abonnement Unibet Coolblue
pi_39301965
Leef jij ook in C.H.A.O.S? (Can't Have Anyone Over Syndrome)
Dan is FlyLady misschien ook iets voor jou


Sinds ik op mezelf woon is mijn huishouden een regelrechte ramp geweest. Afwassen? Mwoah...2x per maand of zo. De was doen? Als ik echt niets meer heb om aan te trekken. Planten water geven? Elke 2 maanden nieuwe planten kopen is heel gewoon. Visite?! Oh jee, paniek!!

Maar sinds april is dat voorbij. *insert zen-achtig melodietje* Ik heb FlyLady ontdekt FlyLady vertelt me elke dag weer wat ik doen moet en ik doe het braaf. Er is wonder boven wonder orde in de chaos gekomen, diverse hot spots (plekken die troep aantrekken) zijn ontruimd, de douche heb ik sinds april niet meer uitgebreid hoeven doen (dat doe je dus dagelijks een beetje) en mijn wasbak in het aanrecht blinkt me al maanden tegemoed. En last but not least: ik heb kilo's clutter (troep) uit mijn woning verwijderd en het voelt geweldig!

Wil je ook leren vliegen in je huishouden? Ga dan naar http://www.flylady.org/ en doe mee!
Er is daar helaas geen enkele mogelijkheid om ervaring uit te wisselen en dergelijke en dat leek me leuk om in dit topic te gaan doen Als er meer fokkers advies van flylady willen aannemen tenminste
quote:
De website van Flylady is een beetje chaotisch, maar ik help je even op weg.
Je kan met de flylady babysteps beginnen: Babysteps
Gelijk kan je ook de Flylady lessen lezen: Flying Lessons
Om Flylady goed te begrijpen heb je haar dagelijks e-mail nodig, hier kan je lid worden: Join!
Ik heb daar overigens een speciaal emailadres op hotmail voor aangemaakt! Fly+mijnnaam@hotmail.com Je krijgt namelijk erg veel e-mail op een dag van haar en je mag het merendeel ook direct weggooien, het zijn vooral herinneringen namelijk. Maar dat wilde ik dus niet in mijn reguliere inbox hebben, en mijn advies is dan ook om er een speciaal emailadres voor aan te maken

Lang stuk tekst zeg Nou ja, Flylady is dus gewoon super
Ik zocht nog naar al mijn anti-huishoudtopics, maar de leuksten kan ik niet vinden. Dit wel:
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 juni 2006 @ 22:32:52 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39302165
Je kunt natuurlijk ook een berichtregel aanmaken. Dan komt je mail in je inbox meteen in een aparte map te staan.

Is dit een mooi gecamoufleerde TVP or what?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_39302233
Ik vond het handiger om het helemaal apart te hebben, Rewimo
(eh, ik bedoel: wat jij zegt snap ik niet )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 juni 2006 @ 22:37:47 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39302420
Als je Outlook Express gebruikt, klik je op Extra, Berichtregels, E-mail. De rest wijst zich eigenlijk vanzelf. Je zorgt dat je een map FlyLady hebt aangemaakt, je zoekt naar de overeenkomst van alle mailtjes (e-mailadres van de afzender bijvoorbeeld, of een vaste tekst in het onderwerp) en als je dat ingeeft, komt alle mail die aan die voorwaarde voldoet automatisch in de FlyLady-map terecht.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_39302599
Ik zal ook snel even de frontpage van flylady doornemen, ook nogal veel en overweldigend voor het eerst:

BodyClutter - Het tweede boek geschreven door FlyLady gaat over het ontdoen van troep uit je lijf. Over gezond leven. Daarvoor kan je bijv. dit formulier uitprinten en gebruiken. Maar ik kan me voorstellen dat je dat voorlopig links laat liggen en het huishouden eerst aanpakt.

June Super Fling Boogie!!! - Er zijn regelmatig gemeenschappelijke missies. In juni wordt troep aangepakt en kan je bij FlyLady bijhouden hoeveel kilo's je al uit je huis verwijderd hebt.

Basic Weekly Plan....Jump in where you are! Dit is een belangrijk stukje! Hier vind je in welke zone in het huis je deze week bezig bent (nu in de woonkamer) en wat je daar moet doen. Je vindt hier ook Kelly's Mission en dat is een opdracht voor de dag die nooit meer dan 15 minuten van je tijd kost.

Reinforce Your Habits - Elke maand wordt een nieuwe gewoonte aangeleerd. Iets wat je elke dag moet herhalen opdat het een gewoonte wordt! Deze maand is dat water drinken

Summer Time Fun! - tips voor leuke dingen doen om door te lezen.

FLYing in the Kitchen!! - Elke week krijg je wel een paar recepten. Flylady geeft aan dat het al veel gedoe in boodschappen doen en dergelijke scheelt als je elke week alvast een weekmenu maakt. Ik kook volgens de ideeën van www.voedingscentrum.nl (gezond, lekker, snel, afwisselend!) en als ik daar iets niet van lust/wil dan maken we wat anders.

The FLY Lights diverse links met wat eigen promotiespul, flylady meetings etc. (ook Nederland heeft een Flylady groep!)

About Our FLY Tools - waar je diverse flylady produkten kan kopen. Flylady is verder uiteraard gratis, maar als je een featherduster of zo wil: die hebben ze.

Bless your HEART Club - Geef hier elke dag op hoeveel je beweegt. Als je dat wilt uiteraard.

Dana's Weekly Pamper Mission Elke Flylady is in het weekend natuurlijk vrij! Dan moet je leuke dingen gaan doen met familie, vrienden etc. Hier staan vaak leuke tips voor jezelf of om te doen met anderen.

Allemaal nog al veel om te lezen, maar als je begint met de babysteps en de flylessons dan wordt het allemaal al snel duidelijk
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39302679
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:37 schreef Rewimo het volgende:
Als je Outlook Express gebruikt, klik je op Extra, Berichtregels, E-mail. De rest wijst zich eigenlijk vanzelf. Je zorgt dat je een map FlyLady hebt aangemaakt, je zoekt naar de overeenkomst van alle mailtjes (e-mailadres van de afzender bijvoorbeeld, of een vaste tekst in het onderwerp) en als je dat ingeeft, komt alle mail die aan die voorwaarde voldoet automatisch in de FlyLady-map terecht.
Maar ik gebruik Outlook Express nooit... het klinkt zo wel handig trouwens. Ik heb gewoon 2 e-mailadressen. Eén voor anderen en één alleen voor flylady.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 27 juni 2006 @ 22:44:24 #7
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_39302823
Dit is wel iets voor mij denk ik *hopeloze chaoot is die momenteel wanhopig enige structuur probeert aan te brengen*
pi_39302919
En het is nog leuk ook Ik heb ontdekt dat ik vooral structuur miste. Ik deed maar wat

In het begin maakte mijn vriend er grapjes over dat ik van alles deed omdat één of ander mens op internet het zei, maar toen heb ik maar een keer gesnauwd dat het nu toch schoon en opgeruimd was!? Tsja, daar kon hij niets tegen in brengen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39302974
Wow! Dit klinkt goed!
Ik ga morgen eens kijken. Beetje orde in deze chaos kan geen kwaad namelijk!
  Admin dinsdag 27 juni 2006 @ 22:49:06 #10
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_39303064
Tvp
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 22:51:31 #11
3185 Adelante
To let it go now
pi_39303243
OMG

*vriendin via mail aanmeld*
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_39303265
Het klinkt grappig, dus ik ga er morgen ff naar kijken. Ik moet ook duidelijk vaker schoonmaken, met nadruk op afwassen. Als ik iets haat... overigens alleen als ik het zelf moet doen. Als ik ergens ga eten, dan is het natuurlijk weer geen probleem. Ik denk alleen dat miss Flylady het niet thuis voor me komt doen.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_39303336
Die flylady doet me denken aan keeping up appearances.

http://kuacentral.com/
pi_39303376
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:49 schreef yvonne het volgende:
Tvp
je dacht: als er redding is voor Isa dan kan iedereen het?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39303421
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:53 schreef Dementor het volgende:
Die flylady doet me denken aan keeping up appearances.

http://kuacentral.com/
absoluut niet dus, want Flylady heeft me ook geleerd dat niets perfect hoeft en dat de stomme zin 'als je het niet goed kan doen dan moet je het niet doen' grote bullshit is. Niets hoeft perfect
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39303461
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

absoluut niet dus, want Flylady heeft me ook geleerd dat niets perfect hoeft en dat de stomme zin 'als je het niet goed kan doen dan moet je het niet doen' grote bullshit is. Niets hoeft perfect
Die foto's van die bijeenkomst
  Admin dinsdag 27 juni 2006 @ 22:57:36 #17
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_39303470
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

je dacht: als er redding is voor Isa dan kan iedereen het?
Ja, ik ken je huishouden en je topics
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_39303521
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:57 schreef yvonne het volgende:

Ja, ik ken je huishouden en je topics
Ik zocht dat topic met het schimmelpannetje en die keukenschoon foto's. Kan het niet vinden
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Admin dinsdag 27 juni 2006 @ 23:01:41 #19
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_39303641
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zocht dat topic met het schimmelpannetje en die keukenschoon foto's. Kan het niet vinden
En dat je de keuken ging schoonmaken maar een esentieel onderdeel lekte, de stop?
Het teiltje?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_39303760
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:01 schreef yvonne het volgende:

En dat je de keuken ging schoonmaken maar een esentieel onderdeel lekte, de stop?
Het teiltje?
Oh ja, ik had ook nog een foto van een lek teiltje
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39303850
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

absoluut niet dus, want Flylady heeft me ook geleerd dat niets perfect hoeft en dat de stomme zin 'als je het niet goed kan doen dan moet je het niet doen' grote bullshit is. Niets hoeft perfect
echt? Ik leef namelijk ook in halve CHAOS-staat. En dan wil ik dat het van de chaos naar hyperorde gaat, al kan dat natuurlijk nooit. Het stappenplan tussendoor lijk ik maar niet in te zien
  dinsdag 27 juni 2006 @ 23:08:20 #22
105263 Litso
Interlectueel.
pi_39303911
Die foto

Maargoed, ik woon dus een jaar op kamers en op zich wil het allemaal wel lukken, maar ik ga daar toch eens rondneuzen

[ Bericht 23% gewijzigd door Litso op 28-06-2006 22:37:48 ]
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_39303966
Toppie Maar:

[geknipt stukje]
June Super Fling Boogie!!! - Er zijn regelmatig gemeenschappelijke missies. In juni wordt troep aangepakt en kan je bij FlyLady bijhouden hoeveel kilo's je al uit je huis verwijderd hebt. [/geknipt stukje]

Juni is helaas al bijna voorbij
Zelfs met schema's word ik al moedeloos omdat het hier nu echt een zooi is, de zolder, de schuur, het lege kleine kamertje, de tuin..... Er moet ook nodig behangen en betegeld en geschilderd worden maar wanneer ik zin heb/ krijg ...... dat is afwachten. M.A.W. : TVP
De boot is aan = de poppen zijn aan het dansen.
pi_39303967
Wow! Dat klinkt interessant. Nou woon ik nog thuis, dus zal het voor mij niet echt volop nut hebben,maar wil toch binnenkort op mezelf, en ben niet echt opruimerig enzo. Dus dan gaat die mevrouw me goed van pas komen denk ik. !
Back in business.
pi_39304080
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:06 schreef Iksje het volgende:
echt? Ik leef namelijk ook in halve CHAOS-staat. En dan wil ik dat het van de chaos naar hyperorde gaat, al kan dat natuurlijk nooit. Het stappenplan tussendoor lijk ik maar niet in te zien
Precies wat ons probleem is volgens Flylady: we willen het te perfect hebben.

Niet mijn probleem overigens, ik ben gewoon lui.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')