abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 december 2001 @ 02:10:41 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_2539585
Jemen is een land dat mijn interesse heeft gewekt tijdens mijn reizen in Eritrea, Ethiopië en (met name) Djibouti. Omdat ik alweer de kriebels heb, wil ik daar graag weg en Jemen lijkt me een bijzonder boeiende en heerlijk bizarre samenleving. Wie weet er meer van? Ga hoogst waarschijnlijk trouwens wel georganiseerd e.v.t met Djoser.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 19 december 2001 @ 02:24:22 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_2539668
quote:
Op woensdag 19 december 2001 02:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
? Ga hoogst waarschijnlijk trouwens wel georganiseerd e.v.t met Djoser.
Tsja....
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_2539682
Ja daar moet je vooral heengaan met de acties van de VS in het vooruitzicht.
pi_2540436
Op dit moment wordt er in Jemen wat actie gevoerd tegen mogelijk terroristen. Het leger heeft al wat gebouwen beschoten. Wil je nog steeds gaan of wacht je toch maar ff?
  woensdag 19 december 2001 @ 09:59:44 #5
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_2540495
ach er gebeurd zoveel in dat land, volgens mij geldt er ook een negatief reisadvies voor. Hoeveel buitenlanders daar wel niet ontvoerd worden elk jaar.

Ik zou m'n reisje of heel goed voorbereiden (met een gids gaan) of niet gaan

pi_2540522
Chandler -Friends- Bing is er ook geweest. Omdat tie van Oh-my-God Shanise wilde vluchten.

(sorry ik kon het niet laten, ik ga wel even een minuutje in de hoek staan)

pi_2540675
Hé, ik heb me ook voorgenomen aankomend jaar naar Jemen te gaan. Lijkt me een heel interessant land met mooie landschappen en spectaculaire gebouwen (of nog beter: combinaties daarvan, met paleizen op rotsen, etc.). Jemen is ook het land van de eerste flatgebouwen.

Behalve met Djoser kun je ook met Koning Aap, Sawadee of Rosetta. Kheb me nog niet echt in het programma van de verschillende reizen verdiept, maar ze duren over het algemeen nogal lang - meestal 4 weken.

Er zijn wel eens toeristen ontvoerd in Jemen, maar over het algemeen worden die buitengewoon goed behandeld. Gijzelen is een middel voor die rebellen om ergens hun punt over kracht bij te zetten, maar is nooit bedoeld om de toeristen zelf kwaad te doen. Slechts in één geval, alweer een hele tijd geleden, heeft zo'n gijzeling een dodelijk slachtoffer opgeleverd. Er geldt voor Jemen geen negatief reisadvies (wel waarschuwingen) en als je georganiseerd reist, gaat er in de wat risicovollere gebieden een militair met de groep mee.

Lonely Planet
Anders Reizen

  woensdag 19 december 2001 @ 10:50:14 #8
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_2540849

Shibam....
need i say mo
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  woensdag 19 december 2001 @ 11:45:23 #9
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_2541545
Ik heb de lonely planet guide gisteren besteld en ook diverse folders heb ik nu binnen en mijn interesse is alleen maar groter geworden! Vwb die veiligheid zal dat ongetwijfeld reuze meevallen verwacht ik, als zulke grote reisorganisaties er al naartoe gaan moet het wel behoorlijk safe zijn. Ik hoop wel dat die Amerikanen het land met rust laten, anders zou de situatie wel eens kunnen veranderen ben ik bang.

Ik zie dat je ook 16 daagse reizen hebt van zowel Djoser,Sawadee en Rosetta, dus korter kan zeker. Wil zelf ook 16 dagen, omdat mijn voorraad vakantiedagen helaas niet onuitputtelijk en ik de rest van het jaar nog wel een keer weg wil..

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_2542805
quote:
Op woensdag 19 december 2001 11:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik zie dat je ook 16 daagse reizen hebt van zowel Djoser,Sawadee en Rosetta, dus korter kan zeker. Wil zelf ook 16 dagen, omdat mijn voorraad vakantiedagen helaas niet onuitputtelijk en ik de rest van het jaar nog wel een keer weg wil..
Mijn idee, en twee à drie weken vind ik ook wel mooi, langer hoeft niet.
  woensdag 19 december 2001 @ 13:32:55 #11
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_2543041
quote:
Op woensdag 19 december 2001 13:13 schreef k_man het volgende:

[..]

Mijn idee, en twee à drie weken vind ik ook wel mooi, langer hoeft niet.


Nou ik zou best veel langer willen, maarja je moet nu eenmaal keuzes maken als je geen miljonair bent...
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_2543202
De nieuwe Djoser catalogus zat vandaag toevallig bij de post. Wat betreft Jemen staat er alleen een 16-daagse reis in.
pi_2809628
Hmmmz... in de Veronica gids stond Jemen in het rijtje 'avontuurlijkste vakantiebestemmingen' tussen Somalie em Afghanistan.

En volgens de Volkskrant van zaterdag is het een van de landen waar nog Al Qaida strijders zitten en waar de VS misschien in actie zullen komen.

Hoe dan ook; de reisgidsen zijn binnen en op het eerste gezicht spreekt Djoser het meest aan. Hopen dat het een beetje rustig blijft daar...

pi_2809651
quote:
Op maandag 14 januari 2002 11:34 schreef k_man het volgende:
Hmmmz... in de Veronica gids stond Jemen in het rijtje 'avontuurlijkste vakantiebestemmingen' tussen Somalie em Afghanistan.

En volgens de Volkskrant van zaterdag is het een van de landen waar nog Al Qaida strijders zitten en waar de VS misschien in actie zullen komen.

Hoe dan ook; de reisgidsen zijn binnen en op het eerste gezicht spreekt Djoser het meest aan. Hopen dat het een beetje rustig blijft daar...


Ik kwam Jemen ook tegen in de Ashraf folder en ik weet niet helemaal zeker op Koning Aap ook reizen naar Jemen had.
pi_24466850
Iemand inmiddels ervaringen met reizen in Jemen?

Dit kom ik op de Djoser site tegen:
Pinnen: niet mogelijk.
Contant: je kunt zowel euro’s als dollars wisselen.
Reischeques: alleen om te wisselen in de grote steden. De procedure is erg omslachtig en tijdrovend en men rekent $ 10 commissie.
Creditcards: worden in Jemen niet geaccepteerd.

Oftewel; de enige mogelijkheid is een berg cash?
  zondag 9 januari 2005 @ 10:40:58 #16
94688 EagleJ
United will stand!
pi_24480464
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 17:28 schreef k_man het volgende:
Iemand inmiddels ervaringen met reizen in Jemen?

Dit kom ik op de Djoser site tegen:
Pinnen: niet mogelijk.
Contant: je kunt zowel euro’s als dollars wisselen.
Reischeques: alleen om te wisselen in de grote steden. De procedure is erg omslachtig en tijdrovend en men rekent $ 10 commissie.
Creditcards: worden in Jemen niet geaccepteerd.

Oftewel; de enige mogelijkheid is een berg cash?
ach, in Libië liep ik ook gewoon met 500 euro aan contanten rond (en alle anderen van de groep trouwens ook)
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
pi_25369789
Maar er is hier dus niemand die daadwerkelijk in Jemen is geweest?

Kheb nog wel wat vraagjes namelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')