abonnement Unibet Coolblue
pi_17352
Er zijn mensen die beweren dat virtuele kontakten het niet halen bij Real Life Live contacts.
Dat is dus onzin. En dat zeg ik niet zomaar, want mij is van FOK-wege iets overkomen wat ik niet voor me wil houden. Niet voor me kan houden.

Er zijn mensen die zeggen dat Net-kontakten niets om het lijf hebben, omdat ze geen "uitstraling" hebben.

Als ik aan mijn maatjes denk bij FOK dan schieten ogenblikkelijk namen omhoog als Tante Bep, Moor, Quenda, Fondaco, en ja hoor, meer schatten, maar deze ken ik momenteel net effe wat langer. Met deze mensen heb ik net dat onsje meer. En alleen maar op basis van wat ze hier op de Forums vertonen.

Je gaat je dan afvragen:
Als ik die mensen IRL zou ontmoeten, blijft er dan nog wat van overeind? Toch?
Of dat zo zou zijn zou de praktijk moeten uitwijzen. Ik heb fijne kontakten met de door mij genoemden. We zijn serieus of maken grappen in het forum. We weten een beetje hoever we te ver met elkaar kunnen gaan, en we hebben zonder uitzondering respectvoor elkaar.
We doen ICQ dan wel persoonlijke email achter de schermen. En het zijn echte mensen die zich aan me openbaren, en zelf ben ik niet minder open. Ik laat me zien. Zij ook.
Met ieder van hen heb ik raakvlakken, verschillende, zoals ook IRL het geval is.

Momenteel zit ik Jerry Springer te kijken.
Roept u maar. Ben ik off-topic?
Neen, in het geheel niet. Ik kan namelijk naar Jerry Springer kijken omdat de TV waarop ik dat doe door Moor persoonlijk naar mijn huis gebracht is. Hij is gewoon de huizen op de Noordermarkt in zijn eigen stad Amsterdam afgegaan tot hij me vond.
Daar stond Moor. Op mijn stoepje in de Jordaan. We keken elkaar een moment aan, openden toen de armen en stonden geruime tijd in een omhelzing van herkenning van geestverwanten. Het was alsof we elkaar jaren kenden, en dat veranderde niet nadat we als oude vrienden onder het genot van een Wyborowa verdund met Jus d'orange wat ervaringen in frankrijk naast elkaar legden. Hetzelfde plekje in een straal van 20 kilometer. Toeval? We gingen zelfs naar dezelfde bakker in hetzelfde dorp.
Het was alsof hij gisteren nog langs was.
Ik ben een kluizenaar, ik laat niet graag iemand binnen, maar dit was goed.

Daar ben ik zo vol van, dat iemand die ik op Internet heb leren kennen mij zijn reserve tv'tje brengt omdat hij weet dat bij mij alles stuk is.

Er is veel tegenslag in mijn leven, maar dat er altijd mensen zijn die mij bijstaan,dat is een zegen. Want zo is er ook Jovan (YoYo Siebrand), en die heb ik via de radio leren kennen, en die heeft zich ook ontpopt als een van mijn redders in nood.

Daar wil ik nu eens openlijk uit de grond van mijn hart mijn dankbaarheid over uitspreken. Dat er zulke mensen zijn.
En dat je ze soms ook op Internet tegenkomt!

Hoezo zijn internet kontakten geen Real Life kontakten?
Mijn hoop is dat ook de andere Fokkers hun maskers hier een beetje laten vallen. Niet meteen in de aanval gaan. Beetje tolerantie. Beetje begrip voor elkaars anders-zijn.
Beetje ruimte......

Beetje liefde

[Dit bericht is gewijzigd door Borgia (Datum 01 Juli 2000).]

Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

  zaterdag 1 juli 2000 @ 01:52:00 #2
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_17353
Mooi gezegd Borgia. Er wordt hier al veel teveel aangevallen, om welke reden dan ook en dit is dus een mooi voorbeeld van hoe het eigenlijk moet

Al hoeft niet iedereen mij nu een kratje bier aan te bieden

Hatsjoe!
pi_17354
Als je er open voor staat Borgia zul je nog vaak dergelijke intermenselijke, 200% vanuit een diepe "liefde", ervaringen opdoen.
Heel mooi om te lezen dat dit OOK via internet kan.
Wordt niet euforisch want het hoofd zal echt nog wel gestoten worden.
Daarom geniet, geniet, geniet, van elke seconde die het leven je geeft. (who do I tell?)

Prachtig

  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 juli 2000 @ 03:18:00 #4
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_17355
Ik vond het prachtig om dit te lezen
(maar als moderator kan ik het niet laten te vragen of dit wel op eiland thuis hoort)

Mijn beste vrienden zijn degenen die ik hier op FOK! heb leren kennen.
Ondertussen heb ik een groot gedeelte van FOK! IRL ontmoet

Volgens mij ben ik ook degene die de meeste mensen van FOK! heeft ontmoet
Er zijn 8 mensen die een heel speciaal plekje hebben.
1 van hun zie ik ongeveer 1x per week, heb daar al 9 nachten geslapen (hou dat maar bij omdat ik niet meer kan bijhouden hoe vaak we elkaar ontmoet hebben)

Het zijn gewoon betere vrienden als degenen die ik had (op een paar na)
En voor die vrienden is het best wennen als ze me opbellen en ik ze moet mededelen dat ik weer niet mee uit kan in de stad omdat ik bij iemand thuis ben aan de andere kant van Nederland

Ik hou gewoon van ze, alle 8 (en dat betekent niet dat ik niets bijzonders heb met de rest hoor):
-Blauwe (mijn broertje hier, eigenlijk mijn grote voorbeeld, hielp me enorm toen ik eens in de put zat ipv andersom en dat ik degene ben die help, en hij helpt me uit de brand qua aanvaringen met m'n huisgenoot)
-Yvonne (mijn adoptiemoeder hier, is een enorme steun voor me geweest en gewoon een gezellig gek mens, mijn surrogaatmoeder)
-Just Me (mijn schoonmoeder hier, de echte moeder van Merel, en net als Yvonne gewoon moederlijk over mij heen, ik beschouw ze echt als 2 moeders)
-Merel (mijn vrouw hier, al bijna 5 maanden gelukkig getrouwd (hoewel we een kleine crisis hebben nu), in het echt een ontzettend leuke meid, waar ik altijd mee kan praten)
-Isabeau (degene die ik het vaakst zie, zelfs nu ze een vriend heeft, ik kom er vaak over de vloer, zie haar ongeveer 1x per week, we spreken elkaar meer in het echt dan online)
-Yvet (iemand waarvoor ik heel veel over heb, ze kan altijd bij me terecht en ik ben tot een boel dingen bereid voor haar)
-De Parasiet (Ik kan met haar over sommige dingen goed praten, daarnaast is het gewoon een hele leuke en gezellige meid)
-Lotte (de meest speciale in dit rijtje, maar heel apart, degene die ik nog nooit heb ontmoet, als er iemand een speciaal plekje bij me heeft is zij het wel)

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_17356
Tara, je vraagt je af of zoiets als dit op het eiland thuis hoort.
Juist!!!! Want dit is een soort playground, en als je hier ligt te dollen en elkaar dan elders op een serieuzer topic tegenkomt ben je automatisch terughoudender in scherpte, en die andere is je een stuk vertrouwder geworden.

Mijn oudste maatjes zijn uiteraard mijn FOK!Bus-maatjes, nu de Gypsy family die de boom in kunnen. Het zijn Moor, Quenda, Bep, Fondaco, Coos, Hannus (al zien we die hier niet). Dus dat kleffe namen we al mee toen we op het eiland kwamen. En het was voor jullie ook effe wennen, al die vreemde gasten. Een poster is ok, maar een hele groep ineens.
Maar we hebben er hier vriendjes bijgekregen. We hebben Jolleke, Speedcore, Doc, Chucky, hele reeksen zijn toegevoegd aan de stamboom.
Ik bedoel, het is gezellig en er gebeurt een boel, en je gaat naar die draadjes die je speciale belangstelling hebben.

Ik vind dat juist dit onderdeel hier hoort, omdat het over Moor gaat, die niet bekend is op Psych&Rel. Hier weet iedereen over wie ik het heb, dit gaat over Fok-family die te gast is bij Fok-familia, en die leven allemaal bij voorkeur op Fok-eiland, want daar is het ook een beetje 'thuiskomen'.
Het eiland is mijn favoriete postplek merk ik, goed sfeertje, tolerant.
Met een wapenaarsenaal, een massagesalon, die walgelijke pizzeria van mijn italiaanse vriendje Ali die het slechtste in me boven haalt , de telefooncentrale, de hexjes, Tweet's strandpaviljoen, allemaal mensen die ik nu pas leer kennen. Soms lig ik echt in een deuk van de pret.
En nu dus een Eiland Knuffelhoekje

In ieder geval heeft mijn stukje je geinspireerd op een lofzang op je eigen bij FOK opgelopen vriendschappen

Je onderschrijft dus volledig wat ik bedoel.
Er is niets virtueels aan de sympathie en liefde die we voor een aantal medefokkers voelen.
En er moet ook ruimte zijn voor antipathie, want zo zit de wereld in elkaar.
Je kunt nu eenmaal niet alles voor iedereen zijn.
Als je van elkaar houdt, laat het blijken.
Als je elkaar niet zit zitten, ga langs elkaar heen, vermoei elkaar niet met ellenlange verwijten en de onwil tot wederzijds begrip. Accepteer elkaars anders-zijn. Of probeer nader tot elkaar te komen. Dit is een nieuw communicatie medium uiteindelijk.
-------------------
Nee, ik ken weinig mensen op General Chat of Psych & Rel. En dit topic is general noch psychologies.
Het is een topic van warmte en dat hoort naar mijn gevoel op dit zonnige eiland thuis. Is het je niet opgevallen dat er bitter weinig echte conflicten zijn op dit door jouw beheerde Forumonderdeel?
Daar mag je trots op zijn! Man, je eiland is bijna een SimCity. Er gebeurt steeds meer.

Nu gaat Oma slapies doen.
Truste

[Dit bericht is gewijzigd door Borgia (Datum 01 Juli 2000).]

Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

pi_17357
Buiten de vraag, waar dan wel, geloof ik Tara, dat dit soort artikelen juist WEL op dit eiland thuis horen.
Het is een artikel vol emotie en geeft aan hoe virtuele relaties tot goede real-life relaties kunnen leiden.
Dit forum bestaat uit emoties en virtuele relaties. Welk forum heeft z'n eigen vrienden-stamboom? En dat is alleen maar onzin voor diegenen die het "spel" met z'n diepgang niet begrijpen.
Dit artikel kan en mag niet verplaatst worden naar e.o.a. forum waar het in een emotieloze grauw-sluier verdwijnt.
Je geeft met je eigen artikel eigenlijk al het antwoord, omdat je naast de namen, zowel de virtuele als de irl-realties aangeeft, die je met de betrokkenen hebt.
Ieder hier op dit eiland zal je kunnen begrijpen, omdat de namen voor ze herkenbaar zijn. Ga je ook jouw posting verplaatsen naar een ander forum verliest het net eender als die van Borgia volledig zijn essentie, omdat het alleen maar in z'n algemeenheid gelezen zal worden.
Op Fok!eiland worden virtuele relaties aangemoedigd. Indien deze virtuele relaties vervolgens tot real-life relaties worden uitgebouwd, mag dat hier m.i. best medegedeeld worden.

Even nog een aanvulling.
Na mijn posting, zag ik, dat ook Borgia gereageerd heeft. Dat onze beide postings in essentie gelijk zijn, berust puur op toeval, maar getuigt eens te meer, dat wij een goed cyber-echtpaar vormen.

Opaatje gaat nu ook slapen. Truste.

pi_17358
Maar...... maar....... maar...... ik vind dat deze zogenaamde 'virtuele' relaties net zo real zijn als 'RL' relaties.
Al met al breng ik iedere dag een stukje van mijn leven met jullie door en ik zit niet tegen jullie PC-botten te keyboard-kletsen.
Jullie maken me blij, jullie maken me kwaad, en dat gebeurt me ook in dagelijkse kontakten, zelfs botsingen in de supermarkt.
Je kunt elkaar bellen, maar dat doe je niet zo vaak als wij hier kontakt hebben. Je vertelt sommige 'virtuele' vrienden hier meer dan je RL vrienden, omdat je die een beetje wilt sparen. En - grootste voordeel - je schrijft ononderbroken je verhaal. Forum, ICQ, email. Je formuleert, denkt (hopelijk) na voor je iets schrijft, en je krijgt een antwoord waarbij jij weer niet in de rede hebt kunnen vallen. In feite kun je nu eindelijk leren communiceren! Nou dat noem ik dus Real!
Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 juli 2000 @ 05:13:00 #8
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_17359
misschien komt het omdat ik overal op het forum kom, ieder onderdeel. Ik lees bijna alles
Nu begrijp ik dat dit algemene verhaal speciaal voor deze kring bedoelt is. Maar spreidt je vleugels, het forum is groot
Inderdaad, als ik de post zou verplaatsen heb je kans dat er ruzie in ontstaat, dat gaat op de andere fora soms snel, of je hebt kans dat er onzinnig in gepost wordt.
Maar, er zijn daar ook mensen die nooit op Eiland komen, en ik wil dit toch eigenlijk met ze delen.
Maar we kunnen evt het topic ook verplaatsen en hier houden, het zal een interessant verschil opleveren denk ik.

nu weer iets on-topic, ik moet zeggen dat ik tijdens een periode dat ik enorm teneergeslagen was enorm veel aan de mensen hier heb gehad (vooral die speciale 8) en de mensen om me heen deden of hun neus bloedde.
Ik heb toen ontdekt wie mijn echte vrienden zijn.

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 juli 2000 @ 05:15:00 #9
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_17360
quote:
op 07-01-2000 om 05:13 AM schreef Borgia het volgende:
Maar...... maar....... maar...... ik vind dat deze zogenaamde 'virtuele' relaties net zo real zijn als 'RL' relaties.
Al met al breng ik iedere dag een stukje van mijn leven met jullie door en ik zit niet tegen jullie PC-botten te keyboard-kletsen.
Jullie maken me blij, jullie maken me kwaad, en dat gebeurt me ook in dagelijkse kontakten, zelfs botsingen in de supermarkt.
Je kunt elkaar bellen, maar dat doe je niet zo vaak als wij hier kontakt hebben. Je vertelt sommige 'virtuele' vrienden hier meer dan je RL vrienden, omdat je die een beetje wilt sparen. En - grootste voordeel - je schrijft ononderbroken je verhaal. Forum, ICQ, email. Je formuleert, denkt (hopelijk) na voor je iets schrijft, en je krijgt een antwoord waarbij jij weer niet in de rede hebt kunnen vallen. In feite kun je nu eindelijk leren communiceren! Nou dat noem ik dus Real!

En hier ben ik het helemaal mee eens, prachtig verwoord
(trouwens, jij ging toch naar bed?)

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_17361
[quote]op 07-01-2000 om 05:13 AM schreef Borgia het volgende:
Maar...... maar....... maar...... ik vind dat deze zogenaamde 'virtuele' relaties net zo real zijn als 'RL' relaties.

quote]

Helemaal waar, want anders zou ik hier ook nog niet op dit uur van de dag zitten te posten. (er moet ook gaap-smily gemaakt worden Tara)
Bedoelde met virtuele relaties ook de stamboom-relaties. Niet echt, net echt, toch wel echt.

En nu allemaal naar bedje toe.
Opaatje komt jullie wel toedekken.
En omaatje zingt dan een slaapliedje.

  zaterdag 1 juli 2000 @ 11:41:00 #11
2867 Jolleke
'kweetniet
pi_17362
Ik wil ook graag nog even reageren. Ik vind het heerlijk om elke dag even hier te komen. Dat vond ik trouwens al meteen toen de fok familie werd opgericht bij de bus. Daarnaast heb ik ook een speciale ervaring gehad met de mensen die ik van Fok! ken. Toen ik op een gegeven moment knallende ruzie over de telefoon had gehad over de telefoon, kon ik geen een van mijn vrienden irl bereiken. Niemand was thuis en zulke persoonlijke dingen al huilend over de GSM bespreken is ook niet echt de oplossing. Toen ben ik maar even naar Sanne's Chat gegaan. Daar waren net Sanne en Cynix die mij ontzettende goed hebben opgevangen en naar mijn verhaal hebben geluisterd. Net wat ik op dat moment nodig had. En toen ik zei: nou scheep ik jullie met mijn problemen op, riepen zij meteen: so what?

Dus Fokkers bedankt voor alle steun. Ook nu ik overspannen ben en af en toe steun nodig heb en gewoon een praatje met jullie.

Het leven van een student gaat ook niet altijd over rozen

  zaterdag 1 juli 2000 @ 14:04:00 #12
3 Arjen
Onmogelijk rood.
pi_17363
Doppelganger. Body snatcher. Shape shifter.[br]Money graber. Bride taker. Child Killer.[br]Vote rigger. Mother fucker. ...money for the generals.
  zaterdag 1 juli 2000 @ 14:14:00 #13
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_17364

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 07 Juli 2000).]

  zaterdag 1 juli 2000 @ 14:34:00 #14
3956 roemco 8)
doe maar listig
pi_17365
Borgia
Amor Fati

Van Borgia - 01 Juli 2000 @ 01:08.

--------------------------------------------------------------------------------

Er zijn mensen die beweren dat virtuele kontakten het niet halen bij Real Life Live contacts.
Dat is dus onzin. En dat zeg ik niet zomaar, want mij is van FOK-wege iets overkomen wat ik niet voor me wil houden. Niet voor me kan houden.
Er zijn mensen die zeggen dat Net-kontakten niets om het lijf hebben, omdat ze geen "uitstraling" hebben.

Als ik aan mijn maatjes denk bij FOK dan schieten ogenblikkelijk namen omhoog als Tante Bep, Moor, Quenda, Fondaco, en ja hoor, meer schatten, maar deze ken ik momenteel net effe wat langer. Met deze mensen heb ik net dat onsje meer. En alleen maar op basis van wat ze hier op de Forums vertonen.

Je gaat je dan afvragen:
Als ik die mensen IRL zou ontmoeten, blijft er dan nog wat van overeind? Toch?
Of dat zo zou zijn zou de praktijk moeten uitwijzen. Ik heb fijne kontakten met de door mij genoemden. We zijn serieus of maken grappen in het forum. We weten een beetje hoever we te ver met elkaar kunnen gaan, en we hebben zonder uitzondering respectvoor elkaar.
We doen ICQ dan wel persoonlijke email achter de schermen. En het zijn echte mensen die zich aan me openbaren, en zelf ben ik niet minder open. Ik laat me zien. Zij ook.
Met ieder van hen heb ik raakvlakken, verschillende, zoals ook IRL het geval is.

Momenteel zit ik Jerry Springer te kijken.
Roept u maar. Ben ik off-topic?
Neen, in het geheel niet. Ik kan namelijk naar Jerry Springer kijken omdat de TV waarop ik dat doe door Moor persoonlijk naar mijn huis gebracht is. Hij is gewoon de huizen op de Noordermarkt in zijn eigen stad Amsterdam afgegaan tot hij me vond.
Daar stond Moor. Op mijn stoepje in de Jordaan. We keken elkaar een moment aan, openden toen de armen en stonden geruime tijd in een omhelzing van herkenning van geestverwanten. Het was alsof we elkaar jaren kenden, en dat veranderde niet nadat we als oude vrienden onder het genot van een Wyborowa verdund met Jus d'orange wat ervaringen in frankrijk naast elkaar legden. Hetzelfde plekje in een straal van 20 kilometer. Toeval? We gingen zelfs naar dezelfde bakker in hetzelfde dorp.
Het was alsof hij gisteren nog langs was.
Ik ben een kluizenaar, ik laat niet graag iemand binnen, maar dit was goed.

Daar ben ik zo vol van, dat iemand die ik op Internet heb leren kennen mij zijn reserve tv'tje brengt omdat hij weet dat bij mij alles stuk is.

Er is veel tegenslag in mijn leven, maar dat er altijd mensen zijn die mij bijstaan,dat is een zegen. Want zo is er ook Jovan (YoYo Siebrand), en die heb ik via de radio leren kennen, en die heeft zich ook ontpopt als een van mijn redders in nood.

Daar wil ik nu eens openlijk uit de grond van mijn hart mijn dankbaarheid over uitspreken. Dat er zulke mensen zijn.
En dat je ze soms ook op Internet tegenkomt!

Hoezo zijn internet kontakten geen Real Life kontakten?
Mijn hoop is dat ook de andere Fokkers hun maskers hier een beetje laten vallen. Niet meteen in de aanval gaan. Beetje tolerantie. Beetje begrip voor elkaars anders-zijn.
Beetje ruimte......

Beetje liefde


[Dit bericht is gewijzigd door Borgia (Datum 01 Juli 2000).]

Ali Salami
Is gek op bami...

Van Ali Salami - 01 Juli 2000 @ 01:52.

--------------------------------------------------------------------------------

Mooi gezegd Borgia. Er wordt hier al veel teveel aangevallen, om welke reden dan ook en dit is dus een mooi voorbeeld van hoe het eigenlijk moet
Al hoeft niet iedereen mij nu een kratje bier aan te bieden

Coos
Man m.auto, zkt.vrw.m.benzine!

Van Coos - 01 Juli 2000 @ 02:24.

--------------------------------------------------------------------------------

Als je er open voor staat Borgia zul je nog vaak dergelijke intermenselijke, 200% vanuit een diepe "liefde", ervaringen opdoen.
Heel mooi om te lezen dat dit OOK via internet kan.
Wordt niet euforisch want het hoofd zal echt nog wel gestoten worden.
Daarom geniet, geniet, geniet, van elke seconde die het leven je geeft. (who do I tell?)
Prachtig

gezelligheid troef


pi_17367
pi_17368
Hoi Tara
quote:
Van TARAraboemdijee (Forumleider) - 01 Juli 2000 @ 05:15.
(......................)(trouwens, jij ging toch naar bed?)

Dat bedoel ik nou, het is hier verslavend. Ga ik slapen, maken de buren me wakker, zet ik geirriteerd de pc aan, kom hier en bij.

Ik heb begrepen dat er wat geheen en weerd is. En ik ben blij dat de topic hier mag blijven.
Al ben ik onvoorwaardelijk met je eens dat de goede sfeer die wij hier overwegend op het eiland hebben met alle andere Fokkers ook met de andere fokkers gedeeld moet worden.
Maar dit stukje is erg toegespitst op het ontheemde ouwe ploegje, het gebeurt na maandenlange kennismaking hier. Daar hebben die jongens op GC geen weet van.
Wel is het zo dat de mensen in andere topics wel erg vaak met elkaar in de clinch liggen, veel welles-nietes, ekaar geen kans geven, meteen het ergste denken.
Dus Tara, ik zit in mijn hoofd op iets te broeien wat wel in algemene vorm op GC kan, zonder die kleffe ex-bussers sfeer.
Maar dat wil ik op mijn gemak doen. Nu moet ik eventjes verse geitenmelk halen bij mijn boertje uit Drente die hier vandaag op de markt staat.
----------------------
Adverteren doet begeren
Stuur de URL van je eiland aan anderen, er is ruimte zat. Gezalligh!!! Straks ben je nog Forumleider van het grootste Forum.

Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

  zaterdag 1 juli 2000 @ 14:54:00 #18
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_17369
Ben het natuurlijk volledig eens met bovenstaande, al ken ik geen één postende fokker IRL. Heb nog wel één aanmerking op een post van Borgia

quote:

die walgelijke pizzeria van mijn italiaanse vriendje Ali die het slechtste in me boven haalt

't Zijn echt lekker pizzaria's en * Ali Salami doet toch niks verkeerd?.

Hatsjoe!
  zaterdag 1 juli 2000 @ 15:08:00 #19
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_17370
quote:
op 07-01-2000 om 02:54 PM schreef Ali Salami het volgende:
Ben het natuurlijk volledig eens met bovenstaande, al ken ik geen één postende fokker IRL. Heb nog wel één aanmerking op een post van Borgia

't Zijn echt lekker pizzaria's en [Salami doet toch niks verkeerd?]


Eet jij pizzaria's?

  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 juli 2000 @ 15:21:00 #20
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_17371
quote:
op 07-01-2000 om 02:50 PM schreef Borgia het volgende:
Hoi Tara

Dat bedoel ik nou, het is hier verslavend. Ga ik slapen, maken de buren me wakker, zet ik geirriteerd de pc aan, kom hier en bij.
Je zag ook wel dat ik vannacht tot 7 uur online was

Ik heb begrepen dat er wat geheen en weerd is. En ik ben blij dat de topic hier mag blijven.
Al ben ik onvoorwaardelijk met je eens dat de goede sfeer die wij hier overwegend op het eiland hebben met alle andere Fokkers ook met de andere fokkers gedeeld moet worden.
Maar dit stukje is erg toegespitst op het ontheemde ouwe ploegje, het gebeurt na maandenlange kennismaking hier. Daar hebben die jongens op GC geen weet van.
Wel is het zo dat de mensen in andere topics wel erg vaak met elkaar in de clinch liggen, veel welles-nietes, ekaar geen kans geven, meteen het ergste denken.
Dus Tara, ik zit in mijn hoofd op iets te broeien wat wel in algemene vorm op GC kan, zonder die kleffe ex-bussers sfeer.
Maar dat wil ik op mijn gemak doen. Nu moet ik eventjes verse geitenmelk halen bij mijn boertje uit Drente die hier vandaag op de markt staat.
Ik zelf heb geen band met een klein groepje, maar met het hele forum en de chat (moet je ook eens komen joh), daarom dat ik er wat anders tegen aan kijk, maar we hebben nu verwijzingen gemaakt
----------------------
Adverteren doet begeren
Stuur de URL van je eiland aan anderen, er is ruimte zat. Gezalligh!!! Straks ben je nog Forumleider van het grootste Forum.
ghe, dat ben ik al, als moderator van onzin


In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_17372
OK. Ben je al, sorry.
Maar wat is er dan op tegen om Forumleider van de twee grootste forums te worden?
Draag ik je persoonlijk voor bij het Guiness Book of Records.

-----------------------------
TARAraboemdijee
heeft er niet EEN maar TWEE

Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 juli 2000 @ 17:13:00 #22
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_17373
OK, deal
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_17374

Lees ook maar eens het laatste GURUCHT van opa op GURUCHTEN

  † In Memoriam † zondag 2 juli 2000 @ 12:58:00 #24
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_17375
Ik wil me eigenlijk van harte aansluiten bij al het bovenstaande, met name bij de teksten van Borgia.
Ook ik heb met enkele mensen, die ik via Fok! heb leren kennen een dusdanig innig contact via ICQ, chat en e-mail, dat dat vaak nog beter is dan vele IRL-contacten.

Het is vooral leuk en spannend, maar ook ontspannend, omdat je altijd wel aan iemand je verhaal kwijt kunt en meestal hele leuke reacties terugkrijgt. Wat dat betreft heb ik eigenlijk alleen maar goede ervaringen sinds ik zowel Fok! als de chatboxen en ICQ ontdekt heb!

Oospronkelijk was het ook redelijk anoniem, maar dat wordt het, naarmate je persoonlijker dingen gaat uitwisselen, steeds minder en dat vind ik ook prima. Op deze manier ontstaan m.i. de beste vriendschappen, daar je, zoals Borgia ook al stelt, ongestoord je zinnen kunt formuleren, je gedachten kunt uiten, etc.

Ik wil dan ook zeker mijn waardering uitspreken voor iedereen die ik nu iets meer dan oppervlakkig denk te kennen, zoals femme fatale, chuckie, Quenda, fondaco, maar ook anderen. Stuk voor stuk eigenlijk alleen maar goede ervaringen.

Een speciale toevoeging wil ik nog wel maken. Het betreft hier Sanne. Van haar ben ik op een of andere manier in de ban geraakt, en ik geloof dat ik wel mag zeggen dat dat wederzijds was. Na elkaar aanvankelijk alleen maar te kennen van de streamverslagen volgde een langdurige periode van steeds intensievere contacten via ICQ en de chatboxen. Later kwam daar nog de telefoon bij. Uiteindelijk hebben we, met aan weerskanten toch wel wat zenuwem, de stap gezet elkaar IRL ook op te zoeken. En ik moet zeggen, daar heb ik dus nog geen enkele seconde spijt van!!! Het gaat tot nu toe beter dan ik had durven hopen...!!!

Moraal van 't verhaal: WWW-contacten zijn geweldig en bieden (vaak) vele voordelen boven IRL-contacten, maar 't een HOEFT 't ander niet uit te sluiten!!! Misschien vormen wij een uitzondering, maar ik heb er een ontzettend goed gevoel bij. 't Is wel riskant, want door IRL contact te leggen kan de magie van de WWW-contacten ook abrupt verbroken worden, Dat was een risico wat we uiteindelijk toch hebben willen lopen, en, voor wat mij betreft, met succes!

Veel plezier iedereen! Ik zal zeker de 'aanleiding' van ons contact, Fok!, niet vergeten.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 2 juli 2000 @ 13:12:00 #25
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_17376
Ok, ik ken niemand van jullie irl, maar leef wel erg met iedereen mee.
Zo was ik erg nerveus toen Breuls zijn examenuitslag kreeg, voel ik erg mee met Jolleke's tentamen stress (ik ken dat...) en kan ik me erg druk maken als een van de vaste bezoekers dagenlang niet gesignaleerd wordt op het eiland. En alle beterschap wensen toen ik een beetje ziek was deden me erg goed
En inderdaad, wat voor mij begon als een beetje roddelen over de BUS (wat is dat al weer lang geleden he!) is nu wel uitgegroeid tot een lichte verslaving, ik moet toch wel elke dag even een paar keer kijken wat er allemaal op dit eiland gebeurt.

* pluisje wordt een beetje sentimenteel.

Nou ja, ik sluit me verder maar gewoon aan bij alles wat er al in dit topic gezegd is.....

pi_17377
Wil de euforie niet verstoren maar toch wel een kleine kanttekening plaatsen,
ik heb via een van de nieuwsgroepen op usenet op een gegeven moment een wat
persoonlijker contact gekregen met iemand die daar ook postte en dat contact
werd steeds hechter. We mailden maandenlang dagelijks en leefden met elkaar
mee met de dingen die we elkaar vertelden over het leven buiten internet.
Het was een fijn contact en ik heb daar hele goeie herinneringen aan.
We hebben toen (helaas) de stap genomen om elkaar in het echie te ontmoeten
en ik kan wat er daarna gebeurde het 't beste omschrijven met iets wat Cynix
hier al schreef.

hij schreef "t Is wel riskant, want door IRL contact te leggen kan de magie van
de WWW-contacten ook abrupt verbroken worden."

En dat is dus wat er gebeurde, het contact werd weliswaar niet abrupt verbroken,
sudderde nog een tijdje door, maar de magie was er af en daardoor liep het stuk.

Om die reden ben ik dan ook best huiverig om nog eens zoiets mee te maken, maar
ik weet ook dat ik me daardoor niet moet laten afschrikken, want niet geschoten
is altijd mis en als je uit angst voor tegenvallers dit soort dingen niet meer
aandurft, kunnen er ook hele leuke ontmoetingen aan je neus voorbij gaan.
Ik werd alleen zo getroffen door wat Cynix zei, dat ik het hier toch even wilde
vermelden.

Bep

pi_17378
Helemaal eens Beppekind!
Ik heb al zoveel RL pogingen afgeketst uit angst dat dan de magie zou verdwijnen. Ik heb hele leuke kontakten in Amerika lopen, een underground chat & forum (disinformation). met sommigen ben ik tot telefoongesprekken over gegaan. Dat ging 3 x fout (hihi en niet weten wat te zeggen) en 7 keer goed. De stem klopte helemaal bij het plaatje en de persoon was degene zoals ik hem/haar van het forum/de chat kende. Er is zelfs een knul uit Engeland (ook op dat disinformation forum) In London door verdwaalde agressie geraakt en die is overleden. Iedereen was er kapot van, en hij stond ook op het punt naar Amsterdam te komen voor een ontmoeting. Een schat van een jongen, we hadden ook al getelefoneerd. Ik was er buitengewoon verdrietig van, vwant Dennis was a great guy, zo'n vredestichter en die krijgt dan een verdwaalde kogel en is dood. Het had mijn RL friend kunnen zijn, en het gekke is, zo voelde hij aan vanaf het begin.

Maar ik ken ook mensen die hun internet kontakt ontmoeten en dan krijg je teleurstellingen.
Zelf wilde ik Moor niet in persoon ontmoeten, juist omdat ik zo gesteld was op onze magie hier op Fok, vanaf het begin. Ik was doodsbang dat te verliezen.
Maar die rare kwam zelf aan de deur. En het was goed. Hij was helemaal de Moor zoals ik hem ken, en het goede gevoel ging niet over, integendeel, het werd onmiddellijk bevestigd.
Althans bij mij.
Ik weet niet of Moor mij nog wel wil zien omdat mijn magie doorbroken is, door hoe ziek ik eruit zie IRL. Dan kan ik toch echt een paar nachten niet slapen vrees ik. Nee, we hadden herkenning, dat zit wel goed. Maar waar zit je dan verdomme, MOOR!

Ach, je valt IRL ook wel eens op iemand, Dat gaat dan een paar dagen goed, maar dan merk je dat bij die ander de gesprekstof opgebrand is. Dat is ook heel pijnlijk.............
Ach, het gaat om kontakt met mensen, en die kun je op alle velden van de samenleving opdoen. Op je werk, in de kerk (ahem), op de biljartvereniging, in de supermarkt, op het strand, tijdens vakantie, een popconcert, een klassiek concert, de bibliotheek, de kroeg, ..... op het internet, or wherever.

Het gaat om het feit DAT er kontakt is, en niet HOE of WAAR of WANNEER.
We zullen moeten leren met het onderhavige medium om te gaan. Het slechtste kan op Internet naar buiten komen, maar ook het beste.
Er zijn klootzakken en schatten.
Feit is, dat ik op FOK veel schatten heb leren kennen, meer dan elders!
Steek die maar in jullie zak, FOK!kers!
Ik ben op veel van jullie gesteld geraakt.
-----------------------------
This is as good a place to meet people as anywhere else

[Dit bericht is gewijzigd door Borgia (Datum 03 Juli 2000).]

Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

  maandag 3 juli 2000 @ 02:09:00 #28
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_17379
Zoals een paar van jullie wel zullen weten, was ik doodsbenauwd voor een ontmoeting met het streamvriendje®.

Had immers ook wel eens een vervelende Internet-date achter de rug waarbij de persoon in kwestie totaal niet leek op hoe hij schreef. Lieve jongen hoor, maar na dat etentje hebben we nooit meer contact met elkaar gezocht.

Nu is het dan toch weer een keer gebeurd. Na enig aandringen van zijn kant stond hij daar inderdaad op Schiphol te wachten. Zenuwen gierden door mijn hele lijf. Maar na 10 minuten zei hij al: "Nou zullen dan eerst maar ff een sigaretje doen?"

Op dat moment wist ik dat het goed was. Mijn lieve streamvriendje was die SMS-rekening meer dan waard geweest. Het duurde even, we moesten nog wat aan elkaar snuffelen in het begin, maar op een gegeven moment kwam toch dat eerste kusje.

En nu, maandagmorgen veels te laat, zitten we dan eindelijk samen weer naar hetzelfde beeld te staren. Alleen zijn het dit keer niet de Bus-streams

[Dit bericht is gewijzigd door Sanne (Datum 03 Juli 2000).]

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_17380
Bep is blij voor Cynix en Sanne!
  † In Memoriam † vrijdag 16 januari 2004 @ 23:22:39 #30
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_16328282
quote:
Op zaterdag 1 juli 2000 01:08 schreef Borgia het volgende:
Er zijn mensen die beweren dat virtuele kontakten het niet halen bij Real Life Live contacts.Dat is dus onzin. En dat zeg ik niet zomaar, want mij is van FOK-wege iets overkomen wat ik niet voor me wil houden. Niet voor me kan houden.Er zijn mensen die zeggen dat Net-kontakten niets om het lijf hebben, omdat ze geen "uitstraling" hebben.Als ik aan mijn maatjes denk bij FOK dan schieten ogenblikkelijk namen omhoog als Tante Bep, Moor, Quenda, Fondaco, en ja hoor, meer schatten, maar deze ken ik momenteel net effe wat langer. Met deze mensen heb ik net dat onsje meer. En alleen maar op basis van wat ze hier op de Forums vertonen.Je gaat je dan afvragen:Als ik die mensen IRL zou ontmoeten, blijft er dan nog wat van overeind? Toch?Of dat zo zou zijn zou de praktijk moeten uitwijzen. Ik heb fijne kontakten met de door mij genoemden. We zijn serieus of maken grappen in het forum. We weten een beetje hoever we te ver met elkaar kunnen gaan, en we hebben zonder uitzondering respectvoor elkaar.We doen ICQ dan wel persoonlijke email achter de schermen. En het zijn echte mensen die zich aan me openbaren, en zelf ben ik niet minder open. Ik laat me zien. Zij ook.Met ieder van hen heb ik raakvlakken, verschillende, zoals ook IRL het geval is.Momenteel zit ik Jerry Springer te kijken.Roept u maar. Ben ik off-topic?Neen, in het geheel niet. Ik kan namelijk naar Jerry Springer kijken omdat de TV waarop ik dat doe door Moor persoonlijk naar mijn huis gebracht is. Hij is gewoon de huizen op de Noordermarkt in zijn eigen stad Amsterdam afgegaan tot hij me vond.Daar stond Moor. Op mijn stoepje in de Jordaan. We keken elkaar een moment aan, openden toen de armen en stonden geruime tijd in een omhelzing van herkenning van geestverwanten. Het was alsof we elkaar jaren kenden, en dat veranderde niet nadat we als oude vrienden onder het genot van een Wyborowa verdund met Jus d'orange wat ervaringen in frankrijk naast elkaar legden. Hetzelfde plekje in een straal van 20 kilometer. Toeval? We gingen zelfs naar dezelfde bakker in hetzelfde dorp.Het was alsof hij gisteren nog langs was.Ik ben een kluizenaar, ik laat niet graag iemand binnen, maar dit was goed.Daar ben ik zo vol van, dat iemand die ik op Internet heb leren kennen mij zijn reserve tv'tje brengt omdat hij weet dat bij mij alles stuk is. Er is veel tegenslag in mijn leven, maar dat er altijd mensen zijn die mij bijstaan,dat is een zegen. Want zo is er ook Jovan (YoYo Siebrand), en die heb ik via de radio leren kennen, en die heeft zich ook ontpopt als een van mijn redders in nood.Daar wil ik nu eens openlijk uit de grond van mijn hart mijn dankbaarheid over uitspreken. Dat er zulke mensen zijn.En dat je ze soms ook op Internet tegenkomt!Hoezo zijn internet kontakten geen Real Life kontakten

Mijn hoop is dat ook de andere Fokkers hun maskers hier een beetje laten vallen. Niet meteen in de aanval gaan. Beetje tolerantie. Beetje begrip voor elkaars anders-zijn.
Beetje ruimte......Beetje liefde


En eigenlijk hoort ook deze thread bovenin het archief strax (als we toch topics aan het schoppen zijn...)
pi_16328410
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:22 schreef Loedertje het volgende:

[..]

En eigenlijk hoort ook deze thread bovenin het archief strax (als we toch topics aan het schoppen zijn...)


Jep !
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')