abonnement Unibet Coolblue
pi_40800021
Ik heb er al een aantal vastgehad, vond het gewicht en de grootte van de Canon eos 350d wel erg fijn, dus vandaar dat ik heel erg die kant op neig...

Ohw....en nog een vraagje.....hoe belangrijk is een beeldstabilisator....? want het zit in sommige lenzen wel ingebouwd, maar maakt ze wel meteen een stuk duurder... maar als iemand me nog wat meer over die lenzen zou kunnen vertellen....graag! (of evt. een heel andere tip heeft....)
En vind het juist wel tof dat je altijd blijft uitbreiden.... heb je na een tijdje toch een mooie verzameling...

iig al wel bedankt voor je tips!
pi_40806693
Hallo foto-maniakken,

Ik heb een vraagje, ik wil graag een digitale spiegelreflex kopen maar ik heb er eigenlijk de balle verstand van. Ik wil zowiezo een kit, zodat ik meteen kan beginnen met prutsen.
Nu wil ik zo tot 700/800 euro uitgeven.
Ik heb eens gekeken naar de canon 350d geloof ik, die past in het budget, maar het schijnt dat de nikon d70 (?) ook erg goed is... Wie kan me adviseren!
Ik wil in de eerste instantie foto's maken van landschappen en portretten, liefst ook nachtfoto's.
Maar wat ik echt zou willen (maar lijkt nog niet in het budget te passen) is macrofotografie... Vandaar ook de spiegelreflex.

Mensen help me eens! Wat is een goede camera-kit (met kit bedoel ik body, lens + toebehoren om de foto's ook daadwerkelijk op mijn pc te krijgen...) en als je me tipt op een camera, zeg er dan ook bij waarom die zo goed is... Ik ben namelijk echt een leek!

Als iemand trouwens links heeft naar sites waar ik wat meer erover kan leren ben ik daar ook heel blij mee trouwens!
pi_40806759
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 20:20 schreef santax het volgende:
Hallo foto-maniakken,

Ik heb een vraagje, ik wil graag een digitale spiegelreflex kopen maar ik heb er eigenlijk de balle verstand van. Ik wil zowiezo een kit, zodat ik meteen kan beginnen met prutsen.
Nu wil ik zo tot 700/800 euro uitgeven.
Ik heb eens gekeken naar de canon 350d geloof ik, die past in het budget, maar het schijnt dat de nikon d70 (?) ook erg goed is... Wie kan me adviseren!
Ik wil in de eerste instantie foto's maken van landschappen en portretten, liefst ook nachtfoto's.
Maar wat ik echt zou willen (maar lijkt nog niet in het budget te passen) is macrofotografie... Vandaar ook de spiegelreflex.

Mensen help me eens! Wat is een goede camera-kit (met kit bedoel ik body, lens + toebehoren om de foto's ook daadwerkelijk op mijn pc te krijgen...) en als je me tipt op een camera, zeg er dan ook bij waarom die zo goed is... Ik ben namelijk echt een leek!
Ik vraag me een beetje af waarom je per se een spiegelreflex wilt? Alleen voor de macrofotografie hoef je dat denk ik niet te doen, er zijn ook compactcamera's die erg goede macro's maken. Bovendien is een beetje macrolens zo rond de 400 euro.
Heb je verder ervaring met fotografie? En denk je dat je het niet erg vindt om veel te "sjouwen" (een slr is een stuk zwaarder dan een compactcamera)? Waarom denk je een slr nodig te hebben?
Vragen waar ik nog even heel goed over na zou denken voordat ik een slr zou kopen...

Verder zou ik me goed gaan inlezen mocht je er eentje aanschaffen. En zeker zo belangrijk; ga in de winkel uitproberen welke camera het beste in de hand ligt voor jou. Imho zit er nogal een verschil tussen de Canon 350D en de Nikon D70(s).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_40806916
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 20:41 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik vraag me een beetje af waarom je per se een spiegelreflex wilt? Alleen voor de macrofotografie hoef je dat denk ik niet te doen, er zijn ook compactcamera's die erg goede macro's maken. Bovendien is een beetje macrolens zo rond de 400 euro.
Heb je verder ervaring met fotografie? En denk je dat je het niet erg vindt om veel te "sjouwen" (een slr is een stuk zwaarder dan een compactcamera)? Waarom denk je een slr nodig te hebben?
Vragen waar ik nog even heel goed over na zou denken voordat ik een slr zou kopen...

Verder zou ik me goed gaan inlezen mocht je er eentje aanschaffen. En zeker zo belangrijk; ga in de winkel uitproberen welke camera het beste in de hand ligt voor jou. Imho zit er nogal een verschil tussen de Canon 350D en de Nikon D70(s).
Nou ik wil een slr omdat ik er al jaren van droom. Ik moet toegeven dat ik geen echte ervaring heb met fotografie, maar het toestel wat ik nu koop is het eerste en laatste wat ik koop. Het moet een levenlang mee als het ware. Daarnaast lijkt het me erg leuk om als ik weer eens een financiele meevaller heb ook eens te kunnen kijken naar een tele-lens etc. Het lijkt mij dat je met een slr gewoon veel meer mogelijkheden hebt. En ik vind het niet erg te sjouwen hoor. De compact camera's zijn me trouwens ook te prielerig... Ik moet wel wat in mijn handen hebben... Anders tril ik teveel
pi_40807634
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 20:45 schreef santax het volgende:

[..]

Nou ik wil een slr omdat ik er al jaren van droom. Ik moet toegeven dat ik geen echte ervaring heb met fotografie, maar het toestel wat ik nu koop is het eerste en laatste wat ik koop. Het moet een levenlang mee als het ware. Daarnaast lijkt het me erg leuk om als ik weer eens een financiele meevaller heb ook eens te kunnen kijken naar een tele-lens etc. Het lijkt mij dat je met een slr gewoon veel meer mogelijkheden hebt. En ik vind het niet erg te sjouwen hoor. De compact camera's zijn me trouwens ook te prielerig... Ik moet wel wat in mijn handen hebben... Anders tril ik teveel
Dat is waar, ik vind ook een van de voordelen van een slr dat je echt iets in je handen hebt, dan voelt het (voor mij iig) pas echt als fotograferen. Alhoewel je dan ook bijvoorbeeld naar de Powershot S3 van Canon zou kunnen kijken, die heeft ook wel wat vast te houden, maar dan ben je met 1 camera klaar (en dus de standaard lens); macro, zoomen, groothoek. En uiteraard ook alle handmatige instellingen.
Er zijn ook goedkope(re) objectieven te koop, die toch heel redelijk presteren. Een voorbeeld is de 70-300mm APO macro van Sigma, die "een beetje" macro heeft.
Ik kan hier wel een heel verhaal gaan typen, maar eigenlijk zou ik je willen adviseren wat ik eerder zei, dat je eens in de winkel gaat kijken.. En verder dit topic doorlezen (een aantal posts terug is ook veel uitgelegd over slr camera's) en misschien eens naar dit topic kijken, en vooral dit vervolg er op, daar staat ook veel heldere uitleg in over vanalles en nog wat .
Verder is dit een goede site om een beetje meer te snappen over de brandpuntsafstanden van verschillende objectieven, en wat voor een effect die hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elefes op 14-08-2006 21:13:15 ]
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_40807887
Dank je voor die tips! Het forum hier had ik al gelezen net, maar ik denk dat het bij mij gewoon aan basiskennis ontbreekt, ik begrijp niets van iso-waarde brandpunten of wat dan ook nog. Ik wil me inderdaad ook in de winkel laten informeren, maar ik ben zelf verkoper geweest... dus ik ben bang dat ik dan meteen met een doos naar buiten kom lopen
Is wel jammer, want ik ken ook niemand in RT die echt verstand heeft ervan.
Ik zal die site en het andere topic zeker bekijken
Zo een powershot, dat vind ik dan weer raar, alles in 1 lens? En is dat dan ook wat? Ik bedoel, ik geef nu liever 700 uit in plaats van 400 en dat ik dan achter 3 jaar alsnog een keer 700 erbij uitgeef...
pi_40808431
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:14 schreef santax het volgende:
Dank je voor die tips! Het forum hier had ik al gelezen net, maar ik denk dat het bij mij gewoon aan basiskennis ontbreekt, ik begrijp niets van iso-waarde brandpunten of wat dan ook nog. Ik wil me inderdaad ook in de winkel laten informeren, maar ik ben zelf verkoper geweest... dus ik ben bang dat ik dan meteen met een doos naar buiten kom lopen
Is wel jammer, want ik ken ook niemand in RT die echt verstand heeft ervan.
Ik zal die site en het andere topic zeker bekijken
Zo een powershot, dat vind ik dan weer raar, alles in 1 lens? En is dat dan ook wat? Ik bedoel, ik geef nu liever 700 uit in plaats van 400 en dat ik dan achter 3 jaar alsnog een keer 700 erbij uitgeef...
Dat is gewoon een compact-camera, maar dan eentje met veel mogelijkheden. Ik heb zelf bijvoorbeeld een Olympus C7070 gehad, ook een camera die wat groter en zwaarder is en fijn vasthoudt, en waar erg veel op in te stellen was. Ook met een goede macrofunctie. Zo zijn er nog een aantal meer te noemen die dan de voordelen van compactcamera's hebben (makkelijker mee te nemen, geen lenzen wisselen) maar die toch vrij goed presteren en waar je erg veel mee kunt.
Ik snap dat je liever ineens iets koopt wat je wilt hebben, maar daarom zou ik zeker eerst je heel goed inlezen voordat je iets koopt. In de fotowinkel hier ben ik trouwens erg goed geholpen bij mijn keuzen (Combi fotowinkel).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_40808842
Echt er zijn teveel mogelijkheden, ik bedoel ik speel ook gitaar en dan heb je maar 4 keuzes... Fender, Les Pauls, Ibanez of Gretsh en daar zitten tenminste duidelijke verschillen in!
*zucht*
pi_40809854
Nog een vraagje trouwens, stel nou ik ben lekker eigenwijs (niet geheel onwaar) en ik koop zo een canon 350D Kit, ik spaar vrolijk een halve eeuw verder een voor macrolens... weet iemand hier of deze lens: Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro Photo ( http://www.digicamshop.nl/product/23579 ) op zo een 350d past?


EDIT: Nevermind, de volgende keer lees ik de pagina even helemaal voor ik post.
Voor andere onwetende: hij past.
pi_40810191
En nog een vraagje! (Sorry dat ik het topic zo volspam)
Maar ik zie dus een Canon EOS 350D Kit 18-55mm lens
SanDisk CF Card Ultra II 1 GB voor ¤ 749,- te koop staan. Nieuw.
Heeft iemand echt ervaring met die camera? En met die lens? Is het goed om mee te beginnen?
Of zou ik er beter aan doen om een losse body en een andere lens te kopen. En zoja, wat voor
een lens dan? Nogmaals, ik wil beginnen met landschap/portret, maar als ik meer centjes heb een macro-lens kopen. Daarnaast hou ik van 'experimentele' fotografie zeg maar, met licht spelen.. Weet niet hoe ik het moet uitleggen... Maar ik vind het wel stoer als je bijvoorbeeld het midden van de foto heel scherp hebt op je onderwerp, maar de rest heel vaag... Dat soort dingen.
  maandag 14 augustus 2006 @ 22:48:44 #236
27084 Pissie
Like duh....
pi_40811777
Hoi

Ik ben van plan om op korte termijn een andere digitale compact camera aan te gaan schaffen.
Nu zit ik te twijfelen tussen twee modelletjes en zou graag van jullie willen weten welke ik volgens jullie het beste aan kan schaffen en waarom.

Ik twijfel tussen de Olympus MJU 810 Digital (8.0 megapixels)
en de Canon Digital IXUS 800 IS (6.0 megapixels)

Welke raden jullie mij aan???

In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar de Olympus, maar ik begin steeds meer naar de Canon te neigen. Zeker aangezien de Canon een optische zoeker heeft wat mij vooral met tegenlicht en weerspiegeling wel practisch lijkt. De Olympus heeft alleen een LCD scherm.

Voor de rest vind ik de aantal megapixels die ze verschillen niet zo´n heel erg probleem.
Wat ik wel belangrijk vind is, dat er voor beide toestellen een onderwaterhuis te koop is zodat de camera ook mee kan als er gedoken wordt.

Wie weet er dan ook nog een leuk adresje voor mij waar ik voor een leuk prijsje (en met goede service) één van deze camera´s kan aanschaffen.
Het liefst in de buurt van Hillywood en/of via internet.

Thanx
Dankzij ivf zijn wij op 02-07-2013 de trotse ouders geworden van onze zoon Bram!
pi_40815755
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:16 schreef santax het volgende:
En nog een vraagje! (Sorry dat ik het topic zo volspam)
Maar ik zie dus een Canon EOS 350D Kit 18-55mm lens
SanDisk CF Card Ultra II 1 GB voor ¤ 749,- te koop staan. Nieuw.
Heeft iemand echt ervaring met die camera? En met die lens? Is het goed om mee te beginnen?
Of zou ik er beter aan doen om een losse body en een andere lens te kopen. En zoja, wat voor
een lens dan? Nogmaals, ik wil beginnen met landschap/portret, maar als ik meer centjes heb een macro-lens kopen. Daarnaast hou ik van 'experimentele' fotografie zeg maar, met licht spelen.. Weet niet hoe ik het moet uitleggen... Maar ik vind het wel stoer als je bijvoorbeeld het midden van de foto heel scherp hebt op je onderwerp, maar de rest heel vaag... Dat soort dingen.
Ten eerste: de macrolens die je hierboven noemt is wel erg macro misschien, en volgens mij ook ontzettend duur
Canon heeft een hele goede macrolens, de 100mm 2.8 Deze is ook geschikt voor portretten. Maar ook bijvoorbeeld Tamron heeft een goede macrolens, de 90mm van dat merk, deze is een tikkie goedkoper dan de Canon en in prijs-kwaliteit verhouding ook goed. Deze lenzen hebben beide een vergrotingsfactor van 1:1.
Voor landschapsfotografie heb je meer groothoek nodig, dat wil zeggen kortere brandpuntsafstanden, denk bijvoorbeeld aan 18mm. Je krijgt dan een groter stuk landschap op je foto.
Voor portretten hebben Canon en Nikon een leuk lensje in het assortiment, namelijk een 50mm 1.8, die helemaal niet duur is. De 1.8 staat daar voor de grootste diafragma-opening die mogelijk is. Door een grotere diafragma-opening te nemen (een kleiner f-getal) krijg je een kleinere scherptediepte; dat wil zeggen dat maar een klein deel van de foto scherp is (wat je dus bedoelt hierboven). Als je een kleinere opening neemt (groter f-getal) wordt je scherptediepte groter, en wordt er dus meer scherp op de foto. Bij die 50mm 1.8 lens bijvoorbeeld kun je dus een hele onscherpe achtergrond krijgen, wat erg mooi is voor portretten. Wel zijn lenzen die lichtsterker zijn (met grotere mogelijke diafragma-opening) duurder over het algemeen.
En tot zover deze lenzen-uitleg Voor meer kun je misschien beter in het lenzentopic kijken wat hier in de topiclijst staat..

Ik heb zelf de Canon 350D en ben er erg tevreden mee. Het apparaat werkt fijn, ligt mij goed in de hand. Ik heb er op dit moment een Sigma 18-125mm 3.5-5.6 lens bij (die bevalt ook erg goed) en een 50mm 1.8 van Canon. Ik heb dus niet de kit waar jij het over hebt, met die 18-55mm lens heb ik geen ervaring.

Bedenk trouwens ook dat het goed is om een uv-filter op je lenzen te hebben zitten, puur als bescherming (verder doet zo'n filter niets voor je foto's).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_40816394
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 00:08 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ten eerste: de macrolens die je hierboven noemt is wel erg macro misschien, en volgens mij ook ontzettend duur
Canon heeft een hele goede macrolens, de 100mm 2.8 Deze is ook geschikt voor portretten. Maar ook bijvoorbeeld Tamron heeft een goede macrolens, de 90mm van dat merk, deze is een tikkie goedkoper dan de Canon en in prijs-kwaliteit verhouding ook goed. Deze lenzen hebben beide een vergrotingsfactor van 1:1.
Voor landschapsfotografie heb je meer groothoek nodig, dat wil zeggen kortere brandpuntsafstanden, denk bijvoorbeeld aan 18mm. Je krijgt dan een groter stuk landschap op je foto.
Voor portretten hebben Canon en Nikon een leuk lensje in het assortiment, namelijk een 50mm 1.8, die helemaal niet duur is. De 1.8 staat daar voor de grootste diafragma-opening die mogelijk is. Door een grotere diafragma-opening te nemen (een kleiner f-getal) krijg je een kleinere scherptediepte; dat wil zeggen dat maar een klein deel van de foto scherp is (wat je dus bedoelt hierboven). Als je een kleinere opening neemt (groter f-getal) wordt je scherptediepte groter, en wordt er dus meer scherp op de foto. Bij die 50mm 1.8 lens bijvoorbeeld kun je dus een hele onscherpe achtergrond krijgen, wat erg mooi is voor portretten. Wel zijn lenzen die lichtsterker zijn (met grotere mogelijke diafragma-opening) duurder over het algemeen.
En tot zover deze lenzen-uitleg Voor meer kun je misschien beter in het lenzentopic kijken wat hier in de topiclijst staat..

Ik heb zelf de Canon 350D en ben er erg tevreden mee. Het apparaat werkt fijn, ligt mij goed in de hand. Ik heb er op dit moment een Sigma 18-125mm 3.5-5.6 lens bij (die bevalt ook erg goed) en een 50mm 1.8 van Canon. Ik heb dus niet de kit waar jij het over hebt, met die 18-55mm lens heb ik geen ervaring.

Bedenk trouwens ook dat het goed is om een uv-filter op je lenzen te hebben zitten, puur als bescherming (verder doet zo'n filter niets voor je foto's).
Die lens is inderdaad duur, maar in vergelijking met de body van maia-nogwatie die ik net heb gezien een koopje. De lens staat voor 950 te koop. Het is dus ook geen lens die ik er meteen bij zou kopen of zou kunnen kopen. Daar zou ik lang voor moeten sparen. Maar het is wel de enige betaalbare lens die ik tot nu heb gezien die 5:1 specs heeft. Dat is stiekem wel wat ik echt wil. Een mier zo uitvergroten dat je hem op a3 kunt drukken... Dat lijkt me echt machtig.

Maargoed dat is toekomst muziek... Maar met die kit zou ik dus het onderwerp scherp kunnen stellen en de rest vaag kunnen houden... Jij hebt een 350 met een andere lens, mag ik vragen wat jij van die aanbieding vind? En mag ik vragen wat jij kwijt was voor de body en lens? En eventueel een geheugenkaart?
pi_40821773
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 00:27 schreef santax het volgende:

[..]

Die lens is inderdaad duur, maar in vergelijking met de body van maia-nogwatie die ik net heb gezien een koopje. De lens staat voor 950 te koop. Het is dus ook geen lens die ik er meteen bij zou kopen of zou kunnen kopen. Daar zou ik lang voor moeten sparen. Maar het is wel de enige betaalbare lens die ik tot nu heb gezien die 5:1 specs heeft. Dat is stiekem wel wat ik echt wil. Een mier zo uitvergroten dat je hem op a3 kunt drukken... Dat lijkt me echt machtig.

Maargoed dat is toekomst muziek... Maar met die kit zou ik dus het onderwerp scherp kunnen stellen en de rest vaag kunnen houden... Jij hebt een 350 met een andere lens, mag ik vragen wat jij van die aanbieding vind? En mag ik vragen wat jij kwijt was voor de body en lens? En eventueel een geheugenkaart?
Geheugen had ik al van mijn vorige camera. Ik heb nu 2x 512mb Ultra 2 van Sandisk, en 1x een "gewoon" 256mb kaartje wat ik bij de camera kreeg (actie die nu nog loopt volgens mij).
De aanbieding klinkt me vrij goedkoop in de oren (positief) Ik heb geen ervaring met de kitlens, maar hoor er wisselende verhalen over. Al denk ik dat je er, zeker in het begin, wel goed mee uit de voeten zult kunnen. Je zou wat macro betreft natuurlijk ook eerst voor een 1:1 macrolens kunnen gaan, alvorens dat hele dure ding aan te schaffen van 5:1, ik denk dat je met 1:1 namelijk ook een heel eind komt met een mierop A3-formaat! Maar je hebt nog genoeg tijd om daar over na te denken

Verder kun je volgens mij wel redelijk doen wat je wilt met die kit die je noemt, dus met de standaard kitlens die bij de 350D zit (qua scherpte enzo). Al is die 50mm 1.8 lens wel erg fijn om te hebben Die laatste kost ongeveer 90 euro in een willekeurige webwinkel. Voor mijn set heb ik iets meer dan 1000 euro betaald (Canon 350D en Sigma 18-125mm 3.5-5.6), in een gewone winkel welteverstaan.

Als je via internet wilt kopen (en anders ook trouwens), is de tweakers pricewatch wel een goede site om te vergelijken wat prijzen betreft .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_40822690
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:48 schreef Pissie het volgende:
Hoi

Ik ben van plan om op korte termijn een andere digitale compact camera aan te gaan schaffen.
Nu zit ik te twijfelen tussen twee modelletjes en zou graag van jullie willen weten welke ik volgens jullie het beste aan kan schaffen en waarom.

Ik twijfel tussen de Olympus MJU 810 Digital (8.0 megapixels)
en de Canon Digital IXUS 800 IS (6.0 megapixels)

Welke raden jullie mij aan???

In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar de Olympus, maar ik begin steeds meer naar de Canon te neigen. Zeker aangezien de Canon een optische zoeker heeft wat mij vooral met tegenlicht en weerspiegeling wel practisch lijkt. De Olympus heeft alleen een LCD scherm.

Voor de rest vind ik de aantal megapixels die ze verschillen niet zo´n heel erg probleem.
Wat ik wel belangrijk vind is, dat er voor beide toestellen een onderwaterhuis te koop is zodat de camera ook mee kan als er gedoken wordt.

Wie weet er dan ook nog een leuk adresje voor mij waar ik voor een leuk prijsje (en met goede service) één van deze camera´s kan aanschaffen.
Het liefst in de buurt van Hillywood en/of via internet.

Thanx
Ik ben niet zo thuis in dit segment, maar voorzover ik kan zien lijken mij dit redelijk vergelijkbare camera's, en het zijn beide merken met een prima reputatie. Optische zoeker is idd een voordeel, en 6 of 8 MP maakt idd nauwelijks verschil. De Canon heeft iets meer optische zoom, dat kan handig uitpakken, maar veel scheelt het niet.

Je vooekeur voor de Canon is begrijpelijk, maar het prijsverschil is aanzienlijk. Het is maar net wat je het zwaarste vindt wegen natuurlijk.

Voor prijzen/adresjes:

Olympus MJU 810 Digital
Canon Digital IXUS 800 IS
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_40834579
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 23:43 schreef Heart-Shaped_Box het volgende:
Hi

Ik zoek een digitale camera die compact is (makkelijk in broekzak te houden) en naast heel mooie foto's, ook movies van goede kwaliteit met audio kan maken. (Bv. in de tribune bij een voetbalmatch, dat op het filmpje alles duidelijk genoeg is). In mijn zoektocht vond ik 2 betaalbare en mooie, goede camera's: CASIO Exilim Zoom EX-Z60 en SONY Cyber-shot W40... Eerst had ik een oogje op de SONY CYBERSHOT DSC - T5, maar die is kwalitatief minder sterk dan de genoemde camera's volgens mij. (5 megapixels)

SONY maakt gebruik van de MPEG VX Fine-modus, die kwalitatief beter zou zijn dan de gewone 640x480 - 30 fps movies.


1. Welke camera zouden jullie me aanraden?
2. Kan iemand een voorbeeldje van de MPEG VX Fine-movie en van een gewoon 640x480 - 30 fps filmpje posten?

Thanks!
pi_40845349
Ok nog een dilemma... ik kan een ongebruikte nog in de doos 350D kopen met standaard kitlens....voor 600 euro. Wat goedkoop is.... Maar nu zie ik net dit: http://dixons.nl/De_onlin(...)7070582/default.aspx

Een Nikon d50 met 2 lenzen voor 699... Wat is verstandiger? Voor de 2 lenzen gaan... of gewoon nog een extra lens bij de 350D kopen? Ik heb me laten vertellen dat ik voor 200 euro een goede sigma lens kan kopen van 70-300mm... Kan iemand dat wellicht bevestigen?
pi_40863488
je kan idd voor 225 euro een sigma 70-300 lens kopen en samen met de 350D lijkt me dat een goed setje.
hoe zit het met de garantie van de 350D? is ie wel voor de nederlandse markt bedoelt?
pi_40863804
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 22:11 schreef santax het volgende:
Ok nog een dilemma... ik kan een ongebruikte nog in de doos 350D kopen met standaard kitlens....voor 600 euro. Wat goedkoop is.... Maar nu zie ik net dit: http://dixons.nl/De_onlin(...)7070582/default.aspx

Een Nikon d50 met 2 lenzen voor 699... Wat is verstandiger? Voor de 2 lenzen gaan... of gewoon nog een extra lens bij de 350D kopen? Ik heb me laten vertellen dat ik voor 200 euro een goede sigma lens kan kopen van 70-300mm... Kan iemand dat wellicht bevestigen?
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 11:19 schreef santax het volgende:
Jullie hebben natuurlijk gelijk, maar op het ogenblik voel ik me zoals ik me voelde toen ik mijn eerste gitaar kocht, mijn eerste meisje zoende... ik wil meer meer meer

Maar ik zal me inhouden
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_40864084
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:36 schreef firestorm_99 het volgende:
je kan idd voor 225 euro een sigma 70-300 lens kopen en samen met de 350D lijkt me dat een goed setje.
hoe zit het met de garantie van de 350D? is ie wel voor de nederlandse markt bedoelt?
Ik moet me inhouden
Maar de kit zou nieuw zijn en met factuur komen.
Ik zou dus nog aanspraak kunnen maken op garantie.
Maar ik moet zeggen dat ik de knoop na een nacht tobben eigenlijk heb doorgehakt.
Zoveel reviews gelezen, vergelijkingen gezien met de 20D enzo en het enige commentaar dat ik
steeds teruglees is dat hij niet zo 'stevig' aanvoeld. Maarja, versterkt plastic met glasvezel voelt nu eenmaal nooit zo stevig aan... Weleens de bak van een zwembad gezien? Als ie nog niet geplaatst is... Dus daar kan ik wel mee leven. En ook als ik in de subfora hier zie wat sommige mensen er voor een foto's mee maken ook met de kitlens... Tja.... Dan denk ik dat ik waarschijnlijk zelf vooral de beperkende factor zal zijn voor het toestel
pi_40864668
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:55 schreef santax het volgende:

[..]

Ik moet me inhouden
Maar de kit zou nieuw zijn en met factuur komen.
Ik zou dus nog aanspraak kunnen maken op garantie.
Maar ik moet zeggen dat ik de knoop na een nacht tobben eigenlijk heb doorgehakt.
Zoveel reviews gelezen, vergelijkingen gezien met de 20D enzo en het enige commentaar dat ik
steeds teruglees is dat hij niet zo 'stevig' aanvoeld. Maarja, versterkt plastic met glasvezel voelt nu eenmaal nooit zo stevig aan... Weleens de bak van een zwembad gezien? Als ie nog niet geplaatst is... Dus daar kan ik wel mee leven. En ook als ik in de subfora hier zie wat sommige mensen er voor een foto's mee maken ook met de kitlens... Tja.... Dan denk ik dat ik waarschijnlijk zelf vooral de beperkende factor zal zijn voor het toestel
Ga nou eens naar de winkel om te voelen! Wie weet ligt de D50 van Nikon je veel beter, zit je met je kleine 350D.. Hoe het bij jou in de hand ligt is zo belangrijk, het scheelt zoveel handigheid in het vasthouden, instellingen veranderen etc..
Verder zou ik niet te hoog ingooien, je hebt praktisch geen ervaring met fotografie, dan is een digitale spiegelreflex al heel wat!
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_40868451
@Elefes, je had het in een eerdere reply over een 55mm f1.8 lens voor 90 euro... Wat ik me afvraag is, is dat niet te lastig zeg maar in het begin? Ik bedoel, moet ik dan altijd op een bepaalde afstand gaan staan van hetgeen wat ik wil fotograferen? Of komt dat weer niet zo nauw?

Je hebt trouwens wel gelijk over naar de winkel gaan om te voelen... Ik moet toevallig morgen toch pasfoto's laten maken bij de lokale foto-boer hier... Ik weet uit ervaring dat die man over niets anders kan praten en heb er ook wel vertrouwen in dat hij me eens wat toestellen laat vasthouden
pi_40868680
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:56 schreef santax het volgende:
@Elefes, je had het in een eerdere reply over een 55mm f1.8 lens voor 90 euro... Wat ik me afvraag is, is dat niet te lastig zeg maar in het begin? Ik bedoel, moet ik dan altijd op een bepaalde afstand gaan staan van hetgeen wat ik wil fotograferen? Of komt dat weer niet zo nauw?
Bij een prime moet je zoomen met je voeten. Wil je uitzoomen, dan loop je achteruit, wil je inzoomen, dan loop je vooruit.

De 50 mm 1.8 is een toppertje in prijs-kwaliteit, maar weggegooid geld als je nooit een 50 mm nodig hebt. Je kitlens is een handige lens om dat eens uit te proberen.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_40869008
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:56 schreef santax het volgende:
@Elefes, je had het in een eerdere reply over een 55mm f1.8 lens voor 90 euro... Wat ik me afvraag is, is dat niet te lastig zeg maar in het begin? Ik bedoel, moet ik dan altijd op een bepaalde afstand gaan staan van hetgeen wat ik wil fotograferen? Of komt dat weer niet zo nauw?

Je hebt trouwens wel gelijk over naar de winkel gaan om te voelen... Ik moet toevallig morgen toch pasfoto's laten maken bij de lokale foto-boer hier... Ik weet uit ervaring dat die man over niets anders kan praten en heb er ook wel vertrouwen in dat hij me eens wat toestellen laat vasthouden
Als ie het niet doet is het geen goede fotoboer
Ik kwam eens in een winkel en daar mocht ik niets vasthouden, want "alle digitale camera's waren zo ontworpen dat ze goed in de hand lagen" .

Die 50mm 1.8 is een heel fijn portretlensje, met inderdaad een vaste brandpuntsafstand en dus geen mogelijkheid tot zoomen. Je moet vrij dichtbij komen, maar voor dat geld kun je echt niets vergelijkbaars krijgen (met lichtsterkte 1.8 en dus hele mooie wazige achtergronden).
Het gaat dus om deze lens .
Maar ook daarvoor geldt, kijk eerst eens wat je wilt gaan fotograferen. Voor allround heb je namelijk niet zoveel aan die 50mm, en het is wel lenzen wisselen als je een andere wilt gebruiken!

Edit: wat Vliegvrager dus ook al zegt
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_40869101
Ik moet zeggen dat het idee dat ik op mijn stoel kan blijven zitten om iets toch groot in beeld te krijgen me wel erg aanspreekt
Nee, ik geloof jullie op je woord dat dat een goede lens is, maar waar op dit moment mijn interesses naar uit gaan is dus ook een goede zoom... Dus voor mijzelf lijkt het me beter dat ik dan naast zo 18/50 kitlens er eentje erbij koop met een groter bereik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')