Kun je ook over de talloze BMW topics hier zeggen, nu is het onze beurt.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 22:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Legendarische Alfa Romeo's
Dus dit topic is voor de niet zo heel legandarische Alfa's?
Alleen de 145, 146 en 33 dus?
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:04 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Merk en type: Alfa Romeo SZ
Eigenaar: Rinsma
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Berlikum: Rinsma
Datum: 24 juni 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Wowquote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:15 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: Alfa Romeo
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 17-06-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Meer dan jij je voor kunt stellenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:18 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Wow
Hoeveel gig aan autofoto's heb je wel niet Alex?
Mooie foto's!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Meer dan jij je voor kunt stellen
Meteen maar een linkje naar al mn Alfa foto's bij elkaar
Het helpt btw wel dat ik vooral vrachtwagens fotografeer, en de plaatselijke Scania dealer óók Alfa dealer is
quote:
Nu is die verlaagd:quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:00 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Merk en type: Alfa Romeo 155
Eigenaar: PeuRac
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Cornjum
Datum: 12-05-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:04 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Merk en type: Alfa Romeo SZ
Eigenaar: Rinsma
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Berlikum: Rinsma
Datum: 24 juni 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
stiekum straatracen hèquote:Op zaterdag 1 juli 2006 09:09 schreef BoJo het volgende:
Hey een Centraal Alfa topic
Zilveren is van Alfristi een Q4 en de donker rode is mijn V6
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 08:56 schreef Hyperdude het volgende:
Er is ook nog een logo"ALFA-ROMEO PARIS" maar dat kan ik ff niet vinden.
thxquote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:23 schreef Zhukov het volgende:
* Zhukov meldt zich ook in het Alfisti-topic
[..]
[afbeelding]
Die 1750 lijkt dat iig niet te zijnquote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:53 schreef Zhukov het volgende:
Ja met die van mij gaat het prima!! Lekker zo hoor, zonnetje, raampje open, lekker rijden!!
Trouwens, op Marktplaats staan wel een aantal Bertones die niet zo duur zijn, aan de andere kant moet je dan natuurlijk afwachten hoe hard ze zijn...
En dan moet je snel handelen. Ik kwam ooit een donkerblauwe GTJ 1600 Lusso tegen op het internet. Niet goedkoop maar binnen een week verkochtquote:Maar je moet vooral afwachten, dan komt er op een gegeven moment eentje die voor je gemaakt lijkt te zijn!!
Als je dan die plaatjes ziet voor die prijs Maar ja, ik heb al eerder zo'n ding gehad, en een "beetje roest aan de dorpels" is al snel totaal-restauratie Wat de prijs voor een roestvrije weer enigszins begrijpelijk maakt.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:53 schreef Zhukov het volgende:
Ja met die van mij gaat het prima!! Lekker zo hoor, zonnetje, raampje open, lekker rijden!!
Trouwens, op Marktplaats staan wel een aantal Bertones die niet zo duur zijn, aan de andere kant moet je dan natuurlijk afwachten hoe hard ze zijn...
1750 GTV
GT1600 met 1750-grille
Maar je moet vooral afwachten, dan komt er op een gegeven moment eentje die voor je gemaakt lijkt te zijn!!
Zelf geïmporteerd?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:45 schreef Hyperdude het volgende:
Plaatje van mijn eerst otoo
[afbeelding]
Toen woonde ik in Italë. En waren de Bertone's nog goedkoopquote:
Je gaat redelijk vlot door die bocht daar, of niet Peu?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:05 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Nu is die verlaagd:
[afbeelding] (sorry, blijf dit een van de gaafste foto's vinden )
[afbeelding]
Ik ging er wel voor ja, op t circuit krijg ik altijd zo'n stoot adrenaline, dan kan het me niet hard genoeg gaan. (gelukkig zijn m'n reflexen niet te slecht).quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Je gaat redelijk vlot door die bocht daar, of niet Peu?
Heb de 155 altijd al een puike voiture gevonden
(eigenlijk (bijna) alle Alfa's )
wat voor een heb je staan?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 00:41 schreef Wimo. het volgende:
Ik heb er ook nog ergens 1 staan .. rij er alleen steeds minder in omdat een opel omega nou eenmaal fijner rijdt
quote:
Wat een auto blijft het toch he, de mooiste alfa van na 1980quote:Op zondag 16 juli 2006 15:59 schreef MRPhone het volgende:
Het is dat mijn verzekeringsmaatschappij gigantisch zat te fucken anders had ik een 164 TS uit 96 gehad ipv de Saab die ik nu heb gekocht.
Ik vind dit namelijk nog steeds een hele gave auto en ook veel waar voor je geld.
[afbeelding]
[afbeelding]
Bezit zelf een 164 3.0, en net als met een 75 3.0 America begrijp je maar niet hoe die brul toch telkens maar weer mooier kan worden. Alle Alfa's van voor 1990 hebben zo'n soort uitstraling ook, als je kijkt naar een GTV6 en de 75, ze zijn gewoon mooi.quote:Op zondag 16 juli 2006 16:20 schreef MRPhone het volgende:
De mooiste ECHTE alfa inderdaad, de nieuwe modellen uit het fiat tijdperk van na 98 zoals de GTV en de Brera vind ik ook zeer mooi, maar de 164 is een van de mooiste echte alfa's alhoewel echt tis nog geen RWD, dan nam ik een 75 TS of een Spider van voor 1995.
Oh 2 weken terug bij mijn 164 ook gebeurt, 890 euro lakschade.quote:Op donderdag 27 juli 2006 20:49 schreef Zhukov het volgende:
Dan staat potdorie je auto een weekje buiten op de parkeerplaats, is op 3 (drie!) plaatsen de lak beschadigd omdat één of andere lamlul z'n deur tegen de mijne aan heeft gegooid!! Daar word ik nou toch niet goed van he, doe daar nou toch eens een beetje voorzichtig mee, stelletje !!!
Waarom kunnen ze dan geen papiertje achterlaten, stel paupers!quote:Op donderdag 27 juli 2006 20:49 schreef Zhukov het volgende:
Dan staat potdorie je auto een weekje buiten op de parkeerplaats, is op 3 (drie!) plaatsen de lak beschadigd omdat één of andere lamlul z'n deur tegen de mijne aan heeft gegooid!! Daar word ik nou toch niet goed van he, doe daar nou toch eens een beetje voorzichtig mee, stelletje !!!
Deze 164 heb ik een paar week geleden gekocht, het is inderdaad lekker veel luxe voor je geld en het rijdt toch echt als een alfa... Mijn verzekeringsmaatschapij deed niet moeilijk terwijl het toch een vrij grote overstap was voor een golfje 2 naar dit.quote:Op zondag 16 juli 2006 15:59 schreef MRPhone het volgende:
Het is dat mijn verzekeringsmaatschappij gigantisch zat te fucken anders had ik een 164 TS uit 96 gehad ipv de Saab die ik nu heb gekocht.
Ik vind dit namelijk nog steeds een hele gave auto en ook veel waar voor je geld.
[afbeelding]
[afbeelding]
Heej, dat nummerbord!!quote:
Het "Fiat" tijdperk begint al vanaf '86 hoor. De 164 behoord tot het tipo-quattro, samen met de Lancia Thema, Fiat Croma en Saab 9000. De 155 en 145/6 zijn gebaseerd op de Fiat Tipo. Er zijn ook hele volksstammen die de Sud en 33 al niet meer tot "echte" Alfa's rekenen.quote:Op zondag 16 juli 2006 16:20 schreef MRPhone het volgende:
De mooiste ECHTE alfa inderdaad, de nieuwe modellen uit het fiat tijdperk van na 98 zoals de GTV en de Brera vind ik ook zeer mooi, maar de 164 is een van de mooiste echte alfa's alhoewel echt tis nog geen RWD, dan nam ik een 75 TS of een Spider van voor 1995.
Bekend kleurtje. Ligt er ook een V6 in?quote:
Wauwquote:Op zondag 17 september 2006 17:58 schreef ConQuestador het volgende:
mia bella:
[afbeelding]
(eigenlijk gewoon een TVPtje )
Lag is een betere vraag, de RWD kent de auto niet meer namelijkquote:Op zondag 17 september 2006 18:41 schreef lipje het volgende:
[..]
Bekend kleurtje. Ligt er ook een V6 in?
leuk detail, op de achtergrond van de foto zie je een 156quote:Op zondag 30 juli 2006 01:02 schreef Zhukov het volgende:
[..]
Heej, dat nummerbord!!
M'n ouders hebben een Alfa 155 2.0 T-spark 16V gehad met als kenteken NX-RG-38!!
Ik zal effe kijken of ik ergens nog een plaatje op de computer heb staan!!
Idd, twee maanden nadat we 'm hadden verkocht was hij ineens uitgeschreven bij de RDW, ik wil niet weten wat ermee gebeurd isquote:Op maandag 18 september 2006 09:56 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Lag is een betere vraag, de RWD kent de auto niet meer namelijk
Ja klopt, die was van m'n oomquote:edit:
[..]
leuk detail, op de achtergrond van de foto zie je een 156
Iets meer info ajb, bijvoorbeeld de leeftijd van de auto, welk type, enz.quote:Op woensdag 20 september 2006 16:11 schreef Jim.Beam het volgende:
Hoor vandaag dat ik absoluut geen lood in mijn auto moet gooien, het betreft een katloze v6 3.0 terwijl ik eerst van de garage hoorde van wel, nu zeggen best wel veel mensen dat de kleppen al hard genoeg zijn dus dat ik er geen lood bij moet gooien en gewoon 98 moet tanken.
Klop dit?
Prachtige alfa is dat, maar ik zit altijd met een vraagje over dit model.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:04 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Merk en type: Alfa Romeo SZ
Eigenaar: Rinsma
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Berlikum: Rinsma
Datum: 24 juni 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
als ik het goed heb is de hyena op basis van de laatste gen delta integrale evo's en de SZ op basis van de 75....quote:Op donderdag 21 september 2006 09:24 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Prachtige alfa is dat, maar ik zit altijd met een vraagje over dit model.
Is het nou dezelfde auto als de Zeta?
En de Lancia Hyena is dat ook dezelfde auto?
[afbeelding]
Nu je dat zo zegt staat me daar inderdaad ook iets van bij.quote:Op donderdag 21 september 2006 12:14 schreef flyguy het volgende:
[..]
als ik het goed heb is de hyena op basis van de laatste gen delta integrale evo's en de SZ op basis van de 75....
Dat klopt iigquote:Op donderdag 21 september 2006 12:14 schreef flyguy het volgende:
en de SZ op basis van de 75....
Daar ben ik ook bang voor....quote:Op donderdag 21 september 2006 09:14 schreef ConQuestador het volgende:
gloek, als ik die schade zo zie dan zou ik nieteens verbaasd zijn als ie total loss is
quote:Op donderdag 21 september 2006 17:37 schreef BroesWillems het volgende:
Opgefriste 147:
[afbeelding]
Hej! een Seat Ibiza!
Prachtig!!quote:Op zondag 17 september 2006 17:58 schreef ConQuestador het volgende:
mia bella:
[afbeelding]
(eigenlijk gewoon een TVPtje )
Hij moet die 2 motorkappen even rood spuitenquote:Op donderdag 21 december 2006 13:38 schreef Tha_Flash het volgende:
155 van m'n kleine broertje :
[afbeelding]
Hij moet z'n hele auto (alfa)rood spuiten !!quote:Op donderdag 21 december 2006 19:16 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Hij moet die 2 motorkappen even rood spuiten
Dat klopt, wél is het zo dat ze beiden van de zelfde ontwerper af komen (Zagato), alleen zijn er van de Hyena maar 25 gebouwd.quote:Op donderdag 21 september 2006 12:17 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Nu je dat zo zegt staat me daar inderdaad ook iets van bij.
Hier zit een kronkel die ik niet snap... Het Brera-prototype vind je erg mooi, maar de productie-Brera vind je afgrijselijk?? Die auto is qua uiterlijk bijna compleet overgenomen!! Oké, hij is iets hoger, iets minder breed en wat minder 'strak' als het prototype, maar ik dacht dat Alfa toch redelijk z'n best had gedaan om zo min mogelijk aan het model te veranderen?!?quote:Op donderdag 21 december 2006 14:09 schreef Dauthi het volgende:
het mooiste blijven toch de brera concept (het prototype, en niet het afgrijselijke ding dat ze voor productie er van hebben gemaakt). en de zagato's
Scheer je weg!quote:Op zondag 24 december 2006 13:35 schreef Mojave het volgende:
[afbeelding]
2.4 jtd wel fijn ding maar kijk stiekem alweer naar een A3 2.0 TDI of Leon 150pk TDI
Of misschien wel een GT 1.9 JTD 16vquote:
ik doe niet aan leasen. Maar misschien heb je gelijk.quote:Op zondag 24 december 2006 13:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Idd, dat je toevallig een hippe leasebak hebt wil nog niet zeggen dat je een Alfisti bent.
Nu nog de liefde voor Alfa erbij en ik vind je een toffe peer.quote:Op zondag 24 december 2006 13:50 schreef Mojave het volgende:
[..]
Of misschien wel een GT 1.9 JTD 16v
[afbeelding]
Ik heb in 5 maanden tijd al 2 keer zoveel uitgegeven als dat de auto te koop voor stondquote:Op maandag 25 december 2006 00:43 schreef PeuRac het volgende:
Echt Alfa liefde kreer je pas als je meer geld uitgeeft aan je Alfa dan je eigenlijk van plan bent, en dat dan niet 1x doet, maar gewoon 2 jaar lang (of zelfs langer )
Ja, de 156 Crosswagon ofzo. Station 4x4quote:Op maandag 25 december 2006 12:39 schreef Opa_vertelt het volgende:
Is er een Alfa met 4-wielaandrijving? (bouwjaar: ná 2001)
Een consumentenwagen natuurlijk, geen rallye-bak ofzo.
1 van de redenen waarom oudere Alfa's niet zoveel opbrengen.quote:Op maandag 25 december 2006 12:52 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Ik heb in 5 maanden tijd al 2 keer zoveel uitgegeven als dat de auto te koop voor stond
Ik al naar 2 weken, ik kocht LM-velgen en bandenquote:Op maandag 25 december 2006 12:52 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Ik heb in 5 maanden tijd al 2 keer zoveel uitgegeven als dat de auto te koop voor stond
159 Q4 & de Brera Q4.quote:Op maandag 25 december 2006 12:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ja, de 156 Crosswagon ofzo. Station 4x4
ojaquote:
Denk het niet.quote:Op maandag 25 december 2006 13:05 schreef Opa_vertelt het volgende:
Hmm, niets in de prijsklasse tot zo'n ¤15.000 ?
Alleen de 155 Q4 alleen is die er weer tot 1996quote:Op maandag 25 december 2006 13:05 schreef Opa_vertelt het volgende:
Hmm, niets in de prijsklasse tot zo'n ¤15.000 ?
Ik dat plus zowat nieuwe motor en chiptuningquote:Op maandag 25 december 2006 12:58 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik al naar 2 weken, ik kocht LM-velgen en banden
Nice, wat voor een Alfa heb jij en welke motor? Wat heb je dr allemaal aan gedaan?quote:Op maandag 25 december 2006 13:31 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Ik dat plus zowat nieuwe motor en chiptuning
209 pk nu
164 uit 1989. 3.0 v6, tot nu alleen maar gechipt. Moet 0-100 doen in 7.6 seconden zonder dat chipje, ben benieuwd hoeveel dat scheelt, heeft nu ook 255 koppel ongeveer ipv 220.quote:Op maandag 25 december 2006 16:18 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Nice, wat voor een Alfa heb jij en welke motor? Wat heb je dr allemaal aan gedaan?
Het Q4 systeem van de 159 en Brera en 156 Crosswagon is vele malen geavanceerder (3 torsen diffs) dan bijvoorbeeld Quattro van Audi (wat er maar 1 gebruikt).quote:Op maandag 25 december 2006 13:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Denk het niet.
Maar dan koop je toch gewoon een ouwe A4 Quattro.
Quattro-systeem is toch beter dan dat Alfa 4WD systeem.
Boeien dat ie lelijk is...
En die lancia techniek in een Fiat carrosserie maakt de 155 Q4 de meest onbetrouwbare 155. Zorg maar dat je een 2e auto erbij hebt zodat je zeker weet dat je naar je werk kanquote:Op maandag 25 december 2006 17:25 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Het Q4 systeem van de 159 en Brera en 156 Crosswagon is vele malen geavanceerder (3 torsen diffs) dan bijvoorbeeld Quattro van Audi (wat er maar 1 gebruikt).
Hetzelfde geldt voor de 155 Q4, die onderhuis eigenlijk een Lancia Delta Integrale is, werkt met een torque converter die de viscous koppeling voor of danwel de torsen diff achter aandrijft. Dit is wel een erg onderhoudsgevoelig systeem, maar was destijds zo geavanceerd dat niemand er aan kon tippen (Lancia werd er 6 jaar achter elkaar wereldkampioen mee)
Het enige nadeel van de huidige Q4 is dat het zoveel gewicht extra geeft (~200 kg)
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik rij zelf al ruim 4 jaar een 155 Q4 (dagelijks woon/werk) en kan uit eigen ervaring melden dat dit een heel betrouwbare auto is!quote:Op maandag 25 december 2006 23:19 schreef PeuRac het volgende:
En die lancia techniek in een Fiat carrosserie maakt de 155 Q4 de meest onbetrouwbare 155.
Dat is heel netjes ben je al lid van het artc trouwens? (www.artc155.nl) ik zou zelf ook wel een q4 willen, maar m'n huidige 1.8 is al vrij duur om te rijden (studeren en een grote auto gaan niet echt samen )quote:Op dinsdag 26 december 2006 16:51 schreef Brul_tm het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik rij zelf al ruim 4 jaar een 155 Q4 (dagelijks woon/werk) en kan uit eigen ervaring melden dat dit een heel betrouwbare auto is!
Echter je moet wel op tijd zijn beurtjes doen en aan preventief onderhoud doen. Ik heb inmiddels ruim 264.000KM weggetikt, waarvan ik er 116.000 KM zelf op de klok gereden heb. Ik heb nog geen motor, turbo of aandrijfrevisie gedaan. Enige wat gereviseerd is, dat zijn de dynamo, startmotor en een nieuwe uitlaat nokkenas geplaatst. Daarnaast het standaard onderhoud. Loopt nog steeds als een naaimachintje Het kost een paar centen meer als een standaard 155, maar is het elke cent dubbel en dwars waard
Groetjes,
Marc
Hee Brulmans! Ik hier?quote:Op dinsdag 26 december 2006 16:51 schreef Brul_tm het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik rij zelf al ruim 4 jaar een 155 Q4 (dagelijks woon/werk) en kan uit eigen ervaring melden dat dit een heel betrouwbare auto is!
Echter je moet wel op tijd zijn beurtjes doen en aan preventief onderhoud doen. Ik heb inmiddels ruim 264.000KM weggetikt, waarvan ik er 116.000 KM zelf op de klok gereden heb. Ik heb nog geen motor, turbo of aandrijfrevisie gedaan. Enige wat gereviseerd is, dat zijn de dynamo, startmotor en een nieuwe uitlaat nokkenas geplaatst. Daarnaast het standaard onderhoud. Loopt nog steeds als een naaimachintje Het kost een paar centen meer als een standaard 155, maar is het elke cent dubbel en dwars waard
Groetjes,
Marc
Even op inhaken.quote:Op maandag 25 december 2006 00:43 schreef PeuRac het volgende:
Echt Alfa liefde kreer je pas als je meer geld uitgeeft aan je Alfa dan je eigenlijk van plan bent, en dat dan niet 1x doet, maar gewoon 2 jaar lang (of zelfs langer )
Die heb ik gehad. Fijne stuurauto.quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:40 schreef Neluhz het volgende:
Ik wil een 75 TS
Ik weet het, men vader heeft er een stuk of 3 gehad en enkele v6'en..quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die heb ik gehad. Fijne stuurauto.
Maar niet echt snel meer naar huidige maatstaven.
En de versnellingsbak is hooguit matig te noemen.
maar als je ze gewend bent wil je niets andersquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:10 schreef Neluhz het volgende:
Turbo's zijn duur, onderhoudsgevoelig en iets te aggressief..
Dat geloof ik bestquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:19 schreef lipje het volgende:
[..]
maar als je ze gewend bent wil je niets anders
Spannend, we willen wel foto's zien natuurlijk!!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:12 schreef Den_Haag het volgende:
Hoi Bojo!
Ik ben nu even Alfa-loos nadat ik mijn 155 (1.8 16v, blue nord) heb verkocht. Maar over enkele weken krijg ik mijn 147 Q2 binnen
Nero, 45/40 mm madeno-verlaagd, bordeaux-rood leer met zwart stiksel. Kan niet wachten
Da's de Alfa 33 Stradale.quote:Op maandag 26 november 2007 09:14 schreef someyahoo het volgende:
wat is de wagen op pagina 1 voor een type? diegene die een beetje op de Ferrari 250LM lijkt, die bedoel ik..
Mooi ding, ik hoop dat je een garage hebt.quote:
ja eh., die 156 stationwagons heetten nu eenmaal 'sportwagon'quote:Op maandag 26 november 2007 11:48 schreef NED het volgende:
Een 1.8 sportwagen. Jaja, duidelijk
Hij doelde op het volgende stukje: 'Specifiek zoek ik een 1.8 sportwagen benzine dus'quote:Op maandag 26 november 2007 13:58 schreef Antal het volgende:
[..]
ja eh., die 156 stationwagons heetten nu eenmaal 'sportwagon'
quote:Op maandag 26 november 2007 09:14 schreef someyahoo het volgende:
wat is de wagen op pagina 1 voor een type? diegene die een beetje op de Ferrari 250LM lijkt, die bedoel ik..
btw, hier is mijn nieuwe aanwinst, sinds een paar weken..:
[ afbeelding ]
Dat dus ja, maargoed, dan nog vat ik het niet helemaal dat ze dat model sportwagon genoemd hebben, want standaard is er weinig sportiefs aan behalve het uiterlijkquote:Op maandag 26 november 2007 16:24 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Hij doelde op het volgende stukje: 'Specifiek zoek ik een 1.8 sportwagen benzine dus'
1 typfoutje die fataal is
je hebt nog nooit in een 156 sw gereden? het is geen sportwagen, maar zeker sportiever dan de meeste concurrentie..quote:Op maandag 26 november 2007 19:22 schreef NED het volgende:
[..]
Dat dus ja, maargoed, dan nog vat ik het niet helemaal dat ze dat model sportwagon genoemd hebben, want standaard is er weinig sportiefs aan behalve het uiterlijk
past dat onder je kerstboomquote:Op zaterdag 22 december 2007 20:58 schreef Antal het volgende:
Zo ..
Sinds vandaag de gelukkige bezitter van een Alfa 156 1.8 Sportwagon !
Maandag krijg ik te horen wanneer ik hem kan ophalen !
Dat was dan weer mijn kerstkado'je dit jaar !!
en Lid worden !!quote:Op zaterdag 22 december 2007 20:58 schreef Antal het volgende:
Zo ..
Sinds vandaag de gelukkige bezitter van een Alfa 156 1.8 Sportwagon !
Maandag krijg ik te horen wanneer ik hem kan ophalen !
Dat was dan weer mijn kerstkado'je dit jaar !!
Lijkt mij ook een hele gave bak. Helaas alleen wat buiten het budget. Bij dit type heb ik altijd het gevoel dat ik er desnoods in zou willen wonen.quote:Op zondag 23 december 2007 18:36 schreef junkiexp het volgende:
Ik rijd een 166 uit 2000 full options.
3.0 V6 24v Sporttronic (Automaat met tip toets )
226 PK
0-100 in 8,5 seconde - topsnelheid 237 km/h.
Heerlijke wagen en hier blijf ik voorlopig in rijden.
Alle opties,leer ,Alfa Navigatie,stoelverwarming,voorruitverwarming en nog veel meer.
Komt mooit uit want ik houd van knopjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik woon er ook bijna in ,echt een hele fijne wagen.quote:Op zondag 23 december 2007 18:42 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Lijkt mij ook een hele gave bak. Helaas alleen wat buiten het budget. Bij dit type heb ik altijd het gevoel dat ik er desnoods in zou willen wonen.
Leuk met zo'n klein italiaans plaatje erop ,maar met dat veels te grote nl kenteken is het geen gezicht.quote:Op zondag 23 december 2007 18:54 schreef Jimmeh het volgende:
Die snoet vind ik zelf wat te somber, die van de facelift daarentegen is echt geweldig
Heerlijk.. ik heb nog genoeg om te dromenquote:Op zondag 23 december 2007 18:36 schreef junkiexp het volgende:
Ik rijd een 166 uit 2000 full options.
3.0 V6 24v Sporttronic (Automaat met tip toets )
226 PK
0-100 in 8,5 seconde - topsnelheid 237 km/h.
Heerlijke wagen en hier blijf ik voorlopig in rijden.
Alle opties,leer ,Alfa Navigatie,stoelverwarming,voorruitverwarming en nog veel meer.
Komt mooit uit want ik houd van knopjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb zelf een gechipte 164 3.0, standaard doet hij 7.6 met 192 pk, nu heeft hij 209.quote:Op zondag 23 december 2007 18:36 schreef junkiexp het volgende:
Ik rijd een 166 uit 2000 full options.
3.0 V6 24v Sporttronic (Automaat met tip toets )
226 PK
0-100 in 8,5 seconde - topsnelheid 237 km/h.
Heb je een handgeschakelde versie ?quote:Op maandag 24 december 2007 12:22 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Heb zelf een gechipte 164 3.0, standaard doet hij 7.6 met 192 pk, nu heeft hij 209.
Maar wat heeft een 166 een uitstraling, wat het beste verwoord wordt in dit Top Gear stukje: http://www.youtube.com/watch?v=jgG1wF7OZn4
Alleen wat ik me nou afvraag, ik zie de aansteker, maar waar is de asbak?
naast de handremquote:Op maandag 24 december 2007 12:22 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Heb zelf een gechipte 164 3.0, standaard doet hij 7.6 met 192 pk, nu heeft hij 209.
Maar wat heeft een 166 een uitstraling, wat het beste verwoord wordt in dit Top Gear stukje: http://www.youtube.com/watch?v=jgG1wF7OZn4
Alleen wat ik me nou afvraag, ik zie de aansteker, maar waar is de asbak?
Ja, van het eerste model uit 1989, 12 klepper. Nóg bruter geluid als de 24v. Dat samen met een bescheiden Zender strijkplank en QV velgen maakt het geheel best wel indrukwekkend, vooral omdat de lak (zwart) nog als nieuw is. Uiteraard ook de einddemper verwijderd voor het rauwe geroffel.quote:Op maandag 24 december 2007 13:44 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Heb je een handgeschakelde versie ?
Ik vind 164 3.0 ook zeker een mooie wagen,en zeker als het een super uitvoering is.
Alleen ik wou een wat nieuwe model.
Ik vind 'm veel weghebben van de fiat bravo, vooral de achterkant. Ondanks het onoriginele vind ik 'm toch wel mooi, leuk klein autootje!quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:25 schreef xFriendx het volgende:
De nieuwste telg is nu officieel:
http://www.autoblog.nl/ar(...)officieel#post-13818
http://www.alfa-mito.nl/
Meningen?
sound is indd. erg mooi, maar om een 2.5 nou te bestempelen als "wat een geweld".....quote:Op zondag 16 maart 2008 17:58 schreef ghizzer het volgende:
laatst gereden met een Alfa 156 V6 2.5. Met 230 km/h over de Autobahn. Wat een geweld en wat een geweldige motorsound!
Nou ja, in verhouding met menig ander dagelijks auto'tje is het wel iets meer. Neem je echter een 911 of Ferarri's als uitgangspunt, tja, dan valt het al snel in het niets.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:28 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
sound is indd. erg mooi, maar om een 2.5 nou te bestempelen als "wat een geweld".....
Heb zelf een 3.0 12v uit 1989, en daarbij is de nieuwere 2.5 meer een naaimachine. (oké erg overdreven natuurlijk )quote:Op zondag 16 maart 2008 19:33 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Nou ja, in verhouding met menig ander dagelijks auto'tje is het wel iets meer. Neem je echter een 911 of Ferarri's als uitgangspunt, tja, dan valt het al snel in het niets.
Een 155 2.5 V6 hoeft niet veel te kosten. Het is alleen de vraag of dat lijkt op wat je graag zou willen.quote:Op zondag 16 maart 2008 20:24 schreef ghizzer het volgende:
nou ja, ik vind 230 km/jh al heel wat. . hopelijk kan ik ooit een goede Alfa V6 bemachtigen en rijden, maar goed, ben pas 22 en heb niet wat je zegt een rijke papa.
niet veel positieve verhalen gehoord over dat model. Op zich vind ik het qua uiterlijk een best aardige bak. ik heb alleen zelf ook wat probleempjes.. ben beslist niet technisch aangelegd. anderzijds hou ik wel van het geroggel en gesnerp van een V6.quote:Op zondag 16 maart 2008 20:40 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Een 155 2.5 V6 hoeft niet veel te kosten. Het is alleen de vraag of dat lijkt op wat je graag zou willen.
Wat voor model wil je hebben? Want er zit natuurlijk ook veel verschil in. Ik heb horen zeggen dat de 75 v6 redlijk betrauwbaar is maar slecht rijdt vanwege het vele gewicht voorin. Maar die heb je al vanaf zo'n 6000 euro.quote:Op zondag 16 maart 2008 20:24 schreef ghizzer het volgende:
nou ja, ik vind 230 km/jh al heel wat. . hopelijk kan ik ooit een goede Alfa V6 bemachtigen en rijden, maar goed, ben pas 22 en heb niet wat je zegt een rijke papa.
De 75 schijnt juist als een blok op de weg te liggen. Is in tegenstelling tot de 155 (behalve de Q4 dan, 4-wheel drive) en de 156 geen voorwielaandrijving maar een achterwielaangedreven auto. In een topic op het algemene alfaforum (alfaclub volgens mij) las ik dat vele mensen de 75 erg waarderen om de rijkwaliteiten.quote:Op maandag 17 maart 2008 07:19 schreef Yoda87 het volgende:
[..]
Wat voor model wil je hebben? Want er zit natuurlijk ook veel verschil in. Ik heb horen zeggen dat de 75 v6 redlijk betrauwbaar is maar slecht rijdt vanwege het vele gewicht voorin. Maar die heb je al vanaf zo'n 6000 euro.
Welkomquote:Op zaterdag 15 maart 2008 09:09 schreef Dracar het volgende:
Na het overlijden van mijn 145 (ongeluk )
Meld ik me wederom in dit topic
Ik rij nu een Alfa Romeo 156
foto's volgen later
ah juist! wat bedoel je met handig zijn in deze? technisch of de wijze van verzekeren?quote:Op zondag 16 maart 2008 21:20 schreef junkiexp het volgende:
ik ben zelf 24 en rijd een 166 3.0, hoeft niet veel te kosten als je handig ben .
Heb trouwens een tijd terug mijn kapotte middendemper vervangen door een novitec cuppijp, dit is het resultaat :
http://www.youtube.com/watch?v=ewGLAkyPPxU
¤ 1200,- Holy sh*t. Dat is nogal een berg met geld. Ben ik blij dat ik met m'n 155 een 8v heb, ketting, dus geen gezeur met die riem.quote:Op maandag 17 maart 2008 20:49 schreef junkiexp het volgende:
Verzekering lig ik niet over wakker, ik woon in Rotterdam en ben 24 en betaal ¤ 34 per maand voor WA + Glas.
Met 2 schade vrije jaren en 226 PK op 1590 kilo.
Maar het is wel handig als je kan sleutelen, mijn radiateur was bv gaar aan het worden.
Voor de gein prijs opgevraagd bij een garage en die rekende ¤ 370.
Ik heb een originele Valeo radiateur gehaald bij Tuynder in Nootdorp voor ¤ 200 en er zelf ingezet.
Is even wat werk want er zitten wat coolers voor o.a. automaatbak olie e.d. in de weg, maar het is leuk en het spaart een hoop geld uit.
Het enige wat ik laat doen is de db-riem, dat is geen makkie bij een V6, daar is een ervaren monteur al gauw een uur of 6 mee bezig.
Dat klusje kost ook ¤ 1200, en moet om de 60 k vervangen worden.
hoe bevalt dat nou zo'n 155? veel kosten en een aanrader voor de wat minder handige automobilst?quote:Op maandag 17 maart 2008 21:43 schreef xFriendx het volgende:
[..]
¤ 1200,- Holy sh*t. Dat is nogal een berg met geld. Ben ik blij dat ik met m'n 155 een 8v heb, ketting, dus geen gezeur met die riem.
Rijdenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:59 schreef ghizzer het volgende:
[..]
hoe bevalt dat nou zo'n 155? veel kosten en een aanrader voor de wat minder handige automobilst?
Nou ja, ik zei 100, maar zoveel zal het ook weer niet zijn. Maar moest even een max opgeven. Ze gebruiken gewoon een stuk meer. Dat is dus iets wat je in de gaten moet houden, maar goed, vloeistoffen check je toch om de zoveel tijd als automobilist. Maar stel dat ie echt veel gebruikt scheelt dat bijv 100 max in het jaar. Het is meer om aan te geven dat 100 per jaar op zich als losstaand bedrag niet zoveel is. Ik heb het er in ieder geval wel voor over.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:48 schreef ghizzer het volgende:
vette shit! maar 100 euro (EXTRA) aan olie?!?! volgens mij verbruikt die mazda 323 estate van m'n ouders hooguit een paar euri per jaar.
De 166 is wat nieuwer natuurlijk. Oude auto's 'zweten' vaak wat sneller. Mijn auto is redelijk zuinig nog qua olie, de 155 van m'n vader toendertijd gebruikte wel een hele hoop. Die moest nog voor elke 5000km een liter bijgooien.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:44 schreef junkiexp het volgende:
Scheelt ook weer per auto dat olieverbuik.
Mijn 166 met 250 k op de klok verbruikt bijna niks en is kurkdroog.
Tussen de 20K oliewissels hoef ik nooit bij te vullen .
Ik vul alleen af en toe ruitenwisser vloeistof bij.
En benzine, vanmorgen weer ¤ 96 voor een volle tank.
Ik kan je verzekeren. Het is niet alleen schijnt het is echt zo .quote:Op maandag 17 maart 2008 10:49 schreef xFriendx het volgende:
[..]
De 75 schijnt juist als een blok op de weg te liggen. Is in tegenstelling tot de 155 (behalve de Q4 dan, 4-wheel drive) en de 156 geen voorwielaandrijving maar een achterwielaangedreven auto. In een topic op het algemene alfaforum (alfaclub volgens mij) las ik dat vele mensen de 75 erg waarderen om de rijkwaliteiten.
18" is perfect hoorquote:Op donderdag 3 april 2008 20:56 schreef Becherovka het volgende:
Mooie bak hoor, maar kommop, met 18 inch lijk je wel een grammaticaal dramatische neger. Gewoon houden zo. Ook al vind ik de velgen niet mooi.
Heb je wielsloten op je huidige? M'n pa heeft voor zekerheid toch maar een setje gekocht om de velgen te beveiligen.quote:Op donderdag 3 april 2008 20:52 schreef NoComment het volgende:
Ook alweer een tijdje (11 maanden) Alfa rijder.. Dat een Alfa vooral veel geld kost omdat je het uiteindelijk niet kunt laten dingen te gaan veranderen kan ik beamen, ondertussen aan 'mods' zo'n ¤2k uitgegeven.. en dan komt het onderhoud (helaas, vorige eigenaar had nogal wat laten zitten ) er nog bij.
Mods houden overigens in het laten chippen (2.4 JTD 10v, van 150pk naar 180pk ) en een goede schroefset, uiterlijk is er dus eigenlijk niets veranderd behalve dat ie nu wat lager ligt. Maar na een jaar heb ik nog steeds een smile als ik er in rijd, en als ik na het parkeren achterom kijk vind ik het nog steeds een prachtige auto..
Uiteraard heb ik zoals iedere Alfa rijder nog een 'want list', zo *kuch* moet ik nog aan de (origineel Alfa uiteraard) 18" om de wielkasten nog wat mooier te vullen, wil ik een mooiere/nettere Novitec uitlaat en een 330mm GTA remmenset zou helemaal perfect zijn.. Hoewel ik zeker dat laatste niet zo snel zie gebeuren ¤¤¤¤
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas staat ie er door het weer niet vaak zó glimmend bij.. Let overigens niet op de aarslelijke radio, zit nu een veel nettere en beter klinkende Alpine in
BMW heeft toch alleen de diff achter. Integenstelling tot de alfa's transaxel die ook de versnellingsbak achterin heeft.quote:Op donderdag 3 april 2008 20:11 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn oude 75 2.0 TS was idd. de best sturende auto die ik heb gehad.
Alleen een opgepompte 1.8 Turbo is leuker, maar iets minder betrouwbaar..
Maar omdat ze bij Alfa geen achterwielaandrijving (meer) leveren ben ik maar noodgedwongen overgestapt op BMW. Daar hebben ze standaard 50/50 gewichtsverdeling én achterwielaandrijving. Alleen is het stuurgevoel veel doodser en ziet het er saaier uit.
BMW heeft idd. normale achterwielaandrijving. Met de versnellingsbak voor tegen de motor aan geplaatst.quote:Op zondag 6 april 2008 11:23 schreef Yoda87 het volgende:
[..]
BMW heeft toch alleen de diff achter. Integenstelling tot de alfa's transaxel die ook de versnellingsbak achterin heeft.
Rijden alsof je de auto gestolen hebt?quote:Op zondag 6 april 2008 14:28 schreef Yoda87 het volgende:
hoe krijg je dat voor elkaar, 8 banden per jaar?
simpel: 50.000 km per jaar rijden, en 25.000 km met een band. (let wel: ik koop banden niet op duurzaamheid, maar op een zo'n sportief mogelijk karakter, dus keiharde wang en zoveel mogelijk grip).quote:Op zondag 6 april 2008 14:28 schreef Yoda87 het volgende:
hoe krijg je dat voor elkaar, 8 banden per jaar?
Nee nog niet ook al moet ik me wel binnenkort eens aanmeldenquote:
lid worden van "de club" en er is vast wel iemand van wie je die ff een weekje mag lenenquote:Op zondag 6 april 2008 21:08 schreef Dracar het volgende:
Alleen voor de APK heb ik weer standaard kat nodig
8 banden per jaar Op zich doe je het dan nog netjes vergeleken met de PURK (15.000km met een set )quote:Op zondag 6 april 2008 12:57 schreef ConQuestador het volgende:
Mooie bak NoComment, ik heb zelf ook een 180 pk 2.4 (squadra gechipt). Die 1e foto van die 18" die je post zijn Novitec N8 velgen (en die auto was van Vince van de alfaromeo156club). Ik ben zelf wel fan van 18" velgen, alleen heb ik ze zelf niet omdat ik 8 banden per jaar verbruik en 18" dan toch ietwat duur is
Ze hebben em heel gelatenquote:Op vrijdag 11 april 2008 22:41 schreef xFriendx het volgende:
Een Alfa Romeo Spider in 'De Grote Beurt' (op dit moment op Veronica)
Mag hopen dat ze em niet verkloten.
Ik hoopte met je mee, het heeft niet geholpen.. De buitenkant gaat nog wel, maar dat interieurquote:Op vrijdag 11 april 2008 22:41 schreef xFriendx het volgende:
Een Alfa Romeo Spider in 'De Grote Beurt' (op dit moment op Veronica)
Mag hopen dat ze em niet verkloten.
Mja, kleurtje van dat leer (dat zandkleurige dan) was wel relaxed vond ik, maar waarom al die carbon zooi er dan weer bij? Dat is niet bepaald Alfaquote:Op vrijdag 11 april 2008 23:14 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ik hoopte met je mee, het heeft niet geholpen.. De buitenkant gaat nog wel, maar dat interieur
Voorkant was gewoon een facelift voorkant, voor iedere fatsoenlijke schadehersteller is dat te doen... Ze hebben alleen die bumper wat aangepast.quote:Op vrijdag 11 april 2008 23:17 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Mja, kleurtje van dat leer (dat zandkleurige dan) was wel relaxed vond ik, maar waarom al die carbon zooi er dan weer bij? Dat is niet bepaald Alfa
Vond dat logo voorop wel goed gelukt, technisch gezien dan (sloot wel goed op elkaar aan en zo), optisch had het van mij niet gehoeven.
Nou ja, ik had nooit zo'n hoge pet op van DGB, dus moest nog maar zien hoe het zou passen. Ik zou niet verbaasd zijn geweest als de boel werd opgehouden door tie-rips aan de voorkant.quote:Op vrijdag 11 april 2008 23:30 schreef NoComment het volgende:
[..]
Voorkant was gewoon een facelift voorkant, voor iedere fatsoenlijke schadehersteller is dat te doen... Ze hebben alleen die bumper wat aangepast.
Ook daar present. Dan maar eens in het echt bekijken ja. Ook merk je dan vaak al of iets mooi is gebleven of dat ze toch b-garnituur gebruikt hebben aan materialen of kennis.quote:Op zaterdag 12 april 2008 00:02 schreef Dracar het volgende:
Ik vind het persoonlijk een nog acceptabele poging, persoonlijk had het niet gehoeven.
Die GTV was al mooi ik vind dat ze hem eigenlijk een klein beetje hebben verpest met het carbon inderdaad.
De facelift front was aardig maar je komt toch aan iets wat mij aan het hart gaat (een Alfa natuurlijk)
Hij zal waarschijnlijk wel aanwezig zijn bij viva italia...dan maar es van dichtbij bekijken......
Zal wel een kwestie zijn van: Mooi van verre, verre van mooi.quote:Op zaterdag 12 april 2008 00:02 schreef Dracar het volgende:
..
Hij zal waarschijnlijk wel aanwezig zijn bij viva italia...dan maar es van dichtbij bekijken......
Heeft hij wel een primeur: Een force feedback monitorquote:Op zaterdag 12 april 2008 08:48 schreef ConQuestador het volgende:
En het mooiste van alles : ze hebben de monitor van de carputer op het airbagkapje geschroefd..... nu maar hopen dat ie geen ongeluk krijgt.
open daar een apart topic over, was er vorig jaar ookquote:Op zondag 13 april 2008 18:47 schreef Yoda87 het volgende:
Gaan er nog meer mensen naar viva italia?
Ik ook aanwezigquote:Op zondag 13 april 2008 23:27 schreef lipje het volgende:
[..]
open daar een apart topic over, was er vorig jaar ook
kan je ook na afloop je foto;s erin dumpen
Dat laatste. Heen rijden, parkeren en slap ouwehoeren. Ik vind het prima, mooi excuus om met de Bella weer wat kilometers te maken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:01 schreef KhaZ het volgende:
Is er echt wat interessants te doen, of is het een parkeerplaatsmeeting á la Viva Italia?
Was wel leuk ja, weer een hoop bekenden gezienquote:Op zondag 10 augustus 2008 19:07 schreef xFriendx het volgende:
Mooi dagje A.L.A.R.M.
Ik was heel vroeg vertrokken, was er dus al als eerste op het terrein. Gelukkig kwamen er snel nog twee Bella's aan (zeer fraaie exemplaren) en kon ik aanschuiven.
Het weer was onderweg nog drama, maar alsof ook onze Heer daarboven gek is op Alfa's brak al snel de zon daar en konden alle wagens schitteren.
Heb een erg leuke dag gehad, veel gezien. Leuke opzet dat alles kris-kras door elkaar stond zodat mensen veel rondliepen en zo in contact kwamen met andere mensen. Zodoende heb ik een paar leuke verhalen gehoord (o.a. een oude alfa giuletta waarbij de afvoerdop voor benzinedampen verkeerd om stond en dus de hele kofferbak een sterke aroma van brandstof had)
Waar ze horenquote:Op maandag 1 september 2008 00:12 schreef Alexxxxx het volgende:
Gister een Alfa GTV en een 164 in de autocross gezien
Dat waren de 1000 alfa's op het TT?quote:Op maandag 1 september 2008 00:06 schreef xFriendx het volgende:
Spettacolo Sportivo 2008
Tja
http://www.mijnalbum.nl/A(...)%27s-Alfa_Romeo.html
http://www.skspammers.com/alfa3/
http://www.mijnalbum.nl/Album-NSWJPAIC-Foto
http://www.mijnalbum.nl/Album=6P7X6ONM
[ afbeelding ]
(met dank aan: Yvo van Alfaclub.nl)
Erg tof gehad. De 8C's, jemig, wat een geiligheid op wielen. Zoals altijd weer een leuke sfeer onder de Alfisti, leuke auto's en wederom weer topweer tijdens dit weekend!
Oh ja, en een recordje gezet.
Yep, alhoewel ik niet weet of het er uiteindelijk wel 1000 zijn geworden. Waren ook genoeg mensen die vertrokken waren voor de poging begon. Desondanks stond er wel een flink aantal.quote:Op maandag 1 september 2008 07:16 schreef Yoda87 het volgende:
[..]
Dat waren de 1000 alfa's op het TT?
Ik zal in de loop van de week ook ff een aantal van mijn foto's poste.
Zit wat in. Bij de 156 vind ik bijvoorbeeld (en latere modellen) de achterlichten als een soort kattenogen helemaal geweldig.quote:Op donderdag 25 september 2008 20:56 schreef Yoda87 het volgende:
De nieuwe mito is te lief naar mijn mening.
Een Alfa moet naar mijn mening een beetje agresieve look hebben, maar dan wel zo dat mensen met respect voor je opzei gaan. Niet mopperend opzei als bij een agressief ogende BMW.
Mooi dingquote:Op vrijdag 26 september 2008 15:54 schreef Rev- het volgende:
mijn alfa
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
150pk/340nm
Nu in iets mindere staat vanwege een aanrijding met een scooter, maar dat komt wel weer goed
Beste auto die ik ooit heb gehad!
- pk?quote:Op vrijdag 26 september 2008 18:14 schreef Yoda87 het volgende:
Wat ik vandaag in mijn 75 vond tijdens het knutselen .
(heb problemen met de brandstof )
[ link | afbeelding ]
Gewoon een 2.0 TS je.met kat dacht ik 143 pk. Als kat weg is (gaat ook wel gebeuren denk ik) met chip 150 pk.quote:Op vrijdag 26 september 2008 19:04 schreef xFriendx het volgende:
[..]
- pk?
Staat er achter die sticker meer ofzow? Maar ding is gechipped ofzow?
Wat voor 75 is het trouwens? 3 liter V6?
Had je deze al gespot?quote:Op vrijdag 26 september 2008 19:13 schreef Yoda87 het volgende:
[..]
Gewoon een 2.0 TS je.met kat dacht ik 143 pk. Als kat weg is (gaat ook wel gebeuren denk ik) met chip 150 pk.
Maar het schijnt dat een squadra net zo veel kost als dat die 75 mij gekost heb.
Was dus erg goed nieuws voor mij
Dat is hem.quote:Op vrijdag 26 september 2008 19:29 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Had je deze al gespot?
http://squadra-tuning.nl/NL/75/75_20_TS_katloos.html
quote:Op zondag 16 november 2008 18:48 schreef xFriendx het volgende:
Ben je al lid van het 164 register?
http://www.alfa164register.nl/
Misschien dat je daar heel gemakkelijk geholpen kan worden. Die zullen wel de nodige know-how hebben.
Mijn dank voor jullie beiden is grootquote:Op zondag 16 november 2008 19:39 schreef Hyperdude het volgende:
Motorino alzacristallo anteriore SX moet je hebben.
Dat is de motor van de ruit linksvoor (bestuurderszijde)
Schuin daar boven (richting geel klemmetje) zie je ook nog relè alzacristallo anteriore; dat is het relais.
Autoradioquote:Op zondag 16 november 2008 22:15 schreef Hyperdude het volgende:
Autoradio is op je bovenste foto de één na meest rechtse bovenaan in de strook bij dat gele ding.
Autoradio heet in het Italiaans ook autoradio.
NB. Als je een wat oudere Alfa rijdende wil houden moet je zorgen voor goede documentatie/info. Zonder schema ben je nergens. Ik heb een oude 75 TS gehad; 1 keer per jaar alle aardpunten loshalen, schoonmaken en invetten met vaseline zorgde voor vrijwel storingsvrije elettronica.
Wat voor wagentje is het precies? (misschien al gezegd in dit topic, maar geen zin om terug te lezen )quote:Op maandag 23 februari 2009 21:32 schreef KhaZ het volgende:
M'n wagentje heeft vandaag een Eibach ProSystem.. veren + schokdempers gekregen. Rijd heel wat stugger als de standaard sportpakketveren, maar ligt heel wat beter op de weg. Heerlijk.
quote:‘Houd je verstand erbij als je biedt’
Door ISTVAN KÖVI
AMERSFOORT - Harm Slijkhuis duikt onder de motorkap van een klassieke Alfa Romeo, type GTV, uit 1982. De startprijs voor de veiling van de rode Alfa bedraagt ‘maar’ 1250 euro. Daar komen dan nog wel 15 procent veilingkosten en btw bovenop, zegt Slijkhuis.
Het is kijkdag in Amersfoort bij de failliete autodealer Sam van Lingen. De Utrechtse ondernemer Slijkhuis haast zich om kwart over tien met andere kijkers, handelaren en particulieren, onder leiding van de ‘veilingmeester’ van BVA Auctions de onbemande dealer-showroom aan de Nijverheidsweg-Noord binnen. Slijkhuis is niet op zoek naar een zakelijke wagen, hij is een beetje Alfa-fanaat. ,,Het is een liefhebbersauto.’’
Het onbetrouwbare imago van de Alfa Romeo, te danken aan de rap roestende Alfa Sud, is niet meer van deze tijd, verzekert Slijkhuis met de kavellijst in de hand. ,,Ik heb een Alfa 156 gehad uit 1999, waarmee ik 320.000 kilometer heb gereden, zonder een drup olie te gebruiken.’’ Hij gaat op de knieën bij de GTV om de balken aan de onderkant te onderzoeken. ,,Dit is een klassiek model, leuk om erbij te hebben.’’
Maar hij heeft zijn oog laten vallen op een moderner model, centraal in de showroom. ,,Eigenlijk zoek ik zoiets, die 156 uit 2004, met 120.000 op de teller. De inzet voor de veiling is 2500 euro.’’
Een man en een vrouw bezichtigen dezelfde auto juist op dat moment. Slijkhuis zegt vanmiddag zeker een bod op de Alfa 156 uit te brengen, als de veilingsite opengaat. ,,Zij hebben hun zinnen er ook op gezet. De kunst is je niet gek te laten maken tijdens het bieden; voordat je het weet, zit je boven de prijs die op pakweg Marktplaats wordt gevraagd.’’
Mercedes-rijder De Jong gaat zeker bieden. ,,Ik ben op zoek naar een auto voor mijn zoon en ik denk ook nog een voor mezelf. Het zijn prachtige modellen. Je moet wel je verstand erbij houden als je gaat bieden, jezelf een limiet stellen. Ik hou die dit keer op zo’n 6000 euro.’’
Als hobby heeft hij al een klassieke Jaguar en een oude Porsche. ,,Ik heb er de ruimte voor. En er komt vanwege faillissementen nu veel op de markt. Tja, de een zijn dood is de ander zijn brood.’’
Het echtpaar Mouna is gecharmeerd van de 159 Sportwagon. ,,Een mooie prijs ook. Maar als er wat kapot gaat, kun je nergens op terugvallen. Garantie is er niet meer.’’
Ik vind de voorkant geen succes, zelfde verhaal met de Mito, achterkant erg strak, voorkantquote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:37 schreef xFriendx het volgende:
Wat shots van de nieuwe Milano:
http://www.autoweek.nl/au(...)kt-Alfa-Romeo-Milano
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?12,1165520,page=9
In de laatste link staan ook wat 'plaatjes' van de auto in een andere kleur.
Ben er zelf nog niet helemaal uit, het is geen lelijke auto, zeker niet. Maar of het mij echt wat doet....misschien komt dat ook wel omdat ik niet zo van de ronde lijnen houd, ik ben meer van de strakke rechte lijnen.
Andere liefhebbers een mening over de nieuwe telg?
Ik ben hem een paar keer tegengekomen rondom de Nürburgring twee weken geleden, gecamoufleerd uiteraard, zag er op het eerste gezicht wel ok uit.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:37 schreef xFriendx het volgende:
Wat shots van de nieuwe Milano:
http://www.autoweek.nl/au(...)kt-Alfa-Romeo-Milano
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?12,1165520,page=9
In de laatste link staan ook wat 'plaatjes' van de auto in een andere kleur.
Ben er zelf nog niet helemaal uit, het is geen lelijke auto, zeker niet. Maar of het mij echt wat doet....misschien komt dat ook wel omdat ik niet zo van de ronde lijnen houd, ik ben meer van de strakke rechte lijnen.
Andere liefhebbers een mening over de nieuwe telg?
Punt is dat verschillende ervaringen veelal ook komt door verschillend gebruik/omgang met de auto's. Zo zijn er mensen die vaak hun olie checken, vaak de auto even schoonmaken etc, die zullen wellicht minder snel wat problemen hebben dan een (vrouwelijke) collega van mij, die haar olie niet checkte want er zit toch een lampje voor en d'r motor in de prak reed (geen Alfa overigens).quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:44 schreef Tommos89 het volgende:
Hallo,
ik heb een vraag en dat is eigenlijk het volgende --> Sinds twee jaar rij ik een Nissan Sunny rond die ik toendertijd eigenlijk overgenomen heb van mijn opa aangezien ik toen nog niet in dezelfde financiele situatie zat als nu. Mooie van alles is dat ik nu wel in de gelegenheid wordt gesteld om een alfa te kopen, de auto die ik eigenljik al twee jaar wil hebben. Mijn oog is gevallen op een tweedehands alfa 147 1.6 t-spark uit België. Alles erop en eraan en dat voor een schappelijke prijs. Hetgene waar ik nu alleen nog mee zit is dat ik bang ben voor ellende. Ik heb de afgelopen tijd zitten kijken op autoweek.nl naar reviews van alfa bezitters en daar kon ik geen duidelijke conclusie uit opmaken. De één had er dus helemaal niks mee maar de ander alleen maar. Punt is dat ik met mijn huidige auto nooit naar onderhoud hoef te kijken omdat er nooit iets aan kapot gaat. ( heeft overigens ook vooral te maken met het feit dat er weinig kapot kan gaan ) Waar het op neer komt is dat ik graag wil weten waar ik op moet letten wanneer ik zo'n alfa ga kopen aangezien deze al een kleine 160.000 gelopen heeft. Is het verstandig een alfa met deze kilometrage aan te schaffen en wat zijn bij dit type vaak de meest voorkomende problemen?
Ik hoop hier wat meer te weten te komen over de dingen die mis kunnen gaan met deze auto. Ik ben zelf namelijk al mijn hele leven autogek en toch wel van mening dat iemand die echt van auto´s houdt het verschil tussen een alfa romeo en een andere auto toch wel duidelijk kan zien, vandaar dat ik er zelf ook zo graag een wil hebben.
Ik hoop op een snelle reactie.
Mvg
Tom
Ik ben ondertussen aan mn 2e 147 toe, diesel ipv benzine. De eerste was uit 2001, 4 jaar in gereden, 0 problemen mee gehad en deze is uit 2005 en loopt als een zonnetje.quote:
Alfa's roesten niet, dus dat scheelt. Let gewoon op of alles goed werkt, airco, cruise control, raampjes, oliepijl. distri riem vervangen enz. Kijk ook of het plaatwerk netjes aansluit, als dat niet zo is heeft ie waarschijnlijk schade gehad.quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:19 schreef Tommos89 het volgende:
Hoi,
bedankt voor zover in ieder geval voor jullie reacties. Ik denk dat het uiteindelijk toch wel een alfa zal worden aangezien je als autoliefhebber toch vaak met je hart denkt inderdaad. Zijn er naast elektronische storingen ook nog specifieke dingen die bij een 147 wat zwakker zijn? Zo is mijn huidige auto ( sunny ) de carroserie erg zwak, roestvorming enz. Ik ga er uiteraard vanuit dat dit bij de alfa van tegenwoordig uit den boze zal zijn maar wat zijn wel dingen om bij aankoop goed na te kijken?
Gr
Tom
hoe zit het met de draagarmen bij de 147, zijn die net zo sterk als bij de 156 ?quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:43 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Alfa's roesten niet, dus dat scheelt. Let gewoon op of alles goed werkt, airco, cruise control, raampjes, oliepijl. distri riem vervangen enz. Kijk ook of het plaatwerk netjes aansluit, als dat niet zo is heeft ie waarschijnlijk schade gehad.
Electrische "storingen" heb ik alleen gehad als het 10 graden vriest, dan is het bij het starten kermis en daarna alles weer best, niets echt kapot alleen een beetje te koud voor een warmbloed Italiaan
Ik ookquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:50 schreef KhaZ het volgende:
Hey Antal
Dat rubber matje achter de versnellingspook, onder het dash he.. kun je vervangen door een GTA exemplaar, kost ¤3 bij de dealer ofzo.. staat wel tof bij nieuw dash. Heb 't ook!
Nu je het zegt... nee is geen roest. en de deur loopt ook nergens tegenaan. Zal wel de lichtval van de zon zijn op een dof plekje ?!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:28 schreef Hyperdude het volgende:
Loopt je deur aan tegen het spatbord?
Of is die bruine zut geen roest?
Ja vette velgen Als ze die verkoopt heb ik nr.1quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:15 schreef pvdplanet het volgende:
De auto van m'n vriendin
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |