 22:54:08 #214
42184 crew  DaMart
pi_41145892
Mary McGregor - de geschiedenis van Griekenland.

Heerlijk om al die mythen en andere prachtige verhalen weer eens te lezen!
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_41146561
Na Gedaantwisseling, echt een typisch heerlijk bizar Kafka-verhaal, ben ik nu gezellig, ahum, aan House of Dolls begonnen.
pi_41146940
Nu bezig in "the Light Fantastic" van natuurlijk Terry Pratchett....Geniaal boek, beter dan deel 1, grappiger dan deel 1 en bovenal erg melig
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 00:08:55 #217
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_41148322
De macht van meneer Miller (2005)
Charles den Tex

Winnaar van de gouden strop.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 03:12:15 #218
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_41152236
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 23:28 schreef Norrage het volgende:
Nu bezig in "the Light Fantastic" van natuurlijk Terry Pratchett....Geniaal boek, beter dan deel 1, grappiger dan deel 1 en bovenal erg melig
Terry Pratchett

Zelf lees ik nu even niks...Maar mijn vakantie weer voorbij en daarna zal ik toch eerder een boek pakken in mijn nachtje dan gaan fok!ken tot 4 uur.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:27:18 #219
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_41154718
Gordon Boshell - Kapitein Spinrag en zijn cowboys

Even lekker terug in de tijd met zo'n spannend, fantasierijk Kapitein Spinrag-boek.
Ik geloof dat ik ze als kind allemaal wel gelezen heb.
pi_41162382
Mijn Mercedes Is Niet Te Koop van Jeroen van Bergeijk is uit. Zeer vermakelijk roadtripachtig reisverslag. Alleen jammer dat Van Bergeijk het soms zo journalistiek beschrijft. Het enthousiasme druipt er voor mij niet echt vanaf, hoewel ik dat wel in recensies tegenkwam. Misschien beschrijf ik enthousiasme gewoon anders. Verder een tof boekje hoor.

Ik ben nu begonnen in een zeer aangeprezen kinderboek, Hart van Inkt door Cornelia Funke. Ben benieuwd.



Die Kapitein Spinrag-boeken klinken ook wel als toffe jeugdboeken, Frollo. Soms heb ik gewoon zo'n bui.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:49:51 #221
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_41182486
In mijn vakantie gelezen:



Jill Mansell met "En de minnaar is"
Gewoon makkelijke vakantiekost. Ik heb wel alle boeken van Jill Mansell en ik moet zeggen dat deze wel degelijk anders was dan de anderen. De hoofdpersonen zijn iets ouder, hebben kinderen enzo. Maar het blijft een Jill Mansell. Niet de meest leuke, maar wel leuk genoeg

En ook:



Een bijzonder boek vond ik. Vooral door zijn simpelheid. Er gebeurd niet echt iets opmerkelijks, er gebeurd niks spannends waar het hele boek een rode lijn naar is. Maar juist door de beschrijving van de dagelijkse dingen, de gevoelens van de hoofdpersoon daarbij en de manier van schrijven hielden me toch geboeid en zorgden ervoor dat ik het boek toch snel uitgelezen heb. Ik had ook wel een soort van identificatie bij het lezen van de gevoelens van de hoofdpersoon, vooral de onzekerheid over haarzelf kwam me soms erg bekend voor. Wellicht daardoor toch een boek wat ik met veel plezier helezen heb.
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_41225846
Gisteravond Tatjana simic - jij in 1 ruk uitgelezen.
ben nu bezig in ronald giphart - phileine zegt sorry
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
pi_41226632
Nu aan het lezen: Jane Eyre
In de vakantie voor de 4e keer de serie van J. Auel gelezen. Zooo mooi! (stam vd holebeer, etc)
pi_41250540
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:35 schreef NagChampi het volgende:
Nu aan het lezen: Jane Eyre
In de vakantie voor de 4e keer de serie van J. Auel gelezen. Zooo mooi! (stam vd holebeer, etc)
De hele serie?

Ik ben eindelijk Komt een vrouw bij de dokter aan het lezen. Ik heb het kunnen lenen van iemand, bij de bieb heb ik het nooit te pakken kunnen krijgen, en zelfs op de Deventer boekenmarkt kon ik het niet vinden. Ik heb in drie uur tijd 250 bladzijdes gelezen. Het valt me best zwaar om te lezen, ik herken er veel te veel in. Mijn moeder kreeg nb ook in mei '99 te horen dat ze kanker had. En ik ga mijn vader toch eens vragen of ie een semi-autobiografisch boekje onder het pseudoniem "Kluun" heeft geschreven.
pi_41257539
Call girl van Tracy Quan

(Nancy Chan is is een succesvolle callgirl in New York en pas getrouwd met Wall Street bankier Matt. Die combinatie blijkt al snel behoorlijk gecompliceerd te zijn. Terwijl ze probeert haar huiselijke imago hoog te houden door lekker te koken en overhemden te strijken, wordt het steeds moeilijker om haar werk als exclusieve call girl geheim te houden.
En nu will Matt ook nog kinderen. Maar een zwangerschap is echt onmogelijk te combineren met haar werk. Zelfs haar call girl vriendinnen weten geen uitweg uit dit dilemma)

Valt officieel onder het Chick-lit genre en het leest lekker weg
Nina
pi_41259432
En we gaan verder in de tweede wet van de magie van terry goodkind..
pi_41264071
Ik heb bij de Slegte voor een prikkie Ben Hur gekocht, van Lewis Wallace. Het boek was lang voordat de film uitgebracht werd zeer populair, en schijnt een van de grote bestsellers van het begin van de 20e eeuw te zijn. Met die informatie in mijn achterhoofd begon ik er aan, en ik moet zeggen: ik ben teleurgesteld. De schrijfstijl is niet bijzonder goed, en religie drengt overal doorheen - en niet op een prettige manier. Er werd zo constant gedweept met God en alles wat daar mee te maken heeft dat het echt gaat irriteren. Verder wordt er op een ongeloofwaardige manier plotwendingen uitgevoerd en zijn de personages zeer oppervlakkig. Voorlopig dus een teleurstelling, en ik reken er niet op dat de overgebleven pagina's me sterker gaan weten te boeien. Ik ben nu ruim over de helft, en zal het waarschijnlijk wel uitlezen, maar niet met veel plezier.

Bij dezelfde Slegte-run heb ik ook Abbesijnse Kronieken aangeschaft, van Moses Isegawa. Ik heb deze schrijver een keer ontmoet en met hem gesproken, maar ik ben er nooit toe gekomen om zijn boek te lezen. Ik hoop dat dit minder teleurstellend zal blijken te zijn dan Ben Hur.
Bijgeloof brengt ongeluk.
pi_41266404
Leuk tussendoortje:

Paul Witteman - Erfstukken
(boekenweekessay 2006)
Billie Holiday is Lady Day!
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:57:35 #229
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_41276709
De korte verhalen van Simon Carmiggelt.
pi_41282861
Eldest van Christopher Paolini, vervolg op Eragon

pi_41302540
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:14 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

De hele serie?
Deel 5 voor de tweede keer, de rest wel voor de vierde keer.
pi_41309490
Warenar van P.C. Hooft, voor school, het is nog best interessant ook.
"The night of the living dead is on it's way,
with a credit report for duty call"
pi_41336656
Beyond Oil door Kenneth S. Deffeyes.

Deffeyes analyseert hoe we verder energie kunnen winnen nu we 'over de top zijn'. Hij doelt hierbij op Hubbert's Peak: consumptie ligt nu hoger dan productie -> olie raakt een keer op. Na een analyse van verschillende alternatieven introduceert hij een aantal hyptotetische 'oplossingen'. De analyses zijn boeiend, de oplossingen had hij van mij weg mogen laten (vandaar dat ik nu zo lang over de laatste paginas doe )
pi_41336685
stephen king & peter straub - black house
pi_41336821
Roald Dahl - The witches
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_41341704
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 19:20 schreef girlfriend het volgende:
stephen king & peter straub - black house
Woei, die heb ik laatst gelezen. Erg goed boek! Heb je ook de voorloper ervan gelezen? (De Talisman, van dezelfde schrijvers).
Bijgeloof brengt ongeluk.
pi_41405319
Dagboek van een Geisha van Arthur Golden.

Vind het een erg mooi en boeiend boek, ga je snel doorheen, heerlijk zulke boeken.
Pas op dvd uitgekomen ook, die ga ik huren wanneer ik éérst het boek uit heb.
pi_41405423
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:24 schreef MissyMirjaM het volgende:
net onzichtbaar van karin slaughter uit, heb me er wel doorheen moeten worstelen.
nu begonnen in 'dagboek van een geisha'
Hoe ver ben je en hoe vind je hm?
pi_41553543
Carry Slee - Radeloos
pi_41553607
Tommy Wieringa - ik was nooit in Isfahaan.

Mijn hele leven heb ik al een hekel aan reisboeken. En nu heb ik dit in handen. Het stijgt ver uit boven het klakkeloos rapporteren van feitjes over een land. Echt heel mooi opgeschreven allemaal. Bij sommige dingen twijfel ik of het fantasie of werkelijkheid is, het klinkt allemaal wat dromerig.



[ Bericht 6% gewijzigd door _Arual_ op 06-09-2006 17:00:32 ]
pi_41553865
Marek van der Jagt - Gstaad 95-98

'Wie in de bron van de fecaliën heeft gekeken en uit die bron heeft gedronken, weet waar het leven ophoudt en waar het weer begint.'

[ Bericht 0% gewijzigd door Aurelianus op 07-09-2006 21:29:53 ]
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_41596111
glamorama van brett easton ellis (schrijver van american psycho)

Wat een ziek surrealistisch en uiteindelijk niet voldoending gevend boek.
Maar het is net als het kijken van een cheaphorrorflick, je blijft geboeid door het extreme geweld wat over de hoofdpersonen wordt heengegoten. De beschreven scene over Chloë is misselijkmakender dan de in american psycho opgenomen verkrachting van patrick batemans ex (3 pagina's lang) waarin mace (pepperspray geloof ik), spijkerpistolen en necrofilie aan bod komen. Dat zegt toch wat? Heb je al nog interesse in het boek dan zit er voor de echte doorzetter ook nog een homo-erotische scene van 7 pagina's in. Toch is de stijl te zweverig en vind ik het plot niet coherent. Ook hier weer eindeloze opsommingen; dit maal van beroemdheden, verdwijnende en verschijnende personages, obsessie over uiterlijk vertoon & de leegte van het leven, verder nog veel geestezieken en natuurlijk karakters uit andere boeken.

[ Bericht 1% gewijzigd door steeg op 07-09-2006 21:57:36 ]
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_41597450
Ik heb Hart van Inkt van Cornelia Funke maar even terzijde gelegd. Ik weet niet, ze blijft een beetje hangen in haar verhaal...

Dus ben ik maar begonnen in Het Verzuim van de Dood van José Saramago.

pi_41598671
Multatuli - Max Havelaar of De koffiveilingen der Nederlandsche Handelsmaatschappy
"The night of the living dead is on it's way,
with a credit report for duty call"
pi_41623762
- Dagboek van een Geisha
- Stralende Sterren omnibus
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_41624831
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 18:14 schreef Natalie het volgende:
- Dagboek van een Geisha
- Stralende Sterren omnibus
Hoever ben je met een Dagboek van een Geisha, hoe vind je hm?
  Moderator zaterdag 9 september 2006 @ 09:54:34 #247
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_41641847
Ik ga beginnen in "aantekeningen van een vieze oude man" van charles bukowski
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_41641898
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 18:51 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hoever ben je met een Dagboek van een Geisha, hoe vind je hm?
Halverwege. Sayuri is miko en Hatsumomo maakt haar het leven zuur.
Heb eerst de film gezien, en het boek kreeg ik laatst op m'n verjaardag. Vind het een leuk boek, maar er zijn sommige dingen die ik niet begrijp. Bepaalde uitdrukkingen bijv.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_41642586
Ik ben van plan juist eerst het boek te lezen en daarna de film te huren. Ik ben rond pagina 260 dus nog een kleine helft te gaan. Ben erg benieuwd hoe het afloopt. Het blijft me boeien
pi_41642908
quote:
Op donderdag 7 september 2006 21:52 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb Hart van Inkt van Cornelia Funke maar even terzijde gelegd. Ik weet niet, ze blijft een beetje hangen in haar verhaal...

Dus ben ik maar begonnen in Het Verzuim van de Dood van José Saramago.

[afbeelding]
Dit is toch de nieuwe van deze geniale Portugees? Laat even weten wat je ervan vondt, ik wil hem misschien ook gaan halen. (Maar ik heb nog zoveel te lezen
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zondag 10 september 2006 @ 15:55:57 #251
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_41677097
Douglas Coupland - Generation X

en

Haruki Murakami - Kafka on the Shore

Jaja, wat een combi. Maar kon het niet laten.

Ohja, en nog de laatste beetjes van Memoires of a Geisha

[ Bericht 26% gewijzigd door Cutebutpsycho op 10-09-2006 16:06:13 ]
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_41677256
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 11:07 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Dit is toch de nieuwe van deze geniale Portugees? Laat even weten wat je ervan vondt, ik wil hem misschien ook gaan halen. (Maar ik heb nog zoveel te lezen
Jup, dat is hem. Ik ben net begonnen hoor. Zijn stijl is heel wollig - veel bijzinnen en uitzonderlijk correct, de dialogen zijn niet netjes gescheiden door aanhalingstekens - maar ik kan het wel waarderen. Venijnige humor ook hier en daar. Ik ben benieuwd naar de rest.
pi_41677356
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:55 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Haruki Murakami - Kafka on the Shore
Ik ben erg benieuwd wat je van dat boek vind. Het staat op mijn verlanglijstje.
Ben nu 'De jacht op het verloren schaap' aan het lezen.
pi_41684987
Hugo Borst - De Coolsingel bleef leeg
  zondag 10 september 2006 @ 22:14:01 #255
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_41690043
quote:
Op zondag 10 september 2006 16:02 schreef mirugai het volgende:

[..]

Ik ben erg benieuwd wat je van dat boek vind. Het staat op mijn verlanglijstje.
Ben nu 'De jacht op het verloren schaap' aan het lezen.
Mja.. Oke, maar realiseer je dat dit vooral mijn beleving en interpretatie ervan is...
Ondanks dat ik het af en toe wat langdradig vind overkomen is Kafka on the Shore naar mijn mening mooi geschreven...Wat bijzonderheden van dit boek (zal proberen niet al teveel te verklappen )..

Er lopen eigenlijk twee verhaalijnen langs elkaar, en later in het boek door elkaar heen. Soms vind ik dit storend verwarrend in dit soort boeken, maar de strucuur en opbouw die Murakami hiervoor gebruikt gebruikt is in mijn beleving precies goed; helder, maar niet té simpel. Een hapklare brok is het niet, maar ik lekker vlot doorlezen, dat lukt wel.

De eerste verhaalijn (over Kafka) lijkt wel Murakami's variant van het Oedipus verhaal te zijn, met wat fantasie elementjes erbij. Ik vind het een boeiende variatie hierop maar af en toe gaat hij er naar mijn mening net iets teveel in op; het "sprookjesachtige" word me net iets te overdone... Maarja, dat is nou eenmaal het boek, en ook dat is een gevoelskwestie.. Lijkt me dat dat bij een andere lezer totaal verschillend kan zijn... Misschien vind jij dat juist prachtig en ben ik een doodsaaie realist...

De tweede verhaallijn heeft tot de verbeelding sprekende overeenkomsten met de eerste, maar is toch net wat anders.. Dit vind ik leuk gevonden (tsja je moet hem zelf lezen hoor, anders ist niet meer leuk )...
Conclusie.. Murakami schrijft dus zoals ik al zei zeker mooi en boeiend, maar af en toe misschien net een beetje overdone en langdradig naar mijn smaak..

Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_41699595
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:49 schreef vencodark het volgende:
Ik ben van plan juist eerst het boek te lezen en daarna de film te huren. Ik ben rond pagina 260 dus nog een kleine helft te gaan. Ben erg benieuwd hoe het afloopt. Het blijft me boeien
Het boek is veeeel uitgebreider dan de film, zoals altijd.
Je snapt de film ook beter als je eerst het boek hebt gelezen, maar de film doet zeker geen afbreuk aan het boek.

Succes met lezen!
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_41705221
Ncci French - De bewoonde wereld
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
  maandag 11 september 2006 @ 20:21:30 #258
152266 Poedel
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_41717333
Nelson DeMille - "De Crash"

"..Wat Moet Je Niet Doen Voor Een Stoplicht?..
..De Tv In Elkaar Trappen En Kletspraat Verkopen Aan De Postbode!!.."
  maandag 11 september 2006 @ 21:15:13 #259
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_41719425
"De stad er blinden" van José Saramago.

Ff wennen die schrijfstijl, maar tot nu toe een erg mooi boek.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 11 september 2006 @ 21:16:31 #260
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_41719473
quote:
Op donderdag 7 september 2006 21:52 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb Hart van Inkt van Cornelia Funke maar even terzijde gelegd. Ik weet niet, ze blijft een beetje hangen in haar verhaal...

Dus ben ik maar begonnen in Het Verzuim van de Dood van José Saramago.

[afbeelding]
Ik ben nu dus bezig in een boek van hem en deze staa op mijn "te kopen" lijstje. Wilde alleen ff weten of ik zijn stijl leuk vond. Is Het Verzuim ook zo geschreven als de stad der blinden, ofwel veel komma's, geen " " en achter elkaar door?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_41719866
quote:
Op maandag 11 september 2006 21:16 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik ben nu dus bezig in een boek van hem en deze staa op mijn "te kopen" lijstje. Wilde alleen ff weten of ik zijn stijl leuk vond. Is Het Verzuim ook zo geschreven als de stad der blinden, ofwel veel komma's, geen " " en achter elkaar door?
Jup, helemaal. Dat is gewoon zijn stijl. Veel bijzinnen, veel wollig taalgebruik, veel kitsch, maar ergens heel erg mooi en bij tijd en wijle zelfs venijnig hilarisch.
pi_41722729
En altijd geniaal onderwerpen. Neem de stad der zienden. Een overgrote meerderheid stemt blanco bij de verkiezingen, Niks wordt bij naam genoemd, je leert slechts enkele personen beter kennen en hij weet er gewoon een boek overt vol te schrijven.

En ook nog eens een ontzettend sterk geschreven boek, wat goed aansluit op het huidige politieke klimaat in de wereld.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 11 september 2006 @ 22:59:34 #263
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_41723070
quote:
Op maandag 11 september 2006 22:47 schreef Steven184 het volgende:
En altijd geniaal onderwerpen. Neem de stad der zienden. Een overgrote meerderheid stemt blanco bij de verkiezingen, Niks wordt bij naam genoemd, je leert slechts enkele personen beter kennen en hij weet er gewoon een boek overt vol te schrijven.

En ook nog eens een ontzettend sterk geschreven boek, wat goed aansluit op het huidige politieke klimaat in de wereld.
O Ik dacht dat het echt een vervolg was op de Stad der Blinden. Zo van "Tadaa, iedereen kan weer zien". Maar misschien kunnen ze dat uiteindelijk in Blinden ook wel. SHHHT niet verklappen!!!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 12 september 2006 @ 00:18:31 #264
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_41725653
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:21 schreef Poedel het volgende:
Nelson DeMille - "De Crash"

[afbeelding]
Begin is een beetje saai, veel technisch gepraat over vliegtuigen. Na 100 bladzijdes komt DeMille pas op gang. Al met al een redelijk vermakelijk boek. Heb je ook het Spel van de Leeuw gelezen?
pi_41728688
Ik lees nu Nacht van Elie Wiesel
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 12 september 2006 @ 11:08:59 #266
140318 Thy...
Met puntjes
pi_41731292
Net Dan Brown - Angels & Demons (Het Bernini mysterie) uit. Ik heb de 4 boeken van Brown gekocht in een box set. Na de da vinci code heb ik deze gelezen. Ik snap nu wel waarom hij zo populair is. De boeken zijn leuk en lezen erg makkelijk weg, echter vind ik ze té makkelijk, het mist iets. Het ergste vind ik nog wel dat tot ong. 3/4 in het boek het ontzettend veel op de da vinci code lijkt. Zelfde persoon, beetje rondrennen in een oude stad met een meisje op zoek naar oude spullen. Pas daarna wordt hij wezelijk anders en ook een stuk leuker.
Al met al wel een leuk boek, maar absoluut geen meesterwerk. Het zal ook wel even duren voor ik aan zijn andere 2 boeken begin, eerst maar eens wat compleet anders.

Nu net begonnen aan Douglas Adams - Dirk Gently's Holistic Detective Agency. Net 5 blz. gelezen maar ik vind hem nu al geniaal!
I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.
- Douglas Adams
  dinsdag 12 september 2006 @ 12:46:34 #267
71796 dossie
lekker makkelijk
pi_41733684
Net begonnen aan de goelag archipel van solzjenitsin (of zoiets :-) ).

Het is een hele tijd geleden dat ik een boek niet uit heb gelezen, maar deze maakt weer eens een kans...

Je wordt heel hard doodgegooid met namen en instituten, ik wordt er kriegel van... Daardoor blijft het wel beter hangen wat hij eigenlijk wil zeggen, maar lekker weglezen doet het iig niet...

Iemand ervaring met dit boek?
"Het geheugen van het hart zeeft slechte herinneringen weg en maakt de goede mooier. Dat stelt ons in staat om met het verleden te leven." - Gabriel Garcia Marquez
pi_41735164
Shopaholic Takes Manhattan Eindelijk aan de serie begonnen . Yay voor het boekenfestijn.
Tap tap tap
pi_41735855
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 12:46 schreef dossie het volgende:
Net begonnen aan de goelag archipel van solzjenitsin (of zoiets :-) ).

Het is een hele tijd geleden dat ik een boek niet uit heb gelezen, maar deze maakt weer eens een kans...

Je wordt heel hard doodgegooid met namen en instituten, ik wordt er kriegel van... Daardoor blijft het wel beter hangen wat hij eigenlijk wil zeggen, maar lekker weglezen doet het iig niet...

Iemand ervaring met dit boek?
Ik ben er in begonnen, maar na 100 pagina's ging ik op vakantie en had geen zin het mee te nemen. Wilde daar meer verhalen lezen als Joe speedboot. Wil er wel weer eens in beginnen, maar moet zeggen dat andere boeken hoger op mijn verlanglijst staan.
quote:
Op maandag 11 september 2006 22:59 schreef Ang3l het volgende:

[..]

O Ik dacht dat het echt een vervolg was op de Stad der Blinden. Zo van "Tadaa, iedereen kan weer zien". Maar misschien kunnen ze dat uiteindelijk in Blinden ook wel. SHHHT niet verklappen!!!
Ik heb de Stad der Blinden niet gelezen, maar naar het verhaal te lezen in de Stad der Zienden komt er een stukje terug uit de Stad der Blinden, daar ben ik bijna 100% zeker van. Toen ik dat stukje las dacht ik even, shit waarom heb ik niet eerst dat boek gelezen, maar uiteindelijk valt het verhaal nog wel goed in elkaar.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_41743796
Niet teveel verklappen over Saramago, ik wil eigenlijk ook meer van hem lezen.

Het Verzuim van de Dood is nog steeds cool. Klopt het dat de dialogen soms echt van triviale en haast kinderachtige aard zijn? Dat werkt heel hilarisch door, maar soms doet het ook heel raar aan.
pi_41754589
Pitface van Brusselmans.
pi_41761982
De Shopaholic omnibus van Sophie Kinsella .
pi_41769327
Raymond Feist - Magician, bijna uit
pi_41772034
Zijn er hier toevallig mensen die het boek "complot tegen Amerika" van de schrijver Philip Roth gelezen hebben? En wat is jullie mening erover?
Ik zag het vandaag in de winkel liggen en overwoog het te kopen, maar wou me toch eerst even laten informeren. Gaarne reactie.

pi_41777351
Ik heb gehoord dat-ie wel aardig goed is. Ik heb hem dus niet gelezen, dus of je echt veel waarde moet hechten aan deze post is een tweede.
  woensdag 13 september 2006 @ 18:52:10 #276
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_41777743
Ik had Saramago in m'n handen maar was zowel mijn kortingsbon als mijn boekenbonnen vergeten 50,- boekenbonnen... welke zou ik allemaal kiezen?

In ieder geval "het verzuim van de dood" en "mevrouw verona daalt de heuvel af".....
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_41777820
Ik kan de Stad der zienden van harte aanbevelen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator zaterdag 16 september 2006 @ 22:58:42 #278
42184 crew  DaMart
pi_41873661
Het volgende boek dat door mij verslonden gaat worden is:

Valerio Massimo Manfredi - De Talisman van Troje.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_41876669
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 09:59 schreef Natalie het volgende:

[..]

Halverwege. Sayuri is miko en Hatsumomo maakt haar het leven zuur.
Heb eerst de film gezien, en het boek kreeg ik laatst op m'n verjaardag. Vind het een leuk boek, maar er zijn sommige dingen die ik niet begrijp. Bepaalde uitdrukkingen bijv.
Heb het boek een hele tijd gelezen, vind je het met de film overeen komen of totaal niet?
Ik vond het een mooi boek en twijfel of ik de film wil zien, ben toch bang dat ze het niet goed verfilmd hebben...
pi_41877100
Ík ben nog steeds bezig in Feel over Robbie Williams. Dikke pil, maar als ik eenmaal bezig ben lees ik zo door. Jammer dat ik ook zoveel andere dingen te doen heb, vind bijna de rust niet om te lezen...
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  zondag 17 september 2006 @ 01:19:24 #281
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_41877512
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:59 schreef Blinky het volgende:
Ík ben nog steeds bezig in Feel over Robbie Williams. Dikke pil, maar als ik eenmaal bezig ben lees ik zo door. Jammer dat ik ook zoveel andere dingen te doen heb, vind bijna de rust niet om te lezen...
Die heb ik ook gelezen, ik vond het een heerlijk boek...
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_41879185
Ben nu bezig met 'Fear and Loathing in Las Vegas' van Hunter S. Thompson. Blijft een geweldig, onconventioneel schrijver.

Hierna ga ik beginnen aan een boek van Bas Haring. 'De IJzeren Wil' heet het. Ik kreeg het boek ineens van mijn zus en ik ken die schrijver vaag van TV-programma's. Nou ja, ben benieuwd. Daarna heb ik nog 'Er is geen vrouw die deugt' van Arthur Schopenhauer liggen plus 'On the Road' van Jack Karouac (voor de tweede maal).

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2006 03:03:57 ]
pi_41881326
Ik heb net Magier van Feist uitgelezen en ben begonnen in Zilverdoorn, ik vind het geweldige boeken, die man is echt briljant! Gelukkig zijn er nog veel vervolgen!
  zondag 17 september 2006 @ 10:42:17 #284
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_41881918
quote:
Op zondag 17 september 2006 09:49 schreef inkie1010 het volgende:
Ik heb net Magier van Feist uitgelezen en ben begonnen in Zilverdoorn, ik vind het geweldige boeken, die man is echt briljant! Gelukkig zijn er nog veel vervolgen!
Ik heb de Kronder Trilogie uitgelezen en ga, nadat ik klaar ben met The Name of the Rose Magier lezen.

Heb ook net Schaduw van de Wind gelezen, ge-wel-dig leesavontuur
I spoke proper England since I was a children.
pi_41881931
Ik ben nu bezig met De Schaduw van de Wind, ben nog niet zo ver maar volgens mij is het een erg mooi boek. Heb sinds gister Het Leven Van Pi uit, geweldig!
De koningin van de mode is terug.
pi_41882426
De Schaduw van de Wind is écht geweldig. Ik heb enorm genoten.

Het Verzuim van de Dood van Saramago is inmiddels uit. Merkwaardige schrijver, die man. Ik ga nu doot met een boek van Frederick "Day of the Jackal" Forsyth, genaamd De Afghaan.

pi_41887072
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:41 schreef ik.ben.hier het volgende:

[..]

Heb het boek een hele tijd gelezen, vind je het met de film overeen komen of totaal niet?
Ik vond het een mooi boek en twijfel of ik de film wil zien, ben toch bang dat ze het niet goed verfilmd hebben...
Ze hebben wel dingen weggelaten in de film. Maar denk niet dat zoiets te voorkomen is.
Was erg onder de indruk van de film, en het boek lezende snap ik ook bepaalde verbanden beter.
't Is een goede cast en de set sluit precies aan bij hoe het in het boek beschreven wordt. Denk persoonlijk niet dat je teleurgesteld zal worden. De film doet geen afbreuk aan het boek.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 17 september 2006 @ 14:09:11 #288
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_41887974
quote:
Op zondag 17 september 2006 10:43 schreef C.o.C.o het volgende:
Ik ben nu bezig met De Schaduw van de Wind, ben nog niet zo ver maar volgens mij is het een erg mooi boek. Heb sinds gister Het Leven Van Pi uit, geweldig!
Die eerste heb ik gekregen voor m'n verjaardag, maar staat nog te wachten in de kast. Heb er zoveel die daar staan die ik nog moet lezen, en dan sneuvelt een dik uitziend boek vaak eerder

Leven van Pi Binnenkort verfilmd
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_41893198
Ik ben nu bezig in Nieuwe Buren van Saskia Noort.
pi_41907804
quote:
Op zondag 17 september 2006 13:45 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ze hebben wel dingen weggelaten in de film. Maar denk niet dat zoiets te voorkomen is.
Was erg onder de indruk van de film, en het boek lezende snap ik ook bepaalde verbanden beter.
't Is een goede cast en de set sluit precies aan bij hoe het in het boek beschreven wordt. Denk persoonlijk niet dat je teleurgesteld zal worden. De film doet geen afbreuk aan het boek.
Dan ga ik hem kijken, ik weet je te vinden he
Vond het boek erg verslavend, hoewel het misschien toch meer een girl thing is.
  maandag 18 september 2006 @ 14:50:26 #291
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_41920531
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:09 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Die eerste heb ik gekregen voor m'n verjaardag, maar staat nog te wachten in de kast. Heb er zoveel die daar staan die ik nog moet lezen, en dan sneuvelt een dik uitziend boek vaak eerder
Ik kan je ook van harte aanraden daar de volgende keer in te beginnen!! Als je eenmaal bezig bent lees je er zo doorheen...

Ik heb Labyrinth (zie vorige post) even aan de kant gelegd, ik heb al twee weken lang niet de moeite genomen er in verder te lezen. Het lijkt me supermooi, maar ik denk dat ik gewoon even behoefte heb aan een ander soort boek.

Dus heb ik het pas gekregen boek "Joe Speedboot" van Tommy Wieringa maar te voorschijn gehaald! Het begin leest inderdaad erg lekker weg! Ben benieuwd naar de rest...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_41923130
Vanavond beginnen in de schaduw van de wind..heb louter positieve reactie gehoord.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 18 september 2006 @ 18:34:45 #293
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_41926393
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:50 schreef Foeske het volgende:

Dus heb ik het pas gekregen boek "Joe Speedboot" van Tommy Wieringa maar te voorschijn gehaald! Het begin leest inderdaad erg lekker weg! Ben benieuwd naar de rest...
Die heb ik van de boekenbonnen van mijn verjaardag gekocht, samen met "Het verzuim van de dood" en "De vliegeraar".
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_41929140
Ben nu bezig in Freakonomics van Stephen Levitt. Geweldig boek met antwoorden op vragen waarop normale mensen niet zouden komen, bijvoorbeeld waarom drugsdealers nog bij hun moeders wonen.
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_41933756
Iemand nog een tip voor mij? Laatste boeken die ik heb gelezen zijn

- De eeuw van mijn vader - Geert Mak
- De zwarte met het witte hart - Arthur Japin
- De misterieuze vlam van koningin Loana - Umberto Eco

Iemand nog iets om op dit lijstje verder te gaan?
pi_41939078
quote:
Op maandag 18 september 2006 21:55 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Iemand nog een tip voor mij? Laatste boeken die ik heb gelezen zijn

- De eeuw van mijn vader - Geert Mak
- De zwarte met het witte hart - Arthur Japin
- De misterieuze vlam van koningin Loana - Umberto Eco

Iemand nog iets om op dit lijstje verder te gaan?
Als je van Geert Mak houdt, is 'Hoe God verdween uit Jorwerd' een absolute aanrader!
  FOK!fotograaf dinsdag 19 september 2006 @ 01:29:22 #297
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41940457
Kluun - de weduwnaar.

Hoor er verschillende verhalen over... Maar dat moet je toch altijd zelf even controleren. Valt me tot nu toe nog niet tegen. Leest vlot weg, maar is ook minder aangrijpend.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_41944115
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 00:21 schreef Promovendus het volgende:

[..]

Als je van Geert Mak houdt, is 'Hoe God verdween uit Jorwerd' een absolute aanrader!
Die heb ik al gelezen en was inderdaad de moeite waard.
pi_41998458
De Afghaan is uit. Gewoon een standaard techno-thriller die voortborduurt op de 9/11-angst van de goegemeente. Niet zo goed als De Dag Van De Jakhals, maar wel vermakelijk.

Nu ga ik me eens wagen aan iets van P.J. Tracy. Ook daar verwacht ik niet echt iets heel bijzonders van, maar wel iets wat enigszins onderhoudend is. Snow Blind it is.

pi_42020615
Ben nu in Wheel of Time deel 4 (The Shadow Rising) bezig van Robert Jordan. Echt een erg vet boek..!
Normaal lees ik niet of weinig fantasy, maar dit is echt aan te raden, fantastisch geschreven!


Pas geleden 'Ben je ervaren?' van William Sutcliffe gelezen, wat echt een heerlijk boek was! Gaat over een backpacker die naar India gaat Erg hilarisch
  Moderator donderdag 21 september 2006 @ 18:00:02 #301
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_42021077
quote:
Op donderdag 21 september 2006 17:46 schreef lothlorien het volgende:

Pas geleden 'Ben je ervaren?' van William Sutcliffe gelezen, wat echt een heerlijk boek was! Gaat over een backpacker die naar India gaat Erg hilarisch
[afbeelding]
erm wazige titel vertaling van "are you experienced"
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')