abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † maandag 10 september 2007 @ 18:32:19 #276
43556 miss_dynastie
pi_53077555
Een second opinion kan nooit kwaad. Ik ben wel heel benieuwd wat je arts er zelf van vindt, bubseltje? (ik bedoel dus van het afvallen, niet van de second opinion)
  maandag 10 september 2007 @ 18:40:35 #277
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_53077757
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:32 schreef miss_dynastie het volgende:
Een second opinion kan nooit kwaad. Ik ben wel heel benieuwd wat je arts er zelf van vindt, bubseltje? (ik bedoel dus van het afvallen, niet van de second opinion)
De laatste keer dat ik hem zag in mei toen ging ie zitten rekenen dat is dan zoveel per jaar (afgevallen gewicht / aantal maanden * 12). En daar komt ik echt niet meer aan de internist was ook niet echt blij ermee.

Weet dat de risico's groter zijn gaan van 4% naar 20% ofzo maar ja dit is ook niet gezond. Als er echt niks gedaan kan worden tja dat word dan een hele zure appel ben ik bang

Ik neem heel mijn dossier mee van Terneuzen en wil ie meer zien dan horen we dat wel denk ik.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 september 2007 @ 18:49:51 #278
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53078001
Geeft je internist zelf een oorzaak aan of weet hij het ook niet?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 10 september 2007 @ 19:07:42 #279
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_53078392
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:49 schreef Rewimo het volgende:
Geeft je internist zelf een oorzaak aan of weet hij het ook niet?
die wil natuurlijk ook zijn collega niet afvallen die wil me meer in beweging zien, maar voor mijn klachten van nu ging het al niet hard dus tja of het daar alleen aan ligt. Ken ook zat mensen die zonder sporten de kilo's zijn afgevallen.
  maandag 10 september 2007 @ 23:14:34 #280
35189 Troel
scherp en bot
pi_53084637
Ja, maar dat is natuurlijk niet het uitgangspunt over het algemeen Men gaat er vanuit dat je gaat bewegen, wat ook steeds makkelijker moet worden door het kwijtraken van het gewicht. Zo'n operatie is de eerste stap in een gezondere levensstijl en daar hoort bewegen simpelweg bij. Je kan nog zo'n mooie operatie hebben, maar als je vervolgens de hele dag stil zit, val je simpelweg minder af.

Is lullig voor jou, omdat jij natuurlijk met je heupen zit, maar het is denk ik wel een beetje zo.
Hoeveel van je overgewicht ben je nu kwijt? Bij een GBP verlies je sowieso al minder van je overgewicht dan bij een BPD, dat is een van de redenen waarom wij een BPD kregen. Zit je al wel in een percentage waarvan men spreekt dat de operatie geslaagd is?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 10 september 2007 @ 23:32:35 #281
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_53085179
Nee zit nu op 45%.

Maar omdat ik nu met mijn heupen zit moet ik maar denken lullig dit was de kans van mijn leven en ik laat het maar gaan?? Terwijl ik voor hetzelfde euvel mijn heupen en beste kan afvallen. En de dokter wist dat ik ook al was ik nu normaal ik NOOIT als een normaal persoon had kunnen bewegen al weeg ik 70 kilo ofzo.

Dat ik een verkeerde arts heb gekozen weet ik zelf ook wel neem dat maar van mij aan.
  † In Memoriam † maandag 10 september 2007 @ 23:55:24 #282
43556 miss_dynastie
pi_53085817
Ik geloof dat niemand zegt dat je het maar moet laten gaan, bubseltje, ik denk alleen dat het wel logisch is dat mensen vragen naar je motivatie om van arts te wisselen. Ik snap naar aanleiding van wat je gepost hebt ook niet goed waarom je zo teleurgesteld bent in de arts zelf dat je zelfs vindt dat je een foute arts hebt gekozen: de ontwikkeling met je heupen had hij ook niet kunnen voorzien, ik kan me voorstellen dat hij als hij het geweten had voor een kortere common channel had gekozen bijv. Maar goed, ik geloof je direct dat je zo je redenen hebt hoor en je bent mij ook beslist geen verantwoording schuldig, maar ik vroeg het me wel af bij het lezen van je post.

Volgens mij (maar ik kan me vergissen hoor!) gelden die risico's van 20% bij een redo van bijv. maagband of mason naar GBP, dat zijn hele risicovolle operaties. Ik dacht dat een verbetering op je GBP veel minder gevaarlijk was (maar ik kan me vergissen).

En nog even een voor jou, want ik kan me heel goed voorstellen dat het bij lange na niet is wat je gehoopt had.
  dinsdag 11 september 2007 @ 06:59:46 #283
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_53088402
Nee tuurlijk had hij dit niet kunnen voorzien ik ook niet ik wilde nu zoiezo een arts zien die bijna alle operaties doet om zo alle opties open te houden.

Er zijn gewoon bepaalde dingen die ik niet prettig vind bij mijn huidige arts. En een kortere darm doet hij daar niet 1,5 is daar de max.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 september 2007 @ 08:45:43 #284
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53089099
Dat laatste vind ik best vreemd. Appelejan legde op het WLS-forum laatst heel duidelijk uit hoe de lengte van je darmbypass bepaald wordt. Dat hangt namelijk af van je eigen lengte en gewicht, er is geen standaardmaat voor eigenlijk. Vind ik ook logisch, want iedereen is anders. Eigenlijk wel raar dat jouw arts voor iedereen min of meer dezelfde lengte aanhoudt. Het zou best kunnen dat die lengte voor jou niet geschikt is en dat je daarom niet voldoende afvalt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 11 september 2007 @ 09:52:15 #285
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_53090223
Bij hem was vorig jaar de regel een hoog bmi --> 1,5 m bypass weet natuurlijk niet hoe het nu is.
pi_53091204
Een bypass van 1,5m is al behoorlijk veel voor een gbp hoor. Die van mij is volgens mij 1 meter. Ga je verder dan 1,5m dan wordt het een distale gbp, en dan heb je dus meer kans op tekorten zoals bij een DS of een BPD.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:47:22 #287
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_53091488
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:35 schreef octopussy het volgende:
Een bypass van 1,5m is al behoorlijk veel voor een gbp hoor. Die van mij is volgens mij 1 meter. Ga je verder dan 1,5m dan wordt het een distale gbp, en dan heb je dus meer kans op tekorten zoals bij een DS of een BPD.
Ja daarom boven een BMI van 50 distaal is nog veel meer dan 1,5 tot 2 meter zover ik weet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 september 2007 @ 16:10:31 #288
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53098501
Hier de gekopieerde uitleg van het WLS-forum over de bypass:
quote:
het is een misverstand dat in belgie bij iedereen de common channel op 75 cm wordt gelaten. ze bypassen x % van je darmen . daarom meten ze eerst de lengte van de dunne darm . daarbij kijken ze naar de lichaamslengte en de bmi van de patient en aan de hand daarvan zal de lengte van de common channel bepaald worden. Iemand van 1.80 zal dus waarschijnlijk een common channel van een meter krijgen en dat is dan (ik gebruik nu even een fictief percentage want ik weet niet hoeveel procent men gebruikt) 10% gebypassed. en iemand van 1.60 krijgt een bypass van 75 cm en dat is dan precies dezelfde 10 % . snappie een beetje ?
Die is dus niet standaard even lang voor iedereen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 13 september 2007 @ 06:47:01 #289
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_53137732
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:02 schreef Meaghan het volgende:
Ik heb de afspraak laten verzetten naar aanstaande vrijdag ivm oppas dus heb helaas nog geen nieuws te melden. Maar wat bedoel je precies met plan?
Als je maagbandje er straks inzit dan gaat het lijnen niet vanzelf. Ik bedoel een plan of traject
dus met betrekking tot een nieuw aan te leren levensstijl zeg maar. Geeft de dokter die gaat
opereren je adviezen mee? Ga je naar een diëtiste? Ga je naar een sportschool? Iets anders?

P.S. Ik heb een beetje het gevoel dat iedereen zich ineens angstvallig van het onderwerp
maagbandje vandaan houd. Misschien uit bezorgdheid om niets negatiefs te posten. Heb
ik misschien zelf ook wel gedaan, maar ik wil je toch nog even zeggen dat ik je alle succes
wens en oprecht hoop dat je jouw overgewicht als sneeuw voor de zon ziet verdwijnen
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 september 2007 @ 07:39:08 #290
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53137860
Geldt in elk geval niet voor mij, Faat Ik wens Meaghan ook heel veel succes uiteraard, iedereen die WLS ondergaat verdient wat mij betreft alle steun, het is niet niks zo'n stap. Ben het wel eens met wat jij zegt over het plannen voor na de operatie. Met de operatie alleen ben je er niet.

Ik ga vanmorgen naar Nienke ten Hoor, de diëtiste die met dr. Schweitzer samenwerkt. Helaas gaat mijn afspraak met Schweitzer zelf vandaag niet door, die is verplaatst naar de 28e.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_53144774
Mjah, dat lijkt me vanzelfsprekend dat je na de operatie met een diëtiste aan de slag gaat en dat je voor jezelf wel in gedachten hebt hoe je het gaat aanpakken. Ik doe nu al wel wat aan beweging, ik loop zo'n 1,5 uur per dag om mijn oudste dochter heen en weer te brengen van en naar school. Maar ik ga zeker weer sporten als ik wat kilo's kwijt ben en mijn lichaam het beter aankan. Verder zal er natuurlijk veel gaan veranderen mbt mijn eetgedrag en ik ga er vanuit dat het bandje me daarbij zal helpen.
Tuurlijk, je zal het uiteindelijk zelf moeten doen en dat gaat zeker op voor een bandje. Het bandje zal me hopelijk in de goede richting 'dwingen' zodat mijn dieet flink aangepast zal zijn en ik de nodige kilo's zal kwijtraken. Ik heb het er ook voor over om bepaalde dingen straks niet meer te kunnen eten en daarvoor in de plaats andere, gezondere alternatieven te vinden. Maar goed, ik weet verder natuurlijk nog helemaal niet hoe ik op het bandje zal reageren en dat is uiteindelijk doorslaggevend voor het verdere verloop. Vooralsnog zie ik het meeste op tegen de operatie zelf en de twee nachten alleen in een Belgisch ziekenhuis Ik weet wel dat ik ont-zet-tend blij en opgelucht zal zijn als ik mijn twee moppies weer terugzie
pi_53230943
Oh meiden, ik weet het even niet meer. Ik dacht dat ik er voor mezelf uit was en voor die band zou gaan, maar na Dokter Ceulemans gesproken te hebben ben ik weer erg aan het twijfelen geslagen. De dokter vertelde mij dat er een grote kans is dat ik met de band niet voldoende zal afvallen gezien mijn niet zo geslaagde dieetpogingen in het verleden en gaf mij het advies om voor een GBP te gaan. Ik merkte heel duidelijk tussen de regels door dat hij niet echt een voorstander was voor de band, maar of dat nou in het algemeen was, of alleen in mijn specifieke geval? Hij raadde mij aan om voor een second opinion te gaan bij het NOK in Hilversum en op die manier het voor elkaar te krijgen om iedereen op één lijn te krijgen qua advies, zodat de verzekeraar akkoord zou gaan met een GBP. Ik ga morgen maar eerst RA bellen en kijken wat zij te zeggen hebben over het advies van Dokter Ceulemans. Ook ga ik mijn verzekering bellen om te vragen wat de procedure voor een eventuele operatie in Nederland is, want bij RA kun je alleen terecht voor WLS operaties in België. Ik hecht veel waarde aan het advies van Dokter Ceulemans en wil een GPB zeker wel overwegen als dat echt de betere keus is, maar eng is het wel

[ Bericht 0% gewijzigd door Meaghan op 16-09-2007 22:48:09 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 september 2007 @ 09:23:30 #293
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53236708
Een second opinion kan nooit kwaad natuurlijk. Ik vind het prima van Ceulemans dat hij je dat aanraadt en ook dat hij aangeeft dat een maagband niet zo geschikt is voor jou. Ik weet niet precies hoeveel je kwijt moet/wilt maar elke WLS levert (gemiddeld) een bepaald percentage verlies van overgewicht op. En met een maagband is dat minder dan met een GBP (of een van de andere operaties).

Het zou natuurlijk ook onzin zijn om een maagband te laten plaatsen als je daarmee niet voldoende afvalt en dus later alsnog een andere WLS zou moeten krijgen. Ik zal eens kijken of ik ergens kan vinden hoe die gemiddelde percentages liggen.

Maar ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt hoor. Je hebt je helemaal ingesteld op die maagband en dan ineens krijg je te horen dat dat toch niet de goede keuze zou zijn. Dan moet je helemaal omschakelen.

Oja, in NL heb je onder andere Nieuwegein, Emmen, Eindhoven en Terneuzen, maar er zijn er meer hoor. En het voordeel van in NL opereren is dat de verzekering daar meestal niet moeilijk over doet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 september 2007 @ 09:40:33 #294
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53237050
Hier staat een handig overzicht van de gevolgen van elke operatie. VBG is maagband, voor de duidelijkheid.

http://www.wlsinfo.nl/methoden_05.htm
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 17 september 2007 @ 10:26:44 #295
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_53238075
Mijn bloed was hetzelfde gebleven en mag dus hetzelfde blijven gebruiken terwijl het dus niet verbeterd is. Gelukkig neem ik van Mel al betere calcium + vit d.

Als alles wrs doorgaat in Dendermonde dan ga ik snel een afspraak maken met dr. Schweitzer.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 september 2007 @ 10:30:04 #296
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53238150
Ik zou maar vast bellen, bubsel, hij heeft nogal een wachtlijst
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 17 september 2007 @ 11:10:21 #297
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_53239123
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:30 schreef Rewimo het volgende:
Ik zou maar vast bellen, bubsel, hij heeft nogal een wachtlijst
Ik overleg vanavond wel even met mijn mannetje kijken wat hij denkt
pi_53240620
Ra gebeld en ik moet in de loop van de week terugbellen als het rapport van Dokter Ceulemans binnen is. Ik ben erg benieuwd hoe zij hiermee om zullen gaan, maar vrees dat het niet makkelijk zal gaan om hun te overtuigen dat een GBP toch echt de beste optie is voor mij. Rewimo, de dokter liet mij ook een schema zien met wat ik maximaal zou kunnen afvallen met de diverse ingrepen en vertelde mij dat er een kans is dat ik misschien maar in totaal 15 kilo zou kwijtraken met een band. Dat is in mijn geval zeker niet voldoende en dat vind ik een ingreep ook niet waard. Ik heb ook nog een verhoogde bloeddruk en last van mijn gewrichten, dus het is van belang dat ik zoveel mogelijk gewicht kwijtraak. Het is dan ook niet meer dan logisch dat ik voor een operatie wil gaan waarmee ik dat kan bereiken. Nu nog de verzekeraar zo ver krijgen.
  maandag 17 september 2007 @ 12:30:34 #299
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_53240987
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:28 schreef Meaghan het volgende:
Mjah, dat lijkt me vanzelfsprekend dat je na de operatie met een diëtiste aan de slag gaat......
Hartstikke goed dat je dat als vanzelfsprekend vind. Ik ben in het AMC dus echt nogal wat mensen
tegengekomen die die mening niet deelden en het allemaal op eigen houtje wilden doen.

Inmiddels is er wat verandert lees ik en heeft de dokter je de band afgeraden. Lijkt me inderdaad
heel erg lastig als je voor jezelf het net helemaal eens was met de beslissing om het wel te doen.
Heeft de dokter ook uitgelegd waarom hij denkt dat het niet goed zal werken voor jou? Je gaf zelf
eerder aan dat je een volume-eter bent, dan zou de band je toch moeten helpen eigenlijk of niet?
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 september 2007 @ 12:36:36 #300
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53241155
Meaghan, 15 kilo zou ik ook zeker niet de moeite van een operatie waard vinden Goed dat je er toch over wilt denken om eventueel een andere operatie te ondergaan, ook al sta je er huiverig tegenover. Vind ik echt bewonderenswaardig
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')