abonnement Unibet Coolblue
pi_40299822
Ik heb een beurs gekregen om een maand hier te studeren (ik studeer russisch), vandaar. Daarna naar oekraine, 3 weken rondtrekken. Ik ben erg benieuwd. Ik hoor alleen vaak verhalen over dat het in augustus erg moeilijk is wat betreft accomodatie. Ik wil ook niet van te voren boeken, want ik moet ook maar afwachten heo het gaat lopen met de treinkaarjtes (die nogal eens uitverkocht kunnen zijn). Misschien dat ik in odessa een hostel boek als ik weet dat ik een treinkaarjte heb. Maar in Yalta gaat dat niet werken, daar zijn niet eens hostels. Maar die oma'tjes bij het station lijken wel een oplossing. Ik spreek wel goed genoeg russisch hiervoor. Ze vehuren gewoon een kamer? En je deelt de rest van het huis met hen?
Bedankt voor je andere tips! Ben erg benieuwd naar Oekraine!
  zondag 30 juli 2006 @ 00:54:33 #102
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_40312099
Soms verhuren ze een heel appartment (mijn vriendin en ik hadden een appartement in Sevastopol voor 30 USD per nacht), dan gaat het oma'tje wat erin woont even bij familie logeren. Voor dit bedrag vind ik een heel appartement fijner dan een hotel, waarvoor je soms zelfs nog meer betaalt.

Zie ook de vorige topics, Oekraine deel 1 t/m 4.
Confidence through competence
  zondag 30 juli 2006 @ 21:30:31 #103
27793 Henk-Wim
06-05-2002
pi_40333660
Waarschijnlijk voorlopg mijn laatste berichtje hier. Morgenavond vertrekken Roos en ik naar Oekraine. Hebben er erg veel zin in. Nu lekker slapen, morgen spullen pakken en de auto laden en dan zijn we echt onderweg.

Tot over 4 weken!
  zondag 30 juli 2006 @ 22:19:48 #104
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_40335347
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:30 schreef Henk-Wim het volgende:
Waarschijnlijk voorlopg mijn laatste berichtje hier. Morgenavond vertrekken Roos en ik naar Oekraine. Hebben er erg veel zin in. Nu lekker slapen, morgen spullen pakken en de auto laden en dan zijn we echt onderweg.

Tot over 4 weken!
Bluetooth dongle mee deze keer!!!
Confidence through competence
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:21:55 #105
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_40456121
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:21 schreef pietjekanarie het volgende:
Ik heb een beurs gekregen om een maand hier te studeren (ik studeer russisch), vandaar. Daarna naar oekraine, 3 weken rondtrekken. Ik ben erg benieuwd. Ik hoor alleen vaak verhalen over dat het in augustus erg moeilijk is wat betreft accomodatie. Ik wil ook niet van te voren boeken, want ik moet ook maar afwachten heo het gaat lopen met de treinkaarjtes (die nogal eens uitverkocht kunnen zijn). Misschien dat ik in odessa een hostel boek als ik weet dat ik een treinkaarjte heb. Maar in Yalta gaat dat niet werken, daar zijn niet eens hostels. Maar die oma'tjes bij het station lijken wel een oplossing. Ik spreek wel goed genoeg russisch hiervoor. Ze vehuren gewoon een kamer? En je deelt de rest van het huis met hen?
Bedankt voor je andere tips! Ben erg benieuwd naar Oekraine!
Ik ben een paar dagen terug in Odessa geweest en daar zijn genoeg oma's te vinden die kamers of appartementen verhuren. De meesten vragen zo'n 50 dollar per nacht geloof ik, maar je kan vast nog wel wat afdingen. Ik heb samen met mijn vriendin in een appartementje gezeten voor 75Hryvniya per nacht. Het was er niet echt schoon, maar we zaten in het centrum.

Treinkaartjes zijn idd vaak uitverkocht, maar als je Russisch spreekt kan je volgens mij prima nog een kaartje bij de trein kopen, er zijn vaak nog wel plaatsen vrij.

Veel plezier!!
Groeten uit Lviv.
I don't shine if you don't shine
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:26:10 #106
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_40456266
* Stereotomy zwaait naar iedereen in Oekraine!!

Vertel die sukkels in de politiek daar dat ze allemaal stom zijn
Confidence through competence
pi_40543025
Puzata Gata zit tegenwoordig ook in Dnipropetrovsk *jammie* ben nu op Borispol Intl Airport en op weg naar huis
pi_40543756
Ja ik wil die kant eigenlijk ook nog wel weer een keer op .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_40546136
hier een berichtje uit kev. Wat een mooie stad, veel mooier dan moscow (en goedkoper ook). Ik ga morgen naar odessa. Alle treintickets waren allang utiverkocht, maar bustickets waren er nog. Dus nu maar hopen dat ik 8 uur in de bus overleef. Daarna wil ik naar de krim, maar als je treinkaarjtes overal zo hard gaan weet ik niet of dat gaat lukken. Maar we zien het wel. Ik ga zo maar eens eten bij puzate gata.
  zondag 6 augustus 2006 @ 17:37:30 #110
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_40546329
quote:
Ik ga zo maar eens eten bij puzate gata.
IK WIL OOK!!!!

* Stereotomy neemt nog een hap van zijn Pizza
Confidence through competence
pi_40547377
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 17:30 schreef pietjekanarie het volgende:
hier een berichtje uit kev. Wat een mooie stad, veel mooier dan moscow (en goedkoper ook). Ik ga morgen naar odessa. Alle treintickets waren allang utiverkocht, maar bustickets waren er nog. Dus nu maar hopen dat ik 8 uur in de bus overleef. Daarna wil ik naar de krim, maar als je treinkaarjtes overal zo hard gaan weet ik niet of dat gaat lukken. Maar we zien het wel. Ik ga zo maar eens eten bij puzate gata.
de halve snelweg Kyjiv - Odesa schijnt toch wel redelijk goed te zijn?
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  zondag 6 augustus 2006 @ 18:48:33 #112
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_40548126
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 18:19 schreef highway101 het volgende:

[..]

de halve snelweg Kyjiv - Odesa schijnt toch wel redelijk goed te zijn?
Niet als je in een Marshrutka zit gepropt met oma'tjes die hun halve kippencollectie meenemen (zoals een vriend van mij vorig jaar overkwam van Kiev - Odessa )
Confidence through competence
pi_40554176
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 17:30 schreef pietjekanarie het volgende:
hier een berichtje uit kev. Wat een mooie stad, veel mooier dan moscow (en goedkoper ook). Ik ga morgen naar odessa. Alle treintickets waren allang utiverkocht, maar bustickets waren er nog. Dus nu maar hopen dat ik 8 uur in de bus overleef. Daarna wil ik naar de krim, maar als je treinkaarjtes overal zo hard gaan weet ik niet of dat gaat lukken. Maar we zien het wel. Ik ga zo maar eens eten bij puzate gata.
Met het weer daar?
Ik hoop dan maar dat je een beetje een moderne bus hebt want anders overleef je het niet vrees ik, het is vooral wat meer in het zuiden al in de ochtend rond de 25 graden.
Zoals vanochtend nog in Dnipropetrovsk, om 06:30 stond de teller al op 27 graden.
Vandaag maar eventjes puntjes op de i zetten van mijn reisverslag, het is maar 12 paginas op lettergrootte 10 (A)
  zondag 6 augustus 2006 @ 22:31:59 #114
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_40554912
En foto's he, Joris

Mijn vriendin is net vandaag met de auto + familie naar de Krim gegaan. Ze hebben airco in de auto, maar zelfs dan was het een vrij vermoeiende reis van Donetsk af. Ze verblijven in een mooi hotel nabij Alushta. Het stikt er van de Russen, volgens haar.
Confidence through competence
pi_40560214
Hehe die 12 paginas zijn nog zonder de fotos. Verder zijn er in de Krim altijd veel Russen denk ik .
pi_40627124
- spamski -

[ Bericht 98% gewijzigd door DutchTrain op 09-08-2006 13:46:16 ]
  woensdag 9 augustus 2006 @ 00:24:25 #117
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_40628775
Spamski
Confidence through competence
pi_40636287
Ik vind deze Oekrainse zangeres super!
Smile around the world :-)
  woensdag 9 augustus 2006 @ 11:37:00 #119
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_40637688
Hubba hubba
Confidence through competence
pi_40654756
Muziek van haar vind ik alleen een beetje tegenvallen.
pi_40692608
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:21 schreef Flipper01 het volgende:

[..]

Ik ben een paar dagen terug in Odessa geweest en daar zijn genoeg oma's te vinden die kamers of appartementen verhuren. De meesten vragen zo'n 50 dollar per nacht geloof ik, maar je kan vast nog wel wat afdingen. Ik heb samen met mijn vriendin in een appartementje gezeten voor 75Hryvniya per nacht. Het was er niet echt schoon, maar we zaten in het centrum.

Treinkaartjes zijn idd vaak uitverkocht, maar als je Russisch spreekt kan je volgens mij prima nog een kaartje bij de trein kopen, er zijn vaak nog wel plaatsen vrij.

Veel plezier!!
Groeten uit Lviv.
50 dollar per nacht; zijn die oma's niet goed in hun hoofd?

Ik heb vorige week gratis 3 nachten in Belgrado overnacht in een appartement met dank aan een internetcontact dat mijn reisgenoot tot dan 4x online gesproken had. Dat zijn nog eens acties
pi_40726108
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 22:12 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Met het weer daar?
Ik hoop dan maar dat je een beetje een moderne bus hebt want anders overleef je het niet vrees ik, het is vooral wat meer in het zuiden al in de ochtend rond de 25 graden.
Zoals vanochtend nog in Dnipropetrovsk, om 06:30 stond de teller al op 27 graden.
Vandaag maar eventjes puntjes op de i zetten van mijn reisverslag, het is maar 12 paginas op lettergrootte 10 (A)
Prima te doen. Moderne bus, ruimte zat. Ik was met autolux. In 8 uur ben je in Odessa. Hier is het erg relaxed!
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:55:58 #123
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_40727225
Ah, da's het betere werk

Is Autolux een merk reisorganisatie?

En Jooooooris! Waar blijft je verslag?
Confidence through competence
pi_40736051
mijn verslag kan je gedeeltelijk lezen op de site die in mijn signature staat, de eerste 7 dagen staan daar online, maar wel zonder foto's, die moet ik even verkleinen denk ik.
pi_40748872
yup het staat nu inclusief fotos op mijn site, lees en indien men nog vragen heeft kan je het altijd stellen, fotos heb ik natuurlijk veel meer maar niet alle fotos zijn geschikt of goed genoeg.
En 900 fotos is ook niet echt de moeite waard om te posten denk ik , niet voor iedereen interessant.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')