abonnement Unibet Coolblue
pi_57418315
quote:
Op zondag 16 maart 2008 19:28 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

sound is indd. erg mooi, maar om een 2.5 nou te bestempelen als "wat een geweld".....
Nou ja, in verhouding met menig ander dagelijks auto'tje is het wel iets meer. Neem je echter een 911 of Ferarri's als uitgangspunt, tja, dan valt het al snel in het niets.
  zondag 16 maart 2008 @ 20:04:14 #177
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_57418855
quote:
Op zondag 16 maart 2008 19:33 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Nou ja, in verhouding met menig ander dagelijks auto'tje is het wel iets meer. Neem je echter een 911 of Ferarri's als uitgangspunt, tja, dan valt het al snel in het niets.
Heb zelf een 3.0 12v uit 1989, en daarbij is de nieuwere 2.5 meer een naaimachine. (oké erg overdreven natuurlijk )

Het is gewoon een orgie van metaal op metaal, grof maar toch romantisch.
pi_57419256
nou ja, ik vind 230 km/jh al heel wat. . hopelijk kan ik ooit een goede Alfa V6 bemachtigen en rijden, maar goed, ben pas 22 en heb niet wat je zegt een rijke papa.
pi_57419584
quote:
Op zondag 16 maart 2008 20:24 schreef ghizzer het volgende:
nou ja, ik vind 230 km/jh al heel wat. . hopelijk kan ik ooit een goede Alfa V6 bemachtigen en rijden, maar goed, ben pas 22 en heb niet wat je zegt een rijke papa.
Een 155 2.5 V6 hoeft niet veel te kosten. Het is alleen de vraag of dat lijkt op wat je graag zou willen.
pi_57419647
quote:
Op zondag 16 maart 2008 20:40 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Een 155 2.5 V6 hoeft niet veel te kosten. Het is alleen de vraag of dat lijkt op wat je graag zou willen.
niet veel positieve verhalen gehoord over dat model. Op zich vind ik het qua uiterlijk een best aardige bak. ik heb alleen zelf ook wat probleempjes.. ben beslist niet technisch aangelegd. anderzijds hou ik wel van het geroggel en gesnerp van een V6.
pi_57420304
ik ben zelf 24 en rijd een 166 3.0, hoeft niet veel te kosten als je handig ben .
Heb trouwens een tijd terug mijn kapotte middendemper vervangen door een novitec cuppijp, dit is het resultaat :

http://www.youtube.com/watch?v=ewGLAkyPPxU

[ Bericht 37% gewijzigd door junkiexp op 16-03-2008 21:25:46 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_57425818
quote:
Op zondag 16 maart 2008 20:24 schreef ghizzer het volgende:
nou ja, ik vind 230 km/jh al heel wat. . hopelijk kan ik ooit een goede Alfa V6 bemachtigen en rijden, maar goed, ben pas 22 en heb niet wat je zegt een rijke papa.
Wat voor model wil je hebben? Want er zit natuurlijk ook veel verschil in. Ik heb horen zeggen dat de 75 v6 redlijk betrauwbaar is maar slecht rijdt vanwege het vele gewicht voorin. Maar die heb je al vanaf zo'n 6000 euro.
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
  maandag 17 maart 2008 @ 07:30:51 #183
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_57425851
en een 156 v6 heb je tegenwoordig al voor onder de 5000 euro (niemand wil ze meer hebben door de benzineprijzen )
pi_57427918
quote:
Op maandag 17 maart 2008 07:19 schreef Yoda87 het volgende:

[..]

Wat voor model wil je hebben? Want er zit natuurlijk ook veel verschil in. Ik heb horen zeggen dat de 75 v6 redlijk betrauwbaar is maar slecht rijdt vanwege het vele gewicht voorin. Maar die heb je al vanaf zo'n 6000 euro.
De 75 schijnt juist als een blok op de weg te liggen. Is in tegenstelling tot de 155 (behalve de Q4 dan, 4-wheel drive) en de 156 geen voorwielaandrijving maar een achterwielaangedreven auto. In een topic op het algemene alfaforum (alfaclub volgens mij) las ik dat vele mensen de 75 erg waarderen om de rijkwaliteiten.
  maandag 17 maart 2008 @ 19:17:04 #185
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_57437128
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 09:09 schreef Dracar het volgende:
Na het overlijden van mijn 145 (ongeluk )

Meld ik me wederom in dit topic
Ik rij nu een Alfa Romeo 156
foto's volgen later
Welkom

Ook al lid van de club?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_57437977
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:20 schreef junkiexp het volgende:
ik ben zelf 24 en rijd een 166 3.0, hoeft niet veel te kosten als je handig ben .
Heb trouwens een tijd terug mijn kapotte middendemper vervangen door een novitec cuppijp, dit is het resultaat :

http://www.youtube.com/watch?v=ewGLAkyPPxU
ah juist! wat bedoel je met handig zijn in deze? technisch of de wijze van verzekeren?

Overigens ook al wel eens in een 75 V6 3.0 America gereden en ik kan het beamen. Dat rijdt inderdaad fantastisch en is zeker bruut geweld. In de 2 doorknallen tot 120 km/h. Overigens moet je dan anno 2008 wel echt een klusser zijn wil je de auto in goede staat behouden.
pi_57439035
-dubbel-
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_57439064
Verzekering lig ik niet over wakker, ik woon in Rotterdam en ben 24 en betaal ¤ 34 per maand voor WA + Glas.
Met 2 schade vrije jaren en 226 PK op 1590 kilo.

Maar het is wel handig als je kan sleutelen, mijn radiateur was bv gaar aan het worden.
Voor de gein prijs opgevraagd bij een garage en die rekende ¤ 370.
Ik heb een originele Valeo radiateur gehaald bij Tuynder in Nootdorp voor ¤ 200 en er zelf ingezet.

Is even wat werk want er zitten wat coolers voor o.a. automaatbak olie e.d. in de weg, maar het is leuk en het spaart een hoop geld uit.

Het enige wat ik laat doen is de db-riem, dat is geen makkie bij een V6, daar is een ervaren monteur al gauw een uur of 6 mee bezig.
Dat klusje kost ook ¤ 1200, en moet om de 60 k vervangen worden.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_57440383
quote:
Op maandag 17 maart 2008 20:49 schreef junkiexp het volgende:
Verzekering lig ik niet over wakker, ik woon in Rotterdam en ben 24 en betaal ¤ 34 per maand voor WA + Glas.
Met 2 schade vrije jaren en 226 PK op 1590 kilo.

Maar het is wel handig als je kan sleutelen, mijn radiateur was bv gaar aan het worden.
Voor de gein prijs opgevraagd bij een garage en die rekende ¤ 370.
Ik heb een originele Valeo radiateur gehaald bij Tuynder in Nootdorp voor ¤ 200 en er zelf ingezet.

Is even wat werk want er zitten wat coolers voor o.a. automaatbak olie e.d. in de weg, maar het is leuk en het spaart een hoop geld uit.

Het enige wat ik laat doen is de db-riem, dat is geen makkie bij een V6, daar is een ervaren monteur al gauw een uur of 6 mee bezig.
Dat klusje kost ook ¤ 1200, en moet om de 60 k vervangen worden.
¤ 1200,- Holy sh*t. Dat is nogal een berg met geld. Ben ik blij dat ik met m'n 155 een 8v heb, ketting, dus geen gezeur met die riem.
pi_57440727
Alfa rijd je met je hart en je portomenee ; ).
En voor dat bedrag heb je de db riem met alle spanners, de waterpomp en de multiriem en de manuren.
Alfa dealer vraagt hier 1500 voor.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_57458715
quote:
Op maandag 17 maart 2008 21:43 schreef xFriendx het volgende:

[..]

¤ 1200,- Holy sh*t. Dat is nogal een berg met geld. Ben ik blij dat ik met m'n 155 een 8v heb, ketting, dus geen gezeur met die riem.
hoe bevalt dat nou zo'n 155? veel kosten en een aanrader voor de wat minder handige automobilst?
pi_57459291
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 18:59 schreef ghizzer het volgende:

[..]

hoe bevalt dat nou zo'n 155? veel kosten en een aanrader voor de wat minder handige automobilst?
Rijden

Nou ja, qua rijden vind ik het heerlijk. Kan er flink hard een bocht mee door zonder problemen en tevens vind ik de zit erg lekker (stoelen geven goede steun). Daarnaast wou ik een grote auto met gewoon ook achter portieren, ik houd totaal niet van 3-deurs bakken waar je steeds je stoel naar voren moet gooien.
Mijne heeft voor elektrische ramen en ook achter (niet bij alle exemplaren zo), elektrische spiegels, elektrisch verstelbare (bestuurders)stoel, voor en achter schijfremmen, op zich nog een vrij compleet pakket voor een auto uit 1994. En het is weer eens wat anders dan een BMW of Golfje.

Was al gek van Alfa dus ik keek sowieso al naar Alfa-modellen trouwens. Mijn pa had er ooit ook 1, dus tja, dan is het 1+1=2

Kosten

Mja, ze gebruiken over het algemeen wat meer olie dan menig andere auto, maar op jaarbasis ben je nog geen 100 euro extra kwijt aan olie. Daarnaast ben je soms wat meer kwijt aan bougies door het Twin Spark verhaal (2 bougie's ipv 1 per cilinder). Echter als je meteen goede bougies koopt kan je daar ook weer lang mee door.

Vind zelf de kosten meevallen voor m'n auto. Geen uitzonderlijke dingen ten opzichte van andere auto's hier in de buurt. Al met al is m'n kostenplaatje wel vrij groot, mede door een koppakking die ik moest vervangen (maar goed, dat kan je met elke auto gebeuren).

Voor de rest heb ik alleen onderhoud gehad in de vorm van schokbrekers vervangen, andere voorveren (vorige eigenaar had alleen de voorkant met 5 cm verlaagd dus schraapte bij drempels ff over de grond ), laatst 2 bandjes nog. Oh ja, en ophangrubbers van m'n uitlaat waren geknapt (niet allemaal ).

Ik vind dus niet dat ik extra onderhoud heb gehad ten opzichte van andere auto's. Het is alleen wel zo dat binnen onze 155 club (artc155.nl) men veel geld steekt in de auto. Verlagen, complete uitlaten vervangen, grotere velgen, motoren die getuned worden (bij H&S Corse). Op die manier willen de kosten nog wel eens oplopen, krijg echter wel zo'n soort resultaat:



Let wel, je hebt 16v versie (met riem) en de 8v versie (met ketting). Het enige onderhoud wat die ketting nodig heeft is af en toe eens aanspannen, hoewel dat niet eens een verplichting is. Als je die ketting hebt scheelt je dat dus alweer je riem vervangen.
pi_57459860
vette shit! maar 100 euro (EXTRA) aan olie?!?! volgens mij verbruikt die mazda 323 estate van m'n ouders hooguit een paar euri per jaar.
pi_57460976
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 19:48 schreef ghizzer het volgende:
vette shit! maar 100 euro (EXTRA) aan olie?!?! volgens mij verbruikt die mazda 323 estate van m'n ouders hooguit een paar euri per jaar.
Nou ja, ik zei 100, maar zoveel zal het ook weer niet zijn. Maar moest even een max opgeven. Ze gebruiken gewoon een stuk meer. Dat is dus iets wat je in de gaten moet houden, maar goed, vloeistoffen check je toch om de zoveel tijd als automobilist. Maar stel dat ie echt veel gebruikt scheelt dat bijv 100 max in het jaar. Het is meer om aan te geven dat 100 per jaar op zich als losstaand bedrag niet zoveel is. Ik heb het er in ieder geval wel voor over.
pi_57461302
Scheelt ook weer per auto dat olieverbuik.

Mijn 166 met 250 k op de klok verbruikt bijna niks en is kurkdroog.
Tussen de 20K oliewissels hoef ik nooit bij te vullen .
Ik vul alleen af en toe ruitenwisser vloeistof bij.

En benzine, vanmorgen weer ¤ 96 voor een volle tank.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_57461679
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 20:44 schreef junkiexp het volgende:
Scheelt ook weer per auto dat olieverbuik.

Mijn 166 met 250 k op de klok verbruikt bijna niks en is kurkdroog.
Tussen de 20K oliewissels hoef ik nooit bij te vullen .
Ik vul alleen af en toe ruitenwisser vloeistof bij.

En benzine, vanmorgen weer ¤ 96 voor een volle tank.
De 166 is wat nieuwer natuurlijk. Oude auto's 'zweten' vaak wat sneller. Mijn auto is redelijk zuinig nog qua olie, de 155 van m'n vader toendertijd gebruikte wel een hele hoop. Die moest nog voor elke 5000km een liter bijgooien.
pi_57463065
haha vet! bijna 100 euro voor een volle tank. Ongekend gewoon.
pi_57463613
was 70 liter ofzo, moest ook nodig tanken.
En met een gemiddeld verbruik van 1:6 staat ik snel weer aan de pomp.
Maar ik rijd praktisch alleen stad.

Op mijn laatse vakantie was dit het verbruik :
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_57463673
Trouwens gereden in 2 1/1 week en geen centje pijn, heerlijke sport sedan die 166.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_57810355
quote:
Op maandag 17 maart 2008 10:49 schreef xFriendx het volgende:

[..]

De 75 schijnt juist als een blok op de weg te liggen. Is in tegenstelling tot de 155 (behalve de Q4 dan, 4-wheel drive) en de 156 geen voorwielaandrijving maar een achterwielaangedreven auto. In een topic op het algemene alfaforum (alfaclub volgens mij) las ik dat vele mensen de 75 erg waarderen om de rijkwaliteiten.
Ik kan je verzekeren. Het is niet alleen schijnt het is echt zo .
Maar vanwege het vele motorgewicht is de balans verstoord en is de verdeling niet meer mooi 50/50. Bij de 75 zijn de 2 liter TSparks echt het einde. Redelijk veel vermogen (150 PK) en geweldige gewichtsverdeling.
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')