abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:07:48 #1
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_39298384
M'n moeder heeft een katje van ongeveer een jaar oud, de exacte leeftijd is niet bekend omdat Mini begin juli vorig jaar bij m'n moeder (die al katten had) over de schutting is gegooid. Ze was destijds volgens de dierenarts 8 tot 12 weken oud.

M'n moeder was aan het afwachten tot Mini een keer krols zou zijn voor ze haar zou laten 'helpen'. (m'n moeder is ervan overtuigd dat een kat pas na de eerste krolsheid geholpen kan worden en niets wees erop dat ze al krols was geweest) Sinds ongeveer een week of 6 raakte één van de katers van m'n moeder geïnteresseerd in Mini. Mini wees alle aandacht af en toen de kater een week of drie/vier geleden interesse verloor dacht m'n moeder dat het allemaal wel meegevallen was.

Nu begint Mini toch wat dikker te worden en haar tepels zijn opgezet. Er zitten kleine witte puntjes op, maar de haren trekken niet terug. Ik heb vanmiddag even wat gevoeld en d'r buik staat harstikke strak. Echt zichtbaar is het nog niet, maar als je het mij vraagt is ze dus gewoon zwanger...

Ik vraag mezelf af hoelang een kat zwanger is als d'r tepeltjes op beginnen te zetten. Ook omdat moeders half augustus op vakantie gaat en er al afgesproken was dat Mini bij mij zou logeren. (De katers redden zich wel, maar Mini is een erg aanhankelijke kat en heeft veel aandacht nodig.) Is het wel verstandig als de kittens bij mij thuis geboren zouden worden? Ik heb zelf nog drie katten en ik weet echt niet of een vreemde omgeving bevorderlijk is voor een eventuele bevalling. En wat als de eventuele kittens geboren worden vóór m'n moeder vertrekt, is het dan verstandig om de hele bups te verplaatsen naar mijn huis?

Iemand met kennis van zaken die me een antwoord kan geven?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_39298428
Als je het niet veilig hebt gedaan met je poes dan zit er een grote kans in dat ze zwanger is.
pi_39298528
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:09 schreef Pakspul het volgende:
Als je het niet veilig hebt gedaan met je poes dan zit er een grote kans in dat ze zwanger is.
Volgens mij is dit geen ONZ
pi_39299255
kan ook schijnzwanger zijn..dus wat zegt je gevoel..En kittens moet je niet te snel verplaatsen nee nadat ze geboren zijn.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 22:27:34 #5
43443 bdb
7.5 kilo kat
pi_39301915
Een kat is gemiddeld tussen de 63 en 65 dagen drachtig. Het kan voorkomen dat de drachtduur iets langer duurt, zelfs tot 71 dagen. Zwelling en roodheid van de tepels zie je meestal vanaf de 3de week van de dracht. Vanaf ongeveer 7 weken voel je de kittens in de buik bewegen.
Voor een dier dat gaat bevallen is het altijd het beste een plek te kiezen waar zij zich thuisvoelt/op haar gemak voelt.
Wat je moeder zei over het feit dat het beter was een kat pas na de eerste krolsheid te laten "helpen" is niet echt waar. Het is eigenlijk nog beter om dit te doen VOOR de eerste krolsheid, maar de meningen zijn hier soms nog wat over verdeeld. Sommige dierenartsen adviseren om de poes eerst aan de poezenpil te zetten, maar dit is niet nodig.
Als je twijfelt over bepaalde zaken, ga dan direct naar de dierenarts en laat hem/haar er even goed naar kijken.
Ik ben studente diergeneeskunde, maar ik geef dit advies nu zonder dat ik het precies heb nagezocht in mijn boeken. Hopelijk heb ik je een beetje geholpen met je vragen.
pi_39306049
Ja, het is waarschijnlijk dat de poes zwanger is. Als het nest ongewenst is kun je nu nog besluiten om haar te laten steriliseren/castreren. Dat is dus een soort abortus...

Verder sluit ik me aan bij het bericht van bdb. Een kater heeft eerder door dat een poes krols is dan haar baasje en dan is het al te laat.

Ik ben geen studente diergeneeskunde maar ervaringsdeskundige.

Wat doen die ongecastreerde katers trouwens buiten? En dit is niet tegen jou bedoeld flugeltje maar tegen de eigenaren van de katers De kans dat zij een poes besmetten met enge ziektes (bvb kattenaids) is helaas niet denkbeeldig
pi_39311248
bdb: bij mijn weten klopt je verhaal helemaal hoor.

Alleen wat betreft dat castreren voor/na de eerste krolsheid verschilt per dierenarts.
(en is over het algemeen in te schatten aan de hand van de leeftijd van de dierenarts... de oudere stempel wacht liever, de jongere da zegt vaak juist dat voor de eerste krolsheid ook prima kan)

En idd.. wat doen ongecastreerde katers buiten? Ik denk dat die net zo'n eigenaar hebben als mensen die kittens over een schutting kiepen om er maar vanaf te zijn.

Overigens kan je dierenarts zonder moeite vaststellen of ze zwanger is.
En eventuele actie laten ondernemen.
Al heb ik de indruk dat je het op zich niet erg vind dat er kittens komen..
Beetje geval "ongepland maar niet ongewenst"?

Ik heb een poes die geboren is in oktober.. en nu al voor de 3e keer krols is....
Waarvan de eerste keer ergens in het voorjaar dus toch al enige tijd geleden.
Weet niet precies wanneer poezen voor het eerst krols zijn maar soms zijn ze ook volledig in stilte krols en merk je er als eigenaar niks van.
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  woensdag 28 juni 2006 @ 08:56:16 #8
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_39311267
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:05 schreef kissa het volgende:
Ja, het is waarschijnlijk dat de poes zwanger is. Als het nest ongewenst is kun je nu nog besluiten om haar te laten steriliseren/castreren. Dat is dus een soort abortus...

Verder sluit ik me aan bij het bericht van bdb. Een kater heeft eerder door dat een poes krols is dan haar baasje en dan is het al te laat.

Ik ben geen studente diergeneeskunde maar ervaringsdeskundige.

Wat doen die ongecastreerde katers trouwens buiten? En dit is niet tegen jou bedoeld flugeltje maar tegen de eigenaren van de katers De kans dat zij een poes besmetten met enge ziektes (bvb kattenaids) is helaas niet denkbeeldig
De betreffende kater is ook van van m'n moeder. Ook hier was ze op krolsheid aan het wachten voor ze hem zou laten helpen. De andere kater van m'n moeder is wél geholpen dus die kan het zéker niet geweest zijn. We hebben het hier over een tienerzwangerschap dus
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:00:11 #9
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_39311351
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 08:55 schreef Uhmmie het volgende:
bdb: bij mijn weten klopt je verhaal helemaal hoor.

Alleen wat betreft dat castreren voor/na de eerste krolsheid verschilt per dierenarts.
(en is over het algemeen in te schatten aan de hand van de leeftijd van de dierenarts... de oudere stempel wacht liever, de jongere da zegt vaak juist dat voor de eerste krolsheid ook prima kan)

En idd.. wat doen ongecastreerde katers buiten? Ik denk dat die net zo'n eigenaar hebben als mensen die kittens over een schutting kiepen om er maar vanaf te zijn.

Overigens kan je dierenarts zonder moeite vaststellen of ze zwanger is.
En eventuele actie laten ondernemen.
Al heb ik de indruk dat je het op zich niet erg vind dat er kittens komen..
Beetje geval "ongepland maar niet ongewenst"?
Ik vind het inderdaad niet zo erg als er kittens komen en mijn moeder ook niet. Zowel moeder als vader zijn erg kleine katjes dus ik vermoed dat het er nooit meer dan twee a drie kunnen zijn. En aangezien Mini de grootste knuffelkont is die ik ooit qua kat heb gezien denk ik dat het geen enkel probleem gaat zijn om de kittens 'kwijt' te raken. Ik zie m'n moeder nog in staat om ze te houden ook. (eentje zéker mocht er een nest komen) Ikzelf ben natuurlijk ook dol op katten en ik heb nog wat broers die katten ook wel kunnen waarderen. Wat dat betreft dus geen probleem. Het zou het eerste nestje weer zijn in de familie sinds ongeveer 15 jaar, dus dat is wel weer leuk.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:02:55 #10
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_39311405
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:27 schreef bdb het volgende:
Een kat is gemiddeld tussen de 63 en 65 dagen drachtig. Het kan voorkomen dat de drachtduur iets langer duurt, zelfs tot 71 dagen. Zwelling en roodheid van de tepels zie je meestal vanaf de 3de week van de dracht. Vanaf ongeveer 7 weken voel je de kittens in de buik bewegen.
Voor een dier dat gaat bevallen is het altijd het beste een plek te kiezen waar zij zich thuisvoelt/op haar gemak voelt.
Wat je moeder zei over het feit dat het beter was een kat pas na de eerste krolsheid te laten "helpen" is niet echt waar. Het is eigenlijk nog beter om dit te doen VOOR de eerste krolsheid, maar de meningen zijn hier soms nog wat over verdeeld. Sommige dierenartsen adviseren om de poes eerst aan de poezenpil te zetten, maar dit is niet nodig.
Als je twijfelt over bepaalde zaken, ga dan direct naar de dierenarts en laat hem/haar er even goed naar kijken.
Ik ben studente diergeneeskunde, maar ik geef dit advies nu zonder dat ik het precies heb nagezocht in mijn boeken. Hopelijk heb ik je een beetje geholpen met je vragen.
Dan denk ik dus dat ze 3 tot 4 weken zwanger is (als ze het écht is dan, maar dat merken we snel genoeg vermoed ik, het is maar een heel klein katje dus die buik ga je snel genoeg zien) Betekent dus ook dat de eventuele kittens over 5 tot 6 weken verwacht worden.

Dit zou kunnen betekenen dat de kittens net voor de vakantie van m'n moeder geboren zouden worden. Is het dan verstandig om ze hier in huis te nemen?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_39311792
Misschien moet je dan poes nu alvast in huis nemen.. dan kan ze rustig bevallen en hoeft er ook niet met de kittens gesleept te worden straks.

maareh... katers worden toch niet krols? volgens mij bedoel je iets anders dan je schrijft
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:12:51 #12
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_39312719
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 09:26 schreef Uhmmie het volgende:
Misschien moet je dan poes nu alvast in huis nemen.. dan kan ze rustig bevallen en hoeft er ook niet met de kittens gesleept te worden straks.

maareh... katers worden toch niet krols? volgens mij bedoel je iets anders dan je schrijft
M'n moeder denkt van wel

Je kent die periode wel dat ze als debielen op de schutting zitten te krijsen naar al het moois wat er op deze wereld te vinden is... Dát vind m'n moeder krolsheid bij de kater en dan is het dus tijd voor castratrie.... Maar goed, ik denk dat er eentje op zeer korte termijn z'n ballen gaat verliezen
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_39313245
Ahja.. dat dacht ik al *grin*
Nu is ieder geval bewezen dat hij het kan denk ik?
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:50:18 #14
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_39313697
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:34 schreef Uhmmie het volgende:
Ahja.. dat dacht ik al *grin*
Nu is ieder geval bewezen dat hij het kan denk ik?
Dat is dus nog wel even afwachten. We vermoeden het, maar zekerheid hebben we natuurlijk nog niet...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 16 juli 2006 @ 17:07:04 #15
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_39879980
Het is overigens inmiddels wel aardig duidelijk dat poes idd zwanger is.

Hier kun je goed zien dat haar buik flink bol is geworden...



Ze moet al met d'r beentjes wijd gaan zitten



Ik kan de beebjes al voelen als ik m'n hand op d'r buik leg. Het is een soort van 'ploppen' tegen je hand. Ben benieuwd hoeveel weken we nog moeten wachten...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_39880014
Ja dat zitten in die houding is wel heul duidelijk
Een ritje langs de DA geeft wel uitsluitsel hoever ze is lijkt mij
pi_39880043
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:07 schreef flugeltje het volgende:

Iemand met kennis van zaken die me een antwoord kan geven?
De dierenarts?
Assumption is the mother of all fuckups.
  zondag 16 juli 2006 @ 17:12:28 #18
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_39880086
quote:
Op zondag 16 juli 2006 17:08 schreef Bluezz het volgende:
Ja dat zitten in die houding is wel heul duidelijk
Ik heb erg lang getwijfeld, maar toen ik Mini vandaag voor het eerst sinds een week weer zag was haar buik toch behoorlijk gegroeid. Normaal gesproken is het een erg slank en iel katje, dan valt het behoorlijk op...

We hebben overigens besloten dat ik haar meeneem zodra ze echt uit begint te zetten. Dan is ze al even bij ons voor de kittens arriveren. De kinderen van m'n broer hebben al een 'werpdoos' in elkaar geknutseld en ik heb mams opgedragen een oud nachthemd aan te doen in bed de komende tijd. Kan dat in de werpdoos zodat Mini zich wat meer thuis zal voelen.

En met betrekking tot de dierenarts: Ik heb gebeld en e.e.a nagevraagd. Ze vinden het niet nodig om langs te komen aangezien je alleen met een echo uitsluitsel kunt geven. Die echo schijnt erg duur en volgens hen 'overbodig' te zijn. Het kwam er in het kort op neer dat ze me liever níet dan wél zagen verschijnen. Zullen wel met de vakantiedrukte zitten ofzo...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_39881082
Afwachten dus maar
  maandag 24 juli 2006 @ 17:16:23 #20
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40138262
Ze groeit dus écht met de week. Vandaag maar weer eens wat foto's gemaakt van de toekomstige mams. We zijn tot de conclusie gekomen dat ze nu een week of 7 op weg moet zijn. Over pakweg 2 weken kunnen we dus bewonderen wat er aan de binnenkant van die bewegende bobbel zit.

Ik blijf het geen gezicht vinden, zo'n klein katje met zo'n klein koppie en dan zo'n bol erachter..


Ook van de zijkant is de bobbel steeds beter te zien, zie voor een vergelijk met vorige week enkele posts hierboven...


Zoals je ziet een erg groot middenlijf voor zo'n klein koppie.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_40138700
Het antwoord op de topicvraag is JA
  maandag 24 juli 2006 @ 17:38:23 #22
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40138757
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:36 schreef Bluezz het volgende:
Het antwoord op de topicvraag is JA
Zou je het denken?

Ik vind het echt ontzettend leuk allemaal. Kan ook niet wachten tot het zover is. We hebben besloten dat ze toch bij mama blijft tot ze op vakantie gaat. Dan kan ik ze daarna met kittens en al meenemen. Zijn de kittens een week of 2 a 3 oud, dus dat moet gaan lukken.

Wel is er afgesproken dat ik meteen gebeld word als ze gaat beginnen, dan ga ik er meteen naartoe. En uiteraard neem ik dan m'n fototoestel mee
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_40138917
Ja Fluug, leuk
Ben je al bezig om de kittens te plaatsen?
  maandag 24 juli 2006 @ 17:51:00 #24
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40139067
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:45 schreef Bluezz het volgende:
Ja Fluug, leuk
Ben je al bezig om de kittens te plaatsen?
We gokken op 2 of 3 kittens en die zijn we al kwijt ook

Eentje voor m'n moeder, eentje voor m'n broer en een eventuele derde voor mij. Maar dat weet flugelmannetje nog niet
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_40139211
Oh jee
Maar die smelt toch wel als ie ze ziet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')