Ik denk dat de 3219 nog gewoon diensten gaat draaien. De rijtijden werden keurig gehaald, alleen had ik sterk het idee dat de trein erg traag op gang kwam. Misschien kan deze trein met een kleine reparatie nog opgelapt worden. Ik reis dan ook het liefst niet met wadlopers maar met DM'90. Laat die GTW's maar snel komen. Ik denk dat er vanaf januari inzet van GTW's is op Leeuwarden-Groningen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 21:08 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Schrijft 3219 van lijstje (die kan ik dus niet meer fotograveren )
Of wordt deze toch nog gerepareerd?
Dudequote:Op woensdag 28 juni 2006 23:03 schreef Steve-O het volgende:
Sprinters
Zat laatst in een citypendel een soort voorloper van de sprinter volgens mij
Ik ga straks voor het eerst sinds 1992 weer naar de MittelThurgauBahn, en daar schijnen ook allemaal van die flitsende hypermoderne dingen te rijdenquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
Laat die GTW's maar snel komen. Ik denk dat er vanaf januari inzet van GTW's is op Leeuwarden-Groningen.
Toch zat ik er laatst inquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dude
Citypendels zijn 2baks sprinters, die alleen op de zoetermeerlijn reden. En op de Hofpleinlijn. En nu zijn ze vrijgekomen, en worden ze gebruikt voor wegleerritten voor machinisten, en voor noodgevallen als extra mat in de spits, soms.
Oh ja, en mail me ff op dr.flash <apelul> gmail.com als je nog shore crew wil zijn voor Rondje NLquote:
quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
http://www.spoorzoeker.nu/stat/stat_02.htm
Ik denk, dat nu ik weet dat het meevalt, de 3219 nog wel naar de werkplaats ging of gaat.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat de 3219 nog gewoon diensten gaat draaien. De rijtijden werden keurig gehaald, alleen had ik sterk het idee dat de trein erg traag op gang kwam. Misschien kan deze trein met een kleine reparatie nog opgelapt worden. Ik reis dan ook het liefst niet met wadlopers maar met DM'90. Laat die GTW's maar snel komen. Ik denk dat er vanaf januari inzet van GTW's is op Leeuwarden-Groningen.
Aldoende leer ik zeg ik dan maar, ik let zelf als steeds meer op details, maar kan natuurlijk altijd beter. Zal er rekening mee houden volgende spotdag, want je hebt zeker een puntquote:Op woensdag 28 juni 2006 22:54 schreef MREn het volgende:
Leuke series, alleen jammer dat je je locs (232, 1616 en 1618) steeds net hebt geknipt met een portaal er half doorheen.
Nu ben ik niet zo'n die-hard paaltjes- en takkenfetisjist maar iets eerder afdrukken (indien mogelijk natuurlijk), geeft -naar mijn mening- toch een wat mooiere foto.
maandag of dinsdag gaat ie in de herkansing op een beter tijdstipquote:Op woensdag 28 juni 2006 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het alleen maar jammer dat het bordje van Soestduinen er zo verdomd belazerd op staat
[afbeelding]
Waarom eigenlijk?quote:De treinstellen voor de lange afstand, is natuurlijk het ICM (ook: Koploper). Vooral te vinden in het noorden en oosten van het land. Door de doorloopkop (die om debiele reden overigens buiten dienst sedert enige maanden, en bij revisie dicht gelast zal worden) en snelle koppeling is het mogelijk om onderweg te combineren met een ander treindeel, als versterking of vanuit een andere plaats. Andersom natuurlijk ook.
Ze zouden de punctualiteit negatief beīnvloeden, beweert NS. Mijn lezing is dat je die dingen wel moet onderhouden, anders gaan ze stuk. En onderhoud kost geld, dus hebben ze ze maar buiten dienst gesteld.quote:
Ja, dat zal alles bij elkaar wel drie dubbeltjes goedkoper zijn dan het onderhouden van die dingenquote:Op donderdag 29 juni 2006 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
Een van de argumenten voor het gebruik van de doorloopkop was de veiligheid. Nu de doorloopkop niet meer in gebruik is, is de kans een stuk groter dat de conducteur bij incidenten je niet meer bereiken, maar dat alleen via de intercom kan doen. Verder kan het niet meer in gebruik hebben van de doorloopkop voor meer zwartrijderszorgen en de bijbehorende problemen die hier aan verbonden zijn.
NS is gewoon klote bezig alleen maar om die punctualiteit op peil te brengen. Natuurlijk is het van de staat uit ook debiel om alleen daarop te sturen, maar goed. Steeds vaker worden treinen opgeheven omdat ze anders als vertraagd in de boeken komen, of aansluitingen worden niet overgenomen. En dan dus dat gezeik met die doorloopkoppen. Eeuwig zonde dit!quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat zal alles bij elkaar wel drie dubbeltjes goedkoper zijn dan het onderhouden van die dingen
Tjah, staat is niet dom.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:46 schreef FredvZ het volgende:
Tja, dit krijg je met onzorgvuldige privatiseringen. Als dit zo doorgaat dan interesseert de NS zich totaal niet meer voor de reiziger, op de lange afstand hebben ze immers nog steeds het monopolie, dus reiziges zullen toch niet massaal weglopen. En de opdrachtgever kijkt toch alleen maar naar de punctualiteit. Dus waarom zou je dan nog klantvriendelijk zijn.
Zou een stuk beter als de NS beoordeeld zou worden op reizigersaantallen (hoe hoger hoe beter) en dat er een jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek moet komen waarop op alle fronten (punctualiteit, klantenservice, aantal zitplaatsen e.d.) een voldoende moet worden gescoord.
Ja zoiets had ik ook al ingedachten ICM weg uit Noord Nederland. Zet er ICRm met stuurstand en 1700 voor in de plaats. Laat de Intercity's verspringen. Laat ze zo rijden dat ze om het kwartier aan komen in Zwolle, om en om uit Groningen en dan uit Leeuwarden enzovoort. Zo krijg je een goede kwartier dienst op Zwolle - Amersfoort (-Utrecht) en heb je gewoon 1 lange trein zonder gedoe van doorloopkoppen enzovoortquote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:26 schreef Brembo het volgende:
Anders moet groningen maar gereden worden met getrokken materieel .
Het probleem op enkel spoor waar meerdere treinen rijden zoals bijvoorbeeld zwolle - enschede is dat als er eenmaal 1 trein 5 min te laat is alle treinen op het traject 5 minuten te laat zijn omdat ze elke keer op elkaar moeten wachten. In Zwolle hebben trein die over enkel spoor rijden ook prioriteit met op tijd wegrijden. Deze worden dan evt voor andere treinen gelaten om dat effect te voorkomen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:26 schreef Brembo het volgende:
Dan denk ik, 2 minuten kost het kan zo'n treintje makkelijk in halen op een enkel spoor. Maar nee, we moeten punctueel zijn. Maar aan de andere kant heeft de Staat het spoorwegen net, belabberd gemaakt. De laatste jaren wordt er hard gewerkt, maar om te zeggen dat het top is
ICM moet lekker in Groningen en Leeuwarden blijvenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:09 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja zoiets had ik ook al ingedachten ICM weg uit Noord Nederland. Zet er ICRm met stuurstand en 1700 voor in de plaats. Laat de Intercity's verspringen. Laat ze zo rijden dat ze om het kwartier aan komen in Zwolle, om en om uit Groningen en dan uit Leeuwarden enzovoort. Zo krijg je een goede kwartier dienst op Zwolle - Amersfoort (-Utrecht) en heb je gewoon 1 lange trein zonder gedoe van doorloopkoppen enzovoort
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |