abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 juni 2006 @ 23:06:55 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_39337743
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 21:08 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Schrijft 3219 van lijstje (die kan ik dus niet meer fotograveren )
Of wordt deze toch nog gerepareerd?
Ik denk dat de 3219 nog gewoon diensten gaat draaien. De rijtijden werden keurig gehaald, alleen had ik sterk het idee dat de trein erg traag op gang kwam. Misschien kan deze trein met een kleine reparatie nog opgelapt worden. Ik reis dan ook het liefst niet met wadlopers maar met DM'90. Laat die GTW's maar snel komen. Ik denk dat er vanaf januari inzet van GTW's is op Leeuwarden-Groningen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 28 juni 2006 @ 23:07:00 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_39337747
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 23:03 schreef Steve-O het volgende:
Sprinters
Zat laatst in een citypendel een soort voorloper van de sprinter volgens mij
Dude

Citypendels zijn 2baks sprinters, die alleen op de zoetermeerlijn reden. En op de Hofpleinlijn. En nu zijn ze vrijgekomen, en worden ze gebruikt voor wegleerritten voor machinisten, en voor noodgevallen als extra mat in de spits, soms.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 28 juni 2006 @ 23:08:50 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_39337821
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
Laat die GTW's maar snel komen. Ik denk dat er vanaf januari inzet van GTW's is op Leeuwarden-Groningen.
Ik ga straks voor het eerst sinds 1992 weer naar de MittelThurgauBahn, en daar schijnen ook allemaal van die flitsende hypermoderne dingen te rijden

Ik wil gammelheid! AM6, DE2, dat soort shit Hard core old scool

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 juni 2006 @ 23:11:14 #179
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_39337906
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 23:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dude

Citypendels zijn 2baks sprinters, die alleen op de zoetermeerlijn reden. En op de Hofpleinlijn. En nu zijn ze vrijgekomen, en worden ze gebruikt voor wegleerritten voor machinisten, en voor noodgevallen als extra mat in de spits, soms.
Toch zat ik er laatst in
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 28 juni 2006 @ 23:13:20 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_39337987
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 23:11 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Toch zat ik er laatst in
Oh ja, en mail me ff op dr.flash <apelul> gmail.com als je nog shore crew wil zijn voor Rondje NL
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 juni 2006 @ 23:34:40 #181
136283 knars
Teethgrinder
pi_39338773
quote:



Fijn
Kan het niet laten om voor meer foto's van die gebouwen nog even door te verwijzen naar Stationsweb

Die Citypendels rijden elke ochtend en middag extra diensten tussen Gouda en Den Haag, ze hebben zelfs nog het routeoverzicht van Hofpleinlijn & Zoeteremeer Stadslijn boven de deuren hangen. Ik had altijd de indruk dat die verschrikkelijk kaal ingerichte Citypendels het resultaat waren van sprinters die te vaak voor voetbalwedstrijden zijn ingezet.
pi_39340039
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 23:11 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Toch zat ik er laatst in
Zeker dat het niet gewoon een niet-gereviseerde SGM was?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 juni 2006 @ 00:22:29 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_39340547
SGM 2 baks wordt tegenwoordig op verschillende trajecten ingezet ter versterking. Je kunt gemakkelijk een SGM onderscheiden van een vlaflip, bovendien is de ombouwoperatie al bijna voltooid

Ik heb de OP nu een flinke update gegeven en up to date gebracht. Mochten er dingen veranderd moeten worden, ga gerust je gang, want mn kennis over het geheel kan hier en daar tekortschieten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 juni 2006 @ 06:28:14 #184
148385 Wadloper
Noorderling
pi_39344801
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 23:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik denk dat de 3219 nog gewoon diensten gaat draaien. De rijtijden werden keurig gehaald, alleen had ik sterk het idee dat de trein erg traag op gang kwam. Misschien kan deze trein met een kleine reparatie nog opgelapt worden. Ik reis dan ook het liefst niet met wadlopers maar met DM'90. Laat die GTW's maar snel komen. Ik denk dat er vanaf januari inzet van GTW's is op Leeuwarden-Groningen.
Ik denk, dat nu ik weet dat het meevalt, de 3219 nog wel naar de werkplaats ging of gaat.

Dus ik ben gelukkig

Weten jullie ook waar de 3209 staat, en wat daar mee gaat gebeuren? (deze is defect na een aanrijding met een trekker)
pi_39350770
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 22:54 schreef MREn het volgende:
Leuke series, alleen jammer dat je je locs (232, 1616 en 1618) steeds net hebt geknipt met een portaal er half doorheen.
Nu ben ik niet zo'n die-hard paaltjes- en takkenfetisjist maar iets eerder afdrukken (indien mogelijk natuurlijk), geeft -naar mijn mening- toch een wat mooiere foto.
Aldoende leer ik zeg ik dan maar, ik let zelf als steeds meer op details, maar kan natuurlijk altijd beter. Zal er rekening mee houden volgende spotdag, want je hebt zeker een punt
pi_39350932
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het alleen maar jammer dat het bordje van Soestduinen er zo verdomd belazerd op staat


[afbeelding]
maandag of dinsdag gaat ie in de herkansing op een beter tijdstip

*promised*

  donderdag 29 juni 2006 @ 19:22:29 #187
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_39364662
Uit de OP:
quote:
De treinstellen voor de lange afstand, is natuurlijk het ICM (ook: Koploper). Vooral te vinden in het noorden en oosten van het land. Door de doorloopkop (die om debiele reden overigens buiten dienst sedert enige maanden, en bij revisie dicht gelast zal worden) en snelle koppeling is het mogelijk om onderweg te combineren met een ander treindeel, als versterking of vanuit een andere plaats. Andersom natuurlijk ook.
Waarom eigenlijk?
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:26:08 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39364792
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:22 schreef Erasmo het volgende:
Uit de OP:
[..]

Waarom eigenlijk?
Ze zouden de punctualiteit negatief beīnvloeden, beweert NS. Mijn lezing is dat je die dingen wel moet onderhouden, anders gaan ze stuk. En onderhoud kost geld, dus hebben ze ze maar buiten dienst gesteld.

Naar mijn mening een belachelijke maatregel, maar inmiddels niet echt makkelijk meer terug te draaien: de doorloopkop is in zijn geheel uit het elektrische circuit van de treinen gehaald.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 juni 2006 @ 19:30:52 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_39364989
Een van de argumenten voor het gebruik van de doorloopkop was de veiligheid. Nu de doorloopkop niet meer in gebruik is, is de kans een stuk groter dat de conducteur bij incidenten je niet meer bereiken, maar dat alleen via de intercom kan doen. Verder kan het niet meer in gebruik hebben van de doorloopkop voor meer zwartrijderszorgen en de bijbehorende problemen die hier aan verbonden zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 29 juni 2006 @ 20:17:18 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_39366582
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
Een van de argumenten voor het gebruik van de doorloopkop was de veiligheid. Nu de doorloopkop niet meer in gebruik is, is de kans een stuk groter dat de conducteur bij incidenten je niet meer bereiken, maar dat alleen via de intercom kan doen. Verder kan het niet meer in gebruik hebben van de doorloopkop voor meer zwartrijderszorgen en de bijbehorende problemen die hier aan verbonden zijn.
Ja, dat zal alles bij elkaar wel drie dubbeltjes goedkoper zijn dan het onderhouden van die dingen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 juni 2006 @ 22:21:57 #191
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39371762
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat zal alles bij elkaar wel drie dubbeltjes goedkoper zijn dan het onderhouden van die dingen
NS is gewoon klote bezig alleen maar om die punctualiteit op peil te brengen. Natuurlijk is het van de staat uit ook debiel om alleen daarop te sturen, maar goed. Steeds vaker worden treinen opgeheven omdat ze anders als vertraagd in de boeken komen, of aansluitingen worden niet overgenomen. En dan dus dat gezeik met die doorloopkoppen. Eeuwig zonde dit!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 juni 2006 @ 23:46:27 #192
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_39375062
Tja, dit krijg je met onzorgvuldige privatiseringen. Als dit zo doorgaat dan interesseert de NS zich totaal niet meer voor de reiziger, op de lange afstand hebben ze immers nog steeds het monopolie, dus reiziges zullen toch niet massaal weglopen. En de opdrachtgever kijkt toch alleen maar naar de punctualiteit. Dus waarom zou je dan nog klantvriendelijk zijn.

Zou een stuk beter als de NS beoordeeld zou worden op reizigersaantallen (hoe hoger hoe beter) en dat er een jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek moet komen waarop op alle fronten (punctualiteit, klantenservice, aantal zitplaatsen e.d.) een voldoende moet worden gescoord.
So we just called him Fred
pi_39378408
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:46 schreef FredvZ het volgende:
Tja, dit krijg je met onzorgvuldige privatiseringen. Als dit zo doorgaat dan interesseert de NS zich totaal niet meer voor de reiziger, op de lange afstand hebben ze immers nog steeds het monopolie, dus reiziges zullen toch niet massaal weglopen. En de opdrachtgever kijkt toch alleen maar naar de punctualiteit. Dus waarom zou je dan nog klantvriendelijk zijn.

Zou een stuk beter als de NS beoordeeld zou worden op reizigersaantallen (hoe hoger hoe beter) en dat er een jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek moet komen waarop op alle fronten (punctualiteit, klantenservice, aantal zitplaatsen e.d.) een voldoende moet worden gescoord.
Tjah, staat is niet dom.
Ik heb liever dat ze naar aansluitingen kijk dan, naar vertragingen. Want laatst ook, zit je in de trein Dieren - Zutphen en je wilt naar Apeldoorn. Maar Zwolle - Roosendaal is Zwolle - Roosendaal niet als er geen vetraging is van jawel . Precies 10 minuten, oftewel je mist je aansluiting in zutphen net. De trein naar Apeldoorn rijd over de spoorbrug terwijl Zwolle - Roosendaal d'r ook rijd.

Dan denk ik, 2 minuten kost het kan zo'n treintje makkelijk in halen op een enkel spoor. Maar nee, we moeten punctueel zijn. Maar aan de andere kant heeft de Staat het spoorwegen net, belabberd gemaakt. De laatste jaren wordt er hard gewerkt, maar om te zeggen dat het top is

Het openbaar vervoer moet beoordeeld worden op Aansluiting (bus/trein/tram etc), klantvriendelijkheid (persooneel / automaten / boetes/ plaats), punctualiteit als laatste.

Bijvoorbeeld de afschaffing van de doorlopkop is gewoon zonde op lange ritten naar Groningen/Leeuwarden. Daar is het ideaal, maar op korte stukken kan ik me voorstellen dat het niet loont. Anders moet groningen maar gereden worden met getrokken materieel .
pi_39381850
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 01:26 schreef Brembo het volgende:
Anders moet groningen maar gereden worden met getrokken materieel .
Ja zoiets had ik ook al ingedachten ICM weg uit Noord Nederland. Zet er ICRm met stuurstand en 1700 voor in de plaats. Laat de Intercity's verspringen. Laat ze zo rijden dat ze om het kwartier aan komen in Zwolle, om en om uit Groningen en dan uit Leeuwarden enzovoort. Zo krijg je een goede kwartier dienst op Zwolle - Amersfoort (-Utrecht) en heb je gewoon 1 lange trein zonder gedoe van doorloopkoppen enzovoort
  vrijdag 30 juni 2006 @ 10:44:35 #195
86072 thatsme
and That's you!
pi_39384369
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 01:26 schreef Brembo het volgende:
Dan denk ik, 2 minuten kost het kan zo'n treintje makkelijk in halen op een enkel spoor. Maar nee, we moeten punctueel zijn. Maar aan de andere kant heeft de Staat het spoorwegen net, belabberd gemaakt. De laatste jaren wordt er hard gewerkt, maar om te zeggen dat het top is
Het probleem op enkel spoor waar meerdere treinen rijden zoals bijvoorbeeld zwolle - enschede is dat als er eenmaal 1 trein 5 min te laat is alle treinen op het traject 5 minuten te laat zijn omdat ze elke keer op elkaar moeten wachten. In Zwolle hebben trein die over enkel spoor rijden ook prioriteit met op tijd wegrijden. Deze worden dan evt voor andere treinen gelaten om dat effect te voorkomen.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 juni 2006 @ 11:04:50 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_39385075
Ik heb zojuist gelezen dat Arriva dit najaar een proef gaat houden met de ov chipkaart op het traject Leeuwarden-Groningen. Het zal mij dan ook benieuwen hoe lang de poortjes in bijvoorbeeld Zwaagwesteinde heel zullen blijven. Dit omdat de wachthokjes in die plaats al jaren niet meer van glas zijn voorzien. Het vervangen werd toch iets te duur
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_39385479
staal ofzo. En wachthokjes weer van glas
pi_39385539
oef ik had een discussie. Over trams dan wel, maar principe is gelijk. Wel systeem is beter: amsterdams of den haags?

a: één plaats voor instappen, en de rest alleen uitstappen
dh: overal in en uitstappen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 juni 2006 @ 11:27:56 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_39385904
In amsterdam kun je toch met die nieuwe trams op meerdere plaatsen instappen? Dit omdat er toch een conducteurshokje inzit?

Ik denk dat het niet uit zal maken. Met instappen op een plaats kun je het zwartrijden misschien iets meer beperken, maar het kost wel meer tijd. Dat het is lastig om er een keuze te maken, voor beide systemen valt wel iets te zeggen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 juni 2006 @ 11:30:39 #200
148385 Wadloper
Noorderling
pi_39386003
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 09:09 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ja zoiets had ik ook al ingedachten ICM weg uit Noord Nederland. Zet er ICRm met stuurstand en 1700 voor in de plaats. Laat de Intercity's verspringen. Laat ze zo rijden dat ze om het kwartier aan komen in Zwolle, om en om uit Groningen en dan uit Leeuwarden enzovoort. Zo krijg je een goede kwartier dienst op Zwolle - Amersfoort (-Utrecht) en heb je gewoon 1 lange trein zonder gedoe van doorloopkoppen enzovoort
ICM moet lekker in Groningen en Leeuwarden blijven
Zijn mooie treinen, zitten goed
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')