abonnement Unibet Coolblue
pi_39353641
Ik heb een huis gekocht, en moet dus heel veel spullen hebben. Nou zit ik er over te denken om de vloer, bed, keuken, en 2 bankstellen bij ikea te kopen, en daarbij vast ook nog wel de nodige kleine dingen zoals lampen e.d.

Dat is bij elkaar een aardig bedrag, en bij een gewone zaak (leenbakker oid) krijg je meestal wel korting ook al koop je alleen maar een bed, als je er een beetje om vraagt.

Nou wil ik dus eigenlijk ook wel korting bij ikea,want dat vind ik wel normaal eigenlijk...maar weet iemand of ze dat uberhaupt (evt) doen, of dat dat eenr egel is daar dat ze daar sowieso nooit aan doen?
pi_39353809
Ben benieuwd of je dat gaat lukken.
Bij de It's en bij Wohnwelt Pallen is het me wel gelukt.
Bij Ikea nog niet geprobeerd.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  donderdag 29 juni 2006 @ 14:26:50 #3
128493 Slicky
Dé Gangster Nigger
pi_39354860
Woensdag = Woonsdag
You wanna smoke one with the ol' boy Slicky?
The stickiest of the icky.
pi_39356363
Het lijkt me niet, maar vraag het even aan de échte experts (lees: IKEA-medewerkers) in dit topic:

IKEA - Part XVIII - voor een KLIPPAN met WK overtrek!

[/modmodus]
Eeuwig vijfentwintig
  donderdag 29 juni 2006 @ 15:26:44 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39356768
Tsja, je kan het gaan proberen maar ik geef je niet veel kans. Volgens mij zijn de prijzen bij Ikea al dusdanig scherp dat daar weinig vanaf te halen valt.
Maar ja, je kan het altijd proberen.

Vraag het iig nog even na ook in het topic dat Reese hierboven geeft.
***
  donderdag 29 juni 2006 @ 15:27:03 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39356775
*TT tevens verduidelijkt.
***
pi_39362452
Trust me, dat gaat niet lukken.

En kom op, afdingen bij IKEA, !
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_39362636
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 18:02 schreef Allan24 het volgende:
Trust me, dat gaat niet lukken.

En kom op, afdingen bij IKEA, !
Waarom zou je op een bedrag van 5000 euro of meer niet proberen af te dingen
pi_39362920
Ik zou een mooie brief naar het hoofdkantoor schrijven met die vraag. Als je het een beetje mooi maakt krijg je misschien wel wat korting
  donderdag 29 juni 2006 @ 18:40:18 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39363417
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 18:09 schreef FireFoz het volgende:

Waarom zou je op een bedrag van 5000 euro of meer niet proberen af te dingen
Ten eerste al omdat je wel heel gek moet doen wil je tot 5000 euro komen bij Ikea. Dan moet je werkelijk in 1 keer je hele inboedel (dus kasten, bedden, eettafels, stoelen, banken, servies, gordijnen, laminaat) daar kopen en dan nog moet je volgens mij echt je best doen.
***
pi_39363444
ik geef je eerlijk gezegd vrij weinig kans, maarja, je kana ltijd een poging wagen natuurlijk.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 29 juni 2006 @ 18:41:33 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_39363452
wacht lekker tot woensdag de 5e, dan begint de plundra weer, en krijg je meteen al korting
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_39363500
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 18:09 schreef FireFoz het volgende:

[..]

Waarom zou je op een bedrag van 5000 euro of meer niet proberen af te dingen
Bij IKEA krijg je dat echt niet voor elkaar. De slogan is niet voor niks 'Onwaarschijnlijk lage prijzen'.
btw, ik werk er
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_39364681
Zo`n grote korting krijgt het personeel van ikea ook niet, dus verwacht dan ook maar niet dat ze jouw extra korting geven.
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:40:58 #15
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_39365361
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:23 schreef klipper het volgende:
Zo`n grote korting krijgt het personeel van ikea ook niet, dus verwacht dan ook maar niet dat ze jouw extra korting geven.
90% korting op showroom modellen toch?
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:43:48 #16
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_39365441
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:40 schreef wobbel het volgende:

[..]

90% korting op showroom modellen toch?
Nee.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 juni 2006 @ 19:47:27 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39365547
Koopjeshoek regelmatig afstruinen levert aardig wat korting op. Er moet alleen wel net iets staan wat je kunt gebruiken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_39365608
Doet ikea Sliedrecht trouwens nog iets met die showmodellen, of wordt alles gewoon weggehaald na 30 Juni?
Dat is namelijk de sluitingsdatum.
pi_39365629
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:47 schreef Rewimo het volgende:
Koopjeshoek regelmatig afstruinen levert aardig wat korting op. Er moet alleen wel net iets staan wat je kunt gebruiken.
Vaak is het met de opruiming nog goedkoper dan dat het in de koopjeshoek staat.
pi_39365840
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 18:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ten eerste al omdat je wel heel gek moet doen wil je tot 5000 euro komen bij Ikea. Dan moet je werkelijk in 1 keer je hele inboedel (dus kasten, bedden, eettafels, stoelen, banken, servies, gordijnen, laminaat) daar kopen en dan nog moet je volgens mij echt je best doen.
3 zits bank -> 899
2 zits bank -> 699
poef -> 300
bed --> 500
vloer --> 1450
Keuken -> 2000

Moeilijk Bijna 6000 zelfs.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 29 juni 2006 @ 19:58:02 #21
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_39365863
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:57 schreef FireFoz het volgende:

[..]

3 zits bank -> 899
2 zits bank -> 699
poef -> 300
bed --> 500
vloer --> 1450
Keuken -> 2000

Moeilijk Bijna 6000 zelfs.
je gaat toch geen poef kopen van 300 euro
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:59:39 #22
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_39365921
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:49 schreef klipper het volgende:
Doet ikea Sliedrecht trouwens nog iets met die showmodellen, of wordt alles gewoon weggehaald na 30 Juni?
Dat is namelijk de sluitingsdatum.
Nee, er wordt geen uitverkoop gehouden...
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:57 schreef FireFoz het volgende:

[..]

3 zits bank -> 899
2 zits bank -> 699
poef -> 300
bed --> 500
vloer --> 1450
Keuken -> 2000

Moeilijk Bijna 6000 zelfs.
Er wordt regelmatig zo'n bedrag uitgegeven bij IKEA door één klant, die krijgen echt geen korting hoor... Jij ook niet .
  donderdag 29 juni 2006 @ 20:05:54 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39366180
Nou ja, ok dan... ik heb het iig nog nooit in 1 keer bij Ikea uitgegeven.
***
pi_39367273
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:05 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ja, ok dan... ik heb het iig nog nooit in 1 keer bij Ikea uitgegeven.
Maar voor zo`n bedrag zou ik ook niet bij ikea uitgeven.
Niet dat ik geen spullen van ikea heb, maar daar koop ik meer de handige hulpjes en een kast voor een kamertje om spullen in op te bergen.
Maar voor een bankstel zou ik persoonlijk naar een andere winkel gaan, niet omdat ik de spullen niet goed vind maar gewoon omdat ik er niet zo van houd dat als je iets koopt, half nederland precies hetzelfde heeft.
En met de duurdere uitgaven heb je toch liever iets wat niet iedereen heeft.
Maar voor een eerste inboedel is het natuurlijk een goede winkel.
pi_39368130
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:35 schreef klipper het volgende:

[..]

Maar voor zo`n bedrag zou ik ook niet bij ikea uitgeven.
Niet dat ik geen spullen van ikea heb, maar daar koop ik meer de handige hulpjes en een kast voor een kamertje om spullen in op te bergen.
Maar voor een bankstel zou ik persoonlijk naar een andere winkel gaan, niet omdat ik de spullen niet goed vind maar gewoon omdat ik er niet zo van houd dat als je iets koopt, half nederland precies hetzelfde heeft.
En met de duurdere uitgaven heb je toch liever iets wat niet iedereen heeft.
Maar voor een eerste inboedel is het natuurlijk een goede winkel.
Het voordeel van zo'n houding is dat er steeds minder mensen zijn met diezelfde IKEA meubelen thuis!

Wat ik zelf een voordeel vind van IKEA meubelen is dat de artikelen een kortere afschrijfperiode hebben... Daarmee bedoel ik dat een bank van 4000.- bij montel 20 jaar moet mee gaan terwijl een model van IKEA a 1000.- dan maar 5 jaar hoeft mee te gaan... je kunt je interieur dus veel vaker wisselen als je daar behoefte aan hebt...


Maar om even on-topic te blijven;
Het gaat je inderdaad absoluut niet lukken om kortingen te krijgen bij IKEA. En inderdaad bij een bedrijf als Seats&Sofas bijvoorbeeld krijg je kortingen als je alleen al je auto op de parkeerplaats zet. Maar dat betekent vaak dat de prijs in de showroom daar al opgehoogd is om kortingen te kunnen geven. En dat doen we bij IKEA niet...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_39369216
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:53 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Het voordeel van zo'n houding is dat er steeds minder mensen zijn met diezelfde IKEA meubelen thuis!

Wat ik zelf een voordeel vind van IKEA meubelen is dat de artikelen een kortere afschrijfperiode hebben... Daarmee bedoel ik dat een bank van 4000.- bij montel 20 jaar moet mee gaan terwijl een model van IKEA a 1000.- dan maar 5 jaar hoeft mee te gaan... je kunt je interieur dus veel vaker wisselen als je daar behoefte aan hebt...


Maar om even on-topic te blijven;
Het gaat je inderdaad absoluut niet lukken om kortingen te krijgen bij IKEA. En inderdaad bij een bedrijf als Seats&Sofas bijvoorbeeld krijg je kortingen als je alleen al je auto op de parkeerplaats zet. Maar dat betekent vaak dat de prijs in de showroom daar al opgehoogd is om kortingen te kunnen geven. En dat doen we bij IKEA niet...
Zodra het meubelstuk bij mij binnenstaat is het afgeschreven.
Dus mocht ik na een jaar iets abders zien wat me bevalt, dan is het spijtig maar helaas maar dan komt het nieuwe erin en gaat het "oude" eruit.

Maar inderdaad 5 jaar red het bij mij zeer vaak niet, maar in roemenie of dergelijke zijn ze ook erg blij met dat soort "afdankertjes".

En wat seats&sofas betreft, dat spul is al afgeschreven voordat je afgerekend heb, daar kun je zowiezo beter nooit kopen.
pi_39369681
We hebben net een huisg ekocht, en hebben echt de centen niet om alles bij dure winkels te gaan halen...dus het wordt een halve ikea catalogus Daarnaast is niet alles van ikea slecht...en het is best moeilijk om zo in 1x je hele huis in te richten, dus dat zou niet fijn zijn als je dat heel duur doet om er na een paar maanden achter te komen dat je de helft niet zo leuk vindt. Vandaar ikea voor ons

Maar goed, zonder korting dus
pi_39373153
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 21:28 schreef FireFoz het volgende:
We hebben net een huisg ekocht, en hebben echt de centen niet om alles bij dure winkels te gaan halen...dus het wordt een halve ikea catalogus Daarnaast is niet alles van ikea slecht...en het is best moeilijk om zo in 1x je hele huis in te richten, dus dat zou niet fijn zijn als je dat heel duur doet om er na een paar maanden achter te komen dat je de helft niet zo leuk vindt. Vandaar ikea voor ons

Maar goed, zonder korting dus
Maar ikea heeft genoeg goede spullen hoor, ook mijn eerste inboedel kwam daar vandaan.
Maar over korting gesproken, heb ik nog de volgende tip voor je.
Mits je niet aan ikea gebonden ben natuurlijk.
Voor mijn tweede inboedel heb ik de morris meubel gids doorgebladerd, en daarna het verkoopkantoor van ze gebeld.
Toen ik vroeg of er extra korting was, kreeg ik de melding dat ze diverse meubels uit de voorgaande gids tegen sterk gereduceerd tarief verkochten.
Vaak ging het om dezelfde meubelserie, alleen waren er bv kastjes vanaf gegaan en andere er weer bij gekomen in de collectie.
Dus als je de nummers doorgaf van de oude collectie kreeg je daar een enorme korting op terwijl er dus ook nieuwe collectie meubelen bij zaten.
pi_39373254
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:49 schreef klipper het volgende:
Doet ikea Sliedrecht trouwens nog iets met die showmodellen, of wordt alles gewoon weggehaald na 30 Juni?
Dat is namelijk de sluitingsdatum.
ja de showroommodellen waren 90% korting, voor hetpersoneel. en die zijn nu allemaal verloot (meerdere inschrijvingen), en nu gaan volgende week de showmodellen marketplace eruit. Ik heb nu al een tv tafeltje, en een klippan bank met voetbalhoes nu nog even 1 bank voor op mn zus' kamer en een mooie lamp, eni k ben een tevreden mens. Afgezien van dat ik na morgen niet meer op mn fietsje naar mn werk kan
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_39373336
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:49 schreef klipper het volgende:
Doet ikea Sliedrecht trouwens nog iets met die showmodellen, of wordt alles gewoon weggehaald na 30 Juni?
Dat is namelijk de sluitingsdatum.
Sluitingsdatum? Van wat?
pi_39373478
is het bij meubelzaken uberhaupt mogelijk om af te dingen als je 1 product koopt? als je een combi van een paar dingen koopt zou ik het wel proberen, maar bij 1 product ben je toch een beetje kansloos.

ik zie TS al staan afdingen in de rij bij de ikea
pi_39373749
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:01 schreef FireFoz het volgende:

[..]

Sluitingsdatum? Van wat?
Na 30 Juni neemt ikea sliedrecht na 28 jaar afscheid van zijn eerste woonwarenhuis in Nederland.
Voortaan moeten de bewoners van de drechtsteden kiezen voor Barendrecht of Breda.
Al het personeel word nieet ontslagen, maar kan in de andere vestigingen aan het werk.
Of alle 190 personeelsleden van deze vestiging daar ook gebruik van gaan maken is natuurlijk een tweede.
Een moedertje wat twee halve dagen werkt, kiest er niet snel voor om vervolgens 3/4 reisuur per enkele reis bij te krijgen voor die paar uur werk.
Maar het scheelt ikea in ieder geval wel in de sociale uitkeringsrechten.
Deze mensen moeten namelijk zelf ontslag nemen, of er toch voor kiezen om verder te reizen of eventueel te verhuizen.
Voor de mensen die zelf ontslag nemen, deze mensen zijn dus verwijtbaar werkloos.

Maar omdat deze vestiging dus zijn deuren sluit.
Was mijn vraag of ze bijvoorbeeld over een paar weken nog een weekje of twee open gaan om alle showroommodellen te verkopen of halen ze de winkel gewoon leeg en verkopen ze de showroomartikelen in de koopjeshoeken van de andere vestigingen.
pi_39373773
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:04 schreef 7th_wave het volgende:
is het bij meubelzaken uberhaupt mogelijk om af te dingen als je 1 product koopt? als je een combi van een paar dingen koopt zou ik het wel proberen, maar bij 1 product ben je toch een beetje kansloos.

ik zie TS al staan afdingen in de rij bij de ikea
Het ging hem ook om meerdere artikelen.
pi_39373935
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:11 schreef klipper het volgende:

[..]

Voor de mensen die zelf ontslag nemen, deze mensen zijn dus verwijtbaar werkloos.
mwoah. als je>55 ben krijg je doorbetaald,een of andere vutregeling. Toevallig van de 190 zjin er 10 die gewoon stoppen(een heeft stage, ander ander werk, etc) stuk of10 maken gebruik van die VUTregeling en de rest gaat naar barendrecht/breda/derest

enverder:
quote:
Maar omdat deze vestiging dus zijn deuren sluit.
Was mijn vraag of ze bijvoorbeeld over een paar weken nog een weekje of twee open gaan om alle showroommodellen te verkopen of halen ze de winkel gewoon leeg en verkopen ze de showroomartikelen in de koopjeshoeken van de andere vestigingen.
kijk even een paar post hier boven
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_39374128
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:15 schreef kalinho het volgende:

[..]

mwoah. als je>55 ben krijg je doorbetaald,een of andere vutregeling. Toevallig van de 190 zjin er 10 die gewoon stoppen(een heeft stage, ander ander werk, etc) stuk of10 maken gebruik van die VUTregeling en de rest gaat naar barendrecht/breda/derest

enverder:
[..]

kijk even een paar post hier boven
Weet ik, maar het was een antwoord op de vraag van Firefoz.

En wat de overplaatsing betreft, je ben vergeten dat er ook iemand naar de vestiging duiven gaat.
pi_39374226
kzeg: barendrecht/breda/derest

en de rest is in deze dus: de andere 10 (11) vestigingen
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_39374300
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:22 schreef kalinho het volgende:
kzeg: barendrecht/breda/derest

en de rest is in deze dus: de andere 10 (11) vestigingen
Vanaf 23 augustus 12 vestigingen
Sliedrecht sluit op 30 juni en Amersfoort opent haar deuren op 23 augustus.

Ikea zit in:
Amsterdam
Barendrecht
Breda
Delft
Duiven
Eindhoven
Groningen
Haarlem
Heerlen
Hengelo
Utrecht

Sliedrecht tot en met 30 juni
Amersfoort vanaf 23 augustus
pi_39374405
kutr je heb gelijk :p....


maar...der gaat niemand naar Grun/Heerlen, dustoch 10-11
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_39374427
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:04 schreef 7th_wave het volgende:
is het bij meubelzaken uberhaupt mogelijk om af te dingen als je 1 product koopt? als je een combi van een paar dingen koopt zou ik het wel proberen, maar bij 1 product ben je toch een beetje kansloos.

ik zie TS al staan afdingen in de rij bij de ikea
Wat een onzin eig, op producten die een meubelzaak verkoopt (dus ook bijv. de ikea) zit een hogere marge dan op bijv tv's of wasmachine's, en bij zulke aankopen verwacht men wel korting, dus waarom op producten van de Ikea niet?
Scheren is voor schapen!
pi_39374442
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:27 schreef kalinho het volgende:
kutr je heb gelijk :p....


maar...der gaat niemand naar Grun/Heerlen, dustoch 10-11
Nou dan zal die vestiging ook wel op de nominatie staan om gesloten te worden
pi_39374491
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:28 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Wat een onzin eig, op producten die een meubelzaak verkoopt (dus ook bijv. de ikea) zit een hogere marge dan op bijv tv's of wasmachine's, en bij zulke aankopen verwacht men wel korting, dus waarom op producten van de Ikea niet?
de mogelijkheid om af te dingen staat of valt mijns inziens bij de manier van verkopen. in meubelzaken, en bij electronicazaken waar je grote aankopen doet word je persoonlijk geholpen ipv aan een kassa. bij de ikea niet. daarin zit een belangrijk verschil.
pi_39374681
Niet dat ik er ervaring mee heb, maar als je via Ikea je keuken wil kopen, zet je die vast niet op een karretje om mee te nemen naar de kassa, toch?
Scheren is voor schapen!
pi_39374705
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:35 schreef paarse_paashaas het volgende:
Niet dat ik er ervaring mee heb, maar als je via Ikea je keuken wil kopen, zet je die vast niet op een karretje om mee te nemen naar de kassa, toch?
nee denk het ook niet nee maar hoe dat dan wel in zijn werk gaat daar in die schuur vraag ik me wel af. ik weet het niet.
pi_39375927
Sommige keukens zijn uit voorraad leverbaar, dat betekent dus: verkoopbon laten maken op de keukenafdeling, afrekenen bij de kassa, en een half uurtje later ophalen bij de afhaalbalie. Keukens die niet standaard op voorraad zijn, worden na bestelling doorgaans binnen een week of 2-3 geleverd.
maar da's meer iets voor het centrale IKEA topic
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_39375995
En keukens op maat, die leveren ze niet? Dus tekening maken e.d?
Of schat ik de Ikea nu veel te hoog in?
Scheren is voor schapen!
pi_39376433
Je kan anders bij heel veel winkels gewoon korting krjigen hoor Zelfs winkels waar je het niet verwacht...in andere landen is het heel normaal op overal over te ondehrandelen, maar wij nederlanders zijn zo niet. Gewoon naar de manager oid vragen en daar mee praten Ik heb een vriend die daar echt de king in is (zelf ook verkoper:P). maar ik vroeg me af of ikea echt een no-korting regel had oid.

Als ik een lampje van 19.95 ofzo ga kopen daar dan verwacht ik ook geen korting nee...maar met 5k
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:15 schreef kalinho het volgende:

[..]

mwoah. als je>55 ben krijg je doorbetaald,een of andere vutregeling. Toevallig van de 190 zjin er 10 die gewoon stoppen(een heeft stage, ander ander werk, etc) stuk of10 maken gebruik van die VUTregeling en de rest gaat naar barendrecht/breda/derest
Niet dus, mijn pa is onlangs ontslagen na 39 jaar (!!!) vast in dienst geweest te zijn, en die krijgt dus mooi niet door betaald...en ja die is 55.
pi_39376700
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 00:10 schreef paarse_paashaas het volgende:
En keukens op maat, die leveren ze niet? Dus tekening maken e.d?
Of schat ik de Ikea nu veel te hoog in?
Het is een zelfbedieningswinkel... en ook wanneer je een keuken gaat kopen wordt er van je verwacht dat je HEEL veel al zelf doet. Een keuken bestellen is bij IKEA een karwei van 20-30 minuten, want je maakt zelf de tekening met de keukenplanner, je kiest zelf wat voor indeling je wil, je kiest zelf wat voor aanrechtblad, waar je apparatuur komt etc... dat wordt dan samen met je doorgenomen en waar nodig gecorrigeerd door een keukenmedewerker en die zet het desgewenst om in een offerte of bestelling.

Omdat je heel veel zelf doet, hoeft er geen dure keukenverkoper te worden betaald die tekeningen en offertes voor je maakt en ben je dus een heel stuk goedkoper uit. Bovendien neem je 't zelf mee, zet je 't zelf in elkaar, en ook daardoor bespaar je geld. Laten installeren en monteren kan ook wel, maar daar betaal je dan ook voor.
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_39376736
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 00:22 schreef FireFoz het volgende:

Niet dus, mijn pa is onlangs ontslagen na 39 jaar (!!!) vast in dienst geweest te zijn, en die krijgt dus mooi niet door betaald...en ja die is 55.
Dat gaat dan ook over de regeling die IKEA heeft voor de betreffende medewerkers van de sluitende vestiging Sliedrecht
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  vrijdag 30 juni 2006 @ 08:40:53 #49
3185 Adelante
To let it go now
pi_39381332
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:28 schreef paarse_paashaas het volgende:

Wat een onzin eig, op producten die een meubelzaak verkoopt (dus ook bijv. de ikea) zit een hogere marge dan op bijv tv's of wasmachine's, en bij zulke aankopen verwacht men wel korting, dus waarom op producten van de Ikea niet?


Wasmachines en ander witgoed gaan gewoon twee keer over de kop qua marge, nou dat is bij een zak IKEA waxinelichtjes wel anders (onder kostprijs verkocht) en ook keukens, bankstellen, etc. zit een geringe marge op om het voordeel al voor de klant te laten zijn.

@ TS: ga gewoon lekker twee maanden bij IKEA werken, dan krijg je na afloop van je proeftijd 15% personeelskorting
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_39381583
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:40 schreef Adelante het volgende:

[..]



Wasmachines en ander witgoed gaan gewoon twee keer over de kop qua marge/[q]

2 keer over de kop? mochten ze willen, 15 tot 20% marge

[q]
nou dat is bij een zak IKEA waxinelichtjes wel anders (onder kostprijs verkocht) en ook keukens, bankstellen, etc. zit een geringe marge op om het voordeel al voor de klant te laten zijn.
Dat ze waxinelichtjes onder kostprijs verkopen zal best waar zijn, om zodoende als lokkertje te werken.

Maar "om al het voordeel voor de klant te laten zijn?"
't is en blijft een groot winkel concern, en die hebben toch de instelling om winst te willen maken, niet
om mensen blij te maken met meubeltjes en waxine lichtjes.
Scheren is voor schapen!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:08:21 #52
3185 Adelante
To let it go now
pi_39381823
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:53 schreef paarse_paashaas het volgende:

Dat ze waxinelichtjes onder kostprijs verkopen zal best waar zijn, om zodoende als lokkertje te werken.

Maar "om al het voordeel voor de klant te laten zijn?"
't is en blijft een groot winkel concern, en die hebben toch de instelling om winst te willen maken, niet
om mensen blij te maken met meubeltjes en waxine lichtjes.
IKEA is zeker een groot concern, maar de visie luidt "een beter bestaan voor zo veel mogelijk mensen". Winst maken is absoluut geen doel op zich, gezien het feit dat IKEA geen aandeelhouders kent, maar de winst afracht aan een stichting. Deze stichting zal al het geld aanwenden om het voortbestaan en de expansie van IKEA te waarborgen.

't klinkt misschien als een enge sekte, maar dat is het soms ook
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:31:47 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39382290
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 09:08 schreef Adelante het volgende:

[..]

IKEA is zeker een groot concern, maar de visie luidt "een beter bestaan voor zo veel mogelijk mensen". Winst maken is absoluut geen doel op zich, gezien het feit dat IKEA geen aandeelhouders kent, maar de winst afracht aan een stichting. Deze stichting zal al het geld aanwenden om het voortbestaan en de expansie van IKEA te waarborgen.

't klinkt misschien als een enge sekte, maar dat is het soms ook
*mooi*
*stil*


Wel interessant om te lezen, nooit geweten.
***
pi_39399094
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 00:30 schreef Allan24 het volgende:

[..]

Dat gaat dan ook over de regeling die IKEA heeft voor de betreffende medewerkers van de sluitende vestiging Sliedrecht
Maar ikea heeft geen regeling, want ze verdomden het om iemand te ontslaan.
Als je niet meekon of wilde, dan moest je zelf ontslag nemen.
Verwacht maar niet dat de grote baas van ikea ook maar 1 schroefje onnodig weggooit, zonder er wat op te kunnen verdienen.

Voor baas mag je ook stichting lezen hoor, scheelt weer wat gemopper.
pi_39399328
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:40 schreef Adelante het volgende:

[..]



Wasmachines en ander witgoed gaan gewoon twee keer over de kop qua marge, nou dat is bij een zak IKEA waxinelichtjes wel anders (onder kostprijs verkocht) en ook keukens, bankstellen, etc. zit een geringe marge op om het voordeel al voor de klant te laten zijn.

@ TS: ga gewoon lekker twee maanden bij IKEA werken, dan krijg je na afloop van je proeftijd 15% personeelskorting
15% korting is gewoon minimaal, in onze bedrijf loopt de korting soms op tot ruim 60%
Maar minimaal nog altijd 25%.
Ligt er gewoon aan wat je wilt kopen.
Laatst een cv ketel gekocht voor 619 euro, waarvan de consumentenprijs 990.85 is
  vrijdag 30 juni 2006 @ 19:12:25 #56
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_39400987
Ik zou het niet eens durven, afdingen bij ikea

Maar ik heb al moeite met afdingen op een rommelmarkt
  zaterdag 1 juli 2006 @ 00:58:05 #57
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_39413083
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:25 schreef klipper het volgende:

[..]

Maar ikea heeft geen regeling, want ze verdomden het om iemand te ontslaan.
Als je niet meekon of wilde, dan moest je zelf ontslag nemen.
Verwacht maar niet dat de grote baas van ikea ook maar 1 schroefje onnodig weggooit, zonder er wat op te kunnen verdienen.

Voor baas mag je ook stichting lezen hoor, scheelt weer wat gemopper.
Dat is niet om er op te verdienen, maar gewoon uit respect voor de winkel dat ze geen uitverkoop houden...
pi_39413174
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 00:58 schreef WebForce het volgende:

[..]

Dat is niet om er op te verdienen, maar gewoon uit respect voor de winkel dat ze geen uitverkoop houden...
Maar met een beetje respect voor het personeel, hadden ze toch wel een goed sociaal plan kunnen opstellen voor de medewerkers die niet mee wilden verhuizen, ivm de langere reistijd in verhouding tot hun werktijd.
Dat zou pas respect zijn.
En dat is beter dan respect voor een gehuurd pand te hebben.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 01:02:31 #59
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_39413210
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 01:01 schreef klipper het volgende:

[..]

Maar met een beetje respect voor het personeel, hadden ze toch wel een goed sociaal plan kunnen opstellen voor de medewerkers die niet mee wilden verhuizen, ivm de langere reistijd in verhouding tot hun werktijd.
Dat zou pas respect zijn.
En dat is beter dan respect voor een gehuurd pand te hebben.
Jij weet niet wat er gebeurt als ze niet willen verhuizen...
pi_39413450
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 01:01 schreef klipper het volgende:

[..]

Maar met een beetje respect voor het personeel, hadden ze toch wel een goed sociaal plan kunnen opstellen voor de medewerkers die niet mee wilden verhuizen, ivm de langere reistijd in verhouding tot hun werktijd.
Dat zou pas respect zijn.
En dat is beter dan respect voor een gehuurd pand te hebben.
Euhm... waar basseer je deze mening op? Hoe weet je zo zeker dat er geen sociaal plan is?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_39416744
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 01:09 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Euhm... waar basseer je deze mening op? Hoe weet je zo zeker dat er geen sociaal plan is?
Ons bedrijf doet zeer veel zaken met ikea, en zodoende hoor je ook zeer veel.
Plus een sociaal plan doe je voor een afvloeingsregeling, en ze ontslaan dus niemand.
Gisteren 30-juni de sluitingsdag was er dus ook een echte grafstemming.
Het magazijn was al grotendeels leeg.
pi_39878717
Even terugkomen op die kortingen bij de Ikea. Die geeft men dus wel maar niet in de zin van geld. Dus als jij een keuken besteld zetten ze dan gewoon een vaatwasser voor bijv 1 euro op de bon. Dat is dan je korting zeg maar. En zo kunnen ze dat met meer dingen doen.

Ik heb vaak zat Ikea keukens bij mensen thuis bezorgd in de vakanties en vaak is het dan zo dat ze een magnetron / vaatwasser / borden & bestekset. Gewoon gratis erbij krijgen.
pi_39879853
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:15 schreef Konijn het volgende:
Even terugkomen op die kortingen bij de Ikea. Die geeft men dus wel maar niet in de zin van geld. Dus als jij een keuken besteld zetten ze dan gewoon een vaatwasser voor bijv 1 euro op de bon. Dat is dan je korting zeg maar. En zo kunnen ze dat met meer dingen doen.

Ik heb vaak zat Ikea keukens bij mensen thuis bezorgd in de vakanties en vaak is het dan zo dat ze een magnetron / vaatwasser / borden & bestekset. Gewoon gratis erbij krijgen.
Ik werk nu al een tijd bij IKEA maar wij kunnen echt geen vaatwasser voor 1 euro, of onder of boven de normale verkoopprijs, op de bon zetten hoor. Ik vraag me echt af hoe je bij dat idee komt.

Wat wel eens gebeurd is dat we een maand lang een actie hebben. Zo'n actie kan dan inhouden dat je bij een complete keuken (koken, koelen, spoelen, opbergen, etc) incl afwasmachine een gratis startersbox (borden, glazen en bestek) krijgt.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_39881025
quote:
Op zondag 16 juli 2006 17:01 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik werk nu al een tijd bij IKEA maar wij kunnen echt geen vaatwasser voor 1 euro, of onder of boven de normale verkoopprijs, op de bon zetten hoor. Ik vraag me echt af hoe je bij dat idee komt.

Wat wel eens gebeurd is dat we een maand lang een actie hebben. Zo'n actie kan dan inhouden dat je bij een complete keuken (koken, koelen, spoelen, opbergen, etc) incl afwasmachine een gratis startersbox (borden, glazen en bestek) krijgt.
Dan zal het wel onder een actie vallen. Ik heb zelf nog nooit een keuken bij de Ikea gekocht. Maar ik heb vaak zat toch echt wel die startersbox voor of vaatwasser voor 1 euro op de bon zien staan.
pi_39881116
quote:
Op zondag 16 juli 2006 17:55 schreef Konijn het volgende:

[..]

Dan zal het wel onder een actie vallen. Ik heb zelf nog nooit een keuken bij de Ikea gekocht. Maar ik heb vaak zat toch echt wel die startersbox voor of vaatwasser voor 1 euro op de bon zien staan.
Het is in ieder geval niet iets dat we gewoon standaard aan kunnen bieden aan klanten
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_39919424
nu we het toch over afdingen hebben...wij gaan 6 eetkamerstoelen bij de kwantum kopen (tja...niet helemaal onze stoelen, maar ze komen in de buurt kunnen we rustig rondkijken tot we 'leukere' zien) de stoelen zijn 60 euro per stuk...moet wel af te dingen zijn toch?

mijn vader dingt trouwens op alles af, ook als hij 1 atikel koopt (bijvoorbeeld wasmachine), maar zit helaas niet in het bloed want ik kan het niet

vriend van mij heeft alleen maar spullen in zijn huis waar op afgedongen is, ik ben jaloers...helaas ze meenemen is geen optie. praktisch gezien.

Zijn er afgezien van Ikea meer winkels waar je echt niet af kan dingen? (was het maar zo dat je bij Ikea kan afdingen pas ook 1000 euro uitgegeven en donderdag weer 400...) en ja ik snap dat je bij de AH niet af kan dingen...
pi_39920064
.
dan vraag je je vader toch om ze te kopen/ af te dingen...
Ga je ernaast staan om er van te leren...

M'n lief kan het ook errug goed - en ik stond ernaast mij rot te schamen - heb er wel van geleerd en pas het ook wel eens toe.
De allereerste keer dat ik het meemaakte was bij V& D notabene !!! op een afgeprijsd keukenblok.
Daar praatte hij nog meer vanaf.

Volgens mij vinden vooral mannen het wel leuk om het spel te spelen...

Laat je de foto zien als het gelukt is ???
.
pi_39920851
quote:
Op maandag 17 juli 2006 21:16 schreef exode het volgende:
nu we het toch over afdingen hebben...wij gaan 6 eetkamerstoelen bij de kwantum kopen (tja...niet helemaal onze stoelen, maar ze komen in de buurt kunnen we rustig rondkijken tot we 'leukere' zien) de stoelen zijn 60 euro per stuk...moet wel af te dingen zijn toch?

mijn vader dingt trouwens op alles af, ook als hij 1 atikel koopt (bijvoorbeeld wasmachine), maar zit helaas niet in het bloed want ik kan het niet

vriend van mij heeft alleen maar spullen in zijn huis waar op afgedongen is, ik ben jaloers...helaas ze meenemen is geen optie. praktisch gezien.

Zijn er afgezien van Ikea meer winkels waar je echt niet af kan dingen? (was het maar zo dat je bij Ikea kan afdingen pas ook 1000 euro uitgegeven en donderdag weer 400...) en ja ik snap dat je bij de AH niet af kan dingen...
Jij wil afdingen bij de Kwantum? Ben benieuwd of je dat gaat lukken...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_39921325
helaas kan mijn vader vanwege zijn gezondheid niet mee

heb al wel gehoord dat je met zijn 2en moet gaan en dat 1 gaat zeiken over de prijs en de ander juist enthousiast moet zijn...

vriendin van mij stond een keer bij Prenatal met bergen spullen en zei gewoon: ok wat krijg ik gratis...

kan ik dat niet zeggen bij kwantum...ik koop 6 stoelen en betaal er 5..:o)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')