abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39380874
Vreemd: sinds een dag of twee opent bij starten van Windows de map system32 automatisch op mijn bureaublad. Kwestie van even dichtklikken maar ik vind het toch vreemd. Het staat in het startmenu ook niet onder Opstarten ofzo. Moet ik me zorgen maken over een raar virus (ik gebruik AGV Free en die wordt elke dat netjes geupdate) of is er iets anders aan de hand? Hoe kom ik d'r af?
Leave it to me. We're checking out.
pi_39381059
Ga naar Start -> Uitvoeren, typ daar in 'msconfig' (Zonder haakjes offcourse ), klik in het schermpje dat dan verschijnt op 'opstarten'. Kijk of daar iets staat dat lijkt op 'explorer.exe C:\WINDOWS\system32' (of als je een ander windows path hebt dat even aanpassen).
pi_39381078
ik heb dat ook, maar met het mapje /Bin.... heel vaag.
Ik heb alleen geen msconfig (w2k), enig idee hoe ik het dan fix?
pi_39381172
Dan ga je naar Start -> Uitvoeren, en dan typ je daar in 'regedit'. Dan klik je achtereenvolgens op HKEY_LOCAL_MACHINE, Software, Microsoft, Windows, CurrentVersion, Run. Daar staan als het goed is de programma's die zijn opgestart bij je computer. Er is ok nog een map waar die instaan, dat is in Documents and Setting\All Users\Menu Start\Opstarten.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 08:31:42 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_39381190
zoek even de eventviewer ( eventvwr.exe ) op in je pc en kijk welke melding deze geeft op het moment van opstarten. En doe daar wat aan dus.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_39381745
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:23 schreef Xcalibur het volgende:
ik heb dat ook, maar met het mapje /Bin.... heel vaag.
Ik heb alleen geen msconfig (w2k), enig idee hoe ik het dan fix?
ff msconfig van een XP machine afhalen.. die werkt namelijk ook op win2k
En als je geen XP machine in de buurt hebt, kun je msconfig van het internet plukken (google, maar wel ff kijken of je 'm van een goede host download, dus geen vage russische site ofzo )
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_39381783
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:30 schreef Twist. het volgende:
Dan ga je naar Start -> Uitvoeren, en dan typ je daar in 'regedit'. Dan klik je achtereenvolgens op HKEY_LOCAL_MACHINE, Software, Microsoft, Windows, CurrentVersion, Run. Daar staan als het goed is de programma's die zijn opgestart bij je computer. Er is ok nog een map waar die instaan, dat is in Documents and Setting\All Users\Menu Start\Opstarten.
hmm, daar zie ik niks wat een map zou kunnen openen... alleen maar aanroepen naar .exe's....
nou ja, het is niet zo dringend, zovaak reboot ik nou ook weer niet
pi_39381802
@TS, is geen virus Om dit op te lossen:
- Start regedit
- Ga naar HK_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Currentversion\Run

Daar staat een waarde genaamd default, met als inhoud waarschijnlijk "" Haal de Default waarde weg (gewoon rechtermuisknop en delete op Default) en er verschijnt er eentje met de waarde "value not set" Herstart de PC maar eens

@Xcalibur, geen idee of dat ook met de Bin map werkt, die heb ik nog nooit gezien.

(Misschien dat het probleem ook onder HK_CURRENT_USER zit (en dan dezelfde reeks waardes als bij HKLM), maar ik vermoed van niet.
pi_39381983
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 09:11 schreef Make-Yourself het volgende:
..hmzz.....echt vreedm....
Mja, vreemd... wel bekend bij Microsoft en heb ik in de praktijk al meerdere malen gezien (is dus al een symptoom vanaf NT4

http://support.microsoft.com/?kbid=170086
pi_39471797
Hmmm heb bovenstaande tips gevolgd (bedankt!) maar probleem nog niet verholpen...
Leave it to me. We're checking out.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')