abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 juni 2006 @ 14:44:22 #1
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_39206849
Hey ik heb sinds een tijdje een bril genomen aangezien mn zicht toch wel achteruit ging.. heb nu ongeveer +1,25 en +1.75 tot +2,00

maar nu is het zo dat ik deze bril bij Hans Anders ( ) gehaald heb en dat ik helemaal niet tevreden ben met het montuur. het zit voor geen meter. het ziet er niet uit. (eigen schuld i know) deze gaat namelijk zweten na een tijdje. is niet goed op maat gemaakt. en staat godverredomme scheef.. sterkte is niet 100% goed gedaan heb ik het gevoel. en ik krijg er loeiende koppijn van.

wat moet ik nu doen? de verzekering gaat niet nog een bril vergoeden lijkt me..

en wat is nou een goede opticien in de buurt van Lelystad?

thanks voor de hulp
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_39207078
Als ervaren brillendrager geef ik je dit advies:

Hans Anders is gewoon bagger. Punt.
Nee serieurs....
Als je een bril gaat kopen ga gewoon alle zaken af en pas gewoon verschillende monturen. Neem er de tijd voor. Het montuur moet wel goed zitten.

Ik heb toevallig afgelopen weekend eindelijk een nieuwe bril gekocht. Dit ook gedaan nadat ik vijf á zes brillenzaken en misschien wel honderd monturen heb geprobeerd. Neem er de tijd voor.
Hans Anders is dan misschien lekker goedkoop maar naar mijn mening geen goede brillenzaak. Je kan beter een iets duurdere bril hebben die lekker zit dan een goedkope. En zorgen dat je goede service heb, zodat je altijd als er wat mis is je gelijk terug kan gaan.
Wii: 2627 - 7428 - 7812 - 5841
Dagboek van een wereldreishttp://wreiziger.blogspot.com/
Foto's: http://www.oypo.nl/jessica-de-heij
  zondag 25 juni 2006 @ 14:54:36 #3
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_39207167
Maar wat zijn dan wel goede brillenzaken? dat hans anders grafzooi verkoopt ben ik nu wel achter
en kan ik het alsnog vergoed krijgen denk je?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  zondag 25 juni 2006 @ 14:57:34 #4
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_39207261
Mijn laatste 2 brillen komen van Hans Anders (op die manier worden ze volledig vergoed) en ik heb er alleen maar goede ervaringen mee hoor. Goede service en als je terug gaat om iets aan het montuur bij te laten stellen is dat geen probleem.
Om meteen te roepen dat HA bagger is vind ik dus wel erg makkelijk!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_39207527
Hans anders is inderdaad bagger, makkelijk zat inderdaad. Hun assottiment bestaat uit 200 monturen, die ze maken uit 20 verschillende voorkantjes en 10 verschillende pootjes. (bij wijze van spreken.) Logisch dus dat een bril niet een perfecte pasvorm heeft als de pootjes en de voorkant niet optimaal op elkaar zijn afgestemd. Ik heb ook hard een bril nodig (-6.5 -7.15,) en zat voorheen altijd bij de pearl, maar hiermee hebben we ook slechte ervaringen gehad, en nu zitten we (met het hele gezin) bij Greving en Greving in Meppel. Goede keten dit, met vooral winkels in het noorden van het land. Misschien moet je eens bij het huis opticiens gaan kijken, dat is wel een beetje vergelijkbaar met greving en greving.
  zondag 25 juni 2006 @ 15:12:48 #6
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_39207697
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:06 schreef men_in_red het volgende:
Misschien moet je eens bij het huis opticiens gaan kijken, dat is wel een beetje vergelijkbaar met greving en greving.
Lullige is alleen dat tegenwoordig al die maffe verzekeringen alleen maar vergoeden bij Hans Anders en consorten. Ik kreeg bij VGZ echt geen ene reet vergoed als ik bij een andere toko een bril haalde. Voordeel was wel: elk jaar steevast een nieuwe bril.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  zondag 25 juni 2006 @ 15:14:47 #7
32679 PsyCha
Krieltje!
pi_39207758
zweten?
  zondag 25 juni 2006 @ 15:21:12 #8
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_39207935
Dat ie er niet uitziet kan je weinig meer aan doen, maar dat ie scheef zit wel. Even terug naar de winkel en zeggen dat je scheef zit en dan kunnen ze hem voor je verstellen.

Weet niet hoe lang je deze al hebt maar vooral als je voor het eerst een bril gaat dragen kan je sterke vrij snel verspringen. Dit komt omdat hiervoor je ogen zich maximaal inspanden om zelf correctie toe te passen. Nadat je een bril gaat dragen stopt je oog hier langzaam vanzelf mee en komt eigenlijk je echte sterkte tevoorschijn. Ga terug en laat je opnieuw testen: meten is weten.

Ook moet ik zeggen dat het, vooral de eerste keer, ook moeilijk is om een goede te kiezen. Kan je wening aan doen. Kijk vooral ook rond op straat en collega's en kijk wat je bij anderen goed vindt staan. Ga daarna met een idee een aantal winkels langs en probeer het eea. wat erop lijkt.

En met eigenlijk alles is prijs natuurlijk wel verbonden wat je ervoor krijgt. Soms service, soms pure marketing, soms kwaliteit. HA is vrij goedkoop maar dan moet je natuurlijk niet de meest exclusieve brillen gaan verwachten. Als wel zoiets zoekt moet je bereid zijn om meer geld uit te geven en ernaar zoeken. Zoek naar opticiens die niet bij een van de grote ketens horen die hebben vaak juist een andere keus dan de standaard meuk die die ketens hebben.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
  zondag 25 juni 2006 @ 16:12:06 #9
143254 Crux
T3h Biatch
pi_39209467
Zijn lenzen geen optie? Is even een weekje wennen maar daarna een stuk fijner als een bril!

Edit: Sorry, ik dacht te lezen dat je vond dat een bril je niet stond.. Sorry

[ Bericht 36% gewijzigd door Crux op 25-06-2006 16:15:12 (Foutje, bedankt) ]
  zondag 25 juni 2006 @ 20:31:52 #10
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_39219179
Ik wil ook wel lenzen. maar je leest van die enge verhalen over zuurstof tekort aan je ogen etc. en dat HA slecht de bolling van je oog meet etc etc.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_39224862
Als je lenzen wilt: ga langs een oogarts. Die heeft meer apparatuur om je ogen correct te meten (en meer tijd) en hij heeft niks te verkopen. Hij kan desnoods een proefsetje bestellen, om een maand te proberen en te kijken of dat werkt.
Met HA heb ik geen ervaring, maar het lijkt me sterk dat ze niet even je bril willen rechtzetten. En voor je volgende aankoop: geef wat meer geld, je draagt zo'n ding toch dag in dag uit (gok ik) voor een paar jaar, dat betaalt zichzelf wel terug.
  maandag 26 juni 2006 @ 00:39:11 #12
143254 Crux
T3h Biatch
pi_39234847
Inderdaad, gewoon goede lenzen laten genoeg zuurstof door en het enige wat jij nog moet doen is aanwennen dat je wel fatsoenlijk blijft knipperen, omdat je daar minder snel de neiging mee hebt met lenzen. Terwijl het wel nodig is
pi_39247200
Ben je terug gegaan naar de winkel?Waarschijnlijk is ie gewoon niet goed aangemeten en moet ie goed gezet worden,dat is bij elke bril zo waar je em ook koopt.Als je van sterkte verranderd moet je vaak 1st wennen aan de glazen,dat kan wel een week duren,ik heb dat zelf ook een paar keer gehad,je denkt echt dat ie niet goed is maar da's gewoon wennen.
Montuur dat gaat zweten heb ik nog nooit van gehoord of meegemaakt,wel dat als ik erg zweet mijn glazen soms aanslaan maar dat kan bij iedere bril.
Zo gewoon terug gaan en vertellen dat j eniet tevreden bent,ze zullen je vast wel helpen.
01-08-2008
pi_39327108
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:54 schreef Robbiej het volgende:
Maar wat zijn dan wel goede brillenzaken? dat hans anders grafzooi verkoopt ben ik nu wel achter
en kan ik het alsnog vergoed krijgen denk je?
Goede brillenzaken zijn naar mijn mening meestal de zelfstandig opticiens dus die niet van een grote keten zijn. Ik weet niet waar je woont dus ik weet ook niet welke zaken je daar hebt.
Ik woon in alphen aan den rijn en opticien tuijn vindt ik erg goed.
En voor vergoeding moet je toch even nagaan bij je verzekeringsmaatschappij.
Wii: 2627 - 7428 - 7812 - 5841
Dagboek van een wereldreishttp://wreiziger.blogspot.com/
Foto's: http://www.oypo.nl/jessica-de-heij
  donderdag 18 juni 2009 @ 23:05:14 #15
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_70150487
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:06 schreef men_in_red het volgende:
Hans anders is inderdaad bagger, makkelijk zat inderdaad.
Ik ben een zeer ervaren brildrager (al 18 jaar)...en heb brillen gehad van dure opticiens...en van Hans Anders...en voor mij niets anders meer dan Hans! Nooit geen problemen mee gehad zeker niet voor dat geld
Met die brillen van de duurdere zelfstandigen was er regelmatig wat...(was nog een Prada-montuur ook!) Goedkoop-duurkoop gaat bij brillen écht niet altijd op
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  donderdag 18 juni 2009 @ 23:39:50 #16
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_70151774
quote:
Op zondag 25 juni 2006 20:31 schreef Robbiej het volgende:
Ik wil ook wel lenzen. maar je leest van die enge verhalen over zuurstof tekort aan je ogen etc. en dat HA slecht de bolling van je oog meet etc etc.
Ik heb al zo'n 3 jaar lenzen nu en als je een zuurstoftekort krijgt oid dan merk je dat van tevoren echt wel. Ik denk dat het niet verstandig is om lenzen bij kruidvat e.d. te kopen (doet mijn vriendin wel en die heeft er geen last van, dus het kan blijkbaar wel maar ik raad het persoonlijk niet aan), ik heb ze gewoon van de opticien en nooit last mee gehad. Na een half jaartje zo toen ik er zeker van was dat lenzen iets voor mij waren kreeg ik betere lenzen die meer zuurstof doorlieten. Deze zitten veel fijner dan de vorige, maar ook met de vorige heb ik vrijwel geen problemen gehad.

Ik heb al 10 jaar een bril (thuis heb ik bril op en lenzen uit) en ik heb ook weleens een kutmontuur gehad. Gewoon omwisselen.
Well, I can take you far away, with my mind
  vrijdag 19 juni 2009 @ 07:27:12 #17
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_70155320
Ik koop mijn brillen bij Eyes+More, heb je voor 75 euro een nieuwe bril. Altijd goede service, heel veel keus uit erg leuke monturen (van wat minder bekende designers) en voor zover ik weet is de oogmeting ook goed. Ook mooi: Je kunt op dezelfde dag een meting laten doen, een montuur uitzoeken en hem een paar uur later al ophalen. Wat voor jou betekent dat je dus ook gewoon een middagje naar een andere stad kunt gaan om een bril uit te zoeken.

Ik heb bijvoorbeeld ooit eens per ongeluk een pootje van een van m'n brillen af laten breken door hem kwijt te raken en er vervolgens op te gaan zitten. Gratis nieuw montuur gehad
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
pi_70156678
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:57 schreef Lips het volgende:
Mijn laatste 2 brillen komen van Hans Anders (op die manier worden ze volledig vergoed) en ik heb er alleen maar goede ervaringen mee hoor. Goede service en als je terug gaat om iets aan het montuur bij te laten stellen is dat geen probleem.
Om meteen te roepen dat HA bagger is vind ik dus wel erg makkelijk!
Probleem is dat je bij de Hans Anders om de twee weken terug moet. Dan weer ligt er een schroef uit, dan pleurt er zomaar een glas uit, of je bril gaat zomaar 'vervellen' (laklaagje eraf). Of die schotjes bij je neus zijn plots doormidden. Ik heb er alleen maar slechte ervaringen mee.

Da's niet helemaal waar: 1 goede ervaring. Ik heb tot drie keer toe een nieuwe bril gekregen.

En daar gebeurde exact hetzelfde mee.
pi_70157051
Zoek gewoon een zelfstandige opticien, die zijn vaak het beste. Als je een stukje rijden wilt: Zeezicht Optiek in Zeewolde, superaardig personeel, zeer hoge service, contacten met ziekenhuizen..... Als je nog wat verder rijden wilt: Ooghoek Optiek in Rotterdam, www.ooghoekoptiek.nl , heel lieve man met veel verstand van zaken en iedere complete bril (geen addertjes) halve prijs.

Mijn ouders gingen ook eerst naar de hans anders. Mijn vader heeft daar een heel dure bril aangemeten gekregen omdat hij een heel bijzondere unieke prisma-afwijking zou hebben..... Maar met de bril ging het niet beter. Toch maar naar een zelfstandige optiek geweest, en daar zagen ze gelijk dat hij staar had en ze hebben hem direct doorverwezen naar het ziekenhuis. Niks unieke prisma, maar gewoon een veelvoorkomende afwijking die ze niet eens kunnen herkennen!
I had a signature once. It was awful.
pi_70157210
Hier ook geen problemen met HA. Huidige bril draag ik nu zo'n 5 of 6 jaar. Laatst liet het pootje los (metalen pinnetje uit het pootje) en ben even in de winkel langs gegaan of ze het nog konden maken. Vrouw zei van niet, maar had ze aan elkaar gelijmt zodat ik tijdelijk even een bril had. Bril zit na 6 mnd nog steeds aan 1 stuk dus ik vind het prima.
Wordt wel weer tijd voor iets nieuws. Zal toch ook weer bij HA kijken, ook omdat ik niet zoveel geld te besteden heb.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:30:43 #21
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_70164369
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 09:08 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Probleem is dat je bij de Hans Anders om de twee weken terug moet.
Is natuurlijk pure onzin....ik ben in al mijn briljaren nog NOOIt terug naar HA gemoeten voor een defecte bril. Zoiets kun je treffen...maar dat kun je ook bi jde dure zelfstandige opticien hoor. Daar heb IKm dan weer ervaringen mee.
Natuurlijk is HA goedkoper...dat is duidelijk. Maar ik heb kwalitatief nog nooit problemen gehad met brillen bij ze.
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_70166486
Ik heb alleen maar brillen van de Hans Anders. Ben over de brillen wel tevreden alleen over de aardige dame hier in de winkel niet.

Ik had weer eens een niewe bril gekocht. Toen ik hem opzetten zei ik al meteen dat hij niet goed was. Ik zag erg wazig. Maar de dame daar zei dat ik moest wennen. Dus ik maar wennen. Nou ik had in 30 minuten knallende koppijn, maar zo braaf als ik ben bleef ik wennen.
Na een paar dagen zat ik achter mijn laptop en kon ik niks meer lezen. En zonder bril wel. Dat klopte natuurlijk niet, dus ik terug naar de winkel. Volgens die vrouw kon het niet en na lang aandringen ging ze het na meten. Volgens haar klopte haar meting gewoon en was ik in 2 weken aan een oog 70% minder gaan zien.Wel knap dat ik zonder bril en met oude bril wel kon zien
Dus ik naar de oogarts. Daar bleek dat ze me een -3.25 bril had aangemeten terwijl het -2 moest zijn en de graden klopte ook van geen kant.
Dus ik terug naar de Hans Anders. Zegt die vrouw daar: ik geloof het niet, hebben ze vast fout gedaan. Na aandringen heeft ze toch de glazen laten vervangen en nu zie ik gewoon goed.

Verder ben ik wel tevreden over mijn montuurtjes. Er is er een kapot gegaan maar die hebben ze gratis vervangen.
pi_70173218
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:30 schreef joers1 het volgende:

[..]

Is natuurlijk pure onzin....ik ben in al mijn briljaren nog NOOIt terug naar HA gemoeten voor een defecte bril. Zoiets kun je treffen...maar dat kun je ook bi jde dure zelfstandige opticien hoor. Daar heb IKm dan weer ervaringen mee.
Natuurlijk is HA goedkoper...dat is duidelijk. Maar ik heb kwalitatief nog nooit problemen gehad met brillen bij ze.
Ik heb tussen mijn tweede en mijn achttiende altijd HA-brillen gedragen omdat mijn ouders die lekker goedkoop vonden, en ik stond echt met ernstig grote regelmaat bij de HA om het ding weer op te laten lappen. Daarna een keer bij de specsavers een bril gekocht: geen centje pijn. Vervolgens omdat HA de enige in het dorp was daar weer een bril gekocht, en wéér stond ik er iedere week op de stoep. Nu weer een specsavers-bril, geen enkel probleem.

Het gaat in totaal om 3 tot 4 vestigingen van HA.

Voor mij hoeft het echt niet meer.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 08:20:23 #24
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_70188115
Specsavers???? Asjeblieft zeg....als je het over cheap en lousy hebt....daar werken mensen die hun opticien-opleiding niet eens afgerond hebben!!! Stagiaires doen daar de bepalende oogmetingen (ik weet het omdat mijn schoonzusje dat stage-werk daar doet en het is daar policy ook nog!!!). Nee...dan ben je zeker van een goede bril op de juiste sterkte! Maar goed, blij dat jij er tevreden over bent. Ik ben dat met HA al meer dan 18 brillen lang

overigens...als je zó ontzettend slecht over HA te spreken bent, waarom er dan alsnog er een bril kopen na een prima ervaring met Specsavers? Enige in het dorp vind ik dan beetje een vreemd excuus. Als mij iets niet bevalt en ik dáádwerkelijk elke week er stond om mijn bril op te moeten laten opkalefateren, ga ik er nooit meer heen!

[ Bericht 50% gewijzigd door joers1 op 20-06-2009 08:33:32 ]
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_70188146
Ik heb mijn specsaversbril tijdens een controle bij de oogarts wel eens door laten meten. Prima in orde. Dat was bij HA-brillen ook wel eens anders. Zelfs een keer toen ze de waardes van een oogmeting in het ziekenhuis op papier hadden.

Ik heb echt wel zo mijn redenen om niet blij te zijn met HA, en wél met Specsavers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')