abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 juni 2006 @ 00:58:53 #1
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_39307452
Zo ik ben ook weer thuis. Verdomd goed concert, alles perfect kunnen volgen vanaf het balkon. Mooi plekje, had ook totaal geen behoefte om te gaan staan vooraan oid. Lekkere setlist, jammer dat ze The Pot niet speelden maar ik mag niet klagen eigenlijk. Anyways eerst maar eens op bed.

Ow en,
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:37 schreef Collaborator het volgende:
Goed concert, maar wat een dooie bende die band Ze staan rustig op hun plekkie hun ding te doen doe mij maar weer nin met wat meer acrobatiek Ik verwacht wel een beetje show. Op wat vaag gewapper van keenan met zn handen was het echt een dooie boel. Merkte ook aan het publiek dat er weinig gesprongen werd, en heb ook nergens een pit gevormd zien worden.

Wel heeel strak gespeeld en het klonk idd loepzuiver (wel erg hard, maargoed liever dat dan te zacht)
Had toch liever wat meer 'show'' gezien als het ik perfect gespeeld wil horen pak ik wel de CD erbij.

Waarom laat die Keenan zich bijna nooit op het lagere deel van het podium zien?? vage gozer.
Jij hebt duidelijk nog een lesje Tool nodig.


Iemand nog foto's/filmpjes?


[modje: topictitel aanpassen bitte? Ik kon het zo snel niet vinden]
  woensdag 28 juni 2006 @ 01:03:00 #2
40664 Durbin
Who knows..
pi_39307524
Ben net thuis na me een avondje uitstekend vermaakt te hebben.

Goed geluid ook.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_39307632
Goede show, wel erg streng qua beveiliging. Naast mij werd een jongen uit het publiek gehaald die z'n camera kon inleveren en meteen de zaal mocht verlaten. Ook paar meisjes met een mobiel die meteen afgepakt/gewaarschuwd werden als ze een foto wilden maken etc. Ben blij dat ik mijn camera niet had meegenomen, heb er nog over getwijfeld.

Ik had de pech bij een paar dronken/stonede boeren te staan die het nodig vonden om met z'n 3-en of 4-en de hele tijd te moshen en daarmee iedereen tot last waren. Maar goed, het was een supershow en ik had het niet willen missen. Hopelijk spelen ze in november langer met mooiere visuals - ik vond het wat iemand anders al zei een beetje 'winamp plugin'-achtig over komen soms.
Bleuh.
pi_39307739
Ik ben ook weer terug, geloof dat ik HenkbenzineTank heb gezien.. mijn camera is trouwens ook afgepakt in de zaal. Ik was aan t filmen voor mijn ("video.google.com "- bootlegs) ik was aan t filmen voor mn "video.google.com bootlegs" Maar t witte licht van het beeldscerm reflecterende heel erg mn witte shirt, en die bewaking zag dat, stond redelijk vooraan dus hij grijpt me vast en ik moet met mn mee lopen naar buiten, hij zei van ja nu haal ik je je geheugenkaart eruit en die krijg je niet meer terug verhaal. Niet meer doen, ga m daar maar inleveren, toen ging ik zo naar een balie kreeg ik een nummertje, en na de show kon ik m weer ophalen, moest alles wel wissen
Je bent ook natuurlijk ook je plekje in de zaal kwijt
Typ nog wel een verhaaltje eerst slapen
  woensdag 28 juni 2006 @ 01:20:48 #5
24054 search64
Avec le grande
pi_39307781
Supermooi, ik vind alles wat iedereen hier al gezegd heeft. En ik ben blij dat jullie me allemaal genegeerd hebben.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  woensdag 28 juni 2006 @ 01:24:45 #6
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_39307840
even Tool Verder Prijzen... Woei wat waren ze goed!
Doe maar jong ik heb toch geen muil!
  woensdag 28 juni 2006 @ 01:28:33 #7
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_39307891
Het was wel aardig.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_39307898
Was erg gaaf!!!
November
PS4 online: micro_nl
pi_39307957
Lag het overigens aan mij of werd het 10,000 days materiaal maar lauw ontvangen ? Op Vicarious na dan, maar Rosetta Stoned en Right In Two vond ik toch wel de minpunten van de show. Rosetta Stoned vind ik op het album ook veel te langdradig en live was dit nog een graadje erger naar mijn idee. Ook jammer dat ze The Pot niet speelden.
Bleuh.
  woensdag 28 juni 2006 @ 01:40:56 #10
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_39308052
Ik vond zeker Rosetta Stoned en in mindere mate ook Right in Two juist erg lekker. Hele CD groeit met de minuut trouwens...
Doe maar jong ik heb toch geen muil!
pi_39308093
Oude werk blijft beter, jammer dat ze Parabola niet speelden
Agja, eind van het jaar nieuwe ronde nieuwe kansen
PS4 online: micro_nl
pi_39308101
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:37 schreef Collaborator het volgende:
Merkte ook aan het publiek dat er weinig gesprongen werd, en heb ook nergens een pit gevormd zien worden.
Moshen doe je maar bij Metallica! Van Tool moet je gewoon lekker staan te genieten.

[edit] Jaaa, Parabola! Hopelijk in november!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_39308150
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 01:44 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Moshen doe je maar bij Metallica! Van Tool moet je gewoon lekker staan te genieten.

[edit] Jaaa, Parabola! Hopelijk in november!
Ik haat sowiso moshen en pits (er zelf in staan) maar had het bij klereherrie (op een goeie manier dan ) als Tool wel verwacht. Het helpt toch wat mee aan de sfeer. Het publiek was nu wel erg dood.
Now Im Nothing
  woensdag 28 juni 2006 @ 02:52:05 #14
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_39309070
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 01:48 schreef Collaborator het volgende:

[..]

Ik haat sowiso moshen en pits (er zelf in staan) maar had het bij klereherrie (op een goeie manier dan ) als Tool wel verwacht. Het helpt toch wat mee aan de sfeer. Het publiek was nu wel erg dood.
Die behoefte heb ik bij =TOOL= juist helemaal niet.
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:21 schreef WasQ het volgende:
Wat een enorm goed concert. Ik zat op de eerste rij op het balkon (had in Dusseldorf al dichtbij gestaan en gemerkt dat het geluid daar niet zo mooi klonk), kon alles perfect zien en geluid klonk hier van A tot Z perfect. Een heel stuk beter dan in Dusseldorf, helaas wel precies dezelfde set (geloof ik).
Inderdaad exact dezelfde set. En ik had juist een omgekeerde ervaring. In Ddorf stond ik veraf, was het geluid prima, nu stond ik op de 3de rij en vond ik het geluid wat minder.

Maar gaaf concertje weer, Maynard was nog minder spraakzam dan in Ddorf, maar goed dat nemen we maar voor lief, want ik vond em wel beter bij stem. Volgens mij stond ik ook vlak bij die eerder genoemde moshende boeren. Voor me stonden ook 2 jongens die dachten dat ze moesten gaan springen wanneer de muziek iets luider werd
Jammer dat ik moest pissen tijdens Right in two, nog jammerder was die gozer die zo agresief was toen ik weer terug ging naar mijn plekje vooraan.
Als =TOOL= weer komt in november ben ik er zeker wel weer bij.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  woensdag 28 juni 2006 @ 04:11:29 #15
122545 Realdeal
Good question!
pi_39310005
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 01:33 schreef PimD het volgende:
Lag het overigens aan mij of werd het 10,000 days materiaal maar lauw ontvangen ? Op Vicarious na dan, maar Rosetta Stoned en Right In Two vond ik toch wel de minpunten van de show. Rosetta Stoned vind ik op het album ook veel te langdradig en live was dit nog een graadje erger naar mijn idee. Ook jammer dat ze The Pot niet speelden.
Right In Two vond ik juist een van de hoogtepunten, meerdere malen kippenvel gehad!
You feel like home, you feel like home.
  woensdag 28 juni 2006 @ 04:12:46 #16
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_39310008
TVP voor November alvast.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_39310201
November
pi_39310586
Ik heb er wel van genoten, beetje aan de korte kant maar ik ben zeker blij dat ik er weer bij was. Maar ik moet wel zeggen dat ik Maynard niet top vond, hij heeft niet meer de power van een paar jaar terug. Voor de rest .
  woensdag 28 juni 2006 @ 08:22:09 #19
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_39310768
Ik sluit mij bij iedereen aan die het gaaf vond.
En in november ben ik er weer bij.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_39311188
Ook ik sluit me bij iedereen aan die het super vond !
Vond het begin met Rosetta Stoned ook iets minder, maar vanaf daarna knalde het werkelijk.

Vond Aenema heel erg vet...
Jammer dat ze The Pot niet speelde

En ontzettend jammer dat er zo ontzettend veel associale paupers zijn die niet effe zonder sigaret konden... Kan me daar echt kwaad om maken maar heb het gisteren toch maar niet gedaan. Maar ik vind het vreselijk associaal om daar te gaan staan roken !!

Maar verder, Tool:
pi_39311334
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 08:51 schreef vanBoeschoten het volgende:
Ook ik sluit me bij iedereen aan die het super vond !
Vond het begin met Rosetta Stoned ook iets minder, maar vanaf daarna knalde het werkelijk.
Ik vond het begin met Lost Keys / Rosetta Stoned op zich gaaf, de eerste paar minuten van Rosette Stoned althans. Na een minuut of 4 / 5 had ik zoiets van 'volgende nummer'

Overigens geen shirt gekocht, ook al was ik al lang op zoek naar een Tool shirt. Vond de shirts tegenvallen en behoorlijk aan de prijs (dat zijn ze altijd bij concerten, maar goed). Dus buiten voro een tientje maar een illegaal cheapo shirt gekocht met het logo er op voor een tientje
Bleuh.
pi_39311472
Ik vond het ook wel goed maar vond de band wel erg op automatisch piloot spelen, had al met al toch wel meer verwacht van een Tool concert...
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:09:00 #23
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_39311479
Fantastisch concert, strakker dan Düsseldorf. ben dit keer gaan zitten, het geluid was geweldig en het is ook wel eens lekker alls rustig te overzien (dat is het voordeel als je ze meerdere keren in een tour ziet).

En als ze in november terugkomen voor een volwaardige headline tour zien we de andere favo nummers wel.

En het is geen automatisch piloot, het is nu eenmaal geen band die wijdbeens de gitar/bas held gaan staan uithangen.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_39311568
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:58 schreef Evil_Koekje het volgende:
Jij hebt duidelijk nog een lesje Tool nodig.
Ja dat heeft die persoon zeker!
Ze waren goed en hard... Maar ook kort! Maar dat past prima bij hun: spelen en geen toegift gewoon klaar! Ik miste "the pot" maar Vicarious daarentegen was super.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_39311643
Vond het muzikaal en geluidstechnisch ook beter dan in Düsseldorf, wat me wel een beetje stoorde was het feit dat de opbouw van de show gewoon exact hetzelfde was als in Düsseldorf.
Setlist ok, dat wisten we van tevoren. Maar dezelfde intermezzo's en vooral de 'zitpauze' op hetzelfde moment in de show vond ik jammer. Blijkbaar vooraf bedacht ipv een spontane actie.
Daarnaast vond ik het publiek wel erg tam, en dan doel ik vooral op hoe de nummers ontvangen werden.

Deze minpuntjes wegen echter niet op tegen de fantastische muzikale prestatie van Tool zelf.

Tot november!
pi_39311676
tof concert!

maar wel kort.. en zo plots afgelopen! Maar zeker genoten
pi_39311753
Waar zullen ze spelen in november?
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:32:00 #28
130803 Gripper
Get a grip
pi_39311879
Ik ben nog steeds een beetje stil ervan, dus ik sluit me wel aan bij bijna alles wat al gezegd is. Het was geweldig!! Persoonlijke hoogtepuntjes: Right in Two, Vicarious, Aenimae, Schism.

WOW
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:41:28 #29
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_39312053
Weinig toe te voegen aan wat ik al heb gelezen hier. Al vond ik de Winamp plugins ook wel wat hebben. Sober inderdaad, maar dat past wel bij de band / de muziek.

Verder:

  • Goed geluid, wel keihard;
  • Vicarious was inderdaad erg ok, en jammer dat The Pot niet werd gespeeld;
  • De zitpauze op het podium vond ik wel grappig;
  • Muzikaal gezien (gehoord) het beste wat ik ooit heb gehoord live.
  • And if you don't like it then hey fuck you!
    I'm just a cool young brother who looks kinda old
    Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
    pi_39312069
    Genoten en maar twee kritieke puntjes: jammer van de inmiddels geijkte setlist (maar wat ze dan doen is wel heel goed) én wat was (zeker de eerste helft) het geluid hard!
    A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
      woensdag 28 juni 2006 @ 09:42:57 #31
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
    pi_39312078
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 09:32 schreef Gripper het volgende:
    Ik ben nog steeds een beetje stil ervan, dus ik sluit me wel aan bij bijna alles wat al gezegd is. Het was geweldig!! Persoonlijke hoogtepuntjes: Right in Two, Vicarious, Aenimae, Schism.

    WOW
    Ook helemaal mee eens + Sober was ook zooo lekker
      woensdag 28 juni 2006 @ 09:46:29 #32
    13749 AirwiN
    Deeper shade of soul
    pi_39312142
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 09:42 schreef Five_Horizons het volgende:
    ... wat was (zeker de eerste helft) het geluid hard!
    Ik twijfel nog of ze het geluid zachter hebben gezet of dat ik toen al zodanig aan tijdelijke doofheid leed, dat het leek of het geluid zachter is gezet...
    And if you don't like it then hey fuck you!
    I'm just a cool young brother who looks kinda old
    Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
      woensdag 28 juni 2006 @ 09:47:21 #33
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_39312159
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 09:42 schreef Pink_Floyd het volgende:

    [..]

    Ook helemaal mee eens + Sober was ook zooo lekker
    Er stond iemand in een oud grijs Pink Floyd shirt naast me gisteravond. Donker haar, sikje. Was jij dat?
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_39312188
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 09:46 schreef AirwiN het volgende:

    [..]

    Ik twijfel nog of ze het geluid zachter hebben gezet of dat ik toen al zodanig aan tijdelijke doofheid leed, dat het leek of het geluid zachter is gezet...
    Ik ging halverwege de eerste helft even buiten de zaal drinken halen. "Doet u mij maar 4 bier! " *stilte* "Ik hoop dat je me verstaan hebt, want ik hoorde in elk geval niet wat ik zei...."
    A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
      woensdag 28 juni 2006 @ 09:49:50 #35
    13749 AirwiN
    Deeper shade of soul
    pi_39312217
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 09:48 schreef Five_Horizons het volgende:

    [..]

    Ik ging halverwege de eerste helft even buiten de zaal drinken halen. "Doet u mij maar 4 bier! " *stilte* "Ik hoop dat je me verstaan hebt, want ik hoorde in elk geval niet wat ik zei...."


    Dat omschrijft ongeveer wel het gevoel dat ik had na afloop...
    And if you don't like it then hey fuck you!
    I'm just a cool young brother who looks kinda old
    Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
      woensdag 28 juni 2006 @ 09:50:26 #36
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_39312232
    Ik vond t wel erg gaaf dat ze 'Sober' speelden!!!

    Het was weer lekker hard & fijn, maar ik vond het publiek wel erg lauw. Ik kan echt niet stil staan bij Tool. Op m'n kamer sta ik ook altijd te springen (in m'n eentje ja).

    M'n broer moest weg, maar ik ben nog gebleven. Heb nog met wat mensen gepraat, maar ik ben niemand van hier tegengekomen volgens mij.
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
      woensdag 28 juni 2006 @ 09:50:44 #37
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
    pi_39312239
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 09:47 schreef Gripper het volgende:

    [..]

    Er stond iemand in een oud grijs Pink Floyd shirt naast me gisteravond. Donker haar, sikje. Was jij dat?
    Hehe , nee ik had zwart chinees shirt aan en een Eat pussy trui omgeknoopt, stond ergens redelijk vooraan. Volgens mij waren er wel veel FOK-kers...vast wel 1 per 5 m2 ofzo , maar ja, die ken je dan weer niet van gezicht.
    pi_39312354
    Ik vond het helemaal te gek gisteravond. Niet zo goed als in Groningen, 2 jaar geleden maar nog steeds erg goed.

    De show was alleen een stuk ingekrompen. Mindere visuals. Sober was helemaal tegek. Ik stond trouwens ook vlak bij die drie springende boeren. Het ergste was nog een veertiger die er dat gekke 'arm' dansen op nahield. Als een gek stond ie met zijn armen te wuiven... zo'n oudere jongere type met grijs haar. Gelukkig was ie na 2 nummers weg want ik werd erg moe van die gozer voor me.

    Anderzijds.. ze hebben té kort gespeeld! Maar ja helemaal te gek.

    [ Bericht 20% gewijzigd door BloodRayne op 28-06-2006 23:35:08 ]
      woensdag 28 juni 2006 @ 09:56:36 #39
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_39312376
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 09:50 schreef Pink_Floyd het volgende:

    [..]

    Hehe , nee ik had zwart chinees shirt aan en een Eat pussy trui omgeknoopt, stond ergens redelijk vooraan. Volgens mij waren er wel veel FOK-kers...vast wel 1 per 5 m2 ofzo , maar ja, die ken je dan weer niet van gezicht.
    Zoiets bedacht ik ook op een gegeven moment: er moeten er binnen een straal van 10 meter om me heen minstens 2 staan
    Een vriendin waar ik mee was is nogal laatdunkend over fora voor internet-nerds, dus die ging mensen aanwijzen die volgens haar wel van fok zouden zijn. Allemaal van die schriele mannetjes, typische tweaker-kopjes.
    Ik heb ook geen fokkers gezien, denk ik. Alleen een gozer waarmee ik een paar weken geleden in Ede nog in de rij stond bij het postkantoor.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_39312456
    verslag van oor:
    quote:

    TOOL IS BUITENCATEGORIE :: 28-6-2006

    Vaak worden concerten ingeleid met een door de band aangeleverde tape om alvast in de stemming te komen. Ook gebeurt het dat ze juist muziek laten horen die compleet haaks staat op die van het optreden dat gaat volgen. TOOL maakt het wel erg bont.

    In de volgepakte Heineken Music Hall wordt het publiek eerst langdurig verwend met op zich knappe, maar ook knap vermoeiende jazzklanken, het laatste kwartier voor het optreden wordt het vervolgens getrakteerd op een telefoongesprek tussen een paar evil motherfuckers die met name het laatstgenoemde Engelse woord ongeveer twaalf keer per zin bezigt. Om gestoord van te worden.

    Het is dan ook om meerdere redenen een verademing als de groep om 20.45 uur het podium betreedt; de eerste winst is dan al binnen. Op het podium lichten vier grote beeldschermen, gemonteerd tussen vijf zuilen van schijnwerpers, vurig op. Bas, gitaar en drums lopen dreigend warm. Als laatste betreedt zanger Maynard James Keenan het podium. Dat wil zeggen: hij zoekt een plaatsje op een verhoging achter op dat podium, zoals we dat de laatste tournees van hem gewend zijn. Hij verlaat zijn stek de rest van de avond niet. Keenan roept: ‘Good evening you Dutch people.’ Om zich vervolgens te beklagen dat het gegil wel wat harder mag. Hij wordt op zijn wenken bediend.

    De zanger loopt met ontbloot bovenlijf, maar met iets dat we in het leger volle bepakking noemen rond zijn nek. Het blijkt geluidsapparatuur te zijn, want kort daarna begint hij schor en fel te schreeuwen in een soort van megafoon. Even doet hij aan mafketel Gibby Haines van The Butthole Surfers denken, met dat verschil dat die nooit met zo’n ongemeen strakke band op een podium heeft gestaan. Niet veel later laat Keenan via een normale microfoon horen vocaal menig rockzanger naar de kroon te steken. Ook zijn band hoeft niet lang warm te draaien. Het geluid staat meteen als een huis. De bas van Justin Chancellor ronkt, de gitaar van Adam Jones schittert. Samen creëren ze dat typische Tool-geluid: imposant, dynamisch, krachtig, dwingend, rockend, complex en toch helder. Drummer Danny Carey wacht geduldig zijn momenten af en staat hen griezelig perfect bij, tot er weer een nieuwe storm vol gitaarsalvo’s losbast.

    Pal achter Keenan zijn rokerige taferelen op de beeldschermen te zien. Daar wel. Niet in de zaal, want daar wordt het tot twee maal toe, op verzoek van Keenan gedane rookverbod redelijk goed en uiterst sociaal opgevolgd. Bovenaan de setlist blijkt er redelijk wat ruimte voor ouder werk. Die songs passen trouwens naadloos tussen het materiaal van de nieuwe cd 10,000 Days. De eerste keer dat het dak van de HMH er bijna afgaat, is tijdens het weergaloze intro van de track Jambi van die laatste cd. Maynard James Keenan heeft zich dan een cowboyhoed voor op zijn met een piekend soort hanenkam getooide hoofd aangemeten. Terwijl gitarist Jones de aloude slangtechniek (bekend van onder meer de live versie van Show Me The Way van Peter Frampton) uit de mottenballen haalt voor een zoveelste weergaloze solo, maakt Keenan wat lompe gebaren. Het schimmenspel heeft wel iets weg van een domme boer uit de typisch foute Amerikaanse tv-serie The Dukes Of Hazard. De vertoonde beelden uit de altijd kunstzinnige, vaak ook wat lugubere videoclips van de groep op de schermen achter hem maken duidelijk meer indruk.

    Toch heeft alles zo bij Tool zijn functie en zijn er weinig bands waarbij alles zo precies als een puzzel in elkaar valt. Zowel het spel, de beelden, het geluid, het licht als de griezelig knappe composities, alles klopt en overweldigt. Terwijl de groep tegelijkertijd ook hele menselijke trekjes vertoont. Er wordt vriendelijk naar het publiek gezwaaid tijdens een korte pauze (om de hi-tech drumkit terug op orde te brengen), waarbij de bandleden gezamenlijk, als vier gezellig keuvelende kleuters op een rij, op de rand van Keenans podiumpje gaan zitten. Na afloop deelt de band drinken uit en klapt men zelfs hard voor ons. Terwijl dat laatste natuurlijk minstens een kwartier lang oorverdovend andersom had moeten zijn. Want het gebeurt zelden dat een band anderhalf uur zo foutloos speelt.

    Tool heeft de techniek van de meest gerenommeerde symfonische rockband, combineert dat met de passie van een stel jonge speelse honden en het vermogen een en ander vorm te geven in een van de meest originele rockshows en rocksongs van deze én de vorige eeuw. ‘Tool is de nieuwe norm’, schreef ik naar aanleiding van een optreden ongeveer vijf jaar geleden. Tool is inmiddels die norm voorbij. Tool is buitencategorie. Ik hoop niet dat er erg veel leden van Nederlandse metalbands in het publiek in de zaal aanwezig waren. Die zouden namelijk de eerste 12 maanden wel eens niet meer in de buurt van hun oefenruimte kunnen durven te komen. De opmerking van een jonge muzikant bij het verlaten van het pand sprak boekdelen. ‘Ik ben ook gitarist. Oh nee, ik moet na vanavond zeggen: ik heb ook een gitaar.’ WILLEM JONGENEELEN

    Gezien: TOOL, HEINEKEN MUSIC HALL, AMSTERDAM (27 juni 2006)

    Nieuws: Maynard James Keenan verklaart tijdens de show dat de groep in november terug komt voor nog een optreden!
    pi_39312474
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 09:55 schreef BloodRayne het volgende:
    Ik vond het helemaal te gek gisteravond. Niet zo goed als in Groningen, 2 jaar geleden maar nog steeds erg goed.
    2 jaar geleden hebben ze echt niet in groningen opgetreden hoor.
      woensdag 28 juni 2006 @ 10:01:37 #42
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_39312480
    Ik heb nu al zin in November. En dan wil ik Eulogy, Push it en 10.000 days horen
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
    pi_39312521
    Leuke recensie van Oor!!! En terecht!
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 10:01 schreef ErikT het volgende:
    Ik heb nu al zin in November. En dan wil ik Eulogy, Push it en 10.000 days horen
    En the Pot???
    Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
    pi_39312551
    quote:
    .... De opmerking van een jonge muzikant bij het verlaten van het pand sprak boekdelen. ‘Ik ben ook gitarist. Oh nee, ik moet na vanavond zeggen: ik heb ook een gitaar.’....


    A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
    pi_39312568
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 10:03 schreef Longmen het volgende:

    En the Pot???
    Die mogen ze morgen wel spelen (al zal dat optreden minder lang duren, dus ik vrees....)
    A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
      woensdag 28 juni 2006 @ 10:06:37 #46
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_39312580
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 10:03 schreef Longmen het volgende:
    Leuke recensie van Oor!!! En terecht!
    [..]

    En the Pot???
    Als t moet
    Serieus: ik vind The Pot niet echt het sterkste nummer op 10.000 days. Ik geloof dat ik daarin aardig alleen sta, want ik hoor zoveel mensen over The Pot. Ik vind Rosetta Stoned, Right in Two, Vicarious, Jambi en 10.000 days (in willekeurige volgorde) beter. Neemt niet weg dat het nog steeds knettergoed is natuurlijk
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
      woensdag 28 juni 2006 @ 10:06:51 #47
    40664 Durbin
    Who knows..
    pi_39312582
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 10:01 schreef ruud.nl het volgende:

    [..]

    2 jaar geleden hebben ze echt niet in groningen opgetreden hoor.
    Vier jaar geleden, maar wél in Groningen.
    ..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
    pi_39312731
    Ja, idd. Vergis me een jaartje of 2.
    quote:
    Tool bouwt onvergetelijke happening op

    Peter van der Heide Groningen -

    Gebeurtenis: Concert Tool. Gezien: Donderdag 9 mei, De Oosterpoort, Groningen. Publiek: 1.800 (uitverkocht).

    Binnen acht minuten waren er in de voorverkoop begin april voor het optreden van Tool in De Oosterpoort in Groningen geen kaartjes meer te krijgen. Het zegt wel iets over de populariteit van het Amerikaanse kwartet dat toch niet de gemakkelijkste muziek maakt.

    Met het programmeren van Tool bewees De Oosterpoort overigens ook dat het wel degelijk mogelijk is actuele bands naar Groningen te halen. De band zelf had er alles aan gedaan er een onvergetelijke happening van te maken. De spanning werd op voorhand minutenlang opgebouwd en toen de mannen eenmaal op het podium stonden kon de spirituele trip beginnen en trilden de broekspijpen van het overdonderende basgeluid.

    Hard was het en hard moest het ook zijn. Op een reusachtig doek werden computeranimaties geprojecteerd die de sfeer van de fragmentarische muziek versterkten: mysterieus, vervreemdend en op sommige momenten bijzonder indringend. Eén oog dat alles in de gaten hield, cocons die zo in de film Invasion Of The Bodysnatschers hadden gepast. Zanger Maynard James Keenan - ook actief in het succesvolle nevenproject A Perfect Circle - stond opvallend genoeg helemaal achteraan opgesteld. Zo liet hij zowel de muziek als de beelden voor zich spreken.

    Een weloverwogen keuze, zoals alles aan Tool doordacht is. Hoewel de band muzikaal stevig verankerd zit in de metal, houdt ze zich verre van de attitude die gebruikelijk is in de wereld van de rock-'n-roll. Gitarist Adam Jones en bassist Justin Chancellor richtten hun gezicht geen moment naar het publiek, terwijl de met een enorm drumstel uitgeruste drummer Danny Carey voortdurend in middentempo minder voor de hand liggende maatsoorten neerlegde. Er werd doodleuk een videoclip getoond terwijl de band even pauzeerde, waarna ze weer terugkwam voor het slot dat een climax ontbeerde.

    Tool mag dan koketteren met haar arty imago, het pleit voor de groep dat ze zich niet verliest in het demonstreren van virtuositeit. De uitgesponnen nummers met lange spanningsbogen neigden bij vlagen vervaarlijk naar de progressieve rockbands uit de jaren zeventig, maar Tool toonde aan dat ze sinds haar debuut Opiate uit 1992 een geheel eigen visie heeft ontwikkeld die zowaar verder reikt dan de muziek alleen. "Ik ben blij dat jullie dit moment hebben willen delen met ons en hoop dat jullie in de toekomst iets positiefs met deze ervaring kunnen doen", was het enige dat Keenan na twee uur losliet.
    pi_39312778
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 10:06 schreef Durbin het volgende:

    [..]

    Vier jaar geleden, maar wél in Groningen.
    dat weet ik, maar het ging me er meer om dat hij er 2 jaar naast zat.
    pi_39312804
    jaahaaa.. dat wéét ik nu wel.

    Zegt wel wat als het nog zó vers in mijn geheugen ligt.
      woensdag 28 juni 2006 @ 10:42:17 #51
    12958 BOKA
    Kung Pow!
    pi_39313475
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 10:06 schreef ErikT het volgende:

    [..]

    Als t moet
    Serieus: ik vind The Pot niet echt het sterkste nummer op 10.000 days. Ik geloof dat ik daarin aardig alleen sta, want ik hoor zoveel mensen over The Pot. Ik vind Rosetta Stoned, Right in Two, Vicarious, Jambi en 10.000 days (in willekeurige volgorde) beter. Neemt niet weg dat het nog steeds knettergoed is natuurlijk
    Ik vind het ook helamaal niet erg dat ze Th Pot niet hebben gespeeld, ik vind het namelijk een matig nummer.
    Wel gaaf dat ze Right in Two speelden.
    Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
    pi_39313483
    Ze komen in november terug ?
      woensdag 28 juni 2006 @ 10:45:00 #53
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_39313539
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 10:42 schreef Hammet het volgende:
    Ze komen in november terug ?
    Das stimmt.
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
      woensdag 28 juni 2006 @ 10:48:04 #54
    3498 Barb
    Graduated Fool
    pi_39313633
    Ik heb een filmpje van 6 minuten kunnen maken met mijn telefoon. Zal vandaag ff uitvogelen hoe ik dat hier erop ga krijgen.

    Sober

    En wàt was ik blij dat ik hele goede oordopjes in had!
    When it goes I feel the crush
    When I rush it hits me
    pi_39313781
    quote:
    En wàt was ik blij dat ik hele goede oordopjes in had!
    Ik had het idee dat het geluid in Düsseldorf nog veel harder was eerlijk gezegd.

    Dat stoort me trouwens helemaal niet bij Tool, alle instrumenten en de zang waren goed te onderscheiden.
      woensdag 28 juni 2006 @ 11:00:20 #56
    55350 Reena
    Angelcrusher
    pi_39313983
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 10:53 schreef ruud.nl het volgende:

    [..]

    Ik had het idee dat het geluid in Düsseldorf nog veel harder was eerlijk gezegd.

    Dat stoort me trouwens helemaal niet bij Tool, alle instrumenten en de zang waren goed te onderscheiden.
    Ik was bang dat juist de zang niet goed te horen zou zijn...ik geloof dat ik dat ergens had gelezen dat het tijdens een concert niet zo goed te horen was (of misschien alleen het begin)

    Ben ook erg benieuwd waar ze zullen spelen in november...hoop weer de HMH, want dat is lekker dichtbij voor mij Maar ookal spelen ze in een uithoek van Nederland, ik MOET erbij zijn!!!!
    Hoop dat ze dit keer wel het concert (en de kaartverkoop) een beetje op tijd aangeven...
      woensdag 28 juni 2006 @ 11:01:11 #57
    134538 chansadres
    Black & White
    pi_39314003
    TVP voor het concert in november...
    We are young but getting old before our time
    We'll leave the T.V. and the radio behind
    Don't you wonder what we'll find
    Steppin out tonight
    pi_39314146
    Heel mooi concert, heb echt genoten .

    Jammer dat die rokers niet even 2 uur konden stoppen met roken omdat Maynard daar om vroeg
    pi_39314248
    Het was gaaaaaaaaaaf

    *wacht tot november
    pi_39314651
    Heerlijk concert, lang geleden dat ik een band zo strak heb zien spelen. Het had van mij alleen best wat langer mogen duren.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_39314707
    Het was echt geweldig Het was inderdaad wel vrij hard, vooral bij de intro van Jambi, maar daar kan ik me niet echt aan storen als het zo'n geweldig concert was Persoonlijke hoogtepunten waren Schism (kippenvel ) en Vicarious. In November sta ik er hopelijk weer
    pi_39315493
    Vanaf het balkon gekeken, fanatastisch concert (zoals altijd!), maar op de een of andere manier toch minder dan in de Oosterpoort en de 013.

    Maar evengoed: Tool!
      woensdag 28 juni 2006 @ 11:47:31 #63
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_39315559
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 11:06 schreef parselmouth het volgende:
    Heel mooi concert, heb echt genoten .

    Jammer dat die rokers niet even 2 uur konden stoppen met roken omdat Maynard daar om vroeg
    jammer dat maynard niet gewoon 2 uur speelde voor mijn 40 euro maar er na 1.5 uur alweer mee nokte. Over respect gesproken.

    Het concert was opzich echt super hoor, maar dat soort treehugging hippy crap trek ik niet.
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_39315575
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 10:48 schreef Barb het volgende:

    En wàt was ik blij dat ik hele goede oordopjes in had!
    Ben altijd bang dat je dan niet alles meekrijgt, maar oordopjes is dus wel een goeie tip?
    Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
      woensdag 28 juni 2006 @ 11:48:00 #65
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_39315579
    Vicarious, Schism en ook Ænima waren voor mij de hoogtepunten. Goddomme wat stond het geluid hard en wat klonk het verragde strak!
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
      woensdag 28 juni 2006 @ 11:48:20 #66
    10995 WasQ
    Godmiljaar!!
    pi_39315589
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 10:06 schreef ErikT het volgende:

    [..]

    Als t moet
    Serieus: ik vind The Pot niet echt het sterkste nummer op 10.000 days. Ik geloof dat ik daarin aardig alleen sta, want ik hoor zoveel mensen over The Pot. Ik vind Rosetta Stoned, Right in Two, Vicarious, Jambi en 10.000 days (in willekeurige volgorde) beter. Neemt niet weg dat het nog steeds knettergoed is natuurlijk
    Daar ben ik het wel mee eens. The Pot is een erg goed nummer, en zeker het toegankelijkste nummer op 10,000 Days, maar de anderen die je noemt vind ik allemaal beter!

    Hopelijk komt in november Wings for Marie/10,000 Days op de setlist!
    Doe maar jong ik heb toch geen muil!
    pi_39315786
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 11:48 schreef WasQ het volgende:

    [..]


    Hopelijk komt in november Wings for Marie/10,000 Days op de setlist!
    Die miste ik ook, 10.000 days lijkt me prachtig om live te horen. Het optreden leek mij ook een beetje kort en dat is raar gezien ze toch zo'n 1,5 gespeeld hebben.
      woensdag 28 juni 2006 @ 11:58:34 #68
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
    pi_39315962
    heeft iemand publiceerbare foto's van redelijk goede kwaliteit voor de FOK-review toevallig? Ik heb zelf ook alleen 640x480 crap...
      woensdag 28 juni 2006 @ 12:01:18 #69
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_39316059
    Tof optreden. Geluid was goed. Peroneel bij de linker bar zwakzinnig.

    See you in november.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
      woensdag 28 juni 2006 @ 12:02:50 #70
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_39316120
    personeel rechts was een bekende, opeens was bier maar 1 muntje .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
      woensdag 28 juni 2006 @ 12:04:43 #71
    55350 Reena
    Angelcrusher
    pi_39316181
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 11:54 schreef Venugopalan het volgende:

    [..]

    Die miste ik ook, 10.000 days lijkt me prachtig om live te horen. Het optreden leek mij ook een beetje kort en dat is raar gezien ze toch zo'n 1,5 gespeeld hebben.
    Ja, maar 1 nummer duurt op het album al gemiddeld 6 minuten, dus een live versie is dan nog langer. Na ongeveer 3 kwartier keek ik op mijn horloge en toen hadden ze pas 6 nummers gespeeld. Een vriendin van me die mee was (en alleen oude Tool nummers kent) zat echt met verbazing te kijken toen ik zei dat het er pas 6 waren...

    en ja 10.000 days
    als ze dat ooit live spelen, dan kan je me opdweilen
      woensdag 28 juni 2006 @ 12:11:49 #72
    54452 Risp
    Pushit on me
    pi_39316402
    "Came out to watch you play, why are you running away?"
    "I thought that you were hiding, and you thought that I had run away"
    -- Maynard James Keenan
      woensdag 28 juni 2006 @ 12:12:20 #73
    54452 Risp
    Pushit on me
    pi_39316415
    foutje...

    Meer foto's niet gemaakt. Genoot er liever van dan moeilijk met mijn telefoon gaan doen
    "Came out to watch you play, why are you running away?"
    "I thought that you were hiding, and you thought that I had run away"
    -- Maynard James Keenan
    pi_39316712
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 12:04 schreef Reena het volgende:

    [..]

    Ja, maar 1 nummer duurt op het album al gemiddeld 6 minuten, dus een live versie is dan nog langer. Na ongeveer 3 kwartier keek ik op mijn horloge en toen hadden ze pas 6 nummers gespeeld. Een vriendin van me die mee was (en alleen oude Tool nummers kent) zat echt met verbazing te kijken toen ik zei dat het er pas 6 waren...

    en ja 10.000 days
    als ze dat ooit live spelen, dan kan je me opdweilen
    Mij ook!

    En eigenlijk spreekt het voor ze als 1,5 uur te kort lijkt. Tijd vliegt voorbij en dat soort spreekwoorden
      woensdag 28 juni 2006 @ 12:24:17 #75
    118784 denka
    Vrijheid! Blijheid!
    pi_39316805
    Ik heb gister echt intens genoten en het was echt een super concert..Vanaf het begin tot het einde heb ik geen rust meer gehad en was toch wel helemaal op op het einde..Het ene na het andere goede nummer kwam voorbij, oke sommige zijn wat minder dan de andere maar ik kon over het algemeen geen moment kiezen om drinken te halen of te pissen..

    Het was echt machtig..
    Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
      woensdag 28 juni 2006 @ 12:34:27 #76
    96116 ralfseltje
    Sitting on a cornflake
    pi_39317124
    Dit bandje komt er wel

    Geweldig genoten, stond op een paar meter van Adam, helemaal vooraan, supervet. Alleen stonden er drie vervelende mafkezen achter me die de hele tijd liepen te springen en doen, maja, moeten ze zelf maar weten.
    Verder onwijs vet optreden, maar wel jammer dat alles vrijwel hetzelfde was als op pinkpop...
    pi_39317173
    Wel een andere set list toch?

    Tenminste, op PP speelden ze geen right in two
      woensdag 28 juni 2006 @ 12:40:37 #78
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_39317283
    Ik heb iets van 10 foto's genomen en 2 filmpjes (wist niet dat het niet mocht ).

    1.3m op hoogste res. Zitten geloof ik wel een paar goede/acceptabele bij, moet zo even kijken.
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
    pi_39318083
    quote:
    heeft iemand publiceerbare foto's van redelijk goede kwaliteit voor de FOK-review toevallig? Ik heb zelf ook alleen 640x480 crap...
    Ik heb ook een filmpje op mn mobiel en wat foto's. Ben alleen nog maar thuis geweest om te slapen dus moet straks ff kijken....
    Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
    pi_39318140
    Was vanacht om 2 uur terug. 5,5 uur in de auto voor 1,5 TOOL
    Alles is al gezegd, ik sluit me aan bij;
    Eerste nummer minder, daarna geweldig
    Typisch TOOL optreden qua "spektakel", publiek, interactie.
    Ik heb Maynard nog nooit zoveel horen zeggen. Vergelijk Oosterpoort (2002 )
    HMH was kleiner dan verwacht
    Ben blij dat ik me aan het vriendelijke verzoek van Maynard gehouden heb, al had ie 't ook zelf kunnen vragen: "Smoke up your last joint and enjoy"

    Mijn wens kwam uit: "See you in november"

    Nep-shirts verkopers
    Het grijze "tourshirt" had volgens mij de HMH er niet eens opstaan
    All this pain is an illusion
      woensdag 28 juni 2006 @ 13:21:32 #81
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
    pi_39318614
    Toch maar geen 'illegale foto's'...heeft de eindredactie liever niet...om evt gezeur met management van Tool te krijgen ed. Dus dan maar Toolband.com foto's....review komt er vanmiddag nog op hopelijk
    maar ik ben nog steeds benieuwd naar de foto's
      woensdag 28 juni 2006 @ 14:08:43 #82
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_39320520
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 13:21 schreef Pink_Floyd het volgende:
    Toch maar geen 'illegale foto's'...heeft de eindredactie liever niet...om evt gezeur met management van Tool te krijgen ed. Dus dan maar Toolband.com foto's....review komt er vanmiddag nog op hopelijk
    maar ik ben nog steeds benieuwd naar de foto's
    Ik ben ook benieuwd naar foto's

    Ik zie ineens in je sig staan dat je afgelopen vrijdag naar Bullet for my Valentine bent geweest, in Tivoli. Heb je de supportact gezien, The Analog Project? Wat vond je ervan?
    De drummer is mijn bergbikkel-maatje, en we stonden samen gisteravond met een dikke grijns in de HMH
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_39320535
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 12:36 schreef super-muffin het volgende:
    Wel een andere set list toch?

    Tenminste, op PP speelden ze geen right in two
    En wel The Pot. Da's ws ook het enige verschil, naast wat variatie in volgorde. Ohja, en Lost Keys voor Rosetta Stoned, volgens mij deden ze dat op Pinkpop ook niet.
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
      woensdag 28 juni 2006 @ 14:25:54 #84
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_39321089
    Mark had ook een grandioze avond Stond bijna vooraan en dat heeft 'ie moeten bekopen met een (hopelijk) tijdelijke gehoorbeschadiging. Maar ja, je moet er wat voor over hebben hè Aan het eind van het concert wilde hij nog een t-shirt gaan kopen, maar ze hadden alleen nog maar maat S. Dus toen heeft 'ie maar een poster gekocht Volgens hem stond Maynard de hele tijd zijn kant op te zingen, maar hij keek eigenlijk richting de bassist. Verder werden er wat dingen het publiek ingegooid, maar dan kon hij er net geen grip op krijgen, helaas
    Niet meer actief op Fok!
      woensdag 28 juni 2006 @ 14:33:28 #85
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_39321348
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 14:09 schreef LintuxCx het volgende:

    [..]

    En wel The Pot. Da's ws ook het enige verschil, naast wat variatie in volgorde. Ohja, en Lost Keys voor Rosetta Stoned, volgens mij deden ze dat op Pinkpop ook niet.
    Op PP begonnen ze idd gelijk met Rosetta stoned. Ik vond de uitvoering daar ook beter eerlijk gezegd.
    Ze speelden 'Sober' toch niet op Pinkpop? Of was ik niet meer nuchter, hahahaha
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
    pi_39321487
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 14:09 schreef LintuxCx het volgende:

    [..]

    En wel The Pot. Da's ws ook het enige verschil, naast wat variatie in volgorde. Ohja, en Lost Keys voor Rosetta Stoned, volgens mij deden ze dat op Pinkpop ook niet.
    Nee want daar begonnen ze met Rosetta Stoned

    -edit
    spuit 11
    pi_39321806
    Ik had het hele rookverbod niet gehoord en heb daarom ook vrolijk staan paffen tijdens de show.

    Daarentegen vond ik inderdaad ook dat men voor 40 euro wel íets langer had mogen spelen. Het geluid e.d. was tijdens de eerste 3 nummers ronduit waardeloos.

    Daarna: Kippevel!
    pi_39321924
    Ben ik overigens de enige die niet in een paar zinnen, aan iemand die TOOL niet kent, kan uitleggen wat voor band TOOL eigenlijk is?
    Gesprekken gaan vaak in de trand van:
    - Ik ga naar een concert van TOOL
    * Wáárheen?
    - TOOL; T,O,O,L
    * Nooit van gehoord. Wat voor band is dat?
    - euh... Rock band, geen doorsnee, kippevel muziek, herrie, melodieus, geniaal..
    * waar kun je het mee vergelijken?
    - Ik zou het niet weten, je kunt het het beste zelf luisteren, als je er tegen kunt.

    Na 14 jaar nog steeds geen kant en klaar antwoord.
    Is het al november
    All this pain is an illusion
      woensdag 28 juni 2006 @ 14:51:40 #89
    75447 sir_Tachyon
    46 and 2 Just Ahead of Me
    pi_39321968
    SUPER GAAF CONCERT
    Geluid stond heerlijk hard. Ze speelden ook perfect. Alleen na wat solo's van Adam hoorde de gitaar ineens heel wat minder maar dat lag denk ik aan de geluidsmannen. Intro van Jambi klinkt live zoveel beter dan op de cd. Gewoon weer een bewijs dat je thuis hard moet draaien. Ik had alleen niet verwacht dat Justin dat oneindige-feedback-toon van Lost Keys deed (ik dacht dat dat gitaar was). En dat Justin dat hoge boventoon-geluidje deed bij Right In Two, echt geweldig, toch maar ff uitzoeken hoe hij dat doet.
    Voor de rest vind ik Tool-concerten altijd kort maar anders had ik ook mijn trein na het verre oosten niet gered dus..
    Hopelijk in November Wings 1 & 2 en Intension. En andere meesterwerken zoals Disposition/Reflection/Triad, H., Third Eye, Flood, Grudge, Patient, Pushit en Demon Cleaner (jaja is niet van hun maar hij is zo mooi)
    "The boy blesses whispers into words,
    in the painted valleys they await rain"
    pi_39322132
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 11:47 schreef HeatWave het volgende:

    [..]

    jammer dat maynard niet gewoon 2 uur speelde voor mijn 40 euro maar er na 1.5 uur alweer mee nokte. Over respect gesproken.

    Het concert was opzich echt super hoor, maar dat soort treehugging hippy crap trek ik niet.
    lul toch niet, zal sowieso blij zijn als dat gestink eens afgelopen is in de horeca.. maar goed

    superconcert verder.
    underground forever baby
    pi_39322473
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 14:50 schreef Penta-223 het volgende:
    Ben ik overigens de enige die niet in een paar zinnen, aan iemand die TOOL niet kent, kan uitleggen wat voor band TOOL eigenlijk is?
    Gesprekken gaan vaak in de trand van:
    - Ik ga naar een concert van TOOL
    * Wáárheen?
    - TOOL; T,O,O,L
    * Nooit van gehoord. Wat voor band is dat?
    - euh... Rock band, geen doorsnee, kippevel muziek, herrie, melodieus, geniaal..
    * waar kun je het mee vergelijken?
    - Ik zou het niet weten, je kunt het het beste zelf luisteren, als je er tegen kunt.

    Na 14 jaar nog steeds geen kant en klaar antwoord.
    Is het al november
    ehm ja goeie
    Zoiets uit de OOR recensie dan maar?
    quote:
    Tool heeft de techniek van de meest gerenommeerde symfonische rockband, combineert dat met de passie van een stel jonge speelse honden en het vermogen een en ander vorm te geven in een van de meest originele rockshows en rocksongs van deze én de vorige eeuw. ‘Tool is de nieuwe norm’, schreef ik naar aanleiding van een optreden ongeveer vijf jaar geleden. Tool is inmiddels die norm voorbij. Tool is buitencategorie.
    Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
    pi_39322483
    Treehugging hippy crap????

    Als iemand de longen uit z'n lijf staat te zingen voor jou en aangeeft dat hij last van de rook heeft...
    Steek zelf maar es een sjekkie op in een kleine ruimte en ga dan uit volle borst meezingen....
    Na vijf minuten (niet eens 1 nummer) krijg je "hippy crap" niet eens meer uit je strot, laat staan treehugging.
    All this pain is an illusion
      woensdag 28 juni 2006 @ 15:10:10 #93
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_39322541
    Klinkt goed allemaal, ik zat helaas een paar dagen op Malta, dus ik kon niet Maar Malta is wel tof, en ik had een iPod mee
    Mooi om te horen dat mijn novembervoorspelling zeer waarschijnlijk uitkomt.
    En oja, ik omschrijf Tool altijd als Pink Floyd, maar dan een stukje harder.
    We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
    Check mijn band Glorybox
      woensdag 28 juni 2006 @ 15:13:14 #94
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_39322643
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 15:08 schreef Penta-223 het volgende:
    Treehugging hippy crap????

    Als iemand de longen uit z'n lijf staat te zingen voor jou en aangeeft dat hij last van de rook heeft...
    Steek zelf maar es een sjekkie op in een kleine ruimte en ga dan uit volle borst meezingen....
    Na vijf minuten (niet eens 1 nummer) krijg je "hippy crap" niet eens meer uit je strot, laat staan treehugging.
    Kleine ruimte?
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
    pi_39322691
    eerste keer tool, en meteen verkocht. Had op aanraden van m'n broertje een kaartje gekocht, en om te kijken wat voor muziek het nu eigenlijk is 10.000 days in m'n autoradio gestopt (2 dagen voor het concert), is dus nooit meer uit m'n CD-speler gekomen.

    Vette visuals, muziek, alles sloot op elkaar aan, en versterkte elkaar zelfs. Erg knap Van het weekend even de CD-collectie aanvullen met everything Tool, en van de zomer in London T-shirts scoren, de merchandisingstand had een hekel aan grote mensen, aangezien er geen T-shirts in XL/XXL te koop waren. Maar goed, dat was het enige minpuntje van de avond wat mij betreft.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
      woensdag 28 juni 2006 @ 15:15:12 #96
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_39322708
    Altijd leuk die hippies .

    Er staan ventilatoren die ALLES van het podium wegbliezen, dus OOK de rook die ze ZELF uit de rookmachines pompen.

    Al eeuwen staan muzikanten te spelen in zowel grote als kleine zaaltjes waar gerookt wordt. Ik heb zelfs uberjankers metallica nooit horen miepen.

    Die gast is gewoon een watje....
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_39322746
    @ longmen
    Ik denk niet dat dit voor een buitenstaander een begrijpelijk antwoord is.
    Rock roept toch assosciaties op van raggende gitaren, vlammen en gebrul. Zeker RockSHOWS.
    Hoe vaak ik wel niet lees dat de "show" tegen viel...
    Vaak van mensen die TOOL niet echt kennen en/of naar hun eerste concert zijn geweest.

    Ik kan me overigens wel vinden in de oor quote, met steekwoorden als: Techniek, passie, origineel
    All this pain is an illusion
    pi_39323010
    Ik probeer af en toe de combinatie Pinkfloyd/ Led Zeppelin. Als uitleg, niet als mix
    Werkt overigens alleen bij oudere jongeren.

    Dat met die rookmachines snapte ik ook niet helemaal.

    Wbt de "kleine ruimte" als er een duizend man staan te roken in de HMH istie niet zo groot meer. Ventilatie of niet, ik zat boven en het stond her en der behoorlijk blauw van de rook.
    Ik had zelf een paar nummers moeite mee te kunnen blijven bleren vanwege het vele gerook om me heen.

    Let wel ik ben fervent roker. Gister op de gang.
    All this pain is an illusion
      woensdag 28 juni 2006 @ 15:24:50 #99
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_39323060
    Ik heb ook niet als een debiel staan roken hoor. Ik vind het alleen onzin. Op het podium heb je er gewoon vrijwel geen last van.

    En die gitartist van Tool heeft vaak genoeg met een peuk op het podium gestaan.
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
      woensdag 28 juni 2006 @ 15:26:12 #100
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_39323111
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 15:15 schreef HeatWave het volgende:
    Die gast is gewoon een watje....
    Als de rook op zijn stem slaat, heeft ie wel degelijk een punt, want dan gaat het ten koste van het concert. Jouw recht om te roken eindigt waar mijn gezicht begint, en ik heb geen enkele behoefte om gedwongen mee te genieten van hoe een ander zichzelf van een inwendige snelweg voorziet. De mannen van Tool hebben daarbij gewoon recht op een rookvrije werkplek

    Dat JMK dat vroeg is z'n goed recht, en dat mensen die vraag opvolgen is alleen maar positief. Het laat zien dat we met z'n allen best wel even sociaal kunnen doen.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_39323283
    Ik heb na een uur één sigaretje opgestoken, achter in de zaal dat wel. Vóór mij stonden drie boeren minimaal 2 pakjes marlboro bij elkaar weg te paffen. Erg aso.
    pi_39323300
    Ik denk dat Maynard de enige is die kan bepalen of hij er wel of geen last van heeft.
    Wat de gitarist wel of niet in het verleden gedaan heeft zegt niets over de omstandigheden op dit moment.

    Als iemand ergens last van heeft en dat vriendelijk zegt, vind ik dat je dat moet respecteren.
    Of je past je aan of je gaat elders.
    Persoonlijk kies ik er liever voor om bij het optreden te zijn dan te roken.
    Waar op de gang overigens genoeg mogelijkheid voor was, zonder een noot te hoeven missen
    All this pain is an illusion
      woensdag 28 juni 2006 @ 15:38:16 #103
    22352 Ascaroth
    sitting out.
    pi_39323540
    "Hier volgt een boodschap van Maynard.."

    Zijn er nog mensen die de lettergrepen hebben geteld of de Nederlandse en Engelse boodschap over elkaar heen hebben gelegd ofzo?
    Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
    "I call, I call your tits."
    Last.fm
      woensdag 28 juni 2006 @ 15:39:08 #104
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_39323565
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 15:38 schreef Ascaroth het volgende:
    "Hier volgt een boodschap van Maynard.."

    Zijn er nog mensen die de lettergrepen hebben geteld of de Nederlandse en Engelse boodschap over elkaar heen hebben gelegd ofzo?
    .

    Was het overigens teveel moeite voor hem om het zelf even in te spreken, in het Engels dan? .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_39323630
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 15:39 schreef HeatWave het volgende:

    [..]

    .

    Was het overigens teveel moeite voor hem om het zelf even in te spreken, in het Engels dan? .
    De bassist bleef maar door paffen, dus dat werd lastig
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_39323665
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 15:38 schreef Ascaroth het volgende:
    "Hier volgt een boodschap van Maynard.."

    Zijn er nog mensen die de lettergrepen hebben geteld of de Nederlandse en Engelse boodschap over elkaar heen hebben gelegd ofzo?
    All this pain is an illusion
      woensdag 28 juni 2006 @ 15:41:29 #107
    13749 AirwiN
    Deeper shade of soul
    pi_39323676
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 15:39 schreef HeatWave het volgende:

    Was het overigens teveel moeite voor hem om het zelf even in te spreken, in het Engels dan? .
    Eens, als je het serieus wil laten overkomen zeg het dan zelf op het podium, of spreek zelf de tekst in, maar laat het dan niet met zo'n Nederlandse droogklotenstem voorlezen...
    And if you don't like it then hey fuck you!
    I'm just a cool young brother who looks kinda old
    Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
      woensdag 28 juni 2006 @ 15:41:54 #108
    145090 HenkBenzinetank
    Toegevoegde waarde
    pi_39323694
    quote:
    John McClane zegt:
    mijn ma heeft met organisator gepraat van de afterparty. En die had verteld dat het in Ahoy is.
    (ze heeft wel allemaal leuke dingen gehoord, kotsen van evil jared komt door dr. pepper gemengd met melk.. dat soort dingen)
    Of het waar is, weet ik niet, maar jammer is het wel. Ahoy' heeft een kut akoestiek.

    Ænima, Lateralus, Schism, Sober, Vicarious, Stinkfist allemaal !
      woensdag 28 juni 2006 @ 15:42:40 #109
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_39323723
    Ahoy zou inderdaad kut zijn.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
      woensdag 28 juni 2006 @ 15:44:09 #110
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_39323775
    Ahoy ben ik idd ook wel klaar mee als zaal. Vroeger pikte ik het maar, maar die bagger locatie heeft echt afgedaan.
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_39323963
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 15:44 schreef HeatWave het volgende:
    Ahoy ben ik idd ook wel klaar mee als zaal. Vroeger pikte ik het maar, maar die bagger locatie heeft echt afgedaan.
    hmmm ja, akoestiek is idd best kut in Ahoy', maar het is niet onmogelijk om daar een goede sound neer te zetten. Ik ben er vorig jaar (geloof ik?) naar Live geweest en daar was het geluid toch heel behoorlijk. Bij alle andere concerten die ik in A gezien heb, was het idd bagger.

    Maar om vanwege de zaal nou niet naar tool te gaan...
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_39323998
    Ahoy....Tool....

    RAAAAAAAAAAAAAH THE DILEMMAS!!!
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
      woensdag 28 juni 2006 @ 15:50:21 #113
    12958 BOKA
    Kung Pow!
    pi_39324010
    Als het in de Ahoy is ga ik niet, een grotere zaal dan de HMH hoeft van mij niet, ik vond de HMH zelfs al iets te groot. Ze moeten gewoon weer naar 013 komen.
    Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
      woensdag 28 juni 2006 @ 15:50:43 #114
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_39324023
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 15:49 schreef Vliegvrager het volgende:
    Maar om vanwege de zaal nou niet naar tool te gaan...
    Wat is daar vreemd aan? Waarom zou ik naar Tool gaan als ik vooraf al sterk het vermoeden heb dat het voor geen meter zal klinken?
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
    pi_39324087
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 15:44 schreef HeatWave het volgende:
    Ahoy ben ik idd ook wel klaar mee als zaal. Vroeger pikte ik het maar, maar die bagger locatie heeft echt afgedaan.
    We willen je ook niet meer hebben, hier

    Maar goed: akoustiek heeft, naast de locatie, ook te maken met de geluidstechnici en de kwaliteiten daarvan.....
    Toch apart dat je vaak wél goed geluid hebt. Dat ligt dan echt niet aan de muziek zelf of de zaal...
    A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
      woensdag 28 juni 2006 @ 15:54:41 #116
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_39324154
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 15:52 schreef Five_Horizons het volgende:

    [..]

    We willen je ook niet meer hebben, hier
    gelukkig kiezen de wat betere artiesten meer en meer voor de HMH, ze willen graag dat het goed klinkt .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_39324171
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 15:54 schreef HeatWave het volgende:

    [..]

    gelukkig kiezen de wat betere artiesten meer en meer voor de HMH, ze willen graag dat het goed klinkt .
    zoals de Pussycat Dolls
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
      woensdag 28 juni 2006 @ 15:55:13 #118
    12958 BOKA
    Kung Pow!
    pi_39324178
    Niet alleen de akoestiek is belangrijk; Tool is gewoon geen stadion-act.
    Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
      woensdag 28 juni 2006 @ 15:55:56 #119
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_39324206
    Alle keren dat ik Tool heb gezien was het geluid prima, ongeacht of het op een festival was of in een zaal die bekend staat om zijn crappy geluid. Ze nemen gewoon de juiste mensen mee. Ahoy zou te groot zijn, wat mij betreft is HMH prima.
    Overigens is het wel nuttig om die rook-discussie even in een ander perspectief te zien: ze komen natuurlijk uit LA, en in Californië geldt al behoorlijk wat jaartjes een hele strenge anti-rookwet (als onderdeel van de hele gezondheidscultus daar). Clubs, bars, café's, concertzalen, allemaal rookvrij. Voor Californiërs is het dus echt wennen als ze hier ineens in van die rookhokken komen. En ik kan me goed voorstellen dat een zanger er last van heeft. Vorig jaar was ik bij Lizz Wright in Paradiso, er hingen briefjes op de deur dat er op de verzoek van de act niet gerookt mocht worden, en iedereen hield zich er keurig aan. Hoe makkelijk dat is, weet ik als voormalig roker.
    We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
    Check mijn band Glorybox
    pi_39324229
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 15:16 schreef Penta-223 het volgende:
    @ longmen
    Ik denk niet dat dit voor een buitenstaander een begrijpelijk antwoord is.
    Rock roept toch assosciaties op van raggende gitaren, vlammen en gebrul. Zeker RockSHOWS.
    Hoe vaak ik wel niet lees dat de "show" tegen viel...
    Vaak van mensen die TOOL niet echt kennen en/of naar hun eerste concert zijn geweest.

    Ik kan me overigens wel vinden in de oor quote, met steekwoorden als: Techniek, passie, origineel
    Nee misschien niet begrijpelijk.. Maar mensen die het dan nog niet snappen moeten dan maar tevreden zijn met rock en gitaren, daar steek ik dan verder geen energie in, behalve de tip eens wat te gaan luisteren op internet! De mensen waar ik over het algemeen mee omga zijn muzikaal onderlegd dus die kunnen met de oor quote redelijk uit de voeten denk ik
    Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
      woensdag 28 juni 2006 @ 15:58:44 #121
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_39324295
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 15:55 schreef SocialDisorder het volgende:

    [..]

    zoals de Pussycat Dolls
    Discussies tussen mij en die rotterdammert moet je met een vrachtwagen zout nemen .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_39324320
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 15:55 schreef Svyatagor het volgende:
    Alle keren dat ik Tool heb gezien was het geluid prima, ongeacht of het op een festival was of in een zaal die bekend staat om zijn crappy geluid. Ze nemen gewoon de juiste mensen mee. Ahoy zou te groot zijn, wat mij betreft is HMH prima.
    Daar zullen de mensen die geen kaartje konden krijgen anders over gedacht hebben
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_39324340
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 15:58 schreef HeatWave het volgende:

    [..]

    Discussies tussen mij en die rotterdammert moet je met een vrachtwagen zout nemen .
    Een Dode Zee vol zelfs
    A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
    pi_39324405
    Ik ben overigens wel weer zo'n eikel, dat ik ga ouwehoeren over wat er op de muntjes van de HMH staat: sta je daar met PCD en T(r)iësto-muntjes in je zak....
    A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
      woensdag 28 juni 2006 @ 16:02:21 #125
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_39324452
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 16:01 schreef Five_Horizons het volgende:
    Ik ben overigens wel weer zo'n eikel, dat ik ga ouwehoeren over wat er op de muntjes van de HMH staat: sta je daar met PCD en T(r)iësto-muntjes in je zak....
    Daar moet ik je helaas gelijk ingeven . Ik wil Tool muntjes .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_39324474
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 16:02 schreef HeatWave het volgende:

    [..]

    Daar moet ik je helaas gelijk ingeven . Ik wil Tool muntjes .
    Volgende maand naar de HMH
    A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
    pi_39324532
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 16:02 schreef HeatWave het volgende:

    [..]

    Daar moet ik je helaas gelijk ingeven . Ik wil Tool muntjes .
    ik ook. Ik stond te kijken van WTF moet ik met PCD muntjes?
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
      woensdag 28 juni 2006 @ 16:09:24 #128
    13749 AirwiN
    Deeper shade of soul
    pi_39324715
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 16:01 schreef Five_Horizons het volgende:
    Ik ben overigens wel weer zo'n eikel, dat ik ga ouwehoeren over wat er op de muntjes van de HMH staat: sta je daar met PCD en T(r)iësto-muntjes in je zak....
    Ruilen tegen een Art Garfunkel muntje?

    Toen ik begin mei concert van Radiohead had in de HMH hald ik wel Radiohead muntjes. Zat er nu stiekum ook wel op te hopen, maar helaas...
    And if you don't like it then hey fuck you!
    I'm just a cool young brother who looks kinda old
    Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
      woensdag 28 juni 2006 @ 16:09:53 #129
    44600 Dandelion
    ZEKUR OUWE!!!!!!
    pi_39324736
    Ben eenmaal in Ahoy geweest, en vond het geluid daar toen prima. Dat was bij Coldplay x jaar terug. Het maakt mij wat dat betreft niet zo veel uit, ik heb genoeg vertoruwen in de geluidsmensen van =TOOL=, alhoewel de arena natuurlijk een no go zou zijn. Maar de kans is ook groot dat ik weer uitwijk naar Duitsland veell beter concertland dan NL wat mij betreft. Qua organisatie, locaties en publiek.

    wbt de rook discussie, de rook die uit een rookmachine komt is compleet anders van samenstelling dan sigarettenrook. GOEDE rook uit rookmachines zal niet op je adem slaan. De budget dingen zeer zeker wel. Ik ga er vanuit dat =TOOL= wel goede machines zal hebben.
    Get on your boots!
    16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
    Last.fm | Twitter
      woensdag 28 juni 2006 @ 16:13:15 #130
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_39324849
    Tool is gewoon zonder = en met 1 hoofdletter hoor .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_39324920
    Wings of Marie (pt1) en 10000 days (wings pt2) Hebben ze niet gespeeld aan de setlist te zien....Die 2 vind ik juist geniaal!
      woensdag 28 juni 2006 @ 16:29:07 #132
    44600 Dandelion
    ZEKUR OUWE!!!!!!
    pi_39325411
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 16:13 schreef HeatWave het volgende:
    Tool is gewoon zonder = en met 1 hoofdletter hoor .
    nietus
    Get on your boots!
    16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
    Last.fm | Twitter
      woensdag 28 juni 2006 @ 16:31:39 #133
    12958 BOKA
    Kung Pow!
    pi_39325484
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 16:29 schreef Dandelion het volgende:

    [..]

    nietus
    Jawel.
    Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
      woensdag 28 juni 2006 @ 16:37:39 #134
    44600 Dandelion
    ZEKUR OUWE!!!!!!
    pi_39325697
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 16:31 schreef BOKA het volgende:

    [..]

    Jawel.
    Prima
    Get on your boots!
    16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
    Last.fm | Twitter
      woensdag 28 juni 2006 @ 16:49:17 #135
    44600 Dandelion
    ZEKUR OUWE!!!!!!
    pi_39326099
    Zou dat hele rookverbod van MJK niet gewoon een zieke test van hem zijn om te kijken hoe ver hij kan gaan?Ik zie em daar wel voor aan eigenlijk. Dat ie naderhad tegen zijn bendleden zegt: "weh, zag je hoe die schaapjes allemaal braaf naar me luisterden!"
    Get on your boots!
    16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
    Last.fm | Twitter
    pi_39326435
    wat een gezeik weer van die rookjunks
    underground forever baby
    pi_39326797
    @ Dandelion
    Dan had ie wel wat ludiekers bedacht denk ik.

    @ Laton
    laat maar
    All this pain is an illusion
      woensdag 28 juni 2006 @ 17:13:38 #138
    53708 ondeugend
    Lost in Sound
    pi_39326937
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 16:59 schreef Laton het volgende:
    wat een gezeik weer van die rookjunks
    And everything under the sun is in tune
    But the sun is eclipsed by the moon.
    And Prince is still here!
      woensdag 28 juni 2006 @ 17:20:27 #139
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_39327179
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 17:13 schreef ondeugend het volgende:

    [..]

    Ach, opzich hebben ze wel gelijk, maar het jank gehalte is altijd zo hoog .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
      woensdag 28 juni 2006 @ 17:42:37 #140
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_39327810
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 12:40 schreef RipCore het volgende:
    Ik heb iets van 10 foto's genomen en 2 filmpjes (wist niet dat het niet mocht ).

    1.3m op hoogste res. Zitten geloof ik wel een paar goede/acceptabele bij, moet zo even kijken.
    Bah het zijn allemaal wazige, donkere shitfoto's geworden.

    De filmpjes zijn echter wel gelukt! Nouja, je kan horen dat het Schism en Sober zijn wat ze spelen.
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
    pi_39327829
    Rook'verbod' wordt steeds gangbaarder volgens mij hoor, John Cale had het ook, hield iedereen zich keurig aan.

    Ik vond het gisteren goed, maar was niet zo overweldigd als op Pinkpop. Ik heb Tool tot nu toe steeds met tussenpozen van jaaaaren gezien, en dan is het steeds zo dat ik nog wel weet dat ik ze de vorige keer erg goed vond maar pas bij het concert realiseer ik me weer "fuck hee, ZO goed was het dus".

    Nu echter zat er zo kort tussen Pinkpop en HMH dat dat 'schokeffect' er niet was: ik stond in de HMH met torenhoge verwachtingen. En dan begint het eerst met slecht geluid, dat duurde gelukkig maar kort, en dan daarna ongeveer hetzelfde optreden als op Pinkpop. Superstrak weer, supertof, absoluut, maar ik kwam deze keer dus niet naar buiten in 'n "whaaaat the fuuuuuck!"-stemming omdat ik, tja, gewoon wel had verwacht dat het optreden ongeveer zo zou zijn.

    Volgende keer maar gewoon weer drie jaar wachten

    Leuk trouwens om te lezen dat zoveel mensen zich aan die drie lompe idioten hebben gestoord. Ik zag in het publiek ook al de vele meewarige blikken.

    De rest van het publiek was wel het andere uiterste: ik kan bij zo'n concert ook weer niet helemaal stil blijven staan. Had om me heen voor 95% mensen die met de armen over elkaar stonden te luisteren. Vind ik prima trouwens, ik lig niet wakker van "lauw" publiek: ik kom voor het optreden en heb geen opwarmer van m'n buren nodig om ervan te kunnen genieten.
    pi_39327849
    Ik vond het een prima concert, ik stond rechtsvooraan en ik kon zijn stem echt met moeite onderscheiden van de rest, het leek alsof die een stuk zachter was.

    Ik ben ook op pinkpop naar ze gaan kijken en ik moet bekennen dat ik bij lateralus (mijn favo :-)) de pit ben ingedoken, nu heb ik gisteravond gezien dat je dat gewoon niet moet doen.
    Maar wat een statisch publiek, op pinkpop was de sfeer veel en veel beter ook al stonden er mensen naast je die nog nooit van TOOL gehoord hadden.
    Gisteravond was er een concert dat binnen luttele minuten uitverkocht was en ik heb echt maar één persoon er werkelijk van zien genieten, de rest stond echt statisch om me heen en keek me raar aan toen ik stukjes uit volle borst meezong... WTF!
    2,3 en 4 juni Pinkpop - 27 juni TOOL - 18, 19 en 20 augustus Lowlands - 9 november TOOL
    pi_39327878
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 17:43 schreef thaleia het volgende:
    Rook'verbod' wordt steeds gangbaarder volgens mij hoor, John Cale had het ook, hield iedereen zich keurig aan.

    Ik vond het gisteren goed, maar was niet zo overweldigd als op Pinkpop. Ik heb Tool tot nu toe steeds met tussenpozen van jaaaaren gezien, en dan is het steeds zo dat ik nog wel weet dat ik ze de vorige keer erg goed vond maar pas bij het concert realiseer ik me weer "fuck hee, ZO goed was het dus".

    Nu echter zat er zo kort tussen Pinkpop en HMH dat dat 'schokeffect' er niet was: ik stond in de HMH met torenhoge verwachtingen. En dan begint het eerst met slecht geluid, dat duurde gelukkig maar kort, en dan daarna ongeveer hetzelfde optreden als op Pinkpop. Superstrak weer, supertof, absoluut, maar ik kwam deze keer dus niet naar buiten in 'n "whaaaat the fuuuuuck!"-stemming omdat ik, tja, gewoon wel had verwacht dat het optreden ongeveer zo zou zijn.

    Volgende keer maar gewoon weer drie jaar wachten

    Leuk trouwens om te lezen dat zoveel mensen zich aan die drie lompe idioten hebben gestoord. Ik zag in het publiek ook al de vele meewarige blikken.

    De rest van het publiek was wel het andere uiterste: ik kan bij zo'n concert ook weer niet helemaal stil blijven staan. Had om me heen voor 95% mensen die met de armen over elkaar stonden te luisteren. Vind ik prima trouwens, ik lig niet wakker van "lauw" publiek: ik kom voor het optreden en heb geen opwarmer van m'n buren nodig om ervan te kunnen genieten.
    Kan het eerlijk gezegd niet méér met je eens zijn
    2,3 en 4 juni Pinkpop - 27 juni TOOL - 18, 19 en 20 augustus Lowlands - 9 november TOOL
      woensdag 28 juni 2006 @ 17:50:30 #144
    55350 Reena
    Angelcrusher
    pi_39327989
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 16:49 schreef Dandelion het volgende:
    Zou dat hele rookverbod van MJK niet gewoon een zieke test van hem zijn om te kijken hoe ver hij kan gaan?Ik zie em daar wel voor aan eigenlijk. Dat ie naderhad tegen zijn bendleden zegt: "weh, zag je hoe die schaapjes allemaal braaf naar me luisterden!"
    In Engeland en volgens mij ook in de VS is het verboden om te roken in concertzalen (VS weet ik niet zeker, maar weet wel dat een aantal zalen een rookverbod heeft). Dus misschien dat hij het daarom ook durfde te vragen. Verder vind ik het een redelijk verzoek van een band. Ik vind wel dat hij op zijn minst het zelf had kunnen zeggen en dan had die dude het in het Nederlands kunnen vertalen. Vond het wel een beetje zwak dat we het van iemand anders te horen kregen.

    Kijk als je maar 1 sigaretje tijdens het concert gerookt hebt dan heb je al wel meegewerkt denk ik...het gaat er gewoon om dat er niet 1000 mensen een heel pakje weg staat te roken.
    Ik kan niet wachten tot ook hier er een rookverbod in concertzalen komt. Voor mij hoeft het niet in het café verboden te worden, maar concertzalen zou wel goed zijn. Kan Tool met een gerust hart terugkomen en een set van minimaal 2 uur spelen met 10,000 Days erin
    pi_39328102
    trouwens...

    see you all in november
    2,3 en 4 juni Pinkpop - 27 juni TOOL - 18, 19 en 20 augustus Lowlands - 9 november TOOL
      woensdag 28 juni 2006 @ 17:57:55 #146
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_39328174
    Ik ga trouwens wel een beetje mee in het te snel achter elkaar gezien. Vooral omdat de sets zo gelijk waren.

    Bij PP was mijn eerste keer Tool en daar ging ik echt HELEMAAL los.... EN gisteren, tja, de verassing was eraf.

    Maakt het optreden niet minder goed, maar mijn persoonlijke belevenis was gewoon iets minder .

    November sla ik ook maar over denk ik dan, maar dat roep ik wel vaker .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_39328253
    Mijn camera was dus afgepakt en mn videos werden gewist, maar met recovery software heb ik het weer terug gekregen, Lost Keys ben ik nu aan het uploaden
      woensdag 28 juni 2006 @ 18:02:06 #148
    43675 TAV74
    We're a virus with shoes
    pi_39328262
    Rookverbod vond ik niet zo verrassend, aangezien het bij APC in de 013 ook al zo was, en toen hield iedereen zich er aan (ook al omdat ze toen zo slim waren om al bij de ingang borden op te hangen). Als je nu zo geniet van deze band, dan kun je toch wel ff 2 uur je peuken op zak houden lijkt me, zag een dude zitten die totaal zat te flippen op de muziek maar wel een pakje peuken wegstouwde tijdens het concert. Beetje een loser ben je wel dan he.

    En ik verwacht dat de november tour een volwaardige headline zal zijn, dus ongetwijfeld dan ook weer de vertrouwde variatie in de setlists. Wees blij dat ze er alvast waren zou ik zeggen.

    En nu maar bidden dat het niet de Ahoy wordt, dan liever 2 avonden HMH of gewoon 5 keer de 013 (dan neem ik een week vakantie )
    "The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
    pi_39328672
    Statement: volgende keer ben ik er bij!
      woensdag 28 juni 2006 @ 18:28:03 #150
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_39328825
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 18:01 schreef woeeiiii het volgende:
    Mijn camera was dus afgepakt en mn videos werden gewist, maar met recovery software heb ik het weer terug gekregen, Lost Keys ben ik nu aan het uploaden
    Link?
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
    pi_39328963
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 17:43 schreef thaleia het volgende:
    Ik vond het gisteren goed, maar was niet zo overweldigd als op Pinkpop. Ik heb Tool tot nu toe steeds met tussenpozen van jaaaaren gezien, en dan is het steeds zo dat ik nog wel weet dat ik ze de vorige keer erg goed vond maar pas bij het concert realiseer ik me weer "fuck hee, ZO goed was het dus".

    Nu echter zat er zo kort tussen Pinkpop en HMH dat dat 'schokeffect' er niet was: [...] Superstrak weer, supertof, absoluut, maar ik kwam deze keer dus niet naar buiten in 'n "whaaaat the fuuuuuck!"-stemming
    Wauw. Herkenning. 100%.
    quote:
    Volgende keer maar gewoon weer drie jaar wachten
    Hmm. Ik wil toch eigenlijk november niet overslaan...
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
    pi_39328970
    WETEN WE AL WAAR IN NOVEMBER?

    Gisteren was super! Nu vreselijk brak op mn werk natuurlijk...
      woensdag 28 juni 2006 @ 18:43:05 #153
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_39329155
    Filmpjesfilmpjes!?

    Overigens vond ik het publiek ook wat 'lauw' vanaf het balkon gezien. Ik had iets meer enhousiastme verwacht van Tool-in-de-zaal-staan publiek. Maargoed ik heb me vermaakt, daar kwam ik dan ook voor.
    pi_39329407
    Lost Keys is 80%, het filmpje is 136 mb
    pi_39329448
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 18:02 schreef TAV74 het volgende:
    Rookverbod vond ik niet zo verrassend, aangezien het bij APC in de 013 ook al zo was, en toen hield iedereen zich er aan (ook al omdat ze toen zo slim waren om al bij de ingang borden op te hangen). Als je nu zo geniet van deze band, dan kun je toch wel ff 2 uur je peuken op zak houden lijkt me, zag een dude zitten die totaal zat te flippen op de muziek maar wel een pakje peuken wegstouwde tijdens het concert. Beetje een loser ben je wel dan he.
    Ik zag ook 2 gasten met tool tshirts staan die gewoon bleven paffen, tot het bittere einde.
    Of je hebt respect voor de band, òf niet.
    2,3 en 4 juni Pinkpop - 27 juni TOOL - 18, 19 en 20 augustus Lowlands - 9 november TOOL
      woensdag 28 juni 2006 @ 19:11:03 #156
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_39329779
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 18:56 schreef _alejandro het volgende:

    [..]

    Ik zag ook 2 gasten met tool tshirts staan die gewoon bleven paffen, tot het bittere einde.
    Of je hebt respect voor de band, òf niet.
    Ik ga er niet weer helemaal op in hoor, maar het was een VERZOEK om niet te roken, en geen verbod dus. Ik heb me er bijna het hele concert ook wel aangehouden, maar als je op het bankje gaat zitten en mij niet vermaakt, dan verveel ik me, en steek ik een peukje op. bite me.

    En ik blijf erbij dat als je voor 40 euro een show van 2 uur belooft en je speelt maar 1,5 dat je ook maar weinig respect voor je betalende publiek hebt.
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_39329893
    Was dat beloofd? 2 uur? Ik was na de verhalen over Dusseldorf e.d. wel voorbereid op 'n niet al te lang concert.
      woensdag 28 juni 2006 @ 19:17:54 #158
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_39329955
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 19:15 schreef thaleia het volgende:
    Was dat beloofd? 2 uur? Ik was na de verhalen over Dusseldorf e.d. wel voorbereid op 'n niet al te lang concert.
    Stond overal op de muren : 20:30-22:30: Tool

    En dat rook-verzoek hadden ze daar dan ook wel even op kunnen zetten van te voren. Ipv overal Sigaretten te verkopen .

    En waren ook mensen zat die het hele verzoek niet gehoord hebben ook .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
      woensdag 28 juni 2006 @ 19:18:35 #159
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_39329976
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 19:17 schreef HeatWave het volgende:

    [..]

    Stond overal op de muren : 20:30-22:30: Tool
    En ook in het bericht waarin verzocht werd niet te roken werd gesproken over 2 uur.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
      woensdag 28 juni 2006 @ 19:19:35 #160
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_39330000
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 19:18 schreef Angel_of_Dth het volgende:

    [..]

    En ook in het bericht waarin verzocht werd niet te roken werd gesproken over 2 uur.
    Ook dat nog eens : 1 of 2 keer per jaar TWEE uur is niet teveel gevraagd... SPEEL DAN OOK TWEE UUR!!!!!!
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
      woensdag 28 juni 2006 @ 19:22:28 #161
    43675 TAV74
    We're a virus with shoes
    pi_39330081
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 19:11 schreef HeatWave het volgende:

    [..]

    Ik ga er niet weer helemaal op in hoor, maar het was een VERZOEK om niet te roken, en geen verbod dus. Ik heb me er bijna het hele concert ook wel aangehouden, maar als je op het bankje gaat zitten en mij niet vermaakt, dan verveel ik me, en steek ik een peukje op. bite me.

    En ik blijf erbij dat als je voor 40 euro een show van 2 uur belooft en je speelt maar 1,5 dat je ook maar weinig respect voor je betalende publiek hebt.
    Dat gezeur over de lengte, zit je de hele set op je horloge te kijken ofzo.. Kijk gewoon voor de grap eens wat je aan kwaliteit en intensiteit krijgt. Heeft geen ruk met respect te maken, maar met het feit dat deze intense setlist voor MJK ook niet veel langer kan (wat met een rokerige zaal niet echt beter wordt). Ik heb liever kwaliteit dan kwantiteit.

    Enne: ga zelf even lekker 2,5 uur zo staan spelen....
    "The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
      woensdag 28 juni 2006 @ 19:25:44 #162
    70154 klez
    100 million+ death and countin
    pi_39330186
    Begon twijfelend (een van de bandleden voelde zich niet lekker), maar werd steeds beter naar het einde. Geluid in HMH is niet geweldig, de PA ging afentoe over z'n nek, podium is te laag. Ik heb ze wel eens beter gezien.
    Tool live blijft een bijzondere ervaring, dat sowieso.
    "They have invented a myth that Jews were massacred "
    Ahmadinejad, leader of Iran
      woensdag 28 juni 2006 @ 19:59:37 #163
    70154 klez
    100 million+ death and countin
    pi_39331124
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 18:33 schreef ugghh het volgende:
    WETEN WE AL WAAR IN NOVEMBER?
    Ja.
    "They have invented a myth that Jews were massacred "
    Ahmadinejad, leader of Iran
    pi_39331255
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 19:22 schreef TAV74 het volgende:

    [..]

    Enne: ga zelf even lekker 2,5 uur zo staan spelen....
    Dream Theater vorig jaar, same place... 2 uur en 45 minuten gespeeld... totaal 3 uur maar met een kwartiertje pauze... dus het kan best... en daar zeurde niemand over een sigaretje meer of minder...

    Ik had ook zo'n heerlijke kneus naast me staan... van het type stoere rocker. Had het goed naar zijn zin, maar dan toch stiekem een sjekkie roken... maar wel helemaal z'n hand eromheen! HAHAHA SUKKEL wat denk je zelf? dat Maynard van het podium komt om jou peukje uit te maken??

    De rookdiscussie is verder nutteloos... gelieve niet te roken... oke, niet gedaan! Geen problemen mee... al die mensen die wel 40 euro betalen en dan toch gaan roken terwijl wordt gevraagd of je dat niet wil doen....
    pi_39331334




    En:
    http://www.youtube.com/watch?v=yU643-ZcjTE
    Of mocht dit nu niet? verwijder dan maar....

    [ Bericht 12% gewijzigd door Longmen op 28-06-2006 20:35:23 ]
    Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
      woensdag 28 juni 2006 @ 20:10:10 #166
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
    pi_39331420
    Roken schmoken, als je zo verslaafd bent dat je niet 2 uur kan stoppen dan jammer, als je het wel kan opbrengen "good on ya" en respect voor die mensen. Het is idd een vraag en geen gebod, maar het getuigt ook wel van weinig doorzettingsvermogen als je niet 2 uur kan stoppen met roken
    (en ja ik heb ook gerookt).

    De FOK! review staat online

    Evenement: TOOL - 27 juni HMH
      woensdag 28 juni 2006 @ 20:16:03 #167
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
    pi_39331588
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 15:10 schreef Svyatagor het volgende:
    En oja, ik omschrijf Tool altijd als Pink Floyd, maar dan een stukje harder.
    Hee, zo stel ik mezelf ook altijd voor :p
      woensdag 28 juni 2006 @ 20:17:30 #168
    118784 denka
    Vrijheid! Blijheid!
    pi_39331631
    Ik heb ook een aantal joints gerookt en ja het wordt gevraagd dus het is geen verbod. Nou de mensen die er dan voor kiezen om niet te roken is hun goed recht en de mensen ervoor kiezen om wel te roken is ook hun goed recht. Iedereen moet het zelf weten punt en ik ga me dan echt niet ergeren op anderen omdat die wel roken..
    Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
      woensdag 28 juni 2006 @ 20:21:52 #169
    118784 denka
    Vrijheid! Blijheid!
    pi_39331751
    quote:
    Toch konden enkele nicotine-junkies het niet laten om nog wat op te steken. Erg stoer wel.
    Ik snap niet waarom dit stoer moet zijn, wat is hier stoer aan???

    Oja dan voor al die mensen die toch geluidsopnames, foto's, film hebben gemaakt --> erg stoer
    Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
      woensdag 28 juni 2006 @ 20:26:34 #170
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
    pi_39331889
    Er stonden behoorlijk wat boeren stoer te kijken of met hun peukie in de hand, van kijk mij toch eens lekker stiekem rokenterwijl men het vroeg niet te doen. Als je 15 bent en je moet je bewijzen tegenover je maten dan is er nog een reden voor te bedenken en anders ben je gewoon een nicotine-junkie die er toch even op moet steken. Of je kan dus gewoon niet zonder = een junkie. Dus mijn opmerking was idd niet opgesplits, of junkie of stoer moet het zijn
    pi_39332024
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 20:04 schreef Thomzzzzz het volgende:

    [..]HAHAHA SUKKEL wat denk je zelf? dat Maynard van het podium komt om jou peukje uit te maken??
    Maynard doet de Lange Frans
      woensdag 28 juni 2006 @ 20:30:51 #172
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_39332039
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 19:59 schreef klez het volgende:

    [..]

    Ja.
    Vertel.
      woensdag 28 juni 2006 @ 20:32:18 #173
    118784 denka
    Vrijheid! Blijheid!
    pi_39332083
    Och ja de hele rook discussie begint vervelend te worden en snap het probleem niet zo. Er wordt gevraagd of je het niet wilt doen, nou dan heb je de keus om het wel of niet te doen. Dit moet iedereen voor zich weten en dan moeten mensen opeens niet gaan kankeren naar anderen die het wel of niet doen..Het is je eigen keus, geld er een rookverbod in de HMH en mocht er dan nog worden gerookt dat is iets anders..
    Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
    pi_39332119
    Maar goed: iedereen vond het verder wel goed qua muziek?


    A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
      woensdag 28 juni 2006 @ 20:33:45 #175
    70154 klez
    100 million+ death and countin
    pi_39332132
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 20:30 schreef Evil_Koekje het volgende:

    [..]

    Vertel.
    Begint met een A en eindigt op een Y...
    "They have invented a myth that Jews were massacred "
    Ahmadinejad, leader of Iran
    pi_39332137
    En moet je daarvoor het woord k*nkeren gebruiken?
    Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
      woensdag 28 juni 2006 @ 20:36:09 #177
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_39332217
    Huiles....

    Het ging om de muziek, niet het wel/niet roken, joh.
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
    pi_39332282
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 20:33 schreef Longmen het volgende:
    En moet je daarvoor het woord k*nkeren gebruiken?
    Hey Jankerd (niet happen, is een grapje), ten eerste tof filmpje, je stond ongeveer waar ik ook stond... Ænema was cool! Echt een van de hoogtepunten, evenals Sober!

    ten tweede...
    quote:
    kan·ke·ren (onov.ww.)
    1 [pej.] hevig klagen
    2 zich woekerend verspreiden
    bron: www.vandale.nl
    pi_39332446
    Hier is mijn Lost Keys + Rosetta Stoned, had de digitale fotocamera de meeste van de tijd naar beneden gericht omdat ik te dichtbij stond on vollop te filmen. Dus ging ik voor t grootste deel puur geluid filmen en als ik de kans kreeg heel snel ff het podium filmen, Uiteindelijk was ook dit te gevaarlijk geweest want je ziet aan het eind dat ik gepakt wordt door de security:

    http://youtube.com/watch?v=p-yYbAhtyMQ
    pi_39332594
    ik zie het probleem eigenlijk niet... dat bij Pinkpop de camera's en opnamestudio weg moesten, oke... daar kan je echt boeiende dingen mee opnemen, maar een telefoonfilmpje, een filmpje met je fototoestel of een foto... wat boeit dat?? het blijft niet geheim want er worden zoveel foto's van Tool gemaakt, dat het podium en de opstelling enzo niet onbekend meer zijn... toch?
      woensdag 28 juni 2006 @ 20:50:35 #181
    118784 denka
    Vrijheid! Blijheid!
    pi_39332684
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 20:43 schreef woeeiiii het volgende:
    Hier is mijn Lost Keys + Rosetta Stoned, had de digitale fotocamera de meeste van de tijd naar beneden gericht omdat ik te dichtbij stond on vollop te filmen.

    http://youtube.com/watch?v=p-yYbAhtyMQ
    Beeld en geluid zijn zeer goed te doen!
    Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
    pi_39332833
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 20:38 schreef Thomzzzzz het volgende:

    [..]

    Hey Jankerd (niet happen, is een grapje), ten eerste tof filmpje, je stond ongeveer waar ik ook stond... Ænema was cool! Echt een van de hoogtepunten, evenals Sober!

    ten tweede...
    [..]

    bron: www.vandale.nl
    Kanker ligt voor sommgen gevoelig van Dale of niet.... Verder ben ik nooit zo op de woorden corrigeren.... maar respecteer het net als niet roken bij Tool...
    Filmpjes zijn kort, want had geen zin om iets te missen door steeds mn telefoon hoog te houden....
    Irriteert overigens ook een beetje op al die concerten die talloze camera's... Alsof mensen niet meer voor de band komen maar alleen voor de filmpjes.
    Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
    pi_39332835
    Geschoten met een sony dsc-w50, 6 megapixels en mpg filmfunctie
    pi_39332995
    Ik gebruik altijd WD 40
    All this pain is an illusion
      woensdag 28 juni 2006 @ 21:03:14 #185
    118784 denka
    Vrijheid! Blijheid!
    pi_39333135
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 20:54 schreef Longmen het volgende:

    [..]

    Kanker ligt voor sommgen gevoelig van Dale of niet.... Verder ben ik nooit zo op de woorden corrigeren.... maar respecteer het net als niet roken bij Tool...
    Filmpjes zijn kort, want had geen zin om iets te missen door steeds mn telefoon hoog te houden....
    Irriteert overigens ook een beetje op al die concerten die taloze camera's... Alsof mensen niet meer voor de band komen maar alleen voor de filmpjes.
    Hoezo, tis toch leuk als je een paar mooie foto's en eventueel wat opnames kunt maken als terugblik en herinnering aan het concert.

    Mag je dan ook geen foto's meer maken op vakantie of bij andere dingen, want het lijkt dan dat de mensen niet meer voor parijs/new york/sydney etc...komen maar voor de foto's en filmpjes

    TOOL moet maar eens met een mooie live dvd komen zodat de fans ook eens iets hebben..
    Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
      woensdag 28 juni 2006 @ 21:10:07 #186
    70154 klez
    100 million+ death and countin
    pi_39333344
    Als ik de review lees ben ik een van de weinige die het geluid niet geweldig vond. Hard OK, maar zorg dan wel dat de nuances goed te horen blijven. Dat was in 013 tien keer beter.
    "They have invented a myth that Jews were massacred "
    Ahmadinejad, leader of Iran
      woensdag 28 juni 2006 @ 21:17:52 #187
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
    pi_39333594
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 21:10 schreef klez het volgende:
    Als ik de review lees ben ik een van de weinige die het geluid niet geweldig vond. Hard OK, maar zorg dan wel dat de nuances goed te horen blijven. Dat was in 013 tien keer beter.
    Ik had wel oordopjes in het eerste gedeelte, daarna was ik er wel aan gewend en stond het iets strakker afgesteld
    pi_39334080
    Hey, Pink_Floyd, je hebt Tool nog niet doorgestreept in je signature.

    Overigens, een nickname Pink_Floyd, flat eric in je avatar en postend in een Tool topic, jij hebt smaak!
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
      woensdag 28 juni 2006 @ 21:34:08 #189
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
    pi_39334250
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 21:30 schreef LintuxCx het volgende:
    Hey, Pink_Floyd, je hebt Tool nog niet doorgestreept in je signature.

    Overigens, een nickname Pink_Floyd, flat eric in je avatar en postend in een Tool topic, jij hebt smaak!
    Hehe, oh ja vergeten vanwege alle consternatie , ff bijwerken...

    heb een vrij brede smaak, alleen Nederlandstalige Trosmuziek, country en britney top40 komt niet het huis in hier. Maar PF, Radiohead en Tool zijn eigenlijk wel de favorieten
    pi_39334729
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 21:34 schreef Pink_Floyd het volgende:

    [..]

    Hehe, oh ja vergeten vanwege alle consternatie , ff bijwerken...

    heb een vrij brede smaak, alleen Nederlandstalige Trosmuziek, country en britney top40 komt niet het huis in hier. Maar PF, Radiohead en Tool zijn eigenlijk wel de favorieten
    hier ook Alleen radiohead iets minder dan Pink Floyd en TOOL
    pi_39335312
    November => Brabanthallen ?? capaciteit bij theatergebruik 10.000 mensen.
    Beter dan Ahoy Galmbak (alhoewel als men in de nok van het dak doeken spannen de galm een stuk minder is) .. oja en bij mij om de hoek
      woensdag 28 juni 2006 @ 22:02:47 #192
    43675 TAV74
    We're a virus with shoes
    pi_39335346
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 21:10 schreef klez het volgende:
    Als ik de review lees ben ik een van de weinige die het geluid niet geweldig vond. Hard OK, maar zorg dan wel dat de nuances goed te horen blijven. Dat was in 013 tien keer beter.
    Waar stond je?? Waar ik stond klonk het echt heel erg goed, tot in de kleinste details. Beter ook dan in Düsseldorf een week of wat terug, daar stond het pok nog eens veel harder.
    "The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
      woensdag 28 juni 2006 @ 22:09:58 #193
    44600 Dandelion
    ZEKUR OUWE!!!!!!
    pi_39335624
    ik vond het geluid vooraan niet geweldig.
    Get on your boots!
    16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
    Last.fm | Twitter
      woensdag 28 juni 2006 @ 22:17:20 #194
    70154 klez
    100 million+ death and countin
    pi_39335990
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 22:02 schreef TAV74 het volgende:

    [..]

    Waar stond je?? Waar ik stond klonk het echt heel erg goed, tot in de kleinste details. Beter ook dan in Düsseldorf een week of wat terug, daar stond het pok nog eens veel harder.
    Ja hard vind ik niet erg. Ik stond links redelijk achterin. Maar ik vond ook het verschil tussen de "digitale" stukken en de refreinen, als de band er vol ingaat, opvallend groot. Van hard naar zacht dus. Klonk alsof de versterkers problemen hadden, of te zwaar in de limiters gespeeld werd zo gauw de band gas gaf. Met name het eerste half uur.
    "They have invented a myth that Jews were massacred "
    Ahmadinejad, leader of Iran
      woensdag 28 juni 2006 @ 22:17:56 #195
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_39336005
    Ik stond ergens in het midden, en het klonk verragde hard en vertiefde strak!

    [ Bericht 2% gewijzigd door RipCore op 28-06-2006 22:49:40 ]
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
    pi_39336836
    Klinkt vet allemaal! Redelijk hetzelfde als op Pinkpop, dus opzich heb ik niet "zoveel" gemist, blijft Tool natuurlijk maar ik ga er in November zeker heen, al is het in de Ahoy (overigens nog nooit geweest). Ik vond het geluid bij Tool op pinkpop het beste van het weekend dus zal het in de Ahoy ook wel goed komen .
      woensdag 28 juni 2006 @ 23:18:27 #197
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_39338147
    Kan je YouTube video's opslaan (zonder al te veel moeite)? Wil die van woeiii wel hebben voor op mijn PSP.
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
      donderdag 29 juni 2006 @ 01:01:05 #198
    75447 sir_Tachyon
    46 and 2 Just Ahead of Me
    pi_39341752
    Heeft iemand nog goed kunnen volgen wat Justin (ja ik ben volgens mij muzikaal verliefd op hem) deed tijdens die jam-sessie (tussen Right in 2 & Sober in) deed met zijn bass??????
    Ik dacht zelf dat hij de kop tussen 2 versterkers hield en de hals van de bass een stuk verboog en dat soort Jimi Hendrix gitaar-"martel"-acties. Later tijdens het concert zat ie of met een E-bow langs zijn snaren te gaan of met een bierflesje (wat natuurlijk gaver is). Wie heeft er vooraan gestaan en het gezien wat ik bedoelde of gedroomd heb?????
    "The boy blesses whispers into words,
    in the painted valleys they await rain"
      donderdag 29 juni 2006 @ 01:24:08 #199
    145090 HenkBenzinetank
    Toegevoegde waarde
    pi_39342276
    Ik realiseer me nu eigenlijk pas hoe erg ik opging in de nummers zo'n beetje vanaf Schism . Lang geleden dat ik zo een concert heb beleefd
      donderdag 29 juni 2006 @ 01:43:43 #200
    22352 Ascaroth
    sitting out.
    pi_39342587
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 01:01 schreef sir_Tachyon het volgende:
    Heeft iemand nog goed kunnen volgen wat Justin (ja ik ben volgens mij muzikaal verliefd op hem) deed tijdens die jam-sessie (tussen Right in 2 & Sober in) deed met zijn bass??????
    Dat stuk deed me trouwens erg denken aan Faaip de Oiad, of ben ik daar de enige in?
    Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
    "I call, I call your tits."
    Last.fm
      donderdag 29 juni 2006 @ 07:48:41 #201
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_39345067
    kom tool naar ahoy in november?
    Niet meer actief op Fok!
      donderdag 29 juni 2006 @ 07:56:40 #202
    44600 Dandelion
    ZEKUR OUWE!!!!!!
    pi_39345108
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 01:01 schreef sir_Tachyon het volgende:
    Heeft iemand nog goed kunnen volgen wat Justin (ja ik ben volgens mij muzikaal verliefd op hem) deed tijdens die jam-sessie (tussen Right in 2 & Sober in) deed met zijn bass??????
    Ik dacht zelf dat hij de kop tussen 2 versterkers hield en de hals van de bass een stuk verboog en dat soort Jimi Hendrix gitaar-"martel"-acties. Later tijdens het concert zat ie of met een E-bow langs zijn snaren te gaan of met een bierflesje (wat natuurlijk gaver is). Wie heeft er vooraan gestaan en het gezien wat ik bedoelde of gedroomd heb?????
    Klopt de kop van zijn bas zat tussen die 2 cabinets in en daarmee rekte hij de hals iets op.
    Voor Vicarious gebruikte hij zijn bierfles.
    Get on your boots!
    16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
    Last.fm | Twitter
    pi_39345191
    ik blijf het verbazend vinden wat hij aan hoge tonen uit die bass haalt... en dan nog goed ook! Feedback en alles... super!
      donderdag 29 juni 2006 @ 10:08:19 #204
    145090 HenkBenzinetank
    Toegevoegde waarde
    pi_39347159
    Dat strummstuk in Vicarious vond ik helemaal bizar
    pi_39347786
    In Frankrijk hebben ze gisteren Opiate gespeeld!
      donderdag 29 juni 2006 @ 10:39:19 #206
    118784 denka
    Vrijheid! Blijheid!
    pi_39347866
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 10:36 schreef ruud.nl het volgende:
    In Frankrijk hebben ze gisteren Opiate gespeeld!
    Maar wij hadden sober
    Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
    pi_39348026
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 10:39 schreef denka het volgende:

    [..]

    Maar wij hadden sober
    verhip...

    in frankrijk niet idd.

    dan toch liever sober!
    pi_39348110
    trouwens, weet die gitarist wel dat hij in een rockband zit? Hij stond en liep erbij alsof hij onderdeel van de Kelly Family is/was. Misschien ben ik verwend met Audioslave, Nine Inch Nails en Lenny Kravitz, maar ik bespeurde geen enkel greintje van beleving bij die gast.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
      donderdag 29 juni 2006 @ 10:57:50 #209
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_39348395
    Tool is nou eenmaal geen doorsnee rockband . Als hij zijn partijen zo strak speelt hoeft hij van mij niet helemaal los te gaan hoor . Meer kans op fouten enzo .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_39348496
    daarnaast lijkt hij me behoorlijk ingetogen, zou ook nergens op slaan om dan geforceerd rond te gaan springen of iets dergelijks, het draait om de muziek, en die is geweldig!
      donderdag 29 juni 2006 @ 11:03:49 #211
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_39348545
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 11:01 schreef ruud.nl het volgende:
    daarnaast lijkt hij me behoorlijk ingetogen, zou ook nergens op slaan om dan geforceerd rond te gaan springen of iets dergelijks, het draait om de muziek, en die is geweldig!
    De hele show is niet "showy" dus ja, dan past rondtieren ala Axl Rose ook niet echt .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_39348651
    true true, ik stoorde me er ook totaal niet aan, die gast doet dingen met een gitaar waar velen jaloers op mogen zijn. Het viel me alleen op, that's all.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
      donderdag 29 juni 2006 @ 11:11:55 #213
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_39348800
    Over het geluid: ik ben midden voor het podium op ongeveer 3/4 afstand gaan staan. Dat leek me ongeveer het midden van de zaal. Het geluid was daar gewoon goed. Ik vond enkel dat Maynard tijdens Rosetta Stoned nog niet zo in vorm was, misschien had ie wel gerookt voordat hij opkwam

    Pinkpop vond ik indrukwekkender. Dat het donker werd tijdens het concert, de juichstemming... ik stond veel dichterbij, dat maakte het ook intiemer. Ik vond het publiek enorm statisch, en de zaal redelijk sfeerloos.
    Ik ga even de stelists van beide zoeken en hier naast elkaar zetten.
    quote:
    HMH SETLIST

    Lost Keys
    Rosetta Stoned
    Stinkfist
    Forty Six & 2
    Jambi
    Schism
    Right In Two
    Sober
    Lateralus
    Vicarious
    Ænema

    Pinkpop SETLIST

    Rosetta Stoned
    Stinkfist
    The Pot
    Forty Six & 2
    Jambi
    Schism
    Sober
    Lateralus
    Vicarious
    Ænema
    Heel weinig verschil dus. Ik kan me Sober helemaal niet herinneren op PP? Vaag... beetje debiel dat ze bijna hetzelfde spelen vind ik eigenlijk...maar ja, aan de andere kant, ik zou zo nog een keer gaan.
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
    pi_39349022
    hoeft niet, HMH + Lost Keys, + Sober en + Right In Two, - The Pot...

    verder niet geloof ik...

    edit: oh te laat sorry! ik kan me sober eerlijk gezegd ook niet herinneren, terwijl ik dat in de HMH wel echt een hoogtepunt vond!
      donderdag 29 juni 2006 @ 11:30:22 #215
    12958 BOKA
    Kung Pow!
    pi_39349383
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 10:39 schreef denka het volgende:

    [..]

    Maar wij hadden sober
    Maar opiate had ik liever gehoord.
    Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
      donderdag 29 juni 2006 @ 11:31:33 #216
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_39349425
    Mijn belevenis op PP was ook intenser, maar dat heeft ook zeker met mijn drankgebruik die dag te maken .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
      donderdag 29 juni 2006 @ 11:34:11 #217
    118784 denka
    Vrijheid! Blijheid!
    pi_39349519
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 11:30 schreef BOKA het volgende:

    [..]

    Maar opiate had ik liever gehoord.
    Ik niet..
    Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
      donderdag 29 juni 2006 @ 11:34:51 #218
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_39349546
    In krap anderhalf uur kunnen ze moeilijk alles spelen he? Hadden ze nu 2 uur gespeeld .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
      donderdag 29 juni 2006 @ 11:42:42 #219
    118784 denka
    Vrijheid! Blijheid!
    pi_39349784
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 11:34 schreef HeatWave het volgende:
    In krap anderhalf uur kunnen ze moeilijk alles spelen he? Hadden ze nu 2 uur gespeeld .


    of 2,5 - 3 uur...

    [ Bericht 2% gewijzigd door denka op 29-06-2006 11:47:44 ]
    Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
      donderdag 29 juni 2006 @ 11:44:37 #220
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_39349835
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 11:31 schreef HeatWave het volgende:
    Mijn belevenis op PP was ook intenser, maar dat heeft ook zeker met mijn drankgebruik die dag te maken .
    En met de aanloop. Twee dagen bezig met alleen maar naar Tool gaan. dEUS als voorprogramma...
    Dinsdag vanuit de normale wereld erheen. T is toch anders.
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
      donderdag 29 juni 2006 @ 12:05:32 #221
    75447 sir_Tachyon
    46 and 2 Just Ahead of Me
    pi_39350433
    Geef mij maar de zaal dan heb ik iig niet van die trutjes naast me staan die denken dat ze op de muziek kunnen meedansen, dat kan alleen Maynard op zijn eigen bizarre manier.
    "The boy blesses whispers into words,
    in the painted valleys they await rain"
      donderdag 29 juni 2006 @ 12:07:53 #222
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_39350513
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 12:05 schreef sir_Tachyon het volgende:
    Geef mij maar de zaal dan heb ik iig niet van die trutjes naast me staan die denken dat ze op de muziek kunnen meedansen, dat kan alleen Maynard op zijn eigen bizarre manier.
    Nee, in plaats daarvan staan er duizenden mensen te kijken alsof Beethoven piano zit te spelen.
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
    pi_39350546
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 12:07 schreef ErikT het volgende:

    [..]

    Nee, in plaats daarvan staan er duizenden mensen te kijken alsof Beethoven piano zit te spelen.
    Wat wou je dan?
    Pitten ??
    PS4 online: micro_nl
    pi_39350554
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 12:05 schreef sir_Tachyon het volgende:
    Geef mij maar de zaal dan heb ik iig niet van die trutjes naast me staan die denken dat ze op de muziek kunnen meedansen, dat kan alleen Maynard op zijn eigen bizarre manier.
    Ah, jij stond naast mij
      donderdag 29 juni 2006 @ 12:13:10 #225
    24054 search64
    Avec le grande
    pi_39350685
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 12:05 schreef sir_Tachyon het volgende:
    ...dat kan alleen Maynard op zijn eigen bizarre manier.
    Ik ook.
    "He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
      donderdag 29 juni 2006 @ 12:15:59 #226
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_39350775
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 12:09 schreef guitarist.nl het volgende:

    [..]

    Wat wou je dan?
    Pitten ??
    Godsamme zeg. Die discussies altijd op dit forum... lekker zwart-wit weer.
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
      donderdag 29 juni 2006 @ 12:16:10 #227
    75447 sir_Tachyon
    46 and 2 Just Ahead of Me
    pi_39350779
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 12:09 schreef thaleia het volgende:

    [..]

    Ah, jij stond naast mij
    Groot kans dat ik je herken als ik een foto van je zie maar volgens mij kende dat trutje ook geen van de nummers die er werden gespeeld.
    "The boy blesses whispers into words,
    in the painted valleys they await rain"
    pi_39350810
    Nah, ik heb het verkeerd gelezen. Op Pinkpop danste ik niet, stond alleen maar moeite te doen om op m'n tenen te staan teneinde nog IETS te kunnen zien.

    Gisteren in de zaal danste ik, oh gruwel!
    [edit]Eergisteren, ja [/edit]
    pi_39350857
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 12:17 schreef thaleia het volgende:
    Nah, ik heb het verkeerd gelezen. Op Pinkpop danste ik niet, stond alleen maar moeite te doen om op m'n tenen te staan teneinde nog IETS te kunnen zien.

    Gisteren in de zaal danste ik, oh gruwel!
    jij bent naar Parijs geweest?

    maar serieus, de show was gewoon te mooi om te gaan dansen. Audioslave in de HMH ging iedereen overigens wél helemaal los dus aan de locatie kan het niet liggen.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
      donderdag 29 juni 2006 @ 12:19:39 #230
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_39350878
    Te mooi om te gaan dansen? Hoe kan je nou stil blijven staan op die muziek? Dat vraag ik me af.
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
      donderdag 29 juni 2006 @ 12:40:32 #231
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_39351433
    Ik sta zeker niet stil, maar dansen doe ik uberhaupt maar weinig .

    Ach, iedereen moet het toch lekker voor zichzelf weten? Alleen die 3 boeren schijnen nogal irritant te zijn geweest, maar daar zijn het boeren voor .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_39351846
    Ik heb de fameuze boeren niet gezien... ik stond naast een handjevol stoere jongens die allemaal heel boos keken en af en toe heerlijk uit de maat stonden te headbangen en duwen enzo... nou ja, ieder zn ding he... ik hou er niet van, ik kom om de band te zien, om te kijken en te luisteren... springen doe ik wel op een trampoline, duwen doe ik wel op mn vriendin
    pi_39351927
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 11:30 schreef BOKA het volgende:

    [..]

    Maar opiate had ik liever gehoord.
    Daar spelen ze toch niks meer van?

    Ik vind het wel een kick album
    pi_39352404
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 12:55 schreef super-muffin het volgende:

    [..]

    Daar spelen ze toch niks meer van?

    Ik vind het wel een kick album
    waarom zouden ze daar niks meer van spelen? hebben ze gisteren nog gedaan...
      donderdag 29 juni 2006 @ 15:23:00 #235
    12958 BOKA
    Kung Pow!
    pi_39356671
    Ik had ook begrepen dat ze daar niks meer van zouden spelen; ze vonden het blijkbaar geen goed album meer ofzo.
    Maar een bron heb ik niet.
    Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
    pi_39358166
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 13:13 schreef ruud.nl het volgende:

    [..]

    waarom zouden ze daar niks meer van spelen? hebben ze gisteren nog gedaan...
    Volgens mij hebben ze niks van Opiate gespeeld dinsdag. Wél van undertow natuurlijk.
    pi_39358439
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 16:09 schreef BloodRayne het volgende:

    [..]

    Volgens mij hebben ze niks van Opiate gespeeld dinsdag. Wél van undertow natuurlijk.
    ik zeg toch ook niet dat ze dinsdag iets van opiate hebben gespeeld?
      donderdag 29 juni 2006 @ 16:45:54 #238
    12958 BOKA
    Kung Pow!
    pi_39359622
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 16:09 schreef BloodRayne het volgende:

    [..]

    Volgens mij hebben ze niks van Opiate gespeeld dinsdag. Wél van undertow natuurlijk.
    De dag voor donderdag is?
    Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
    pi_39359796
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 13:13 schreef ruud.nl het volgende:

    [..]

    waarom zouden ze daar niks meer van spelen? hebben ze gisteren nog gedaan...
    Dat dacht ik
    maar ik heb het dus mis.
    pi_39360149
    Tijdens de Lateralus tour deden ze ook Opiate, Cold & Ugly en volgens mij ook nog Part Of Me, dus waarom niet deze tour. Kan me wel voorstellen dat ze steeds minder hele oude nummers doen om toch 10.000 days wat meer te promoten.
    "Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
    Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
      donderdag 29 juni 2006 @ 17:05:16 #241
    12958 BOKA
    Kung Pow!
    pi_39360536
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 16:57 schreef MrData het volgende:
    Tijdens de Lateralus tour deden ze ook Opiate, Cold & Ugly en volgens mij ook nog Part Of Me, dus waarom niet deze tour. Kan me wel voorstellen dat ze steeds minder hele oude nummers doen om toch 10.000 days wat meer te promoten.
    Nog meer:
    omdat ik er toen niet bij was.
    Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
      donderdag 29 juni 2006 @ 17:19:22 #242
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_39361101
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 20:10 schreef Pink_Floyd het volgende:
    Roken schmoken, als je zo verslaafd bent dat je niet 2 uur kan stoppen dan jammer, als je het wel kan opbrengen "good on ya" en respect voor die mensen. Het is idd een vraag en geen gebod, maar het getuigt ook wel van weinig doorzettingsvermogen als je niet 2 uur kan stoppen met roken
    (en ja ik heb ook gerookt).

    De FOK! review staat online

    Evenement: TOOL - 27 juni HMH
    Waarom je er dan wel weer op terugkomt op een rare manier in je review vind ik dan wel weer raar.
    quote:
    Gespannen stonden de meesten samengedrukt in het midden van de zaal af te wachten tot de, erg irritante, laatste nummers van de DJ waren afgelopen.
    Zo vervelend waren die nummers toch niet? En die 2 of 3 Meshuggah nummers voor de show echt begon was ik wel blij mee.
      donderdag 29 juni 2006 @ 17:26:05 #243
    118784 denka
    Vrijheid! Blijheid!
    pi_39361352
    Ik vond o.a. kraftwerk wel aangenaam om naar te luisteren..

    Kraftwerk is te gek!

    [ Bericht 14% gewijzigd door denka op 29-06-2006 17:32:15 ]
    Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
      donderdag 29 juni 2006 @ 18:09:30 #244
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_39362645
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 17:19 schreef Evil_Koekje het volgende:

    [..]

    Waarom je er dan wel weer op terugkomt op een rare manier in je review vind ik dan wel weer raar.
    [..]

    Zo vervelend waren die nummers toch niet? En die 2 of 3 Meshuggah nummers voor de show echt begon was ik wel blij mee.
    Bovendien kiest de band meestal zelf de muziek die voor de show gedraaid wordt, dus dat gezeur over een eigenwijze DJ klopt niet. Zie ook de recensie van Oor
    We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
    Check mijn band Glorybox
      donderdag 29 juni 2006 @ 19:38:25 #245
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_39365266
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 17:19 schreef Evil_Koekje het volgende:

    [..]

    Waarom je er dan wel weer op terugkomt op een rare manier in je review vind ik dan wel weer raar.
    Ik vind de hele review maar weinig, eigenlijk. Dat je fan bent prima, maar je schrijft een review niet om aan te geven hoe geweldig je een band vindt, die schrijf je om een concert te beoordelen. Iets als:
    quote:
    Voor de mensen die de band niet kennen (shame on you!) ... Alhoewel de heren de status van underground al jaren ontkropen zijn en in het heden éénzaam op het puntje van de hoogste berg van de metal/rock-wereld staan.
    heeft met een review niks te maken.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
      donderdag 29 juni 2006 @ 20:50:45 #246
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_39367981
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 19:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:

    [..]

    Ik vind de hele review maar weinig, eigenlijk. Dat je fan bent prima, maar je schrijft een review niet om aan te geven hoe geweldig je een band vindt, die schrijf je om een concert te beoordelen. Iets als:
    [..]

    heeft met een review niks te maken.
    't Was mij ook allemaal iets te subjectief idd.
    pi_39372771
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 23:18 schreef RipCore het volgende:
    Kan je YouTube video's opslaan (zonder al te veel moeite)? Wil die van woeiii wel hebben voor op mijn PSP.
    Hij staat nu ook op video.google.com: http://video.google.com/videoplay?docid=3516310062500952743

    Als je op klikt kan je m downloaden als gewoon mpg formaat of als mp4 formaat voor iPod Video of PSP
      donderdag 29 juni 2006 @ 22:53:34 #248
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_39373010
    Mooi, dat bespaart me weer moeite.

    Op YouTube was je 160 mb file trouwens maar 13mb geworden nadat ik 'm had gedownload via een of ander programma.... _licht_ verschil..!
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
      donderdag 29 juni 2006 @ 23:16:57 #249
    12958 BOKA
    Kung Pow!
    pi_39373981
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 22:47 schreef woeeiiii het volgende:

    [..]

    Hij staat nu ook op video.google.com: http://video.google.com/videoplay?docid=3516310062500952743

    Als je op [afbeelding] klikt kan je m downloaden als gewoon mpg formaat of als mp4 formaat voor iPod Video of PSP
    Waarmee heb je dit opgenomen? Het klinkt nog heel behoorlijk en ziet er ook wel okee uit.
    Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
    pi_39374167

    Sony DSC-W50

    Leuk klein cameraatje met 6 megapixels en mpg filmfunctie met geluid, die makkelijk binnen te krijgen is
      donderdag 29 juni 2006 @ 23:38:53 #251
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
    pi_39374785
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 19:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:

    heeft met een review niks te maken.
    Dan heb je zeker weinig reviews geschreven in je leven...ooit van een introductie gehoord. OK, dat shame on you, was meer cynisch bedoeld, maar de review is wel degelijk ook om aan te geven hoe goed het concert was. Ik heb verder weinig woorden gerept over hoe ik de cd's oid vond dus het lijkt mij over het concert zelf gaan. Ennuh zo'n extreme fan ben/was ik nou ook weer niet. Dit was gewoon een dijk van een concert waar vrijwel niks op aan te merken viel en de mensen behoorlijk bekoorde. Verder is een review altijd wel subjectief, zonder dat kan je geen mening vormen of je moet mensen gaan copy/pasten. En je weet wat er met Diekstra is gebeurd...
    pi_39385383
    review van goformusic van het optreden op werchter gisteren:
    quote:
    Eenzaam aan de top

    Het recentste Tool album 10000 Days is een van de best verkopende platen van het jaar, dus werd de band uit L.A. niet naar de Marquee maar naar het hoofdpodium gestuurd. Misschien wel een foute keuze, vooral als je weet dat hun duistere sound niet echt thuishoort op een zonnebadende, bierslurpende en over licht toegekende strafschoppen keuvelende weide.

    Een kleine maand geleden zagen we een zaalconcert van Tool waar het donkere silhouet van Maynard James Keenan tegen de immense videoschermen een zeer magisch sfeertje creëerde. Maar ook zonder die extra magie blijft Tool eenzaam aan de top.

    Tegen de festivalregels in, bleef alles sober en cool. Geen vreugdedansjes maar vier mannen die elk op hun vierkante meter bleven. Geen goedkope complimentjes maar bindteksten in telegramstijl. Of vindt u "new album - sold well in Belgium - new song" wél een enthousiaste aankondiging van Jambi? Niet dat we daarom malen, want Muziek met grote M, daar draaide het vanavond om bij Tool. Met drie wereldgoals in de 10de (Forty Six & 2), 30ste (Sober) en 45ste minuut (Aenema) stond de eindscore vast: Tool 3 - Werchter 0. De finale is gepland voor het najaar want ergens hoorden we slangenmens Keenan "See you again in November" mompelen. Is bij deze genoteerd.








    Setlist:

    Stinkfist
    The Pot
    46 & 2
    Jambi
    Sober
    Lateralus
    Vicarious
    Aenema
    belachelijk dat Tool al om 19.15 moest spelen, en dat ze black eyed peas lieten afsluiten om 0.15 na red hot chili peppers, dat zou de ideale tijd voor Tool geweest zijn.
    pi_39385771
    Ach zien de mensen ze ook eens bij daglicht . En het gros komt natuurlijk voor BEP op Werchter
    Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
    pi_39386666
    Ik zag pas een video van Maynard op een engels festival van al een paar jaar geleden, volgens mij met de tour van Undertow, wat een verschil met nu
      vrijdag 30 juni 2006 @ 11:55:17 #255
    56056 SocialDisorder
    Come To Daddy
    pi_39386862
    wat doet BEP op ROCK werchter?
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_39386965
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 11:55 schreef SocialDisorder het volgende:
    wat doet BEP op ROCK werchter?
    hetzelfde als kanye west en sean paul...
    pi_39387092
    plaatje werkt niet
      vrijdag 30 juni 2006 @ 12:02:13 #259
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_39387105
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 11:55 schreef SocialDisorder het volgende:
    wat doet BEP op ROCK werchter?
    Keihard bagger "muziek" maken .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
      vrijdag 30 juni 2006 @ 12:08:58 #260
    118784 denka
    Vrijheid! Blijheid!
    pi_39387361
    Een reactie van iemand op de oor recensie van Tool.
    quote:
    Tja, Heb gisteren weer eens Tool gezien nadat ik ze in '94 of zo voor de laatste keer in de Melkweg heb gezien tijdens de Undertow tour en ik moet zeggen dat ik me bij tijd en wijlen behoorlijk heb lopen ergeren aan met name Maynard. Tool staat natuurlijk niet bekend als een stelletje crowd-pleasers en die houding waardeer ik ook wel, maar ik vind toch dat ze hier tegenwoordig te ver in gaan. Er was praktisch geen sprake van interactie met het publiek en dat vond ik erg jammer. Als ik de muziek in perfecte vorm wil horen zet ik de CD wel op en voor de visuals bekijk ik de clips wel. Ik weet dat de band een houding heeft van "Let the music do the talking", maar ik verwacht van een concert toch meer dan dat. Ik vond het erg gemakzuchtig en getuigen van geen respect voor het publiek dat Maynard alleen maar achterop het podium bleef. Geen belichting waardoor je hem nauwelijks zag. Ik heb praktisch alleen naar een silhouet staan kijken en dan ook nog eens een ongeïnteresseerde houding naar het publiek aannemen. Opmerkingen maken dat het publiek niet enthousiast genoeg was. Ik denk dat de band dat wel aan zichzelf te danken had. Ik had toch graag wat meer persoonlijkheid gezien. Gewoon even je kop laten zien. Gewoon even de frontman zijn. Ik doe ook mijn best om daar te zijn en betaal er grif voor en als ik dan zie dat het de band geen reet interesseert dan bekruipt mij het idee dat ik mijn geld de volgende keer beter in mijn zak kan houden. In 94 was Maynard nog de echte frontman die heer en meester over het podium was. Nu hield hij zich ergerlijk op de vlakte. Uiteraard is dat een gekozen houding. Hij doet dat bewust. Mijn reactie daarop is dat ik bewust niet naar het concert in november zal gaan. Jaja, goede muziek. Ik weet het, maar dit was echt geen waar voor mijn geld en ik snap niet dat deze houding door de fans klakkeloos wordt geslikt. Ik ben er klaar mee. Eigenlijk is Tool wat mij betreft aan het afglijden vanaf Lateralus. Ze verliezen zich steeds meer in complexe muzikaliteit en mystiek. Dat gaat wat mij betreft ten koste van de intensiteit en dat is hetgene waar ik Tool zo om waardeerde. Welgeteld bevat Lateralus eigenlijk maar 1 goed nummer (Parabola) en bevat de laatste maar drie goede nummers (Vicarious, Jambi en The Pot). De rest is opvulling met hier en daar een aardig idee. Jammer dat ze zich verliezen in drakerige epische stukken zonder kop en staart. Ik vind het een zwaktebod om te verhullen dat de echte scherpe randjes er wel vanaf zijn. Net zoals ik het je terugtrekken achterop het podium een zwaktebod vind. Het feit dat we er zonder toegift na een concert van net anderhalf uur werden uitgebonjourd hielp ook al niet mee om het idee te ontkrachten dat de band behoorlijk op routine draaide.

    Nou ja, ik zal de nieuwe Tool dan wel niet begrijpen, maar ik heb het idee dat ze eigenlijk al tien jaar aan het voortborduren zijn op een status die ze begin jaren negentig hebben opgebouwd.
    Ergens heeft hij toch wel gelijk vind ik...Laatst nog een paar recente interviews gezien met o.a. Maynard en vond het toch wel een irritante eikel hoe die deed..
    Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
      vrijdag 30 juni 2006 @ 12:10:48 #261
    145090 HenkBenzinetank
    Toegevoegde waarde
    pi_39387433
    2 jaar geleden waren de BEP er ook al, ik heb het nog nooit zo rustig gezien voor een mainstage (op het optreden van The Game & Kane vorig jaar na dan )
      vrijdag 30 juni 2006 @ 12:12:59 #262
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_39387501
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 12:08 schreef denka het volgende:
    Een reactie van iemand op de oor recensie van Tool.
    [..]

    Ergens heeft hij toch wel gelijk vind ik...Laatst nog een paar recente interviews gezien met o.a. Maynard en vond het toch wel een irritante eikel hoe die deed..
    Ik kan me er ook wel in vinden hoor. Hoe goed je ook bent, en hoe geweldig iedereen je ook mag vinden. Je staat daar alleen maar omdat WIJ er geld voor over hebben om je te zien...

    Het is en blijft maar gewoon een bandje hoor....
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
      vrijdag 30 juni 2006 @ 12:13:50 #263
    12958 BOKA
    Kung Pow!
    pi_39387532
    Die tattoo van maynard.
    Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 juni 2006 @ 12:16:27 #264
    2057 Tokus
    www.metalfan.nl
    pi_39387618
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 12:08 schreef denka het volgende:
    Een reactie van iemand op de oor recensie van Tool.
    [..]

    Ergens heeft hij toch wel gelijk vind ik...Laatst nog een paar recente interviews gezien met o.a. Maynard en vond het toch wel een irritante eikel hoe die deed..
    Ik heb het idee dat Keenan zelf ook is gaan geloven in het beeld wat de fans van hem hebben.
    Nothing lasts forever but the certainty of change
    pi_39387842
    denka, heb je die quote van het 3voor12 forum overgenomen? Ik heb het idee dat ik 't eerder gelezen heb.
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
      vrijdag 30 juni 2006 @ 12:31:39 #266
    118784 denka
    Vrijheid! Blijheid!
    pi_39388132
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 12:23 schreef LintuxCx het volgende:
    denka, heb je die quote van het 3voor12 forum overgenomen? Ik heb het idee dat ik 't eerder gelezen heb.
    Nee deze reactie kun je vinden bij het verslag van oor op de oor website.
    Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
    pi_39388164
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 12:10 schreef HenkBenzinetank het volgende:
    2 jaar geleden waren de BEP er ook al, ik heb het nog nooit zo rustig gezien voor een mainstage (op het optreden van The Game & Kane vorig jaar na dan )
    dat Kane uberhaupt in een Tool topic genoemd wordt...
    Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
    pi_39388254
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 12:08 schreef denka het volgende:
    Een reactie van iemand op de oor recensie van Tool.
    [..]

    Ergens heeft hij toch wel gelijk vind ik...Laatst nog een paar recente interviews gezien met o.a. Maynard en vond het toch wel een irritante eikel hoe die deed..
    Tja, respect voor het publiek, wat is dat dan? Een ingestudeerde spring-en-ren-heen-en-weer-act? Een spotlight op je tronie gericht? "Is everybody happy?". Eigenlijk vind ik de teruggetrokken houding juist getuigen van respect voor het publiek, en ben ik de standaard rock&metal cliches wel een beetje beu.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_39388272
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 12:32 schreef Longmen het volgende:

    [..]

    dat Kane uberhaupt in een Tool topic genoemd wordt...
    En nog meer dan 1 keer ook
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_39388346
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 12:35 schreef Vliegvrager het volgende:

    [..]

    En nog meer dan 1 keer ook

    Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
    pi_39388368
    Ja, ik heb het daar ook al gelezen en ik vind 't onzin. Ja ze zijn afstandelijk, nee er is geen contact met het publiek, nee het boeit hen niet of ze nou in Parijs staan of in Amsterdam. SO WHAT? Een band treedt op zoals beloofd was, speelt ongelooflijk goed en strak, wat wil je nog meer? Kijk de muzikanten zijn nooit uitbundige showtypes geweest, Maynard liep inderdaad vroeger voor op het podium de psychopaat uit te hangen en tja, tegenwoordig doet ie achteraan wat anders. Ik zie het probleem niet, ik krijg waar voor m'n geld en qua muziek die ik te horen krijg heb ik liever de Tool van nu dan die van tien jaar terug, hoor.
      vrijdag 30 juni 2006 @ 12:39:14 #272
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_39388394
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 12:34 schreef Vliegvrager het volgende:

    [..]

    Tja, respect voor het publiek, wat is dat dan? Een ingestudeerde spring-en-ren-heen-en-weer-act? Een spotlight op je tronie gericht? "Is everybody happy?". Eigenlijk vind ik de teruggetrokken houding juist getuigen van respect voor het publiek, en ben ik de standaard rock&metal cliches wel een beetje beu.
    Hij heeft wel een punt als hij zegt dat het zo kort was. Die gasten weten toch ook dat we 40 euro hebben betaald.
    En dat de show nagenoeg identiek is aan die op PP. Ze kunnen toch wel verzinnen dat dezelfde mensen er weer staan.
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
      vrijdag 30 juni 2006 @ 12:43:16 #273
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
    pi_39388499
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 12:34 schreef Vliegvrager het volgende:

    [..]

    Tja, respect voor het publiek, wat is dat dan? Een ingestudeerde spring-en-ren-heen-en-weer-act? Een spotlight op je tronie gericht? "Is everybody happy?".
    inderdaad ja, je publiek omtoveren tot ordinair klapvee met dat soort vragen, "Holland how are you feeling?" is er nog zo één...
    Een beetje (originele) interactie met het publiek is soms wel lekker als het past bij de show, maar ik vond het mysterieuze en afstandelijke van MJK wel passen in de show eigenlijk.
    pi_39388623
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 12:43 schreef Pink_Floyd het volgende:

    [..]

    inderdaad ja, je publiek omtoveren tot ordinair klapvee met dat soort vragen, "Holland how are you feeling?" is er nog zo één...
    Een beetje (originele) interactie met het publiek is soms wel lekker als het past bij de show, maar ik vond het mysterieuze en afstandelijke van MJK wel passen in de show eigenlijk.
    Ja zeker! Net zoals dat het ineens afgelopen was. Hoort prima bij de show van Tool! En het lijkt mij dat de echte "liefhebbers" cq. fans dit ook vinden en dus ook niet zeiken hierover...
    Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
      vrijdag 30 juni 2006 @ 12:49:20 #275
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_39388699
    Interactie met het publiek boeit me ook niet zoveel idd. Alleen als het wat toevoegt.

    Oh well, het is en blijft Tool, stelletje eigenwijze maar briljante flippo's .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_39389259
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 12:47 schreef Longmen het volgende:
    Ja zeker! Net zoals dat het ineens afgelopen was. Hoort prima bij de show van Tool! En het lijkt mij dat de echte "liefhebbers" cq. fans dit ook vinden en dus ook niet zeiken hierover...
    Net zoals bij Radiohead in het Gelredome wij danig onder de indruk waren van het concert, en bij het naar buiten lopen een kennis die RH eigenlijk niet zo kende maar "voor de lol" mee was liep te blaten dat ze er geen reet aanvond want ze zeiden niet eens hallo toen ze opkwamen en verder viel er ook maar weinig te beleven aan gezellige onderonsjes
      vrijdag 30 juni 2006 @ 13:07:41 #277
    152214 Niet-Bubbel
    Niet-Bubbel
    pi_39389261
    TVP voor November alvast.
    Ik spam niet.. ik post gewoon minder nuttig dan de rest.
    Stiekem ben ik natuurlijk een botje :)
      vrijdag 30 juni 2006 @ 13:18:20 #278
    118784 denka
    Vrijheid! Blijheid!
    pi_39389647
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 13:07 schreef Niet-Bubbel het volgende:
    TVP voor November alvast.
    dan is dit topic allang vol en zijn we weer een paar delen verder..
    Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
    pi_39391102
    quote:
    Slechts enkele weken na het spetterende optreden op Pinkpop staat mega-artiest Tool alweer op de planken. Ditmaal niet op een festival, maar in de HMH. Dit komt het publiek alleen ten goede, want zo is iedereen er van verzekerd dat alleen de échte fans er zullen staan. Niet dat de iets mindere fanatieke fans ook een kans hadden om kaarten te bemachtigen. Daar zorgde de grote groep Tool fans wel voor, deze wisten er gezamenlijk voor te zorgen dat alle kaartjes uitverkocht waren in slechts 8(!) minuten.

    Eenmaal langs de strenge controle van de HMH waar menig fan werd ontdaan van digicam en mp3 speler, liep ik meteen door de zaal in. Nog net op tijd om nog even snel een mooi plekje te vinden, want de zaal was ondertussen al flink aan het vollopen. De prijs die je ervoor betaald is natuurlijk wel ruim een uur wachten tot het optreden eindelijk begint, maar voor een show als deze was het elke minuut staan waard.

    Als na wat een eeuwigheid lijkt te duren, de achtergrond 'muziek' eenmaal uitgaat, en de band stuk voor stuk op komen lopen weet iedereen hoe laat het is. Tool Time! De gitarist begint de track 'Lost Keys' te spelen met een prachtige oneindige sustain die langzaam overgaat in 'Rosetta Stoned'. Op dat moment is het zanger Keenan's beurt om ons weer eens live te laten genieten van zijn stem. Bewapend met een megafoon wist hij precies het vreemde effect dat deze track kenmerkt over te brengen naar een live omgeving.

    Na het geweld van 'Rosetta Stoned' worden we verwend met de favoriet en grote hit van Aenema 'stinkfist'. Eindelijk begint het publiek, dat zich vrij rustig bleef tijdens het eerste stuk iets losser te komen. Blijkbaar hebben de meeste fans de tracks van het nieuwe album '10.000 days' nog niet helemaal omarmd. Wat volgt is een grote stroom aan hits en publieks favorieten: ‘Forty-six and two’, ‘Jambi’, ‘Schism’, ‘Right in Two’ en er is zelfs nog even tijd voor een jamsessie.

    Vrijwel de hele setlist was gelijk aan die van Pinkpop, maar Keenan wist nog wel even tussen neus en lippen door te vertellen dat we ze 'blijkbaar' weer in november te zien zullen krijgen.

    Na ‘Sober’, een van mijn favorieten en de klassieker ‘Lateralus’, worden we na een korte zitpauze van de band nog even verwend met 'Vicarious' en 'Aenima'. Dé tracks waar iedereen op zat te wachten, en het was te merken. Want toen pas ging iedereen echt iedereen los.

    Keenan’s performance op het podium zo introvert als altijd. Hij bleef vrijwel het hele optreden alleen te zien als een silhouet voor het doek op het hogere deel van het podium, volledig buiten de spotlights. Iets wat ik persoonlijk wat jammer vind, ik had wat meer interactie met het publiek verwacht. Maar blijkbaar zijn de meeste Tool fans niet anders gewend, Ik hoorde namelijk na afloop er vrijwel niemand over klagen.

    Ook opvallend aan de leadzanger was zijn dansje dat enigszins leek op die van een slangenbezweerder. Dat was dan ook het algemene gevoel tijdens de gehele show. Je werd door de combinatie van het prachtige gitaarspel, de achtergrond beelden en Keenan’s bewegingen meegenomen in één grote anderhalf uur durende roes.

    Er valt dan ook heel weinig te klagen, dit concert definieert bijna perfectie. Technisch gezien word alles zó strak gespeeld dat je ze bijna zou verdenken van het gebruiken van een instrumentale tape, maar we hebben het hier dan ook wel over 'Tool', en daar verwachten we niks minder van toch?

    Verder was het geluid in de HMH werkelijk prachtig afgesteld. Hier was gelukkig de balans tussen de vocalen en de instrumenten hier wél goed. Dit in tegenstelling tot de show op Pinkpop waar de zang soms verloren ging in het muzikale geweld. Dit was vooral te danken aan de zeer goede apparatuur en crew van Tool en de HMH. Een klein puntje was dat het geluid iets aan de hard kant was, maar omdat alles zo verschrikkelijk goed was afgesteld was dat eerder een voordeel dan een nadeel.
    Achja lang leve de oordoppen, en niet te vergeten: "See you in november!"
    reviewtje
    Now Im Nothing
    pi_39391901
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 14:02 schreef Collaborator het volgende:

    [..]

    reviewtje
    van wie?
    Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
    pi_39392963
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 14:29 schreef Longmen het volgende:

    [..]

    van wie?
    van mij
    opmerkingen / suggesties?
    Now Im Nothing
      vrijdag 30 juni 2006 @ 15:15:25 #282
    70154 klez
    100 million+ death and countin
    pi_39393169
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 15:07 schreef Collaborator het volgende:

    [..]

    van mij
    opmerkingen / suggesties?
    Geluid was helemaal niet zo goed. Maar dat is ook maar een mening waar lang niet iedereen het mee is, zo te lezen.
    "They have invented a myth that Jews were massacred "
    Ahmadinejad, leader of Iran
    pi_39393356
    Even nog over de duur van het concert in HMH.

    Eén van de bandleden was dus ziek (ik geloof de drummer) daarom hebben ze de setlist dus (iets) ingekort. Uiteindelijk hebben ze toch 1.45 uur gespeeld. Lang genoeg!
      vrijdag 30 juni 2006 @ 15:25:06 #284
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
    pi_39393390
    Was het in Dusseldorf dan wel 2 uur? Want dat was precies dezelfde setlist, of was ie toen ook ziek?
      vrijdag 30 juni 2006 @ 15:25:35 #285
    12958 BOKA
    Kung Pow!
    pi_39393399
    Ik stond redelijk vooraan, precies in het midden en daar was het geluid goed, maar veel te hard.
    Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
    pi_39393480
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 15:15 schreef klez het volgende:

    [..]

    Geluid was helemaal niet zo goed. Maar dat is ook maar een mening waar lang niet iedereen het mee is, zo te lezen.
    Ik stond midden vooraan en kreeg echt rillingen van het prachtige geluid .
    Geluid is dan ook een van de meest subopjectieve dingen van alle waarnemingen van een mens, dus tja.

    [ Bericht 2% gewijzigd door Collaborator op 30-06-2006 15:41:57 (oeps) ]
    Now Im Nothing
      vrijdag 30 juni 2006 @ 16:01:32 #287
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_39394441
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 15:23 schreef BloodRayne het volgende:
    Even nog over de duur van het concert in HMH.

    Eén van de bandleden was dus ziek (ik geloof de drummer) daarom hebben ze de setlist dus (iets) ingekort. Uiteindelijk hebben ze toch 1.45 uur gespeeld. Lang genoeg!
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 15:25 schreef Pink_Floyd het volgende:
    Was het in Dusseldorf dan wel 2 uur? Want dat was precies dezelfde setlist, of was ie toen ook ziek?
    In Dusseldorf was het idd ook geen 2 uur, maar rond de 1:45. Die vlieger gaat dus niet op.
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
    pi_39394470
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 16:01 schreef Mark het volgende:

    [..]

    In Dusseldorf was het idd ook geen 2 uur, maar rond de 1:45. Die vlieger gaat dus niet op.
    en als je naar de setlists van de andere shows kijkt, zie je dat ze overal ongeveer even lang spelen.

    In november hopelijk langer!
    pi_39394542
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 16:02 schreef ruud.nl het volgende:


    In november hopelijk langer anders!
      vrijdag 30 juni 2006 @ 16:05:38 #290
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_39394554
    Ik kan me wel vinden in die reactie hierboven, denk niet dat ik in november weer ga. Meer kaartjes voor de dwepers, dus
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
    pi_39395159
    hmm, als ze dan weer dezelfde show gaan geven en het is in de Ahoy, zal ik ook eerst goed na moeten denken.

    Mezelf kennende ga ik toch wel weer...
    pi_39395425
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 16:25 schreef ruud.nl het volgende:

    Mezelf kennende ga ik toch wel weer...
    bekend probleem, toch op toolshed even de setlijsten rond die tijd in de gaten houden, anders zie ik deze show 3 keer... nou dan weet ik het wel hoor... maar nu is het volgens mij sowieso meer een soort promotie voor iedereen die al 5 jaar niets van Tool heeft gehoord... snel rondtrekken, veel nieuwe nummers... wie weet, november meer mooi ouder werk!
      vrijdag 30 juni 2006 @ 16:41:24 #293
    118784 denka
    Vrijheid! Blijheid!
    pi_39395729
    laten we het hopen!
    Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
    pi_39397201
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 15:07 schreef Collaborator het volgende:

    [..]

    van mij
    opmerkingen / suggesties?
    Mooi wel!
    Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
      vrijdag 30 juni 2006 @ 19:07:21 #295
    70154 klez
    100 million+ death and countin
    pi_39400827
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 15:23 schreef BloodRayne het volgende:
    Even nog over de duur van het concert in HMH.

    Eén van de bandleden was dus ziek (ik geloof de drummer) daarom hebben ze de setlist dus (iets) ingekort. Uiteindelijk hebben ze toch 1.45 uur gespeeld. Lang genoeg!
    Nee het was Adam.
    Het is natuurlijk bij een op de seconde afgestemde productie als een Tool show niet zo makkelijk om te varieren. Overigens was het tot nu toe vaak wel zo dat ze aan het einde van de tour toch wat "losser" worden daarin.
    Het viel me op dat de nieuwe visuals (hoewel zeer effectief) niet zo kunstzinnig/arbeidsintensief waren als het aenima/laeteralus werk.

    [ Bericht 0% gewijzigd door klez op 30-06-2006 19:57:33 ]
    "They have invented a myth that Jews were massacred "
    Ahmadinejad, leader of Iran
    pi_39401221
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 19:07 schreef klez het volgende:

    [..]

    Het viel me op dat er de nieuwe visuals (hoewel zeer effectief) niet zo kunstzinnig/arbeidsintensief waren als het aenima/laeteralus werk.
    Zou kunnen omdat ze nog geen nieuwe clips enzo hebben gemaakt, dat ze de visuals ook nog niet helemaal af hebben... bijvoorbeeld dat gekleurde oog dat je tijdens Lateralus zag, komt uit de clip van Parabol/Parabola... ze hadden nu wat gekleurde dingen, de cover van 10,000 Days... inderdaad nog niet veel interessants, maar misschien komt 't nog!
    pi_39404068
    De review van Kindamusik
    quote:
    De shows van buitencaterogie-progmetalband Tool hebben de naam toonbeelden van gecalculeerde regie- en repetitiesessies te zijn. Niet helemaal terecht, want naarmate de Lateralus-tournee vordert, tonen de vier uit Noord-Hollywood allengs een menselijker gezicht. Zo zorgen improvisatie, nieuwe gezichtspunten op bekend stramien en extra passie in de Oosterpoort voor dikke stippen op de i’s en vette uitroeptekens achter het bandunieke idioom. Hoofd en hart, oog en oor zijn in Groningen twee uur lang perfect in balans. Om die synergie te bereiken, gebruikt Tool graag de relatief veilige luwte van festivals en her en der wat (niet te grote) zalen. De huidige inspeel- en opwarmronde leidt van Pinkpop naar de Heineken Music Hall.

    Anderhalf uur spelen Adam Jones, Justin Chancellor en Danny Carrey ieder op hun eigen manier (de één stoïcijns, de ander zwiepend met de lange manen, de derde volledig opgaand in zijn octopus-drumact) vrijwel foutloos hun brute, polyritmische en ingewanden schuddende metalvariant. Het trio houdt ratio en emotie netjes in balans en als het gevoel de vrije hand krijgt – zoals in een paar spannende interludes, intro’s en veranderde arrangementen van oude nummers – schitteren ze nog een tandje meer. Vooral Carrey’s meedogenloze drumexercitie als inleiding tot ‘Sober’ spreekt boekdelen.

    Maynard James Keenan maakt het kwartet compleet. Deze enigmatische tekstdichter, gezegend met een unieke stem, blijkt Tools achilleshiel. Hij vertoont in hier de Bijlmer 'Nederlands elftal'-trekken. De eerste twintig minuten is zijn bijdrage gepassioneerd en fel, om vervolgens - tijdens ‘Jambi’ en vooral ‘Schism’ - in te zakken als een geleipudding. Zijn voordracht lijkt bij vlagen routineus verveeld. De herpakking komt voor Tool gelukkig wél op tijd, want in de tweede helft en de extra tijd spuwt de voorganger, met name tijdens ‘Lateralus’ en ‘Vicarious’, als vanouds vuur.

    Ondanks een paar mindere momenten van Keenan en visuals die nog niet echt spetterend zijn, vertoont het viertal een stijgende lijn ten opzichte van Pinkpop. Met driekwart van de band nu al in bloedvorm is Tool zonder meer één van de meest onaantastbaar overweldigende en onnavolgbaar hypnotiserende harde bands van dit moment. In de wetenschap dat het emotionele meesterwerk en titelnummer van de laatste plaat dagelijks gebruikt wordt als soundcheck, lijkt het slechts een kwestie van tijd voordat Tool, als een student die (in november in Ahoy, Rotterdam) herexamen doet om summa cum laude te slagen, opnieuw zal laten zien dat zelfs de buitencategorie een overtreffende trap kent.
    Waar ze de kennis vandaan halen dat het Ahoy wordt in november is mij onduidelijk. Het 'gedrag' van Maynard vond ik eigenlijk niet storend. Er zijn er meer die dat doen en ook brilliant zijn.

    Waanzinnig concert in de HMH, maar dat is mijn mening.
    I presented my feminine side with flowers
    She cut the stems and placed them gently down my throat
    And these two lips might soon eclipse your brightest hopes
    * Saul Wiliiams - 1987
    pi_39407977
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 20:18 schreef politrix het volgende:
    De review van Kindamusik
    voetbalbeeldspraak
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
      vrijdag 30 juni 2006 @ 23:19:19 #299
    70154 klez
    100 million+ death and countin
    pi_39410045
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 20:18 schreef politrix het volgende:
    De review van Kindamusik
    [..]

    Waar ze de kennis vandaan halen dat het Ahoy wordt in november is mij onduidelijk.
    Het klopt wel.
    "They have invented a myth that Jews were massacred "
    Ahmadinejad, leader of Iran
      vrijdag 30 juni 2006 @ 23:45:03 #300
    55350 Reena
    Angelcrusher
    pi_39410793
    het zou jammer zijn als ze in Ahoy zouden spelen, want volgens mij is dat geluid minder goed, maar ook wel begrijpelijk...zou leuker zijn als ze een paar keer in een kleinere zaal zouden kunnen spelen, maar ja, qua planning is dat waarschijnlijk onmogelijk...
    pi_39417454
    Ahoy is ook het meest voor de hand liggend...

    jammer dat er geen fatsoenlijke muziekhal van dat formaat in Nederland is
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')