abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 juli 2006 @ 16:32:16 #1
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_39477954
En hier gaan we weer verder over het schitterende Thailand!



Met soms wat teveel water dus.
Het leven is geen krentenbol.
pi_39478493
Yoe, vet
pi_39479954
gaaf plaatje en ja in die tijd ga ik er naar toe :-p
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_39480235
kent iemand deze hotel
swiss park hotel
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  maandag 3 juli 2006 @ 18:17:02 #5
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_39480383
Ik herhaal mijn vraag uit het vorige topic ff, indien deze in de vergetelheid raakt :
quote:
Op zondag 2 juli 2006 14:59 schreef Sosa het volgende:

Mijn ouders gaan as woensdag naar Thailand voor de 4de maal, maar doen voor het eerst Koh Samui aan.

Nu heb ik er zelf meerdere weken doorgebracht maar altijd in Guesthouses in Lamai en daar net buiten.. niet in Chaweng dus. Zij willen echter een luxe resort/hotel in Chaweg/Lamai voor 4 dagen.

Iemand aanraders?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_39481561
quote:
Op maandag 3 juli 2006 18:17 schreef Sosa het volgende:
Ik herhaal mijn vraag uit het vorige topic ff, indien deze in de vergetelheid raakt :
[..]
pak mijn link naar swiss park hotel even en zoek daar naar koh samui.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  maandag 3 juli 2006 @ 19:30:28 #7
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_39482345
thnx
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  maandag 3 juli 2006 @ 19:38:18 #8
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_39482558
quote:
Op maandag 3 juli 2006 18:10 schreef daanski82 het volgende:
kent iemand deze hotel
swiss park hotel
Eindelijk iemand die op jouw vraag een antwoord heeft....

Het hotel persoonlijk ken ik niet, maar op het Sukhumvit road zitten veel middenklasse hotels als deze... En gezien het Aircon heeft, en (cable) TV zal het niet slecht zijn.
Nu weet ik natuurlijk niet waarom je precies naar Thailand gaat, maar gezien het in de buurt van het NANA Skytrainstation zit, zit je in het midden van het nachtleven, het naughty nightlife welteverstaan..... Das natuurlijk prima als je het niet erg vindt om, als je langs een bar loopt, daarin getrokken worden door een 'lieftallige' thaise dame, (of katoy )

Mocht je dat niet op prijs stellen, en meer met 'backpackminded' zijn, zoek dan een hotel in de buurt van Khao Sahn Road! Sawasdee Hotels zijn wel redelijk aldaar, prijsrange 500 - 1000 THB.

Het is overigens niet gezegd dat Sukhumvit alleen voor het naughty nightlife is, er zijn veel westerse ondernememingen, Subway of andere (westerse) restaurants, maar je zit wel naast Herman met Bierbuik uit Duitsland...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 3 juli 2006 @ 19:41:51 #9
6941 APK
Factual, I think.
pi_39482650
quote:
Op maandag 3 juli 2006 19:38 schreef ozzietukker het volgende:

Nu weet ik natuurlijk niet waarom je precies naar Thailand gaat, maar gezien het in de buurt van het NANA Skytrainstation zit, zit je in het midden van het nachtleven, het naughty nightlife welteverstaan..... Das natuurlijk prima als je het niet erg vindt om, als je langs een bar loopt, daarin getrokken worden door een 'lieftallige' thaise dame, (of katoy )
Voor de temperatuur hoef je nu niet te gaan.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 3 juli 2006 @ 20:29:25 #10
62913 Blik
The one and Only!
pi_39484189
Is het echt zo'n ramp op dit moment daar in Thailand met de regen?
pi_39484290
quote:
Op maandag 3 juli 2006 19:38 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die op jouw vraag een antwoord heeft....

Het hotel persoonlijk ken ik niet, maar op het Sukhumvit road zitten veel middenklasse hotels als deze... En gezien het Aircon heeft, en (cable) TV zal het niet slecht zijn.
Nu weet ik natuurlijk niet waarom je precies naar Thailand gaat, maar gezien het in de buurt van het NANA Skytrainstation zit, zit je in het midden van het nachtleven, het naughty nightlife welteverstaan..... Das natuurlijk prima als je het niet erg vindt om, als je langs een bar loopt, daarin getrokken worden door een 'lieftallige' thaise dame, (of katoy )

Mocht je dat niet op prijs stellen, en meer met 'backpackminded' zijn, zoek dan een hotel in de buurt van Khao Sahn Road! Sawasdee Hotels zijn wel redelijk aldaar, prijsrange 500 - 1000 THB.

Het is overigens niet gezegd dat Sukhumvit alleen voor het naughty nightlife is, er zijn veel westerse ondernememingen, Subway of andere (westerse) restaurants, maar je zit wel naast Herman met Bierbuik uit Duitsland...
het is onze 1e x naar thailand
plan is 1.5 week Bkk en 1.5 week koh samui/ koh tao
daar willen wij rustig op ons gemak aan wennen en rond kijken en niet gehaast zijn.
en ja we zijn nog even onze gebieden aan het opzoeken.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_39484375
quote:
Op maandag 3 juli 2006 20:29 schreef Blik het volgende:
Is het echt zo'n ramp op dit moment daar in Thailand met de regen?
'k zit persoonlijk liever in regenachtig Thailand dan in zonnig Nederland !
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_39484471
quote:
Op maandag 3 juli 2006 20:31 schreef daanski82 het volgende:

[..]

het is onze 1e x naar thailand
plan is 1.5 week Bkk en 1.5 week koh samui/ koh tao
daar willen wij rustig op ons gemak aan wennen en rond kijken en niet gehaast zijn.
en ja we zijn nog even onze gebieden aan het opzoeken.
1,5 week BKK is ongeveer 1,4 week te lang.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  maandag 3 juli 2006 @ 20:38:07 #14
62913 Blik
The one and Only!
pi_39484575
quote:
Op maandag 3 juli 2006 20:31 schreef daanski82 het volgende:

[..]

het is onze 1e x naar thailand
plan is 1.5 week Bkk en 1.5 week koh samui/ koh tao
daar willen wij rustig op ons gemak aan wennen en rond kijken en niet gehaast zijn.
en ja we zijn nog even onze gebieden aan het opzoeken.
1.5 weken Bangkok?? Is dat niet een beetje lang? Je gaat toch ook geen anderhalve week naar Parijs toe om alles te bekijken. 3 a 4 dagen is denk ik echt zat. Dan hou je ook nog wat tijd over om het oude Thailand te zien in Ayutthaya en Kanchanaburi. Anders is het echt alleen stad en strand.
pi_39484896
dat hoor ik iedereen zeggen maar we hebben gewoon die tijd uitgetrokken om een aantal dingen daar te doen.
en als het ons niet bevalt gaat we naar het vliegveld en boeken we daar een reis ergends anders in thailand.
maar ja dat is voor iedereen verschilllend
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_39485275
quote:
Op maandag 3 juli 2006 20:46 schreef daanski82 het volgende:
dat hoor ik iedereen zeggen maar we hebben gewoon die tijd uitgetrokken om een aantal dingen daar te doen.
en als het ons niet bevalt gaat we naar het vliegveld en boeken we daar een reis ergends anders in thailand.
maar ja dat is voor iedereen verschilllend
Dat moet je natuurlijk ook helemaal lekker zelf weten....

Ik ken alleen maar mensen die BKK na 3 dagen spuug en spuugzat zijn...

Het is er ook echt niet leuk hoor !

Koninklijk paleis stelt geen ene reet voor, je wordt constant lastig gevallen door Tuktuk drivers die je naar de andere kant van BKK willen brengen voor 20 cent, de floating market is de grootste tourist-trap ter wereld, het is er altijd bewolkt en toch 35 graden, ademhalen is slechts mogelijk met een zuurstoffles, het uitgaansleven wordt bepaald door kale, dikbuikige, witte sokken met sandalen dragende duitsers en in de tempels loop je altijd iemand tegen het lijf die van overheidswege grote korting kan geven op de aanschaf van robijnen.

Veel plezier !
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  maandag 3 juli 2006 @ 20:58:21 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_39485336
quote:
Op maandag 3 juli 2006 20:46 schreef daanski82 het volgende:
dat hoor ik iedereen zeggen maar we hebben gewoon die tijd uitgetrokken om een aantal dingen daar te doen.
en als het ons niet bevalt gaat we naar het vliegveld en boeken we daar een reis ergends anders in thailand.
maar ja dat is voor iedereen verschilllend
Mag ik vragen wat je dan precies allemaal gaat doen in Bangkok? En als je iets extra wilt doen kun je ook gewoon de trein pakken ergens naartoe, hoef je echt geen vliegtuig voor te pakken.

(kijk, je moet het helemaal zelf weten, maar ik vind het zonde als je relatief zoveel geld uitgeeft aan een vakantie als je alleen Bangkok bezoekt en 10 dagen aan het strand gaat liggen.
pi_39485760
uiteraard is wat ervaring en zien hoe andere landen om gaat.
uiteraard weet ik dat tuk-tuk chaufeurs iritand kunnen zijn.
maar ik wil naar thailand om uiteraard cultuur tezien, de stad zelf zien, en spullen kopen ( een maatpak michien iemand in waar dat te doen, en ik wil wat aparte kleding kopen wat chineese style "jackky chan style")
en gewoon wat lekker eten
en ik koh tao gaat mijn vriendje zijn duikbrevet halen en we gaan duiken en de full moon party bezoeken.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  maandag 3 juli 2006 @ 21:13:14 #19
62913 Blik
The one and Only!
pi_39485863
Ik bedoelde eigenlijk dingen die zo'n lang verblijf in Bangkok nodig maken. Een maatpak maken en dingen kopen kun je in 3 a 4 dagen ook doen

Dat je 10 dagen op een eiland verblijft kan ik me voorstellen.
pi_39486096
ik zal is kijken of ik op mijn website een dagboek kan bij houden.
wat we allemaal gedaan hebben,
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  maandag 3 juli 2006 @ 21:27:38 #21
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_39486393
Wellicht is het een optie om, die 1,5 week Bangkok op te breken door een dag en nacht naar Ayudhaya te gaan, het is vanaf het centrale treinstation zo'n 2 uur reizen, (35 THB ofzoiets), en je ziet eens wat anders dan uitlaatgassen!

En Bangkok is ook weer niet zo erg, alleen 1,5 week is inderdaad wat veel... want het enige wat je daar kan is een beetje shopping malls bezoeken, want het Koninklijk Paleis, Wat Pho heb je inderdaad na 1 dag wel gezien.....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 3 juli 2006 @ 21:39:06 #22
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_39486800
Wat te doen in Bangkok

- Shoppen (MBK, Siam Centre, Pratunam, Bo Bae)
- Lekker eten in een van de vele restaurants of streetfood.

En daarna lekker slapen in je hotel.
Explore the World
  Moderator maandag 3 juli 2006 @ 23:21:33 #23
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_39490929
10 dagen aaneengesloten is denk ik wat te veel van het goede, maar ik vind Bangkok hartstikke leuk, zeker voor een paar dagen. Er is zat te zien en te doen, Bangkok is heel veelzijdig. En ja: het is er druk, heet, vies etc, maar daar kun je ook 'in opgaan' ipv je er steeds aan te ergeren.

Ik zou wel lekker in de buurt van de rivier gaan zitten. In de wijk Banglampoo zitten prima guesthouses vlak bij de rivier. Daar waait een briesje en is het heerlijk naast of op vertoeven, op het heetst van de dag. Neem voor een habbekrats een rivierbus en laat het panorama van de stad aan je voorbijtrekken (of vaar naar het noorden en zie hoe snel het grootstedelijke verdwijnt).
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_39505812
over het Regenseizoen gesproken.
hoe erg en hoelang regend het in Bangkok en op de eilanden koh samui en koh tao op een dag.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  woensdag 5 juli 2006 @ 11:14:55 #25
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_39534247
Zojuist m'n tickets geboekt.

Düsseldorf - Tehran - Bangkok
Bangkok - Shanghai
Shanghai - Tokyo

en op dezelfde manier weer terug. Laat de vakantie maar beginnen!
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
pi_39535290
quote:
Op maandag 3 juli 2006 18:10 schreef daanski82 het volgende:
kent iemand deze hotel
swiss park hotel
Ken ik niet, maar tijdens ons verblijf in Thailand verbleven we in het Atlanta Hotel. Adres weet ik niet, maar het was echt een top hotel! Zeker een aanrader.
pi_39542872
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 11:42 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Ken ik niet, maar tijdens ons verblijf in Thailand verbleven we in het Atlanta Hotel. Adres weet ik niet, maar het was echt een top hotel! Zeker een aanrader.
dat hotel lijk me een uit de jaren 50 hotel als ik die paar foto's zie.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_39543022
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 15:39 schreef daanski82 het volgende:

[..]

dat hotel lijk me een uit de jaren 50 hotel als ik die paar foto's zie.
Vet toch.
pi_39543340
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 15:44 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Vet toch.
is wel leuk maar ik hou niet die style.
geef mij maar lekker frisse lichte kleuren
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  donderdag 6 juli 2006 @ 10:25:05 #30
38433 snijder
snijderdotcom
pi_39565497
quote:
Op maandag 3 juli 2006 20:29 schreef Blik het volgende:
Is het echt zo'n ramp op dit moment daar in Thailand met de regen?
Valt best wel mee hoor. Aan het einde van de dag een behoorlijke stortbui, maar dat duur nooit echt lang. Gisteren duurde het wat langer en heb ik een half uurtje moeten schuilen. de rest van de dag is het gewoon goed weer en vooral warm.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
  donderdag 6 juli 2006 @ 11:09:58 #31
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_39566800
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 10:25 schreef snijder het volgende:

[..]

Valt best wel mee hoor. Aan het einde van de dag een behoorlijke stortbui, maar dat duur nooit echt lang. Gisteren duurde het wat langer en heb ik een half uurtje moeten schuilen. de rest van de dag is het gewoon goed weer en vooral warm.
En door de vochtige lucht lijkt het ook warmer...
Het voelt aan als een hollandse broeierige zomerdag met onweer op komst.
Explore the World
pi_39566976
Ik was ook tijdens het regenseizoen in Bangkok. Dan is het nog veel erger; stel je voor: uitlaatgassen + hitte + damp. Yeah, ideale combo
pi_39567588
Binnenkort dus naar Thailand. Vraagje: Mijn broertje = 14 jaar oud staat nog bij zijn moeder in het paspoort ingeschreven. Is dat voldoende of heeft hij een eigen paspoort nodig.
  donderdag 6 juli 2006 @ 11:56:20 #34
62913 Blik
The one and Only!
pi_39568300
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 10:25 schreef snijder het volgende:

[..]

Valt best wel mee hoor. Aan het einde van de dag een behoorlijke stortbui, maar dat duur nooit echt lang. Gisteren duurde het wat langer en heb ik een half uurtje moeten schuilen. de rest van de dag is het gewoon goed weer en vooral warm.
Gelukkig

Nog maar 4 weken en dan vertrek ik
pi_39568869
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:16 schreef -Dries- het volgende:
Ik was ook tijdens het regenseizoen in Bangkok. Dan is het nog veel erger; stel je voor: uitlaatgassen + hitte + damp. Yeah, ideale combo
is het niet zo dat na een hevige regebui de uitlaatgassen uit de lucht gespoeld zijn ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_39570839
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 12:13 schreef daanski82 het volgende:

[..]

is het niet zo dat na een hevige regebui de uitlaatgassen uit de lucht gespoeld zijn ?
Uhm, nou, ik heb er in elk geval niks van gemerkt
pi_39585658
Hebben ze er eigenlijk fatsoenlijk bier? En vanaf welke leeftijd mag je dat daar drinken?
  donderdag 6 juli 2006 @ 23:06:51 #38
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_39589192
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 21:37 schreef TerroRobbie het volgende:
Hebben ze er eigenlijk fatsoenlijk bier? En vanaf welke leeftijd mag je dat daar drinken?
Ze hebben zeker degelijk bier, Singha, Chang, maar ook Heineken, en Carlsberg, officieel moet je 18 zijn om alcohol te kunnen kopen, dus ook om het te drinken, echter zo streng wordt daar (en zeker niet bij een farang) op gecontroleerd!
Wel kan je in de supermarkt tussen bepaalde tijdstippen geen druppel alcohol kopen, en op verkiezingsdagen wordt het helemaal niet meer verkocht....

Dat is de officiële lezing, want op de zogenoemde tijdstippen kan je bij een kleine zaak gewoon terecht, of als je minderjarig mocht zijn, deze wil immers gewoon wat verdienen, een Tesco Lotus, nee daar kan het niet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_39590394
Hallo allemaal!
Ook ik denk eraan naar Thailand te gaan anders zat ik hier niet
Maarre......ik ben nog nooit op de bonnefooi 'ver' weggegaan, wel naar Frankrijk etc.
Ik vroeg me af in hoeverre er nog accomodaties beschikbaar zijn in de eerste 3 weken van augustus, als je dan op eigen houtje gaat? Bijvoorbeeld naar Koh Samui, is er dan nog een slaapplaatsje te vinden? En dan bedoel ik niet in een hostel oid, maar gewoon een goed hotel of bungalow achtig iets. Ook dacht ik eraan dat je constant met je rugzak rondloopt. Is dat nou niet ontzettend klote? Als je meerdere dagen in een hotel verblijft kun je natuurlijk daar je spullen laten maar anders loop je ermee te sjouwen. Oplossing: weinig kleding meenemen en daar kopen? Nou oke ik heb er geen ervaring mee, dus ik zou graag alles willen weten over het op de bonnefooi naar Thailand gaan! Alvast bedankt, Ikook.
pi_39592734
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 23:06 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ze hebben zeker degelijk bier, Singha, Chang, maar ook Heineken, en Carlsberg, officieel moet je 18 zijn om alcohol te kunnen kopen, dus ook om het te drinken, echter zo streng wordt daar (en zeker niet bij een farang) op gecontroleerd!
Heineken is echt reteduur. Gewoon lekker Singha drinken
pi_39606959
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 23:44 schreef Ikook het volgende:
Hallo allemaal!
Ook ik denk eraan naar Thailand te gaan anders zat ik hier niet
Maarre......ik ben nog nooit op de bonnefooi 'ver' weggegaan, wel naar Frankrijk etc.
Ik vroeg me af in hoeverre er nog accomodaties beschikbaar zijn in de eerste 3 weken van augustus, als je dan op eigen houtje gaat? Bijvoorbeeld naar Koh Samui, is er dan nog een slaapplaatsje te vinden? En dan bedoel ik niet in een hostel oid, maar gewoon een goed hotel of bungalow achtig iets. Ook dacht ik eraan dat je constant met je rugzak rondloopt. Is dat nou niet ontzettend klote? Als je meerdere dagen in een hotel verblijft kun je natuurlijk daar je spullen laten maar anders loop je ermee te sjouwen. Oplossing: weinig kleding meenemen en daar kopen? Nou oke ik heb er geen ervaring mee, dus ik zou graag alles willen weten over het op de bonnefooi naar Thailand gaan! Alvast bedankt, Ikook.
Op Samui is in augustus meer dan voldoende plaats, zelfs dicht aan het strand zijn bungalows in overvloed. Prijzen varieren van 600 bath tot vele duizenden baths, maar voor 1000 bt heb je een heel redelijke bungalow met sateliet-tv en ijskast op Chaweng of Lamai.
Je angst voor het sjouwen met een rugzak is een beetje overdreven. Tenzij je echt dagelijks van plaats naar plaats trekt hoef je je hier geen zorgen over te maken. Je rugzak ligt grotendeels op je kamer, en op reisdagen pak je een taxi en hoef je dus ook bijna niet met je rugzak te slepen.
quote:
Heineken is echt reteduur. Gewoon lekker Singha drinken
Da's dus gewoon onzin, Heineken is misschien 10 bath duurder dan Singha maar ''reteduur'' is absolute nonsens. Ik moet je aan de andere kant wel gelijk geven wat betreft Singha, het is gewoon lekker bier en in Thailand heeft het ook mijn voorkeur boven Heineken.
If you can’t convince them, confuse them.
  Moderator vrijdag 7 juli 2006 @ 16:26:26 #42
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_39610127
Ik heb daar wel een verhelderend plaatje bij, vlnr Leo, Koos, Singha, Heineken, Chang.


Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:44:20 #44
6941 APK
Factual, I think.
pi_39610630
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:41 schreef TerroRobbie het volgende:
Hoeveel is 1 bath?
100 baht is ongeveer 2¤.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_39614424
Snap niet zoveel van die prijzen op de foto...volgens mij staan er kleine flesjes en grote flesjes door elkaar.

Heineken 330 cc kost in de supermarkt 38 baht...in de kroeg 60 baht en bij populaire strandtenten op Samui, Phangan etc zelfs 70 baht....

Als het een klein flesje is op de foto voor 90 Baht zit die gast in 1 of andere hoerentoko.....

[ Bericht 10% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 07-07-2006 19:10:31 ]
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  Moderator zaterdag 8 juli 2006 @ 10:40:56 #46
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_39627821
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 19:04 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Snap niet zoveel van die prijzen op de foto...volgens mij staan er kleine flesjes en grote flesjes door elkaar.

Heineken 330 cc kost in de supermarkt 38 baht...in de kroeg 60 baht en bij populaire strandtenten op Samui, Phangan etc zelfs 70 baht....

Als het een klein flesje is op de foto voor 90 Baht zit die gast in 1 of andere hoerentoko.....
Nee man, dit is in Bangkok, in dat stoffige straatje tussen de rivier en Kao San Road, met die bocht van 90 graden..
Die Heineken is inderdaad wat prijziig tov de rest. Weet niet waarom dat zo was eigenlijk.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 13:47:22 #47
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_39631485
Singha is prima bier. Chang staat gegarandeerd voor koppijn.
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
  zaterdag 8 juli 2006 @ 19:52:49 #48
38433 snijder
snijderdotcom
pi_39639867
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 23:06 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ze hebben zeker degelijk bier, Singha, Chang, maar ook Heineken, en Carlsberg, officieel moet je 18 zijn om alcohol te kunnen kopen, dus ook om het te drinken, echter zo streng wordt daar (en zeker niet bij een farang) op gecontroleerd!
Wel kan je in de supermarkt tussen bepaalde tijdstippen geen druppel alcohol kopen, en op verkiezingsdagen wordt het helemaal niet meer verkocht....

Dat is de officiële lezing, want op de zogenoemde tijdstippen kan je bij een kleine zaak gewoon terecht, of als je minderjarig mocht zijn, deze wil immers gewoon wat verdienen, een Tesco Lotus, nee daar kan het niet.
Vergeet niet dat het maandag en dinsdag Buddha dagen zijn en dat je dus geen duppel alcohal zal kunne kopen. Van te voren inslaan dus.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
  zaterdag 8 juli 2006 @ 19:54:40 #49
38433 snijder
snijderdotcom
pi_39639913
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:56 schreef Blik het volgende:

[..]

Gelukkig

Nog maar 4 weken en dan vertrek ik
Vandaag bleek dus dat mijn ervaring in Bangkok nog niet voldoende is. Ik sprak iemand die me zei dat het echte regenseizoen og niet begonnen was en dat het normaal veel erger is. Zo erg dat het water tot kniehoogte komt. ben erg benieuwd wat me nog te wachten staat.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
  zondag 9 juli 2006 @ 13:54:19 #50
55396 Gose
doelloos
pi_39657519
Ik vertrek donderdag naar thailand voor een flinke tour van 24 dagen en had een paar vragen voor iemand met ervaring in Thailand...

1. Is het verstandig om van te voren baht te wisselen op schiphol, of pas later in thailand doen?
2. In hoeverre is het regenseizoen begonnen? schijnt nou in de middag flink te regenen, maar een poncho is genoeg? of andere maatregelen?
3. Zijn er nog zaken die je echt mee moet nemen maar als thailand leek niet snel aan denkt?

Alvast bedankt
pi_39657685
quote:
Op zondag 9 juli 2006 13:54 schreef Gose het volgende:
Ik vertrek donderdag naar thailand voor een flinke tour van 24 dagen en had een paar vragen voor iemand met ervaring in Thailand...

1. Is het verstandig om van te voren baht te wisselen op schiphol, of pas later in thailand doen?
2. In hoeverre is het regenseizoen begonnen? schijnt nou in de middag flink te regenen, maar een poncho is genoeg? of andere maatregelen?
3. Zijn er nog zaken die je echt mee moet nemen maar als thailand leek niet snel aan denkt?

Alvast bedankt
1. Je kan overal in Thailand pinnen, ook bij aankomst op de luchthaven....als je perse je zwarte geld wilt wisselen kan dit ook overal, ook op de luchthaven (betere koers dan in NL)

2. Gewoon ff een uurtje in de kroeg zitten als het begint te hosen.

3. Zweeds woordenboek.

Goedkoop Simlockvrij mobieltje is ook wel handig....een Thaise SIM kaart kost maar een paar Euro en het bellen of SMSen naar Nederland is best goedkoop (dacht 40 cent voor sms naar NL) en binnen Thailand kost het helemaal geen drol....handig als je travellers die je aan het begin van je reis hebt ontmoet aan het eind van je trip nog ff wilt opzoeken op een eiland ofzo.

[ Bericht 14% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 09-07-2006 15:01:43 ]
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  zondag 9 juli 2006 @ 15:56:49 #52
55396 Gose
doelloos
pi_39660849
Ok. Dankjewel voor je antwoord.
Ik was op internet aan het zoeken naar meeneemtips en toen liepen de adviezen over kleding voor meisjes nogal uiteen. Kan mijn vriendin gewone mouwloze truitjes aan en korte broekjes of is dat echt een taboe daar? (ik weet dat dat bij tempels sowieso niet mag)
pi_39661343
quote:
Op zondag 9 juli 2006 15:56 schreef Gose het volgende:
Ok. Dankjewel voor je antwoord.
Ik was op internet aan het zoeken naar meeneemtips en toen liepen de adviezen over kleding voor meisjes nogal uiteen. Kan mijn vriendin gewone mouwloze truitjes aan en korte broekjes of is dat echt een taboe daar? (ik weet dat dat bij tempels sowieso niet mag)
Wat een onzin....Thaise meiden lopen bijna allemaal in mini rokjes dus waarom zou jouw vriendin dat niet mogen?

Tempels zijn de uitzondering...
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  zondag 9 juli 2006 @ 17:30:42 #54
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_39663354
Thailand is geen Maleisië, hoewel ze ook daar niet echt grote problemen maken over mouwloze truitjes of korte broekjes. Alleen topless zonnen op het strand is eigenlijk not done, hoewel op de eilanden daar wat relaxter mee wordt omgegaan.

Persoonlijk zou ik pinnen in Thailand, je struikelt over de verschillende ATM's, en alleen op de airport (domestic en internationaal) staan er zeker meer dan 100!
Mocht je willen wisselen, zeker in Thailand doen, ten eerste de koers is veel beter, en je betaald geen transactiekosten en comissie.
Ter vergelijking: Bij de ABN Amro op Schiphol krijg je voor 100 Euro 4431 THB + je betaalde 4 Euro aan transactiekosten. (Dus eigenlijk kan je maar 4261 THB kopen voor 100 Euro).
Op Don Muang airport krijg je voor 100 euro 4801 THB en je betaald verder niets!, dat is dus een verschil van 540 THB, en daar kan je een flink aantal biertjes van kopen!

Wat betreft het regenseizoen, maak je daar maar niet te druk over, het zal mischien een beetje (flinke veel in korte tijd) regenen, maar je zult voldoende zon hebben!

[ Bericht 0% gewijzigd door ozzietukker op 09-07-2006 19:36:01 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 9 juli 2006 @ 18:24:16 #55
55396 Gose
doelloos
pi_39664685
ok super! klinkt goed begon, door sommige sites me een beetje zorgen te maken. Verder weten jullie geen echte Do's en Dont's over het algemeen, begrijp dat het per locatie afhankelijk is maar er zullen thailand breed ook wel dingen zijn waar je op moet letten toch? Meeneemtips? we slapen bijvoorbeeld 2 dagen bij 'stammen' in de jungle... zelf klamboe of iets dergelijks meenemen of andere zaken mbt insecten, warmte, vochtigheid?
pi_39664927
Meestal kun je gewoon bij de entree van de tempels lange broeken even lenen.
pi_39677030
quote:
Op zondag 9 juli 2006 18:24 schreef Gose het volgende:
ok super! klinkt goed begon, door sommige sites me een beetje zorgen te maken. Verder weten jullie geen echte Do's en Dont's over het algemeen, begrijp dat het per locatie afhankelijk is maar er zullen thailand breed ook wel dingen zijn waar je op moet letten toch? Meeneemtips? we slapen bijvoorbeeld 2 dagen bij 'stammen' in de jungle... zelf klamboe of iets dergelijks meenemen of andere zaken mbt insecten, warmte, vochtigheid?
Geloof dat je je nog niet helemaal beseft hoe verwesterd Thailand is....zeker in de gebieden cq oorden waar de gemiddelde toerist komt....

Die "stammen" in de "jungle" waar jij naar toe gaat ontvangen waarschijnlijk al 15 jaar toeristen in hun dorpje, hebben een goed kontrakt met Arke afgesloten en praten beter Engels dan de gemiddelde middelbare scholier in Engeland.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 10-07-2006 00:05:25 ]
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_39700953
quote:
Op zondag 9 juli 2006 18:24 schreef Gose het volgende:
ok super! klinkt goed begon, door sommige sites me een beetje zorgen te maken. Verder weten jullie geen echte Do's en Dont's over het algemeen, begrijp dat het per locatie afhankelijk is maar er zullen thailand breed ook wel dingen zijn waar je op moet letten toch? Meeneemtips? we slapen bijvoorbeeld 2 dagen bij 'stammen' in de jungle... zelf klamboe of iets dergelijks meenemen of andere zaken mbt insecten, warmte, vochtigheid?
Ik ken één 'do'.

Pak je eigen tas in.
pi_39702159
quote:
Op zondag 9 juli 2006 18:24 schreef Gose het volgende:
ok super! klinkt goed begon, door sommige sites me een beetje zorgen te maken. Verder weten jullie geen echte Do's en Dont's over het algemeen, begrijp dat het per locatie afhankelijk is maar er zullen thailand breed ook wel dingen zijn waar je op moet letten toch? Meeneemtips? we slapen bijvoorbeeld 2 dagen bij 'stammen' in de jungle... zelf klamboe of iets dergelijks meenemen of andere zaken mbt insecten, warmte, vochtigheid?
De enige meeneemtip die ik kan bedenken is om vooral niet te veel mee te nemen! In vrijwel elk guesthouse in Thailand kan je voor bijna niets je kleren laten wassen, dus geen reden om een grote tas vol met kledingstukken mee te nemen.

En je kan ter plekke alles kopen wat je eventueel nog nodig zou hebben. Een klamboe heb ik trouwens nooit nodig gehad, ook niet tijdens een trekking in het noorden van het land. Maar misschien is dat in het regenseizoen nu anders (ik was er in januari)
pi_39702738
Leuk topic dit! Ik wil volgend jaar in (o.a.) thailand gaan rondreizen.. welke plaatsen/ welke dingen moet ik echt zeker weten gezien hebben om een goed beeld van het land, de cultuur en de mensen te krijgen?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:58:28 #61
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_39716594
Sawadee krap.

Ik ken Thailand wel redelijk, heb er in totaal een maand of twee rondgereisd, maar wil volgend jaar winter (januari of februari) er graag nog een keer met mijn vriendin heen. Nu zitten hier wel mensen die regelmatig naar Thailand gaan; wat is wijsheid qua vliegtickets? Nu al boeken, of nog even wat langer wachten? Het goedkoopste wat ik nu vind is ongeveer 500 euro ex taxes enzo. Is dat wel ongeveer het minimum?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:00:11 #62
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_39718376
500 euro is geen slechte prijs en zou je nu kunnen boeken.

Als je nog goedkoper wilt ongeveer 80-100 euro minder op een retour zou je op een superaanbieding kunnen wachten die je kort voor vertrek boekt.
Explore the World
  dinsdag 11 juli 2006 @ 15:44:57 #63
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_39725128
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:00 schreef bluesparkle het volgende:
500 euro is geen slechte prijs en zou je nu kunnen boeken.

Als je nog goedkoper wilt ongeveer 80-100 euro minder op een retour zou je op een superaanbieding kunnen wachten die je kort voor vertrek boekt.
het enige nadeel is dat het via Istanbul gaat, en je er op de heenweg 13 uur, en op de terugweg maar liefst 18 uur over doet...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 11 juli 2006 @ 20:10:50 #64
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_39731934
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:00 schreef bluesparkle het volgende:
500 euro is geen slechte prijs en zou je nu kunnen boeken.

Als je nog goedkoper wilt ongeveer 80-100 euro minder op een retour zou je op een superaanbieding kunnen wachten die je kort voor vertrek boekt.
Nog goedkoper in die periode, Januari en / of Februari, zal je echt niet gaan lukken, de superaanbiedingen komen pas in maart, of eigenlijk april en mei, dan kan je goede deals maken, als je maar lang wacht met boeken.

Opzich zit ik zelf ook te kijken naar de optie met Turkish Airlines, alleen de wachttijd op de terugvlucht staat mij inderdaad tegen, op de heenvlucht is het allemaal niet zo erg, maar als ik eenmaal naar huis ga wil ik ook snel thuis zijn, dan betaal ik maar iets meer voor rechtstreeks...
Tip, Eva Airways, (of China Airlines) zal waarschijnlijk over een tijdje de tickets omlaag doen naar 499 excl tax (142 Euro), dit gebeurd normaal gesproken vooral voor de periode in februari...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_39737677
Even een tip voor je Thailand bezoekt:

check de miniserie(film) Bangkok Hilton es voor de lol.
  woensdag 12 juli 2006 @ 00:09:50 #66
6941 APK
Factual, I think.
pi_39739537
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 23:11 schreef PabloLopez het volgende:
Even een tip voor je Thailand bezoekt:

check de miniserie(film) Bangkok Hilton es voor de lol.
Ja, want alle fokkers die naar Thailand gaan nemen een koffer vol drugs mee naar huis.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 12 juli 2006 @ 09:54:38 #67
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_39745395
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 20:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Nog goedkoper in die periode, Januari en / of Februari, zal je echt niet gaan lukken, de superaanbiedingen komen pas in maart, of eigenlijk april en mei, dan kan je goede deals maken, als je maar lang wacht met boeken.

Opzich zit ik zelf ook te kijken naar de optie met Turkish Airlines, alleen de wachttijd op de terugvlucht staat mij inderdaad tegen, op de heenvlucht is het allemaal niet zo erg, maar als ik eenmaal naar huis ga wil ik ook snel thuis zijn, dan betaal ik maar iets meer voor rechtstreeks...
Tip, Eva Airways, (of China Airlines) zal waarschijnlijk over een tijdje de tickets omlaag doen naar 499 excl tax (142 Euro), dit gebeurd normaal gesproken vooral voor de periode in februari...
Ok, goeie tip, bedankt!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 12 juli 2006 @ 10:29:57 #68
55396 Gose
doelloos
pi_39746175
Wat is makkelijker voor een rondreis? Koffers of Tassen(weekender). Ik zie op internet mensen tassen aanraden vanwege het vaak moeten verplaatsen van bagage van ene vervoersmiddel naar het andere. Heeft iemand daar ervaringen mee? en hoe gaat het met je bagage als je door de 'jungle' gaat bijvoorbeeld?
  woensdag 12 juli 2006 @ 10:44:58 #69
6941 APK
Factual, I think.
pi_39746563
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:29 schreef Gose het volgende:
Wat is makkelijker voor een rondreis? Koffers of Tassen(weekender). Ik zie op internet mensen tassen aanraden vanwege het vaak moeten verplaatsen van bagage van ene vervoersmiddel naar het andere. Heeft iemand daar ervaringen mee? en hoe gaat het met je bagage als je door de 'jungle' gaat bijvoorbeeld?
Koffers zijn verboden bij de stammen in de bergen -heeft iets te maken met dat ze hun doden in openklappende plastic kisten begraven- dus je zult het met tassen of een rugzak moeten doen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_39746912
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:29 schreef Gose het volgende:
Wat is makkelijker voor een rondreis? Koffers of Tassen(weekender). Ik zie op internet mensen tassen aanraden vanwege het vaak moeten verplaatsen van bagage van ene vervoersmiddel naar het andere. Heeft iemand daar ervaringen mee? en hoe gaat het met je bagage als je door de 'jungle' gaat bijvoorbeeld?
Bovendien loop je met een koffer het risico dat ze bij aankomst op de luchthaven een gele sticker op je borst plakken en in een bus naar Pattaya duwen.

Niet doen dus !
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  woensdag 12 juli 2006 @ 20:30:46 #71
55396 Gose
doelloos
pi_39765325
Ik heb voor de zekerheid even het reisbureau gebeld en volgens hun is een koffer weer handiger, past in elke minibus die ons vervoert en is veiliger ivm opensnijden van tassen.
Als het goed is staat onze prive chauffeur op ons te wachten bij het vliegveld dus dan moeten we toch ook niet zo n last hebben van idioten met gele stickers?

Ik ga morgen al en weet nou nog niet wat ik mee moet nemen!!
pi_39765395
Gele stickers Pataya

Wij nemen gewoon koffers mee.
  woensdag 12 juli 2006 @ 20:44:25 #73
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_39765820
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:32 schreef TerroRobbie het volgende:
Gele stickers Pataya

Wij nemen gewoon koffers mee.
Pieldeprutkarbonkel bedoelde dit niet letterlijk van die gele stickers, maar wilde hiermee aangeven dat veel 'reizigers' die met koffers komen, het soort zijn die zich 2 weken in Pattaya (Zon, zee, sex en strand) vestigen... onderdeel van een package toer, die weinig van het echte Thailand zien!

Gezien de leeftijd, valt het fok! publiek normaliter meer onder de 'backpacker' die met een (rug) tas wat flexibeler kan rondreizen...
En het opensnijden van tassen.. ja dat kan, je koffer openmaken kan ook, zelfs met sloten erop, ik heb mijn vriendelijke Israelische veiligheidsmensen elke koffer met een klein mesje zien openmaken binnen de minuut... (en een gemiddelde bagagedief weet ook hoe dit werkt)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_39804490
Ook indien de koffer geaseald is op het vliegveld?
pi_39811515
Dag beste stuurlui...

Ik sta nu op het vliegveld van Bangkok. Over een uurtje vertrekt mijn vliegtuig naar Chiang Mai. Zojuist ben ik van Ko Samui naar Bangkok gevlogen. Ongeveer 10 dagen ben ik op de drie eilanden, Koh Panghan, Koh Tao en Koh Samui geweest. Phangan was inmens druk met de FULL MOON en het aantal westerse jongeren begint je op een gegeven moment echt de keel uit te hangen. Sowieso is het eiland 1 groot Salou geworden. Vond ik jammer. Koh Samui is inderdaad nog veel drukker, maar omdat hier ook gezinnetjes komen, er heel veel leuke winkeltjes (kraampjes) zijn en er mooiere stranden zijn dan op Koh Phangan, vond ik Samui leuker. Koh Tao was in een woord geweldig. Alleen bij aankomst komen er tal van Thaise jongetjes en meisjes op je af om je ergens heen te slepen of in een taxi te duwen, maar daarna is het echt super relaxed!

Voor wie mijn reisverhalen willen lezen -> http://www.yex.nl Sorry voor de spam, maar voor toekomstige reizigers wel leuk om te lezen waar je nu terecht gaat komen, ongeveer.

Ik ga boarden, het weer is fantastisch hier, dus daar hoet niemand hier zich zorgen over te maken! Een buitje hier en daar is juist heerlijk verfrissend..!
pi_39850358
weet iemand met welke kist KLM vliegt op BKK ? en wie heeft er ervaring met deze kisten en waar je het beste kan zitten.
ik hoorde dat als je online incheckt dat je de beste stoelen bij de nood-uitgang moet pakken i.v.m. been ruimte?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_39850551
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 14:37 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik ga morgen dus.
veel plezier
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  zaterdag 15 juli 2006 @ 15:22:19 #79
6941 APK
Factual, I think.
pi_39851641
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 14:36 schreef daanski82 het volgende:
weet iemand met welke kist KLM vliegt op BKK ? en wie heeft er ervaring met deze kisten en waar je het beste kan zitten.
ik hoorde dat als je online incheckt dat je de beste stoelen bij de nood-uitgang moet pakken i.v.m. been ruimte?
3 jaar terug vlogen ze met 747's met achterlijk weinig beenruimte.
En de stoelen bij de nooduitgang zijn waarschijnlijk niet online te boeken aangezien daar gezonde en sterke mensen moeten zitten.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_39855025
Vlieg met Thai air. Zijn die een beetje fatsoenlijk? Moet bij dat soort dingen altijd denken aan Onur Air e.d. En waarom landt Thai air eigenlijk niet op Amsterdam?
pi_39855105
Thai Air is okay. Wel degelijk, maar niet echt heel veel bijzonders.

Singapore airlines is super!
pi_39855151
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 17:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
Thai Air is okay. Wel degelijk, maar niet echt heel veel bijzonders.

Singapore airlines is super!
Ja die ken ik, daarmee heb ik op New York gevlogen
  zaterdag 15 juli 2006 @ 19:10:41 #83
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_39857623
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 15:22 schreef APK het volgende:

[..]

3 jaar terug vlogen ze met 747's met achterlijk weinig beenruimte.
En de stoelen bij de nooduitgang zijn waarschijnlijk niet online te boeken aangezien daar gezonde en sterke mensen moeten zitten.
Ze vliegen nog steeds met 747's Combikisten met achterlijk weinig beenruimte.. Je kan wel, en zeker als je gelijk inchecked (30 uur van te voren) de nooduitgangplaatsen bemachtigen!
Let wel op, degene bij het raam zijn heel slecht, daar hier voor je voeten een inkeping van de deur zit.... Tevens zal gemiddeld 3.897x iemand over je voeten struikelen als ze naar het toilet moeten.

Het is mij iedere keer gelukt (op de heenweg) om een stoel te krijgen bij de nooduitgang met electronisch inchecken. Het klopt overigens wel dat je aan bepaalde criteria moet voldoen, de bejaarde man en zijn Thaise toyboy MOESTEN van de steward naar een andere plek, hiervoor in de plaats kwamen net zulke 'gezonde en sterke' mensen zoals ik

Tevens wil ik hier even over klagen dat KLM maar eens een keer van die klote 747-combi's afmoeten en een 777 met eigen schermpjes moet inzetten, want dit is gewoon echt entertainment uit de jaren 80, kansloos
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_39871169
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 19:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ze vliegen nog steeds met 747's Combikisten met achterlijk weinig beenruimte.. Je kan wel, en zeker als je gelijk inchecked (30 uur van te voren) de nooduitgangplaatsen bemachtigen!
Let wel op, degene bij het raam zijn heel slecht, daar hier voor je voeten een inkeping van de deur zit.... Tevens zal gemiddeld 3.897x iemand over je voeten struikelen als ze naar het toilet moeten.

Het is mij iedere keer gelukt (op de heenweg) om een stoel te krijgen bij de nooduitgang met electronisch inchecken. Het klopt overigens wel dat je aan bepaalde criteria moet voldoen, de bejaarde man en zijn Thaise toyboy MOESTEN van de steward naar een andere plek, hiervoor in de plaats kwamen net zulke 'gezonde en sterke' mensen zoals ik

Tevens wil ik hier even over klagen dat KLM maar eens een keer van die klote 747-combi's afmoeten en een 777 met eigen schermpjes moet inzetten, want dit is gewoon echt entertainment uit de jaren 80, kansloos
KLM moet maar is overstappen op de airbus 380 en daar mee gaan vliegen
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  zondag 16 juli 2006 @ 13:42:07 #85
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_39874708
quote:
Op zondag 16 juli 2006 11:02 schreef daanski82 het volgende:

[..]

KLM moet maar is overstappen op de airbus 380 en daar mee gaan vliegen
Helaas zal de KLM niet zo heel snel entertainment in de toestellen willen installeren, KLM vlieg met de 747-combi omdat ze ook vracht willen vervoeren.
Extra kilo's aan On demand TV schermpjes ook in Economy klasse kost veel geld om te installeren, en veel kilo's aan extra gewicht, (dus meer kerosine verbruik). En die extra kilo's kunnen ze ook niet verkopen als vracht..

Vandaar dat de KLM ook extreeem moeilijk doet over overgewicht, 1x op de terugweg 21,5 KG, dat mocht alleen mee als ik even 100 U$ wilde betalen. Ik mocht wel de ene koffertas van 8 KG aan boord meenemen, dan was het gratis

Met China Airlines kan ik gemakkelijk 36 KG meenemen, ze kijken je aan van ehm ok, das best veel, maar laten je gewoon inchecken...
Al reis ik tegenwoordig met maximaal 5 KG van huis, en 15-20 kg terug.... ik moet het ook zelf dragen enzo
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 11:29:30 #86
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_39934145
Vraagje voor de 'specialisten' hier. Ik lees geregeld hier en kan me uiterst vermaken met de tips van mensen die er vaker komen of zelfs voor langere tijd rondhangen. In augustus/september ga ik met m'n ega zelf van Bangkok naar Puket rijden, nu is de vraag wat we zeker onderweg moeten bezoeken. We kunnen natuurlijk alles opzoeken in de boekjes en internet, maar wat staat er niet in en moeten we eigenlijk wel gezien hebben??

Alvast bedankt voor de tips.
....hoedt u voor het domino-effect ! !
  dinsdag 18 juli 2006 @ 19:34:58 #87
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_39948493
Wat ik nu toch lees op de Frontpage:

Marechaussee controleert extra op sekstoerisme

Ik ben dus regelmatig in Azië, sterker nog, ik vlieg altijd op Thailand... dus ik zal aan het stereotype voldoen... (Ik vraag me af waarop ze dit gaan basseren trouwens, wanneer is iemand 'fout'* )

* 'fout' tussen aanhalingstekens, want ik vind dat als iemand naar Thailand op vakantie gaat en daar de beest wil uithangen het zelf moet weten, mits de dames van legale leeftijd zijn uiteraard.
Het bezit van kinderporno of sex met kids is verwerpelijk en moet dus zeker wel aangepakt worden!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_39949273
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:34 schreef ozzietukker het volgende:


Ik ben dus regelmatig in Azië, sterker nog, ik vlieg altijd op Thailand... dus ik zal aan het stereotype voldoen... (Ik vraag me af waarop ze dit gaan basseren trouwens, wanneer is iemand 'fout'* )
Als je nou de volgende keer ook weer met EL AL vliegt mag je in totaal wel 2 dagen vantevoren inchecken
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_39965816
Weet er iemand waarom je tijdens vertrek en aankomst op Don Muang bij de paspoortcontrole in zón camerapen moet kijken?
Amstelveen de beste
pi_39965996
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 23:08 schreef TerroRobbie het volgende:
Ook indien de koffer geaseald is op het vliegveld?
Je krijgt alleen zón sticker op de rits van je koffer.
Vroeger werden alle koffers geseald met van die soort ' harde strips', dit was veel beter omdat je dan zeker weet dan je koffer dicht zit.
Amstelveen de beste
  Moderator woensdag 19 juli 2006 @ 11:46:32 #91
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_39969300
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 09:40 schreef anisubs het volgende:
Weet er iemand waarom je tijdens vertrek en aankomst op Don Muang bij de paspoortcontrole in zón camerapen moet kijken?
Omdat ze dan een foto van je hoofd maken!


p.s. dat doen ze bij vertrek toch niet?
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_39974251
Bij vertrek vanaf don muang ook hoor, het op de 16de nog bij me gebeurd.
Wees maar niet bang, in nederland doen ze dat niet.
Amstelveen de beste
pi_39985053
Wij gaan zaterdag vliegen!

Maak me een beetje zorgen om het weer! De vooruitzichten voor Bangkok, Chiang Mai & Samui waren gisteren regen, bewolking en bliksem! Inmiddels is het wel iets bijgesteld trouwens. Heb ik nou enorm veel pech of zal het meevallen?
  woensdag 19 juli 2006 @ 19:50:45 #94
6941 APK
Factual, I think.
pi_39985306
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 19:40 schreef Laura 2000 het volgende:
Wij gaan zaterdag vliegen!

Maak me een beetje zorgen om het weer! De vooruitzichten voor Bangkok, Chiang Mai & Samui waren gisteren regen, bewolking en bliksem! Inmiddels is het wel iets bijgesteld trouwens. Heb ik nou enorm veel pech of zal het meevallen?
Pech? Moet je maar niet in het regenseizoen gaan.
Maar het zal meevallen, het is eerder een mooie ervaring en je zal genoeg zon zien.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_39985453
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 19:50 schreef APK het volgende:

[..]

Pech? Moet je maar niet in het regenseizoen gaan.
Maar het zal meevallen, het is eerder een mooie ervaring en je zal genoeg zon zien.
Het regenseizoen begint toch pas in september...?
En moet ik me één bui per dag voorstellen, of gedurende de hele dag buien...?
  woensdag 19 juli 2006 @ 20:01:40 #96
6941 APK
Factual, I think.
pi_39985643
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 19:55 schreef Laura 2000 het volgende:

Het regenseizoen begint toch pas in september...?
Euh, nee. Hangt ook een beetje af van waar je zit in Thailand.
quote:
En moet ik me één bui per dag voorstellen, of gedurende de hele dag buien...?
Soms alleen 's avonds een flinke onweersbui en soms twee of drie dagen regen, maar zover ik heb meegemaakt (een keer twee maanden juli/aug en een keer 1 maand half juli/half aug) is het goed te doen.

Anders ga je naar Koh Samet, dat is het droogste eiland waar ze zelfs in de regentijd water met boten aan moeten voeren.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_39985685
Oké thanks Een bui op z'n tijd is wel te overleven hoor. Ik heb er in ieder geval héél veel zin in!!
  woensdag 19 juli 2006 @ 21:02:16 #98
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_39987587
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 09:40 schreef anisubs het volgende:
Weet er iemand waarom je tijdens vertrek en aankomst op Don Muang bij de paspoortcontrole in zón camerapen moet kijken?
Je moet bij aankomst op de airport in de 'webcam' kijken omdat ze het gezicht bij binnenkomst en vertrek willen vergelijken. Of je het wel echt bent zeg maar.
Is mij de laatste keer helemaal uitgelegt, omdat ik online met KLM had ingechecekd, en dus een printje als incheckbewijs had meegenomen.. goed de mevrouw van de paspoortcontrole gaat niet mee met de vooruitgang en ik mocht naar de immigratiedienst (het buro achter de paspoortcontrole), daar werd aangegeven dat dit zelden voorkomt dat iemand zo inchecked...
Bij het boarden bij het vliegtuig was er inderdaad slechts 1 ander persoon die ook apart moest boarden omdat het gescand moest worden, en de (thaise) medewerksters van KLM hadden daar grote moeite mee....
Toch blijft het ideaal online inchecken, plek kiezen, en bij aankomst op het vliegveld de (grote) rij te vermijden en je tas bij de business klasse check in (wat dus ook dienst doen als E-checkin balie) je tas af te geven!

Daar zag ik dus de vergelijking van mijn foto bij binnenkomst en vertrek, en ik vroeg ook waarom dat was...
Wat wel vreemd is, als je de over land Thailand uit of ingaat wordt er geen foto gemaakt, al hadden ze desondanks toch mijn foto van binnenkomst op Don Muang (In de tussentijd ben ik in Myanmar voor een dagtrip geweest). Waarschijnlijk staat e.e.a. opgeslagen op paspoortnummer.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_39994300
Ik vindt het allemaal meer vreemd gedoe.
Waarom gebeurt dit niet in andere landen?

Ik heb wel gezien dat die foto samen met datum en paspoortnummer samen zaten in dat programma van de conputer bij de pasport control desk in don muang.

Zoals vaker heb ik in het vliegtuig ook zón ímmigaratie' briefje gekregen, en daar moet je opschrijven waarom je in Thailand bent en hoeveel geld je per maand verdiend, en wat je werk is enz...
Ik vraag me af waar dat voor is.

Bij de aankomst op schiphol werden de paspoorts van alle passagiers gecontroleert, direct aan de gate.
Daarna gewoon bij de paspoortcontrole op schiphol.
Dus in totaal 3keer gecontroleert ipv de gebruikelijke 2 keer. (1e bij BKK 'Pasport control desk | 2e direct aan de gate op schiphol | 3e Pasport control schiphol)
En juist als ik van AMS naar BKK reis heb ik maar gebruikelijke 2 paspoortcontroles.

Verder toen ik aankwam in thailand was er geen douane bij dat ene gangetje vanuit de baggagehal naar de aankomsthal, terwijl er in nederland bij aankomst een stuk of 5 douaniers staan.

Ken iemand uitleggen waarvoor dat allemaal is?
Suckt de beveiliging en pasport control dan zo veel op Don Muang ofzo, of light het gewoon aan de gasten van schiphol dat ze houden van mensen (vaak) controleren?
(Dat vliegveld Don Muang suckt sowiso. )
Amstelveen de beste
  donderdag 20 juli 2006 @ 07:30:22 #100
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40000863
De paspoortcontrole aan de gate is om 'ongewenste vreemdelingen' bij de deur van het vliegtuig tegen te houden.
Ze controleren vooral Visa en dergelijke, en mocht e.e.a. niet in orde zijn dan is de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk en gaat deze persoon op het eerste vliegtuig van die maatschappij terug!
Het is namelijk door de autoriteiten op Don Muang niet te controleren of iemand een (geldig) paspoort en visa heeft, je kan namelijk ook op een goedkope budgetairliner ticket door de douane gaan (voor bijvoorbeeld Maleisie, en daar heeft een thai geen visa voor nodig), en daarna kan deze toch de KLM vlucht boarden...

Overigens, de KLM en andere luchtvaartmaatschappijen controleren zelf bij het boarden wel de visa omdat zij naast dat ze de persoon bij aankomst in NL terug moeten nemen, ook een hoge boeten moeten betalen!

Mocht je geen zin hebben in douane, neem de KLM vlucht naar Thailand, bij terugkomst is deze meestal te vroeg en is er geen douane te bekennen
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_40003349
Bij mijn vlucht van China Airlines hadden we ook amper douane bij de aankomst op BKK.
Alleen één douanier die stond te telefoneren.
Die andere 2 die zaten te eten.

Mjah, ik ben nu al een paar dagen terug.
Ik ben in totaal 25dagen in Thailand geweest, maar dat is nog steeds veelste kort vindt ik zelf.

* anisubs heeft heimwee naar Thailand

Weet er trouwens nog iemand hoe ik het goedkoopste naar Thailand kan?
China Airlines, en Eva air gaan allemaal non stop naar BKK, maar zijn wat duurder.
Ik ben dus meer opzoek naar vluchten waarbij je moet overstappen, maakt niet uit hoeveel, als het maar het goedkoopst is.

Ik heb gehoord dat Mahan Air best goedkoop is, maar volgens mij zijn er nog goedkopere te vinden.
http://www.thailandtravel(...)/_vliegmaatmahan.htm
Ze vliegen met een A310 naar Bangkok .
Vliegen er veel nederlanders op deze lijn?

[ Bericht 22% gewijzigd door anisubs op 20-07-2006 10:35:07 ]
Amstelveen de beste
pi_40003950
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:19 schreef anisubs het volgende:

Weet er trouwens nog iemand hoe ik het goedkoopste naar Thailand kan?
China Airlines, en Eva air gaan allemaal non stop naar BKK, maar zijn wat duurder.
Ik ben dus meer opzoek naar vluchten waarbij je moet overstappen, maakt niet uit hoeveel, als het maar het goedkoopst is.
Wij vliegen met Gulf Air vanaf Frankfurt, via Muscat en Bahrein, naar Bangkok.
Retour voor ¤ 620,- incl. belastingen en gratis treinen in Duitsland. Zaterdag wel te verstaan. Geboekt op www.ebookers.DE.
  donderdag 20 juli 2006 @ 11:20:11 #103
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_40005042
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 11:29 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Vraagje voor de 'specialisten' hier. Ik lees geregeld hier en kan me uiterst vermaken met de tips van mensen die er vaker komen of zelfs voor langere tijd rondhangen. In augustus/september ga ik met m'n ega zelf van Bangkok naar Puket rijden, nu is de vraag wat we zeker onderweg moeten bezoeken. We kunnen natuurlijk alles opzoeken in de boekjes en internet, maar wat staat er niet in en moeten we eigenlijk wel gezien hebben??

Alvast bedankt voor de tips.
Bedankt voor de antwoorden......not
....hoedt u voor het domino-effect ! !
  Moderator donderdag 20 juli 2006 @ 12:53:26 #104
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_40008066
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:19 schreef anisubs het volgende:
Weet er trouwens nog iemand hoe ik het goedkoopste naar Thailand kan?
China Airlines, en Eva air gaan allemaal non stop naar BKK, maar zijn wat duurder.
Ik ben dus meer opzoek naar vluchten waarbij je moet overstappen, maakt niet uit hoeveel, als het maar het goedkoopst is.
Het ligt er aan wanneer je daar heen wilt.

Hier staan vaak mooie aanbiedingen, maar zij doen niet met alle vliegmaatschappijen zaken. Zo ben ik een keer met Finnair naar Bangkok gevlogen, via Helsinki, en een keer met El Al, via Tel Aviv. Bij die laatste maatschappij is er met een beetje mazzel onderweg gratis vuurwerk van de Hezbollah te zien.

Een tussenstop kost al snel 5+ uur reistijd extra, per enkele reis, maar als dat je niet uitmaakt...
In het hoogseizoen kunnen die goedkope tickets zomaar 200 euro goedkoper uitvallen tov een rechtstreekse vlucht.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_40009849
pi_40019964
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 12:53 schreef Gert het volgende:

[..]

Het ligt er aan wanneer je daar heen wilt.

Hier staan vaak mooie aanbiedingen, maar zij doen niet met alle vliegmaatschappijen zaken. Zo ben ik een keer met Finnair naar Bangkok gevlogen, via Helsinki, en een keer met El Al, via Tel Aviv. Bij die laatste maatschappij is er met een beetje mazzel onderweg gratis vuurwerk van de Hezbollah te zien.

Een tussenstop kost al snel 5+ uur reistijd extra, per enkele reis, maar als dat je niet uitmaakt...
In het hoogseizoen kunnen die goedkope tickets zomaar 200 euro goedkoper uitvallen tov een rechtstreekse vlucht.
Maakt, niet uit.
Ik wil gewoon het goedkoopste van het godkoopste.
Amstelveen de beste
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:37:45 #107
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40020302
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:24 schreef anisubs het volgende:

[..]

Maakt, niet uit.
Ik wil gewoon het goedkoopste van het godkoopste.
Het goedkoopste van het goedkoopste, daar ben ik ook van, tip, boek wat langer van tevoren, maar bedenk wel dat je minimaal voor een ticket 499 Euro + 140 Euro luchthavenbelasting en toeslagen kwijt bent, met welke maatschappij je ook vliegt.

In april en mei heb je overigens nog wel eens spectaculaire aanbiedingen, maar dan moet je maar net vrij zijn, zo is 399 euro + 180 euro tax met Singapore airlines (aanbieding zal in april en/ of mei komen) voor april of mei een erg goede deal!

Mahan Air is inderdaad goedkoop, alleen zou ik, zeker gelet op de huide situatie in het midden oosten, daar zeker niet mee vliegen.
En dan is er ook nog het morele bezwaar dat ik geen euro aan producten en of diensten uit Iran wil besteden. (gelet op mijn Israelische stempels in het paspoort ook geen goed plan trouwens).
Ook is het onderhoud, (Iran krijgt alleen toestemming om noodzakelijke vervangingen uit te voeren), ver beneden Europees nivo...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_40020637
Nou, dat vliegtuig doet er wel goed uit hoor.
Maar ik denk dat het voor jouw wel handig is om niet met die maatschappij te vliegen vanwege die stempel.

http://www.airliners.net/open.file/0871357/L/
Hij is wel in iedergeval beter dan Onur Air en Phuket air.
Verder heb ik ook nog gehoord dat je met die luchtvaartmatschappij van Bangladesh ook heel goedkoop naar Thailand kan.

EDIT: http://www.devriesreizen.nl/specialfares/bimanbangladesh.asp
In het hoogseizoen is de prijs om van Brussel naar Bangkok te vliegen 499 euro, maar je vliegt wel in een DC10!

[ Bericht 23% gewijzigd door anisubs op 20-07-2006 19:00:53 ]
Amstelveen de beste
  donderdag 20 juli 2006 @ 19:29:05 #109
6941 APK
Factual, I think.
pi_40021597
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:37 schreef ozzietukker het volgende:

Het goedkoopste van het goedkoopste, daar ben ik ook van, tip, boek wat langer van tevoren, maar bedenk wel dat je minimaal voor een ticket 499 Euro + 140 Euro luchthavenbelasting en toeslagen kwijt bent, met welke maatschappij je ook vliegt.
Kan goedkoper hoor. Ik was laatst een beetje aan het zoeken en vond een El Al vlucht (7 weken dec-jan) voor 572¤ incl. tax.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 20 juli 2006 @ 19:32:48 #110
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40021682
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:50 schreef anisubs het volgende:
Nou, dat vliegtuig doet er wel goed uit hoor.
Maar ik denk dat het voor jouw wel handig is om niet met die maatschappij te vliegen vanwege die stempel.

http://www.airliners.net/open.file/0871357/L/
Hij is wel in iedergeval beter dan Onur Air en Phuket air.
Verder heb ik ook nog gehoord dat je met die luchtvaartmatschappij van Bangladesh ook heel goedkoop naar Thailand kan.

EDIT: http://www.devriesreizen.nl/specialfares/bimanbangladesh.asp
In het hoogseizoen is de prijs om van Brussel naar Bangkok te vliegen 499 euro, maar je vliegt wel in een DC10!
Goed ik dacht dat het niet erger kon dan Mahan Air, maar het is je toch gelukt.

Biman Bangladesh Airlines mag niet voor niets niet meer landen op Amsterdam, ten tweede, mocht je je zuurverdiende Euro's gaan spenderen, heb dan geen strak tijdschema, de connectie in Bangladesh (zowel heen als terug) is een indicatie, en wordt zelden tot nooit gehaald
Het vliegveld in Bangladesh is echt heel smerig (eigen ervaring), en het eventuele airport hotel is niet veel soeps naar wat ik heb gelezen.

Voorts vliegt BIMAN inderdaad met een DC10, volgepakt met Bangladeshi people die het nodig vinden om teveel bagage mee te nemen, en aan boord is er geen entertainment.
Nu is dat laatste niet zo erg, maar ook het onderhoud is zo mogelijk nog slechter dan Mahan, en als er een vliegtuig uitvalt.... backup mogelijkheden zijn er niet...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 20 juli 2006 @ 19:36:16 #111
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40021780
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:29 schreef APK het volgende:

[..]

Kan goedkoper hoor. Ik was laatst een beetje aan het zoeken en vond een El Al vlucht (7 weken dec-jan) voor 572¤ incl. tax.
Opzich is EL AL een goede maatschappij, ze vliegen met een 777 vanaf Tel Aviv naar Bangkok met eingen schermpjes, dat is een grote plus.
Nadeel van EL AL is o.a. dat je veel langer onderweg bent, sowieso van Bangkok naar Tel Aviv is 4 uur, dan nog wachttijd, en dan nog eens 12 uur van Tel Aviv naar Bangkok (rechtstreeks over Iran is niet toegestaan )

En dan te bedenken dat KLM er maar 10 uur overdoet van Amsterdam naar Bangkok, EL AL was inderdaad 580 Euro, KLM was 621 Euro, mijn keus was snel gemaakt
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 20 juli 2006 @ 19:39:38 #112
6941 APK
Factual, I think.
pi_40021863
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:36 schreef ozzietukker het volgende:

EL AL was inderdaad 580 Euro, KLM was 621 Euro, mijn keus was snel gemaakt
In december?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 20 juli 2006 @ 19:44:55 #113
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40022002
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:39 schreef APK het volgende:

[..]

In december?
OK OK, het was niet voor december, ik heb het over de boeking in mei, en oktober.

Voor februari moet ik waarschijnlijk weer naar Azië en ben druk zoekende, al ga ik wellicht ook naar Australië, dus dat kost mij sowiezo meer...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_40022120
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:32 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Goed ik dacht dat het niet erger kon dan Mahan Air, maar het is je toch gelukt.

Biman Bangladesh Airlines mag niet voor niets niet meer landen op Amsterdam, ten tweede, mocht je je zuurverdiende Euro's gaan spenderen, heb dan geen strak tijdschema, de connectie in Bangladesh (zowel heen als terug) is een indicatie, en wordt zelden tot nooit gehaald
Het vliegveld in Bangladesh is echt heel smerig (eigen ervaring), en het eventuele airport hotel is niet veel soeps naar wat ik heb gelezen.

Voorts vliegt BIMAN inderdaad met een DC10, volgepakt met Bangladeshi people die het nodig vinden om teveel bagage mee te nemen, en aan boord is er geen entertainment.
Nu is dat laatste niet zo erg, maar ook het onderhoud is zo mogelijk nog slechter dan Mahan, en als er een vliegtuig uitvalt.... backup mogelijkheden zijn er niet...
Heb je er dan mee gevlogen?
Amstelveen de beste
  donderdag 20 juli 2006 @ 19:50:31 #115
6941 APK
Factual, I think.
pi_40022169
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:48 schreef anisubs het volgende:

Heb je er dan mee gevlogen?
Mijn zus wel. Heeft ooit drie dagen zonder haar bagage in (ik geloof) Dhaka vastgezeten.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 20 juli 2006 @ 20:38:15 #116
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40023410
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:48 schreef anisubs het volgende:

[..]

Heb je er dan mee gevlogen?
Helaas heb ik inderdaad een keer met Bangladesh Airlines gevlogen, vanuit Thailand naar Bangladesh voor 1 week.
De keus was Biman omdat ze zulke goede aankomst en vertrektijden hadden, dat was dus het gescheduled want daadwerkelijk had ie op de heenweg 3 uur vertraging en op de terugweg vlogen ze uberhaubt niet meer.... Na veel gehakketak ben ik toen overgeplaatst op Thai Airways, dat was stukken beter!

Bij het inchecken viel me tevens op dat de 20kg voor de Bangladeshi people ook een indicatie is, of ze kunnen gewoon niet lezen, want 40 kg of meer is eerder regel dan uitzondering, en dan ook nog eens belachelijk groot allemaal.... En uiteraard ALLEMAAL zeuren dat het meemoet maar niets willen betalen... stond ik dan met mijn 10 kg, de incheckmedewerkster in Thailand vroeg nog waar mijn koffer was
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 20 juli 2006 @ 21:41:15 #117
62913 Blik
The one and Only!
pi_40025299
Even een vraagje

Is het normaal om in guesthouses te onderhandelen over de prijzen? en zo ja, hoeveel kun je ervanaf lullen?
pi_40029469
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:38 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Helaas heb ik inderdaad een keer met Bangladesh Airlines gevlogen, vanuit Thailand naar Bangladesh voor 1 week.
De keus was Biman omdat ze zulke goede aankomst en vertrektijden hadden, dat was dus het gescheduled want daadwerkelijk had ie op de heenweg 3 uur vertraging en op de terugweg vlogen ze uberhaubt niet meer.... Na veel gehakketak ben ik toen overgeplaatst op Thai Airways, dat was stukken beter!

Bij het inchecken viel me tevens op dat de 20kg voor de Bangladeshi people ook een indicatie is, of ze kunnen gewoon niet lezen, want 40 kg of meer is eerder regel dan uitzondering, en dan ook nog eens belachelijk groot allemaal.... En uiteraard ALLEMAAL zeuren dat het meemoet maar niets willen betalen... stond ik dan met mijn 10 kg, de incheckmedewerkster in Thailand vroeg nog waar mijn koffer was
mjah, voor zón prijs vraag je natuurlijk om een vertraging.
Ik had ook ergens gezien dat naar Yangon vliegen goedkoper is dan rechtstreeks op BKK.
Hiermee bedoel ik AMS ---> overstap ergens in de EU volgens mij ---> Yangon --- BKK
Amstelveen de beste
pi_40029530
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:41 schreef Blik het volgende:
Even een vraagje

Is het normaal om in guesthouses te onderhandelen over de prijzen? en zo ja, hoeveel kun je ervanaf lullen?
Als blanke toerist gaat dat misschien niet lukken.
De Thaise bevolking denken altijd dat blanke mensen en noord oost azieaten veel tang (geld) hebben.
Dan willen ze juist soms de prijs nog eens verdubbelen.
Amstelveen de beste
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:26:17 #120
6941 APK
Factual, I think.
pi_40031516
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:29 schreef anisubs het volgende:

Als blanke toerist gaat dat misschien niet lukken.
De Thaise bevolking denken altijd dat blanke mensen en noord oost azieaten veel tang (geld) hebben.
Dan willen ze juist soms de prijs nog eens verdubbelen.
Als je iets langer blijft is daar vaak wel over te praten hoor.

En wat is Yangon
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 21 juli 2006 @ 08:56:34 #121
62913 Blik
The one and Only!
pi_40038796
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:29 schreef anisubs het volgende:

[..]

Als blanke toerist gaat dat misschien niet lukken.
De Thaise bevolking denken altijd dat blanke mensen en noord oost azieaten veel tang (geld) hebben.
Dan willen ze juist soms de prijs nog eens verdubbelen.
maar stel dat ik in een guesthouse aankom in bijvoorbeeld Ayutthaya, is het normaal om er dan iets vanaf te lullen of moet je gewoon genaaid worden? (Ik g trouwens in augustus, dan is het 'relatief" rustig volgens mij)
pi_40039002
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:26 schreef APK het volgende:

[..]

Als je iets langer blijft is daar vaak wel over te praten hoor.

En wat is Yangon
Birma
Amstelveen de beste
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:58:34 #123
29393 MK9
in BKK
pi_40041275
In het laagseizoen kun je, na onderhandelen, erg makkelijk wat van de prijs van je kamer af krijgen. In het hoogseizoen kan het op bepaalde plaatsen wat moeilijker zijn, maar het is nog steeds goed mogelijk. Het gaat uiteraard allemaal wat makkelijker als je er wat langer zit. Je moet natuurlijk ook niet al te moeilijk gaan doen om een paar cent van de prijs af te krijgen..
...Not all those who wander are lost...
  Moderator vrijdag 21 juli 2006 @ 10:58:53 #124
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_40041288
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 08:56 schreef Blik het volgende:

[..]

maar stel dat ik in een guesthouse aankom in bijvoorbeeld Ayutthaya, is het normaal om er dan iets vanaf te lullen of moet je gewoon genaaid worden? (Ik g trouwens in augustus, dan is het 'relatief" rustig volgens mij)
De prijzen bij de echte budget guesthouses staan vaak al duidelijk buiten aangegeven. Voor backpackers, die elke baht omdraaien voor ze 'm uitgeven, .zijn er zéér goedkope slaapmogelijkheden. Je moet dan denken aan 3 a 5 euro per nacht. De vraag is of je het de moeite vindt om op zo'n bedrag nog te gaan pingelen. Of het zin heeft om te proberen, weet ik niet. Als je langer dan 4 dagen blijft misschien wel.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:17:16 #125
6941 APK
Factual, I think.
pi_40043800
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 09:11 schreef anisubs het volgende:

Birma
Oh, je bedoelt Myanmar.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_40049073
Voor degene die de Thaise televisie zo leuk vinden heb ik iets leuks gevonden.
Allemaal Live Streams van de Thaise televisie.
Niet in de beste kwaliteit, maar beter iets dan niets.
De kwaliteit is trouwens varierend van 200kbps tot 300kbps.

---------------
TV5 (soort nieuwskanaal, maar ook met series en dergelijke)
kan vergelijkt worden met Nederland 2
mms://streaming.trueworld.net/ch5?WMContentBitrate=512000
---------------

---------------
Kanaal 7 ( thaise films/series)
Kan vergelijkt worden met RTL4
mms://streaming.trueworld.net/ch7?WMContentBitrate=512000
---------------

---------------
Itv (vooral veel reality, ze hebben daar ook iets een soort 'Úndercover in Nederland' )
Kan vergelijkt worden met SBS6
mms://streaming.trueworld.net/itv?WMContentBitrate=512000

Dat kanaal was thaIlands eerste en enige commerciele omroep, de rest is allemaal van de regering.
Maar sinds vorig jaar heeft de regering ook Itv gekocht, vanwege enkele spreekmakende docu's over Thaksin.
De journalisten die de docu maakte zijn na de overname ontslagen.
---------------

[ Bericht 20% gewijzigd door anisubs op 21-07-2006 15:24:31 ]
Amstelveen de beste
  vrijdag 21 juli 2006 @ 21:20:07 #127
62913 Blik
The one and Only!
pi_40058406
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:58 schreef Gert het volgende:

[..]

De prijzen bij de echte budget guesthouses staan vaak al duidelijk buiten aangegeven. Voor backpackers, die elke baht omdraaien voor ze 'm uitgeven, .zijn er zéér goedkope slaapmogelijkheden. Je moet dan denken aan 3 a 5 euro per nacht. De vraag is of je het de moeite vindt om op zo'n bedrag nog te gaan pingelen. Of het zin heeft om te proberen, weet ik niet. Als je langer dan 4 dagen blijft misschien wel.
Maakt me niet uit of het de moeite waard is, ik heb in Indonesië ook wel eens afgedingt om er 25 guldencent af te krijgen, dat hoort gewoon bij de cultuur daar. Het gaat mij erom of het normaal is dat dat gedaan wordt of niet. Maar zoals ik begrijp is het niet echt normaal om er bijvoorbeeld 50 baht p.p. eraf te lullen bij een guesthouse

ps: nog 2 weken precies
  vrijdag 21 juli 2006 @ 21:30:57 #128
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40058621
Je kunt in Thailand altijd en over bijna alles (behalve bij streetfoodstalls, benzinepomp en 7/11 of big C / tesco stores) onderhandelen over de prijs.

Dus ook bij een guesthouse of hotel, of ze daarop in gaan is de vraag, e.e.a. hangt natuurlijk af hoe wanhopig ze zijn, en hoe druk het is.
Wel zou ik voor een kamer van 100 THB niet te moeilijk doen, bij een luxe hotel waar ze 5000 THB vragen zou je ook voor 2000 THB kunnen verblijven....

[ Bericht 2% gewijzigd door ozzietukker op 22-07-2006 08:19:08 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 22:40:20 #129
6941 APK
Factual, I think.
pi_40060149
Afdingen bij 7/11 of Tesco's
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 22 juli 2006 @ 08:23:21 #130
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40067688
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 22:40 schreef APK het volgende:
Afdingen bij 7/11 of Tesco's
Ja daar dus niet, ik was even een belangrijk woord vergeten tussen de 'haakjes' Overigens is mijn favoriete winkel in Thailand, 7/11 al goedkoop zat.. hoewel de coca cola in een glazen flesje is in 5 jaar tijd van 8 THB naar 10 THB gegaan

Bij aankoop van kleding bij een winkel anders dan een grote keten kan je altijd afdingen, sterker nog, dat is een must!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_40068564
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 22:40 schreef APK het volgende:
Afdingen bij 7/11 of Tesco's
Tesco/Lotus is slecht.
Carrefour is beter.
Amstelveen de beste
  dinsdag 25 juli 2006 @ 08:43:23 #132
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_40157416
Een laatste keer omdat ik helemaal geen reacties hierop krijg:

Vraagje voor de 'specialisten' hier. Ik lees geregeld hier en kan me uiterst vermaken met de tips van mensen die er vaker komen of zelfs voor langere tijd rondhangen. In augustus/september ga ik met m'n ega zelf van Bangkok naar Puket rijden, nu is de vraag wat/wie we zeker onderweg moeten bezoeken. We kunnen natuurlijk alles opzoeken in de boekjes en internet, maar wat staat er niet in en moeten we eigenlijk wel gezien hebben??

Alvast bedankt voor de tips.
....hoedt u voor het domino-effect ! !
pi_40168525
Wat heb je nodig om op de eilanden (koh samui/koh tao) scooter te mogen huren ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_40174161
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 15:16 schreef daanski82 het volgende:
Wat heb je nodig om op de eilanden (koh samui/koh tao) scooter te mogen huren ?
200 bath en een paspoort
If you can’t convince them, confuse them.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 19:52:13 #135
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40176740
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 18:22 schreef Abracadabra het volgende:

[..]

200 bath en een paspoort
200 THB, kopie van je paspoort en 1000 THB of Return Ticket naar een internationale bestemming!

Ik geef NOOIT mijn paspoort af aan een Thai, (of aan wie dan ook), kopie en een Return Ticket is genoeg, of 1000 THB deposit. Wel is het zo dat als je 1000 THB achterlaat ze je een oudere brommer zullen meegeven.

Vraag trouwens wel een helm mee, anders verdienen de 'men in brown' ook nog 200 THB aan je
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 19:56:22 #136
6941 APK
Factual, I think.
pi_40176876
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 08:43 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Een laatste keer omdat ik helemaal geen reacties hierop krijg:

Vraagje voor de 'specialisten' hier. Ik lees geregeld hier en kan me uiterst vermaken met de tips van mensen die er vaker komen of zelfs voor langere tijd rondhangen. In augustus/september ga ik met m'n ega zelf van Bangkok naar Puket rijden, nu is de vraag wat/wie we zeker onderweg moeten bezoeken. We kunnen natuurlijk alles opzoeken in de boekjes en internet, maar wat staat er niet in en moeten we eigenlijk wel gezien hebben??

Alvast bedankt voor de tips.
Ik vrees dat je weinig reacties zult krijgen, aangezien weinig mensen op fok! van Bangkok naar Phuket rijden.

Ik heb overigens wel gedeeltes van die route gedaan (Pratchuap Khiri Khan, Bang Saphan) maar echt bijzonder vond ik het niet.....

[ Bericht 3% gewijzigd door APK op 25-07-2006 20:04:54 ]
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_40183891
Toen ik paar weken terug naar Thailand ging bleef ik bijna altijd in de hoofdstad, en in Pak Kret.
Ik ging alleen één keer naar Ayuthia.
Amstelveen de beste
pi_40195728
Ik heb effe een verzoek...
Zou iemand, als hij binnenkort naar Thailand gaat, wat foto's willen maken van het vliegveld van Thailand?
Dat vliegveld word binnenkort namelijk gesloten.
Amstelveen de beste
  vrijdag 28 juli 2006 @ 02:55:27 #139
6941 APK
Factual, I think.
pi_40259638
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 11:25 schreef anisubs het volgende:
Ik heb effe een verzoek...
Zou iemand, als hij binnenkort naar Thailand gaat, wat foto's willen maken van het vliegveld van Thailand?
Dat vliegveld word binnenkort namelijk gesloten.
Don muang.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_40265132
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 11:46 schreef Gert het volgende:

[..]

Omdat ze dan een foto van je hoofd maken!


p.s. dat doen ze bij vertrek toch niet?
Het is voor jou te hopen van niet. Zien ze er allemaal oorwormen in.
  Moderator vrijdag 28 juli 2006 @ 11:43:59 #141
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_40265302
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:38 schreef berney het volgende:

[..]

Het is voor jou te hopen van niet. Zien ze er allemaal oorwormen in.
Ach wat schattig, ze gaat me stalken.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_40265529
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:43 schreef Gert het volgende:

[..]

Ach wat schattig, ze gaat me stalken.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 12:18:02 #143
6941 APK
Factual, I think.
pi_40266622
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:43 schreef Gert het volgende:

Ach wat schattig, ze gaat me stalken.
Die koe is binnen 5 minuten de weg kwijt.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 30 juli 2006 @ 15:07:05 #144
62913 Blik
The one and Only!
pi_40323104
nog 5 dagen
  maandag 31 juli 2006 @ 19:03:35 #145
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40359813
Als het al waar zou zijn, de Thaise politie is zeker bezig met het opsporen van Kinderprostitutie, maar de echte die-hard zoekers voor kinderporno zullen toch echt naar Cambodja of iets dergelijks gaan..
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_40411232
Ik ga over 2 weken voor 3 maanden naar Thailand. Nu weet ik dat je bij binnenkomst een visum krijgt voor 30 dagen. Ik zit tegen de grens van Laos aan dus dat wordt gewoon twee keer varen. Geldt dat echter ook als mijn ticket op eind november terug staat? Of heb je dan echt al een visum nodig voor 90 dagen dat ik in Nederland moet halen?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 13:00:29 #147
62913 Blik
The one and Only!
pi_40415719
Grote reeks aanslagen in Zuid-Thailand

altijd fijn, 2 dagen voordat je vertrekt, het is gelukkig in het uiterste zuiden waar het al tijden onrustig is
pi_40419598
vraagje voor de thailandgangers:

Waaaah! Visum nu wel of niet nodig bij binnenkomst?

  maandag 7 augustus 2006 @ 19:59:02 #150
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40583439
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 09:10 schreef TerroRobbie het volgende:
Zo, weer thuis
En hoeveel Thaise dames met gebroken hart heb je achter gelaten
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:12:54 #151
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_40586629
wie gaat er begin december? Zit te denken om 2 weken naar Samet te gaan alvorens ik naar de bruiloft van mijn neef in Cambodja ga!
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_40595915
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:59 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En hoeveel Thaise dames met gebroken hart heb je achter gelaten
Thaise bahts verlichten veel pijn
pi_40607336
* daanski82 mompelt iets over hoerenloper :-p

nog 2 weken en dan gaat ik naar thailand :-d
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_40607384
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 13:41 schreef daanski82 het volgende:
* daanski82 mompelt iets over hoerenloper :-p

nog 2 weken en dan gaat ik naar thailand :-d
Hoelang?
Welke maatschappij?
Waarom?
Amstelveen de beste
pi_40607407
wat kost zo'n dame eigenlijk voor 1 uur ? want hier in nederland kosten ze als gouw (bij de goede) 50 ~100 euro
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_40607622
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 13:43 schreef anisubs het volgende:

[..]

Hoelang?
Welke maatschappij?
Waarom?
Hoelang? 3 weken
Welke maatschappij? ik vlieg met KLM
Waarom? lekekr vakantie vieren en ook lekekr duiken
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_40607748
Voor de duidelijkheid, ik heb geen thaise geneukt tegen betaling.
pi_40607831
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 13:55 schreef TerroRobbie het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik heb geen thaise geneukt tegen betaling.
vertel is in geuren en kleuren wat jij daar dan wel gedaan hebt misschien haal ik daar wat inspiratie uit voor mijn vakantie naar thailand.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_40607876
ik wacht nog even totdat mijn fotos ontwikkeld zijn, dan gooi ik die wel met een verslagje erbij online.
pi_40616270
Ben ook net 2 dagen terug van een rondreis van 24 dagen in Thailand.

Wij (ik en mn vriendin) hadden geboekt bij BM air en Greenwood travel. Alles goed geregeld en hele vakantie gladjes verlopen. We willen ook allebei nog een keer terug zo mooi was het daar. Alleen zal ik dan nooit meer alles van tevoren boeken. Alles in thailand is zo goedkoop dat je het beste de vlucht en eerste 2-3 nachten kan boeken en dan de rest daar... scheelt minsten 1/3 van het geld.

Leuke dingen om te doen in Thailand: Dolfijnen zwemmen, Olifanten rijden, Jungle trek, Snorkelen/duiken, Jetskien, Schieten(echte munitie), shoppen.

Ga alsjeblieft met een koffer erheen die op 10 kilo staat ofzo, dat je de rest daar koopt. een t-shirt heb je voor 2 euro en broeken voor 3 euro. Bijna alles is er minsten 20% goedkoper dan in nederland dus je wilt er zoveel kopen dat je kofferruimte en kilo's te kort hebt. Verder kan je je kleren bijna over in thailand laten wassen en dan krijg je ze terug zo schoon en strak gestreken in een plasticje dat het lijkt alsof ze nieuw zijn.

Regenseizoen hebben we niet echt veel last van gehad, al zeggen sommige Thai dat het echt slechte weer nog moet komen sept. vooral... Meestal zie je 15-30 min van tevoren aankomen dat het gaat regenen. Dan moet je gewoon zorgen dat je ergens binnen zit en je daar 30 tot 60 min kan vermaken.

Thailand aanrader!!!
pi_40617095
mmmmm dat belooft voor mijn vak dan nog wat:-p ik ga van 29 aug tot 21 sep
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_40628611
BM Air is goed, daar had ik ook geboekt. 2 keer.
Amstelveen de beste
pi_40633808
BM air is wel goed maar veel te duur, alles is in thailand goed zelf te regelen en dat scheelt op een vakantie van 3 en halve week echt heel veel geld. Transfers van vliegveld naar hotel betaalde wij bijv 22 euro voor. Het was ook wel een uurtje rijden, maar in thailand kan je voor 22 euro zowat naar de andere kant van bangkok....

Het is fijn om van tevoren alles te regelen dat je je nergens meer druk over hoeft te maken, maar je betaald wel veel te veel
pi_40651481
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 08:46 schreef Gose het volgende:
BM air is wel goed maar veel te duur, alles is in thailand goed zelf te regelen en dat scheelt op een vakantie van 3 en halve week echt heel veel geld. Transfers van vliegveld naar hotel betaalde wij bijv 22 euro voor. Het was ook wel een uurtje rijden, maar in thailand kan je voor 22 euro zowat naar de andere kant van bangkok....

Het is fijn om van tevoren alles te regelen dat je je nergens meer druk over hoeft te maken, maar je betaald wel veel te veel
Wow 22 euro!! aardig veel.
Was dit ook weer terug van hotel naar vliegveld je laatste dag?
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_40651542
Wat heeft iedereen toch ineens met Thailand? Overal hoor ik het ineens en tv reclames die over reizen gaan gaan ookal over Thailand. Thailand dit, Thailand dat..

Ben bang dat het daar ondertussen wemelt van de Nederlanders, net zoals sommige plaatsen in Spanje meer Nederlands dan Spaans zijn.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 19:48:34 #166
6941 APK
Factual, I think.
pi_40654340
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 08:46 schreef Gose het volgende:
BM air is wel goed maar veel te duur, alles is in thailand goed zelf te regelen en dat scheelt op een vakantie van 3 en halve week echt heel veel geld. Transfers van vliegveld naar hotel betaalde wij bijv 22 euro voor. Het was ook wel een uurtje rijden, maar in thailand kan je voor 22 euro zowat naar de andere kant van bangkok....

Het is fijn om van tevoren alles te regelen dat je je nergens meer druk over hoeft te maken, maar je betaald wel veel te veel
Voor een ticket only hebben ze vaak leuke prijzen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 20:03:24 #167
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40654925
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 19:48 schreef APK het volgende:

[..]

Voor een ticket only hebben ze vaak leuke prijzen.
BM Air en 333 Travel, gespecialisseerd in reizen naar Azië hebben misschien wel leuke ticketprijzen, maar die kan je ook bij ticketsites (www.atp.nl / www.travelstreet.com) verkrijgen.

BM Air en 333 Travel rekenen bijvoorbeeld voor een ticket van 499 Euro:
499 Euro Ticketprijs
152 Euro Luchthavenbelasting en Brandstoftoeslag
15 Euro Veiligheidstoeslag
15 Euro Administratiekosten
9 Euro Bookingsfee
-----
690 Euro

www.vliegtarieven.nl
499 Euro Ticketprijs
141 Euro Luchthavenbelasting en Brandstoftoeslag
15 Euro dossierkosten
----
655 Euro

Je betaald bij de eerste wel heel veel meer toeslagen En je vliegt toch echt met dezelfde Airline (EVA) en op dezelfde dag....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 20:08:51 #168
6941 APK
Factual, I think.
pi_40655180
Ah, goede tip.

Meestal zoek ik overigens wel een paar dagen rond. Kwam een paar keer bij hun terecht met de laagste prijs.....
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 20:53:04 #169
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40657233
www.vliegtickets.nl / www.vliegtarieven.nl hebben nu een actie waar je maar 15 Euro - 10 Euro (aktiekorting) 5 euro toeslag op je ticketpijs + luchthavenbelasting en benzinetoeslag betaald!

En ik ben ook geen fan van BM Air, vorig jaar ivm trouwerij tickets van tevoren geboekt voor 10 personen, prijsverhogingen ivm benzinetoelsag om de oren gekregen, en bij het ophalen van de tickets waren deze er niet, pas 2 weken later konden we ze alsnog ophalen. (e.e.a. heeft te maken met de manier hoe zij tickets inkopen, (of beter gezegd NIET inkopen), maar je wel afschepen met ja helaas de ticketingmachine is opeens kapot).

Nog een tip, mocht je boeken, betaal als het even kan je tickets vooruit helemaal, krijg je geen toeslag om de oren, als ik zelf tickets boek doe ik dat ook, geen verassingen achteraf!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 13 augustus 2006 @ 11:48:38 #170
6941 APK
Factual, I think.
pi_40760195
quote:
Two die, 2 missing in rough seas.

KOH CHAMG: -- A Dutchwoman died and three of her friends were injured when they were swept underwater by strong waves while playing in the sea at Sai Khao Beach in Koh Chang yesterday afternoon.

Four Thai tourists were injured in the same manner shortly afterwards at a nearby location on the resort island in Trat province.

While three Dutch tourists were pulled out of the water in time at 12.30pm, Caroline Hayer, 30, was in the sea too long. She was taken to Koh Chang International Hospital, but doctors were unable to save her.

The group had arrived in Koh Chang only one day earlier.

Less than one kilometre away, four Thai men in their 20s from Bangkok were rescued from the sea. One man, identified only as Chaikul, is in a critical condition in hospital. The other three were only slightly injured.

Koh Chang subdistrict chief Sakprasert Chareonprasit said such incidents resulted from tourists ignoring warnings by local authorities and tour operators to stay away from large waves.

In another tragedy, five-year-old Anchitha Moonkhammee was killed and her brother Varuth, 10, went missing in strong waves in front of Reaun Burapa Restaurant in Rayong's Muang district yesterday afternoon.

Local fishermen who witnessed the incident said the children had been strolling along the beach with their mother Leela Srichala, 33, before they went into the sea and the waves swept them away.

About 100 metres from the scene, six-year-old Atthapol Chalaemlam was swept into the sea. He remains missing.

--The Nation 2006-08-13
Uitkijken met zwemmen daar in de zomer, die borden staan er niet voor niets.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_40761868
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 13:59 schreef TerroRobbie het volgende:
ik wacht nog even totdat mijn fotos ontwikkeld zijn, dan gooi ik die wel met een verslagje erbij online.
zijn de foto's klaar ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_40761963
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 00:18 schreef anisubs het volgende:
BM Air is goed, daar had ik ook geboekt. 2 keer.
Mjah, ik heb alleen een ticket gekocht daar.
Amstelveen de beste
  Moderator zondag 13 augustus 2006 @ 16:29:57 #173
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_40766943
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 11:48 schreef APK het volgende:

[..]

Uitkijken met zwemmen daar in de zomer, die borden staan er niet voor niets.



Het bericht staat ook in de Telegraaf:

Nederlandse verdronken voor Thaise kust

BANGKOK - Een Nederlandse toeriste is zaterdag in Thailand verdronken in zee toen ze door de sterke stroming werd meegezogen. Dat heeft de Thaise politie zondag bekendgemaakt.


Behalve het slachtoffer werden ook haar echtgenoot en haar jongere zus door de stroming meegezogen. Haar echtgenoot slaagde erin naar de kust te zwemmen en haalde hulp.

Het zusje werd gered, het lichaam van het slachtoffer werd later gevonden. Het ongeluk gebeurde voor de kust van het eiland Koh Chang in de Golf van Thailand.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_40795107
Heeft iemand nog een tip voor een goedkoop hostel in Bangkok? Ik vertrek aanstaande woensdag (nog meer hier op het forum??) en moet in Bangkok nog overnachten. Graag zou ik in het district Pratunam zitten of bij het Koningspaleis!
  maandag 14 augustus 2006 @ 19:56:11 #175
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40805170
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 14:52 schreef da_blonde het volgende:
Heeft iemand nog een tip voor een goedkoop hostel in Bangkok? Ik vertrek aanstaande woensdag (nog meer hier op het forum??) en moet in Bangkok nog overnachten. Graag zou ik in het district Pratunam zitten of bij het Koningspaleis!
Waarom juist daar?

Anders zal ik als backpacker op, of beter rond Khao Sahn Road gaan zitten, veel vertier voor jongelui. Of bijvoorbeeld rond sukhumvit, voor de Skytrain, maar dan zou ik liever in de buurt zitten van MBK dan Nana. (Of je moet daarheen gaan voor ehm ander soort entertainment)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_40805258
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 14:52 schreef da_blonde het volgende:
Heeft iemand nog een tip voor een goedkoop hostel in Bangkok? Ik vertrek aanstaande woensdag (nog meer hier op het forum??) en moet in Bangkok nog overnachten. Graag zou ik in het district Pratunam zitten of bij het Koningspaleis!
Mijn favoriet is Rambuttri Village Inn aan Rambutrri Road... http://www.khaosan-hotels.com ...vlakbij Khao San Road....behoorlijk nieuw, brandschoon en een zwembad op het dak...



Tussen de 10 en de 15 Euro per nacht....reserveren alleen nodig tijdens hoogseizoen dec/jan/feb
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  maandag 14 augustus 2006 @ 20:09:44 #177
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40805676
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 19:58 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Mijn favoriet is Rambuttri Village Inn aan Rambutrri Road... http://www.khaosan-hotels.com ...vlakbij Khao San Road....behoorlijk nieuw, brandschoon en een zwembad op het dak...

[afbeelding]

Tussen de 10 en de 15 Euro per nacht....reserveren alleen nodig tijdens hoogseizoen dec/jan/feb
Hmzzz ziet er inderdaad wel goed uit! En gezien ik komende half september 1 nacht daar in de buurt wil verblijven, een goede locatie lijkt mij zo!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_40807106
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 13:07 schreef daanski82 het volgende:

[..]

zijn de foto's klaar ?
Sorry beetje vergeten Zal kijken of ik ze er morgen op kan zetten.
pi_40807968
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 20:50 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Sorry beetje vergeten Zal kijken of ik ze er morgen op kan zetten.
ik zal met smart wachten
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_40827603
Ben bezig een vlucht te zoeken voor december naar Bangkok en zag dat Qantas maar 16 Euro duurder is dan China.....enige nadeel is 1 keer overstappen op Heathrow ipv rechtstreeks met China..

Met China ben ik al vaker naar BKK gevlogen maar met Qantas nog niet....iemand ervaringen?

En...niet onbelangrijk...zeuren ze bij Qantas bij het inchecken over het niet hebben van een visum bij een verblijf langer dan 30 dagen?
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:42:13 #181
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_40839232
Ik ben eens via Heathrow gevlogen met British Airways en terug en met Quantas.
Quantas is een prima maatschappij net als BA.

Het nadeel is de stopover in Londen, zeker met die extra controles die er nu zijn ivm de veiligheid.

Ik had toen 2 uur vertraging en miste mijn binnenlandse vlucht in thailand.
Nee voor mij alleen rechtstreekse vluchten!
Explore the World
  donderdag 17 augustus 2006 @ 17:18:30 #182
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_40908488
Iemand nog een leuk huisje kopen op Koh Maak?

http://www.iamkohchang.co(...)-Houses-For-Sale.htm
Explore the World
pi_40915036
Vlucht met Qantas geboekt....1 dec. heen en 31 jan. terug...

Voorlopige plan is om een paar weken te niksen op Ko Samet, vanuit Ko Samet met m'n brommer naar Krabi en/of Ko Phangan rijden, brommer daar verkopen, terug met trein of bus naar BKK en het geld dat ik voor m'n brommer heb gekregen verbrassen op Samet...

Hoop dat m'n brommer er nog een beetje uitziet want ik heb hem uitgeleend aan m'n favoriete barkeeper op Samet

Waar regel ik ook al weer een 60 dagen visum in NL?
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  donderdag 17 augustus 2006 @ 21:38:57 #184
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40916650
Mijn trip in september naar Thailand wordt eigenlijk een trip met bijna geen Thailand.....

Van de 18 dagen ben ik er welgeteld 4.... Ach ja, beetje rondreizen tussen Maleisië en Singapura is ook leuk denk ik maar zo.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_41000752
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 20:50 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Sorry beetje vergeten Zal kijken of ik ze er morgen op kan zetten.
terroRobbie hoe staat het met de foto's
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_41011884
Volgend jaar januari ga ik een stopover maken in Thailand (bangkok) Ik doe t in mn uppie, dus da's best wel spannend. Ik ben iniedergeval niet van plan om in bangkok te blijven...
Maar dan... .. Where to go??
Zelf dacht ik aan Krabi, en Koh Tao. Ik hou van beetje relaxte sfeer, gezellig, en er moet vooral wat te doen zijn (uitgaan, jungele etc.) Liefst wel dicht bij het strand.

Iemand nog aanraders???
pi_41013879
Jaah, ik heb een tip.
Ga eens naar het supergrote winkelcenterum Future Park rangsit en The mall.
P.S hoe oud ben je?
Amstelveen de beste
pi_41042365
haha winkelcentrum, ik bedoelde eigenlijk plaatsnamen/ eilandjes Onderweg naar australië wil ik dus een stopover in thailand maken. ( voor 2/3 weken)
ik ben trouwens 24
Iemand verder nog tips??
pi_41065561
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 21:19 schreef Shining_x het volgende:
haha winkelcentrum, ik bedoelde eigenlijk plaatsnamen/ eilandjes Onderweg naar australië wil ik dus een stopover in thailand maken. ( voor 2/3 weken)
ik ben trouwens 24
Iemand verder nog tips??
Als je van uitgaan houdt is er maar 1 eiland.......Ko Phangan (Ibiza van Azie)

Tenzij je een 40 jarige kalende man met bierbuik, Engelse hooligan of wanhopige boer uit Manderveen bent dan boek je natuurlijk een Arke vakantie naar Samui of Phuket...

[ Bericht 8% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 22-08-2006 17:02:29 ]
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:32:21 #190
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_41069980
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 16:46 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Als je van uitgaan houdt is er maar 1 eiland.......Ko Phangan (Ibiza van Azie)

Tenzij je een 40 jarige kalende man met bierbuik, Engelse hooligan of wanhopige boer uit Manderveen bent dan boek je natuurlijk een Arke vakantie naar Samui of Phuket...
Wellicht dat die kalende man van 40 jaar of ouder naar Phuket gaat, maar hij zou toch echt eerder naar Pattaya gaan dacht ik zo

Dus ik ga ervan uit dat de meeste (zo niet alle) Fokkers niets te zoeken hebben in Pattaya
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_41071929
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 19:32 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wellicht dat die kalende man van 40 jaar of ouder naar Phuket gaat, maar hij zou toch echt eerder naar Pattaya gaan dacht ik zo

Dus ik ga ervan uit dat de meeste (zo niet alle) Fokkers niets te zoeken hebben in Pattaya
Pattaya is geen eiland zoals gevraagd en bovendien alleen voor de gevorderde viespeuken.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_41092148
hoi hoi allemaal

gooi er meteen wat vraagjes in. Ik ben zelf 2 jaar geleden naar Thailand geweest in april en mei. Heel goed vermaakt! wel weekje eerder terug helaas omdat mijn teen een stukje miste door een aanvarig met een stoeptegel (sorry vast niet interessant)

maar goed ik wil dus terug, weer in april en mei en dit keer met mijn vriendin. Ik wil haar heel graag het mooie Thailand laten zien.

Paar (2 op zijn hoogst) dagen Bangkok, Chaing Mai, jungle tocht, misschien paar dagen Laos en Cambodja en hups naar de eilanden voor een week of 2/3.
Cultuur, avontuur, strand!

Ik heb eerlijk gezegd echt geen flauw idee meer hoeveel ik 2 jaar geleden heb uitgegeven...kan ¤ 2000 zijn maar kan ook ¤ 3000 zijn.

Nu ga ik sparen en sparen en ook nog sparen voor de trip. Maar aan wat voor bedrag moet ik in hemelsnaam denken? wat betreft luxe zijn we allebei niet veel eisend maar ook niet helemaal back to basic, fan is prima, maar wel altijd gewoon iets voor ons tweetjes dus geen dorm of zo.

Las al op wat sites dat je op ongeveer ¤ 20/30 pppd moet denken inc overnachting. Is dit in de buurt?

Ik snap dat niemand een kant en klaar antwoord kan geven, maar misschien een indicatie..reizen denken we maar even weg. Er zijn een paar dingen die we echt heel graag willen zien en doen en daarna is het OP=OP. Dus alleen wat je gemiddeld per dag kwijt bent aan eten, drinken, slapen, beetje stappen. De ene stad zal wat duurder zijn als de andere, maar een gemiddelde is vast wel aan te geven.

Sorry voor het erg lange bericht, ik hoop dat iemand me verder kan helpen!

groetjes Monique
pi_41096269
20 tot 30 Euro p.p.p.d is erg goed te doen als backpacker...zeker als je de kosten van de overnachtingen samen kan delen....met dat budget kan je lekker reizen en aardig stappen...

Had al eens een lijst gemaakt en die gooi ik er daarom maar weer in:

De gemiddelde backpacker maakt de volgende kosten in Thailand..

Bungalow op Thais eiland (eigen toilet / koude douche / geen airco) per nacht...Euro 5,00 - 10,00
Bungalow op Thais eiland (eigen toilet / warme douche / airco ) per nacht....Euro 10,00 - 20,00
Guesthouse (eigen kamer) in grote stad ( BKK, Chiang Mai etc) per nacht...Euro 8,00 - 12,00
Vliegticket BKK naar Chiang Mai - Samui......Euro 50,00
Treinticket BKK naar Chiang Mai of Suratthani (Samui - Phangan)....Euro 15,00
Local bus (met airco) per 100 km....Euro 1,25
Internetcafe per minuut....Euro 0,02 - Euro 0,04
Bangkok Post (internationale krant)...Euro 0,40
Thaise rijstmaaltijd met groenten en kip.... Euro 1,00 - 1,50
Hamburger met friet.......Euro 4,00 - 5,00
McDonalds Big Mac Menu....Euro 2,00
Medium pizza......Euro 4,00 - 5,00
Icecoffee....Euro 0,50
Fruitshake....Euro 0,50
Fles gekoeld water 0,5 liter.....Euro 0,20
Blikje Coca Cola....Euro 0,40
Flesje Beer Chang of Singha Beer...Euro 0,80 - 1,20
Flesje Heineken....Euro 1,20 - 1,60
Pakje (20) Marlboro....Euro 1,20
Wasgoed per kilo....Euro 0,80
Brommerhuur per dag....Euro 3,00 - 5,00
Liter benzine....Euro 0,50
Mobiel bellen...Thaise prepaid SIM kaart....Euro 4,00
Mobiel bellen naar Nederland per minuut of per SMS.....Euro 0,20
Luchthavenbelasting bij vertrek (cash in machine betalen)...Euro 10,00
Boete als je langer blijft dan visum (overstay) per dag....Euro 10,00
Tijd van je leven....gratis !

Prijzen voor eten en drinken zijn gebaseerd op backpacker style restaurantjes en bars....supermarkt ( Ding Dong 7/11) is goedkoper..

Kosten in Cambodja en vooral in Laos liggen een stuk lager...

[ Bericht 1% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 23-08-2006 17:23:27 ]
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_41096471
hey harstikke fijn die lijst! zie veel bekende dingen wat betreft bedragen. gelukkig zullen we niet te vaak european style eten en drinken, doe mij maar lekker rijst of noodles..mjammie!

ben blij om te horen dat de schatting in de buurt was. Kan ik een beetje berekenen hoe krom ik hier moet liggen om de reis waar te maken.

Ben 2 jaar geleden met EVA gevlogen, geweldig!eigen schermpje enzo. Maar hoor steeds vaker negatieve verhalen. Eigen scherm schijnt niet standaard te zijn dus ik had 2 jaar geleden gewoon geluk. Overstappen heb ik een hekel aan dus zal toch wel weer EVA worden zeker gezien de prijs. En leuk detail mijn vriendin heet Eva...krijg die nu nog maar eens in een ander vliegtuig!

heb er nu al zin in!!!
pi_41096491
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:25 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Pattaya is geen eiland zoals gevraagd en bovendien alleen voor de gevorderde viespeuken.
Sorry maar het ligt eraan wat je zoekt want ik ben in Pattaya geweest en zolang ik niet door het hoerengedeelte kom vind ik het onwijs leuk daar om even een paar dagen te verblijven, op het strand te hangen, winkelcentra bezoeken en naar de heinekenbar te gaan
pi_41104379
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 16:46 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Als je van uitgaan houdt is er maar 1 eiland.......Ko Phangan (Ibiza van Azie)

Tenzij je een 40 jarige kalende man met bierbuik, Engelse hooligan of wanhopige boer uit Manderveen bent dan boek je natuurlijk een Arke vakantie naar Samui of Phuket...
Nouuu.ik was er in juni dit jaar op Phangan,en het was aardig rustig verder.
Als je uit zou willen gaan kon dat wel,maar toch viel het wel heel erg mee.

Nu waren wij er wel met het WK,dus misschien dat het daar aan ligt

[ Bericht 1% gewijzigd door Walking_On_Sunshine op 23-08-2006 20:58:26 ]
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 20:11:28 #197
6941 APK
Factual, I think.
pi_41104842
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:58 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

Nouuu.ik was er in juni dit jaar op Phangan,en het was aardig rustig verder.
Als je uit zou willen gaan kon dat wel,maar toch viel het wel heel erg mee.

Nu waren wij er wel met het EK,dus misschien dat het daar aan ligt
Ik denk dat het EK voetbal voor spelers jonger dan 21 jaar weinig uitmaakt.
Hangt er vanaf waar je zit, twee jaar terug tijdens het EK voor grote mensen was het elke avond BOING BOING BOING op Had Rin.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_41106542
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 20:11 schreef APK het volgende:

[..]

Ik denk dat het EK voetbal voor spelers jonger dan 21 jaar weinig uitmaakt.
Hangt er vanaf waar je zit, twee jaar terug tijdens het EK voor grote mensen was het elke avond BOING BOING BOING op Had Rin.
Al verbeterd

Ik had wel het idee dat het ook aan de tijd lag.
Hoe meer we richting juli(hoogseizoen) gingen,hoe drukker dat het werd
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_41121139
Op Phangan wordt het in December en Januari pas ECHT druk....
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_41210363
ik heb dus begrepen dat KLM met een Boeing 747-400 Combi vliegt naar Thailand.
waar zou je nou eigenlijk in de economy class het beste kunnen zitten(stoelplan: http://www.klm.com/travel(...)ans/747-400Combi.htm ).
want ik check 25 uur van te voren in en mag een stoel bepalen.

en weet ook iemand waar het rook gedeelte zit
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  zondag 27 augustus 2006 @ 00:17:29 #201
6941 APK
Factual, I think.
pi_41211152
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 23:53 schreef daanski82 het volgende:

en weet ook iemand waar het rook gedeelte zit
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_41212694
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 23:53 schreef daanski82 het volgende:
ik heb dus begrepen dat KLM met een Boeing 747-400 Combi vliegt naar Thailand.
waar zou je nou eigenlijk in de economy class het beste kunnen zitten(stoelplan: http://www.klm.com/travel(...)ans/747-400Combi.htm ).
want ik check 25 uur van te voren in en mag een stoel bepalen.

en weet ook iemand waar het rook gedeelte zit


iig, ik kies altijd de raamkant.
  zondag 27 augustus 2006 @ 08:52:43 #203
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_41216404
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 23:53 schreef daanski82 het volgende:
ik heb dus begrepen dat KLM met een Boeing 747-400 Combi vliegt naar Thailand.
waar zou je nou eigenlijk in de economy class het beste kunnen zitten(stoelplan: http://www.klm.com/travel(...)ans/747-400Combi.htm ).
want ik check 25 uur van te voren in en mag een stoel bepalen.

en weet ook iemand waar het rook gedeelte zit
Ik kies als het even kan toch bij de nooduitgang aan het gangpad, als je 30 uur van te voren inchecked is dat vaak nog wel beschikbaar! Ga niet aan het raam zitten bij de (nood)uitgang, want dan heb je flink minder beenruimte!
Ook de laatste rij in de klote KLM-combi's is geen goed plan, je kan je stoel dan niet naar achteren zetten, en als dan de persoon voor jouw dit wel besluit te doen, dan zit je heel krap....
(Een keer daar gezeten voor de KLM online-zelfcheckintijd).

Persoonlijnk zit ik verder het liefst aan het gangpad, je kan eruit wanneer je wil, hoe vaak je wilt, en hoeft dus niet over iedereen heen te klauteren.

Nog 19 dagen en dan ga ik ook weer in zo'n grote blauwe combi plaatsnemen
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_41216902
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 08:52 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik kies als het even kan toch bij de nooduitgang aan het gangpad, als je 30 uur van te voren inchecked is dat vaak nog wel beschikbaar! Ga niet aan het raam zitten bij de (nood)uitgang, want dan heb je flink minder beenruimte!
Ook de laatste rij in de klote KLM-combi's is geen goed plan, je kan je stoel dan niet naar achteren zetten, en als dan de persoon voor jouw dit wel besluit te doen, dan zit je heel krap....
(Een keer daar gezeten voor de KLM online-zelfcheckintijd).

Persoonlijnk zit ik verder het liefst aan het gangpad, je kan eruit wanneer je wil, hoe vaak je wilt, en hoeft dus niet over iedereen heen te klauteren.

Nog 19 dagen en dan ga ik ook weer in zo'n grote blauwe combi plaatsnemen
ik neem dinsdag om 20.45 de mogelijke combi naar thailand.
mmmmm we hebben aangegegevn dat we bij het raam gaan zitten mmm dat is dan nog even zoeken waar we gaan zitten morgen avond.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_41217244
Waarschijnelijk kom je dan aan op het splinternieuwe vliegveld van Thailand,

naja, hier nog wat fotokes.





Amstelveen de beste
  zondag 27 augustus 2006 @ 11:14:19 #206
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_41217817
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 10:36 schreef anisubs het volgende:
Waarschijnelijk kom je dan aan op het splinternieuwe vliegveld van Thailand,
Het nieuwe vliegveld gaat pas op 28 september open!

Ik vlieg dus wel terug van het nieuwe vliegveld (1 oktober), helaas omdat ik geen vertrouwen heb dat alles van een leien dakje zal gaan.
Om die reden ook zal ik de 27 september naar Kuala Lumpur vliegen en niet de 28ste, ik moet daar pas de 29ste zijn, maar ik heb absoluut geen vertrouwen in de eerste dag op het nieuwe vliegveld...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_41220127
Welke stad is in het Noord-oosten van Thailand heel erg aan te raden? Ik ga in ieder geval naar Chiang Mai voor hopelijk 4 dagen. Heeft iemand misschien daar nog tips voor?
  zondag 27 augustus 2006 @ 13:12:53 #208
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_41220739
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 12:50 schreef da_blonde het volgende:
Welke stad is in het Noord-oosten van Thailand heel erg aan te raden? Ik ga in ieder geval naar Chiang Mai voor hopelijk 4 dagen. Heeft iemand misschien daar nog tips voor?
Ik vind zelf Chiang Rai wel aardig, niet dat daar zoveel te doen is, maar je kunt bijvoorbeeld een dagtrip maken naar Myanmar (Burma). Je mag daar dan niet overnachten, maar je kan wel de grens over, beetje rondlopen, en weer terug, vooral leuk voor de stempels in je paspoort

Overigens, ik zou in Chiang Mai of Chiang Rai gewoon ene brommertje gaan huren en daarop gaan rondrijden, je zult zien dat je je gauw aanpast aan de Thaise rijstijl.. (of het gebrek daaraan )
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator zondag 27 augustus 2006 @ 16:09:36 #209
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41225819
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 12:50 schreef da_blonde het volgende:
Welke stad is in het Noord-oosten van Thailand heel erg aan te raden? Ik ga in ieder geval naar Chiang Mai voor hopelijk 4 dagen. Heeft iemand misschien daar nog tips voor?
Het leukste van Chiang Mai vond ik de treinreis er naartoé, en het schitterende uitzicht op de stad en omgeving vanaf de Suthep-tempel die op 1300 meter hoogte ligt
.
Rondrijden door de stad met een brommertje is ook leuk. Dat kan best, het is geen Bangkok.
Wel ben ik aangehouden wegens het niet dragen van een helm. "Very dangerous!" Maar na 100 baht betaald te hebben kon ik gewoon very dangerous zonder helm verder.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_41252453
Helemaal met ozzietukker eens....

Heb zelf ook in Chiang Rai een brommer gehuurd en daarmee naar de Golden Triangle gereden en even de grens over met Myanmar in Tachilek (zonder brommer uiteraard)...drukke markt in Tachilek bezocht en Myanmar Beer en ondefineerbare wiskey gedronken met de jongens van de plaatselijke brommerwerkplaats....hele toffe dag gehad !
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_41263354
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 13:12 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik vind zelf Chiang Rai wel aardig, niet dat daar zoveel te doen is, maar je kunt bijvoorbeeld een dagtrip maken naar Myanmar (Burma). Je mag daar dan niet overnachten, maar je kan wel de grens over, beetje rondlopen, en weer terug, vooral leuk voor de stempels in je paspoort

Overigens, ik zou in Chiang Mai of Chiang Rai gewoon ene brommertje gaan huren en daarop gaan rondrijden, je zult zien dat je je gauw aanpast aan de Thaise rijstijl.. (of het gebrek daaraan )
Het verkeer in Thailand rijdt heel ruig hoor.
Wel moedig dat jij dat durft zeg rijden op de weg daar.
Amstelveen de beste
  maandag 28 augustus 2006 @ 18:22:31 #212
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_41263510
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 18:17 schreef anisubs het volgende:

[..]

Het verkeer in Thailand rijdt heel ruig hoor.
Wel moedig dat jij dat durft zeg rijden op de weg daar.
Ik rij ook bij voorkeur niet in de (drukke) stad zelf, ik geef de voorkeur aan rustige binnenwegen, mijn familie woont lekker buiten de stad, dus je kan daar prima je gang gaan, het leukst zijn nog de (rode) zandwegen, dwars door allerlei kleine nederzettingen heen!

Jammer alleen toen de brommer eens kapotging midden in de middle of nowhere en de dorpshonden mij ontdekt hadden en al blaffend en rennend op mij afkwamen
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:40:11 #213
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_41286738
Ik heb mijn e-tickets online al bekeken.

Als ik het goed zie land China Airlines nog op Don Muang
1-10 aankomst op Bangkok Terminal 2
Daarna naar suvarnabhumiairport om met binnenlandse vlucht naar Udon Thani te vliegen (Terminal D).

Terugweg op 3 november vertrekt zo te zien nog steeds van Terminal 2 (Don Muang dus).

Grappig op de website van China Airlines staat iets anders:

http://www.china-airlines(...)mId/207/Default.aspx

[ Bericht 26% gewijzigd door bluesparkle op 29-08-2006 12:13:31 ]
Explore the World
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:58:53 #214
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_41299810
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:40 schreef bluesparkle het volgende:
Ik heb mijn e-tickets online al bekeken.

Als ik het goed zie land China Airlines nog op Don Muang
1-10 aankomst op Bangkok Terminal 2
Daarna naar suvarnabhumiairport om met binnenlandse vlucht naar Udon Thani te vliegen (Terminal D).

Terugweg op 3 november vertrekt zo te zien nog steeds van Terminal 2 (Don Muang dus).

Grappig op de website van China Airlines staat iets anders:

http://www.china-airlines(...)mId/207/Default.aspx
Ga er dan ook maar vanuit dat je op het nieuwe vliegveld land en vertrekt!

Al weet je het in Thailand NOOIT zeker, en kan op het laatste moment de opening nog uitgesteld worden. Desalnietemin wacht ik het niet af en zal mijn vlucht naar Maleisië niet plaatsvinden op 28 september maar op 27 september!
(Want wat ik het meest zal gaan missen is de goedkope 7/11 op de luchthaven, maar wie weet is die op het nieuwe airport ook!)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:08:21 #215
6941 APK
Factual, I think.
pi_41300096
quote:
Airport fees to go up

BANGKOK: -- Air passengers will be asked to pay heavier departure taxes from early next year, Airports of Thailand Plc (AOT) said yesterday.

The international departure tax would be increased by Bt200 to Bt700 and domestic passengers would incur a Bt100 fee, up from a current Bt50. The increase would be effective from February 1 .

AOT operates Suvarnabhumi Airport. It had planned to introduce the new taxes upon the opening of the new airport on September 28. Meanwhile, new landing fees levied on aircraft using the airport would be imposed from April 1, 2007. That is a six-month delay from the original schedule.

AOT said it was postponing the new fee to attract airlines to Suvarnabhumi. The new landing fee is a 15-per-cent increase on that charged at Don Muang airport.

AOT explained earlier that fees at Suvarnabhumi Airport needed to be raised due to the greater amenities and facilities that would be provided. After 40 years in the making Suvarnabhumi has cost Bt150 billion. It is scheduled to start operations on September 28.

--The Nation 2006-08-29
Daar sta je dan volgend jaar met je laatste 500 baht op het vliegveld.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:48:22 #216
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_41321507
Hier nog een mooie foto van de NASA met oude en nieuwe luchthaven erop

http://asterweb.jpl.nasa.gov/gallery/images/bang-air.jpg
Explore the World
  zaterdag 2 september 2006 @ 15:46:36 #217
24329 KNAK
ff w88,......
pi_41424778
Even een vraagje over Koh Samet

Ik heb gisteren een 4-daagse vlucht geboekt naar Thailand en ik ben van plan om naar Koh Samet te gaan

Is er iemand er al eens geweest en is het aan te raden??
Mai pben rai~!
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:19:24 #218
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_41427007
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 15:46 schreef KNAK het volgende:
Even een vraagje over Koh Samet

Ik heb gisteren een 4-daagse vlucht geboekt naar Thailand en ik ben van plan om naar Koh Samet te gaan

Is er iemand er al eens geweest en is het aan te raden??
Pieldeprutkarbonkel is zelfs een paar dagen 'eigenaar' geweest van een resort

4 dagen is overigens wel aardig voor Koh Samet (Gelukkig kom je vanuit India (toch??) en kom je niet voor 4 dagne helemaal uit NL )
Ik zou vanaf het vliegveld, (als je op Don Muang land that is) naar Ekkemai busstation gaan, en daar een bus naar Rayong of gelijk naar Ban Phe nemen. Die laatse gaat echter minder vaak, die naar Rayong om de 30 minuten. Vanuit Rayong neem je dan de Songtaew naar Ban Bhe, 30 minuten voor ongeveer 20-30 THB.
Vandaar de boot naar het eiland voor 50 THB, en je kunt beginnen met het zoeken van accomodatie, als je in deze periode gaat is reserveren niet nodig!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator zaterdag 2 september 2006 @ 17:30:35 #219
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41427336
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:19 schreef ozzietukker het volgende:

Ik zou vanaf het vliegveld, (als je op Don Muang land that is) naar Ekkemai busstation gaan, en daar een bus naar Rayong of gelijk naar Ban Phe nemen.
Met maar vier dagen zou ik lekker een taxi nemen. Hop, meteen vanaf het vliegveld rechtstreeks naar Ban Phe. Kost natuurlijk veel meer (2500 a 3000 baht), maar is ook twee keer zo snel.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:53:39 #220
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_41428045
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:30 schreef Gert het volgende:

[..]

Met maar vier dagen zou ik lekker een taxi nemen. Hop, meteen vanaf het vliegveld rechtstreeks naar Ban Phe. Kost natuurlijk veel meer (2500 a 3000 baht), maar is ook twee keer zo snel.
Mwah, een taxi naar Ekkemai doet er ongeveer 30-40 minuten over, dan nog 2 uur met de bus naar Rayong, dan nog 30 minuten met de songtaew en je bent er in 3,5 uur zeg maar.
De taxi doet dat in 2,5 uur, absoluut is dat dus sneller, wel kost de bus optie maximaal 400-500 THB, en de taxi is dus minimaal 2000 THB duurder...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_41432053
Als je maar een paar dagen in Thailand hebt is Ko Samet idd het meest ideale eiland....

Bus vanaf Ekamai Busstation gaat elk uur en kost sinds kort iets van 176 Baht (3,50 Euro)....je komt dan na 3,5 uur aan in Ban Phe...vandaar met de boot (50 Baht / half uur) naar Samet...

De backpackers vind je bij Naga's, Jep's, Tok's en Silversands (allemaal op hetzelfde strand).

(Als je iemand ziet rijden op een blauwe Honda Wave met een grote "Lemon" sticker zeg hem dan dat ie dat ding onmiddelijk in moet leveren bij Mecki omdat Lemon er mee naar Phangan wil toeren )
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_41447672
Ik heb een vraag over de electra!
Kun je in hotels overal met je notebook inpluggen of batterijen opladen of moeten we daar een speciale verloopstekker voor hebben?

Yehh... geboekt!! Wij gaan 13 dec t/m 5 jan
  zondag 3 september 2006 @ 12:33:22 #223
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_41448201
Op de meeste plaatsen kan je gewoon in de aldaar aanwezige stopcontacten de stekker inpluggen. Het voltage is het zelfde, alleen zijn de 'pluggen' officieel niet rond maar rechthoekig, maar vaak is er een soort uitsplitsing waardoor de NL-stekker wel 'past'

Mocht je daar zijn en het blijkt toch niet te kunnen, overal kan je een verloopstekker kopen, en dat zal echt niet meer kosten dan 50 THB (1 Euro) of iets dergelijks!

Sowieso in heel Azië, koop pas in het land van bestemming een verloopstekker, dat kost ter plekken veel minder dan een wereldstekker welke je in NL zou kopen!

In December en in Januari zit ik in het o zo koude New York....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_41449715
Volgens mij moeten we dit topic maar snel vol lullen want het hoogseizoen is in aantocht !
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_41450575
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:33 schreef ozzietukker het volgende:
Op de meeste plaatsen kan je gewoon in de aldaar aanwezige stopcontacten de stekker inpluggen. Het voltage is het zelfde, alleen zijn de 'pluggen' officieel niet rond maar rechthoekig, maar vaak is er een soort uitsplitsing waardoor de NL-stekker wel 'past'

Mocht je daar zijn en het blijkt toch niet te kunnen, overal kan je een verloopstekker kopen, en dat zal echt niet meer kosten dan 50 THB (1 Euro) of iets dergelijks!

Sowieso in heel Azië, koop pas in het land van bestemming een verloopstekker, dat kost ter plekken veel minder dan een wereldstekker welke je in NL zou kopen!

In December en in Januari zit ik in het o zo koude New York....
Jij gaat wel vast erg veel op vakantie?
Amstelveen de beste
  zondag 3 september 2006 @ 15:09:22 #226
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_41451776
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:20 schreef anisubs het volgende:

[..]

Jij gaat wel vast erg veel op vakantie?
Ja in het saaie Nederland zijn is ook niks! Is overigens niet alleen maar vakantie hoor... hoewel.... zoveel doe ik nu ook weer niet...

Eerst inderdaad over 12 dagen naar Thailand Weet iemand de prijs van SD-geheugenkaarten (voor fotocamera) in Thailand? (normaal is het niet goedkoper, maar wie weet...). Ik heb een nieuwe fotocamera, welke ook kan filmen, maar DAT kost erg veel ruimte!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_41453070
Ozzie, bedankt voor je antwoord. NY SUPER!!!!! Ben er ook 2 jaar geleden geweest, helemaal te gek. Je zit er ook wel in een leuke tijd hoor.

enne p.s. ik zou gewoon een kaart hier kopen, ze kosten een drol hier en je hebt wel garantie. Ik heb er 2 gekocht op www.geheugen.com Prima lui, goede ervaring.
pi_41453107
ZIjn er ook dingen die ik absoluut mee moet nemen naar Thailand? Iedere vakantie neem ik al te veel kleding mee maar ik zal me nu inhouden :-)

Is het leuk om iets voor de kids daar mee te nemen? Kleurpotloden ofzo.
pi_41453288
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:01 schreef Lisjuh het volgende:


Is het leuk om iets voor de kids daar mee te nemen? Kleurpotloden ofzo.
In Thailand zijn de kids alleen geinteresseerd in Playstation Portables en de nieuwste Nokia's.....als je iemand blij wilt maken met potloden moet je toch echt naar dorpjes in Burma.

(Verbaas me er telkens weer over dat de ene helft van NL denkt dat Thailand 1 groot bordeel is en de andere helft van NL denkt dat ze naar de 3e wereld gaan)
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  zondag 3 september 2006 @ 16:36:56 #230
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_41453904
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:01 schreef Lisjuh het volgende:
ZIjn er ook dingen die ik absoluut mee moet nemen naar Thailand? Iedere vakantie neem ik al te veel kleding mee maar ik zal me nu inhouden :-)

Is het leuk om iets voor de kids daar mee te nemen? Kleurpotloden ofzo.
Ik maak de kinderen van mijn thaise tantes altijd erg blij met een 'BUCKET VAN KFC' (Grote emmer gevuld met kipproducten). (Al mag dat eigenlijk niet meer, ze krijgen genoeg te eten, en vinden dit volledig overbodig).
Wel zie ik ze daarna stiekum er ook van mee-eten

Maar inderdaad, een opwaardeerkaart voor de nieuwe mobiele telefoon is inderdaad belangrijker voor de thaise kids, hoewel, buiten Bangkok, in de wat armere gedeeltes, buiten de toeristische gebieden, zal je zien dat de mensen wat oprechter zijn, en met minder gelukkig kunnen zijn.

Wat ik een keer zal aanraden is, als je het durft tenminste, met een brommer een beetje rond te touren, zorg er wel voor dat je tank goed vol is, ze huren de brommer uit met letterlijk één druppel benzine
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_41462833
Tja Pieldeprutteldinges....... Ik ga voor het eerst naar het oosten en heb werkelijk geen idee. Dat heel Thailand geen bordeel is snap ik ook nog. Toch stel ik die vraag serieus mede omdat ik meer lees over Thailand dan op dit forum en zulke berichten tegen ben gekomen.
IIk heb genoeg gelezen over de nog vele arme mensen en dat ze blij zijn met kleding of andere dingen.


pi_41484444
Ik heb even een verzoek voor degene die naar Thailand gaat of is.
Zou er iemand even wat foto's van het ouwe vliegveld willen maken. Aangezien hij binnenkort word gesloopt zou ik nog wel een paar foto's willen hebben als herinnering.
Hierbij bedoel ik foto's van het vliegveld, terminal, pier en dergelijke.
Het liefst in 2megapixel formaat.


Mijn dank is groot.
Amstelveen de beste
pi_41484594
edit: al aangeven in ander topic
pi_41487170
Hoe zit het nu eigenlijk met malaria in thailand?

Ik ben bij de GGD geweest en daar zei men dat je gewoon goed moet smeren met deet en onder een klamboe moet slapen. Terwijl in de Loney Planet verhalen staan over pillen slikken.
pi_41488056
Daar hoef jij je geen zorgen om te maken als je in de grote steden blijft.
Als je de bush in gaat moet je wel oppassen.
Amstelveen de beste
  maandag 4 september 2006 @ 20:14:33 #236
62913 Blik
The one and Only!
pi_41491513
Zo, ik ben ook weer terug na een maandje Thailand, wat een ontzettend mooi en vriendelijk land is Thailand. We hebben ongeveer de volgende route gedaan:

Bangkok - Kanchanaburi - Ayutthaya - Lopburi - Chiang Mai - Sukhotai - Chiang Khan - Nong Khai - Khao Yai National Park (echt een aanrader!) - Chanthaburi - Koh Chang - Bangkok

Op Koh Chang echt enorm heftige stormen meegemaakt, voor de rest eigenlijk best wel goed weer gehad, natuurlijk wel bewolkt vaak maar dat is ook wel lekker, in de zon zweet je je kapot.

Over malaria kan ik het volgende zeggen. In principe is Thailand malariavrij, maar op bijvoorbeeld Ko Samui en sommige nationale parken (voornamelijk aan de grens met andere landen, bijvoorbeeld bij Chanthaburi) heb je nog wel malariamuggen. In principe heb je dus geen malariapillen nodig ofzo. Echter geven ze in sommige landen (zoals Australie) wel gewoon het advies om pillen te slikken. Ik ben niet eens zo heel veel gestoken, alleen 1 nacht helemaal lek gestoken op mijn enkels omdat ik ze per ongeluk buiten de klamboe gelegd had. Een klamboe zul je trouwens maar weinig tegen komen. Wij hebben maar in 2 guesthouses een klamboe gehad, beiden aan de Mekong rivier.
  maandag 4 september 2006 @ 20:18:49 #237
62913 Blik
The one and Only!
pi_41491665
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:01 schreef Lisjuh het volgende:
ZIjn er ook dingen die ik absoluut mee moet nemen naar Thailand? Iedere vakantie neem ik al te veel kleding mee maar ik zal me nu inhouden :-)
Een afritsbroek is een must, als je naar tempels gaat moet je een lange broek aandoen (alleen in de grootste tempels verplicht, maar uit respect voor het geloof moet je het gewoon altijd doen vind ik). Als je de tempel ingaat doe je dus de lange delen aan, en zodra je eruit bent doe je ze weer uit. Bij de tempels moet je ook iets met mouwen aandoen, dus geen topjes ofzoiets dergelijks. Een sarong aantrekken kan natuurlijk ook, zoalng het maar bedekt is.

Nogmaals, dit is alleen verplicht bij grote tempels zoals Grand Palace in Bangkok. Maar uit respect voor het Boeddhistische geloof vind ik dat je dit bij iedere tempel moet doen.
  dinsdag 5 september 2006 @ 20:02:58 #238
24329 KNAK
ff w88,......
pi_41525380
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 20:21 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Als je maar een paar dagen in Thailand hebt is Ko Samet idd het meest ideale eiland....

Bus vanaf Ekamai Busstation gaat elk uur en kost sinds kort iets van 176 Baht (3,50 Euro)....je komt dan na 3,5 uur aan in Ban Phe...vandaar met de boot (50 Baht / half uur) naar Samet...

De backpackers vind je bij Naga's, Jep's, Tok's en Silversands (allemaal op hetzelfde strand).

(Als je iemand ziet rijden op een blauwe Honda Wave met een grote "Lemon" sticker zeg hem dan dat ie dat ding onmiddelijk in moet leveren bij Mecki omdat Lemon er mee naar Phangan wil toeren )
U en de rest die hierover gepost heeft (Samet ) dank voor de tips...

Ik woon inderdaad lekker dichtbij en dit maakt het allemaal veel makkelijker om eventjes heen en weer te vliegen.
Ticket wordt ook met elke maand goedkoper; in het begin, bijna jaar jaar terug, betaalde ik nog 22000 rupees (400 EUR)
Dit keer maar 150 EUR ( roundtrip Bangalore-Bangkok)

Er wordt veel gesproken over de manier om naar Samet te gaan, dit is echter weinig probleem aangezien ik met een Thai die ook in India woont op stap ga.
Locals om je heen hebben kan toch wel zalig zijn

Mijn vraag is dus meer over Samet zelf, of het een beetje leuk is , of het wel zo handig is om daar heen te gaan na Samui en Phangan bezocht te hebben

Samet is inderdaad maar een aantal uurtjes op een goedkope manier van Bangkok af en omdat ik in 1 maand nu 3 trips ga maken (dit weekend Hyderabad, weekend erna Bangkok/Samet en 1 week daarna naar Goa ) is het wel zo handig om een beetje rustig aan te doen met de financien

Is Samet in general een beetje aan te raden dan? ook omdat ik dus al Phangan en Samui al eerder heb bezocht? (ligt er natuurlijk aan wat je er zoekt,..waar je voor gaat...)


Ik las trouwens dat reserveren niet nodig is....
Is dat zeker geen probleem om zonder reservering op dat eiland te belanden?

dank nogmaals

[ Bericht 16% gewijzigd door KNAK op 05-09-2006 20:10:25 ]
Mai pben rai~!
pi_41528534
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik maak de kinderen van mijn thaise tantes altijd erg blij met een 'BUCKET VAN KFC' (Grote emmer gevuld met kipproducten). (Al mag dat eigenlijk niet meer, ze krijgen genoeg te eten, en vinden dit volledig overbodig).
Wel zie ik ze daarna stiekum er ook van mee-eten

Maar inderdaad, een opwaardeerkaart voor de nieuwe mobiele telefoon is inderdaad belangrijker voor de thaise kids, hoewel, buiten Bangkok, in de wat armere gedeeltes, buiten de toeristische gebieden, zal je zien dat de mensen wat oprechter zijn, en met minder gelukkig kunnen zijn.

Wat ik een keer zal aanraden is, als je het durft tenminste, met een brommer een beetje rond te touren, zorg er wel voor dat je tank goed vol is, ze huren de brommer uit met letterlijk één druppel benzine
Wij kopen altijd van die Ferro rocher's dozen op Schiphol om famielie in Thailand blij te maken.
Alleen was dat blijkbaar dit jaar niet genoeg. Ze wouden namelijk geldhebben.
Amstelveen de beste
  woensdag 6 september 2006 @ 19:05:25 #240
24329 KNAK
ff w88,......
pi_41557826
Cancel my previous bericht, ik heb vandaag iets anders uitgespookt

Ik heb voor 2 personen een round trip geboekt naar Surat Thani , met AirAsia, voor 4500 Baht (!!!) , de TAX was meer dan een ticket zelf

Ik vertrek na aankomst daar per bus naar de haven om daar vervolgens de boot naar.....Samui te pakken
Samet is dus komen te vervallen

Nu vraag ik me dus af of iemand een leuk economisch optrekje weet , ergens waar je leuk kan chillen voor 3 dagen

Ik kan uiteraard zelf zoeken wat ik ook wel ga doen, maar misschien is hier iemand die hele goede ervaringen heeft met een ( via internet ) geboekte hotel/cottage/bungalow iod (max 2000Bht per nacht als het kan )
Mai pben rai~!
  woensdag 6 september 2006 @ 19:45:12 #241
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_41559260
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:05 schreef KNAK het volgende:

Samet is dus komen te vervallen

Nu vraag ik me dus af of iemand een leuk economisch optrekje weet , ergens waar je leuk kan chillen voor 3 dagen
Tong Takian Villa

Precies tussen Lamai en Chaweng in. Hele relaxe eigen baai erbij.

Doe Ché de groeten (Dikke thaise verhuurder, op z'n kantoortje met een Bob Marley vlag)
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  woensdag 6 september 2006 @ 23:45:08 #242
93224 beery
Ken jij mij nog?
pi_41569456




Tong Takian Villa....
ik jou wel.....
  donderdag 7 september 2006 @ 07:19:46 #243
24329 KNAK
ff w88,......
pi_41573880
quote:
Op woensdag 6 september 2006 23:45 schreef beery het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Tong Takian Villa....


Ja natuuuuurlijk!

Weinig kans dat ik, nu ik uiteindelijk toch naar Samui vertrek,dat ik dan in zo'n bouwval ga zitten

Ik verhoog mijn budget bij deze naar 4000THB per nacht

iemand die wat betere ideeen/ervaringen heeft?
Mai pben rai~!
  donderdag 7 september 2006 @ 12:16:39 #244
62913 Blik
The one and Only!
pi_41579604
quote:
Op woensdag 6 september 2006 23:45 schreef beery het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Tong Takian Villa....
Het strand lijkt wel heel erg op het allereerste stuk van White Sands Beach op Koh Chang
pi_41584416
Je zoekt vast iets goedkopers maar wij zijn lekker decadent hier geweest...: http://www.peaceresort.com/ We betaalden ¤ 37 per nacht (geboekt via Asiarooms, op andere sites was het soms wel het dubbele), wat veel is, dat weet ik. Maar we hadden wel zin in wat luxe...

Samui

Thailand
  donderdag 7 september 2006 @ 20:20:41 #246
24329 KNAK
ff w88,......
pi_41593849
Dat peaceresort ziet er wel degelijk uit
Zo duur is het ook weer niet, toch wilde ik even verder kijken

Van iemand hoorde ik dat Lamai Beach en Chaweng Beach erg mooi zijn op Samui
Kan iemand dat bevestigen?
Mai pben rai~!
  donderdag 7 september 2006 @ 20:24:36 #247
6941 APK
Factual, I think.
pi_41593973
quote:
Op donderdag 7 september 2006 20:20 schreef KNAK het volgende:

Van iemand hoorde ik dat Lamai Beach en Chaweng Beach erg mooi zijn op Samui
Kan iemand dat bevestigen?
Het strand vond ik wel meevallen. Je kunt er zowel rustige stukjes als drukke gebieden vinden, maar ik werd knettergek van die teringherrie -en het gezeik aan je kop- 's avonds, waarbij Chaweng iets erger was dan Lamai.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 7 september 2006 @ 20:45:43 #248
24329 KNAK
ff w88,......
pi_41594723
quote:
Op donderdag 7 september 2006 20:24 schreef APK het volgende:

[..]

Het strand vond ik wel meevallen. Je kunt er zowel rustige stukjes als drukke gebieden vinden, maar ik werd knettergek van die teringherrie -en het gezeik aan je kop- 's avonds, waarbij Chaweng iets erger was dan Lamai.
Wat kan jij me dan aanbevelen?
=

Ik ben nu denk ik toch wel een uurtje of 2 zoet geweest met resorts/bungalows/cottages bekijken maar ik mis de feedback, wat misschien hier gegeven kan worden
Mai pben rai~!
  vrijdag 8 september 2006 @ 01:15:44 #249
6941 APK
Factual, I think.
pi_41604991
quote:
Op donderdag 7 september 2006 20:45 schreef KNAK het volgende:

Wat kan jij me dan aanbevelen?
=

Ik ben nu denk ik toch wel een uurtje of 2 zoet geweest met resorts/bungalows/cottages bekijken maar ik mis de feedback, wat misschien hier gegeven kan worden
Ik ga gewoon op stap en boek iets als ik daar ben, sorry.
Moet nu -buiten het seizoen- makkelijk te doen zijn....

Op het Internet kan iets er prachtig uitzien, maar als het naast de grootste club van Chaweng staat krijg je weinig nachtrust.

Vraag het anders HIER eens.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_41610470
Op Sawadee staan anders aardig wat leuke/mooie bungalowtjes.
Zeker voor jouw budget.

Zoek je trouwens alleen een plek om te slapen of ook zwembad etc erbij?
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_41610647
Persoonlijk was ik blij dat ik op Bophut zat, en niet bij Chaweng en Lamai. We hebben scooters gehuurd en reden makkelijk op en neer om te eten/winkelen/wat te drinken. Chaweng is erg lawaaiig en druk, verder stonk het er ook...
pi_41614606
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:39 schreef Laura 2000 het volgende:
Persoonlijk was ik blij dat ik op Bophut zat, en niet bij Chaweng en Lamai. We hebben scooters gehuurd en reden makkelijk op en neer om te eten/winkelen/wat te drinken. Chaweng is erg lawaaiig en druk, verder stonk het er ook...
Haha,idd!
Het stinkt er echt soms verschrikkelijk!! naar riool of weet ik het.
Ging er soms echt bijna van kokhalzen...bleghhh
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_41619529
haaa fokker's
sorry voor de late reachtie.
ik zit nu al een week in thailand
heb net een week BKK er op zitten dat was erg gaaf wat een grote stad met veel tuk-tuk's, en taxi's die je naar porno zaken willen brengen.

nu zit ik nog na te genieten van de "full moon party" van gisteren avond.
en heb nu een ronde samui met de scooter gedaan( mijn 1ex een scooter gereden) 60KM en dat was uber :-d
ik heb het hier wel naar mijn zin,
alle foto's en mijn blog kun je vinden op www.daanski.nl

ik ga nog 2 weken genieten tot lates een thailand
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  vrijdag 8 september 2006 @ 17:59:31 #254
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_41623354
Over exact een week pak ik op DIT tijdstip mijn rot fai (trein) naar Schiphol, om daarna om 20:45 op te stijgen in een grote Blauwe KLM Boeing richting Bangkok!

Ik heb er zin an!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 8 september 2006 @ 18:03:17 #255
24329 KNAK
ff w88,......
pi_41623472
Nou..dank voor de tips, Chaweng en Lamai ga ik dus uit mijn hoofd zetten

Als er zeker weten volgens de meeste hier geen rede is voor reserveringen, dan zal ik dit misschien ook laten vallen.

Een leuke omgeving, , niet als wat ik hoor over die 2 plekken die ik net noemde is voldoende, misschien dat er ergens een area is waar er meerdere keuzes zijn qua overnachtingen, zodat ik niet een half uur onderweg ben van het ene resort naar het andere

Ik zal wel die link van APK bekijken

Ik heb nog eventjes dus ik blijf de reacties wel volgen
Mai pben rai~!
  vrijdag 8 september 2006 @ 18:05:45 #256
24329 KNAK
ff w88,......
pi_41623543
Mijn ouders kopen volgend jaar een huis op Phuket

Ik denk dat ik maar een Thais paspoort ga aanvragen
Mai pben rai~!
  zaterdag 9 september 2006 @ 16:34:01 #257
38433 snijder
snijderdotcom
pi_41649999
quote:
Op donderdag 7 september 2006 20:20 schreef KNAK het volgende:
Dat peaceresort ziet er wel degelijk uit
Zo duur is het ook weer niet, toch wilde ik even verder kijken

Van iemand hoorde ik dat Lamai Beach en Chaweng Beach erg mooi zijn op Samui
Kan iemand dat bevestigen?
Ik heb vorige week nog gelogeerd in het http://www.akwaguesthouse.com/. Cool guesthouse met slechts 5 kamers, maar die zijn wel erg mooi. Kostte 1500 Baht per nacht ex tax. Aardig personeel en erg lekkere cocktails. Het is wel Chaweng, maar relatief rustig omdat het niet in het cehaweng ligt. Kan het je aanraden.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
  zaterdag 9 september 2006 @ 16:38:00 #258
6941 APK
Factual, I think.
pi_41650084
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 16:34 schreef snijder het volgende:

Kostte 1500 Baht per nacht ex tax.
Tax?
Is dat nieuw
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_41651866
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 18:05 schreef KNAK het volgende:
Mijn ouders kopen volgend jaar een huis op Phuket

Ik denk dat ik maar een Thais paspoort ga aanvragen
Huurmoglijkheid met korting voor Fok!kers toevallig...?
pi_41795979
Hoe staat het met de geruchten dat je vanaf 1 oktober nog maar 2 border runs mag doen, zodat je zonder visa nog maar 90 dagen kan blijven, en je dan voor minimaal 90 dagen het land uit moet?

Wie weet hier het fijne van?
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  donderdag 14 september 2006 @ 12:24:59 #261
6941 APK
Factual, I think.
pi_41798039
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:16 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Hoe staat het met de geruchten dat je vanaf 1 oktober nog maar 2 border runs mag doen, zodat je zonder visa nog maar 90 dagen kan blijven, en je dan voor minimaal 90 dagen het land uit moet?

Wie weet hier het fijne van?
Hier even lezen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_41803105
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:24 schreef APK het volgende:

[..]

Hier even lezen.
Het lijkt dus echt door te gaan...

Nog onduidelijk hoe het gaat met multi entry visa....na de multi entries nog 3 keer visa on arrival?

Wat een gedoe zeg ! Dit gaat een heleboel mensen grote problemen opleveren !

Ik zie al die expats, english teachers en dive instructors na 3 borderruns al 3 maanden op vakantie gaan naar hun thuisland waar ze vaak niets meer hebben, en hun bar, school, restaurant whatever aan het lot overlaten.....blij dat ik m'n bungalowresort vroegtijdig kwijt was

Las ook ergens het op 1 oktober ingaat met terugwerkende kracht...dwz 3 stempels in de laatste 6 maanden is wegwezen....

[ Bericht 11% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 14-09-2006 15:56:14 ]
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_41807925
Je hoeft gelukkig niet naar je Thuisland, je mag ook in één van de buurlanden verblijven.

Maar inderdaad vervelend, aan de andere kant, zo ban je wel de illegaal werkende mensen uit, en heb je een beter beeld van de mensen die in je land 'te gast' zijn.

Gelukkig heb ik er voor gekozen om te werken vanuit Nederland! (Hoewel mijn familie (oom) gewoon een werkvisa heeft met een legale business!)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 14 september 2006 @ 20:15:31 #264
24329 KNAK
ff w88,......
pi_41811715
Ben ik even blij dat ik om de 3 maanden ga
Mai pben rai~!
  donderdag 14 september 2006 @ 21:08:37 #265
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_41814042
hey,

vandaag heb ik een optie gelegd op een ticket van 7 december t/m 31 december! Alles voor een schappelijke prijs van 792 incl..

Eig heb ik nog geen flauw idee waar ik heen wil. Ben al eerder op PhiPhi, Samui en PhaNang geweest, dus daar hoef ik niet perse heen, maar wel graag naar een eiland.

Ik ben aan het twijfelen tussen Samet en Koh Tao. De bedoeling is een dag of 10/12. Hoe denken jullie hierover, ook ivm met het weer?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_41814804
quote:
Ik ben aan het twijfelen tussen Samet en Koh Tao. De bedoeling is een dag of 10/12. Hoe denken jullie hierover, ook ivm met het weer?
Ligt er ook een beetje aan wat je wilt gaan doen natuurlijk. Als je wil gaan duiken kun je beter naar Koh Tao gaan, maar verder is daar niet zo heel veel te beleven. Dat hoeft geen probleem te zijn uiteraard, als je graag wilt relaxen..

Overigens zeer klote van die nieuwe visumregels. Vooral een probleem voor mensen die Thailand graag eens in de zoveel tijd een weekje/weekend willen bezoeken en voor de mensen die meerdere keren door Thailand (wat toch een major hub is in zuid-oost Azie) reizen richting andere bestemmingen (zoals ik).
...Not all those who wander are lost...
  donderdag 14 september 2006 @ 21:45:19 #267
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_41815781
quote:
Op donderdag 14 september 2006 21:23 schreef MK9 het volgende:

[..]

Ligt er ook een beetje aan wat je wilt gaan doen natuurlijk. Als je wil gaan duiken kun je beter naar Koh Tao gaan, maar verder is daar niet zo heel veel te beleven. Dat hoeft geen probleem te zijn uiteraard, als je graag wilt relaxen..
Eerder relaxen als duiken denk ik. Heb nogal last van zeeziekte.. ik word al kotsmisselijk met snorkelen...
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_41816215
Dan valt Koh Tao ook wel aan te raden. Stranden zijn vrij rustig en je kunt er bijv. ook gaan mountainbiken e.d.
Ook qua weer hoef je je geen zorgen te maken, het is tijdens die periode overal goed/lekker in Thailand.
...Not all those who wander are lost...
  donderdag 14 september 2006 @ 22:49:10 #269
24329 KNAK
ff w88,......
pi_41818432
Ik vertrek morgen

Mijn 8e keer sinds 2004

Keuze is gemaakt en alles geboekt

Bangalore - Bangkok voor 250 EUR round trip
Ik kom dan 5 uur in de morgen aan en vertrek 2 uur later met AsianAirways voor 2000 THB p.p naar Surat Thani om daar de bus en boot naar Samui te pakken.
Die domestic airlines,... ik vraag me af of dat wat is aangezien de tax meer was dan dat ticket zelf

Voor op Samui niets geboekt, regenseizoen, zal wel niet nodig zijn ( hoop ik !! )

3 daagjes beetje relaxen, Samui verkennen, scootertje huren en dan terug naar BKK om vervolgens de volgende dag weer naar BLR te gaan, om daar de volgende dag weer fijn te gaan werken

Grappig detail:
Mijn baas denkt dat ik met mijn visa bezig ben ( voor het volgende land waar ik heen ga) qaarvoor ik vrij gekregen heb.
Mai pben rai~!
pi_41829277
Hoi,

Is het te doen om van Phuket naar Phi Phi te komen. We verblijven 5 dagen op Phuket en willen wel een dagje naar Phi Phi. Per boot? Of anders?
  vrijdag 15 september 2006 @ 16:00:10 #271
6941 APK
Factual, I think.
pi_41836612
quote:
Op donderdag 14 september 2006 21:08 schreef Sosa het volgende:
hey,

vandaag heb ik een optie gelegd op een ticket van 7 december t/m 31 december! Alles voor een schappelijke prijs van 792 incl..
Ik heb net via vliegwinkel.nl geboekt (10 dec-23 jan ) en dat was 694,50 incl. (met El Al)

Misschien een optie om die site nog even te checken.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_41836662
quote:
Is het te doen om van Phuket naar Phi Phi te komen. We verblijven 5 dagen op Phuket en willen wel een dagje naar Phi Phi. Per boot? Of anders?
Ja, is heel makkelijk te doen, per boot. Je kunt bijvoorbeeld dagtrips naar deze eilanden maken vanuit Phuket of gewoon een boot nemen en daar blijven.
...Not all those who wander are lost...
  vrijdag 15 september 2006 @ 18:13:29 #273
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_41840491
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 16:00 schreef APK het volgende:

[..]

Ik heb net via vliegwinkel.nl geboekt (10 dec-23 jan ) en dat was 694,50 incl. (met El Al)

Misschien een optie om die site nog even te checken.
aha.. ja ik moet terug voor 7 januari. Begin 2007 is het sowieso veeeeelste duur omdat de halve wereld vliegt (rond de 1200,-) dus heb ik gekozen voor 31 dec. Dan was dit wel het goedkoopste.

Waar ga jij heen die tijd dat je gaat?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  vrijdag 15 september 2006 @ 18:15:33 #274
6941 APK
Factual, I think.
pi_41840547
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 18:13 schreef Sosa het volgende:

Waar ga jij heen die tijd dat je gaat?
Naar mijn vriendinnetje op Koh Chang.

Mijn reisgenote heeft overigens voor dezelfde prijs een terugvlucht op 9 januari, dus misschien dat de 6de ook zou kunnen?
Of heb je het al gechecked?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 15 september 2006 @ 18:16:52 #275
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_41840582
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 18:15 schreef APK het volgende:

[..]

Naar mijn vriendinnetje op Koh Chang.
wat leuk

heb je nog tips voor plaatsen om de kerst door te brengen?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  vrijdag 15 september 2006 @ 18:20:33 #276
6941 APK
Factual, I think.
pi_41840673
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 18:16 schreef Sosa het volgende:

heb je nog tips voor plaatsen om de kerst door te brengen?
Tja, ik breng kerst en nieuw jaar al 7 jaar op Koh Chang door, het hangt er een beetje vanaf wat je leuk vindt.
Ik ben verliefd op dat eiland geworden nadat ik daar de eerste keer kwam. Een hoop andere eilanden heb ik ook gezien maar ik ga altijd weer terug, ondanks dat er zeer veel veranderd is in die relatief korte tijd.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 16 september 2006 @ 02:21:32 #277
6941 APK
Factual, I think.
pi_41853961
Na bestudering van de reisgegevens blijkt dat ik op de terugreis de nacht door moet brengen op Ben Goerejong, of hoe die hut in Tel Aviv ook moge heten.



Ach, het was goedkoop.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_41853973
Koh Chang
  zaterdag 16 september 2006 @ 02:27:43 #279
6941 APK
Factual, I think.
pi_41854031
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 02:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
Koh Chang
Tel Aviv.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_41854046
Details APK, details.
  zaterdag 16 september 2006 @ 02:51:51 #281
6941 APK
Factual, I think.
pi_41854246
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 02:29 schreef BliksemSchigt het volgende:
Details APK, details.
Precies.

Ik zal mijn ervaringen wel posten na mijn overnachting op het vliegveld.
Wat een pauper-gedoe, slapen op een vliegveld.

Een ander probleempje is dat mijn paspoort bij terugkeer in Nederland (Huh ) waarschijnlijk nog 6 maanden geldig moet zijn terwijl het 10 dagen eerder verloopt. (begin juni)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 18 september 2006 @ 12:31:00 #282
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_41916665
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 02:51 schreef APK het volgende:

[..]

Precies.

Ik zal mijn ervaringen wel posten na mijn overnachting op het vliegveld.
Wat een pauper-gedoe, slapen op een vliegveld.

Een ander probleempje is dat mijn paspoort bij terugkeer in Nederland (Huh ) waarschijnlijk nog 6 maanden geldig moet zijn terwijl het 10 dagen eerder verloopt. (begin juni)
Maak je over je paspoort maar niet teveel zorgen, dat zal wel loslopen.

Als ik een tip mag geven, ook ik was de gelukkige om te mogen overnachten op het Israelische vliegveld in Tel Aviv, maar ook ik heb principes en 10 uur op een vliegveld is te lang, ik ben door de douane heen gegaan en de trein naar Tel Aviv centrum genomen.
Prijs valt echt reuze mee, en er zijn genoeg eetgelegenheden en / of cafe's die open zijn, ook 's nachts, er zijn ook voldoende nachtwinkels! (Tip ga naar het strand).

Zorg bij het inchecken in Bangkok er overigens wel voor dat ze geen TRANSIT stikker op je paspoort plakken, maar geef aan dat je van het vliegveld af wilt. (Ik had geen problemen om door de douane heen te komen, iemand die net als mij van het vliegveld afwilde en dit niet aangegeven had moest naar een speciaal ' hokje' )

Ik zit nu trouwens in Thailand, redelijk goed weer, het waait wel een beetje, maar regent gelukkig (waar ik ben) alleen 's nachts!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_41956533
Staatsgreep in Thailand ?

Noodtoestand afgekondigd en tanks rond parlementsgebouw...

Breaking news op BBC world at the moment.

WTF?
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:17:39 #284
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_41957437
hoe is het met de fokkers aldaar?? ik zag allemaal tanks en schietende militairen op straat. de noodtoestand is afgekondigd.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_41957604
Rot op met je schietende militairen....opruien doe je maar ergens anders.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:26:34 #286
24329 KNAK
ff w88,......
pi_41957723
Hehe

Ik zit nu in Samui, morgen heb ik een vlucht terug naar Bangkok

Dr zal wel weinig veranderen

Wel op TV een bericht over de coupe nu dat mensen worden gevraagd om hun medewerking

Verder niets... zit lekker aan mijn heineken hier, want in India is het bier niet te zuipen...klote kingfisher pisbier!!!

Thailand is weer eens een keer onwijs leuk en lekker! jammer dat ik over 2 dagen weer terug moet
Mai pben rai~!
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:27:40 #287
6941 APK
Factual, I think.
pi_41957764
Internet sites van de Bangkok Post en The Nation liggen ook plat.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:40:47 #288
24329 KNAK
ff w88,......
pi_41958155
Alle local kanalen gingen op zwart en toen kwam er een hele zooi fragmenten over de koning langs, en dat ging wel een uur door ofzo.
Toen kwam er een blauw beeld met text over de coupe....


Ik zit tussen de locals hier, hebben de tv aan maar laten verder weinig emoties zien.
Ze zullen er dus weinig boodschap aan hebben...
Mai pben rai~!
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:41:00 #289
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_41958161
lijkt erop dat het goed geplanned it. de premier in new york, alle media plat, de belangrijkste straten geblokkeerd en gebouwen ingenomen. maargoed deze regering was natuurlijk ook uitermate impopulair, dus wellicht vinden de mensen het niet zo erg.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:41:57 #290
24329 KNAK
ff w88,......
pi_41958194
Ik versta geen Thai.... maar elke zin wat die Locals spreken,daarin zit zeker 3x de naam in van de PM

Taksin , of hoe dat ook geschreven mag worden
Mai pben rai~!
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:44:04 #291
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_41958246
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hoe is het met de fokkers aldaar?? ik zag allemaal tanks en schietende militairen op straat. de noodtoestand is afgekondigd.
Dan heb je een ander kanaal gekeken dan ik, ik heb niemand zien schieten.

Anyway.... hier, zeg maar mid-Sukhumvit, regent het, en is het verder gewoon rustig. Niemand weet wat er aan het gebeuren is, dus we gaan lekker slapen, en zetten bij het opstaan de tv aan. Mai pen rai....
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:46:33 #292
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_41958306
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
lijkt erop dat het goed geplanned it.
De vraag is door wie Na die bomaanslag op Taksin van een paar weken terug, kopte The Nation zoiets als "half of Bangkok doesn't believe it". Volgens mij was het wel meer dan de helft
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:02:15 #293
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_41958720
Het onweert trouwens ontzettend.

Denk ik

[ Bericht 7% gewijzigd door Gaoxing op 20-09-2006 02:22:17 ]
  woensdag 20 september 2006 @ 02:18:57 #294
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_41972834
Vier op een rij

Voor de geinteresseerden: tv doet het niet meer, radio brengt alleen Thais gejengel. Scholen zjin dicht, maar hubby is gewoon naar z'n werk vertrokken en meldde net geen militair gezien te hebben. Mensen gaan gewoon naar de markt, maar het is wel heel erg stil op straat.

Internet doet het dus goddank wel, maar nog altijd zonder The Nation en Bangkok Post. Om 9 uur schijnt er weer wat te gebeuren.

Ik ga straks maar wat blikjes eten inslaan, just in case, en verder houden we ons rustig en zien we wel wat er gebeurt.
  woensdag 20 september 2006 @ 02:25:29 #295
6941 APK
Factual, I think.
pi_41972897
quote:
Op woensdag 20 september 2006 02:18 schreef Gaoxing het volgende:

Internet doet het dus goddank wel, maar nog altijd zonder The Nation en Bangkok Post. Om 9 uur schijnt er weer wat te gebeuren.

Ik ga straks maar wat blikjes eten inslaan, just in case, en verder houden we ons rustig en zien we wel wat er gebeurt.
http://www.thaivisa.com/forum/index.php?showforum=18

Daar zijn veel updates.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 20 september 2006 @ 03:44:40 #296
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_41973249
Tnx APK Ik was ze al in de gaten aan het houden, ja.
  woensdag 20 september 2006 @ 10:57:54 #297
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_41977023
Benieuwd hoe dit afloopt....
Ik verwacht als tourist weinig problemen..
Enig idee wat er met de visum eisen gaat gebeuren?

30 september vlieg ik richting Bangkok.
Explore the World
  woensdag 20 september 2006 @ 11:49:24 #298
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_41978505
Net terug uit thailand, niets van gemerkt spanningen enzo......
....hoedt u voor het domino-effect ! !
pi_42106692
volgende deel: topic/916186
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')