pi_41053542
registreer om deze reclame te verbergen
Kan het zijn dat Kyllian misschien allergisch is voor muggenbeten?

Duncan ( hoort hier nog niet thuis maar ok...) heeft dat nl ook... er is helaas niets aan te doen behalve hem zo goed mogelijk beschermen tegen de muggen en het goed in de gaten houden met wespen en bijen want het kan zijn dat ze daar dan ook allergisch voor zijn. Er is iig een verhoogde kans op.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:54:50 #152
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_41055269
He bedankt dan moet ik dat zeker goed in de gaten houden ...
pi_41070799
Komt hij nog een keer, mijn EHBO voor kinderen cursus tip. Azijn! Echt simpeler kan het niet.
Als je kind geprikt is, het wondje een klein beetje open maken door er "een kruisje in te zetten" met je nagel of een klein prikje in de bovenhuid met een naaldje. (Doet echt geen pijn)
Dan een watje met wat azijn erop drukken. De azijn neutraliseert het gif/antigeen van de mug en zorgt dat de jeuk en de zwelling afnemen.
Bij wespen en muggen dus azijn bij de hand houden, het helpt echt!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:44:17 #154
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_41072715
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 09:02 schreef babyfeet het volgende:
is het weer muggentijd ofzo?

kyllian reageerd er zo raar op gisteren had hij er 1 die werd zo groot als een knikker en na een paar uurtjes was hij gelukkig minder.
nu is hij weer lek geprikt op zijn gezicht en op het randje van zijn oor tis zo zielig
Fachelle was vorige week ook gestoken door een mug , was een hele grote vlek na 2 dagen zat er een harde schijf en kwam er pus uit.
Had ze dus een infectie aan dr been ,fijn muggen.
pi_41073100
Het voelt voor mij vaak heel raar om Eva's nieuwe dingen hier te posten omdat jullie al zoveel verder zijn, maar deze wil ik toch graag even delen:

Eva slaapt vanavond voor het eerst in een bedje waar ze zelf uitkan. Ze heeft een groot spijlenbed (een soort ledikantje maar dan in peuterbedformaat) en ze was vanmiddag met Iris boven aan het spelen. Jeroen heeft toen tijdens het spelen 3 spijlen uit haar bedje gehaald zodat ze er makkelijk in en uit kon. Dat hebben we wel vaker gedaan maar dat zorgde altijd voor enorme paniek.
Vanavond wilde ze zo wel slapen, dan kon ze er zelf in kruipen.
Zo schattig om te zien, zelf in haar bedje stappen.
Omdat ze zo moe is van "school" sliep ze best snel en is ze helemaal niet in paniek geweest

Gisteren hadden we een gesprek op school en het is nu definitief, over 2 weken gaat ze over naar een volgende groep. Een groep meer gericht op onderwijs, er wordt dus ook meer van haar verwacht terwijl andere therapien (zoals fysio, senso en logopedie) gewoon doorgaan.
Dit is echt een stapje in de richting van het voorbereiden op het zmlk-onderwijs
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:56:02 #156
116937 reni
pi_41073227
goedzo eva
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:09:05 #157
13151 Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_41073771
Wat goed van Eva, slapen in haar bed-met-eigen-ingang en naar een andere groep! Ook al gaat het in een ander tempo, Lois, en misschien over andere dingen, toch is het heerlijk om de vooruitgang te zien bij Eva Dingen zoals haar bed zijn toch een hele stap en een hele overwinning
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:09:30 #158
37150 livelink
Streng doch meedogenloos
pi_41073786
Wat een goede berichten van Eva. Stapje voor stapje gaat zij toch ook maar mooi vooruit
Ook wel weer spannend natuurlijk, zo'n nieuwe groep.
Niets te verliezen en toch bang.
Ik zou de perfecte moeder zijn als ik geen kinderen had.
pi_41073911
Lois wat ontzettend knap van Eva.
Wat moet dat voor jullie emotioneel zijn als ze dan ineens iets wel doet of toelaat. Een overwinning voor jullie allemaal denk ik.
En wat leuk dat ze een hele nieuwe uitdaging gaat krijgen op school.
Zo te horen voelt ze zich daar ook superveilig
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_41078910
Eva!
pi_41080117
Woehoe! Eva! Grote meid!

Ik vind het juist altijd heel leuk om dingetjes over Eva te lezen Lois Helemaal niet raar juist We weten tenslotte allemaal hoe de vork in de steel zit
pi_41083145
Eva, wat goed!
Sasha ♥ Oscar
Op woensdag 3 april 2013 14:13 schreef miss_sly het volgende:
Je kunt niet schuldig zijn aan het hebben van een mening, hooguit aan het ventileren van een mening op een plaats, moment en toon die niet correct zijn.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:11:10 #163
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_41085249
Wat goed zeg van Eva en ik vind het juist altijd heel erg leuk om te lezen hoe ze voorruit gaat hoor
pi_41085282
WAUWIE Eva! super van je meid, wat een giga stap
en hoe vond ze het vanmorgen Lois ? ...
pi_41087379
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:44 schreef reni het volgende:

[..]

Fachelle was vorige week ook gestoken door een mug , was een hele grote vlek na 2 dagen zat er een harde schijf en kwam er pus uit.
Had ze dus een infectie aan dr been ,fijn muggen.
zo zielig.... Fachelle heeft ook altijd pech met zulke dingen... voor Fachelle
pi_41104685
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:13 schreef Githa het volgende:

en hoe vond ze het vanmorgen Lois ? ...
Zij vond het helemaal te gek.........om 4 uur vanmorgen.... We zaten uiteindelijk om half 5 al beneden met het hele spul, Iris was ook wakker geworden van het rumoer.
Eva wordt erg vaak wakker 's nachts, ligt ook rustig een uurtje te kletsen/zingen/giechelen. Alleen nu kon ze haar bed uit.... en de badkamer in...
Het heeft mij een fles dure shampoo gekost, en er is een tube tandpasta leeggeknepen in de badkamer Jeroen kon vanmorgen fijn de badkamer schoonmaken Moet ik nog zeggen dat de spijltjes er heel hard weer ingingen vanavond?
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 24 augustus 2006 @ 09:39:25 #167
116937 reni
pi_41120658
ooh
Serissa heeft dat ook n keer gedaan , echt mijn hele badkamer zat toen vol met shampoo , gel en tandpasta. Mijn kind zat vol met lippenstift Werd ik toen ook niet echt vrolijk van .
En dan krijg je ook nog zo'n heel lief stemmetje "ikke mooi he mama"
  donderdag 24 augustus 2006 @ 13:11:23 #168
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41126672
Lois

Doet me denken aan een boekje van beertje paddington, die zit dan ook helemaal onder de shampoo. Junah vindt dat zo'n grappig verhaaltje dat ik uit voorzorg alles heel hoog heb staan

Zijn er hier moeders met ervaring v.w.b. één/ twee kinderen voorbereiden op een keel-/neusamandelenoperatie (plus bij Jessai buisjes)?
De ene is 9 en de ander 4, maar vooral bij Jessai (4) vrees ik gewoon rampscenario's omdat hij heel snel heel geëmotioneerd is. Niet eens in de vorm van huilen, maar wel in de vorm van diep gekwetst zijn, angsten, dichtklappen door paniek of gevoel van onrecht)

Als we het nu hebben over die operatie (hij moet 18 september) raakt hij al volledig in paniek.
log
pi_41128301
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:11 schreef Tan het volgende:
Lois

Doet me denken aan een boekje van beertje paddington, die zit dan ook helemaal onder de shampoo. Junah vindt dat zo'n grappig verhaaltje dat ik uit voorzorg alles heel hoog heb staan

Zijn er hier moeders met ervaring v.w.b. één/ twee kinderen voorbereiden op een keel-/neusamandelenoperatie (plus bij Jessai buisjes)?
De ene is 9 en de ander 4, maar vooral bij Jessai (4) vrees ik gewoon rampscenario's omdat hij heel snel heel geëmotioneerd is. Niet eens in de vorm van huilen, maar wel in de vorm van diep gekwetst zijn, angsten, dichtklappen door paniek of gevoel van onrecht)

Als we het nu hebben over die operatie (hij moet 18 september) raakt hij al volledig in paniek.
Mijn zoontje is in mei geopereerd aan zijn keel- en neusamandelen. Justin is 4.
De operatie zag hij niet tegen op eigenlijk, hij vond het wel spannend eigenlijk.
De dag in het ziekenhuis was geen succes. Het drankje vond hij smerig en wilde dat niet. Dus neus en mond dicht gehouden, toen moest hij wel. Vond ik ook niet leuk.
Totdat hij in de operatie kamer was, vond Justin het erg spannend. Daarna was het mis. Hij wilde dat kapje niet en ging dus heel boos onder narcose en werd dus ook kwaad wakker.
Zijn keel deed enorm pijn natuurlijk. En ieder uur moest hij een beker ijskoud drinken naar binnen werken. Dat was steeds een enorm gevecht. Hij moest ook een ijsje eten, anders mocht hij niet naar huis. Was zijn smaak ijsje gewoon niet. Toen we thuis waren heeft hij die dag nog 3 ijsjes gegeten.
Hij sliep veel die eerste dag en de volgende dag voelde hij zich al 80% beter. Hij mocht de derde dag pas vast eten, maar hij was de tweede dag alweer aan de spaghetti en het wit van een gebakken ei. Al met al enorm mee gevallen eigenlijk. De derde dag merkte ik niks meer aan hem.

De dag voor de operatie hadden we een gesprek met een zuster en die legde Justin d.m.v. plaatjes uit wat er ging gebeuren. Ging allemaal heel relaxed eigenlijk.

Succes ermee, zou ik zeggen.
Keep the faith!!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:05:41 #170
116937 reni
pi_41128339
Hebben ze in het ziekenhuis dan geen matriaal om kinderen voor te bereiden?

Boekjes om voor te lezen of een kapje (narcose) en dokter spulletjes.
Valt ook niet mee om ze dat uit te leggen ,natuurlijk.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:24:10 #171
13151 Rewimo
pi_41130998
Ik heb een topic geopend toen Christans neusamandel werd geknipt, daar heb ik heel veel tips gekregen, zal even kijken waar het gebleven is voor je, Tan.

Edit: dit is 'm

[ Bericht 23% gewijzigd door Rewimo op 24-08-2006 17:23:41 ]
  donderdag 24 augustus 2006 @ 18:26:48 #172
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41136428
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:24 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb een topic geopend toen Christans neusamandel werd geknipt, daar heb ik heel veel tips gekregen, zal even kijken waar het gebleven is voor je, Tan.

Edit: dit is 'm
Bedankt voor alle info, ik zal het eens rustig doorlezen.

Hmm... als Jessai een drankje MOET, dan vrees ik inderdaad het ergste. Hij lust alleen water melk, chocomel en bepaalde ranja. De rest krijg ik er pertinent niet in.
log
  donderdag 24 augustus 2006 @ 18:28:37 #173
13151 Rewimo
pi_41136489
Dan zou ik die ranja gewoon zelf meenemen Dat deed Lois ook.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:08:58 #174
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41137695
Nou ik bedoel eigenlijk het drankje dat lookinforyou beschreef, ik ging er vanuit dat ze een soort medicijn moeten slikken vooraf ofzo?

Maar eigen drinken en eigen ijsjes in een vriestas is geen slecht idee, Jessai lust ook lang neit al het ijs dat er is.
log
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:13:33 #175
13151 Rewimo
pi_41137876
Christan hoefde vooraf niks te drinken.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')