abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 februari 2009 @ 14:02:10 #276
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_66444591
Staat ook op tweakers, maar hier wat foto's:



&

The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_66445484
Voor mensen die nog op zoek zijn naar een voordelige Alfa kunnen nog een bod doen op de failliete boedel van Sam van Lingen.

De veilingsite.
quote:
‘Houd je verstand erbij als je biedt’

Door ISTVAN KÖVI
AMERSFOORT - Harm Slijkhuis duikt onder de motorkap van een klassieke Alfa Romeo, type GTV, uit 1982. De startprijs voor de veiling van de rode Alfa bedraagt ‘maar’ 1250 euro. Daar komen dan nog wel 15 procent veilingkosten en btw bovenop, zegt Slijkhuis.

Het is kijkdag in Amersfoort bij de failliete autodealer Sam van Lingen. De Utrechtse ondernemer Slijkhuis haast zich om kwart over tien met andere kijkers, handelaren en particulieren, onder leiding van de ‘veilingmeester’ van BVA Auctions de onbemande dealer-showroom aan de Nijverheidsweg-Noord binnen. Slijkhuis is niet op zoek naar een zakelijke wagen, hij is een beetje Alfa-fanaat. ,,Het is een liefhebbersauto.’’


Het onbetrouwbare imago van de Alfa Romeo, te danken aan de rap roestende Alfa Sud, is niet meer van deze tijd, verzekert Slijkhuis met de kavellijst in de hand. ,,Ik heb een Alfa 156 gehad uit 1999, waarmee ik 320.000 kilometer heb gereden, zonder een drup olie te gebruiken.’’ Hij gaat op de knieën bij de GTV om de balken aan de onderkant te onderzoeken. ,,Dit is een klassiek model, leuk om erbij te hebben.’’


Maar hij heeft zijn oog laten vallen op een moderner model, centraal in de showroom. ,,Eigenlijk zoek ik zoiets, die 156 uit 2004, met 120.000 op de teller. De inzet voor de veiling is 2500 euro.’’


Een man en een vrouw bezichtigen dezelfde auto juist op dat moment. Slijkhuis zegt vanmiddag zeker een bod op de Alfa 156 uit te brengen, als de veilingsite opengaat. ,,Zij hebben hun zinnen er ook op gezet. De kunst is je niet gek te laten maken tijdens het bieden; voordat je het weet, zit je boven de prijs die op pakweg Marktplaats wordt gevraagd.’’


Mercedes-rijder De Jong gaat zeker bieden. ,,Ik ben op zoek naar een auto voor mijn zoon en ik denk ook nog een voor mezelf. Het zijn prachtige modellen. Je moet wel je verstand erbij houden als je gaat bieden, jezelf een limiet stellen. Ik hou die dit keer op zo’n 6000 euro.’’


Als hobby heeft hij al een klassieke Jaguar en een oude Porsche. ,,Ik heb er de ruimte voor. En er komt vanwege faillissementen nu veel op de markt. Tja, de een zijn dood is de ander zijn brood.’’


Het echtpaar Mouna is gecharmeerd van de 159 Sportwagon. ,,Een mooie prijs ook. Maar als er wat kapot gaat, kun je nergens op terugvallen. Garantie is er niet meer.’’
  woensdag 25 februari 2009 @ 14:35:50 #278
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_66445920
Ik kijk ook elke dag even op die veilingsite.. zitten erg leuke/toffe spullen tussen.

Wilde afgelopen vrijdag even kijken maar was net te laat, was maar tot 16:00u (A'foort).
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_66446218


Deze vond ik wel leuk maar op dat kavel is al 630 euro geboden.
pi_70850983
Wat shots van de nieuwe Milano:

http://www.autoweek.nl/au(...)kt-Alfa-Romeo-Milano

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?12,1165520,page=9

In de laatste link staan ook wat 'plaatjes' van de auto in een andere kleur.

Ben er zelf nog niet helemaal uit, het is geen lelijke auto, zeker niet. Maar of het mij echt wat doet....misschien komt dat ook wel omdat ik niet zo van de ronde lijnen houd, ik ben meer van de strakke rechte lijnen.

Andere liefhebbers een mening over de nieuwe telg?
pi_71178830
Helaas, geen Mito GTA

http://www.autoweek.nl/au(...)to-GTA-in-de-ijskast

Beetje jammer toch wel
pi_71179077
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:37 schreef xFriendx het volgende:
Wat shots van de nieuwe Milano:

http://www.autoweek.nl/au(...)kt-Alfa-Romeo-Milano

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?12,1165520,page=9

In de laatste link staan ook wat 'plaatjes' van de auto in een andere kleur.

Ben er zelf nog niet helemaal uit, het is geen lelijke auto, zeker niet. Maar of het mij echt wat doet....misschien komt dat ook wel omdat ik niet zo van de ronde lijnen houd, ik ben meer van de strakke rechte lijnen.

Andere liefhebbers een mening over de nieuwe telg?
Ik vind de voorkant geen succes, zelfde verhaal met de Mito, achterkant erg strak, voorkant
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_71710337
Hallo,

ik heb een vraag en dat is eigenlijk het volgende --> Sinds twee jaar rij ik een Nissan Sunny rond die ik toendertijd eigenlijk overgenomen heb van mijn opa aangezien ik toen nog niet in dezelfde financiele situatie zat als nu. Mooie van alles is dat ik nu wel in de gelegenheid wordt gesteld om een alfa te kopen, de auto die ik eigenljik al twee jaar wil hebben. Mijn oog is gevallen op een tweedehands alfa 147 1.6 t-spark uit België. Alles erop en eraan en dat voor een schappelijke prijs. Hetgene waar ik nu alleen nog mee zit is dat ik bang ben voor ellende. Ik heb de afgelopen tijd zitten kijken op autoweek.nl naar reviews van alfa bezitters en daar kon ik geen duidelijke conclusie uit opmaken. De één had er dus helemaal niks mee maar de ander alleen maar. Punt is dat ik met mijn huidige auto nooit naar onderhoud hoef te kijken omdat er nooit iets aan kapot gaat. ( heeft overigens ook vooral te maken met het feit dat er weinig kapot kan gaan ) Waar het op neer komt is dat ik graag wil weten waar ik op moet letten wanneer ik zo'n alfa ga kopen aangezien deze al een kleine 160.000 gelopen heeft. Is het verstandig een alfa met deze kilometrage aan te schaffen en wat zijn bij dit type vaak de meest voorkomende problemen?

Ik hoop hier wat meer te weten te komen over de dingen die mis kunnen gaan met deze auto. Ik ben zelf namelijk al mijn hele leven autogek en toch wel van mening dat iemand die echt van auto´s houdt het verschil tussen een alfa romeo en een andere auto toch wel duidelijk kan zien, vandaar dat ik er zelf ook zo graag een wil hebben.

Ik hoop op een snelle reactie.

Mvg

Tom
pi_71710598
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:37 schreef xFriendx het volgende:
Wat shots van de nieuwe Milano:

http://www.autoweek.nl/au(...)kt-Alfa-Romeo-Milano

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?12,1165520,page=9

In de laatste link staan ook wat 'plaatjes' van de auto in een andere kleur.

Ben er zelf nog niet helemaal uit, het is geen lelijke auto, zeker niet. Maar of het mij echt wat doet....misschien komt dat ook wel omdat ik niet zo van de ronde lijnen houd, ik ben meer van de strakke rechte lijnen.

Andere liefhebbers een mening over de nieuwe telg?
Ik ben hem een paar keer tegengekomen rondom de Nürburgring twee weken geleden, gecamoufleerd uiteraard, zag er op het eerste gezicht wel ok uit.
pi_71710835
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:44 schreef Tommos89 het volgende:
Hallo,

ik heb een vraag en dat is eigenlijk het volgende --> Sinds twee jaar rij ik een Nissan Sunny rond die ik toendertijd eigenlijk overgenomen heb van mijn opa aangezien ik toen nog niet in dezelfde financiele situatie zat als nu. Mooie van alles is dat ik nu wel in de gelegenheid wordt gesteld om een alfa te kopen, de auto die ik eigenljik al twee jaar wil hebben. Mijn oog is gevallen op een tweedehands alfa 147 1.6 t-spark uit België. Alles erop en eraan en dat voor een schappelijke prijs. Hetgene waar ik nu alleen nog mee zit is dat ik bang ben voor ellende. Ik heb de afgelopen tijd zitten kijken op autoweek.nl naar reviews van alfa bezitters en daar kon ik geen duidelijke conclusie uit opmaken. De één had er dus helemaal niks mee maar de ander alleen maar. Punt is dat ik met mijn huidige auto nooit naar onderhoud hoef te kijken omdat er nooit iets aan kapot gaat. ( heeft overigens ook vooral te maken met het feit dat er weinig kapot kan gaan ) Waar het op neer komt is dat ik graag wil weten waar ik op moet letten wanneer ik zo'n alfa ga kopen aangezien deze al een kleine 160.000 gelopen heeft. Is het verstandig een alfa met deze kilometrage aan te schaffen en wat zijn bij dit type vaak de meest voorkomende problemen?

Ik hoop hier wat meer te weten te komen over de dingen die mis kunnen gaan met deze auto. Ik ben zelf namelijk al mijn hele leven autogek en toch wel van mening dat iemand die echt van auto´s houdt het verschil tussen een alfa romeo en een andere auto toch wel duidelijk kan zien, vandaar dat ik er zelf ook zo graag een wil hebben.

Ik hoop op een snelle reactie.

Mvg

Tom
Punt is dat verschillende ervaringen veelal ook komt door verschillend gebruik/omgang met de auto's. Zo zijn er mensen die vaak hun olie checken, vaak de auto even schoonmaken etc, die zullen wellicht minder snel wat problemen hebben dan een (vrouwelijke) collega van mij, die haar olie niet checkte want er zit toch een lampje voor en d'r motor in de prak reed (geen Alfa overigens).
Ook zal misschien een lease-rijder ook anders mee omgaan dan een eigen gebruiker, lekker scheuren want als er wat kapot gaat dokt de baas wel, zoiets (puur een gedachte, wil niet lease-rijders schofferen hier).

Uiteraard is er wel eens gezeur met foutmeldingen in het elektronische systeem, maar uit mijn omgeving hoor ik ook zulke klachten bij Franse of Duitse auto's (bijv Peugeot en BMW).

Daarnaast zeg je zelf al dat je autoliefhebber bent, dus je zal sneller met je hart denken dan met je verstand waardoor je toch wel naar die Alfa blijft kijken en aan blijft denken
pi_71711012
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:44 schreef Tommos89 het volgende:
k hoop op een snelle reactie.

Mvg

Tom
Ik ben ondertussen aan mn 2e 147 toe, diesel ipv benzine. De eerste was uit 2001, 4 jaar in gereden, 0 problemen mee gehad en deze is uit 2005 en loopt als een zonnetje.
Zorg gewoon dat je er een hebt met bekende onderhoudshistorie en onderhoud hem zelf ook netjes.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_71727530
Hoi,

bedankt voor zover in ieder geval voor jullie reacties. Ik denk dat het uiteindelijk toch wel een alfa zal worden aangezien je als autoliefhebber toch vaak met je hart denkt inderdaad. Zijn er naast elektronische storingen ook nog specifieke dingen die bij een 147 wat zwakker zijn? Zo is mijn huidige auto ( sunny ) de carroserie erg zwak, roestvorming enz. Ik ga er uiteraard vanuit dat dit bij de alfa van tegenwoordig uit den boze zal zijn maar wat zijn wel dingen om bij aankoop goed na te kijken?

Gr

Tom
pi_71729825
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:19 schreef Tommos89 het volgende:
Hoi,

bedankt voor zover in ieder geval voor jullie reacties. Ik denk dat het uiteindelijk toch wel een alfa zal worden aangezien je als autoliefhebber toch vaak met je hart denkt inderdaad. Zijn er naast elektronische storingen ook nog specifieke dingen die bij een 147 wat zwakker zijn? Zo is mijn huidige auto ( sunny ) de carroserie erg zwak, roestvorming enz. Ik ga er uiteraard vanuit dat dit bij de alfa van tegenwoordig uit den boze zal zijn maar wat zijn wel dingen om bij aankoop goed na te kijken?

Gr

Tom
Alfa's roesten niet, dus dat scheelt. Let gewoon op of alles goed werkt, airco, cruise control, raampjes, oliepijl. distri riem vervangen enz. Kijk ook of het plaatwerk netjes aansluit, als dat niet zo is heeft ie waarschijnlijk schade gehad.
Electrische "storingen" heb ik alleen gehad als het 10 graden vriest, dan is het bij het starten kermis en daarna alles weer best, niets echt kapot alleen een beetje te koud voor een warmbloed Italiaan
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zondag 9 augustus 2009 @ 14:23:03 #289
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_71731240
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 13:43 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Alfa's roesten niet, dus dat scheelt. Let gewoon op of alles goed werkt, airco, cruise control, raampjes, oliepijl. distri riem vervangen enz. Kijk ook of het plaatwerk netjes aansluit, als dat niet zo is heeft ie waarschijnlijk schade gehad.
Electrische "storingen" heb ik alleen gehad als het 10 graden vriest, dan is het bij het starten kermis en daarna alles weer best, niets echt kapot alleen een beetje te koud voor een warmbloed Italiaan
hoe zit het met de draagarmen bij de 147, zijn die net zo sterk als bij de 156 ?

en kijk op de merkenfora naar zwakke punten /aankooptips
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:42:13 #290
110088 Antal
Kuifje _O_
pi_72135258
Even wat plaatjes van mijn Bella. Er is her en der wat verandert aan de buitenkant en het interieur. Ben er zelf erg tevreden mee:












[ Bericht 1% gewijzigd door Antal op 25-08-2009 11:43:02 (plaatjes deden het niet) ]
He's a Monday morning lunatic
Disturbed from time to time
Lost within himself
In his solitary shell
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:50:08 #291
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_72135530
Hey Antal

Dat rubber matje achter de versnellingspook, onder het dash he.. kun je vervangen door een GTA exemplaar, kost ¤3 bij de dealer ofzo.. staat wel tof bij nieuw dash. Heb 't ook!
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:51:09 #292
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_72147086
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:50 schreef KhaZ het volgende:
Hey Antal

Dat rubber matje achter de versnellingspook, onder het dash he.. kun je vervangen door een GTA exemplaar, kost ¤3 bij de dealer ofzo.. staat wel tof bij nieuw dash. Heb 't ook!
Ik ook
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:28:57 #293
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_72148155
Loopt je deur aan tegen het spatbord?
Of is die bruine zut geen roest?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_72151370
De auto van m'n vriendin

  dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:37:19 #295
110088 Antal
Kuifje _O_
pi_72152056
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:28 schreef Hyperdude het volgende:
Loopt je deur aan tegen het spatbord?
Of is die bruine zut geen roest?
Nu je het zegt... nee is geen roest. en de deur loopt ook nergens tegenaan. Zal wel de lichtval van de zon zijn op een dof plekje ?!
He's a Monday morning lunatic
Disturbed from time to time
Lost within himself
In his solitary shell
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:38:03 #296
110088 Antal
Kuifje _O_
pi_72152085
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:15 schreef pvdplanet het volgende:
De auto van m'n vriendin

[ afbeelding ]
Ja vette velgen Als ze die verkoopt heb ik nr.1
He's a Monday morning lunatic
Disturbed from time to time
Lost within himself
In his solitary shell
pi_72152424
Het kostte wat moeite om haar te overtuigen dat de Tristars op een 156 erg goed staan. Toen ze eenmaal op de auto zaten was het 'wow!'
\
Op internet stonden genoeg replica's maar met wat geduld deze set originele velgen voor 295 euro op de kop getikt. Wel jammer dat de laklaag wat dun is. De bekerhoudervelgen liggen met winterbanden te wachten op koudere tijden
pi_72153907
Das wel gaaf, een vriendin die ook nog eens Alfa rijd Dat heb je goed voor elkaar
pi_75308298
http://www.autoweek.nl/au(...)-Romeo-onder-de-loep

Erg jammer. Mag hopen dat men via via een 'frisse' start begint en weer kanonnetjes maakt waar het rijden (plezier in rijden) bovenaan staat en luxe pas op een tweede plaats komt. Uiteraard mag er wel een lijn blijven van luxe sedans (164, 166 etc) maar ook wagens die wellicht niet perfect zijn, maar wel 'iets' hebben.
Auto's zonder kwalen en zonder ziel, die bouwen ze maar lekker bij andere merken, enkele kwaaltjes maar begaan zijn met je auto, dat mag lekker bij Alfa Romeo
pi_75311406
AutoWeek is onderdeel van AutoBild... Alle pro Duitse websites berichten zo.

Dit is hoe de vork in elkaar steekt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')