abonnement Unibet Coolblue
pi_39127552
quote:
De Zweedse kledinggroep Hennes and Mauritz lanceert een nieuwe keten met kleding uit een hogere prijsklasse dan die van H&M. De nieuwe keten krijgt een gloednieuwe naam en zal in 2007 een tiental vestigingen openen in verschillende landen, maar meer details werden woensdag nog niet gegeven. De kledingprijzen van de nieuwe keten zullen lager liggen dan die van concurrenten in het beoogde marktsegment, zo luidt het nog. H&M maakt in 2007 ook zijn intrede op de Chinese markt. Het opent in de lente twee winkels in Shanghai en Hongkong.

De Zweedse groep maakte het nieuws woensdag bekend tijdens de voorstelling van de resultaten van het tweede trimester (maart-mei). De groepswinst steeg met 12 procent tot 2,65 miljard Zweedse kronen (254 miljoen euro). De omzet steeg tot 17,06 miljard kronen (1,84 mia euro). De groep is niet tevreden met de omzet van het afgelopen "zwakke" semester, ondanks een stijging van 10 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

De voorbije maanden opende de groep 57 winkels, voornamelijk in Duitsland (8), Spanje (6), Frankrijk, VS en Canada. H&M telt voortaan 1.244 vestigingen wereldwijd en voorziet tegen het einde van het boekjaar nog een honderdtal openingen. In België zijn vooralsnog geen nieuwe winkels gepland. (belga)
bron

Amsterdam zal er wel eentje krijgen. Er zijn in mijn stad genoeg H&M's te vinden die omgebouwd kunnen worden tot zo'n nieuwe keten. Ik ben er wel benieuwd naar .
pi_39129699
Ben er ook wel benieuwd naar, zal idd wel eentje komen in Amsterdam.
pi_39146453
Zal de prijsklasse ongeveer evenhoog liggen als dat van Mango of Zara of hoger/lager?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 13:16:46 #4
101884 PeRi
Allons-y!
pi_39146493
Hoger dan H&M prijzen en lager dan Mango en Zara denk ik.
Whatever I want.
pi_39146902
Dat scheelt dus niet erg veel in de prijs.. 10 a 30 euro max.
pi_39156503
Ik heb altijd het idee dat Zara en H&M toch wel in tzelfde segment zitten?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_39157317
Zal wel meer prijscategorie van Mexx ofzo zijn.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 15:54:56 #8
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_39179160
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 13:16 schreef PeRi het volgende:
Hoger dan H&M prijzen en lager dan Mango en Zara denk ik.
De H&M en de Zara zijn even duur goedkoop.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_39179505
Idd.
Maar klinkt leuk, hoop dat de kleding dan ook kwalitatief beter wordt, maar dat zal wel.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 16:26:13 #10
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_39179873
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 19:12 schreef Mr.Mills het volgende:
Zal wel meer prijscategorie van Mexx ofzo zijn.
Zoiets idd.
pi_42511201
Oe, I like.. ben benieuwd en gelukkig woon ik in Amsterdam.
Delivered without an information leaflet
pi_44142992
Den Haag krijgt de primeur .
quote:
H&M start 'traditionelere' winkelformule
AMSTERDAM – Hennes & Mauritz komt met een nieuwe, hoger gepositioneerde retailformule. De belangrijkste pijlers van het concept zijn kwaliteit en klassiekers.

Volgens Erik Knijnenburg, directeur H&M Nederland, zijn de collecties van de nieuwe keten 'traditioneler, maar nog steeds modisch'. Het prijsniveau zal hoger liggen dan bij H&M.

Den Haag
De keten wordt gelanceerd in Londen en in Duitsland. De eerste Nederlandse vestiging zal in het voorjaar haar deuren openen in Den Haag. De naam van de nieuwe formule is nog niet naar buiten gebracht. Wel is duidelijk dat die op geen enkele manier het verband zal leggen met H&M.
bron
pi_44143074
. Lekker dichtbij dus .
pi_44204869
Ben benieuwt waar ze mee komen. Ik hou het even mee in de gaten.
pi_44214633
Ik ben benieuwd
Saartje
  vrijdag 8 december 2006 @ 13:44:43 #16
38991 Marshall_2002
Eyes upon you, till time comes
pi_44249463
quote:
De naam van de nieuwe formule is nog niet naar buiten gebracht. Wel is duidelijk dat die op geen enkele manier het verband zal leggen met H&M.
Handig! Geen enkel verband houden met maar wel een grootschalige perscampagne opstarten met persberichten en waarschijnlijk een uitgebreide campagen rondom de naam..
Zodra wij menen dat de aarde plat is, staan we zelf op het randje
pi_44260422
Brussel is ook van de partij
pi_44267872
Het concept klinkt zo op het eerste gezicht als Mexx en Esprit, zowel qua stijl als qua prijs, en die merken zijn al tijden gevestigd. Of het echt wat toevoegt... Ik weet het niet.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2006 00:44:12 ]
  zaterdag 9 december 2006 @ 04:26:04 #19
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_44270111
Als de kwaliteit ook mee hoger gaat met de prijs, misschien ga ik er wel ff kijken.
The Internets, I needs it..
pi_45666236
Collection of Style gaat de keten heten.

Ik vind het maar stomme naam.
pi_45666296
Geen creatieve naam nee.
pi_45666362
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 17:05 schreef shiNinG_staR het volgende:
Geen creatieve naam nee.
Ja, op z'n Miss Etam.
  donderdag 25 januari 2007 @ 17:28:56 #23
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_45667039
Ben benieuwd.

Hopelijk iets minder van die blije rommel als dat ze bij H&M vaak hebben, dan wordt het misschien nog wat. Maar die naam is inderdaad om te brullen.
  dinsdag 3 april 2007 @ 12:41:53 #24
16715 Mylene
*schatje*
pi_47959107
quote:
Afgelopen vrijdag opende COS zijn deuren in Den Haag. Het nieuwe merk van Zweedse modegroep H&M is in het leven geroepen om een nieuwe doelgroep aan te spreken. Bij de collecties van COS ligt de nadruk op minimalistische stijl en luxematerialen. De Deense ontwerpster Rebekka Bay is verantwoordelijk voor de vrouwenlijn en de - eveneens - Deense Michael Kristensen ontfermt zich over de herencollecties.

De eerste openingsdag van de nieuwe winkel, een ruim pand met glazen façade centraal aan de Venestraat gelegen, begon de dag zonder trompetgeschal of mediacircus. Er stond wel een groep mensen 's ochtends voor de deur te wachten en gedurende de dag bleef het winkelend publiek binnendruppelen. “Onze grote opening vond plaats in Londen,” zegt shopmanager Emmely Lemmens. “Daar hebben we iedereen uitgenodigd. We hebben besloten de overige openingen in Europa rustig te houden. Dat past ook beter bij de ingetogen uitstraling van het merk. Bovendien wilden we de klant verrassen met de kwaliteit en sfeer van de winkel en de collectie, en hem niet afleiden met een schreeuwerige opening.”

Dat klanten die de winkel bezochten verrast waren stond voorop. “Er lopen hier heel andere mensen, en toch is het van H&M!” reageert er een. Het publiek is inderdaad grotendeels ouder en ingetogener dan bij H&M. “De collectie is heel basic, maar wat een heerlijke, zachte stoffen,” zegt een ander. Er wordt veel gewerkt met puur katoen en boterzacht leer. Volgens Lemmens zijn de bestsellers op de eerste dag de greige leren jasjes en rokken die het in Londen ookal zo goed deden. Het kleurenpalet straalt rust uit: veel wit, grijs, beige, zacht roze, zwart en donkerblauw, en hier en daar een knalrode zomerjurk en een mosterdgele zijde hemdjurk. Men waant zich in een Jil Sander boetiek, maar de prijzen van de designer-ogende items liggen beduidend lager. Jurken retailen voor tussen ¤49 en ¤79, broeken tot ¤79 en jassen tot ¤225. De prijzen van de leren tassen variëren van ¤125 tot ¤250. “Dat is heel redelijk, als je bedenkt dat ze worden gemaakt en ontworpen door dezelfde fabrikant en ontwerper die verantwoordelijk zijn voor het merk Mulberry. Voor die tassen betaal je al snel ¤800,” zegt Lemmens. “Er wordt erg goed op de kwaliteit gereageerd.”
bron
quote:
H&M brengt nieuwe stijlvolle collectie COS

Het Zweedse kledingconcern Hennes & Mauritz (H&M), beroemd en berucht vanwege hun goedkope trendy kleding, gaat zich met het nieuwe, duurdere en kwalitatief betere label COS op een ander segment richten.


Met een uitgekiend, rustig modebeeld dat sterk lijkt op het klassieke gedeelte van designlabels als Jil Sander of Prada en met prijzen die slechts eentiende zijn van dergelijke dure modemerken moet de nieuwe COS-winkel de volwassen consument verleiden. In Nederland gebeurt dat in Den Haag waar 30 maart in de Venestraat 17-19 de eerste vestiging van dit onderdeel van het H&M-concern opent.

16 maart mocht Londen al de première beleven van COS, aanvankelijk een werktitel (Collection Of Style) en nu de officiële naam. De flagshipstore aan de Regent Street ging open en de Royal Academy of Arts bood overdag onderdak aan een tijdelijke showroom en vormde 's avonds het klassieke decor voor een ingetogen, moderne modeshow.

Presentatie
Een selectie journalisten uit de vier landen (Groot-Brittannië, Duitsland, Nederland en België) waar COS deze weken als eerste van start gaat, mochten de kleren van dichtbij bekijken. Eerst op hangertjes aan het rek daarna op de modellen. Tussen die twee presentaties was er tijd om in de nieuwe winkel rond te kijken.

Kijken en kopen! Want het merendeel van de behoorlijk verwende journalisten bleek zo enthousiast over aanbod en prijs dat er al flink werd ingeslagen. Met gevolg dat verschillende bezoeksters in dezelfde zwarte feestelijke jas in modieuze A-lijn die avond elkaar, en enkele modellen in de show met ook dezelfde jas konden bewonderen.

Esthetisch
De eerste kennismaking met de COS-collectie voor vrouwen en mannen, zeer esthetisch per kleur en stijl verdeeld over diverse rekken in een grote witte zaal van Royal Academy of Arts, was eigenlijk het meest geslaagd. In de volle COS-winkel in Londen (die in Nederland anderhalf keer zo ruim wordt en 600 vierkante meter zal bemeten) kwamen de kleren wat alledaagser over. De maatvoering van vooral jasjes en broeken bleek niet voor ieder figuur ideaal. De maten variëren voor vrouwen van 34 tot 44 voor mannen van 46 tot 54.

De collectie sprak voor zichzelf. Perfect eenvoudige, maar beslist eigentijdse kleren, zonder opvallend logo of prominent geplaatste merknaam, behalve bescheiden op een smal labeltje aan de binnenzijde. Rustige neutrale kleuren zoals getint wit (met een zweempje kleur), lichtgrijs of zwart en blauw. Nergens eens schreeuwende dessin of harde kleur.

Pure stijl
Kleren voor de vrouw en man die de mode graag volgen, maar een voorkeur hebben voor een meer pure, niet frivole stijl, maar ook beslist niets hebben met tuttige of conservatieve kleren. De modeshow 's avonds kon aan die indruk niet veel meer toevoegen. Wel aardig om nu eens een internationale show te zien en te weten dat het mouwloze jurkje slechts 49 euro kost en de kasjmiertrui met diepe V-hals voor de man 99 euro. Prijzen van een niveau dat boven die van de confectie van moederbedrijf H&M liggen.

De COS-winkels, ontworpen door architect William Russell die ook voor het interieur van de Alexander McQueen-shops tekende, wijken sterk af van de volle H&M-vestigingen. Staal, beton, licht hout en hier een daar een zitje van designstoel of -bank op een karpet bepalen de rustige, maar tamelijk alledaagse sfeer. Vreemd genoeg zagen de kleren er in de tijdelijke showroom en tijdens de modeshow in de Royal Academy of Arts aantrekkelijker uit.
bron
pi_47964922
haha daar ben ik dus gisteren straal aan voorbij gelopen. Ik dacht nog goh een nieuwe winkel en even later zag ik ook een aantal mensen met een tas ervan. Maar wist dus niet dat dit iets totaal nieuws was Ben er ook niet naar binnen gegaan, maar ben nu dus wel benieuwd
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')